Η παρηγορητική είναι μια πονεμένη ιστορία στην Ελλάδα. Βασικά λείπει σαν ολοκληρωμένη υπηρεσία κι είναι τυχεροί οι ασθενείς που έχουν πρόσβαση σε αυτήν. Θα μοιραστώ τη μέχρι στιγμής εμπειρία μου, με αφορμή μια θετική εξέλιξη.
Για πρόσφατο περιστατικό με καρκινοπαθή τελικού σταδίου, μπήκα σε διαδικασία αναζήτησης αντλίας, για να μπει κάποια στιγμή σε υποδόρια αγωγή. Μίλησα με αρκετές εταιρίες και πήρα τιμές, μία εταιρία όμως ενδιαφέρθηκε και για εναλλακτικό τρόπο διάθεσης της αντλίας, μέσω των αναλωσίμων της. Πρόκειται για την εταιρία Micrel, που ανταποκρίθηκε άμεσα, με αποτέλεσμα να φτιάξουμε γνωμάτευση αναλωσίμων αντλίας για αναλγητικά, μέσω του ΕΚΠΥ. Μου είπαν πως δεν τους έχει ξανατύχει εκτός νοσοκομείου και δεν ξέραμε αν θα περάσει έγκριση από την επιτροπή, η οποία συνήθως παίρνει 10 ημέρες.
Η γνωμάτευση εγκρίθηκε μετά από 1 μήνα και η εταιρία μού δεσμεύτηκε με αυτό τον τρόπο να προμηθεύει την αντλία για όσο καιρό την χρειάζεται ο άρρωστος, χωρίς χρέωση. Αξίζει να επικοινωνήσετε μαζί τους για λεπτομέρειες σχετικά με το αν θα μπορείτε μετά από έναν αριθμό περιστατικών να κρατήσετε την αντλία.
Στο μεσοδιάστημα μέχρι την έγκριση, αγόρασα άλλης εταιρίας αντλία, γιατί ο ασθενής επιδεινώθηκε και τελικά πέθανε. Όμως, ο τρόπος αυτός, με χρησιδάνειο, μας λύνει τα χέρια. Ακόμη κι εγώ που έχω ήδη μία, θα μπορώ να αναλάβω κι άλλα περιστατικά ταυτόχρονα. θα συμβούλευα όμως να κάνετε τη γνωμάτευση πολύ νωρίς.
Με τους συναδέλφους που έχω μιλήσει, ξέρω πως οι λίγοι που ασχολούμαστε με παρηγορητική, δεν μπορούμε να την εφαρμόσουμε όπως τη δουλέψαμε στο εξωτερικό και κάνουμε προσαρμογές, πχ χρησιμοποιούμε από την αρχή φαιντανύλη, όταν ο άρρωστος χρειάζεται p.o. μορφίνη. (Ο συγκεκριμένος άρρωστος πήγε μέχρι τέλους μόνο με tramal στην αντλία, με λοιπά φάρμακα στο κοκτέιλ: dormicum, buscopan.) Ας συλλέξουμε τις εμπειρίες μας εδώ κι ας προσπαθήσουμε να το εξελίξουμε και να διεκδικήσουμε αλλαγές.