Γενικά > Νομικά θέματα

Το ρεπό δεν προσαυξάνει το χρόνο ειδίκευσης των ειδικευομένων

(1/2) > >>

anastasios theodoridis:
Με το Υ10δ/οικ.73673/2-6-09 έγγραφο της Διεύθυνσης Νομικών Προσώπων του Υπ. Υγείας δίδεται τέλος στη σπερμολογία ότι δήθεν το ρεπό θα προκαλούσε αύξηση του χρόνου ειδίκευσης των ειδικευομένων. Στο έγγραφο τονίζεται ότι "η Εκτελεστική Επιτροπή του ΚΕΣΥ γνωμοδότησε ότι ο χρόνος της εφημεριακής εργασίας είναι χρόνος εκπαίδευσης για την απόκτηση της ειδικότητας και ως εκ τούτου δεν παρατείνεται ο συμβατικός χρόνος των γιατρών".

Η γνωμοδότηση του ΚΕΣΥ κρίθηκε αναγκαία μετά τη σωρεία εγγράφων που απηύθηναν στο Υπουργείο Διευθυντές προσκείμενοι στον επωνομαζόμενο Σύλλογο Διευθυντών ΕΣΥ, οι οποίοι θεωρούσαν ότι τυχόν προσμέτρηση των ρεπό στην ειδικότητα θα αποτελούσε αποτρεπτικό παράγοντα στο να κάνουν οι ειδικευόμενοι χρήση του ρεπό.

Βαρνάβας Δημήτρης

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

anastasios theodoridis:
Διευκρινήσεις για το άρθρο 2 του Ν.3754/2009.

flone:
“Σύμφωνα με την αλληλοδιδακτική μέθοδο, ο μοναδικός δάσκαλος του αλληλοδιδακτικού σχολείου δίδασκε συγχρόνως όλους τους μαθητές, με τη βοήθεια των «πρωτόσχολων», οι οποίοι επιλέγονταν από τον ίδιο με τη βοήθεια των μαθητών της τάξης ή του σχολείου, και έπρεπε να διακρίνονται για την ικανότητα να διευθύνουν τους συμμαθητές τους, την επίδοση στα μαθήματα και τη διαγωγή τους. Οι πρωτόσχολοι αντί για διδακτικά βιβλία είχαν πίνακες κρεμασμένους στους τοίχους, που πάνω τους ήταν γραμμένα κείμενα από διάφορα μαθήματα. Αναλάμβαναν την υπαγόρευση των μαθημάτων και ακόμα την ανάλυση και ερμηνεία των νέων γνωστικών ενοτήτων. Ο δάσκαλος που είχε το ρόλο του γενικού ρυθμιστή της σχολικής ζωής περιοριζόταν σε καθήκοντα συνοπτικής ενημέρωσης των πρωτόσχολων για τα μαθήματα που θα δίδασκαν, επιτήρησης και εξέτασης των μαθητών, διδάσκοντας ελάχιστα σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
………………..
Οι δάσκαλοι των αλληλοδιδακτικών σχολείων, ανάλογα με τις γνώσεις που κατείχαν, διακρίνονταν σε τρεις βαθμούς :D: πρώτου, δεύτερου και τρίτου. Διορίζονταν από την Κυβέρνηση και ο μισθός τους ήταν ανάλογος με το βαθμό που κατείχαν.”

Η εκπαίδευση κατά τον Καποδίστρια,
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Επειδή μερικά μηνύματα παρεξηγούνται, ΔΕΝ μοιράζομαι τις ανησυχίες των κ.κ. Διευθυντών. Αλλά η απόφαση του ΚΕΣΥ –την οποία και επικροτώ- έχει και οπισθόφυλλο…

Παρεμπίπταμπλυ –το γράφω τώρα πιο γρήγορα- συγχαρητήρια στους ειδικευόμενους του ΓΝ Ρεθύμνου, που δεν περιορίζονται σε ανώνυμα e-mail και μηνύματα σε fora, αλλά προχωρούν σε επώνυμες καταγγελίες (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος). Ελπίζουμε ότι θα έχουν τη δυναμική στήριξη των «οργάνων», αν και η αναφορά τους στις 54 ώρες από 1-7-2009 («σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις») είναι ολίγον αποκλίνουσα ιδεολογικώς.

Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Χωρίς να θέλω να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου θα ήταν ενδιαφέρουσα η άποψη του ΚΕΣΥ σε πιθανή αναστροφή του ερωτήματος.
Αφού οι εφημερίες αποτελούν χρόνο εκπαίδευσης, τι θα απαντούσε το ΚΕΣΥ σε ειδικευόμενο που έχει φάει 3-4-5 χρόνια στην ειδικότητα (ειδικότητας συνολικού χρόνου 4+ ετών)  ως τώρα χωρίς ρεπό κι έχει "μαζέψει" 1-2 χρονάκια σε εφημερίες, αν ο ειδικευόμενος ζητούσε να προσμετρηθεί ο χρόνος των εφημεριών στην ειδικότητα κι επομένως ο χρόνος άσκησης να θεωρηθεί συμπληρωμένος;
Θα ήθελα πολύ να δω τι θα απαντούσαν κι αν θα βραχυκύκλωνε το σύστημα!

D-Michalis:
Αδαμάντιε ας μη εθελοτυφλούμε.

Πρίν ο ειδικευόμενος έκανε 4-5 χρόνια + 8-10 εφημερίες (και όταν ορίζαμε τα έτη ειδίκευσης, ξέραμε και το μέσο όρο εφημεριών. Εννοείται ότι αυτός δεν ήταν «παραπάνω χρόνος ειδίκευσης» αλλά ο προβλεπόμενος)

Τώρα θα κάνει 4-5 χρόνια +6-7 εφημερίες πλήν 6-7 ημέρες τη βδομάδα (=288 έως 420 ημέρες στη διάρκεια της ειδικότητας λιγότερο).

Πόσο ισοδύναμα είναι αυτά τα δύο, ακόμη και ο τυφλός το βλέπει.

Τώρα:
1.   Γιατί τώρα το ΚΕΣΥ παίρνει τέτοια θέση? Γιατί το ΚΕΣΥ έπρεπε να έχει μία επιτροπή εκπαίδευσης σε λειτουργία για να έχει «επιστημονική άποψη» καθ’ ότι ως ολομέλεια δεν αποτελείται από επιστήμονες (της ιατρικής τουλάχιστον). Δεν την έχει όμως αφού επί έτη δεν την έχει ενεργοποιήσει και αυτό για να μπορεί ο κάθε Πρόεδρος να παίρνει αποφάσεις (ως ΚΕΣΥ) που εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες.
2.   Ποια πολιτική σκοπιμότητα επιτελεί η τόσο αντιεπιστημονική βράχυνση της ειδικότητας ? (τόσο με την ιστορία των ρεπό, όσο και με την αναίσχυντη μείωση του πραγματικού ημερολογιακού χρόνου με αναγνώριση τριμήνων που κανένα εκπαιδευτικό περιεχόμενο δεν έχουν) Ας αναλογιστούμε. Εύκολα θα βρούμε την απάντηση.

Εκεί που δυσκολεύομαι να βρώ απάντηση είναι το γιατί συναινούν σε τέτοια συρρίκνωση της εκπαίδευσης, άλλοι φορείς και πρόσωπα που δεδηλωμένα δεν είναι στοιχισμένα στις επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση