Θέματα Εργασίας > Εργασία στον ιδιωτικό τομέα (αυτοαπασχόληση)
Προεδρικό Διάταγμα 180/2009 Λειτουργία ιδιωτικών φορέων ΠΦΥ
Δ. Κουναλάκης:
Βασικά, έχω μια μεγάλη λίστα από ακυρώσεις και μάλλον τα έχει ακυρώσει όλα καθώς δεν έχω κέφι να το ψάξω καθώς δεν είναι η ουσία για μένα αυτό. Η ερώτηση μου βέβαια παραμένει προς τον/την εργαστηριακός ή όποιον άλλο ξέρει.
Εάν όμως καταλαβαίνω καλά από την έκφραση των συγκεκριμένων αποφασεων του ΣτΕ, το πρόβλημα που οδηγεί στην ακύρωση δεν είναι το ότι δεν μπορεί να απαιτείται κάτι τέτοιο (51% μετοχική σύνθεση από ιατρούς) όσο το γεγονός ότι ο νόμος για τον οποίο φτιάχτηκε το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα δεν προβλέπει ότι στο προεδρικό διάταγμα θα ορίζεται και κάτι τέτοιο ή "κείνται εκτός της σχετικής νομοθετικής εξουσιοδότησης"
Δηλαδή παίζουμε με τον τύπο και όχι με την ουσία στο ΣτΕ......
Δ. Κουναλάκης:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδοςεγώ, αυτό που δεν καταλαβαίνω σύντροφοι, είναι το από πότε το χρώμα του χρήματος των επενδυτικών κεφαλαίων των γιατρών, είναι δισφορετικό από το χρώμα των επενδυτικών κεφαλαίων των μη γιατρών;
--- Τέλος παράθεσης ---
Εγώ πάλι δεν έχω καταλάβει από πότε ας πούμε το κράτος είναι καλύτερος εγγυητής της υγείας και μπορεί να προσλαμβάνει κολίγους-ιατρούς-νοσηλευτές ως μεγαλο-εργοδότης και όχι η Unicef, ο ερυθρός σταυρός, η ερυθρά ημισέλινος, οι γιατροί χωρίς σύνορα, η εκκλησία, η Χ φιλανθρωπική οργάνωση και η Μαρία Τερέζα.....
flone:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδοςτο ΠΔ 180/2009, αναφέρει την 229/2008 Γνωμοδότηση του ΣτΕ με πρόταση του Υπουργού Υγείας - συνεπώς δεν ξέρω αν μιλάμε για το ίδιο πράγμα)
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι κατατέθηκε αίτηση ακύρωσης διατάξεων του ΠΔ 84/2001. Το ερώτημα είναι από ποιόν κατατέθηκε, για ποιές διατάξεις και για ποιό λόγο.
--- Τέλος παράθεσης ---
Άλλο η γνωμοδότηση του ΣτΕ επί του σχεδίου ΠΔ και άλλο οι ακυρωτικές αποφάσεις λόγω των προσφυγών.
«Στο ΣτΕ για τα διαγνωστικά κέντρα
Την ακύρωση του προεδρικού διατάγματος του υπουργείου Υγείας που καθορίζει τους όρους ίδρυσης και λειτουργίας των ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) επιδιώκουν με σωρεία προσφυγών που κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκπρόσωποι διαγνωστικών κέντρων αλλά και ιατρικοί και οδοντιατρικοί σύλλογοι. (…) Επισημαίνουν ότι η αναγκαστική διάθεση των μετοχών τους σε γιατρούς είναι παράνομη ως αντίθετη στην εταιρική νομοθεσία, αντισυνταγματική καθώς εισάγει αθέμιτο περιορισμό στο δικαίωμα της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας, και παραβιάζει την υποχρέωση μέριμνας του κράτους στην υγεία, ενώ είναι αντίθετη και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Από την πλευρά τους οι ιατρικοί σύλλογοι προσβάλλουν το διάταγμα αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Αξιώνουν πιο αυστηρό ιδιοκτησιακό καθεστώς για τα διαγνωστικά κέντρα.»
14-6-2001, Ελευθεροτυπία
(Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος)
«…στο έκτακτο συνέδριο των ιδιωτικών φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), που έγινε το περασμένο Σάββατο (…) Όπως σημειώθηκε στο συνέδριο, η κυβέρνηση προωθεί το σχέδιο του ΠΔ για την ΠΦΥ στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Με το σχέδιο που ΠΔ επαναδιατυπώνεται και συμπληρώνεται το ΠΔ 84/2001, που θέσπισε η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ»
3-10-2006, Ριζοσπάστης (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος)
«Δικαιώθηκαν από το ΣτΕ τα διαγνωστικά κέντρα
Παράνομες έκρινε το ΣτΕ διατάξεις ΠΔ που αφορούσαν στους όρους, τις προϋποθέσεις, τη διαδικασία και τις προδιαγραφές για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας
Δεκτές έκανε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις υπ΄αριθμ. 252 - 261/2008 αποφάσεις της, τις αιτήσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Διαγνωστικών Κέντρων και δεκάδων διαγνωστικών κέντρων που ζητούσαν να ακυρωθεί ως παράνομο το Προεδρικό Διάταγμα 84/2001 το οποίο καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις, τη διαδικασία και τις προδιαγραφές για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ).
Το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα προβλέπει ότι στις ιατρικές εταιρείες που λειτουργούν υπό της μορφή Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) πρέπει οι μισοί εταίροι να είναι ειδικευμένοι γιατροί "κάτοχοι τίτλου ειδικότητας απ’ αυτές που ασκούνται στα ιατρεία ή εργαστήρια της εταιρείας και ο διαχειριστής πρέπει να είναι ειδικευμένος γιατρός".
Ακόμη, το διάταγμα θέτει περιορισμούς στην ίδρυση διαγνωστικών κέντρων, όπως ότι: 1) Απαγορεύεται η χορήγηση άδειας σε πρόσωπα που κατέχουν ήδη μια άδεια σε οποιαδήποτε νομαρχία της χώρας 2) Απαγορεύεται η δημιουργία παραρτημάτων του ίδιου διαγνωστικού κέντρου και 3) Όσα παραρτήματα λειτουργούν πρέπει να κλείνουν μέσα σε μια πενταετία και στον ίδιο χρόνο πρέπει τα παραρτήματα που έχουν δημιουργηθεί σε διαφορετικά ή συνεχόμενα κτίρια να περιοριστούν σε μια μονάδα.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι οι περιορισμοί αυτοί -για το δικαίωμα συστάσεως ΕΠΕ, συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο στην επέκταση των εγκαταστάσεων και δημιουργία παραρτημάτων, κ.λπ.- είναι παράνομοι και πρέπει να ακυρωθούν, καθώς οι συνταγματικές διατάξεις για την επιχειρηματική ελευθερία πρέπει να προβλέπονται από την νομοθεσία (Ν. 2071/1992), κάτι που δεν γίνεται στην περίπτωση αυτή.
ΑΠΕ-ΜΠΕ»
24-1-2008 (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος)
«Νομιμοποίηση στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) του υπουργείου Υγείας (...) έδωσε σε χτεσινή συνεδρίασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Η Διάσκεψη της Ολομέλειες του ΣτΕ επεξεργάστηκε το σχέδιο ΠΔ και εκτίμησε ότι είναι καθ' όλα νόμιμο και συνταγματικό.»
6-8-2008, Ριζοσπάστης
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
anastasios theodoridis:
Νόμιμο, αλλά με παρατηρήσεις, το διάταγμα για την κατάργηση των Διαγνωστικών Κέντρων, αποφάνθηκε το ΣτΕ
Κατ' αρχάς νόμιμο έκρινε με την υπ΄αριθμ. 278/2009 γνωμοδότησή του το σχέδιο Π.Δ. της υπ. Υγείας, Μ. Ξενογιαννακοπούλου, με το οποίο καταργείται το Π.Δ. 180/2009 για τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Διαγνωστικά Κέντρα), το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Παράλληλα, το ΣτΕ, στη γνωμοδότησή του, αναφέρει: «Με την επιχειρούμενη κατάργηση του Π.Δ. 180/2009, η οποία καταλαμβάνει και το άρθρο 17 παρ. 8, αναβιώνει το Π.Δ. 84/2001 χωρίς, όμως, τις διατάξεις του, που έχουν ακυρωθεί με σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεδομένου ότι το σχέδιο δεν περιλαμβάνει νέες ρυθμίσεις, που να αντικαθιστούν τις καταργούμενες, ούτε θα ήταν, άλλωστε, νοητό οι ήδη υφιστάμενοι ιδιωτικοί φορείς Π.Φ.Υ. να λειτουργούν χωρίς καμία νομοθετική πρόβλεψη».
«Κατά συνέπεια επανέρχεται σε ισχύ το Π.Δ. 84/2001, χωρίς τους περιορισμούς που έχουν κριθεί από την Ολομέλεια του ΣτΕ παράνομοι (ιατρική ιδιότητα πλειοψηφίας εταίρων προσωπικών ιατρικών εταιρειών, ποσοστό εταιρικού κεφαλαίου που πρέπει να εκπροσωπείται από ιατρούς στις Ε.Π.Ε., περιορισμοί στη μεταβιβασιμότητα των μετοχών ιατρών στις Α.Ε., απαγόρευση χορήγησης περισσότερων της μίας αδειών, δημιουργίας παραρτημάτων και λειτουργίας σε μη συνεχόμενα κτίρια, απαγόρευση παράλληλης απασχόλησης σε περισσότερες εταιρείες κ.λπ.)», προστίθεται στη γνωμοδότηση και σημειώνεται:
«Εν όψει αυτών, επισημαίνεται στη Διοίκηση να εξετάσει αν είναι σκόπιμο να προστεθεί στο σχέδιο διάταξη, με την οποία θα αναστέλλεται για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 84/2001, που αφορούν την αδειοδότηση των ιδιωτικών φορέων Π.Φ.Υ., καθώς και την εξέλιξη των σχετικών εκκρεμών διοικητικών διαδικασιών, δεδομένου ότι η εξουσιοδοτική διάταξη, κατ' επίκληση της οποίας προτείνεται το σχέδιο, επιτρέπει παρόμοια ρύθμιση. Το χρονικό αυτό διάστημα πρέπει να είναι πολύ σύντομο, λαμβανομένου, μάλιστα, υπόψη ότι η αναστολή μπορεί να αφορά ακόμη και εκείνους τους φορείς Π.Φ.Υ., οι οποίοι θα πληρούν τις προϋποθέσεις του Π.Δ. 84/2001, που ενδεχομένως, δεν θα θιγούν από την υπό κατάρτιση νεότερη νομοθεσία».
ΑΠΕ
aterpos:
@ flone
Ευχαριστώ για τα παραπάνω δημοσιεύματα.
Δυστυχώς, από δημοσιεύματα του τύπου, δεν είναι δυνατόν να αντιληφθεί κανείς το σκεπτικό και το διατακτικό των αποφάσεων του ΣτΕ. Μια απόφαση δεν μπορεί να ακυρώσει διατάξεις ενός νόμου ή ΠΔ χωρίς ρητή αιτιολόγηση (πόσο μάλλον ένα ολόκληρο ΠΔ).
Ο λόγος που έκανα τα σχόλιά μου είναι ότι θα ήθελα να μάθω επακριβώς ποιά σημεία του ΠΔ 84/2001 κρίθηκαν αντισυνταγματικά ή άκυρα.
Δεν μπορεί να κρίθηκε αντισυνταγματικό και άκυρο όλο το ΠΔ ενώ από τα σχόλια του Δ. Κουναλάκη αλλά και από τα δημοσιεύματα που παραθέτεις, ένα από τα κύρια προβλήματα που αναδεικνύεται είναι κάτι που έχει σχέση με τις ΕΠΕ αλλά το τί ακριβώς δεν είναι ευδιάκριτο (τα άλλα προβλήματα για τους ενιαίους χώρους κλπ. δεν τα σχολιάζω). Επίσης απο τα δημοσιεύματα, δεν είναι ευδιάκριτο αν υπήρξε αντίστοιχο πρόβλημα ακύρωσης των διατάξεων για τις Ανώνυμες Εταιρείες (παράγραφος 4) και την προϋπόθεση πλειοψηφίας του 51%.
Αυτά όλα μου δημιούργησαν απορίες και προσπαθώ να προβλέψω ποιό θα είναι το επόμενο νομοσχέδιο ή ΠΔ για την ιδιωτική ΠΦΥ (αν και δεν έχω και ούτε σκοπεύω να ανοίξω ιδιωτικό ιατρείο -προς το παρόν τουλάχιστον).
Εν πάση περιπτώσει, για τους ελευθεροεπαγγελματίες δικηγόρους, το θέμα της συμμετοχής κατά 51% σε δικηγορικές εταιρείες έχει λυθεί χωρίς αυτό να προσκρούει στο Σύνταγμα ή σε νόμους για την επιχειρηματικότητα. Επομένως, υποθέτω ότι το θέμα της ιδιωτικής ΠΦΥ θα μπορούσε να λυθεί κατ' ανάλογο τρόπο.
************
@ Δ. Κουναλάκης
Δεν είμαι βέβαιος ότι το ΣτΕ έβαλε τυχαία (ή αυθαίρετα) τη φράση "κείνται εκτός της σχετικής νομοθετικής εξουσιοδότησης". Για παράδειγμα, διαβάζοντας τις διατάξεις του ΠΔ 84 για τις ΕΠΕ, ο τρόπος που διατυπώνονται, δεν αφήνουν περιθώρια συνέχειας στη λειτουργία μιας τέτοιας ΕΠΕ, σε περίπτωση θανάτου ενός πλειοψηφούντος-γιατρού εταίρου (τουλάχιστον μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα κληρονομικά και στη συνέχεια οι μεταβιβάσεις σε άλλους γιατρούς). Στην περίπτωση αυτή (και φαντάζομαι θα υπάρχουν και άλλες που δεν μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή), οι διατάξεις όντως "κείνται εκτός της σχετικής νομοθετικής εξουσιοδότησης".
Νομίζω ότι την ουσία πρέπει να την αναζητούμε πάντα στα κείμενα και στις λεπτομέρειες (όπως π.χ. στα ψιλά γράμματα των πιστωτικών καρτών).
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση