ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Αποσπάσματα από τον έντυπο & ηλεκτρονικό τύπο
Θεσσαλονίκη: Flyover, κυκλοφοριακό "έμφραγμα" και εγκλωβισμένα ασθενοφόρα
(1/1)
GirousisN:
Ως και τριπλασιασμός των χρόνων διακομιδής στο νοσοκομείο. Μέτρα πριν θρηνήσουμε θύματα ζητούν οι φορείς. Δύο νέες βάσεις του ΕΚΑΒ, αναζητούνται λύσεις κατόπιν εορτής.
Σε μια πόλη του ενός εκατομμυρίου κατοίκων, με μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς τα αστικά λεωφορεία, κι αυτά απαξιωμένα και σε ανεπάρκεια, η περιφερειακή οδός βρισκόταν ήδη στα όρια του κορεσμού, προτού "δανείσει" μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, για τις εργασίες κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας (Flyover).
Η έναρξη των πρόδρομων εργασιών τον περασμένο Νοέμβριο, ένα χρόνο πριν από την - κατά το πιο αισιόδοξο σενάριο - ολοκλήρωση του μετρό, επιδείνωσε δραματικά το ήδη οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, προκάλεσε συγκοινωνιακά "εμφράγματα" σε ώρες αιχμής σε ολόκληρο τον πολεοδομικό ιστό και πολλαπλασίασε τους χρόνους μετακίνησης πολιτών και εργαζόμενων.
Η κατάσταση επηρεάζει, μοιραία, και τις διακομιδές ασθενών στα νοσοκομεία της πόλης, με πρώτα το Παπαγεωργίου και το 424 ΓΣΝΘ, που βρίσκονται πάνω στον περιφερειακό. Άμεσα, επίσης, επηρεάζονται τα νοσοκομεία Γ. Παπανικολάου και Άγιος Παύλος, και έμμεσα τα νοσοκομεία του κέντρου της πόλης, όπου μεταφέρεται μεγάλο ποσοστό της συγκοινωνιακής πίεσης.
"Πρέπει να προλάβουμε το να χάσουμε ανθρώπους και μετά να ψάχνουμε ποιος φταίει", λέει στο iatronet.gr γιατρός των ΤΕΠ του Παπαγεωργίου, ο οποίος χρησιμοποίησε τη δύναμη των social media για να κάνει γνωστό το πρόβλημα πανελλαδικά, σε βίντεο που έγινε viral με περισσότερες από 1 εκατομμύριο προβολές.
Οι χρόνοι διακομιδών έχουν υπερ-τριπλασιαστεί στις ώρες αιχμής, επιβεβαιώνει ο πρόεδρος των εργαζόμενων ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, ενώ η διευθύντρια του ΕΚΑΒ - ΕΚΕΠΥ Β. Ελλάδος προαναγγέλλει τη δημιουργία δύο νέων βάσεων ασθενοφόρων και μοτοσικλετών άμεσης επέμβασης.
Δήμαρχος και Περιφερειάρχης συμπλέουν στην ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων, με αιχμές για την απουσία σχεδιασμού και μελέτης επιπτώσεων στην κυκλοφορία από την κατασκευή του έργου, υποχρεώνοντας την κυβέρνηση να αναζητήσει –εκ των υστέρων- νέους δρόμους πρόσβασης και έκτακτες διαδρομές για ασθενοφόρα.
Ο 36χρονος Απόστολος Ανθόπουλος (φωτογραφία), επικουρικός γενικός γιατρός στα ΤΕΠ του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, χρειαζόταν 15 λεπτά - συνυπολογίζοντας την πρωινή κίνηση - για να διανύσει τη μικρή απόσταση από το σπίτι του, στην Άνω Τούμπα, ως το νοσοκομείο, μέσω του περιφερειακού. Την πρώτη φορά που έκανε 45 λεπτά για την ίδια απόσταση, μίλησε με πληρώματα του ΕΚΑΒ και έκανε ένα βίντεο, που ανέβασε στα κοινωνικά δίκτυα. Σε αυτό ρωτούσε τους αρμόδιους φορείς πώς θα φτάσει έγκαιρα ένα ασθενοφόρο που μεταφέρει επείγον περιστατικό σε ένα νοσοκομείο - πυλώνα εφημέρευσης.
"Έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο προβολές σε όλα τα δίκτυα, άρα είτε το έχουν δει όλοι, είτε όλοι ξέρουν κάποιον που το έχει δει", λέει στο iatronet.gr ο κ. Ανθόπουλος, ο οποίος ακόμη αναζητά απάντηση στο ερώτημα. "Δεν γίνεται να έχουμε ασθενοφόρα που κολλούν στην κίνηση και δεν μπορούν να φτάσουν. Δεν πρέπει να φτάσουμε να χάσει κάποιος τη ζωή του. Μετά δε θα έχει νόημα να ψάχνουμε ποιος φταίει", επισημαίνει και συμπληρώνει: "Αν γίνει ένα ατύχημα, ή αν είναι καλοκαίρι και αυξηθεί πολύ περισσότερο η κίνηση με τους τουρίστες, δεν ξέρω τι θα γίνει. Το νόημα είναι να δώσουμε μια ισχυρή προειδοποίηση για να προλάβουμε τα χειρότερα".
Το πρόβλημα ταλαιπωρεί και εκατοντάδες ασθενείς και συνοδούς τους που μεταφέρονται στο νοσοκομείο με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα, ενώ σε κατάσταση "νευρικού κλονισμού" βρίσκονται οι εργαζόμενοι σε αυτό, που υποβάλλονται καθημερινά σε "βασανιστήριο". "Έχει συμβεί να είμαι εγκλωβισμένη 45 λεπτά μέσα στον χώρο στάθμευσης του νοσοκομείου, μέχρι να μπορέσω να βγω στο δρόμο", λέει στο iatronet.gr εργαζόμενη, την ώρα που το ευρηματικό σλόγκαν "Μένουμε Περιφερειακό", βασισμένο στο λογότυπο "Μένουμε Σπίτι" της πανδημίας, έχει γίνει δημοφιλές στα κοινωνικά δίκτυα. Γιατροί που εφημερεύουν σε ετοιμότητα από το σπίτι είναι αδύνατο να βρίσκονται στην ώρα τους στο νοσοκομείο εάν χρειαστεί να κληθούν.
Σε μικρότερο βαθμό το πρόβλημα "ακουμπά" και το νοσοκομείο "Γ. Παπανικολάου", επίσης πυλώνα εφημέρευσης της πόλης, το οποίο ωστόσο έχει και εναλλακτικούς δρόμους πρόσβασης, αλλά και το νοσοκομείο Άγιος Παύλος στην ανατολική πλευρά, που εφημερεύει επικουρικά.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Όποιος ζει στην πόλη καταλαβαίνει πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
Ο χρονικός ορίζοντας αποπεράτωσης του αμφιβόλου χρησιμότητας έργου είναι 4 χρόνια, όσο ακριβώς και ο αρχικός χρόνος αποπεράτωσης του μετρό το 2006.
GirousisN:
Fly Over: Θεσσαλονικείς σε απόγνωση – Δεύτερες σκέψεις στην κυβέρνηση
Εισηγήσεις για καθυστέρηση και αναβολή ή ακόμα και για ακύρωση του Fly Over, εξετάζουν στην κυβέρνηση, λόγω της μεγάλης δυσαρέσκειας των πολιτών της Θεσσαλονίκης από τις συνέπειες και τα σοβαρά προβλήματα που προκαλεί το έργο στην πόλη, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες έχουν προκύψει πλέον, πέραν των υπολοίπων (κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών) και προβλήματα τεχνικής φύσης.
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της η Parallaxi, η αντίδραση για ένα έργο, που όπως φαίνεται δεν έχει ωριμάσει στην κοινή γνώμη, αλλά και οι προσφυγές των κατοίκων που ζουν παράπλευρα της περιφερειακής οδού, έχουν δημιουργήσει ένα απόλυτα αρνητικό περιβάλλον για το Fly Over, γεγονός που υποχρεώνει την κυβέρνηση να επανεξετάσει, τουλάχιστον τον χρόνο εκτέλεσης του έργου. Συντελεί σε αυτές τις σκέψεις και η δημοσιοποίηση από την πλευρά της Περιφέρειας της τρομακτικής αύξησης των ρύπων στο πολεοδομικό συγκρότημα εξ΄ αιτίας των ατέλειωτων μποτιλιαρισμάτων.
Ένας ακόμα λόγος, σύμφωνα με πληροφορίες, που οδηγεί την κυβέρνηση σε δεύτερες σκέψεις για την εξέλιξη του έργου, είναι ότι οι πρώτες γεωτεχνικές μελέτες που αφορούν την κατασκευή της υπερυψωμένης λεωφόρου δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικές. Οι γεωτεχνικές μελέτες, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δείχνουν ότι θα χρειαστούν επιπλέον έργα στήριξης της υπερυψωμένης λεωφόρου γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος υλοποίησης αυξάνεται κατακόρυφα και εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 500 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης θα χρειαστεί και πρόσθετος χρόνος, δηλαδή εκτός από τον προϋπολογισμό των 300 εκατομμυρίων, που ενδέχεται σχεδόν να διπλασιαστεί, τινάζεται στον αέρα και το χρονοδιάγραμμα των 4-5 ετών.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση