Γενικά > Νομικά θέματα

Άγονο αγροτικό-υποχρέωση διαμονής εντός 25χμ ;

<< < (4/8) > >>

D-Michalis:
Θα συμφωνούσα απόλυτα και με τον ΑΡΗ και με τον Αδαμάντιο, αν δεν είχα μία επισήμανση σχετικά με τα Π.Ι. 24ωρης ετοιμότητας.

Αυτά, αν και προβλέπονται με νομοθεσία άλλης εποχής και είναι παντελώς παρωχημένος ο σκοπός και η έννοιά τους, ωστόσο αποτελούν δομές προβλεπόμενες από υφιστάμενη νομοθεσία (αυτή ανάγεται στην δεκαετία του 50 και δεν θα τη βρείτε μετά το ΕΣΥ 983).
Ειδικά για τους γιατρούς υπ. Υπαίθρου (και όχι τους Γ.Γ. που διέπονται από τα του ΕΣΥ {1}) προβλέπεται ότι αυτοί δεν απομακρύνονται από την έδρα τους συνεχώς.
Αυτή η ετοιμότητα δεν έχει σχέση με τις εφημερίες ετοιμότητας, αλλά αποτελεί συστατικό στοιχείο των ιατρείων αυτών και συνακόλουθη πρόβλεψη για τους γιατρούς αυτούς.
Γι’ αυτό το λόγο εξ’ άλλου ελάμβαναν (αν λαμβάνουν ακόμη δεν είμαι σίγουρος) και ειδικό επίδομα καθώς και προτερήματα (π.χ. να βάζουν υποψηφιότητα για ειδικότητα αν και έκαναν αγροτικό).

Τα προτερήματα αυτά καταργήθηκαν στην πράξη, αφού ο καθένας βάζει πλέον υποψηφιότητα χωρίς να τελειώσει το αγροτικό. Το δεν επίδομα, αν καταργήθηκε δεν σημαίνει ότι καταργήθηκε και η σχετική διάταξη περί 24ωρου ετοιμότητας του γιατρού αυτού.
Το μεν οικονομικό μπορεί να καταργήθηκε, αλλά για να μη συντρέχει νομικά η υποχρέωση παραμονής στην βάση, πρέπει να υπάρχει νομοθεσία που το προβλέπει, αλλά τέτοια δεν υπάρχει.

ΚΑΚΩΣ, συμφωνώ. Όμως σήμερα κανένα σχεδόν νομοθέτημα δεν είναι ΝΟΜΙΜΟ και συνταγματικό. Γιατί να ήταν τα σχετικά με αυτό?

Μπορεί κάποιος που δεν θα τήρηση την υποχρέωση παραμονής στο ιατρείο να δικαιωθεί από την δικαιοσύνη, όταν φτάσει εκεί, αιτιώμενος τη μη αμοιβή του για κάτι τέτοιο.
Ως τότε όμως οι διοικήσεις –στηριζόμενες στην παρωχημένη και μη καταργηθείσα υπάρχουσα νομοθεσία- θα τους διώκουν.
Ήτοι, ο καθένας παίρνει το ρίσκο του όταν ζητάει τα αυτονόητα σε αυτή τη χώρα.

{1} Το υπουργείο κάποια στιγμή (2007?) εξέδωσε υπ. Απόφαση (sic) με την οποία έλεγε ότι οι Γ.Γ. στα Π.Ι. έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με τους αγροτικούς (εννοώντας και τα σχετικά με το θέμα μας, πλην των ιατρικών καλύψεων, πού φυσικά έχουν). Αυτό ήταν κατάχρηση εξουσίας, παράνομο και κατάπτυστο. Τότε η Ένωση Γ.Ι. το είχε καταγγείλει και είχε απαιτήσει την άμεση ανάκλησή του. Ποτέ όμως αυτό δεν έγινε γιατί βόλευε να έχουν «πάτημα» οι διοικήσεις και σύγχυση οι γιατροί, ώστε η δουλειά να γίνεται.
Εξακολουθεί δε να αποτελεί έγγραφο αναφοράς για πολλές διοικήσεις.

Τι μας νοιάζει δηλαδή η νομιμότητα?

Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Όσο κι αν έψαξα δεν βρήκα κάποια ΦΕΚ που να χαρακτηρίζουν συγκεκριμένα ιατρεία ως 24ωρης ετοιμότητας.
Αν και πολλά ιατρεία στην αναζήτηση στο διαδίκτυο, αναφέρονται ως 24ωρης ετοιμότητας δεν βρήκα κάτι που να το επικυρώνει.
Και στους νόμους απ' ό,τι είδαμε αναφέρονται αλλά το ερώτημα μου είναι: Ποιά ιατρεία είναι 24ωρης ετοιμότητας; Ποιός κάνει τον χαρακτηρισμό; Που θα μπορούσα να βρω σχετικό αποδεικτικό υλικό;"
Αν κάποιος έχει κάτι σχετικό θα τον παρακαλούσα να το αναρτήσει.

Σχετικά με όσα έγραψε ο Δημήτρης:

--- Παράθεση ---Αυτά, αν και προβλέπονται με νομοθεσία άλλης εποχής και είναι παντελώς παρωχημένος ο σκοπός και η έννοιά τους, ωστόσο αποτελούν δομές προβλεπόμενες από υφιστάμενη νομοθεσία (αυτή ανάγεται στην δεκαετία του 50 και δεν θα τη βρείτε μετά το ΕΣΥ 983).
Ειδικά για τους γιατρούς υπ. Υπαίθρου (και όχι τους Γ.Γ. που διέπονται από τα του ΕΣΥ {1}) προβλέπεται ότι αυτοί δεν απομακρύνονται από την έδρα τους συνεχώς.
Αυτή η ετοιμότητα δεν έχει σχέση με τις εφημερίες ετοιμότητας, αλλά αποτελεί συστατικό στοιχείο των ιατρείων αυτών και συνακόλουθη πρόβλεψη για τους γιατρούς αυτούς.
Γι’ αυτό το λόγο εξ’ άλλου ελάμβαναν (αν λαμβάνουν ακόμη δεν είμαι σίγουρος) και ειδικό επίδομα καθώς και προτερήματα (π.χ. να βάζουν υποψηφιότητα για ειδικότητα αν και έκαναν αγροτικό).

Τα προτερήματα αυτά καταργήθηκαν στην πράξη, αφού ο καθένας βάζει πλέον υποψηφιότητα χωρίς να τελειώσει το αγροτικό. Το δεν επίδομα, αν καταργήθηκε δεν σημαίνει ότι καταργήθηκε και η σχετική διάταξη περί 24ωρου ετοιμότητας του γιατρού αυτού.
Το μεν οικονομικό μπορεί να καταργήθηκε, αλλά για να μη συντρέχει νομικά η υποχρέωση παραμονής στην βάση, πρέπει να υπάρχει νομοθεσία που το προβλέπει, αλλά τέτοια δεν υπάρχει.
--- Τέλος παράθεσης ---

Επίδομα ετοιμότητας δεν υφίσταται πλέον.
Η δυνατότητα πρόωρης (διπλής) αίτησης υφίσταται ακόμη στα άγονα (είναι το μόνο bonus που τους έχει απομείνει) αλλά γιατί λες ότι αυτό αποτελεί αντιστάθμισμα της ετοιμότητας; Αποτελεί κίνητρο επάνδρωσης αγόνων ιατρείων όχι αντιστάθμισμα της ετοιμότητας.
Άλλωστε η ετοιμότητα θεωρητικά υφίσταται (; ) σε όλα τα ιατρεία άγονα και μη γι' αυτό και όλοι οι αγροτικοί λάμβαναν σχετικό επίδομα που κυμαίνονταν από 35 έως 50 ευρώ ανάλογα με το αν το ιατρείο ήταν χαρακτηρισμένο "πεδινό" ή "ορεινό".
Το επίδομα αγόνου των 550 ευρώ (πάει κι αυτό) ήταν κι αυτό κίνητρο επάνδρωσης αγόνων ιατρείων και κακώς συνδεόταν με υποχρέωση ετοιμότητας.

Σχετικά με την υποχρέωση παραμονής στην έδρα τους και την ουσιαστική συνεχή 24ωρη ετοιμότητα, επειδή είδα ότι το ανέφερες αρκετές φορές, μάλιστα ανέφερες ότι υπάρχει διάταξη θα σε παρακαλούσα να την παραθέσεις.
Επειδή είδα να αναφέρεται συχνά στο διαδίκτυο ότι εκεί αναφέρεται η υποχρέωση συνεχούς ετοιμότητας, παραθέτω το νόμο 3487 "Περί Κοινωνικής Ασφαλίσεως των Αγροτών" ΦΕΚ 354/Α/31-12-1955 και αντιγράφω το επίμαχο σημείο:
"ΠΑΥΛΟΣ
ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Άρθρο 11
1. Οι ιατροί των κοινοτικών και αγροτικών ιατρείων υποχρεούνται όπως παρέχωσι καθ' όλας τας εργασίμους ώρας και εις περιπτώσεις κατεπειγούσης ανάγκης ή ατυχήματος εις πάσαν ώραν ημέρας ή νυκτός τας ιατρικάς αυτών υπηρεσίας προς άπαντας τους ησφαλισμένους αγρότας και τα μέλη της οικογενείας αυτών εις τα ιατρεία ή κατ' οίκον."

Βάσει αυτού υποχρεούνται οι αγροτικοί σε 24ωρη ετοιμότητα;
Γιατί θεωρούμε ότι με μεταγενέστερους νόμους οι ιατρικές υπηρεσίες παρέχονται σε όλους τους κατοίκους κι όχι μόνο στους "ησφαλισμένους αγρότας"; (αλήθεια η μη ησφαλισμένοι τι γινόταν; επειδή είναι επίκαιρη και η συζήτηση για τους "γιατρούς με σύνορα") αλλά κρατάμε την συνεχή ετοιμότητα;

Για να δούμε και το άρθρο 15 παράγραφος 8:
"Ιδιόκτητα επιβατικά αυτοκίνητα ή άλλα ανάλογα μεταφορικά μέσα, χρησιμοποιούμενα αποκλειστικώς υπό των ιατρών των αγροτικών και κοινοτικών ιατρείων κατά την άσκησιν των καθηκόντων αυτών, απαλλάσσονται του τέλους αδείας κυκλοφορίας και φορολογίας αυτοκινήτων, μετά βεβαίωσιν του οικείου Νομάρχου, δι' αποφάσεως του Υπουργού Οικονομικών"

Αν ζητήσουν οι αγροτικοί σχετική απαλλαγή βάσει του παραπάνω άρθρου πόσο γέλιο λέτε ότι θα πέσει; Τότε ξαφνικά ο νόμος θα μετατραπεί σε "προϊστορικό" ή/και κατηργημένο;

Με την ευκαιρία παραθέτω και το νόμο 67 "Περί λήψεως μέτρων δια την κάλυψιν των υγειονομικών αναγκών της υπαίθρου" ΦΕΚ 303/Α/20-12-1968 γιατί αναφέρεται κι αυτός στους ισχύοντες για τις υποχρεώσεις των αγροτικών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
.....................
Εν ονόματι του Βασιλέως
Ο Αντιβασιλεύς Γεώργιος Ζωιτάκης
Το Υπουργικόν Συμβούλιον
Ο Πρωθυπουργός Γ. Παπαδόπουλος
Ο Αντιπρόεδρος Α' Στυλ. Παττακός

Όποιος έχει όρεξη ας τον διαβάσει, τον παραθέτω για να δούμε τι νόμους επικαλούμαστε!
Τι θα μπορούσα να κρατήσω απ' αυτούς;
Μισθός αγροτικού γιατρού:
Νόμος 1955: 3 έως 5 χιλιάδες δραχμές!
Νόμος 1968: 7.5 έως 11.5 χιλιάδες δραχμές!
Πόσος ήταν ο μισθός ενός δημοσίου υπαλλήλου τότε άραγε;

Μισθός αγροτικού γιατρού 2012 με ενιαίο μισθολόγιο:
700€

ΑΡΗΣ:
Προς αποφυγή παρερμηνειών υπενθυμίζεται ότι υπάρχουν 4 ειδικές κατηγορίες στις οποίες μπορεί να ανήκουν οι μονάδες πρωτοβάθμιας περίθαλψης του ΕΣΥ

Α) Τα Περιφερειακά Ιατρεία 24ωρης ετοιμότητας και Περιφερειακά Ιατρεία (κανένα μισθολογικό όφελος, εκτός αν εφημερεύει κάποιος εκεί, το ίδο δηλαδή όπως σε κέντρο υγείας, εκτός αν πρόκειται για Περιφερειακό Ιατρείο της περίπτωσης Β)

Β) Μονάδες υγείας σε προβληματικές και άγονες περιοχές Α΄και Β΄ κατηγορίας, όπως αναφέρονται στο Π.Δ. 131/1987 (προσαύξηση επί του βασικού μισθού, όπως προβλέπεται από την παρ.8 του άρθρου 30 του νόμου 1397/1987)

Γ) Άγονα Περιφερειακά Ιατρεία (δεν γνωρίζω τη νομοθεσία, καταργήθηκε πρόσφατα το επίδομα αγόνου)

Δ) Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία, όπως αναφέρονται στο άρθρο 27 του νόμου 2519/1997  και στο άρθρο 23 του νόμου 3172/2003 (καμια διαφορά μισθολογική με τα Περιφερειακά Ιατρεία)

Αναφορά σε αγροτικούς ιατρούς στο ΕΣΥ γίνεται με το άρθρο 4 του νόμου 1579/1985

Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΠρος αποφυγή παρερμηνειών υπενθυμίζεται ότι υπάρχουν 4 ειδικές κατηγορίες στις οποίες μπορεί να ανήκουν οι μονάδες πρωτοβάθμιας περίθαλψης του ΕΣΥ

Α) Τα ιατρεία 24ωρης ετοιμότητας (Περιφερειακά Ιατρεία), όπως αναφέρονται στο ΦΕΚ 92 Β/2006 σελ. 1097-1098 (κανένα μισθολογικό όφελος, εκτός αν εφημερεύει κάποιος εκεί, το ίδο δηλαδή όπως σε κέντρο υγείας, εκτός αν πρόκειται για Περιφερειακό Ιατρείο της περίπτωσης Β)
..................................................................................................


--- Τέλος παράθεσης ---

Τα ιατρεία που αναφέρονται στις σελίδες που λες δεν είναι ιατρεία 24ωρης ετοιμότητας αλλά τα λεγόμενα κέντρα εφημερίας για Σάββατα, Κυριακές και αργίες.
Γράφει στο τέλος της σελίδας 1096:
στ) Όταν τα Π.Ι. δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν κατά
τα Σάββατα, Κυριακές και λοιπές αργίες από το Κέντρο
Υγείας στο οποίο υπάγονται (με σταθερό ή μεταβλητό
κέντρο εφημερίας) όπως τα κάτωθι:
...........................................................

Κι ακολουθούν τα ιατρεία που λες στις σελίδες 1097-1098

Τα ιατρεία 24ωρης ετοιμότητας εφημερεύουν καθημερινά με  εφημερία ετοιμότητας του ειδικευμένου γιατρού (αφού δεν προβλέπεται εφημερία ετοιμότητας για αγροτικούς).
Νόμος 1397/1983
Άρθρο 14
Τα περιφερειακά ιατρεία των κέντρων υγείας διακρίνονται σε ιατρεία με ορισμένες ημέρες και ώρες λειτουργίας και σε ιατρεία 24ωρης ετοιμότητας
Ποια είναι λοιπόν τα ιατρεία 24ωρης ετοιμότητας; Αυτό ρωτάω. Ο νόμος εννοεί όλες τις έδρες των αγροτικών ιατρείων; Είναι κάποια συγκεκριμένα; Ποια; Ποιος αποφασίζει για το χαρακτηρισμό τους; Που μπορούμε να βρούμε ποια είναι; )

Άρθρο 18
Παράγραφος 2
Τα περιφερειακά ιατρεία των κέντρων υγείας λειτουργούν σε τακτό ωράριο, που καθορίζεται από τον υπεύθυνο γιατρό του κέντρου υγείας. Τα περιφερειακά ιατρεία 24ωρης ετοιμότητας λειτουργούν σε τακτό καθημερινό ωράριο και έχουν εφημερία ετοιμότητας για τις υπόλοιπες μέρες και ώρες.
(δεν προβλέπεται εφημερία ετοιμότητας για τους αγροτικούς απ' ότι γνωρίζω.....)

ΑΡΗΣ:
Η μόνη αναφορα που βρίσκω είναι στο νόμο 2071/1992 άρθρο 15 παρ. 2

Μάλλον για τον ορισμό τους απαιτείται υπουργική απόφαση που δεν έχω δει κάτι τέτοιο, σε αντίθεση με υπουργικές αποφάσεις που ορίζουν τη μετατροπή περιφερειακού ιατρείου σε πολυδύναμο περιφερειακό ιατρείο.

Το ΦΕΚ 92Β/2006 αναφέρει

Οι εφημερίες των πιο πάνω γιατρών, μπορεί με απόφαση του Δ. Συμβουλίου του «Νοσοκομείου − Κ. Υγείας» να πραγματοποιούνται και στις έδρες των Περ. Ιατρείων.

Παράλληλα ο νόμος 2071/1992, κάνοντας διάκριση σε υγειονομικούς σταθμούς (αργότερα μετονομάστηκαν σε περιφερειακά ιατρεία) που λειτουργούν ορισμένες ημέρες και ώρες και σε υγειονομικούς σταθμούς 24ωρης ετοιμότητας,  δίνει την εντύπωση ότι αναφέρεται στις έδρες και στα ιατρεία που ανήκουν σε αυτές. Η αναφορά όμως σε ειδικες χωροταξικές συνθήκες και δύσκολη συγκοινωνιακή πρόσβαση στο κέντρο υγείας ως κριτήρια για τον χαρακτηρισμό των υγειονομικών σταθμών ως 24ωρης ετοιμότητας υπονοεί ότι κάποιοι από αυτούς, κάποιες από τις έδρες, μπορούν να οριστούν ως τέτοιοι και όχι όλοι.




Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση