Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο

Ηλίας Μόσιαλος : Η διαφθορά σκοτώνει την Υγεία

(1/1)

anastasios theodoridis:
Επέκταση του ωραρίου των νοσοκομείων ώστε να  αξιοποιηθεί καλύτερα η υποδομή τους, κίνητρα στο  προσωπικό του ΕΣΥ για αύξηση παραγωγικότητας,  και μετατροπή σε Ανεξάρτητη Αρχή του Κεντρικού  Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) αντί για όργανο στο οποίο  εκπροσωπούνται συνδικαλιστικοί φορείς,  είναι μερικές από τις προτάσεις του βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ καθηγητή Ηλία Μόσιαλου, για  να υπάρξει βελτίωση στις παροχές Υγείας.

O κ. Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics, αλλά και διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών της Υγείας της Σχολής, θεωρεί πως ανεξαρτήτως της καθιέρωσης ηλεκτρονικής συνταγογράφησης θα πρέπει να υπάρχει ενιαίο κέντρο αποφάσεων για το φάρμακο, τις προμήθειες νοσοκομείων και τον έλεγχο και τις συμβάσεις με τον ιδιωτικό τομέα καθώς, όπως λέει, η πολυδιάσπαση ευνοεί τη διαφθορά.

Πώς αξιολογείτε τις πρώτες 100 ημέρες της κυβέρνησης στον τομέα της Υγείας;

Θετικά. Έγινε συστηματική καταγραφή και ανάλυση των προβλημάτων από τα υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας, και αντιμετωπίστηκαν τα άμεσα διαχειριστικά προβλήματα που συσσωρεύτηκαν λόγω εκτεταμένης κακοδιαχείρισης και εγκατάλειψης του συστήματος την τελευταία τετραετία. Η αύξηση του προϋπολογισμού της Υγείας, παρά τη δυσχερή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, θα επιτρέψει την υλοποίηση των αναγκαίων προσλήψεων γιατρών και νοσηλευτών, και την επέκταση των δυνατοτήτων του ΕΣΥ στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Έχει αρχίσει επίσης, η αποκατάσταση του διοικητικού ιστού του ΕΣΥ. Πώς θα μειωθεί η ροή ασθενών στον ιδιωτικό τομέα;

Με το να δοθούν κίνητρα στους γιατρούς και στο προσωπικό του ΕΣΥ, έτσι ώστε τα δημόσια νοσοκομεία να επεκτείνουν τη λειτουργία τους πέραν του καθορισμένου ωραρίου. Δεν είναι δυνατόν να μη χρησιμοποιείται η δημόσια περιουσία (π.χ. εργαστήρια, αξονικοί και μαγνητικοί τομογράφοι) τις απογευματινές ώρες. Η πρωτοβουλία του υπουργείου Άμυνας να αξιοποιηθούν περισσότερο οι σημαντικές υποδομές των στρατιωτικών νοσοκομείων είναι αξιέπαινη.

Θα μειώσει η λίστα φαρμάκων τη φαρμακευτική δαπάνη;

Η λίστα φαρμάκων είναι ένα θετικό μέτρο που θα αποδώσει μόνο αν συνδυαστεί με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Π.χ. ακόμα κι αν η λίστα έχει ως αποτέλεσμα τη μη χρηματοδότηση πεντακοσίων φαρμακευτικών προϊόντων (αριθμός αρκετά υψηλός με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα), οι γιατροί θα έχουν τη δυνατότητα να συνταγογραφούν περισσότερα από έξι χιλιάδες προϊόντα. Είναι απαραίτητο τα νέα φάρμακα που θα χρηματοδοτούνται, να έχουν υψηλότερη κλινική και οικονομική αποτελεσματικότητα από φάρμακα που ήδη είναι διαθέσιμα στην αγορά. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν δημιουργηθεί ανεξάρτητοι οργανισμοί αξιολόγησης της βιοϊατρικής τεχνολογίας και των νέων θεραπειών. Το υπουργείο Υγείας πρέπει να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία άλλων χωρών με τη συμμετοχή εκπροσώπων του στο ευρωπαϊκό δίκτυο ΜΕDΕV (που απαρτίζεται από εκπροσώπους κυβερνήσεων και ασφαλιστικών ταμείων).

Τι πρέπει να γίνει με τις τιμές των φαρμάκων;

Το υπουργείο Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας έχει κάνει μια σοβαρή δουλειά στον τομέα των τιμών. Η δική μου άποψη είναι ότι το σύστημα τιμολόγησης θα πρέπει να αντανακλά την αγοραστική δύναμη της χώρας μας. Αυτό μπορεί να γίνει με τη στάθμιση των τιμών με βάση το ΑΕΠ. Είναι απαραίτητη επίσης, η συλλογή στοιχείων εξέλιξης των τιμών των φαρμάκων και κοστολόγησης των νέων φαρμακευτικών προϊόντων σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό μπορεί να γίνει με τη σύναψη σύμβασης με την εταιρεία του υπουργείου Υγείας της Αυστρίας ΦΒΙG που συλλέγει τα σχετικά στοιχεία.

Είναι αρκετά αυτά τα μέτρα;

Η επιτυχία της υλοποίησης των μέτρων θα εξασφαλιστεί μόνο με τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων υπουργείων (Οικονομικών, Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας, Εργασίας και Υγείας) ή με την ανάληψη της ευθύνης για προμήθειες, φάρμακα και ρύθμιση ιδιωτικού τομέα από έναν υπουργό. Εναλλακτικά ο συντονισμός μπορεί να εξασφαλιστεί με δημιουργία Διυπουργικής Γενικής Γραμματείας.

Θεωρείτε πως το αυστριακό Σύστημα Υγείας είναι πλησιέστερο στην ελληνική πραγματικότητα;

Στη χώρα μας δεν υπάρχει μηχανισμός αγοράς και ελέγχου της ποιότητας και της καταλληλότητας, πόσω μάλλον της οικονομικής αποδοτικότητας των υπηρεσιών Υγείας. Με άλλα λόγια, το σύστημα είναι ανοιχτό ως προς τη χρηματοδότησή του, με συνέπεια το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία να πληρώνουν αναδρομικά οποιαδήποτε ιατρική πράξη.

Στην Αυστρία έχουν πολλά ασφαλιστικά ταμεία με βάση επαγγελματικές κατηγορίες όπως εμείς. Έφτιαξαν όμως έναν οργανισμό, όχι ενιαίο Ταμείο, που δεν έχει ως άμεσο στόχο την εξίσωση των παροχών αλλά τη συγκέντρωση των πόρων του τομέα της Υγείας και την αγορά υπηρεσιών, όχι όμως με την απλή πληρωμή των λογαριασμών αλλά επιλέγοντας τους φορείς με τους οποίους συμβάλλεται, καθώς και το είδος και την ποιότητα των υπηρεσιών που αγοράζει. Στη χώρα μας, ένας τέτοιος οργανισμός αν εξοικονομούσε χρήματα, θα έδινε τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να εξομαλύνει τις υπάρχουσες ασφαλιστικές ανισότητες, αυξάνοντας τις παροχές ορισμένων Ταμείων.


«Να επανεξεταστούν οι συμβάσεις των γιατρών»

Τι πρέπει να γίνει για να υλοποιηθεί το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης στον τομέα της Υγείας και τη μείωση της σπατάλης κατά 900 εκατ. ευρώ το 2011 και 1,2 δισ. το 2012;

Μεγάλο μέρος της εξοικονόμησης μπορεί να προκύψει από την καλύτερη διαχείριση των προμηθειών και τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, των διαγνωστικών εξετάσεων και των παραπομπών στον ιδιωτικό τομέα. Για παράδειγμα, οι δαπάνες ιατρικής περίθαλψης του Οργανισμού Ασφάλισης των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΟΠΑΔ) αυξήθηκαν από 119 εκατ. ευρώ το 2005 σε 261 εκατ.

το 2008. Η φαρμακευτική δαπάνη αυξήθηκε από 350 εκατ. σε 550 την ίδια περίοδο. Οι αυξήσεις είναι απαράδεκτα υψηλές για ένα χρονικό διάστημα τριών ετών. Η φαρμακευτική δαπάνη αυξήθηκε κατά 36,5% μεταξύ 2006 και 2007, γιατί καταργήθηκε ο έλεγχος συνταγογραφίας από τους ελεγκτές του οργανισμού. Σε κάθε ασφαλισμένο του ΟΠΑΔ αντιστοιχούν εννέα επισκέψεις τον χρόνο σε γιατρούς, ενώ στις χώρες του ΟΟΣΑ ο μέσος όρος για το σύνολο του πληθυσμού είναι πέντε επισκέψεις. Είναι αναγκαίο να ληφθούν άμεσα μέτρα όπως: α) να επανεξεταστούν οι συμβάσεις των γιατρών με τον ΟΠΑΔ και να μη γίνουν νέες συμβάσεις, εκτός εάν υπάρχουν ειδικοί λόγοι. Σήμερα όλοι οι γιατροί μπορούν να συμβληθούν με τον ΟΠΑΔ, β) να επανέλθει ο έλεγχος των ελεγκτών γιατρών του ΟΠΑΔ στη συνταγογράφηση μέχρι να ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον ΟΠΑΔ αντιστοιχεί ένας γιατρός ανά 117 ασφαλισμένους, ενώ στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι ένας γιατρός ανά 1.000!


«Κίνητρα για τους εργαζομένους του ΕΣΥ»

Πώς μπορούμε να αλλάξουμε ξεπερασμένες νοοτροπίες και πρακτικές στο Σύστημα Υγείας;

Στο ΕΣΥ και τα ασφαλιστικά ταμεία κυριαρχεί μια νομικίστικη θεώρηση για το τι πρέπει να κάνουν οι γιατροί και το προσωπικό (επιδιώκεται συμμόρφωση σε νόμους και κανονισμούς που συνήθως δεν επιτυγχάνεται επαρκώς), χωρίς να παρέχονται ενεργητικά κίνητρα. Έχουμε επίσης ισοπέδωση μισθών. Εάν μία γιατρός ή νοσηλεύτρια είναι πιο παραγωγική και ποιοτική, αυτό δεν θα οδηγήσει κατ΄ ανάγκην σε ταχύτερη εξέλιξη στο σύστημα ή σε καλύτερες αποδοχές. Είναι επομένως αναγκαίο να εξετάσουμε ποια κίνητρα μπορούν να αυξήσουν την αποδοτικότητα των εργαζομένων του ΕΣΥ.

Το ΚΕΣΥ βοηθάει ή έχει ξεπεραστεί ως θεσμός;

Ο ρόλος του ΚΕΣΥ μπορεί να είναι σημαντικός, αλλά η σύνθεσή του δεν θα πρέπει να βασίζεται στην εκπροσώπηση ομάδων ειδικών συμφερόντων και συνδικαλιστικών οργανώσεων. Τα μέλη θα πρέπει να επιλέγονται με κριτήριο την προσωπική τους επιστημονική κατάρτιση και πείρα. Το ΚΕΣΥ πρέπει να αποκτήσει την απαραίτητη επιστημονική υποδομή για να παράγει εμπεριστατωμένες εκθέσεις, μελέτες και εισηγήσεις στην υπουργό Υγείας που θα αφορούν στην καταγραφή και ανάλυση των προβλημάτων του ΕΣΥ, τον προγραμματισμό των υπηρεσιών και των ανθρώπινων πόρων, τη συγκριτική μελέτη της ποιότητας και αποτελεσματικότητας όλων των φορέων Υγείας, και την πρόβλεψη μελλοντικών αναγκών λόγω των κοινωνικών και δημογραφικών εξελίξεων και της εξέλιξης της ιατρικής τεχνογνωσίας. Οι στόχοι αυτοί μπορούν να επιτευχθούν με τη μετατροπή του ΚΕΣΥ σε Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δ. Κουναλάκης:
Τέτοια διαβάζω και νιώθω ότι δεν θα αλλάξει τίποτα προς το καλύτερο...

Δ. Κουναλάκης:
Έχω ακούσει αρκετά για τον κ. Μόσιαλο και οφείλω να ομολογήσω ότι απογοητεύτηκα από αυτά που διάβασα. Λίγες σκέψεις καθώς ο χρόνος δεν μου περισσεύει και έχω πάψει να ελπίζω από το σύστημα περίθαλψης (και όχι υγείας) στην Ελλάδα.


--- Παράθεση από: Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics ---Πώς αξιολογείτε τις πρώτες 100 ημέρες της κυβέρνησης στον τομέα της Υγείας;
Με το να δοθούν κίνητρα στους γιατρούς και στο προσωπικό του ΕΣΥ, έτσι ώστε τα δημόσια νοσοκομεία να επεκτείνουν τη λειτουργία τους πέραν του καθορισμένου ωραρίου. Δεν είναι δυνατόν να μη χρησιμοποιείται η δημόσια περιουσία (π.χ. εργαστήρια, αξονικοί και μαγνητικοί τομογράφοι) τις απογευματινές ώρες. Η πρωτοβουλία του υπουργείου Άμυνας να αξιοποιηθούν περισσότερο οι σημαντικές υποδομές των στρατιωτικών νοσοκομείων είναι αξιέπαινη.

--- Τέλος παράθεσης ---
Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια σε αυτό έγινε από τον κ. Παπαδόπουλο, έναν από τους ελάχιστους υπουργούς υγείας που έδωσε λίγη ζωή στο ΕΣΥ και στον έλληνα πολίτη. Δυστυχώς, αυτό έγινε με οικονομική αιμορραγία των ταμείων. Ο τρόπος σύνταξης του λόγου του κ. Μοσιαλου, δεν δείχνει με τι τρόπο θα λυθεί αυτό. Δυστυχώς η μοναδική αποδεκτή λύση για την λειτουργία των μηχανημάτων είναι είτε το 8ωρο στους ιατρούς, είτε η σύναψη συμβάσεων-συνεργασιών με ιατρούς για την κατά πράξη ή με μηνιαίο αντιμίσθιο. Και αυτό, δεν περιορίζει την αιμορραγία των ταμείων από περιττές εξετάσεις.


--- Παράθεση από: Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics ---Θα μειώσει η λίστα φαρμάκων τη φαρμακευτική δαπάνη;

Η λίστα φαρμάκων είναι ένα θετικό μέτρο που θα αποδώσει μόνο αν συνδυαστεί με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Π.χ. ακόμα κι αν η λίστα έχει ως αποτέλεσμα τη μη χρηματοδότηση πεντακοσίων φαρμακευτικών προϊόντων (αριθμός αρκετά υψηλός με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα), οι γιατροί θα έχουν τη δυνατότητα να συνταγογραφούν περισσότερα από έξι χιλιάδες προϊόντα. Είναι απαραίτητο τα νέα φάρμακα που θα χρηματοδοτούνται, να έχουν υψηλότερη κλινική και οικονομική αποτελεσματικότητα από φάρμακα που ήδη είναι διαθέσιμα στην αγορά. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν δημιουργηθεί ανεξάρτητοι οργανισμοί αξιολόγησης της βιοϊατρικής τεχνολογίας και των νέων θεραπειών. Το υπουργείο Υγείας πρέπει να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία άλλων χωρών με τη συμμετοχή εκπροσώπων του στο ευρωπαϊκό δίκτυο ΜΕDΕV (που απαρτίζεται από εκπροσώπους κυβερνήσεων και ασφαλιστικών ταμείων).

--- Τέλος παράθεσης ---
Προσωπικά δεν ξέρω πως θα λυθεί το πρόβλημα όπου εταιρίες καταθέτουν πολυκεντρικές μελέτες για την έγκριση φαρμάκων στον FDA στις ΗΠΑ και μετά από 1 χρόνο, τα φάρμακα αποσύρονται λόγω κινδύνων για τους ασθενείς. Τα πράγματα είναι πλέον πολύ δύσκολα στο να αξιολογήσεις ένα νέο φάρμακο. Παρόλα αυτά στη Βόρεια Ευρώπη υπάρχουν ειδικές επιτροπές με μέλη τα οποία δεν είναι μόνιμα και τα οποία εκπονούν μελέτες (όχι ιατρικές) αξιολόγησης των φαρμάκων με βάση την βιβλιογραφία όσον αφορά τι προσφέρουν σε σχέση με υπάρχοντα φάρμακα και το κόστος τους. Έτσι, βγαίνουν κανόνες και γίνεται ηλεκτρονικά αξιολόγηση της συνταγογραφίας ακόμη κι αν αυτή δεν πραγματοποιείται ηλεκτρονικά. Και ακολουθεί δειγματοληπτικός έλεγχος σε ασθενείς και καμπάνες σε ιατρούς. Επίσης, βγαίνουν στατιστικά σε επίπεδο μονάδων και ιατρών. Και οι καθηγητές ιατρικής εκεί δεν είναι αυτοί που έρχονται 5 χρόνια πριν την σύνταξη όταν στις ΗΠΑ τους έχουν ευγενικά δείξει την πόρτα και τους προσφέρουν μόνο τον τίτλο.


--- Παράθεση από: Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics ---Τι πρέπει να γίνει με τις τιμές των φαρμάκων;

Το υπουργείο Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας έχει κάνει μια σοβαρή δουλειά στον τομέα των τιμών. Η δική μου άποψη είναι ότι το σύστημα τιμολόγησης θα πρέπει να αντανακλά την αγοραστική δύναμη της χώρας μας. Αυτό μπορεί να γίνει με τη στάθμιση των τιμών με βάση το ΑΕΠ. Είναι απαραίτητη επίσης, η συλλογή στοιχείων εξέλιξης των τιμών των φαρμάκων και κοστολόγησης των νέων φαρμακευτικών προϊόντων σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό μπορεί να γίνει με τη σύναψη σύμβασης με την εταιρεία του υπουργείου Υγείας της Αυστρίας ΦΒΙG που συλλέγει τα σχετικά στοιχεία.

--- Τέλος παράθεσης ---
Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι δεν μπορεί το υπουργείο Οικονομίας να έχει κάθε εξάμηνο πόσο κοστίζουν τα φάρμακα σε κάθε χώρα της ΕΕ και να κάνει τις κατάλληλες προσαρμογές; Συγνώμη, μόνο διαφθορά δείχνει το υπάρχον σύστημα.


--- Παράθεση από: Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics ---Είναι αρκετά αυτά τα μέτρα;

Η επιτυχία της υλοποίησης των μέτρων θα εξασφαλιστεί μόνο με τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων υπουργείων (Οικονομικών, Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας, Εργασίας και Υγείας) ή με την ανάληψη της ευθύνης για προμήθειες, φάρμακα και ρύθμιση ιδιωτικού τομέα από έναν υπουργό. Εναλλακτικά ο συντονισμός μπορεί να εξασφαλιστεί με δημιουργία Διυπουργικής Γενικής Γραμματείας.

Θεωρείτε πως το αυστριακό Σύστημα Υγείας είναι πλησιέστερο στην ελληνική πραγματικότητα;

Στη χώρα μας δεν υπάρχει μηχανισμός αγοράς και ελέγχου της ποιότητας και της καταλληλότητας, πόσω μάλλον της οικονομικής αποδοτικότητας των υπηρεσιών Υγείας. Με άλλα λόγια, το σύστημα είναι ανοιχτό ως προς τη χρηματοδότησή του, με συνέπεια το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία να πληρώνουν αναδρομικά οποιαδήποτε ιατρική πράξη.

Στην Αυστρία έχουν πολλά ασφαλιστικά ταμεία με βάση επαγγελματικές κατηγορίες όπως εμείς. Έφτιαξαν όμως έναν οργανισμό, όχι ενιαίο Ταμείο, που δεν έχει ως άμεσο στόχο την εξίσωση των παροχών αλλά τη συγκέντρωση των πόρων του τομέα της Υγείας και την αγορά υπηρεσιών, όχι όμως με την απλή πληρωμή των λογαριασμών αλλά επιλέγοντας τους φορείς με τους οποίους συμβάλλεται, καθώς και το είδος και την ποιότητα των υπηρεσιών που αγοράζει. Στη χώρα μας, ένας τέτοιος οργανισμός αν εξοικονομούσε χρήματα, θα έδινε τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να εξομαλύνει τις υπάρχουσες ασφαλιστικές ανισότητες, αυξάνοντας τις παροχές ορισμένων Ταμείων.

--- Τέλος παράθεσης ---

Να υποθέσω ότι αυτό υπάρχει ακόμη στα συρτάρια του υπουργείου από την επιτροπή των επτά σοφών, από τον Παπαδόπουλο λίγο πριν τον παραιτήσουν από υπουργό υγείας, ακόμη και στον ιδρυτικό νόμο του ΕΣΥ;



--- Παράθεση από: Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics ---«Να επανεξεταστούν οι συμβάσεις των γιατρών»

Τι πρέπει να γίνει για να υλοποιηθεί το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης στον τομέα της Υγείας και τη μείωση της σπατάλης κατά 900 εκατ. ευρώ το 2011 και 1,2 δισ. το 2012;

Μεγάλο μέρος της εξοικονόμησης μπορεί να προκύψει από την καλύτερη διαχείριση των προμηθειών και τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, των διαγνωστικών εξετάσεων και των παραπομπών στον ιδιωτικό τομέα. Για παράδειγμα, οι δαπάνες ιατρικής περίθαλψης του Οργανισμού Ασφάλισης των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΟΠΑΔ) αυξήθηκαν από 119 εκατ. ευρώ το 2005 σε 261 εκατ.το 2008. Η φαρμακευτική δαπάνη αυξήθηκε από 350 εκατ. σε 550 την ίδια περίοδο. Οι αυξήσεις είναι απαράδεκτα υψηλές για ένα χρονικό διάστημα τριών ετών. Η φαρμακευτική δαπάνη αυξήθηκε κατά 36,5% μεταξύ 2006 και 2007, γιατί καταργήθηκε ο έλεγχος συνταγογραφίας από τους ελεγκτές του οργανισμού. Σε κάθε ασφαλισμένο του ΟΠΑΔ αντιστοιχούν εννέα επισκέψεις τον χρόνο σε γιατρούς, ενώ στις χώρες του ΟΟΣΑ ο μέσος όρος για το σύνολο του πληθυσμού είναι πέντε επισκέψεις. Είναι αναγκαίο να ληφθούν άμεσα μέτρα όπως: α) να επανεξεταστούν οι συμβάσεις των γιατρών με τον ΟΠΑΔ και να μη γίνουν νέες συμβάσεις, εκτός εάν υπάρχουν ειδικοί λόγοι. Σήμερα όλοι οι γιατροί μπορούν να συμβληθούν με τον ΟΠΑΔ, β) να επανέλθει ο έλεγχος των ελεγκτών γιατρών του ΟΠΑΔ στη συνταγογράφηση μέχρι να ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον ΟΠΑΔ αντιστοιχεί ένας γιατρός ανά 117 ασφαλισμένους, ενώ στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι ένας γιατρός ανά 1.000!

--- Τέλος παράθεσης ---
Γιατί φοβόμαστε να βάλουμε οικογενειακό ιατρό ή προσωπικό ιατρό (οικογένεια δεν υπάρχει...); Τα στατιστικά του ΟΟΣΑ έχουν μέσο όρο τις πέντε επισκέψεις αλλά έχουν και μεγάλες αποκλείσεις που σχετίζονται με πολλά χαρακτηριστικά της κάθε χώρας στο σύστημα υγείας. Να θυμίσω την γνωστή διαφήμιση του ΟΤΕ για τον μέσο άνθρωπο; Φαντάζομαι ότι ο κ. Μόσιαλος δεν είναι κατά 52% γυναίκα και κατά 48% άνδρας ας πούμε.
Οι ελεγκτές έκοβαν σπατάλες. Αλλά τις έκοβαν με βάση προσωπικούς κανόνες. Και αυτό δεν είναι ποιότητα σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Φτιάξτε κανόνες. Ο λόγος που δεν υπάρχουν κανόνες είναι γιατί όταν ο πολίτης προσκρούει στους κανόνες φταίει η πολιτική υγεσία. Όταν δεν υπάρχουν φταίει ο κακός ελεγκτής, τον οποίο μπορούμε να τον απειλήσουμε, να το χρηματίσουμε, να τον εκβιάσουμε προκειμένου οι δικοί μας εκλεκτοί πολίτες να ταχτοποιούνται. Αυτό επαγγέλεστε;
Τι θα πετύχετε με την μείωση των συμβεβλημένων ιατρών στον ΟΠΑΔ; Ότι πέτυχε το ΙΚΑ; Τα κέντρα υγείας, τα ΚΑΠΗ και όπου αλλού γράφεται ΙΚΑ είναι τα ατελείωτα πλυντήρια συνταγών που έδωσαν ιδιώτες. Τολμάτε να δώσετε ελεύθερη συνταγογράφηση σε όλους και περιορισμούς με βάση κανόνες; Μπορείτε να δώσετε το δικαίωμα στον ασθενή να διαλέξει τον ιατρό του;


--- Παράθεση από: Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics ---«Κίνητρα για τους εργαζομένους του ΕΣΥ»
Πώς μπορούμε να αλλάξουμε ξεπερασμένες νοοτροπίες και πρακτικές στο Σύστημα Υγείας;

Στο ΕΣΥ και τα ασφαλιστικά ταμεία κυριαρχεί μια νομικίστικη θεώρηση για το τι πρέπει να κάνουν οι γιατροί και το προσωπικό (επιδιώκεται συμμόρφωση σε νόμους και κανονισμούς που συνήθως δεν επιτυγχάνεται επαρκώς), χωρίς να παρέχονται ενεργητικά κίνητρα. Έχουμε επίσης ισοπέδωση μισθών. Εάν μία γιατρός ή νοσηλεύτρια είναι πιο παραγωγική και ποιοτική, αυτό δεν θα οδηγήσει κατ΄ ανάγκην σε ταχύτερη εξέλιξη στο σύστημα ή σε καλύτερες αποδοχές. Είναι επομένως αναγκαίο να εξετάσουμε ποια κίνητρα μπορούν να αυξήσουν την αποδοτικότητα των εργαζομένων του ΕΣΥ.

--- Τέλος παράθεσης ---
Πως μετριέται η παραγωγικότητα; Σε μια κλινική που ο διευθυντής αποφασίζει ποιος γιατρός θα μπει σε κάθε χειρουργείο; Εάν ένας χειρουργός έχει άδεια να εξασκεί την ειδικότητα γιατί πρέπει ο διευθυντής να συναινεί για να μπει ένα χειρουργείο; Ίσως το μοντέλο των ιδιωτικών νοσοκομείων με τους εξωτερικούς χειρουργούς να είναι σωτήριο για το ΕΣΥ. Διαφορετικά, το φακελάκι θα βασιλεύει.
Εδώ χρειάζεται η μηχανοργάνωση και ο ηλεκτρονικός φάκελος ασθενή. Τολμάτε να βγαίνουν στατιστικά του πως πάνε οι ασθενείς σε κάθε ιατρό; Δεν νομίζω ότι μπορείτε ούτε να το συλλάβετε σαν ιδέα.... Όλα τα περί παραγωγικότητας είναι ένα ακόμη επίδομα για τους κολλητούς του κάθε διευθυντή, τους διευθυντές που πριν 25 χρόνια τους προσέλαβαν ανεξαρτήτως επιστημονικής αξίας ώστε να φτιαχτεί το "θαύμα" που λέγεται ΕΣΥ.



--- Παράθεση από: Μόσιαλος, καθηγητής στο London School of Εconomics ---Το ΚΕΣΥ βοηθάει ή έχει ξεπεραστεί ως θεσμός;

Ο ρόλος του ΚΕΣΥ μπορεί να είναι σημαντικός, αλλά η σύνθεσή του δεν θα πρέπει να βασίζεται στην εκπροσώπηση ομάδων ειδικών συμφερόντων και συνδικαλιστικών οργανώσεων. Τα μέλη θα πρέπει να επιλέγονται με κριτήριο την προσωπική τους επιστημονική κατάρτιση και πείρα. Το ΚΕΣΥ πρέπει να αποκτήσει την απαραίτητη επιστημονική υποδομή για να παράγει εμπεριστατωμένες εκθέσεις, μελέτες και εισηγήσεις στην υπουργό Υγείας που θα αφορούν στην καταγραφή και ανάλυση των προβλημάτων του ΕΣΥ, τον προγραμματισμό των υπηρεσιών και των ανθρώπινων πόρων, τη συγκριτική μελέτη της ποιότητας και αποτελεσματικότητας όλων των φορέων Υγείας, και την πρόβλεψη μελλοντικών αναγκών λόγω των κοινωνικών και δημογραφικών εξελίξεων και της εξέλιξης της ιατρικής τεχνογνωσίας. Οι στόχοι αυτοί μπορούν να επιτευχθούν με τη μετατροπή του ΚΕΣΥ σε Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή.

--- Τέλος παράθεσης ---
Άραγε θα μείνουν για άλλη μια φορά, εξαγγελίες και λόγια...;

D-Michalis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΓιατί φοβόμαστε να βάλουμε οικογενειακό ιατρό ή προσωπικό ιατρό

--- Τέλος παράθεσης ---

Για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι ο κ. Μόσιαλος στην εισαγωγική του ομιλία στο Συμπόσιο Γ.Ι. πριν λίγες μέρες επί μία ώρα παρουσίαζε τα υπέρ της εισαγωγής του θεσμού του οικογενειακού γιατρού και της οργάνωσης της ΠΦΥ υπερ-προβάλλοντας τα μάλιστα σα την ουσιαστική επιλογή για ποιοτική παροχή υπηρεσιών υγείας με εκλογίκευση του κόστους.

Παρουσίασε όχι μόνο δεδομένα οικονομικού οφέλους, αλλά και δεδομένα βελτίωσης διάφορων δεικτών υγείας με την λήψη ή μη υπηρεσιών από Γ./Οικ. Γιατρούς.
Τον ρώτησα μάλιστα «αυτά τα δώσατε στους αρμοδίους υπουργούς»? Στην καταφατική του απάντηση τον ξαναρώτησα «και τι σας είπαν»? Η απάντηση ήταν ένα μειδίαμα παλαιού συμφοιτητή προς συμφοιτητή του και κάποιες λίγες λέξεις που ανταλλάσσονται μεταξύ παλαιών γνωστών. Η γλώσσα του σώματος σε αυτές τις περιπτώσεις (εύκολα αναγνωρίσιμη μεταξύ παλαιών συμφοιτητών) λέει πολλά.

Εδώ πιστεύω λειτούργησε σα πολιτικός, ενώ εκεί θωρώ πως ήταν περισσότερο επιστήμονας.

EzeΤΡΟΛ:
Elias Mosialos: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος (αναδημοσίευση από το blog ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝ)

Ο πολιτικός άνδρας πρέπει κατ'αρχάς να είναι άνδρας (δηλ. να χαρακτηρίζεται από ανδρεία) και μετά πολιτικός (δηλ. να βρίσκεται κοντά και να ακούει όλους τους πολίτες). Αντιθέτως ο κ. Μόσιαλος, με την εύκολη και δεδομένη εκλογή του χωρίς την ψήφο του Ελληνικού Λαού, αφού εκλέχθηκε βάσει λίστας στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ, εμφανίζεται ως βασιλικότερος του Βασιλέως, διαγράφοντας πολίτες που απλά εκθέτουν τις απόψεις τους στο προσωπικό του προφίλ στο facebook.

 Ενοχλήθηκε ο βουλευτής Επικρατείας όταν κάποιος Φαρμακοποιός χωρίς Φαρμακείο τον κατηγόρησε άμεσα για κάλυψη και εξυπηρέτηση της συντεχνίας, κάτι που όλος ο Ελληνικός Λαός γνωρίζει, εφ' όσον είναι εμφανές οτι το επάγγελμα του φαρμακοποιού έκλεισε πολύ χειρότερα αντί να ανοίξει. Αν ο κ. Μόσιαλος ενοχλείται από την κριτική τότε καλό θα ήταν, από το να επιδεικνύει φασιστική συμπεριφορά, να αποσυρθεί στα κολλέγια της Μ. Βρετανίας, όπου εκεί θα μπορεί να κρίνει χωρίς να κρίνεται.... Η θέση του πολιτικού είναι να είναι κοντά στους πολίτες, ειδικά τους πιο αδικημένους, τουλάχιστον να τους ακούει και τέλος να προσπαθεί με όλες του τις δυνάμεις να τους βοηθήσει. Ο κ. Μόσιαλος είναι απροκάλυπτα πια, δεκανίκι της Συντεχνίας των φαρμακοποιών, αυτών που έχουν κατηγορηθεί για πηγάδια στο Λαύριο, Πόρσε, Βίλλες, κομπίνες με βιβλιάρια πεθαμένων κλπ. Αυτός ο πολιτικός άνδρας δεν είναι ένας τεχνοκράτης καθηγητής, αλλά ένας εντολοδόχος πολιτικός που φιμώνει όλους όσους έχουν αντίθετη άποψη.

Αν δεν ήταν όλα αυτά, θα έδινε λύση τουλάχιστον στα εξής:
1. Κατάργηση της κληρονομικότητας αδειών στα επικίνδυνα, αγράμματα τέκνα με τα αγορασμένα πτυχία των φαρμακοποιών
2. Εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ για επιστροφή της άδειας στο Κράτος μετά τα 70 έτη και όχι πώληση αυτών με μαύρα υπέρογκα ποσά.
3. Καταπολέμηση του τεράστιου ζητήματος της ανεργίας στον φαρμακευτικό χώρο
4. Διασφάλιση της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ βασει του Συντάγματος της Χώρας.

Αντί λοιπόν αυτός ο πολιτικός άνδρας να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα φλέγοντα ζητήματα ΩΣ ΟΦΕΙΛΕΙ, κρύβεται πίσω από διαγραφές στο facebook ανθρώπων που ζήτησαν εξηγήσεις για την στάση συγκάλυψης και εξυπηρέτησης της ελιτίστικης, στυγνής συντεχνίας...

Ελπίζουμε να διαθέσει τον εαυτό του στην κρίση του Λαού, ο αριθμολάγνος και εκτελεστής ανέργων, κ. Μόσιαλος....
Ave Ceasar... οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν...

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση