Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
8 Νοεμβρίου 2024, 01:27:09

Αποστολέας Θέμα: Τί ισχύει για την κινητικότητα των Ασθενών στην Ε.Ε.  (Αναγνώστηκε 13082 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

3 Ιουλίου 2008, 22:01:25
Αναγνώστηκε 13082 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

7 Ιουλίου 2008, 00:10:12
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
04/07/2008
Χωρίς σύνορα στην υγεία (Αγγελιοφόρος):

 
Βήμα προσέγγισης των πολιτών που διαμαρτύρονται συχνά ότι η Ενωμένη Ευρώπη αδιαφορεί για την καθημερινότητά τους πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στην ανανεωμένη κοινωνική ατζέντα της Κομισιόν περιλαμβάνονται προτάσεις για τη διασυνοριακή περίθαλψη και την καταπολέμηση των διακρίσεων που αφορούν ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ικανότητες και ομοφυλόφιλους.

Η οδηγία για την περίθαλψη, που παρουσιάστηκε από την Κύπρια επίτροπο για την Υγεία, Ανδρούλα Βασιλείου, ανοίγει πρακτικά το δρόμο στους Ευρωπαίους για την αναζήτηση στα κράτη - μέλη της ΕΕ της καλύτερης πρότασης στο θέμα χωρίς εμπόδια. Μεταξύ άλλων προβλέπει ότι οι πολίτες ενός κράτους - μέλους μπορούν να υποβληθούν σε οποιαδήποτε θεραπεία σε άλλη χώρα των «27», χωρίς να προαπαιτείται έγκριση των εγχώριων αρχών. Oι ασθενείς αποκτούν μάλιστα το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων που δαπανούν για τη θεραπεία τους από το εθνικό σύστημα υγείας της χώρας τους. O μοναδικός περιορισμός αφορά το ύψος του ποσού, αφού θα καλύπτεται μόνο στο ποσοστό που θα τους είχε επιστραφεί αν είχαν λάβει την περίθαλψη στη χώρα τους.

Φρένο στον «τουρισμό»

Παράλληλα, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες των Βρετανών, που φοβούνται μαζική έξοδο πολιτών σε άλλες χώρες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιέλαβε στην οδηγία την πρόβλεψη για «μπλοκάρισμα» στην επιστροφή χρημάτων, αν διαπιστωθεί ότι επιζητεί περίθαλψη στο εξωτερικό μεγάλος αριθμός ασθενών από ένα κράτος - μέλος.

Σύμφωνα με την Κύπρια επίτροπο, τα προτεινόμενα μέτρα θα διευκολύνουν την ευρωπαϊκή συνεργασία και θα ωφελήσουν τους ασθενείς, οι οποίοι θα αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε εξειδικευμένη περίθαλψη.

Η κίνηση της Κομισιόν αναμένεται να ικανοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τους πολίτες στα κράτη της ΕΕ, καθώς από έρευνα του Ευρωβαρομέτρου που δημοσιοποιήθηκε χτες προκύπτει ότι το 94% των Ελλήνων και το 91% των Ευρωπαίων δηλώνουν έτοιμοι να μεταβούν σε άλλο κράτος - μέλος, προκειμένου να λάβουν υγειονομική περίθαλψη που δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα τους. Μάλιστα, το 77% των Ελλήνων και το 70% των πολιτών στους «27» θεωρούν ότι δικαιούνται να λαμβάνουν υγειονομική περίθαλψη σε άλλα κράτη - μέλη και να αποζημιώνονται γι’ αυτήν από το εθνικό σύστημα υγείας ή την ασφάλειά τους.

Κατά των διακρίσεων

Πιο ασαφής είναι, ωστόσο, η προτεινόμενη οδηγία κατά των διακρίσεων, καθώς αφορά θέματα «εκτός του χώρου εργασίας». O επίτροπος για την Απασχόληση και τις Ισες Ευκαιρίες, Βλαντιμίρ Σπίντλα, δήλωσε ότι το ζητούμενο είναι η ισότητα παντού, φέρνοντας ως παράδειγμα τη δυνατότητα προσφυγής στα δικαστήρια κατά ιδιοκτήτη που αρνείται να νοικιάσει διαμέρισμα σε ζευγάρι ομοφυλόφιλων. Πολιτικοί στη Γερμανία και σε άλλες χώρες υποστήριξαν ότι η Κομισιόν μπαίνει σε «ξένα χωράφια», καθώς εισβάλλει στις εθνικές νομοθεσίες, ενώ εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου στην Ευρώπη επισήμαναν ότι είναι ασαφείς οι επιπτώσεις από την οδηγία.
 
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

21 Ιανουαρίου 2011, 08:47:32
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

25 Φεβρουαρίου 2011, 22:08:12
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
19/01/2011.
Δελτίο Τύπου Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 
Τα δικαιώματα των ασθενών στη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη.  
Συνηθισμένες ερωτήσεις.

[spoiler]--------------------------------------------------------------------------------
 
Reference:  MEMO/11/32    Date:  19/01/2011  
 
  
HTML:    EN    FR    DE    DA    ES    NL    IT    SW    PT    FI    EL    CS    ET    HU    LT    LV    MT    PL    SK    SL    BG    RO    
PDF:      EN    FR    DE    DA    ES    NL    IT    SW    PT    FI    EL    CS    ET    HU    LT    LV    MT    PL    SK    SL    BG    RO    
DOC:     EN    FR    DE    DA    ES    NL    IT    SW    PT    FI    EL    CS    ET    HU    LT    LV    MT    PL    SK    SL    BG    RO    
 
 
MEMO/11/32

Βρυξέλλες, 19 Ιανουαρίου 2011

Ε&A: τα δικαιωματα των ασθενων στη διασυνοριακη υγειονομικη περιθαλψη

Ένας ηλικιωμένος Γερμανός με διαβήτη έχει μαζί του πρόσθετες ιατρικές συνταγές σε ένα ταξίδι του στην Ιταλία, αλλά θα δεχτεί ο φαρμακοποιός τη συνταγή; Μια Πολωνή θα ήθελε να υποβληθεί σε επέμβαση στο ισχίο στην χώρα όπου ζουν και εργάζονται τα εγγόνια της, αλλά πώς θα το οργανώσει αυτό από την Πολωνία; Ένας Πορτογάλος επιθυμεί να υποβληθεί σε εγχείρηση καταρράκτη από έναν ειδικό γιατρό στην Ισπανία, αλλά θα του επιστραφεί η δαπάνη; Αυτές είναι μερικές μόνο περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας ασθενής χρειάζεται σαφήνεια όσον αφορά τα δικαιώματα και τους κανόνες που ισχύουν για τη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη.

Ένας πρόσφατα εκδοθείς νόμος της ΕΕ διευκρινίζει τα δικαιώματα των ασθενών για πρόσβαση σε ασφαλή και καλής ποιότητας θεραπεία ανά τα σύνορα της ΕΕ και για επιστροφή των σχετικών δαπανών. Ασθενείς που ταξιδεύουν σε άλλη χώρα της ΕΕ για ιατρική περίθαλψη θα απολαμβάνουν ισότιμη μεταχείριση με τους πολίτες της χώρας στην οποία αναζητούν θεραπεία. Αυτός ο νέος νόμος θα ωφελήσει τους ασθενείς στην ΕΕ κατά διάφορους άλλους τρόπους. Θα διευκολύνει τη στενότερη συνεργασία μεταξύ εθνικών υγειονομικών αρχών και την ανταλλαγή πληροφοριών αναφορικά με πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας της υγειονομικής περίθαλψης. Θα βοηθήσει τους ασθενείς που χρειάζονται εξειδικευμένη θεραπεία, όπως επί παραδείγματι εκείνους που χρειάζονται διάγνωση ή θεραπεία για σπάνιες ασθένειες. Αυτός ο νόμος υποστηρίζει την ανάπτυξη των «ευρωπαϊκών δικτύων αναφοράς» που συγκεντρώνουν σε εθελοντική βάση, εξειδικευμένα κέντρα εμπειρογνωμοσύνης που είναι ήδη αναγνωρισμένα στην Ευρώπη. Οι εμπειρογνώμονες της υγείας ανά την Ευρώπη θα είναι σε θέση να μοιραστούν τις βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και να ανταλλάξουν πρότυπα αριστείας.

Για ποια κλίμακα μιλάμε;

Οι ασθενείς προτιμούν να λαμβάνουν υγειονομική περίθαλψη εντός της χώρας τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ζήτηση για διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη αντιπροσωπεύει μόνο το 1% περίπου των δημοσίων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη, που αντιστοιχεί περίπου σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Η εκτίμηση αυτή περιλαμβάνει τη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη που οι ασθενείς δεν είχαν εκ των προτέρων προγραμματίσει (όπως η περίθαλψη έκτακτης ανάγκης). Αυτό σημαίνει λιγότερο από 1% της δαπάνης, ενώ η μετακίνηση των ασθενών είναι για προγραμματισμένη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη, όπως οι επεμβάσεις ισχίου και γονάτου ή καταρράκτη.

Τι συμβαίνει με την ισχύουσα στον τομέα αυτό νομοθεσία (κανονισμοί περί κοινωνικής ασφάλισης);

Οι πολίτες που χρειάζονται φροντίδα (συμπεριλαμβανομένης της φροντίδας έκτακτης ανάγκης), όταν βρίσκονται προσωρινά στο εξωτερικό, θα εξακολουθήσουν να επωφελούνται από το υφιστάμενο σύστημα κανονισμών και να δέχονται τη φροντίδα που χρειάζονται.

Για προγραμματισμένη φροντίδα, ένας ασθενής δύναται ήδη να ζητήσει προέγκριση. Αυτή την προέγκριση, δεν είναι δυνατόν να του/της την αρνηθούν, αν δεν μπορεί να υποβληθεί στην εν λόγω θεραπεία εντός προθεσμίας που είναι ιατρικά δικαιολογημένη.

Τότε γιατί χρειαζόμαστε αυτή τη νέα νομοθεσία;

Η οδηγία αυτή δεν επηρεάζει τα ευεργετήματα που ήδη παρέχονται στους πολίτες μέσω των υφιστάμενων κανονισμών κοινωνικής ασφάλισης. Παρά το γεγονός ότι οι υφιστάμενοι κανόνες – που επικεντρώνονται στις συμφωνίες κοινωνικής ασφάλισης, όχι στα δικαιώματα των ασθενών – ήταν σε ισχύ από το 1971, απαιτούνταν ακόμη διευκρινίσεις αναφορικά με τα δικαιώματα των πολιτών της ΕΕ σχετικά με τη λήψη υγειονομικής περίθαλψης σε άλλο κράτος μέλος, με πάροχο της επιλογής τους.

Στην περίπτωση της νοσοκομεικής περίθαλψης, ένα από τα κύρια επιτεύγματα αυτής της νέας οδηγίας είναι ότι οι ασθενείς θα είναι σε θέση να επιλέγουν τον πάροχο της υγειονομικής περίθαλψης.

Για μη νοσοκομειακή φροντίδα, οι ασθενείς θα είναι σε θέση να αναζητούν υγειονομική περίθαλψη στο εξωτερικό χωρίς προέγκριση ή και να απαιτούν επιστροφή των δαπανών μετά την επιστροφή στη χώρα τους. Η οδηγία αυτή καλύπτει όχι μόνο τους παρόχους του δημόσιου τομέα αλλά και του ιδιωτικού.

Τόσο για νοσοκομειακή όσο και για μη νοσοκομειακή φροντίδα, οι ασθενείς θα έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα και την ασφάλεια της φροντίδας που δέχονται.

Η οδηγία επιδιώκει επίσης την αντιμετώπιση άλλων πρακτικών θεμάτων: που μπορώ να βρω πληροφορίες αναφορικά με τα πρότυπα ποιότητας που εφαρμόζονται από το νοσοκομείο; Τι ποσό θα μου επιστραφεί; Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει επιβεβαιώσει1 ότι το δικαίωμα αναζήτησης διασυνοριακής υγειονομικής περίθαλψης υφίσταται ήδη στη Συνθήκη. Εντούτοις, αυτή η πρόσφατα εκδοθείσα οδηγία το θέτει σαφώς στην νομοθεσία της ΕΕ και παρέχει ενιαίο και συνεκτικό πλαίσιο για όλους τους πολίτες της Ευρώπης.

Χρειάζομαι έγκριση από την εθνική μου αρχή, πριν μεταβώ στο εξωτερικό για θεραπεία;

Οι εθνικές αρχές δύνανται να θεσπίσουν ένα σύστημα «προέγκρισης» σε τρεις περιπτώσεις:

1) για υγειονομική περίθαλψη η οποία συνεπάγεται διανυκτέρευση τουλάχιστον μιας νύχτας σε νοσοκομείο ·

2) για υγειονομική περίθαλψη υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλου κόστους και

3) για σοβαρές και συγκεκριμένες καταστάσεις που σχετίζονται με την ποιότητα ή την ασφάλεια της φροντίδας που παρέχεται στο εξωτερικό. Στις 3 αυτές περιπτώσεις, οι ασθενείς ενδέχεται να χρειάζεται να ζητούν εκ των προτέρων άδεια από την εθνική τους υγειονομική αρχή που είναι αρμόδια για την επιστροφή των δαπανών.

Μπορεί να μην δοθεί η έγκριση αυτή;

Οι εθνικές υγειονομικές αρχές δύνανται να αρνηθούν την έγκριση αν η υπόψη θεραπεία ή ο υπόψη πάροχος υγειονομικής περίθαλψης θα μπορούσε να παρουσιάζει κίνδυνο για τον ασθενή. Επίσης, αν η κατάλληλη υγειονομική περίθαλψη δύναται να παρασχεθεί έγκαιρα εντός της χώρας, μπορεί να μη δοθεί η έγκριση, αλλά τα κράτη μέλη θα χρειάζεται να εξηγούν για ποιο λόγο ήταν απαραίτητη η εν λόγω απόφαση.

Τι θα γίνει αν δεν μου δοθεί η έγκριση;

Οι ασθενείς έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν επανεξέταση κάθε διοικητικής απόφασης σχετικά με τη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη που τους αφορά ατομικά.

Σε ποιο ποσοστό θα μου επιστραφούν οι δαπάνες, αφού υποβληθώ σε θεραπεία στο εξωτερικό;

Στους ασθενείς επιστρέφεται το ίδιο ποσό που θα τους επιστρεφόταν αν ελάμβαναν εντός της χώρας τους τον ίδιο τύπο υγειονομικής περίθαλψης. Τα κράτη μέλη όπου η υγειονομική φροντίδα είναι δωρεάν θα χρειαστεί να ενημερώσουν τους ασθενείς σχετικά με τα ισχύοντα τιμολόγια επιστροφής δαπανών.

Μπορώ να αναζητήσω υγειονομική περίθαλψη στο εξωτερικό, αν η θεραπεία δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μου;

Ναι, αν μια θεραπεία δεν είναι διαθέσιμη σε ένα κράτος μέλος, οι εθνικές υγειονομικές αρχές δεν δύνανται να αρνηθούν την έγκριση σε έναν ασθενή που αναζητά θεραπεία σε άλλη χώρα της ΕΕ. Εντούτοις, στους ασθενείς θα επιστραφούν οι δαπάνες της εν λόγω θεραπείας ,εφόσον αυτή περιλαμβάνεται στο εθνικό «πακέτο ωφελημάτων υγείας».

Κατά γενικό κανόνα, τα πακέτα ωφελημάτων του δημοσίου προσδιορίζονται μάλλον γενικά, αλλά αν υπάρχουν ακριβέστεροι πίνακες (όπως αναλυτικοί κωδικοί τιμολόγησης ιατρικών πράξεων), αυτοί θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για το σκοπό της διασυνοριακής επιστροφής δαπανών.

Χρειάζεται να πληρώσω προκαταβολικά για τη διασυνοριακή θεραπεία;

Ναι, γενικά ο ασθενής πληρώνει προκαταβολικά και, στη συνέχεια, του επιστρέφονται οι δαπάνες από την εθνική αρχή το συντομότερο δυνατόν. Ο νόμος επίσης προβλέπει ότι τα κράτη μέλη δύνανται να επιλέξουν να επιβεβαιώσουν το ποσό που θα επιστραφεί έναντι των δαπανών γραπτώς εκ των προτέρων, με βάση εκτίμηση που υποβάλλει ο ασθενής.

Πού μπορώ να βρω περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά μου για υγειονομική περίθαλψη στο εξωτερικό;

Αυτός ο νέος νόμος προβλέπει την θέσπιση ενός σημείου επαφής σε κάθε κράτος μέλος για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τα δικαιώματα των ασθενών σε γενική περίθαλψη ανά την Ευρώπη. Τα εν λόγω κέντρα θα ανταλλάσσουν πληροφορίες μεταξύ τους και θα είναι σε θέση να παρέχουν στους ασθενείς πρακτικές πληροφορίες ως προς τις προϋποθέσεις και τα επίπεδα επιστροφής δαπανών, τις πιθανές θεραπείες, τους παρόχους, τις διαδικασίες επίλυσης διαφορών κ.λπ. Οι ασθενείς θα έχουν, κατόπιν τούτου, σαφέστερη εικόνα ως προς την ποιότητα και την ασφάλεια της υγειονομικής περίθαλψης που παρέχεται στο εξωτερικό, πράγμα που θα οδηγήσει σε περισσότερο τεκμηριωμένες αποφάσεις αναφορικά με τη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη.

Μπορώ να διαβιβάσω τα ιατρικά μου στοιχεία στο κράτος μέλος όπου θα υποβληθώ σε θεραπεία;

Η χώρα καταγωγής εξασφαλίζει ότι ο πάροχος υγειονομικής περίθαλψης στη χώρα θεραπείας δύναται να έχει πρόσβαση στον γραπτό ή ηλεκτρονικό ιατρικό φάκελο του ασθενούς, σύμφωνα με τις οδηγίες περί προστασίας δεδομένων. Η βελτιωμένη συνεργασία όσον αφορά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας (eHealth) μεταξύ κρατών μελών θα εξασφαλίζει ότι τα εν λόγω στοιχεία είναι πλήρως ευανάγνωστα και κατανοητά. Με άλλα λόγια, τα συστήματα ΤΠ Υγείας θα είναι σε θέση να «συνομιλούν μεταξύ τους». Αυτό δύναται να είναι ιδιαίτερα επωφελές όχι μόνο για την ασφάλεια των ασθενών αλλά επίσης και για τη βιωσιμότητα των συστημάτων υγείας.

Τι θα πρέπει να κάνω αν κάτι δεν πάει καλά, ενώ θα υποβάλλομαι σε θεραπεία στο εξωτερικό;

Ο νέος νόμος ορίζει τις ευθύνες τόσο της χώρας όπου παρέχεται η θεραπεία όσο και της χώρας που θα επιστρέψει τη δαπάνη όσον αφορά τις καταγγελίες και την επίλυση διαφορών. Τα εθνικά σημεία επαφής θα παρέχουν στους ασθενείς τις πληροφορίες που χρειάζονται ως προς το θέμα αυτό.

Πώς μπορώ να είμαι βέβαιος ότι η θεραπεία που μου παρασχέθηκε στο εξωτερικό θα παρακολουθηθεί σωστά κατά την επιστροφή στην πατρίδα μου;

Προβλέπονται διάφορα μέτρα για τη διασφάλιση της συνέχειας της φροντίδας. Η χώρα όπου παρασχέθηκε η θεραπεία εξασφαλίζει ότι οι ασθενείς έχουν πρόσβαση στον γραπτό ή ηλεκτρονικό τους ιατρικό φάκελο αναφορικά με τη θεραπεία που τους παρασχέθηκε. Η πατρίδα τους θα εξασφαλίζει ότι η ιατρική παρακολούθηση στη συνέχεια είναι της ίδιας ποιότητας ανεξάρτητα του τόπου στην ΕΕ όπου παρασχέθηκε η θεραπεία.

Θα αναγνωρίζεται η συνταγή μου σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ;

Μια συνταγή που εκδίδεται σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ θα αναγνωρίζεται στην χώρα κατοικίας ενός ασθενούς και αντιστρόφως. Η αναγνώριση αυτή εξασφαλίζει ότι η υγειονομική περίθαλψη που παρέχεται σε άλλη χώρα της ΕΕ συνεχίζεται κατά τον ενδεδειγμένο τρόπο μετά την επιστροφή του ασθενούς στην πατρίδα του. Ο ασθενής δικαιούται να λάβει το συνταγογραφημένο φάρμακο εφόσον το υπόψη φάρμακο έχει λάβει έγκριση για πώληση και διατίθεται στη χώρα όπου επιθυμεί να προμηθευτεί το προϊόν.

Κατ'αρχήν, οι συνταγές θα έπρεπε ήδη να αναγνωρίζονται ανά την ΕΕ. Πάντως, στην πράξη αυτό δεν ισχύει πάντα. Η νέα οδηγία θα παράσχει στους φαρμακοποιούς τα αναγκαία εργαλεία για να κατανοούν τις διασυνοριακές συνταγές (όπως για την καλύτερη ταυτοποίηση των συνταγογραφούμενων φαρμάκων και των αντίστοιχων γιατρών και ασθενών)

Ποια είναι τα οφέλη του δικτύου αξιολόγησης της τεχνολογίας υγείας (ΑΤΥ);

Το δίκτυο των εθνικών αρχών ή φορέων που είναι αρμόδιοι για την αξιολόγηση της τεχνολογίας υγείας θα οδηγήσει σε μόνιμη δομή συνεργασίας της ΕΕ στον τομέα αυτό. Η προστιθέμενη αξία της ΑΤΥ είναι η παροχή συνδρομής προς τους υπευθύνους λήψης αποφάσεων ώστε να λαμβάνουν ορθές αποφάσεις αναφορικά με τις επενδύσεις και τις δαπάνες στον τομέα της υγείας. Ο σκοπός της συνεργασίας τον τομέα της ΑΤΥ είναι η παροχή αντικειμενικών και αξιόπιστων πληροφοριών ως προς την επάρκεια και αποτελεσματικότητα των τεχνολογιών υγείας. Η προσέγγιση αυτή αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη ενέργεια που ενισχύει περαιτέρω την τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων από τις αρμόδιες για την υγεία αρχές.

Τι μένει να γίνει;

Σε εθνικό επίπεδο, τα κράτη μέλη θα δημιουργήσουν τουλάχιστο ένα εθνικό σημείο επαφής που θα παρέχει στους ασθενείς όλες τις σχετικές πληροφορίες. Θα εξασφαλίσουν επίσης ότι τα κέντρα αναφοράς τους συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό δίκτυο αναφοράς.

Τα κράτη μέλη πρέπει να εξασφαλίσουν ότι υπάρχουν οι διοικητικές διαδικασίες αναφορικά με τη χρησιμοποίηση της διασυνοριακής υγειονομικής περίθαλψης και την επιστροφή των δαπανών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών υποβολής καταγγελιών, καθώς και μηχανισμών υπολογισμού δαπανών.

Η Επιτροπή θα εγκαταστήσει δίκτυα για την ενδυνάμωση της συνεργασίας της ΕΕ όσον αφορά την αξιολόγηση της τεχνολογίας υγείας και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών υγείας (eHealth). Θα βοηθήσει επίσης στη διευκόλυνση της αναγνώρισης των διασυνοριακών συνταγών.

Πότε θα τεθεί σε ισχύ ο εν λόγω νόμος;

Οι εθνικές κυβερνήσεις διαθέτουν 30 μήνες για να ενσωματώσουν τα εν λόγω μέτρα στην εθνική τους νομοθεσία.

Για περαιτέρω πληροφορίες:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

1 :

Kohll και Decker (1998); Ferlini (2000); Geraets-Smits και Peerbooms (2001); Vanbraekel (2001); Inizan (2003); Müller Fauré και Van Riet (2003); Leichtle (2004); Watts (2006); Σταματελάκη (2007); Elchinov (2010).[/spoiler]
 
 

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 25 Φεβρουαρίου 2011, 22:14:28 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

4 Αυγούστου 2011, 00:21:59
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Από πρόσφατο μήνυμα του συνάδελφου Αναστάσιου Θεοδωρίδη:


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

25 Δεκεμβρίου 2012, 19:16:56
Απάντηση #5
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Health Daily,  21-12-2012.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ
ΓΙΑ 3ΧΡΟΝΟ ΑΣΘΕΝΗ

Τις διαδικασίες για την έναρξη θεραπείας ενός
τρίχρονου αγοριού στη Γαλλία δρομολογεί
με παρέμβασή του ο υπουργός Υγείας,
Ανδρέας Λυκουρέντζος. Με επιστολή τους
προς τον κ. Λυκουρέντζο, οι γονείς του
μικρού αγοριού ζητούσαν την παρέμβαση
και συγκατάθεση του ελληνικού κράτους
για την ένταξή του σε πρωτοποριακό
θεραπευτικό πρόγραμμα στη Γαλλία,
δηλώνοντας πρόθυμοι να καταβάλουν την
όποια δαπάνη.
Ο κ. Λυκουρέντζος ενέκρινε, κατά
παρέκκλιση των υφιστάμενων διαδικασιών,
την έκδοση του Εντύπου Ε112. Σύμφωνα
με το υπουργείο Υγείας, η αρμόδια ιατρός
στη Γαλλία, έχει ήδη ενημερωθεί για την
απόφαση του κ. Λυκουρέντζου, προκειμένου
να επισπεύσει τις διαδικασίες για την έναρξη
της θεραπείας του μικρού αγοριού.
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

5 Φεβρουαρίου 2013, 20:54:36
Απάντηση #6
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
ΕΟΠΥΥ.

05/02/2013

Προυποθέσεις - Διαδικασία Νοσηλείας στο εξωτερικό.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

12 Ιουλίου 2013, 19:17:33
Απάντηση #7
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Έθνος, 12/07/2013.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΡΑΚΙΝΤΖΗ
Το έπος της διαφθοράς στο Δημόσιο.

[spoiler]Τις δραματικές διαστάσεις που είχε πάρει η διαφθορά στο Δημόσιο φέρνει στο φως η έκθεση του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή. Πάρτι εκατομμυρίων είχε στηθεί σε ασφαλιστικά ταμεία, δήμους και υπηρεσίες πολεοδομίας.

   Ασφαλιστικά ταμεία, δήμοι και ειδικά πολεοδομίες κρατούν τα πρωτεία διαφθοράς στο Δημόσιο, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Ρακιντζή, για το 2012.

Ο Λ. Ρακιντζής κατά τη χθεσινή παρουσίαση των πεπραγμένων της ανεξάρτητης αρχής τόνισε επίσης ότι η αφαίρεση του δικαιώματος της ένστασης από τον Γενικό Επιθεωρητή άφησε ελεύθερο το πεδίο στα πειθαρχικά συμβούλια που αποτελούνταν από δημοσίους υπαλλήλους την περσινή χρονιά κάνοντας λόγο για πλυντήριο αθωωτικών αποφάσεων, ενώ παράλληλα επεσήμανε πως οι διαρκείς αναβολές στα δικαστήρια δυσχεραίνουν το έργο της απόδοσης δικαιοσύνης.

Πάρτι εκατομμυρίων με νοσηλεία ασθενών στο εξωτερικό ανακάλυψε ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης έπειτα από έλεχγο που πραγματοποίησε στον ΕΟΠΥΥ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα χθες ο Λ. Ρακιντζής, ο ΕΟΠΥΥ υποφέρει από αιμορραγία εκατομμυρίων ευρώ που δαπανώνται για νοσηλεία ασθενών στο εξωτερικό, καθώς διαπιστώθηκαν παράτυπες εγκρίσεις από τις επιτροπές του Οργανισμού:

Σε κάποιες περιπτώσεις δεν υπήρξε προηγούμενος έλεγχος εάν η νοσηλεία θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από εγχώριο ίδρυμα.

Σε αρκετές περιπτώσεις οι ασθενείς πήγαιναν σε συγκεκριμένα ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα στο εξωτερικό -κυρίως στη Γερμανία- και όχι σε αντίστοιχα κρατικά, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τον Οργανισμό.

Οι οικογένειες των ασθενών έπαιρναν τα χρήματα που υπολογίζονται σε 80.000-100.000 κατά μέσον όρο και δεν παρέδιδαν τα αντίστοιχα παραστατικά μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας.

Οι επιτροπές λειτουργούσαν στα όρια της νομιμότητας. Σε επιτροπή του ΟΠΑΔ είχαν παραιτηθεί ο πρόεδρος και το ένα από τα δύο τακτικά μέλη της, χωρίς να αναπληρωθούν. Εντούτοις, συνέχισε παρατύπως τις εργασίες της με προεδρεύοντα το εναπομείναν τακτικό μέλος και με τα αναπληρωματικά μέλη της.

Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι δεν τηρούνταν πρωτόκολλο εισερχομένων-εξερχομένων εγγράφων της επιτροπής, ενώ οι υποθέσεις δεν εξετάζονταν με σειρά προτεραιότητας, αλλά με... αδιευκρίνιστα κριτήρια.

Διαπιστώθηκε ότι σε αρκετές περιπτώσεις η γνωμοδότηση της επιτροπής εξεδίδετο αυθημερόν με την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ή ακόμη και σε ημερομηνία προγενέστερη της υποβολής!

Αφορμή για τον έλεγχο αποτέλεσε η καταγγελία μητέρας ασθενούς στον γενικό επιθεωρητή, την οποία εκβίαζε κύκλωμα υπαλλήλων σε νοσηλευτικό ίδρυμα της Γερμανίας, οι οποίοι φέρονταν να συνεργάζονται με υπαλλήλους του ΕΟΠΥΥ. Ζήτησαν από τη μητέρα να τους δώσει 9.000 ευρώ με στόχο να της εξασφαλίσουν την έγκριση του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να νοσηλευτεί το παιδί της σε θεραπευτικό κέντρο της Γερμανίας, όπου εργάζονταν. Συνελήφθησαν τελικά επ' αυτοφώρω να παραλαμβάνουν το φακελάκι από τη μητέρα του ασθενούς.

Συνολικά εκτιμάται ότι έχουν δαπανηθεί 6 εκατ. ευρώ σε νοσήλια ασθενών στο εξωτερικό, οι οποίοι προτιμούν νοσοκομεία της Γερμανίας (24,7%), της Μ. Βρετανίας (20,75%), της Γαλλίας (12,72%) και των ΗΠΑ (12,36%), όπου τα νοσήλια κυμαίνονται κατά μέσο όρο στις 500.000 ευρώ ανά ασθενή. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 609 υπαλλήλων και συνταξιούχων του Δημοσίου που νοσηλεύτηκαν στο εξωτερικό το 1/3 αφορά εργαζομένους στο υπουργείο Παιδείας.

Βιομηχανία χορήγησης πλαστών βεβαιώσεων ασθενείας αποκαλύφθηκε και στο ΙΚΑ. Γιατροί του Οργανισμού χορηγούσαν μαζικά και ανεξέλεγκτα σε υποκαταστήματα του Οργανισμού στην Κρήτη βεβαιώσεις ασθενείας σε οικονομικούς μετανάστες. Οι ημέρες ασθενείας προσμετρούνταν για τη συμπλήρωση ημερών εργασίας με στόχο τη θεώρηση αδειών παραμονής.

Σε άλλες περιπτώσεις εποχικών επαγγελμάτων, π.χ. ξενοδοχοϋπαλλήλων, παρατηρήθηκε το φαινόμενο ότι κάθε χρόνο από την περίοδο όπου διέκοπταν την απασχόλησή τους μέχρι την καλοκαιρινή περίοδο που ξεκινούσε η εργασία τους, τους είχε παρασχεθεί αναρρωτική άδεια καθώς το επίδομα ασθενείας είναι μεγαλύτερο από το επίδομα ανεργίας.

Ενας γιατρός είχε χορηγήσει σε έναν χρόνο 6.300 ημέρες αναρρωτικής άδειας που κόστισαν συνολικά στον Οργανισμό με 25 ευρώ την ημέρα, το ποσό των 157.500 ευρώ.

«Χρυσωρυχεία» για επιτήδειους οι πολεοδομίες
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Επιθεωρητή, μετά τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το κράτος κατέχει τα πρωτεία στη διαφθορά, καθώς το 43% των ποινικών διώξεων ασκήθηκαν το 2012 σε στελέχη των δήμων και των περιφερειών. Στην κορυφή των φαινομένων κακοδιοίκησης ανήκουν οι πολεοδομίες, καθώς το 14,3% των υποθέσεων διαφθοράς που καταγράφηκαν πέρυσι αφορούν αδικήματα στις συγκεκριμένες υπηρεσίες, ενώ στην πρώτη θέση κατατάσσονται υποθέσεις που αφορούν την οικονομική διαχείριση των κρατικών υπηρεσιών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του Λ. Ρακιντζή αναφέρονται χαρακτηριστικές περιπτώσεις που αφορούν:

- Υπάλληλο πολεοδομίας ο οποίος ύστερα από έλεγχο των περιουσιακών του στοιχείων βρέθηκε με εισοδήματα 950.000 (!!!) ευρώ, τα οποία φαίνεται να έχει αποκτήσει κατά την περίοδο 2000-2010 που δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματά του.

- Μίσθωση δημοτικού αναψυκτηρίου από τον Δήμο Κορινθίων στην περιοχή Αγ. Γεωργίου «Καράβι», το οποίο είχε πολεοδομικές και υγειονομικού ενδιαφέροντος παραβάσεις, ενώ ηλεκτροδοτούνταν παράνομα από τον δημοτικό φωτισμό.

Το συγκεκριμένο ακίνητο σύμφωνα με την έρευνα του γενικού επιθεωρητή μισθώθηκε από ιδιώτη έναντι 120 ευρώ και για μία εξαετία, ενώ πραγματοποιήθηκε προφορική πλειοδοτική δημοπρασία με τιμή εκκίνησης... 100 ευρώ! Ο Λ. Ρακιντζής διέταξε την εκκίνηση πειθαρχικής διαδικασίας για τους αρμόδιους υπαλλήλους. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των ποινικών διώξεων, παραπεμπτικών βουλευμάτων και καταδικαστικών αποφάσεων κατά υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών του Λ. Ρακιντζή, από το 2007 έως και το 2013, στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι δημοτικοί υπάλληλοι με 565 διώξεις και ποσοστό 27,5% μετά τους δημοσίους υπαλλήλους που καταγράφουν 1.200 ποινικές διώξεις.

Καταγγελία του Γενικού Επιθεωρητή
«Πλυντήρια» τα πειθαρχικά συμβούλια

Είκοσι πέντε ενστάσεις σε αποφάσεις πειθαρχικών συμβουλίων πρόλαβε να υποβάλει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης μέχρι και τον Μάρτιο του 2012, οπότε και του αφαιρέθηκε το συγκεκριμένο δικαίωμα.

Ο κ. Ρακιντζής άφησε αιχμές κατά της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας για την αφαίρεση της δυνατότητας ένστασης καταγγέλλοντας ότι τα πειθαρχικά λειτούργησαν σε αρκετές περιπτώσεις σαν «πλυντήρια αθωωτικών αποφάσεων», αφού δεν είχαν τον «φόβο» της ένστασης και δήλωσε ότι οι υπηρεσίες του είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επαναφορά του δικαιώματος στον γενικό επιθεωρητή.

Μεταξύ των υποθέσεων που ο Λ. Ρακιντζής έκρινε ότι θα έπρεπε να επιβληθεί αυστηρότερη ποινή, περιλαμβάνεται και η υπόθεση υπαλλήλου της ΕΡΤ στο εξωτερικό, η οποία εργαζόταν ως ανταποκρίτρια της κρατικής ραδιοτηλεόρασης έχοντας παράλληλα απασχόληση στον ΕΟΤ, την οποία δεν είχε δηλώσει.

Ο Γενικός Επιθεωρητής ζήτησε την απόλυσή της με βάση τον κανονισμό λειτουργίας του οργανισμού. Παράλληλα, ασκήθηκε ένσταση για απόφαση πειθαρχικού συμβουλίου Περιφέρειας, με την οποία δεν επιβλήθηκε ποινή σε υπάλληλο ο οποίος ασκώντας πλημμελή εποπτεία επέτρεψε την περίοδο 2001-2010 σε υφιστάμενό του να υπεξαιρέσει 741.514 ευρώ από εντολές πληρωμής επιδομάτων ΑμεΑ σε μη δικαιούχους.

Ενστάσεις υποβλήθηκαν επίσης και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικού που παρενοχλούσε σεξουαλικά μαθήτριές του, στον οποίο επιβλήθηκε από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό η ποινή της στέρησης αποδοχών για 40 ημέρες.

Παράλληλα, ασκήθηκε ένσταση και για άλλον εκπαιδευτικό ο οποίος συνελήφθη να παρενοχλεί σεξουαλικά ανήλικους μαθητές, αφού το πειθαρχικό συμβούλιο του επέβαλε την ποινή της προσωρινής παύσης για 6 μήνες.

Επίσης, ένσταση ασκήθηκε για την περίπτωση υπαλλήλου δήμου ο οποίος κατηγορείται για κατοχή και πώληση ναρκωτικών και του επιβλήθηκε σε πρώτο βαθμό η πειθαρχική ποινή της στέρησης αποδοχών για δύο μήνες.

Παράλληλα ο Λ. Ρακιντζής κατηγόρησε την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι με την πρόταση συγχώνευσης του Γενικού Επιθεωρητή (ΓΕΔΔ) με το Σώμα Επιθεωρητών προσπάθησε να καταργήσει τον χαρακτήρα του ΓΕΔΔ και να ακυρώσει το έργο του. «Να θυμίσω ότι στη διοικητική επιστήμη ένα και ένα δεν κάνουν πάντα δύο», είπε ο κ. Ρακιντζής τονίζοντας ότι έχει ενημερώσει σχετικά τον νέο υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκη.

ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ[/spoiler]

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 12 Ιουλίου 2013, 19:19:30 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
4579 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10 Σεπτεμβρίου 2010, 20:50:25
από anastasios theodoridis
1 Απαντήσεις
5120 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20 Σεπτεμβρίου 2014, 10:00:24
από Δ. Κουναλάκης
0 Απαντήσεις
8964 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18 Ιανουαρίου 2021, 20:23:12
από Argirios Argiriou
2 Απαντήσεις
24043 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 8 Ιουνίου 2022, 17:08:23
από Argirios Argiriou
6 Απαντήσεις
12928 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16 Φεβρουαρίου 2024, 19:34:52
από Denominator