Θέματα Εργασίας > Εμπειρίες κατά την εργασία στην ΠΦΥ

Στη χώρα της ακριβοφαρμακίας

<< < (24/73) > >>

tasath:
Ενδιαφέρον link (Reuters) με εκτίμηση για τα πιο ευπώλητα φάρμακα το 2014 σε σχέση με το 2010.
Είναι μερικών μηνών οπότε με συγχωρείτε αν το έχετε ήδη διαβάσει:

FACTBOX-World's top-selling drugs in 2014 vs 2010
In four years' time, the prescription drug league table will look very different, reflecting the growing commercial dominance of injectable biotech drugs, especially for cancer and rheumatoid arthritis.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


anastasios theodoridis:
Διαφορετικά συστήματα αποζημίωσης των φαρμακοποιών εφαρμόζονται στην Ευρώπη.

Η Πορτογαλία βαδίζει στα βήματα της Ελλάδας, αλλά με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Αντί του 35% που έχουν οι Ελληνες, το οποίο μειώνεται στο 23% μετά την αφαίρεση των εξόδων, στην Πορτογαλία το ποσοστό είναι 19%. Στην Ιταλία η αμοιβή φθάνει στο 26,7% με περαιτέρω εκπτώσεις (ριμπέιτ), ενώ στη Σουηδία το περιθώριο κέρδους διαμορφώνεται στο 16%.

Σε άλλο «μοντέλο» το ποσοστό κέρδους μειώνεται όσο αυξάνεται η τιμή του σκευάσματος. Στη Νορβηγία ξεκινά στα φθηνά φάρμακα από 8% και πέφτει στο 5% στα ακριβά. Στην Αυστρία από 27% και πέφτει στο 3,8%, στην Ουγγαρία από 26% στα φθηνά διαμορφώνεται στο 17% στα ακριβά, ενώ στην Πολωνία το αρχικό 40% κατρακυλά στο 12%.

Σε άλλο μεικτό σύστημα ο φαρμακοποιός αμείβεται με ποσό και ποσοστό κέρδους. Στην Αγγλία για κάθε συνταγή το εισόδημα των φαρμακοποιών αυξάνεται κατά 1,3 λίρες. Στην Ολλανδία το ποσό αυτό αγγίζει τα 6 ευρώ, ενώ στη Γερμανία παίρνουν 8 ευρώ για κάθε συνταγή συν 3% ποσοστό κέρδους. Στην Ισπανία εισπράττουν για όλα τα φάρμακα κάτω των 90 ευρώ ποσοστό κέρδους 27,9% και για όλα τα σκευάσματα άνω των 90 ευρώ 47 ευρώ. Στη Γαλλία σε κάθε συνταγή αντιστοιχεί μισό ευρώ, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό κέρδους που στα φθηνά φάρμακα είναι 26% και στα ακριβά πέφτει στο 5%.

«Η ιδιαιτερότητα με τη χώρα μας είναι πως το ποσοστό αμοιβής των φαρμακοποιών είναι πολύ υψηλότερο από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα» υπογραμμίζει ο Νίκος Μανιαδάκης, καθηγητής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, και προσθέτει: «Αυτό που επιχειρείται είναι να μειωθεί το κέρδος τους μέσω της έκπτωσης στα ασφαλιστικά ταμεία κάθε τέλος του χρόνου, που θα κυμανθεί στο 4,5%. Ωστόσο είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοσθεί, καθώς πρέπει να υπολογισθεί ανά ασφαλιστικό ταμείο η επιστροφή των χρημάτων.

»Θα μπορούσε να επιτευχθεί το ίδιο ακριβώς πράγμα εάν εισήγαγαν διαφορετικά ποσοστά αμοιβής ανά σκεύασμα, γιατί και πάλι το περιθώριο κέρδους παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

tasath:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΑντί του 35% που έχουν οι Ελληνες, το οποίο μειώνεται στο 23% μετά την αφαίρεση των εξόδων

--- Τέλος παράθεσης ---

Ποιός φωστήρας έγραψε αυτή την ανακρίβεια;;; Τι σημαίνει "αφαίρεση των εξόδων";
Πότε επιτέλους θα καταλάβουν κάποιοι ότι άλλο πράγμα το ποσοστό κέρδους και άλλο το markup στο σκεύασμα;

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος«Αυτό που επιχειρείται είναι να μειωθεί το κέρδος τους μέσω της έκπτωσης στα ασφαλιστικά ταμεία κάθε τέλος του χρόνου, που θα κυμανθεί στο 4,5%. Ωστόσο είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοσθεί, καθώς πρέπει να υπολογισθεί ανά ασφαλιστικό ταμείο η επιστροφή των χρημάτων.

--- Τέλος παράθεσης ---

Πραγματικά, είναι εξαιρετικά δύσκολο για τα ταμεία να κάνουν έναν απλό υπολογισμό του rebate ανά τιμολόγιο που λαμβάνουν. Εξαιρετικά δύσκολο  ;)

EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Tου Στέφανου Mάνου1

Πριν από μερικούς μήνες είχα γράψει στην «Καθημερινή» για τον τρόπο με τον οποίο το κράτος ορίζει τις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Στην τιμή που αγοράζει το φάρμακο ο φαρμακοποιός προσθέτει 35%, ανεξαρτήτως τιμής. Απέναντι στο σύστημα αυτό περιέγραψα τον τρόπο -πάλι από το κράτος- διαμόρφωσης των τιμών στη Σουηδία. Για ένα φάρμακο με λιανική τιμή 1.000 ευρώ ο Ελληνας φαρμακοποιός έχει περιθώριο 350 ευρώ, ενώ ο Σουηδός 15,5 ευρώ. Πρότεινα να υιοθετήσουμε το σουηδικό σύστημα και έτσι να εξοικονομήσουν τα Ταμεία ποσό μεγαλύτερο από ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως.

Ο τρόπος διαμόρφωσης των τιμών στην Ελλάδα είναι ισχυρό κίνητρο για την πώληση ακριβών φαρμάκων και ισχυρό κίνητρο υπερσυνταγογράφησης ακριβών φαρμάκων. Τα ακριβά φάρμακα, ιδίως αυτά, επιβαρύνουν τα χρεοκοπημένα Ταμεία. Εξ αιτίας του κινήτρου που μόλις περιέγραψα η φαρμακευτική δαπάνη ανά κάτοικο στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τα εγγυημένα υψηλά κέρδη των φαρμακοποιών καθιστούν το φαρμακείο ελκυστική επιχείρηση. Δεν είναι λοιπόν παράξενο ότι έχουμε ανά κάτοικο πολύ περισσότερα φαρμακεία απ’ ό, τι αλλού στην Ευρώπη, ούτε είναι παράξενο ότι υπάρχει τόση πίεση να ανοίξουν νέα φαρμακεία.

Ο υπουργός κ. Λοβέρδος ανακοίνωσε σειρά μέτρων για τους φαρμακοποιούς, αλλά τίποτε για τον τρόπο διαμόρφωσης των τιμών. Ασχολήθηκε με διάφορα περιφερειακά ζητήματα αλλά δεν άγγιξε το σημαντικότερο. Τα εγγυημένα υψηλά κέρδη.

Αλλά και στα περιφερειακά ζητήματα, οι ρυθμίσεις του κ. Λοβέρδου είναι μεσοβέζικες. Ανοίγει, λέει, το επάγγελμα του φαρμακοποιού, αλλά δεν επιτρέπει σε έναν επιχειρηματία να ανοίξει φαρμακείο και να προσλάβει έναν φαρμακοποιό. Διατηρεί δηλαδή το μεσαιωνικό καθεστώς της επαγγελματικής συντεχνίας. Ενα φαρμακείο πρέπει ντε και καλά να ανήκει σε φαρμακοποιό με πτυχίο. Δεν επιτρέπει σε ένα φαρμακείο να λειτουργεί με τον φαρμακοποιό του μέσα σε ένα πολυκατάστημα για να προστατέψει τους φαρμακοποιούς που έχουν λιγότερο ελκυστική τοποθεσία. Δεν επιτρέπει να ανοίξει φαρμακείο αν ήδη υπάρχουν περισσότερα από ένα ανά χίλιους κατοίκους. Δεν επιτρέπει τη δημιουργία αλυσίδας φαρμακείων.

Επιτρέπει στα φαρμακεία να ανοίγουν τη Δευτέρα και τγν Τετάρτη το απόγευμα και το Σάββατο. Το αυτονόητο δηλαδή.

Διατηρεί το καθεστώς αδειοδότησης (για να έχουν δουλειά στο υπουργείο) που θα χορηγεί τις άδειες αφού ληφθούν υπόψη τα πληθυσμιακά όρια και με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις. Και ακόμη αφού εξακριβωθεί ότι ο ενδιαφερόμενος να ανοίξει φαρμακείο είναι Ελληνας ή υπήκοος κράτους-μέλους της Ε. Ε. που έχει πτυχίο φαρμακοποιού και άδεια άσκησης επαγγέλματος και ο οποίος δεν έχει καταδικαστεί για ρητά προβλεπόμενα αδικήματα. Αναπνέω με ανακούφιση! Αποκλείστηκαν οι Αμερικανοί και οι Ινδοί φαρμακοποιοί! Και οι Κινέζοι!

Γι’ αυτές τις επιδερμικές και ανούσιες αλλαγές οι κ. φαρμακοποιοί έκλεισαν τα φαρμακεία και ταλαιπώρησαν τους χιλιάδες ανθρώπους που τα χρειάζονται, ιδίως όταν είναι αδύναμοι. Μπράβο τους! Κατάφεραν βέβαια να πείσουν τον κ. Λοβέρδο να μην αποτολμήσει οποιαδήποτε ουσιώδη αλλαγή. Για πολλοστή φορά χρειάζεται να γράψω ότι η μόνη ελπίδα για να γίνει κάτι σωστό είναι να στυλώσει τα πόδια η τρόικα.

Διάβασα ότι ο κ. Λοβέρδος μετέθεσε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση για το 2012. Η καθολική εφαρμογή της συνταγογράφησης θα επιτρέπει στις ελεγκτικές αρχές να γνωρίζουν πόσα και ποια φάρμακα λαμβάνει ένας ασθενής, ποιος γιατρός τα έγραψε και ποιο φαρμακείο τα χορήγησε. Το σύστημα θα μπορεί επίσης να διαπιστώνει τις συνταγογραφικές προτιμήσεις των γιατρών και να συσχετίζει γιατρούς με φαρμακεία. Με άλλα λόγια, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση θα βάλει τάξη σε ένα χαοτικό περιβάλλον. Θα μάθουμε τι κοστίζει στα Ταμεία κάθε γιατρός και κάθε ασθενής. Μπορώ να φανταστώ ότι ούτε οι γιατροί ούτε οι φαρμακοποιοί θα είναι ευχαριστημένοι με αυτήν την προοπτική. Αλλά ο υπουργός και τα Ταμεία θα έπρεπε να είναι ενθουσιασμένοι. Τότε γιατί καθυστερεί το υπουργείο; Προτιμά ίσως να μην υποστεί τις πιέσεις των ολίγων ντόπιων εργολάβων που μπορούν να αναλάβουν το έργο (που είναι πολύ μεγάλο ακόμη και με διεθνή δεδομένα) και το αφήνει για το μέλλον; Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε η κυβέρνηση να επιλέξει ένα διεθνή σύμβουλο για το έργο που θα βοηθήσει τον κ. Λοβέρδο να διαμορφώσει την προδιαγραφή του έργου, στη συνέχεια θα τον βοηθήσει να επιλέξει τον ανάδοχο και τέλος θα παρακολουθήσει τη δουλειά του αναδόχου μέχρις ότου θεωρηθεί ότι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση λειτουργεί με επιτυχία σε όλη την Ελλάδα. Αν καταφέρει να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ο κ. Λοβέρδος θα έχει προσφέρει ανεκτίμητη υπηρεσία στο σύστημα υγείας. Η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, επειδή προϋποθέτει τη διασύνδεση όλων των γιατρών σε μια βάση δεδομένων, θα είναι και το θεμέλιο για τη μελλοντική δημιουργία βάσης δεδομένων για τα ιστορικά των ασθενών και πολλές άλλες εφαρμογές υγείας. Πολλές ζωές θα σωθούν...

1 Καλά τα γράφει εδώ ο μπαρμπα-Μάνος, αλλά ξεχνάει να πει ότι υπουργεύοντος του ιδίου, το καθαρό ποσοστό κέρδους του φαρμακοποιού αυξήθηκε (μετά από πιέσεις του ΠΦΣ και του κ. Βαγιωνά ο οποίος ακόμη καμαρώνει γι' αυτό το ανδραγάθημά του) από 20% σε 23.8%.

EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος (ΤΟ ΕΘΝΟΣ)

50 σκευάσματα, τα οποία δεν έχουν κόστος έρευνας, διατίθενται στην αγορά σε τετραπλάσιες τιμές σε σχέση με τα πρωτότυπα! Τα 140 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο αγγίζει η οικονομική ζημιά που προκαλούν στα Ταμεία   «E» 11/2
      
Ξεπερνά κάθε φαντασία το «καπέλο» στα αντίγραφα φάρμακα στην Ελλάδα.

Σκευάσματα που δεν έχουν κόστος έρευνας διατίθενται στην αγορά της χώρας μας σε τετραπλάσιες τιμές σε σχέση με τα πρωτότυπα! Πρόκειται για 50 φάρμακα που παράγονται (κυρίως στην Ελλάδα) με αντιγραφή της δραστικής ουσίας των πρωτοτύπων, έπειτα από τη λήξη της πατέντας τους.

Η οικονομική «αιμορραγία» που προκαλούν στα Ταμεία και στους καταναλωτές αγγίζει τα 140 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Ενδεικτική είναι η περίπτωση φαρμάκου για τη χοληστερίνη: η τιμή του πρωτοτύπου στη χώρα μας είναι 5,53 ευρώ και του αντιγράφου 18,64! Αντίγραφο σκεύασμα για το πεπτικό διατίθεται στην ελληνική αγορά με 15,18 ευρώ, όταν το πρωτότυπό του έχει τιμή 8,9 ευρώ.

Την υπόθεση αποκάλυψαν χθες, με ερώτησή τους στη Βουλή, πέντε βουλευτές του ΠΑΣΟΚ (Ηλίας Θεοδωρίδης, Ηλίας Μόσιαλος, Θεόδωρος Παραστατίδης, Παύλος Στασινός και Φραγκίσκος Παρασύρης). Παραθέτοντας στοιχεία πωλήσεων των εν λόγω φαρμάκων, οι βουλευτές τονίζουν ότι η υπερκοστολόγηση των αντιγράφων επιβαρύνει τα ασφαλιστικά ταμεία με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Η λίστα που κατέθεσαν οι βουλευτές προέρχεται από συνεταιρισμό φαρμακαποθηκών και περιλαμβάνει 50 δραστικές ουσίες.
Για κάθε μία από τις ουσίες αυτές παρατίθεται η τιμή του αντιγράφου και του πρωτοτύπου του, καθώς και η οικονομική διαφορά (κόστος) που προκύπτει.
Μόνο για το τρίμηνο Σεπτέμβριος - Οκτώβριος - Νοέμβριος 2010 και επί του συνόλου των 50 βασικών δραστικών ουσιών, η διαφορά που κατεγράφη από τον συνεταιρισμό φαρμακαποθηκών και η οποία προκλήθηκε από τις κατά πολύ υψηλότερες τιμές των γενόσημων φαρμάκων έναντι αυτών των πρωτότυπων ξεπέρασε τα 18 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των βουλευτών, αν το ποσό αυτό υπολογιστεί σε ετήσια βάση, τότε το κόστος που προκύπτει για τα δημόσια ταμεία και το κράτος ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς η απώλεια να σταματά εδώ, καθώς -όπως αναφέρεται στην ερώτηση- θα πρέπει να προστεθούν σε αυτά περίπου 70 εκατ. ευρώ επιπλέον, που υπολογίζεται ότι προέρχονται από τις αντίστοιχες πωλήσεις των ιδιωτικών φαρμακαποθηκών.

Μέτρα

Τα ερωτήματα που θέτουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας είναι: Πρώτον, ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για τον έλεγχο και την αντιμετώπιση του φαινομένου της υπερκοστολόγησης των γενόσημων φαρμάκων.
Δεύτερον, αν διαθέτει το υπουργείο επίσημα στοιχεία σχετικά με τη δημόσια δαπάνη των γενόσημων φαρμάκων. Τρίτον, με βάση ποιον τρόπο υπολογισμού προκύπτουν οι σημερινές υπερκοστολογημένες τιμές των γενόσημων φαρμάκων κατά παράβαση μάλιστα του άρθρου 14 του πρόσφατου Νόμου 3840/2010 σχετικά με την τιμολόγηση των φαρμακευτικών προϊόντων.

ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Τι είναι τα αντίγραφα φάρμακα

Τα αντίγραφα φάρμακα (generics ή γενόσημα) είναι σκευάσματα τα οποία παράγονται με μόνο χαρακτηριστικό την ενεργό ουσία τους, χωρίς αναφορά σε ιδιοκτησιακά δικαιώματα της πατέντας του φαρμάκου.
Ενα γενόσημο έχει μόνο τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να είναι δραστικό (η δραστική ουσία). Για παράδειγμα, η ασπιρίνη (εμπορικό όνομα) έχει ως δραστική ουσία το ακετυλοσαλυκιλικό οξύ. Με σκοπό να καλυφθεί το κόστος έρευνας και ανάπτυξης του συγκεκριμένου φαρμάκου, η διεθνής νομοθεσία επιβάλλει να μην κυκλοφορεί στην αγορά αντίγραφό του 20 χρόνια έπειτα από την κατάθεση του φακέλου (πρακτικά 6-10 χρόνια από την κυκλοφορία του).
Με τη λήξη της πατέντας μπορούν κι άλλες εταιρείες να διαθέσουν στην αγορά σκεύασμα με δραστική ουσία ακετυλοσαλυκιλικό οξύ, χωρίς όμως την ίδια εμπορική ονομασία (αντίγραφο φάρμακο). Η τιμή του αντιγράφου στην Ελλάδα είναι στο 80% της τιμής του πρωτοτύπου (στο εξωτερικό είναι 60% και λιγότερο).
Με σκοπό τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης στο ΕΣΥ, ο κ. Λοβέρδος έχει ζητήσει από τα νοσοκομεία το 50% της συνταγογράφησης να αφορά αντίγραφα.Στην Ελλάδα, το 87% των συνταγών αφορά πρωτότυπα φάρμακα και μόλις το 13% αντίγραφα. Παράγονται με μόνο χαρακτηριστικό την ενεργό ουσία τους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ


Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση