Θέματα Εργασίας > Εργασία στο δημόσιο τομέα
Βασικές κατευθύνσεις για την αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
Gatekeeper:
Βασικές κατευθύνσεις για την αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (πηγη : diorismos.gr )
Τις βασικές κατευθύνσεις για την αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Υγείας. Βασική επιδίωξη αποτελεί η στήριξη του Ε.Σ.Υ. για την αναβάθμιση του σε ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα υγείας με δημόσιο χαρακτήρα. Ένα σύστημα που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες του πολίτη για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες πρόληψης, περίθαλψης και φροντίδας με αξιοπρέπεια. Oι δέκα στόχοι είναι:
1. Εθνικό Σχέδιο για την πρόληψη και την προαγωγή της Υγείας – βελτίωση του επιπέδου υγείας του ελληνικού λαού.
2. Προσβασιμότητα σε όλους με στόχο την αντιμετώπιση των περιφερειακών και κοινωνικών ανισοτήτων στην Υγεία.
3. Βελτίωση της διοικητικής αποτελεσματικότητας και της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών. Αναβάθμιση των δομών και του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού.
4. Ορθολογική κατανομή και διαχείριση των οικονομικών πόρων του Ε.Σ.Υ., μείωση της σπατάλης, θέσπιση κανόνων διαφάνειας και ελέγχου στις προμήθειες. Εισροή πόρων από την αξιοποίηση της Ολοήμερης λειτουργίας των μονάδων του Ε.Σ.Υ. και των υποδομών του.
5. Ανάπτυξη και αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού του Ε.Σ.Υ.. Θεσμοθέτηση κινήτρων και αξιοκρατίας. Εκπαίδευση, κατάρτιση και έρευνα.
6. Νέα Αρχιτεκτονική της Υγείας και της Πρόνοιας σύμφωνα με τη νέα διοικητική διάθρωση της χώρας (Καλλικράτης), τις κοινωνικές και περιφερειακές ανάγκες – Υγειονομικός Χάρτης.
7. Ολοκλήρωση του Ε.Σ.Υ. με την ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
8. Καθιέρωση και άσκηση αποτελεσματικών ελέγχων στη παροχή των δημόσιων και ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας.
9. Θεσμοθέτηση διαδικασιών κοινωνικής λογοδοσίας.
10. Ενδυνάμωση του εθελοντισμού στην υγεία και στην πρόνοια.
Οι Αλλαγές στην Υγεία θα ακολουθήσουν τα παρακάτω πέντε νομοθετικά βήματα:
1. Νέο πλαίσιο προμηθειών υγείας και νοσοκομειακού φαρμάκου
Νόμος 3846 ( ΦΕΚ Αρ. 66, Τεύχος Α /11/5/2010, άρθρο 28)
2. Αναβάθμιση του Ε.Σ.Υ.
Ολοήμερη λειτουργία – κίνητρα για την Περιφέρεια – ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Διοίκηση – Λογοδοσία –Εθελοντισμός
Σχέδιο Νόμου : Ιούνιος 2010
3. Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Νέα Αρχιτεκτονική Υγείας
(Μετά τον Καλλικράτη και το Ασφαλιστικό)
Σχέδιο Νόμου : Οκτώβριος 2010
4. Εκπαίδευση – Κατάρτιση – Ειδικότητες και Έρευνα
Σχέδιο Νόμου : β’ εξάμηνο 2010
5. Πλαίσιο – Κανόνες στον Ιδιωτικό Τομέα Υγείας
Νομοθετική ρύθμιση φθινόπωρο 2010
Όσον αφορά την αποτελεσματική οικονομική διαχείριση:
- Οργανώθηκε για πρώτη φορά σύστημα μηνιαίας συγκέντρωσης απολογιστικών στοιχείων του προϋπολογισμού του ΥΥΚΑ και των Νοσοκομείων με ευθύνη των ΥΠΕ για τον έλεγχο της εξέλιξης των δαπανών.
- Υλοποιείται η υποχρεωτική και άμεση εφαρμογή διπλογραφικού συστήματος στα Νοσοκομεία και η ενιαία κωδικοποίηση νόσων και ιατρικών πράξεων.
- Το διπλογραφικό ολοκληρώνεται σε πάνω από το 50% των νοσοκομείων της χώρας. Στόχος, η κάλυψη εντός του 2010, όλων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και η ανάπτυξη ενιαίου πληροφοριακού συστήματος διοίκησης που θα επιτρέπει κεντρική και περιφερειακή πρόσβαση και έλεγχο.
- Εγκρίθηκε από το ΚΕ.Σ.Υ. η κωδικοποίηση νόσων και με Υπουργική Απόφαση τίθεται σε εφαρμογή στο Ε.Σ.Υ.
- Η κωδικοποίηση Ιατρικών πράξεων βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης με Επιστημονικές Ιατρικές Εταιρείες. Έχει ενεργοποιηθεί Επιτροπή του ΚΕ.Σ.Υ. για την κοστολόγησή τους.
- Επισπεύδονται οι διαδικασίες συγκέντρωσης παραστατικών και εκκαθάρισης απαιτήσεων από τα Νοσοκομεία (ψηφίσθηκε ο Ν. 3846/2010).
Για τη βελτίωση Θεσμικού Πλαισίου Προμηθειών Υγείας:
- Εγκρίθηκε και υλοποιείται το Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών-Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ) για το 2010.
- Ψηφίσθηκε το νέο πλαίσιο προμηθειών υγείας (Νόμος 3846/10) το οποίο προβλέπει:
- Αρμοδιότητα στην Ε.Π.Υ για την κεντρική διενέργεια διαγωνισμών με ενιαίες προδιαγραφές για οικονομίες κλίμακας
- Παρατηρητήριο Τιμών Αναλωσίμων Υλικών και Ιατρικών Προϊόντων για την συλλογή στοιχείων, σύγκριση και καταγραφή χαμηλότερων τιμών. Τέθηκε σε λειτουργία την 1/6/2010
- Διενέργεια Ηλεκτρονικών Διαγωνισμών και Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών. Πρώτη πιλοτική εφαρμογή για έξι ομάδες προϊόντων τον Ιούλιο.
- Διαγωνισμοί Προμήθειας φαρμάκων με βάση τη δραστική ουσία από τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
- -Νοσοκομειακή συσκευασία για την προμήθεια φαρμάκων από τα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
- Τηρείται για πρώτη φορά στο Ε.Σ.Υ. (Ε.Π.Υ).
- Μητρώο εγκεκριμένων Προϊόντων και Υπηρεσιών
- Μητρώο Προμηθευτών και Παρόχων Υπηρεσιών
- Αναπτύσσεται σύστημα διαχείρισης – αποθήκευσης και διακίνησης υλικών στα νοσοκομεία (εντός του 2010)
- Ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών του συστήματος με πρόβλεψη ατομικής χρέωσης (Ιούλιος 2010)
- Ολοκλήρωση της μηχανοργάνωσης και συστήματος ελέγχου και εποπτείας (εντός του 2010)
Όσον αφορά στα Ασφαλιστικά Ταμεία:
- Καθιέρωση της λίστας Φαρμάκων (Νόμος 3846/10) και έκδοση της ΚΥΑ για τη συγκρότηση και τα κριτήρια της. (Η λίστα φαρμάκων θα συγκροτηθεί ως προς την τιμή αναφοράς στη βάση του δελτίου τιμών που θα εγκριθεί από το Υπουργείο Οικονομίας – Σεπτέμβριος 2010).
- Διάθεση των φαρμάκων σοβαρών ασθενειών από τα Φαρμακεία των Νοσοκομείων στους Ασφαλισμένους.
Όσον αφορά στα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και τις Ιδιωτικές Κλινικές:
Ψηφίσθηκε η διάταξη Νόμου (Νόμος 3846/10) που προβλέπει:
- Οργάνωση και λειτουργία φαρμακείων στις ιδιωτικές κλινικές άνω των 60 κλινών (Εφαρμογή Ιούλιος 2010)
- Εφαρμογή ατομικού ημερήσιου συνταγολογίου ασθενούς
- Απαγόρευση μεταπώλησης φαρμάκων με ποινή ανάκλησης της άδειας των Ιδιωτικών Κλινικών
- Ανάκληση σύμβασης των Ιδιωτικών Κλινικών με τα Ασφαλιστικά Ταμεία στην περίπτωση μη συμμόρφωσης.
- Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση στα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. (β΄ εξάμηνο 2010)
- Οδηγίες συνταγογράφησης (ΕΟΦ) (β΄ εξάμηνο 2010)
- Εκδόθηκε και εφαρμόζεται Εγκύκλιος για τις διαδικασίες Διαχείρισης Φαρμάκων εντός Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ.
Όσον αφορά την Ποιότητα – Αξιολόγηση - Πιστοποίηση:
• Υλοποιείται πιλοτικά σύστημα προτυποποίησης διαδικασιών ποιότητας σε τρία Νοσοκομεία (Αγ. Ανάργυροι, Λαμίας, Ρεθύμνου). Στόχος η εφαρμογή του σε όλα τα Νοσοκομεία το β’ εξάμηνο.
• Βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος με τις Επιστημονικές Εταιρείες για την καθιέρωση θεραπευτικών πρωτοκόλλων και εφαρμογών βελτίστων πρακτικών, τον έλεγχο και την αξιολόγηση του συστήματος.
• Αναπτύσσεται ενιαίο σύστημα αρχών και κριτηρίων ποιότητας. Ηλεκτρονικό Δίκτυο συλλογής και επεξεργασίας συγκριτικών στοιχείων, κριτήρια απόδοσης.
• Προβλέπεται η μετατροπή του ΕΚΕΒΥΛ σε Κέντρο Ποιότητας, Αξιολόγησης, Πιστοποίησης Υπηρεσιών Υγείας.
5. Ρύθμιση χρεών Νοσοκομείων – Ασφαλιστικών Ταμείων (2005-2009)
• Συγκροτήθηκε τον Νοέμβριο 2009 Κοινή Επιτροπή Ρύθμισης των Χρεών Νοσοκομείων από τα Υπουργεία Οικονομικών – Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
• Αποπληρώθηκαν ήδη χρέη ύψους 1,2 δις ευρώ (Δεκέμβριος 2009)
• Ανακοινώθηκε στις 28/5/2010 σχέδιο αποπληρωμής υπόλοιπου ποσού - θα τεθεί προς έγκριση από τη Βουλή.
Αξιοποίηση του ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση των δομών υγείας και πρόνοιας
• Ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός και ο καθορισμός των προτεραιοτήτων. Στόχος η απορρόφηση το 2010 να πλησιάσει το 20%
• Δρομολογούνται επενδύσεις στη νέα βιοϊατρική τεχνολογία για την επέκταση, ανανέωση και αναβάθμιση του εξοπλισμού του Ε.Σ.Υ.
• Υλοποιούνται δράσεις για τη διοικητική μεταρρύθμιση και ψηφιακή σύγκλιση.
• Επεκτείνεται και εδραιώνεται το δίκτυο υπηρεσιών ψυχικής υγείας και τα ψυχιατρικά τμήματα στα Γενικά Νοσοκομεία.
Στήριξη και αναβάθμιση του Ε.Σ.Υ.
1. Για Νοσοκομεία που σέβονται τον πολίτη και υπηρετούν τις ανάγκες του
• Ολοήμερη λειτουργία Νοσοκομείων
• Ενίσχυση ΜΕΘ (ήδη έχουν ενεργοποιηθεί 84 νέες κλίνες, στόχος συνολικά 150 νέες κλίνες, β΄εξάμηνο)
• Ανάπτυξη και επέκταση λειτουργίας των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (15 ΤΕΠ Α’ Ζώνης, β΄εξάμηνο)
2. Αναβάθμιση Ανθρώπινου Δυναμικού
• Πρόγραμμα προσλήψεων ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού.
• Αναβάθμιση διοίκησης Ιατρικής Υπηρεσίας Νοσοκομείων.
• Κίνητρα για την κάλυψη αναγκών της Περιφέρειας.
• Ανάδειξη και αναβάθμιση της ειδικότητας της Γενικής Ιατρικής
• Αναβάθμιση νοσηλευτικής ειδικότητας και άλλων επαγγελμάτων υγείας.
• Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης.
3. Ανάπτυξη – επέκταση ΕΚΑΒ
• Ανάπτυξη δικτύου πανελλαδικά
• Δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για χρόνιες ασθένειες
• Ενίσχυση προσωπικού
• Ενεργοποίηση Τμήματος Δικυκλιστών
• Ανανέωση στόλου ασθενοφόρων
• Νέος σχεδιασμός για πλωτά μέσα και αεροδιακομιδές
Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας – Νέα Αρχιτεκτονική της Υγείας
• Ένταξη των Μονάδων Υγείας του ΙΚΑ στο Ε.Σ.Υ.
- Άμεση ένταξη των Νοσοκομείων του ΙΚΑ στο Ε.Σ.Υ. και ολοήμερη λειτουργία τους.
- Σταδιακή ένταξη των πρωτοβάθμιων μονάδων του ΙΚΑ στο Ε.Σ.Υ.
- Έναρξη πιλοτικής λειτουργίας σε μια Υγειονομική Περιφέρεια του νέου συστήματος (α΄ εξάμηνο 2011).
• Ενιαίος Πρωτοβάθμιος χώρος Κοινωνικής Φροντίδας
- Συντονισμός δράσεων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- Λειτουργική διασύνδεση όλων των μονάδων εποπτείας ΥΥΚΑ με άλλες συναφείς δομές και δράσεις
• Νέα Αρχιτεκτονική της Υγείας
- Χάρτης υγείας προσαρμοσμένος στο νέο διοικητικό χάρτη της χώρας
- Ανάπτυξη Πανεπιστημιακών και Περιφερειακών Νοσοκομείων.
- Αλλαγή χρήσης μονάδων υγείας. Επικέντρωση σε χρόνια και ειδικά νοσήματα.
- Δημιουργία Δικτύου Μονάδων Αποκατάστασης
- Δημοτικά Δίκτυα Πρόληψης - Πρωτοβάθμιας Φροντίδας
- Σχέδιο ανάπτυξης τοπικών δικτύων οικογενειακής ιατρικής
- Επανεκτίμηση δράσεων και προγραμμάτων. Έμφαση στο νέο ρόλο του οικογενειακού γιατρού, κυρίως στη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων
Ο άνθρωπος στο επίκεντρο των υπηρεσιών υγείας - πρόνοιας:
• Ενδυνάμωση των δικαιωμάτων του πολίτη
- Σεβασμός των δικαιωμάτων του πολίτη στην Υγεία - Χάρτα δικαιωμάτων
- Βελτίωση της σχέσης με τις υπηρεσίες υγείας του Ε.Σ.Υ.
- Κάρτα Υγείας
- ΚΕΠ Υγείας
- Περιορισμός γραφειοκρατίας
- Υποδοχή στα νοσοκομεία και τις πρωτοβάθμιες μονάδες
- Αναβάθμιση της υπηρεσίας για τον προγραμματισμό τακτικών επισκέψεων
• Κοινωνική συμμετοχή Λογοδοσία
- Ενδυνάμωση ρόλου ενώσεων ασθενών
- Εθελοντισμός, Έλεγχος-Πιστοποίηση και Συντονισμός δράσεων των ΜΚΟ
- Διασύνδεση με την Τοπική Κοινότητα και την Περιφέρεια
- Συμμετοχή σε όργανα προγραμματισμού και αξιολόγησης προγραμμάτων υγείας σε περιφερειακό και δημοτικό επίπεδο
Σχέδιο Νόμου «Αναβάθμιση του Ε.Σ.Υ.». Τα βασικά σημεία του σχεδίου Νόμου
1. Ολοήμερη Λειτουργία Νοσοκομείων
- Επιτρέπεται στα νοσηλευτικά ιδρύματα, που ανήκουν στο Ε.Σ.Υ., μετά το τακτικό ωράριο, η λειτουργία εξωτερικών ιατρείων και η διενέργεια διαγνωστικών, θεραπευτικών και επεμβατικών πράξεων για εξωτερικούς ασθενείς.
- Οι μόνιμοι ειδικευμένοι ιατροί του νοσοκομείου όλων των βαθμίδων, οι πανεπιστημιακοί ιατροί, το νοσηλευτικό, το παραϊατρικό, το επιστημονικό μη ιατρικό και το διοικητικό προσωπικό του νοσοκομείου, καθώς και το αντίστοιχο επικουρικό προσωπικό, μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην ολοήμερη λειτουργία.
- Η δαπάνη βαρύνει τον ασφαλιστικό φορέα του ασθενούς ή την ασφαλιστική του εταιρία. Οι φορείς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης του Ε.Σ.Υ. και του Πανεπιστημίου δύναται να συνάπτουν συμβάσεις με τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, στη βάση των οποίων θα παρέχουν υπηρεσίες στο πλαίσιο της ολοήμερης λειτουργίας των νοσοκομείων και θα αποζημιώνονται από τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και από τους ασφαλισμένους, όπου προβλέπεται συμμετοχή των τελευταίων στη σχετική δαπάνη. Η αποζημίωση των μονάδων του Ε.Σ.Υ. και του Πανεπιστημίου για τις υπηρεσίες της ολοήμερης λειτουργίας από φορείς κοινωνικής ασφάλισης γίνεται κατά προτεραιότητα.
- Τα έσοδα διατίθενται για την κάλυψη των αναγκών του νοσηλευτικού ιδρύματος και για την αμοιβή επικουρικού προσωπικού, επιπλέον εφημεριών και υπερωριακής απασχόλησης των νοσηλευτικών ιδρυμάτων.
- Οι πανεπιστημιακοί ιατροί συμμετέχουν από 1/01/2011 αποκλειστικά εντός του νοσηλευτικού ιδρύματος ή σε χώρο που εξασφαλίζει το νοσηλευτικό ίδρυμα.
- Προβλέπεται σύστημα ελέγχου της εφαρμογής και της τήρησης των όρων συμμετοχής στην ολοήμερη λειτουργία.
2. Ανάπτυξη ιατρικού δυναμικού στις μονάδες υγείας του Ε.Σ.Υ.
- Κίνητρα για την κάλυψη αναγκών της περιφέρειας
- Δίνονται κίνητρα για το διορισμό μόνιμων ιατρών Ε.Σ.Υ. σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, (προκήρυξη θέσεων σε ανώτερη βαθμίδα μετά από δύο άγονες προκηρύξεις, προσαύξηση μισθού κατά 10%, μοριοδότηση για κατάληψη νέας θέσης του ιατρού μετά από 5ετή παραμονή).
- Αλλάζει το σύστημα Επικουρικών Ιατρών. Στόχος η κάλυψη των αναγκών απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών. Προϋπόθεση για το διορισμό επικουρικών ιατρών στην περιφέρεια Αττικής και το Νομό Θεσ/νίκης η προηγούμενη θητεία ενός έτους στην περιφέρεια. Εξαιρείται το Ε.Κ.Α.Β. από τον περιορισμό. Καθιερώνεται σύστημα επιλογής με αντικειμενικότητα και διαφάνεια.
- Προβλέπεται η δυνατότητα κάλυψης επιτακτικών αναγκών απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών από στρατιωτικούς ιατρούς ή από ιατρούς των Υγειονομικών Υπηρεσιών του Ι.Κ.Α. (Προγραμματική Σύμβαση με Υπουργείο Άμυνας).
- Προκηρύσσονται κατά προτεραιότητα οι κενές θέσεις ιατρών υπηρεσίας υπαίθρου σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές και προβλέπεται η δυνατότητα παραμονής του ήδη υπηρετούντος ιατρού μέχρι την κάλυψη της θέσης.
- Επιτρέπεται η απόσπαση προς την Περιφέρεια, για συνυπηρέτηση, συζύγων που ανήκουν στο ιατρικό, τακτικό νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό του Ε.Σ.Υ.
- Ρυθμίσεις όρων απασχόλησης νοσοκομειακών γιατρών Ε.Σ.Υ.
Θεσπίζεται βαθμίδα Συντονιστή Διευθυντή, η οποία πληρούται με ανοικτή προκήρυξη, εντός των ιατρών του ΕΣΥ χωρίς μισθολογική διαφορά με το Διευθυντή.
- Ρυθμίσεις για τις Εφημερίες
Με στόχο ένα ασφαλές και σταθερό πρότυπο εφημεριών, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νοσοκομείων θεσπίζεται μηνιαία αμοιβή για κάθε ιατρό, για έναν σταθερά προβλεπόμενο αριθμό υποχρεωτικών εφημεριών ανά μήνα.
Προβλέπεται η δυνατότητα πραγματοποίησης επιπλέον εφημεριών εφ’ όσον διαπιστώνεται επιτακτική ανάγκη, η αμοιβή των οποίων θα καλύπτεται από τα έσοδα της Ολοήμερης λειτουργίας των νοσοκομείων.
3. Ρυθμίσεις για το νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.- Νοσηλευτικό Επάγγελμα»
- Προβλέπεται η θέσπιση καθηκοντολογίου για τους νοσηλευτές
- Προβλέπεται ειδική διαδικασία του ΑΣΕΠ με ετήσιους κυλιόμενους πίνακες για την άμεση κάλυψη θέσεων με μόνιμο νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, που κενώνονται εξαιτίας συνταξιοδότησης ή παραίτησης.
- Διευρύνεται η δυνατότητα πρόσληψης επιπλέον κλάδων επικουρικού προσωπικού (Φαρμακοποιοί, Βοηθοί Φαρμακείου, Πληροφορικοί, Διαιτολόγοι, Ακτινοφυσικοί)
4. Ρυθμίσεις για τη λειτουργία και τη διοίκηση των Μονάδων Υγείας του Ε.Σ.Υ. και των φορέων του συστήματος κοινωνικής αλληλεγγύης
- Διοίκηση Νοσοκομείων Ε.Σ.Υ.
-Μειώνονται τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων (Δ.Σ.) των νοσοκομείων κατά δύο και καταργείται η θέση του Αντιπροέδρου στα νοσοκομεία άνω των 400 οργανικών κλινών, από 1.1.2011.
- Ενδυναμώνεται η διοίκηση της Ιατρικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων.
-Τροποποιείται η σύσταση του Κεντρικού Συμβουλίου Επιλογής για την πλήρωση των κενών θέσεων και την αξιολόγηση του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β.
- Ενοποίηση φορέων αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Προβλέπεται η δυνατότητα συγχώνευσης και ενοποίησης των διοικήσεων και των φορέων Πρόνοιας αρμοδιότητας Υ.Υ.Κ.Α.
- Προσωπικό Δ.Υ.ΠΕ .
Προβλέπονται ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση κάλυψης αναγκών των Υ.Π.Ε. και των φορέων αρμοδιότητάς τους.
5. Ρυθμίσεις των υποχρεώσεων των Νοσοκομείων (2004-2009)
Προβλέπεται η ρύθμιση των υποχρεώσεων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ και των Ασφαλιστικών Ταμείων με ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου.
6. Παρατηρητήριο Τιμών – Χαμηλότερες Τιμές Αναλωσίμων
Επιπρόσθετα στη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών, καθιερώνεται η υποχρέωση γνωστοποίησης των τριών χαμηλότερων τιμών ανά ιατροτεχνολογικό προϊόν ή υπηρεσία στις χώρες της Ε.Ε, ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προμηθευτών σε διαγωνισμό του Ε.Σ.Υ.
7. Δικαιώματα Πολίτη- Λογοδοσία
- Δικαιώματα Πολίτη
Συνιστάται Γραφείο Υποστήριξης Πολίτη σε κάθε νοσοκομείο, αρμόδιο για την υποδοχή, ενημέρωση, παρακολούθηση της διακίνησης των ασθενών, διοικητική υποστήριξη, συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων και, εν γένει, την προάσπιση των δικαιωμάτων των χρηστών υπηρεσιών υγείας. Προβλέπεται η σύνταξη ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων και αξιολόγησης με ευθύνη του Διοικητή.
- Λογοδοσία
- Θεσπίζεται σε κάθε Δήμο «Συμβούλιο Διαβούλευσης, Διαφάνειας και Λογοδοσίας Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας», με αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση με σκοπό την ανάδειξη των θεμάτων περίθαλψης, δημόσιας υγείας και κοινωνικής φροντίδας. Οι Διοικητές των Νοσοκομείων που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου ενημερώνουν για τα θέματα του Νοσοκομείου.
- Θεσπίζεται σε κάθε Περιφέρεια «Συμβούλιο Προγραμματισμού Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας» με αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση, με σκοπό τον προγραμματισμό, την αξιολόγηση, τον απολογισμό των δομών και δράσεων σε επίπεδο περιφέρειας για τα θέματα υγείας και πρόνοιας.
- Καθιερώνεται υποχρέωση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για ετήσια κατάθεση και παρουσίαση στην αρμόδια Επιτροπή του Κοινοβουλίου έκθεσης για την υγεία και κοινωνική πρόνοια.
8. Εθελοντισμός
Εισάγεται ο θεσμός του εθελοντισμού φυσικών προσώπων και ομάδων σε φορείς υγείας και κοινωνικής πρόνοιας και προβλέπεται η τήρηση Μητρώου Εθελοντών, και η κατάρτιση προγραμμάτων εθελοντισμού.
mandreou:
Από Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος 04-06-2010
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΕΝΓΕ- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΥΝΤΟΜΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Συναντήθηκαν χτες το απόγευμα η Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΕΝΓΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, ώστε να γίνει ενημέρω-
ση για το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε την προηγουμένη στους δημοσιογράφους.
Η κ. Ξενογιαννακοπούλου στην τοποθέτησή της αναφέρθηκε στις εξής ενότητες:
1.- Ολοήμερη λειτουργία Νοσοκομείων, όπως αυτή περιγράφεται στο κείμενο της συνέντευξης τύπου.
2.- Άρση της ανισοκατανομής στην περιφέρεια.
3.- Διευκρινήσεις για τη βαθμίδα του συντονιστή Διευθυντή
4.- Εφημεριακό, με στόχο όπως ανέφερε, να υπάρχει σταθερό κονδύλιο,σταθερή αμοιβή και σταθερός αριθμός εφημεριών.
5.- Στην κλαδική συμφωνία, για την οποία δεν διευκρίνισε εάν προτίθεται να την ανανεώσει με νέα διαπραγμάτευση, υλοποιώντας όσα περι-
λαμβάνει αυτή που λήγει και τύποις στις 11 Ιουνίου.
Ειδικά για το εφημεριακό μας έδωσε πρόταση η οποία έχει ως εξής (μεταφέρουμε το κείμενο αυτολεξεί):
Ι.- Όλοι οι ειδικευόμενοι γιατροί λαμβάνουν μηνιαία αμοιβή που αντιστοιχεί σε 7 ενεργείς εφημερίες κάθε μήνα (5 καθημερινές, 1 Σάββατο και 1 Αργία)
ΙΙ.- Στην Γ΄ ζώνη όλοι οι ειδικευμένοι γιατροί λαμβάνουν μηνιαία αμοιβή που αντιστοιχεί σε 7 ενεργείς εφημερίες (5 καθημερινές, 1 Σάββατο, 1 Αργία)
και σε 4 εφημερίες ετοιμότητας καθημερινής.
ΙΙΙ.- Στην Β΄ ζώνη οι ειδικευμένοι γιατροί λαμβάνουν μηνιαία αμοιβή που αντιστοιχεί σε 7 εφημερίες εκ των οποίων οι συντονιστές Διευθυντές και οι
Διευθυντές 3 ενεργείς (1 καθημερινή, 1 Σάββατο, 1 αργία) και 4 ετοιμότητας καθημερινές. Οι υπόλοιποι ειδικευμένοι λαμβάνουν 4 ενεργείς (2 καθημερινές,
1 Σάββατο και 1 αργία) και 3 ετοιμότητας καθημερινές.
IV. Στην Α΄ ζώνη οι ειδικευμένοι γιατροί λαμβάνουν μηνιαία αμοιβή που αντιστοιχεί σε 6 εφημερίες εκ των οποίων οι Διευθυντές 3 ενεργείς
(1 καθημερινή, 1 Σάββατο, 1 αργία) και 3 ετοιμότητας καθημερινές, οι δε υπόλοιποι ειδικευμένοι 4 ενεργείς (2 καθημερινές, 1 Σάββατο, 1 αργία)
και 2 ετοιμότητας καθημερινές. Οι συντονιστές Διευθυντές της Α΄ ζώνης λαμβάνουν επιπλέον 4 εφημερίες ετοιμότητας καθημερινές.
V. Όλοι οι αγροτικοί γιατροί σε όλες τις ζώνες λαμβάνουν μηνιαία αμοιβή που αντιστοιχεί σε 7 ενεργείς εφημερίες (5 καθημερινές, 1 Σάββατο, 1 αργία).
Η υπουργός ανέφερε ότι το παραπάνω σχέδιο καλύπτει κατά τη γνώμη της το 90% των αναγκών εφημέρευσης και εάν κρίνεται απαραίτητη η
επιπλέον προσθήκη εφημεριών αυτές θα αποζημιώνονται από τα έσοδα του Νοσοκομείου που προκύπτουν από την ολοήμερη λειτουργία
των Νοσοκομείων.
Τα μέλη της Εκτελεστικής Γραμματείας επισήμαναν ότι:
1.- Η Ολοήμερη λειτουργία των Νοσοκομείων εξαναγκάζει τους γιατρούς να εκτελούν πέραν των εφημεριών και μεγάλο αριθμό απογευμα-
τινών ιατρείων προκειμένου να βελτιώσουν τα οικονομικά τους και ταυτόχρονα να μαζευτούν κονδύλια για να πληρωθούν οι εφημερίες
που πραγματοποίησαν. Η διαδικασία αυτή θα οδηγήσει σε πλήρη ιδιωτικοποίηση των Νοσοκομείων και σε εξόντωση των γιατρών.
2.- Το προτεινόμενο σχήμα εφημέρευσης συνιστά σαφέστατα επίδομα εφημέρευσης και μάλιστα δεν καλύπτει καθόλου τις ανάγκες των Νο-
σοκομείων. Επί παραδείγματι για να εφαρμοστούν όσα διαλαμβάνει η πρόταση του υπουργείου στα Νοσοκομεία της Β΄ ζώνης θα πρέπει κάθε
Τμήμα να διαθέτει 7 γιατρούς, πράγμα που δεν συμβαίνει σε κανένα Νοσοκομείο της Β΄ ζώνης. Ανάλογα προβλήματα θα ανακύψουν και στις
άλλες δύο ζώνες και μόνος στόχος των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι να προσαρμοστούν οι εφημεριακές ανάγκες στα 395 εκατ. ευρώ, τα ο-
ποία η κυβέρνηση θέλει να διατηρήσει σταθερά τα επόμενα 3 χρόνια.
3.- Στο ζήτημα ης κλαδικής συμφωνίας τονίστηκε από πλευράς ΟΕΝΓΕ ότι από 11 Ιουνίου προκύπτει τεράστια αναστάτωση και αδυναμία των
Νοσοκομείων να αναγκάσουν τους γιατρούς να εφημερεύουν πάνω από τα προβλεπόμενα ανώτατα όρια απασχόλησης. Η υπουργός αντέ-
τεινε ότι εάν με τις κινητοποιήσεις μας κλείσουμε τα Νοσοκομεία τότε θα είμαστε υπόλογοι στην κοινωνία!
Σήμερα συνεδριάζει το Γενικό Συμβούλιο της ΟΕΝΓΕ στις 1μμ προκειμένου να σταθμίσει όλα τα παραπάνω και να καθορίσει την περαιτέρω
στάση του κλάδου.
Συναδελφικά
Δημήτρης Βαρνάβας
flone:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Όλα τα σενάρια είχαν και έχουν σαν πυρήνα τη θέση :πώς θα γίνει και εφημεριακή κάλυψη να έχουμε και τα κονδύλια να παραμένουν παγωμένα ή και μειούμενα και προσλήψεις να μην κάνουμε.
--- Τέλος παράθεσης ---
Να ρωτήσω κάτι, να μου πείτε μια γνώμη.
Είμαι Επ. Α΄ σε Νοσοκομείο Β΄ ζώνης (μονοειδικότητα) και κάνω 9 μικτές (όταν λέμε «κάνω», το εννοούμε) και ένα ΣΚ ετοιμότητας. Αυτά μας κάνουνε περίπου 1600 μικτά.
Με το καινούριο καθεστώς (!) θα λαμβάνω «μηνιαία αμοιβή που αντιστοιχεί σε 4 ενεργείς (2 καθημερινές, 1 Σάββατο και 1 αργία) και 3 ετοιμότητας καθημερινές». Αυτά βγαίνουνε γύρω στα 1300 ευρώ μικτά.
Απώλεια 300 ευρώ μικτά
Περίπτωση 1
Θεωρούμε ότι κάνω τόσες ακριβώς εφημερίες όσες «προβλέπει» η «μηνιαία αμοιβή» μου.
Κάνω 4 ενεργές (2 καθημερινές και 1 ΣΚ) και 3 καθημερινές ετοιμότητας.
Δηλαδή, κάνω 4 εφημερίες λιγότερες το μήνα (άλλο που δεν ήθελα) και μπορώ να πάρω και 4 ρεπό (άντε και 2 να μου δώσουνε, καλά είναι).
Δεν υπολογίζω τα έξοδα για σταυρόλεξα και DVD γιατί μπορώ να κάνω οικονομία στο καλοριφέρ του σπιτιού μου για 4 μέρες το μήνα.
Περίπτωση 2
Ουδόλως εννοείται ότι οι εφημερίες που θα κάνω θα είναι αυτές της μηνιαίας αμοιβής σε μέρες. Αρκεί να συμπίπτουν οι αμοιβές. Δηλαδή, «εξαναγκάζομαι» (σας θυμίζει κάτι?) σε 15 ετοιμότητας καθημερινές (=1300 μικτά περίπου).
Δηλαδή, κάνω 4 εφημερίες παραπάνω κάθε μήνα.
Ποιο από τα δύο σενάρια θεωρείτε πιο πιθανό με βάση τα όσα ακούστηκαν/γράφτηκαν μέχρι τώρα?
Γιατί η ΥΥΚΑ δεν δίνει στη δημοσιότητα τις λεπτομέρειες?
Πού είναι τα «πρότυπα»?
Γιατί στις όχθες του ποταμού Μάρνη έχει βαρέσει σιωπητήριο?
Η κλαδική έλεγε για 11, θα πληρωνόμαστε 8 και θα κάνουμε 88.
Τυχαίο?
Δε νομίζω.
Αγωνιστική Παρέμβαση:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΠοιο από τα δύο σενάρια θεωρείτε πιο πιθανό με βάση τα όσα ακούστηκαν/γράφτηκαν μέχρι τώρα?
Γιατί η ΥΥΚΑ δεν δίνει στη δημοσιότητα τις λεπτομέρειες?
Πού είναι τα «πρότυπα»?
Γιατί στις όχθες του ποταμού Μάρνη έχει βαρέσει σιωπητήριο?
Η κλαδική έλεγε για 11, θα πληρωνόμαστε 8 και θα κάνουμε 88.
Τυχαίο?
Δε νομίζω.
--- Τέλος παράθεσης ---
1."Οι νοσοκομειακοί ιατροί του ΕΣΥ, οι πανεπιστημιακοί ιατροί και οι ειδικευόμενοι πραγματοποιούν τις απαραίτητες εφημερίες για την ασφαλή λειτουργία των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας".( νόμος 3754/2009)
2.«Προβλέπεται η δυνατότητα πραγματοποίησης επιπλέον εφημεριών εφ’ όσον διαπιστώνεται επιτακτική ανάγκη, η αμοιβή των οποίων θα καλύπτεται από τα έσοδα της Ολοήμερης λειτουργίας των νοσοκομείων» (βασικά σημεία του νομοσχεδίου "αναβάθμιση του ΕΣΥ")
Με βάση το επικρατούν σενάριο και τα σχέδια του Υπουργείου θα κάνεις όσες εφημερίες εκτιμά ο Διοικητής του Νοσοκομείου ότι πρέπει να κάνεις!
Θα πληρωθείς αυτές που προβλέπεται από το τη βαθμίδα και τη ζώνη στην οποία είναι το Νοσοκομείο που υπηρετείς.
Οι υπόλοιπες όταν και εφόσον τα Νοσοκομεία της Περιφέρειάς σου μαζέψουν χρήματα (από τα ταμεία, από τις τσέπες των ασθενών κλπ-ζήσε Μάη μου)) και αφού αυτά, μετά από διάφορες «διαβουλεύσεις» και «παρεμβάσεις» θεωρηθούν επαρκή για να πληρωθείς κάποιες από τις δεδουλευμένες εφημερίες και…. αφού αυτά επί πλέον δεν ξεπερνάνε το πλαφόν (το οποίο παρεμπιπτόντως έχει πάρει την ..κάτω βόλτα και αναμένεται να συνεχίσει έτσι).
Καμιά εγγύηση για το αν, πότε και πως θα πληρωθείς αυτές τις επιπλέον εντελλόμενες εφημερίες.
Με λίγα λόγια το μέλλον που προδιαγράφουν :επίδομα εφημέρευσης και απλήρωτες εφημερίες.
Δεν ήταν και δεν είναι το μοναδικό σενάριο που επεξεργάζονταν και δεν ήμαστε σίγουροι ότι δεν θα φέρουν κάποιο άλλο στην πορεία ή κάποια παραλλαγή του για να καλμάρουν τις αντιδράσεις.
Απλά ήταν το σενάριο που πρότειναν οι γνωστοί συνδικαλιστικοί κύκλοι που προσφάτως αναβαθμιστήκαν και σε ρόλο συμβούλου και που έχουν μετατραπεί σε «υποβολείς» της νυν υπουργού. Έτσι κι αλλιώς την έχουν για «κάψιμο» .
Περισσότερες λεπτομέρειες;
Μα αν "καούν" όλα τα χαρτιά με τι θα πάνε στις διαπραγματεύσεις ;
Μπα! Βολιδοσκοπούν αντιδράσεις .Θα ρίξουν και άλλες προτάσεις στο τραπέζι.
Κουβέντα να γίνεται μέχρι να σύρουν την ΟΕΝΓΕ σε ένα συμβιβασμό και μετά να το περάσουν στη Βουλή ως άρθρα στο νέο νόμο «για την αναβάθμιση του ΕΣΥ» οπότε η αυτομάτως... η παλιά η κλαδική απέθανε –ζήτω η νέα κλαδική!!!
Αγωνιστική Παρέμβαση:
"Ενδυναμώνεται η διοίκηση της Ιατρικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων".Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Τι να σημαίνει πρακτικά άραγε τούτο;
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση