Θέματα Εργασίας > Εργασία στο δημόσιο τομέα
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ;
flone:
Greece: Third Review Under the Stand-By Arrangement
© 2011 International Monetary Fund March 2011
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
2. Actions for the fifth review (actions to be completed by end Q2-2011)
To reduce costs and improve quality of care for patients, Government:
- adjusts public hospital provision by implementing joint management / joint operation between small scale hospitals and big hospitals within the same district and health region;
- revises the activity of small hospitals in a move towards specialisation in areas such as rehabilitation or cancer treatment where relevant;
- in districts with more than one hospital (excluding university hospitals) use a joint management / joint operation system;
- increases mobility of healthcare staff (including doctors) within and across health regions.
alfie:
Νέος χάρτης στην Υγεία, με συγχωνεύσεις και διαδικτυακή καταγραφή
Με ένα διαδικτυακό σύστημα καταγραφής και διαχείρισης δεδομένων υγείας, η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, φιλοδοξεί να δώσει λύση στην οργάνωση του συστήματος Υγείας, ενώ παράλληλα προωθεί κύμα συγχωνεύσεων στα νοσοκομεία, από τον Ιούλιο.
Ο λεγόμενος Υγειονομικός Χάρτης της Χώρας που παρουσιάστηκε σήμερα, σε ειδική εκδήλωση, παρέχει τη δυνατότητα έγκυρης αποτύπωσης της κατάστασης της υγείας και των υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και αναμένεται να αποτελέσει το βασικό εργαλείο για την οργάνωση του υγειονομικού συστήματος.
Ο Υγειονομικός Χάρτης παρέχει επίσης τη δυνατότητα καθολικής, χωροταξικά κατανεμημένης, και έγκυρης καταγραφής της αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας στη χώρα.
Όπως είπε ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Λοβέρδος, «με την ολοκλήρωση του Υγειονομικού Χάρτη προχωράμε στο επόμενο βήμα, που είναι η έναρξη του κοινωνικού διαλόγου για τις επικείμενες συγχωνεύσεις νοσοκομείων. Τα 137 νοσοκομεία (132 νοσοκομεία του ΕΣΥ και 5 του ΙΚΑ) είναι πολλά και καταδεικνύουν τον ανορθολογισμό που επικρατούσε. Την 1η Απριλίου θα ξεκινήσει ο διάλογος για τις συγχωνεύσεις και την 1η Ιουλίου θα ανακοινωθούν οι σχετικές αποφάσεις».
Όπως υπογράμμισαν, τόσο ο κ. Λοβέρδος, όσο και ο καθηγητής Οικονομικών της Υγείας, Γιάννης Κυριόπουλος, ο υγειονομικός χάρτης αποτελεί το εργαλείο για τη χάραξη εθνικών, περιφερειακών και τοπικών πολιτικών υγείας και, παράλληλα, μπορεί να καταδείξει τους τρόπους συνεργασίας δημόσιων νοσοκομείων, μεταξύ τους, αλλά και με τον ιδιωτικό τομέα.
Το σύστημα του Υγειονομικού Χάρτη θα εξασφαλίζει:
Τη συστηματική και ομοιογενή συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, άμεσα ή έμμεσα σχετιζομένων με την υγεία και πρόνοια.
Την ενιαία επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων και τον προσδιορισμό συγκεκριμένου αριθμού δεικτών και αφορούν την κατανομή, χρήση και επάρκεια πόρων υγείας και πρόνοιας, την χρήση των υπηρεσιών και την κατάσταση της υγείας του πληθυσμού.
Τη διάθεση δεικτών και δεδομένων σε διάφορες κατηγορίες χρηστών (πολίτες, ερευνητές, επαγγελματίες υγείας και πρόνοιας, στελέχη δημόσιων υπηρεσιών, ΥΥΚΑ), βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων πρόσβασης.
Τα οφέλη που προσδοκώνται είναι: Τεκμηρίωση στη λήψη αποφάσεων, διαφάνεια στην εκτέλεσή τους, ορθολογική ανάπτυξη και στελέχωση υπηρεσιών υγείας, έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση στους χρήστες του συστήματος, εκτίμηση της κατάστασης υγείας του ελληνικού πληθυσμού.
Παρουσιάζοντας τους δείκτες του Υγειονομικού Χάρτη, ο κ. Κυριόπουλος στάθηκε ιδιαίτερα σε αυτόν που καταγράφει τους παράγοντες κινδύνου για την υγεία, καθώς τα στοιχεία επιτρέπουν κάποια αισιοδοξία. Το κάπνισμα κατέχει μεν την πρώτη θέση με 35,8%, παρουσιάζει όμως σημαντική μείωση την τελευταία πενταετία (46,5% το 2006). Ακολουθεί η καθημερινή χρήση αλκοόλ με 10,1% (12,2% το 2006). Ενθαρρυντικά είναι επίσης, τα στοιχεία για την κατανάλωση κόκκινου κρέατος (από 8,6% το 2006 μειώθηκε στο 3% το 2011), απασιόδοξα, όμως, για την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών (5 μερίδες ημερησίως) 6,8% από 11,9% το 2006.
Σε ό,τι αφορά την κίνηση των ασθενών ο κ. Κυριόπουλος έκανε λόγο για «κινούμενη άμμο», λέγοντας ότι «όλοι οι Έλληνες ασθενείς είναι μετανάστες στον τόπο τους». Πολλοί ασθενείς μετακινούνται, όπως είπε ο καθηγητής, είτε επειδή οι μονάδες Υγείας στον τόπο τους δεν είναι κατάλληλες, είτε επειδή οι ίδιοι οι ασθενείς πιστεύουν ότι δεν είναι κατάλληλες.
Επιπλέον, όπως σημείωσε ο κ. Κυριόπουλος, την αξιοπρέπεια (46,7%) και την έγκαιρη προσοχή (20,2%) θεωρούν οι πολίτες πιο σημαντικά στοιχεία στον δείκτη «ανταποκρισιμότητα στις προσδοκίες των πολιτών».
Στον Υγειονομικό Χάρτη καταγράφονται, επίσης, οι δείκτες βρεφικής θνησιμότητας (από 24% το 1975 έφτασε στο 2,7% το 2009), το προσδόκιμο ζωής (το 2008 για τους άνδρες ήταν 77,5 και για τις γυναίκες 82,5). Η Ελλάδα βρίσκεται στην 30η θέση σε ό,τι αφορά το προσδόκιμο επιβίωσης κατά τη γέννηση.
Στη ζήτηση και χρησιμοποίηση των υπηρεσιών υγείας, τη «μερίδα του λέοντος» κατέχουν οι υπηρεσίες δημόσιας υγείας με 40%. Εξαιρετικές επιδόσεις καταγράφουν τα πανεπιστημιακά νοσοκομεία της χώρας, τα οποία όπως αναφέρθηκε, σηκώνουν το βάρος της περίθαλψης, ενώ από τα υπόλοιπα του ΕΣΥ, μόνον τα μισά σημειώνουν αξιοπρεπείς επιδόσεις. Όσο για τα περιφερειακά νοσοκομεία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι απλώς «απαράδεκτα» στην παροχή υπηρεσιών υγείας, όπως επισήμανε ο κ. Κυριόπουλος.
Επιπλέον, ο καθηγητής παρουσίασε μελέτη, που αποδεικνύει ότι 17,5% των πολιτών δεν έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας για οικονομικούς λόγους.
Συνάντηση με τους διοικητές
Μετά την παρουσίαση του Υγειονομικού Χάρτη, ακολούθησε συνάντηση του υπουργού Υγείας, Ανδρέα Λοβέρδου, με τους διοικητές των νοσοκομείων και τους διοικητές των επτά Υγειονομικών Περιφερειών.
Ο κ. Λοβέρδος ζήτησε από τους διοικητές περισσότερη δουλειά και τα στοιχεία των νοσοκομείων να αποστέλλονται, έως τα μέσα του τρέχοντος μηνός, για τον προηγούμενο.
Ο γγ Υγείας, Νίκος Πολύζος, μίλησε για τους στόχους του μνημονίου και έκανε λόγο για «έλλειψη οργάνωσης», καθώς -όπως είπε- ο μηχανισμός υπάρχει, αλλά το πρόβλημα εντοπίζεται στην οργάνωση.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος... (Ραδιοφωνική Συνέντευξη του προέδρου των Σοφών κ. Μόσιαλου)
anastasios theodoridis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Γραφείο Τύπου
210 - 52.05.290-1
Παρασκευή, 1 Απριλίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΝΔΡΕΑ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ) – ΑΘΗΝΑ 01/01/2011
I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Έχουν περάσει 28 χρόνια από τη θεσμοθέτηση του ΕΣΥ, που πρόσφερε και προσφέρει ανυπολόγιστης αξίας υπηρεσίες στον ελληνικό λαό. Πάνε όμως και ήδη 20 χρόνια, που έχει αρχίσει να λέγεται ότι το ΕΣΥ άγγιξε τα όριά του, ότι κοστίζει πολύ και δεν προσφέρει τις ανάλογες υπηρεσίες και άλλα που όλοι γνωρίζετε και συζητάτε, είτε είστε λειτουργοί του συστήματος, είτε απλοί χρήστες των υπηρεσιών του, όπως μπορεί να είμαστε όλοι κάποια στιγμή της ζωής μας.
Πρέπει επιτέλους λοιπόν να πάψουμε να συζητάμε εν είδη σχολιασμού και να κάνουμε κάτι σημαντικό για το ΕΣΥ. Θεωρώ σκόπιμο εδώ να τονίσω ότι η παρούσα μεγάλη οικονομική κρίση δεν είναι η αιτία, είναι όμως μια άριστη αφορμή, να κάνουμε ταχύτερα και αποτελεσματικότερα τις αναγκαίες παρεμβάσεις. Ποιές είναι αυτές και ποιές ανάγκες έρχονται να καλύψουν;
Ας αρχίσουμε με κάποιες παραδοχές που είναι πια κοινός τόπος.
Παραδοχή πρώτη: οι δαπάνες για την υγεία στη χώρα, δημόσιες και ιδιωτικές, είναι κοντά στο μέσο όρο των προηγμένων χωρών. Σε πολλούς μάλιστα τομείς η σπατάλη πόρων είναι τεράστια.
Παραδοχή δεύτερη: παρά τις υψηλές δαπάνες υπάρχει χαμηλό επίπεδο ικανοποίησης από τις υπηρεσίες υγείας.
Παραδοχή τρίτη: υπάρχει υπερπληθώρα γιατρών και νοσοκομειακών κλινών.
Παραδοχή τέταρτη: οι γιατροί είναι ανισομερώς κατανεμημένοι στο σύνολο της χώρας αλλά και στρεβλά κατανεμημένοι ως προς τις ιατρικές ειδικότητες. Οι δε κλίνες εμφανίζουν μια παράλογη ανισοκατανομή.
Παραδοχή πέμπτη: έχουμε σοβαρή έλλειψη, νοσηλευτικού προσωπικού αλλά και ανισοκατανομή του υπάρχοντος νοσηλευτικού προσωπικού και του τεχνολογικού και παραϊατρικού προσωπικού των νοσοκομείων.
Με βάση τις παραπάνω παραδοχές, γίνεται φανερό ότι οι δυνάμεις του συστήματος υγείας χρειάζεται να αναδιαταχθούν. Σήμερα, που και λόγω της οικονομικής κρίσης, ο κόσμος καταφεύγει και εμπιστεύεται το ΕΣΥ ακόμη περισσότερο, εμείς οφείλουμε να ανταποκριθούμε.
Στην πορεία αυτή, θεωρούμε ως μεγάλο μας σύμμαχο τους λειτουργούς του συστήματος, τους γιατρούς, το νοσηλευτικό, το παραϊατρικό, το τεχνολογικό και διοικητικό προσωπικό, που βιώνοντας καθημερινά τις δυσλειτουργίες του θα έχουν γόνιμη συμβολή με τις προτάσεις τους.
I. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ
1. Ο Υγειονομικός Χάρτης δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα. Για πρώτη φορά και μάλιστα με τον πλέον σύγχρονο, αξιόπιστο, διαφανή και προσβάσιμο τρόπο σε όλους αποτυπώνεται η πραγματικότητα και αναδεικνύονται οι κοινωνικές αναγκαιότητες για τη χάραξη της πολιτικής μας.
2. Μελέτη Λυκ. Λιαρόπουλου και σχετικής επιτροπής. Εισήγηση της υπηρεσίας του υπουργείου. Κοινωνικός διάλογος και τα πορίσματα του.
II. ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
1. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας πρέπει να ικανοποιεί πλήρως τις ανάγκες των πολιτών. Ο πολίτης θα πρέπει όπου βρίσκεται να απολαμβάνει ένα πλήρες πρόγραμμα υπηρεσιών υγείας υψηλής ποιότητας. Τα νοσοκομεία οφείλουν να ικανοποιούν πλήρως και αποτελεσματικά τις ανάγκες του πληθυσμού ευθύνης τους. Δεν γίνεται, έτσι, όμως σήμερα.
2. Η αρχή της ισότητας – ώστε όλοι όσοι απευθύνονται στο δημόσιο τομέα υγείας να λαμβάνουν τη φροντίδα που απαιτείται, η αρχή της ελεύθερης πρόσβασης των ασφαλισμένων, η αρχή της καλύτερης δυνατής παροχής ιατρικών υπηρεσιών.
III. ΜΟΡΦΕΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΩΝ
1. Κοινός διοικητής
2. Κοινή διοίκηση
3. Συγχώνευση μονάδων στο εσωτερικό των νοσοκομείων.
4. Συνεργασίες μεταξύ νοσοκομείων, με ανταλλαγή μονάδων και προσωπικού
5. Μετατροπή μικρών νοσοκομείων σε μονάδες πλήρους εξειδίκευσης, πρωτοβάθμιας περίθαλψης και αποκατάστασης χρόνιων περιστατικών
IV. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ
Η χώρα μας δαπανά πολλά, πάρα πολλά, από το υστέρημά της για να προασπίσει, να προάγει και να αποκαταστήσει την υγεία του λαού της. Ωστόσο οι πολίτες δεν εισπράττουν το αντίστοιχο των πόρων που δαπανούμε.
Νέα κατανομή και βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, των υποδομών και των πόρων του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, με στόχο την βελτίωση των υπηρεσιών, τη μείωση των ανισοτήτων και την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών. Ιδού ο σκοπός του παρόντος εγχειρήματος.
Σε μια περίοδο κρίσης που διέρχεται η χώρα, ο τομέας της υγείας οφείλει να ανταποκριθεί στο μέγιστο βαθμό στις ανάγκες των πολιτών. Σε μια περίοδο που δοκιμάζεται η κοινωνική συνοχή και έχει ιδιαίτερη αξία η κοινωνική αλληλεγγύη, το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αποτελεί το σημαντικότερο αποκούμπι για τους πολίτες.
V. ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1. Σήμερα η έναρξη του διαλόγου και η κατάθεση των εισαγωγικών σκέψεων.
2. Ο διάλογος θα είναι τρίμηνος. Η πρώτη απόφαση θα ληφθεί την 1η Ιουλίου. Ό, τι άλλο θα διακινηθεί, δεν θα έχει σχέση με την πραγματικότητα. Τις αποφάσεις θα τις εκφράσουν μόνο ο Υπουργός και οι Υφυπουργοί Υγείας. Ουδείς άλλος.
3. Μετά την σημερινή διαδικασία, θα γίνουν συσκέψεις ανά περιφέρεια, περιοχή ή και νομούς της χώρας. Η πρώτη, π.χ. θα γίνει την Μεγάλη Εβδομάδα και θα αφορά την Αθήνα. Από όλους τους ενδιαφερόμενους ή εμπλεκόμενους φορείς, θα κατατεθούν απόψεις. Απόψεις μπορούν να κατατεθούν και με υπομνήματα. Όλα τα ιδρύματα της χώρας καλούνται να συνεισφέρουν με τις σκέψεις και τις προτάσεις τους.
4. Η ανά περιφέρεια, ή περιοχή, ή νομό της χώρας συζήτηση, θα εξειδικεύεται με συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα συστηματοποιούνται ανά υγειονομική περιφέρεια.
5. Οι συστηματοποιημένες προτάσεις θα εκτίθενται στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, η οποία θα ενημερώνεται για κάθε βήμα του διαλόγου.
6. Οι αποφάσεις θα ληφθούν από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, θα κατατεθούν στον κοινωνικό διάλογο με την σημερινή σύνθεση και στη συνέχεια θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων, η οποία θα λάβει και τις σχετικές αποφάσεις.
flone:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Επιχειρησιακό Σχέδιο Αναδιάρθρωσης Νοσοκομείων
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση