Θέματα Εργασίας > Εργασία στον ιδιωτικό τομέα - Άλλες μορφές

Ανάθεση καθηκόντων ελεγκτή ΟΓΑ και ΙΚΑ

(1/2) > >>

Γιάννης Ιωάννου:
Με απόφαση της, η Διοικήτρια του Νοσοκομείου που ανήκει το Κέντρο Υγείας μας, ανάθεσε καθήκοντα ελεγκτών ΟΓΑ και ΙΚΑ με τους αναπληρωτές τους σε συνάδελφους Γενικούς Ιατρούς και στον Παθολόγο, χωρίς να ερωτηθούν αν επιθυμούσαν ή όχι κάτι τέτοιο. Τα ερωτήματά μου είναι:

Είναι νόμιμη η ανάθεση αυτή;
Μπορεί να αρνηθεί την ανάθεση κάποιος συνάδελφος;
Αν δεν μπορεί να αρνηθεί εφόσον αυτό είναι επιπλέον έργο δεν οφείλει το νοσοκομείο, ο ΟΓΑ ή το ΙΚΑ να πληρώνει τον γιατρό που του επιβάλλεται η επιπλέον εργασία;
Προσωπικά είμαι ελεγκτής ΟΠΑΔ και για τον έλεγχο που κάνω παίρνω κάθε μήνα ένα μικρό ποσό. Ισχύει το ίδιο και για τα πιο πάνω ταμεία;

ΑΡΗΣ:
ΠΡΟΣΟΧΗ
Πολλοί διοικητές νοσοκομείων ορίζουν ελεγκτές ιατρούς ΟΠΑΔ ειδικούς ιατρούς με βάση το ΦΕΚ 148/12-2-2003, αριθμ. Οικ.2603/10-02-2003 ΄΄Ορισμός ελεγκτών Ιατρών και Οδοντιάτρων από περιφερειακά ιατρεία και Κέντρα Υγείας΄΄, που αναφέρει :΄΄Όπως, ελεγκτές ιατροί, για τη θεώρηση εντολών Υγειονομικής Περίθαλψης των Ασφαλισμένων του Δημοσίου, μπορεί να ορίζονται και αγροτικοί ιατροί που υπηρετούν σε περιφερειακά ιατρεία και Κέντρα Υγείας μετά από υπόδειξη των Διοικητών των νοσοκομείων. Ο κατά τα ανωτέρω ορισμός θα γίνεται από τους Προϊσταμένους των Υ.Π.Α.Δ.΄΄ και όχι με βάση το μεταγενέστερο ΦΕΚ 258/17-10-2005 σύμφωνα με το οποίο στο άρθρο 26 Ρύθμιση θεμάτων του Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου(Ο. Π. Α. Δ. ) αναφέρεται:΄΄1. Με απόφαση του Δ. Σ. του Ο.Π.Α.Δ. , ύστερα από πρόταση των Προϊσταμένων των Υ. Π. Α. Δ. , μπορούν να ανατίθενται καθήκοντα Ελεγκτή Παροχών Περίθαλψης στους ασφαλισμένους του Δημοσίου, σε ιατρούς και οδοντιάτρους του Ε.Σ.Υ. με βαθμό Επιμελητή Α ΄ ή Β ΄ . Στους ελεγκτές αυτούς καταβάλλεται αποζημίωση για το ελεγκτικό έργο, το ύψος της οποίας ανέρχεται σε πέντε ευρώ ανά ώρα. Η συνολική ετήσια δαπάνη για την αιτία αυτή δεν μπορεί να υπερβεί το αντίστοιχο ποσό που καταβλήθηκε το έτος 2004, δυνάμενο να αναπροσαρμόζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.΄΄
Για την αποζημίωση στον ΟΓΑ αναφέρομαι σε παραπάνω μήνυμα.
Για το ΙΚΑ μου ακούγεται παράξενο.

Γιάννης Ιωάννου:
Για να γίνω πιο σαφής.
Ο ελεγκτής ιατρός (του ΟΓΑ ή του ΙΚΑ) διορίζεται;
Είναι μέσα στα καθήκοντα των μόνιμων ιατρών του ΕΣΥ (οπότε δίδεται από τον προϊστάμενο ανάθεση εντολής);
Αν διορίζεται αρκεί μόνο μια απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου που ανήκει ο ιατρός ή χρειάζεται και απόφαση από άλλους (Νομάρχη διοίκηση ΙΚΑ ή ΟΓΑ); Διότι αν είναι διορισμός έχεις και το δικαίωμα να αρνηθείς ή να παραιτηθείς, αν όμως είναι ανάθεση καθηκόντων τότε, αν αρνηθείς, εμπλέκεσαι στα γνωστά του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα περί άρνησης εκτέλεσης εντολής προϊσταμένης αρχής.
Και τα ρωτάω αυτά γιατί όταν έχεις να δεις 40 με 50 ασθενείς την ημέρα και ταυτόχρονα σου επιβάλλεται να ελέγχεις τις συνταγές των ταμείων όπως καταλαβαίνετε και λάθη θα γίνουν και επιπλέον ταλαιπωρία θα υποστεί ο κόσμος που περιμένει να εξεταστεί.

ΑΡΗΣ:
Παρέθεσα τους νόμους οι οποίοι είναι σαφέστατοι.Δεν αναφέρουν τίποτε για διορισμό.
Υπάρχει πλέον και το εξής

7 Ιουνίου 2010
1785
NOMOΣ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 3852

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄
ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
Άρθρο 94
Πρόσθετες αρμοδιότητες δήμων

3.Α. α. Με προεδρικό διάταγμα το οποίο εκδίδεται με
πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης
και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Υγεί-
ας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύστερα από γνώμη της
Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, μεταβιβάζονται
στους δήμους αρμοδιότητες που ασκούνται από τις
Δ.Υ.Π.Ε. περιλαμβανομένων και αρμοδιοτήτων των Μο-
νάδων Πρωτοβάθμιας Υγείας (Μ.Π.Υ.), καθώς και αρμο-
διότητες τοπικού χαρακτήρα του Υπουργείου Υγείας και
Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
β. Στο ίδιο διάταγμα καθορίζονται οι σχετικές ρυθμί-
σεις και η μεταβατική περίοδος για την έναρξη άσκησης
των αρμοδιοτήτων που μεταβιβάζονται, η οποία δεν μπο-
ρεί να υπερβεί τη διετία από τη δημοσίευση του παρό-
ντος.
γ. Με το ανωτέρω διάταγμα ρυθμίζεται η απόδοση
στους δήμους των ανάλογων οικονομικών πόρων, για
την άσκηση των μεταβιβαζόμενων αρμοδιοτήτων, η κα-
τάργηση υπηρεσιακών μονάδων των Δ.Υ.Π.Ε. και των α-
ντίστοιχων οργανικών τους θέσεων, καθώς και οι ουσια-
στικές και διαδικαστικές προϋποθέσεις μετάταξης του
προσωπικού, που κατείχε, με οποιαδήποτε σχέση εργα-
σίας, τις καταργηθείσες οργανικές θέσεις, κατ’ ανάλογη
εφαρμογή της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο
257 του παρόντος.
δ. Οικονομικές υποχρεώσεις σε σχέση με τις μεταβι-
βαζόμενες αρμοδιότητες των Δ.Υ.Π.Ε. οι οποίες έχουν
αναληφθεί σε χρόνο προγενέστερο της έκδοσης του
προεδρικού διατάγματος των προηγούμενων εδαφίων,
δεν μπορούν να βαρύνουν τους προϋπολογισμούς των
δήμων.
B. Στο άρθρο 75 παρ. Ι του Κώδικα Δήμων και Κοινοτή-
των υπό τον τομέα ε΄ («Κοινωνικής Προστασίας και Αλ-
ληλεγγύης») προστίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες:
31. Ο ορισμός ελεγκτή γιατρού Ο.Γ.Α. για τα Ν.Π.Δ.Δ.
του νομού.

ΑΡΗΣ:
Μέχρι στιγμής πάντως πρέπει να ισχύει ο νόμος 2676 του 1999 άρθρο 32. Διαβάστε το τι γράφει. Παράξενο.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση