Θέματα Εργασίας > Εμπειρίες κατά την εργασία στην ΠΦΥ

Μια γνωμάτευση από καρδιολόγο...

<< < (3/32) > >>

EzeΤΡΟΛ:
Φαντάζομαι ότι όλοι μας έχουμε δει και συμπληρώσει ένα δελτίο για σχολικό αθλητισμό που μας προσκομίζουν οι μαθητές και που ο εμπνευστής του (προφανώς μη ιατρός) θεώρησε ότι στο ίδιο μεγέθους 2x5 mm τετραγωνίδιο που παρέχει για την καταχώρηση του βάρους και του ύψους του παιδιού, μπορεί να χωρέσει και όλο το ιατρικό ιστορικό, οι τυχόν εγχειρήσεις, παιδικές ασθένειες και, φυσικά, το φλέγον για εμάς θέμα της εξέτασης του "κυκλοφορικού συστήματος."  Σε μια μπαρόκ επίδειξη ανεγκεφαλίας, η φόρμα τελειώνει εκβιάζοντας τον ιατρό να κυκλώσει ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ απαντώντας στο αν μπορεί ο μαθητής να αθληθεί. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συλλάβει μόνο ένας μη ιατρός διοικητικός υπάλληλος ή ένας ιατρός που μένει Κουτουράδας και Ανοησίας γωνία και δεν θα εκαλείτο ποτέ να υπογράψει τη φόρμα που ο ίδιος συνέταξε.

Οπωσδήποτε, ο ιατρός θα πρέπει να εξετάσει πρώτα το παιδί και να αναζητήσει τυχόν σημεία από το ιστορικό και την κλινική εξέταση που μπορούν να διαπιστωθούν, όπως για παράδειγμα οι μηριαίες σφύξεις, ώστε να είναι πάνω απ’ όλα εντάξει με τη συνείδησή του. Όμως, χρειάζεται να λάβει και τα μέτρα του γιατί τα γραπτά μένουν και άντε να πείσεις στο ακροατήριο μη ιατρούς ότι ήταν αδύνατο να διαπιστώσεις ότι το παιδί είχε ανώμαλη έκφυση της δεξιάς στεφανιαίας αρτηρίας ή αρρυθμιογόνο δυσπλασία της δεξιάς κοιλίας.

Αυτό λοιπόν που θεώρησα σαν μια καλή (α λα Λούα Λούα) ντρίμπλα, είναι να κυκλώσει ο ιατρός και το ΝΑΙ και το ΟΧΙ, και μάλιστα με διαφορετικό στυλό, και κατόπιν να υπογράψει με το στυλό που κύκλωσε το ΟΧΙ. Με τον τρόπο αυτό, αν παρ’ ελπίδα προκύψει ποτέ θέμα, ο ιατρός θα μπορεί να ισχυριστεί ότι αυτός είχε κυκλώσει μόνο το ΟΧΙ, και ότι το ΝΑΙ κυκλώθηκε κακόβουλα από άλλον μετά το δυσάρεστο συμβάν με προφανή σκοπιμότητα.

Επίσης, ο Διαμαντής έχει απόλυτο δίκιο ότι το βαρύγδουπο "Βεβαίωση" πρέπει να αντικατασταθεί από το πιο λάιτ "Γνωμάτευση". Πώς θα σας φαινόταν για παράδειγμα η παρακάτω διατύπωση:

ΙΑΤΡΙΚΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ
Σύμφωνα με το ιστορικό και την κλινική εξέταση, ο   μαθητής ……….… μπορεί να παρακολουθήσει σχολικές γυμναστικές δραστηριότητες.
Ημερομηνία
Ο/Η ιατρός

Το "γυμναστικές δραστηριότητες" το πήρα από το γατόνι τον καρδιολόγο του παραδείγματος του κ. Κουναλάκη.
Το ρήμα "παρακολουθώ" ορίζεται από το "Ελληνικό λεξικό Τεγόπουλου-Φυτράκη" σαν: ακολουθώ από κοντά// συμβαδίζω// βλέπω ή ακούω με προσοχή// κατασκοπεύω// καταλαβαίνω, εννοώ. Πουθενά δεν αναφέρεται στο λεξικό ότι πρέπει να λαχανιάσω, να ξεπατωθώ, να φτύσω τη σπλήνα μου, να τα δώσω όλα για τη φανέλα του Σχολείου μου σαν τον Καραγκούνη ή να κατεβώ ντοπέ στα 3,000m ανωμάλου για να πετύχω χρόνο Αουίτα.
Αυτό το πανηγύρι εννοιών, μπορεί να παίξει το ρόλο του, αν χρειαστεί.  Η αθάνατη γλώσσα των Ελ στην υπηρεσία του σύγχρονου Ελ GP!

timex:
Να κάνω μια ερώτηση;
Σε άλλες χώρες τι ισχύει;
Ο οικογενειακός γιατρός δίνει τις βεβαιώσεις χωρίς τη γνωμάτευση καρδιολόγου;
Αν ξέρει κάποιος ας μας πει.

D-Michalis:
Θα ήθελα να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα:

1ον: Ίσως η αγωνία του Δημήτρη τον οδήγησε στο να ανεβάσει αυτό το ερώτημα. Όπως η αγωνία του επίσης τον είχε οδηγήσει να αποκαλύψει και στοιχεία της έκβασης σε παλαιότερες καταχωρήσεις του, κάτι που αρκετοί θυμούνται με αποτέλεσμα να μην απαντούν με τον αυθορμητισμό που θα απαιτούνταν.
Προειδοποιώ όμως τους συμμετέχοντες ότι το ερώτημα του Δημήτρη πρέπει να μας απασχολήσει ως ετέθη (χωρίς να σκεφτόμαστε τη συνέχεια) γιατί ο γιατρός που βρέθηκε μπλεγμένος έμπλεξε για άλλες λεπτομέρειες και όχι εξ' αιτίας του εν λόγω εγγράφου του καρδιολόγου (δεν σας λέω αν το υιοθέτησε ή όχι, όμως δεν έμπλεξε εξ' αιτίας αυτής της "υιοθεσίας" ή μη).

2ον: Σχετικά με τα κατωτέρω:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Σε μια μπαρόκ επίδειξη ανεγκεφαλίας, η φόρμα τελειώνει εκβιάζοντας τον ιατρό να κυκλώσει ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ απαντώντας στο αν μπορεί ο μαθητής να αθληθεί.
...............
Σύμφωνα με το ιστορικό και την κλινική εξέταση, ο   μαθητής ……….…


--- Τέλος παράθεσης ---

Είναι απόλυτα εύστοχα, αλλά:
α) Το "χαρτί" για το σχολείο δεν λέει "επιτρέπεται να αθλείται" αλλά "νομίζω πως μπορεί να αθλείται". Τεράστια διαφορά. Το ένα είναι εικασία το άλλο βεβαιότητα.
Ωστόσο αυτά αφορούν τη γυμναστική στην οποία δεν έχουμε συνήθως πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι οι ομάδες.

3. Ο Γ.Γ./ είναι ο κατ' εξοχήν γιατρός για χορήγηση πιστοποιητικών υγείας. Οφείλει όμως να ελέγξει όλα τα δεδομένα. Ποτέ δεν ζητώ να μου πεί ο καρδιολόγος αν θα παίξει το παιδί. Κάποιες φορές όμως που έχω ερωτηματικά ζητώ όμως τη γνώμη του (και μετά τη βάζω στην κρίση μου) ή ζητώ να μου κάνει ένα US ή ένα Holder, ή, ή, προκειμένου να αποφασίσω.
Αν διαφωνώ και μου λένε "μα ο καρδιολόγος Χ έδωσε χαρτί" τους απαντώ "το θέμα είναι αν εγώ σας έδωσα. Αν σας έδωσε ο καρδιολόγος Χ και θέλετε να τελειώνεται με αυτό, πάτε στον κ. Χ να υπογράψει και το δελτίο. Εγώ θα υπογράψω όταν εγώ συλλέξω τα στοιχεία που θα μου επιτρέψουν ΕΜΕΝΑ να καταλήξω σε ασφαλή συμπεράσματα".

4. Να μη ξεχνιόμαστε ότι ο νεαρός ήταν περίπου 17 ετών και η μυοκαρδιοπάθεια αρχίζει να κάνει κλινικά την παρουσία της μετά τα 15 συνήθως. Ως τότε μπορεί να αθλείσαι όπως και οι άλλοι νεαροί. Η προϊστορία ως αθλητή ενός 15-20 ετών σε τίποτε δεν προδικάζει το ενδεχόμενο εμφάνισης μυοκαρδιοπάθειας. άρα δεν αποτελεί πληροφορία αξιολογήσιμη.


Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Να συμπληρώσω, επειδή έχω μπροστά μου ένα τέτοιο έντυπο «Ατομικού δελτίου Υγειάς».
Τελειώνει ως εξής:
11. Θεωρείτε ότι μπορεί να πάρει μέρος σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες; ΝΑΙ… ΟΧΙ….
(Ποιες είναι όλες οι σχολικές δραστηριότητες αλήθεια; Είμαι υποχρεωμένος να τις ξέρω; Με έχει ενημερώσει κανείς γι’ αυτές; Π.χ. Η πεζοπορία σε ανώμαλο ορεινό δρόμο για 5 χιλιόμετρα όπως έκανε πρόσφατα ο γιός μου στα πλαίσια του σχολείου μπορεί να θεωρηθεί σχολική δραστηριότητα; )

Ένα άλλο ασαφές σημείο που υπάρχει σ’ αυτό το περίφημο ατομικό δελτίο υγείας είναι το εξής:
«Σε περίπτωση που ο γιατρός κρίνει ότι χρειάζεται παραπομπή σε ειδικό γιατρό (π,χ, Οφθαλμίατρο, Καρδιολόγο κλπ) ενημερώνει τους γονείς και σημειώνει το γράμμα Π στην ενδεικτική στήλη». Χωρίς καμιά διευκρίνιση για το τι σημαίνει αυτό στη συμπλήρωση του δελτίου!
Λέει κάπου ότι απαιτείται αντίστοιχη γνωμάτευση-βεβαίωση από τον ειδικό γιατρό στον οποίο θα παραπέμψω, η οποία θα επισυναφθεί με το δελτίο; Όχι!
Λέει κάπου ότι υποχρεούται ο αντίστοιχος ειδικός π.χ. καρδιολόγος να υπογράψει πλέον στο πεδίο (στη συγκεκριμένη περίπτωση «Κυκλοφορικό σύστημα») στο οποίο σημείωσα παραπομπή; Όχι!
Θεωρητικά μπορεί να βάλω παραπομπή σε καρδιολόγο (αφού ενημερώσω τους γονείς. (Με ποιο τρόπο αλήθεια; Προφορικά; Με γραπτή δήλωση του γονέα ότι ενημερώθηκε για την ανάγκη παραπομπής; ) Μετά να βάλω κι ένα ΝΑΙ στην παράγραφο 11 που αναφέρω παραπάνω.
Πάει το δελτίο στο σχολείο πλέον υπογραμμένο. Αν δει (γιατί μπορεί να μην την δει) ο διευθυντής την ένδειξη της παραπομπής θα ρωτήσει τους γονείς: «Εδώ ο γιατρός γράφει παραπομπή του παιδιού σε καρδιολόγο. Το πήγατε;»
Γονείς: «Το πήγαμε και μας είπε ότι είναι μια χαρά.»* (Μπορεί να το πήγαν, μπορεί και όχι. ‘Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι πολλοί δεν θέλουν να στιγματιστούν ως «καρδιακοί»).
Μπαίνει λοιπόν το δελτίο στο φάκελο του μαθητή και είναι όλοι «ευχαριστημένοι».

*Εδώ, σε περίπτωση που το παιδί έχει πάει πραγματικά στον καρδιολόγο μπορεί να ακολουθήσουν και τα σχόλια που έκανε ο «συνάδελφος» στους γονείς για το πρόσωπό μας και την παραπομπή, του τύπου «και μας είπε ότι άδικα μας ανησύχησε (αναστάτωσε, ταλαιπώρησε ή ότι άλλο «καλό» λόγο είχε ο «συνάδελφος» για εμάς) ο άλλος γιατρός»

Δ. Κουναλάκης:
Εμένα ο στόχος μου δεν ήταν το συγκεκριμένο περιστατικό και έχετε λίγο υπομονή να το συνεχίσουμε.
Εμφανίζω λοιπόν τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας:

Εσείς τον αφήνετε να παίξει στην ομάδα;
1. Ναι, με την γνωμάτευση μπορει να παίζει0 (0%)2. Όχι, με βάση τη γνωμάτευση δεν μπορεί να παίζει.12 (80%)3. Όχι, η γνωμάτευση επιτρέπει μόνο για σχολική γυμναστική3 (20%)   
Σύνολο ψηφοφόρων: 15

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση