Ο καλύτερος κριτής του κοινωνικού ρόλου του φαρμακείου είναι ο ίδιος ο κόσμος.
Να λοιπόν η δημοσκόπηση της ALCO περί φαρμακοποιών και φαρμακείων. Δημοσιεύτηκε σήμερα στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.
Τα όποια συμπεράσματα δικά σας, αν και είναι ήδη γνωστή η γνώμη των πολιτών...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ALCO: ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ
Από τον Τύπο της Κυριακής 6/2/2011
Η ταυτότητα της έρευνας:
Εταιρία ALCO (για λογαριασμό του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου)
Δείγμα 600 άτομα, άνδρες και γυναίκες, 25 ετών και πάνω, σε ολόκληρη την Ελλάδα
Χρόνος 28-31 Ιανουαρίου 2011
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
ΕίσοδοςΗ έρευνα αποτύπωσε συγκεκριμένα και σαφή συμπεράσματα σχετικά με την «εικόνα των φαρμακοποιών» και το ρόλο τους στο κοινωνικό
σύνολο:
• Είναι σαφές ότι η αντίληψη που έχει η κοινωνία για τα φαρμακεία είναι ιδιαίτερη, καθώς τα αντιλαμβάνεται ως
σημεία που
διασφαλίζουν την υγεία (90,4%) και όχι απλά ως εμπορικά καταστήματα (6,5%)• Η σχέση του πελάτη-ασθενή και ασφαλισμένων με τα φαρμακεία είναι σχέση ιδιαίτερα προσωποπαγής,
καθώς το 74% των ερωτηθέντων
χρησιμοποιούν συγκεκριμένο φαρμακείο για τις αγορές των φαρμάκων του (το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 79% ανάμεσα στις γυναίκες
και στο 81% στην ηλικιακή ζώνη 45-64 ετών).
•
Ο βαθμός εμπιστοσύνης του κοινού για τον/την φαρμακοποιό του είναι καθολικός (το 99% των ερωτηθέντων απήντησε ότι
εμπιστεύεται πολύ και αρκετά τον/την φαρμακοποιό του).
• Ο βαθμός ικανοποίησής τους από την εξυπηρέτηση που του παρέχει το φαρμακείο της γειτονιάς του είναι ιδιαίτερα υψηλός
(Πολύ
ικανοποιημένοι δήλωσαν το 58% των ερωτηθέντων και 39% αρκετά). Το ποσοστό υψηλής ικανοποίησης ανεβαίνει στις ηλικιακές ομάδες
45-64 και 65+ (62% και 66% αντίστοιχα δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι). Το γεγονός αυτό είναι αξιοσημείωτο, καθώς οι συγκεκριμένες
ηλικίες αποτελούν και «δυναμικό κοινό» στην αγορά των φαρμάκων.
• Το κοινό δίνει ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική επαφή του με τον ιδιοκτήτη του φαρμακείου, γεγονός που ενισχύει τον
προσωποπαγή χαρακτήρα της σχέσης τους (το 96% θεωρεί πολύ και αρκετά σημαντική την προσωπική αυτή επαφή).
• Υπάρχει η εκτίμηση ότι ο
αριθμός των φαρμακείων είναι επαρκής για την κάλυψη των αναγκών τους (78% δήλωσε ναι και μάλλον
ναι, σε αντίθεση με ένα 12% που δήλωσε όχι και μάλλον όχι).
• Από την άλλη πλευρά, οι ασφαλισμένοι
δεν εμπιστεύονται άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις που θα άνοιγαν φαρμακεία. Ποσοστό 58%
δηλώνει ότι δεν νιώθει ασφάλεια (καθόλου/μάλλον) από τις υπηρεσίες που θα παρέχουν αυτές οι επιχειρήσεις, σε αντίθεση με το ένα
ποσοστό 23% που τις θεωρεί ασφαλείς (σίγουρα/μάλλον). Το ποσοστό εμπιστοσύνης σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των υπηρεσιών των νέων
επιχειρήσεων πέφτει ακόμα πιο χαμηλά στην ηλικιακή ζώνη 65+. Ένα ποσοστό 19% δεν έχει γνώμη πάνω σε αυτό το ζήτημα.
• Σε ποσοστό 65% οι πελάτες ενός φαρμακείου απευθύνονται στον/στην φαρμακοποιό τους για κάποιο πρόβλημα υγείας τους (το ποσοστό
αυτό αυξάνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες), γεγονός που αναδεικνύει τον ρόλο του φαρμακείου ως χώρο πρωτοβάθμιας περίθαλψης.
• Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι
σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων (49%) δήλωσε ότι συχνά (πολύ συχνά/μερικές φορές)
δανείζονται φάρμακα από το φαρμακείο. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στην ηλικιακή ζώνη 65+.
•
Καθολικός είναι και ο βαθμός ικανοποίησής τους από τις οδηγίες/συμβουλές που παρέχει ο/η φαρμακοποιός (42% δήλωσαν πολύ
ικανοποιημένοι και 54% αρκετά).
• Τέλος,
σε ποσοστό 67% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι τους ικανοποιεί το σημερινό ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων (16% πολύ
και 51% αρκετά).