Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
22 Δεκεμβρίου 2024, 15:33:17

Αποστολέας Θέμα: Η πνευματική και ηθική κρίση της σύγχρονης Ελλάδας και η ελπίδα ανάστασης  (Αναγνώστηκε 25990 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

11 Μαρτίου 2014, 22:36:25
Απάντηση #30
Αποσυνδεδεμένος

Loumakis

Επώνυμοι
  Ο  μύθος  του  αθώου  αλλά  παραπλανημένου  Ελληνα  ψηφοφόρου
Αυτός θα μπορούσε να είναι ο υπότιτλος του άρθρου που έγραψε στο σημερινό φύλλο της  τοπικής εφημερίδας της Λάρισας  «Ελευθερία»  ο δημοσιογράφος Ανδρέας Γιουρμετάκης με τίτλο  «Τα  ‘παλιόπαιδα  τ’ ατίθασα’  πολιτεύονται». Το αναδημοσιεύω.


  Τα  «παλιόπαιδα  τ’ ατίθασα»  πολιτεύονται...  (του  δημοσιογράφου  Ανδρέα  Γιουρμετάκη)

   Θα μπορούσε  κάλλιστα να είναι στιγμιότυπο τηλεοπτικού σίριαλ βασισμένου στα «Παλιόπαιδα τ’ ατίθασα» του Νίκου Τσιφόρου... Δεν είναι όμως... Είναι ιστορία της σύγχρονης ελληνικής νύχτας με πρωταγωνιστές που φιλοδοξούν να δώσουν νέο περιεχόμενο στην πολιτική ζωή της χώρας... Μου το ’στειλε χθες το πρωί, φίλος που το αλίευσε σε στήλη κουτσομπολίστικης εφημερίδας. Ιδού:
«Σας υποσχέθηκα ότι θα μάθω περισσότερα για τον τσαμπουκά που έλαβε χώρα χθες αργά το βράδυ έξω από το στέκι του Βασίλη Καρρά και επανέρχομαι με φρέσκα κουλούρια. Και μπορεί το σχήμα να έριχνε αυλαία ωστόσο κάποιοι άλλοι άνοιξαν τους ασκούς του Αιόλου. Πρωταγωνιστές ο Αχιλλέας Μπέος με τον Στήβ Κακέτση.
   Πώς ξεκίνησαν όλα; Ο Μπέος κάποια στιγμή περνάει από το τραπέζι του Κακέτση και λέει «Αυτός ο... μου χρωστάει λεφτά». Ο Κακέτσης αν και με αρθρίτιδα σηκώθηκε πάνω και ζήτησε τον λόγο. Ο Μπέος λοιπόν επέμενε ότι του χρωστάει λεφτά και οι δύο τους συμφώνησαν να λύσουν τις διαφορές τους έξω από το μαγαζί. Πρώτος επιτέθηκε ο Κακέτσης με μια κλωτσιά στα αχαμνά και μια κουτουλιά. Ο Μπέος έπεσε κάτω και ξαφνικά σύμφωνα με μαρτυρίες πέντε τύποι που υποτίθεται μπήκαν για να χωρίσουν ρίχνουν κάτω τον Κακέτση και τον πλακώνουν στις κλωτσιές. Ο Μπέος βρήκε την ευκαιρία και ανέβηκε από πάνω του ρίχνοντας κι αυτός μπουνιές στο πρόσωπο του επιχειρηματία. Η υπόθεση τελείωσε όταν η σύντροφος του Κακέτση έριξε δυο μπουνιές στον Μπέο και τελικώς οι ψυχραιμότεροι τους απομάκρυναν... με τον Μπέο να φεύγει πρώτος...».
   Την περασμένη Κυριακή, βρέθηκα στον Βόλο για τη συνέλευση της Ένωσης Συντακτών κι οι συνάδελφοι εκ Βόλου με διαβεβαίωσαν ότι, ο εκ των πρωταγωνιστών του επεισοδίου κ. Αχ. Μπέος προηγείται στις δημοσκοπήσεις για τον Δήμο Βόλου...
   «Έχει πολλές πιθανότητες να είναι ο επόμενος δήμαρχός μας» υπογράμμισαν... «Ο κόσμος τον προτιμάει γιατί σιχάθηκε τους πολιτικούς» ήταν ο επίλογος της συζήτησης... Μια μέρα μετά, χθες, δημοσιοποιήθηκε μια δημοσκόπηση της εταιρίας Public Issue που επιβεβαιώνει πανηγυρικά τις προβλέψεις: Μπέος 27% (το μεγαλύτερο ποσοστό των ψηφοφόρων του προέρχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ και τη Ν.Δ.!), Πατσιαντάς (ΣΥΡΙΖΑ) 13 %, Σκοτινιώτης (νυν δήμαρχος) 9%!...
   Δεν ξέρω αν τελικά, ο κ. Μπέος καταφέρει να επωφεληθεί της δικαιολογημένης δυσαρέσκειας που έχει ο κόσμος του Βόλου για τους πολιτικούς... Εκείνο που ξέρω είναι ότι ο Βόλος, αν τελικά υποκύψει στη «γοητεία» του κ. Μπέου θα βοηθήσει τα μέγιστα, ώστε να τελειώσει αυτός ο μύθος για τον λαό που δεν είναι υπεύθυνος για τίποτα... Που, συνήθως τον παραπλανούν, τον χειραγωγούν και τον «τουμπάρουν» με ψέματα...
   Γιατί μύθος; Γιατί ο λαός στη συντριπτική του πλειοψηφία, πάντα ήξερε και ποιους ψήφιζε και γιατί τους ψήφιζε: βολευόταν πίσω από τους ρουσφετολόγους, έβγαινε αυθορμήτως στις πλατείες για να δοξάσει τον Καραμανλή, τον Μητσοτάκη και τον Παπανδρέου και καταδίκαζε στην αφάνεια όσους δεν μπορούσαν να τον εξυπηρετήσουν... Τα περί «παραπλανήσεώς» του, εντάσσονται στο πλαίσιο μιας γνωστής νόσου της δημόσιας ζωής, της περίφημης «λαολειχίας» που τον αποθεώνει και τον απαλλάσσει από την επώδυνη διαδικασία της αυτοκριτικής... «Παραπλάνησε» ας πούμε ποτέ τον ψηφοφόρο ο μακαρίτης Ευάγγελος Γιαννόπουλος; Και να ήθελε να τον παραπλανήσει, ο αυθορμητισμός του δεν μπορούσε να του το επιτρέψει... «Ανοιχτό βιβλίο» ήταν!... «Γοήτευε» πάντα τους περισσότερους από τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ (έβγαινε πρώτος συνήθως σε ψήφους και αποθεωνόταν όπου εμφανιζόταν), όπως γοήτευε και συνεχίζει να γοητεύει τους περισσότερους από τους νεοδημοκράτες ο Παναγιώτης Ψωμιάδης...
   Καρικατούρες της δημόσιας ζωής: με τις κιλότες στο κεφάλι στα λεγόμενα «πολιτιστικά κέντρα», τους εξάψαλμους και τις μούντζες ο ένας... Ντυμένος ζορό, καβάλα στο άλογο τις απόκριες, τραγουδιστής σε νυχτερινά κέντρα και θύμα μπουγελώματος κατ’ έθιμον ο άλλος, δεν θριάμβευσε μόνον όπου κι αν δοκίμασε (υποψήφιος βουλευτής, νομάρχης Θεσσαλονίκης, περιφερειάρχης Μακεδονίας) αλλά έλαβε και το 10% της ψήφου των νεοδημοκρατών που τον είδαν σαν τον πλέον κατάλληλο για την ηγεσία της Ν.Δ. το 2009!...
   Το δυστύχημα είναι ότι ενώ τα προαναφερθέντα παραδείγματα (που δεν είναι τα μόνα) θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως «δείγματα γραφής» για το πόσο «συναισθηματική» και γελοία είναι η ψήφος μας, η άρνησή μας να σταθούμε μπροστά στον καθρέφτη και να δούμε το πραγματικό μας πρόσωπο (άρνηση στην οποία συμβάλλουν και όσοι μας αθωώνουν ως δήθεν παραπλανηθέντες, για να μας «γλείψουν» και να ψηφίσουμε αυτούς, αυτή τη φορά), τελικά λειτουργούν αντίστροφα... Στις εκλογές του 2012 στείλαμε στη Βουλή πρόσωπα που πριν καμιά δεκαριά χρόνια δεν θα είχαν τύχη να οριστούν ούτε καν ως επικεφαλής αφισοκόλλησης... Αλήτες που διαφημίζουν την αλητεία τους... Ανεπαρκείς τύπους που μπροστά τους ο Γιαννόπουλος κι ο Ψωμιάδης φαντάζουν ως διανοούμενοι... Και ο κατήφορος συνεχίζεται... Τα «παλιόπαιδα τ’ ατίθασα» κυριαρχούν ήδη στις δημοσκοπήσεις, χωρίς να μπαίνουν στον κόπο να κρύψουν το ποιόν τους, ούτε καν στις προεκλογικές περιόδους...
"Οσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας άς έχωσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία" (Ανδρέας Κάλβος, ωδή εις Σάμον)
   Συμπέρασμα: η πατρίδα δεν μπορεί να περιμένει σωτηρία απο ενάρετους δειλούς, θα πρέπει να το λέει και η καρδιά τους.

28 Οκτωβρίου 2014, 18:17:54
Απάντηση #31
Αποσυνδεδεμένος

Loumakis

Επώνυμοι
   Δεν καταλαβαίνω, τελικά, γιατί οι εμείς οι νεοέλληνες γιορτάζουμε τη σημερινή ημέρα, αντί να ντρεπόμαστε και να θρηνούμε για την τραγική υστέρηση μας σε σύγκριση με την Ελλάδα του ’40. Διότι τότε η πολιτική ηγεσία, μολονότι  δικτατορική, αντέταξε ένα περήφανο και αξιοπρεπές ΟΧΙ στους επίδοξους εισβολείς, ενώ σήμερα η αξιοθρήνητη «γιες-μέν» κυβέρνηση των Σαμαρο-Βενιζέλων λέει συνεχώς  ΝΑΙ στις αξιώσεις των δανειστών μας, εκχωρώντας ακόμα και κυριαρχικά εθνικά δικαιώματα. Τότε, ο Ελληνικός λαός δέχθηκε με χαρά έναν πόλεμο, με όλες τις υλικές θυσίες  και τη διακινδύνευση ανθρώπινων ζωών  που συνεπάγεται, διότι στην ιεραρχία των αξιών του η ελευθερία βρισκόταν πάνω από την ευημερία του. Σήμερα, η νεοελληνική κοινωνία έχει σε μεγάλο ποσοστό  παραιτηθεί από τη διεκδίκηση της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας της και είναι απρόθυμη να εμπλακεί όχι σε πόλεμο, αλλά ούτε κάν σε μία διαδήλωση διαμαρτυρίας για την κατάλυση θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και αξιών, διότι αυτό συνεπάγεται ξεβόλεμα από τον καναπέ της τηλεόρασης και την καρέκλα του υπολογιστή, όπου βρίσκεται στρογγυλοκαθισμένη.  Για τον λόγο αυτό, η σημερινή επέτειος εχει εκφυλισθεί  σε αφορμή  αποκλειστικά διασκέδασης και ψυχαγωγίας και όχι αναβάπτισης στό ήθος της. Δε λέω, είναι πρώτης τάξεως η ευκαιρία που προσφέρει για απόλαυση καλλίγραμμων ποδιών  μινιφορουσών  μαθητριών κατά την παρέλαση και για ένα ωραίο καφέ ή τσίπουρα με την παρέα μετά την παρέλαση, αλλά εάν τη χρησιμοποιούσαμε και ως ευκαιρία για στοχασμό, ίσως ξυπνούσαμε από την πνευματική νάρκη μας.
"Οσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας άς έχωσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία" (Ανδρέας Κάλβος, ωδή εις Σάμον)
   Συμπέρασμα: η πατρίδα δεν μπορεί να περιμένει σωτηρία απο ενάρετους δειλούς, θα πρέπει να το λέει και η καρδιά τους.

28 Οκτωβρίου 2014, 19:10:06
Απάντηση #32
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Διότι τότε η πολιτική ηγεσία, μολονότι  δικτατορική, αντέταξε ένα περήφανο και αξιοπρεπές ΟΧΙ στους επίδοξους εισβολείς

Και τί πέτυχε o Mεταξάς με το "Alors, c'est la guerre" που είπε στον Ιταλό πρέσβη; Η Ελλάδα υποδουλώθηκε στον Άξονα με διαφορά πέντε μηνών ενώ και οι Εγγλέζοι δεν μπορέσανε να κρατήσουνε την Κρήτη. Χωρίς το φασιστικό και ερήμην του Ελληνικού λαού "ΟΧΙ" του Μεταξά στον Άξονα, ο βασιλιάς θα έφευγε (στο Λονδίνο αυτή τη φορά) για να κάνει παρέα με το σόι του και να πουλάει ( σε ποιούς; ) από κει αντίσταση, χάνοντας από τότε τις όποιες αξιώσεις του για επανόρθωση στον θρόνο. Στο εσωτερικό, θα αναλάμβανε μια κυβέρνηση που θα διατηρούσε με σιδηρά πυγμή την τάξη και την εσωτερική ειρήνη, κρατώντας τους κομμουνιστάς στο περιθώριο (όπως και επί Μεταξά), χωρίς οι τελευταίοι να έχουν δυνατότητα για ευρείας κλίμακας ένοπλο αγώνα αφού θα εξέλιπε η υποστήριξη των Εγγλέζων.

Με δεδομένη την τελική ήττα του Άξονα, μεταπολεμικά η εδαφική κατάσταση θα επέστρεφε στο status quo προ του πολέμου. Οι Βρετανοί θα ήταν λίγο χολωμένοι μαζί μας που δεν καθήσαμε να μαζέψουμε ναζιστικές φάπες για πάρτη τους, αλλά επειδή είναι ορθολογικοί άνθρωποι και ψυχροί υπολογιστές, θα τα βάζαν κάτω και θα κατανοούσαν τη στάση μας, πολύ δε περισσότερο δεν θα ήθελαν να μας χαρίσουν στον Στάλιν. Η συμφωνία των ποσοστών Τσώρτσιλ-Στάλιν θα ήταν ακριβώς η ίδια και η Ελλάδα θα παρέμενε στη βρεττανική σφαίρα επιρροής, λόγω της σημαντικής γεωπολιτικής θέσης της.

Καμιά ''αντίσταση'' με την καθοδήγηση κούτβηδων δεν θα είχε υπάρξει, καμιά ''λεύτερη'' κομμουνιστική Ελλάδα των ορέων με στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Χελμό και βασανιστήρια δεν θα είχε εμφανιστεί, ούτε το ηρωικό Ευζωνικό 5/42 με τον Ψαρρό θα είχε αποδεκατιστεί, κανένα Δίστομο, Χορτιάτης, Νυμφαίο, Δοξάτο και Καλάβρυτο δεν θα είχε καεί, κανένα Δεκεμβριανό κίνημα και κανένας ''εμφύλιος'' δεν θα μας ρήμαζε ως το 1950, υποθηκεύοντας μέχρι αυτή τη στιγμή που μιλάμε το μέλλον μας, σε κάθε επίπεδο: ανθρώπινων και υλικών απωλειών, βίαιης αστικοποίησης, ηθικής διάβρωσης, διαφθοράς και "χρωστούμενων" από παλιά τευτέρια που οι νεώτερες γενιές αδυνατούμε να καταλάβουμε αλλά βιώνουμε τις συνέπειές τους.

Χωρίς το φασιστικό "Όχι", η Ελλάδα δεν θα πλήρωνε την εκατόμβη θυμάτων από τον πόλεμο και την κατοχή, που άγγιξε το εξωπραγματικό 10% του πληθυσμού της την ίδια ώρα που η ΕΣΣΔ, η Γαλλία και η Νοτιοσλαυία είχαν ποσοστά μεταξύ 1.5-2%. Οι ηρωισμοί στα βουνά της Β. Ηπείρου πήγαν και αυτοί χαμένοι, αφού για τρίτη φορά η περιοχή επιδικάστηκε στην Αλβανία και χάθηκε οριστικά για την Ελλάδα.

Χώρες όπως η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Δανία, ακόμη και η Γαλλία πέρασαν σχετικά και αναλογικά με εμάς αβρόχοις ποσί τη μεγάλη δοκιμασία του πολέμου, αποδεικνύοντας ότι η πολιτική οξυδέρκεια, η μετριοπάθεια και η διπλωματία μπορούν να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα από ότι οι κορώνες και οι άνευ πολιτικής ζυμώσεως και διαλόγου αποφάσεις από αυταρχικούς Ηγέτες που υποκινούνται από ξένα συμφέροντα.

Καλύτερα ( ; ) ο Μεταξάς να απαντούσε Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος.
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Οκτωβρίου 2014, 22:15:49 από Ο διακομιστής »
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

28 Οκτωβρίου 2014, 20:32:58
Απάντηση #33
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Προσωπικά βρίσκω το κείμενο αυτό εμπρηστικό, τρομολαγνικό και εστιάζον στο «τέρας του κομουνισμού». Απόψεις εμπρηστικές και εμφυλιοπολεμικές που σπάραξαν την πατρίδα μας περισσότερο ακόμη και από αυτούς καθ’ αυτούς τους πολέμους. Απόψεις που σήμερα πλέον έχουν ξεπεραστεί ακόμη και από τους πρωτεργάτες τους.

Το ΟΧΙ το είπε ο Ελληνικός λαός που σύσσωμος και με χαμόγελο στο στόμα έφευγε για τη μάχη, υπερήφανος που δεν δίνει γή και ύδωρ στις φασιστικές / χιτλερικές ορέξεις.
Οι Έλληνες απάντησαν με το ταν ή επί τάς (έστω και δια στόματος Μεταξά) αποδεικνύοντάς το στην πορεία.

Το ότι μία αντίσταση θα φέρει δεινά είναι γνωστό, αλλά όχι δικαιολογία για να μη αντισταθεί κανείς. Ή Ταν ή επι Τάς, αυτό ακριβώς σημαίνει.

Τέλος, η καθυστέρηση στην Ελλάδα, μαζί με την καθήλωση στην Ρωσία ήταν η αρχή του τέλους του άξονα.
Αν δεν είχε αυτή την καθυστέρηση στην Ελλάδα, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει –όπως προδικάζει το ανωτέρω κείμενο- την έκβαση των πραγμάτων.
« Τελευταία τροποποίηση: 29 Οκτωβρίου 2014, 09:40:57 από D-Michalis »
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

29 Οκτωβρίου 2014, 08:58:39
Απάντηση #34
Αποσυνδεδεμένος

GirousisN


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Διότι τότε η πολιτική ηγεσία, μολονότι  δικτατορική, αντέταξε ένα περήφανο και αξιοπρεπές ΟΧΙ στους επίδοξους εισβολείς
Χώρες όπως η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Δανία, ακόμη και η Γαλλία πέρασαν σχετικά και αναλογικά με εμάς αβρόχοις ποσί τη μεγάλη δοκιμασία του πολέμου, αποδεικνύοντας ότι η πολιτική οξυδέρκεια, η μετριοπάθεια και η διπλωματία μπορούν να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα από ότι οι κορώνες και οι άνευ πολιτικής ζυμώσεως και διαλόγου αποφάσεις από αυταρχικούς Ηγέτες που υποκινούνται από ξένα συμφέροντα.
Συγγνώμη, αλλά δεν μπορούμε να βαφτίζουμε πολιτική οξυδέρκεια και διπλωματία, τη δουλοπρέπεια και το δοσιλογισμό των κατοχικών κυβερνήσεων καθώς και των 2 τελευταίων, που χωρίς διάλογο και υποκινούμενες από ξένα συμφέροντα υπέγραψαν το κατοχικό δάνειο και τις μνημονιακές δανειακές συμβάσεις αντίστοιχα. Ένας από τους κύριους λόγους της μαζικής συμμετοχής στον Εμφύλιο πόλεμο ,ήταν και η ατιμωρησία ( άρα επιβράβευση ) που επέδειξε το Ελληνικό κράτος για όσους Έλληνες πολίτες συνεργάσθηκαν με τις κατοχικές δυνάμεις.

29 Οκτωβρίου 2014, 10:04:57
Απάντηση #35
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Όποιος έχει παρακολουθήσει παρέλαση στη Θεσσαλονίκη των '70ς, είδε τους δύο-τρεις τελευταίους των Μακεδονομάχων να βαδίζουν, προσπαθώντας να σηκώσουν το τσαρούχι από την άσφαλτο. Γέροντες πια, με το λάβαρο του Παύλου Μελά, άνοιγαν την παρέλαση σε μια λεωφόρο που δεν υπήρχε τα χρόνια της νιότης τους. Και όταν ο ήλιος ήταν γενναιόδωρος προς τη στολισμένη πόλη, τα παράσημα τους έλαμπαν ως στιγμές λαμπρής ιστορίας. Βάδιζαν οι γέροντες και άκουγες το χειροκρότημα σαν ένα κοπάδι πουλιών που σηκώνεται φοβισμένο από τη γη. Ακολουθούσαν οι ανάπηροι του μεγάλου πολέμου. Εκείνοι σχημάτιζαν μία μικρή μηχανοκίνητη μοίρα μπλε αμαξιδίων. Επρόκειτο για οχήματα που έμοιαζαν με χαμηλά, κάμπριο τρίκυκλα. Διόλου βολικά. Αργότερα η Πολιτεία μερίμνησε και τους χορήγησε αυτοκίνητα με ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς, ενώ στις παροχές προστέθηκαν συνταξιοδοτικά ωφελήματα, αλλά και άδειες περιπτέρων.

Στη συνέχεια, βέβαια, χάθηκε κάθε μέτρο, καθώς, ειδικά επί των ημερών της «Αλλαγής», ακόμα και βρέφη έλαβαν παροχές θύματος ή ήρωα πολέμου -δεν είναι απολύτως σαφές ποια ιδιότητα συνέφερε περισσότερο. Τέλος πάντων, τα πράγματα ήταν εξ αρχής μπλεγμένα. Αναπόφευκτο. Μετά τον πόλεμο σφαχτήκαμε. Μπορεί να μη σε σκότωσαν οι Γερμανοί, αλλά να σε κρέμασαν οι δικοί μας. Και μετά, ακόμα και αν είχες δικαίωμα σε παροχές, δεν υπήρχε περίπτωση να στις χορηγήσουν στο νησί. Δεν είχε σημασία τι είχες κάνει, αλλά με ποιους ήσουν. Άλλωστε ήταν εξαιρετικά πιθανό να πάρεις τα μάτια και τα κομμάτια σου και να φύγεις μετανάστης. Μη λησμονούμε ότι οι Έλληνες πήγαν να ανοικοδομήσουν τη χώρα που, με τα σίδερα της, ρήμαξε τον τόπο τους. Και αυτό ήταν τμήμα συμφωνίας προκειμένου να μείνουν ανέπαφοι εγκληματίες πολέμου και να μην υπάρξουν πιεστικές αξιώσεις για αποζημιώσεις. Τώρα είναι κάπως αργά.

Η Ευρώπη δεν έχει  κλείσει τις πληγές της από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, αλλά πλέον μπορεί να τις μετρήσει. Λαοί που αιματοκυλίστηκαν στα χαρακώματα, συνυπάρχουν ειρηνικά σε ένα κοινό περιβάλλον. Αυτό, λένε, είναι ο θρίαμβος της ευρωπαϊκής ιδέας. Θα έλεγα ότι είναι και η επιβεβαίωση του ειλικρινούς ιστορικού κυνισμού, δηλαδή της αλήθειας. Το έμαθε πρώτος ο Έλληνας βετεράνος που πήγε μετανάστης στη Γερμανία, να αφήσει εκεί το περίσσευμα της νιότης του. Είναι η ιστορία που χασκογελάει ειρωνικά και γράφει ανέκδοτα με το αίμα των ανθρώπων. Αν οι στρατιώτες της Πίνδου -και από τα δύο στρατόπεδα- ήξεραν πώς θα κυλήσουν τα πράγματα, θα γύριζαν σπίτι τους, να σφάξουν τους αρχηγούς τους. Αλλά είναι οι ζωές μας κοντές και δεν μπορούν να δουν πιο πέρα στο χρόνο. Αν είχαν το μπόι, θα έβλεπαν ότι το συμφέρον της πατρίδας είναι όπως ο άνεμος που τυλίγει τη σημαία στον ιστό. Αξίζει να πεθάνεις για αυτό;
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

29 Οκτωβρίου 2014, 23:53:50
Απάντηση #36
Αποσυνδεδεμένος

Loumakis

Επώνυμοι
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Διότι τότε η πολιτική ηγεσία, μολονότι  δικτατορική, αντέταξε ένα περήφανο και αξιοπρεπές ΟΧΙ στους επίδοξους εισβολείς

Και τί πέτυχε o Mεταξάς με το "Alors, c'est la guerre" που είπε στον Ιταλό πρέσβη; Η Ελλάδα υποδουλώθηκε στον Άξονα με διαφορά πέντε μηνών ενώ και οι Εγγλέζοι δεν μπορέσανε να κρατήσουνε την Κρήτη. Χωρίς το φασιστικό και ερήμην του Ελληνικού λαού "ΟΧΙ" του Μεταξά στον Άξονα, ο βασιλιάς θα έφευγε (στο Λονδίνο αυτή τη φορά) για να κάνει παρέα με το σόι του και να πουλάει ( σε ποιούς; ) από κει αντίσταση, χάνοντας από τότε τις όποιες αξιώσεις του για επανόρθωση στον θρόνο. Στο εσωτερικό, θα αναλάμβανε μια κυβέρνηση που θα διατηρούσε με σιδηρά πυγμή την τάξη και την εσωτερική ειρήνη, κρατώντας τους κομμουνιστάς στο περιθώριο (όπως και επί Μεταξά), χωρίς οι τελευταίοι να έχουν δυνατότητα για ευρείας κλίμακας ένοπλο αγώνα αφού θα εξέλιπε η υποστήριξη των Εγγλέζων.

Με δεδομένη την τελική ήττα του Άξονα, μεταπολεμικά η εδαφική κατάσταση θα επέστρεφε στο status quo προ του πολέμου. Οι Βρετανοί θα ήταν λίγο χολωμένοι μαζί μας που δεν καθήσαμε να μαζέψουμε ναζιστικές φάπες για πάρτη τους, αλλά επειδή είναι ορθολογικοί άνθρωποι και ψυχροί υπολογιστές, θα τα βάζαν κάτω και θα κατανοούσαν τη στάση μας, πολύ δε περισσότερο δεν θα ήθελαν να μας χαρίσουν στον Στάλιν. Η συμφωνία των ποσοστών Τσώρτσιλ-Στάλιν θα ήταν ακριβώς η ίδια και η Ελλάδα θα παρέμενε στη βρεττανική σφαίρα επιρροής, λόγω της σημαντικής γεωπολιτικής θέσης της.

Καμιά ''αντίσταση'' με την καθοδήγηση κούτβηδων δεν θα είχε υπάρξει, καμιά ''λεύτερη'' κομμουνιστική Ελλάδα των ορέων με στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Χελμό και βασανιστήρια δεν θα είχε εμφανιστεί, ούτε το ηρωικό Ευζωνικό 5/42 με τον Ψαρρό θα είχε αποδεκατιστεί, κανένα Δίστομο, Χορτιάτης, Νυμφαίο, Δοξάτο και Καλάβρυτο δεν θα είχε καεί, κανένα Δεκεμβριανό κίνημα και κανένας ''εμφύλιος'' δεν θα μας ρήμαζε ως το 1950, υποθηκεύοντας μέχρι αυτή τη στιγμή που μιλάμε το μέλλον μας, σε κάθε επίπεδο: ανθρώπινων και υλικών απωλειών, βίαιης αστικοποίησης, ηθικής διάβρωσης, διαφθοράς και "χρωστούμενων" από παλιά τευτέρια που οι νεώτερες γενιές αδυνατούμε να καταλάβουμε αλλά βιώνουμε τις συνέπειές τους.

Χωρίς το φασιστικό "Όχι", η Ελλάδα δεν θα πλήρωνε την εκατόμβη θυμάτων από τον πόλεμο και την κατοχή, που άγγιξε το εξωπραγματικό 10% του πληθυσμού της την ίδια ώρα που η ΕΣΣΔ, η Γαλλία και η Νοτιοσλαυία είχαν ποσοστά μεταξύ 1.5-2%. Οι ηρωισμοί στα βουνά της Β. Ηπείρου πήγαν και αυτοί χαμένοι, αφού για τρίτη φορά η περιοχή επιδικάστηκε στην Αλβανία και χάθηκε οριστικά για την Ελλάδα.

Χώρες όπως η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Δανία, ακόμη και η Γαλλία πέρασαν σχετικά και αναλογικά με εμάς αβρόχοις ποσί τη μεγάλη δοκιμασία του πολέμου, αποδεικνύοντας ότι η πολιτική οξυδέρκεια, η μετριοπάθεια και η διπλωματία μπορούν να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα από ότι οι κορώνες και οι άνευ πολιτικής ζυμώσεως και διαλόγου αποφάσεις από αυταρχικούς Ηγέτες που υποκινούνται από ξένα συμφέροντα.

Καλύτερα ( ; ) ο Μεταξάς να απαντούσε Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος.

    Διακομιστή, φανταζομαι ότι δεν θα σε αδικησω εάν χαρακτηρίσω την ανάρτηση σου εμφορούμενη από γαλλικό «πουρκουαδισμό», ελληνιστί αρνησιμαχία, αν και κατανοώ την πίκρα σου/μας που δεν πετύχαμε να πάρουμε όσα ως έθνος δικαιούμασταν ηθικά με βάση τη συνεισφορά μας στον πόλεμο.
    Όμως θεωρώ ότι είναι μίζερη αυτή η στάση. Όταν κάποιος είναι ανώτερος, είναι large, δεν μετράει σε ζυγαριά ακριβείας τι θα κερδίσει και τι θα χάσει από υλική σκοπιά, πριν κάνει αυτό που θεωρεί σωστό. Το κάνει ακριβώς επειδή είναι ηθικά σωστό και οι θυσίες που υποφέρει αποτελούν απόδειξη και μέτρο της ανιδιοτελούς προσήλωσης του στις αξίες που υπερασπίζεται. Από αυτή την άποψη, η Ελλάδα ορθά ενεπλάκη στον πόλεμο υπερασπιζόμενη την ελευθερία της και συμπαρατασσόμενη με τη συμμαχία των χωρών  που πολεμούσαν τα τέρατα του φασισμού και του ναζισμού. Η Ελλάδα το 1940 έπραξε αυτό που ταίριαζε στον πολιτισμό της, τη μακραίωνη ιστορία και τις αξίες της. Εάν έκρινε με ιδιοτέλεια, καθαρά υπολογιστικά, δεν θα ήταν η Ελλάδα, θα ηταν η Τουρκία, της οποίας η πολιτική καθορίζεται ανέκαθεν από αυτά τα κίνητρα. Θυμήσου πώς φέρθηκε τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο  και πως φέρεται και σήμερα στον πόλεμο στη Συρία.
    Εάν η Ελλάδα δεν ειχε προβάλει αντίσταση στην Ιταλία και τη Γερμανία το 1940-41, ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος κατά πάσα πιθανότητα θα είχε εξελιχθεί τελείως διαφορετικά. Όπως επισήμανε και ο D-Michalis, η Γερμανία δεν θα καθυστερούσε τόσο πολύ την επίθεση κατά της Σοβιετικής Ενωσης και θα προλάβαινε να κάμψει την αντίσταση των Ρώσων πριν ενσκήψει ο χειμώνας. Οι ίδιοι οι Ρώσοι εχουν  αναγνωρίσει τη συμβολή της Ελληνικης αντιστασης κατά των ναζιστικών στρατευμάτων στην κυρίως Ελλάδα και την Κρήτη στη νικηφόρα έκβαση του δικού τους πολέμου. Εάν  μου πείς «και εμείς τι κερδίσαμε ως έθνος;» θα σου απαντήσω «την υπερηφάνεια και την ικανοποίηση ότι συνεισφέραμε τα μέγιστα στην κατανίκηση του θηρίου του ναζισμού, αλλά και τον θαυμασμό και την εκτίμηση των ελεύθερων ανθρώπων».
    Βέβαια, όπως σου είπα, καταλαβαίνω το αίσθημα της πίκρας και της απογοήτευσης, μερικές φορές ανυπόφορο, για το ότι για το καλό που κάνεις, συχνά εισπράττεις αδικία και βάσανα αντί για ανταμοιβή και αυτό ισχύει τόσο σε προσωπικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Το αντιμετωπίζουμε άλλωστε πολύ συχνά και στην επαγγελματική μας ζωή. Εδώ πιστεύω  ισχύει το «δίνε χωρίς να περιμένεις ανταπόδοση». Παρ’ όλα αυτά, εάν δυσκολεύεσαι να το δεχθείς, σκέψου ότι για ό,τι θετικό κάνεις η ανταπόδοση έρχεται τελικά, αλλά με τρόπο και σε χρόνο που δεν την περιμένεις. Η ανταμοιβή μιας ευεργεσίας ή η δικαίωση μιας θυσίας ακολουθεί  πολλές φορές απρόβλεπτη πνευματική διαδρομή στον κόσμο που μας περιβάλλει, κατά τρόπον ώστε η σύνδεση της με την αρχική «αγαθοεργή» πράξη να μην είναι πάντα εμφανής.
"Οσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας άς έχωσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία" (Ανδρέας Κάλβος, ωδή εις Σάμον)
   Συμπέρασμα: η πατρίδα δεν μπορεί να περιμένει σωτηρία απο ενάρετους δειλούς, θα πρέπει να το λέει και η καρδιά τους.

30 Οκτωβρίου 2014, 08:15:07
Απάντηση #37
Αποσυνδεδεμένος

GirousisN


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
 Αξίζει να πεθάνεις για αυτό;

Θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζαμε 2 πράγματα

1) Οι απόψεις του συντάκτη του άρθρου είναι καθαρά προσωπικές ή απηχούν και τις ιδέες άλλων ? (Ποτάμι)
2) Τι κατά τη γνώμη του συντάκτη θα έπρεπε να πράξει η χώρα σε μια υποθετική, ανάλογη εδαφική διεκδίκηση ενός γειτονικού κράτους (π.χ. Τουρκία) με εμπόλεμα μέσα, σήμερα ?

31 Οκτωβρίου 2014, 23:19:40
Απάντηση #38
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Εάν  μου πείς «και εμείς τι κερδίσαμε ως έθνος;» θα σου απαντήσω «την υπερηφάνεια και την ικανοποίηση ότι συνεισφέραμε τα μέγιστα στην κατανίκηση του θηρίου του ναζισμού, αλλά και τον θαυμασμό και την εκτίμηση των ελεύθερων ανθρώπων».
..................
Η ανταμοιβή μιας ευεργεσίας ή η δικαίωση μιας θυσίας ακολουθεί  πολλές φορές απρόβλεπτη πνευματική διαδρομή στον κόσμο που μας περιβάλλει, κατά τρόπον ώστε η σύνδεση της με την αρχική «αγαθοεργή» πράξη να μην είναι πάντα εμφανής.

H Κροατία είναι απτό παράδειγμα κράτους που ανατρέπει όλα τα παραπάνω. Από τον ναζιστή σφαγέα Πάβελιτς (500.000 νεκροί σε 3 χρόνια), μέχρι τον δεξιό σίστα Τούτζμαν που ονόμασε όλους τους δρόμους της Κροατίας με ονόματα ναζιστών συνεργατών των ξένων κατακτητών, αποτελεί τυπικό παράδειγμα παρακμασμένης βαλκανικής χώρας με ένδοξο παρελθόν και αμφιλεγόμενο παρόν, η οποία έχασε στον πόλεμο αλλά κέρδισε στην ειρήνη. Το ίδιο ισχύει και με την Αλβανία, αλλά όχι και με τη Βουλγαρία που υπηρέτησε με συνέπεια το στρατόπεδο των ηττημένων και στους δυο μεγάλους πολέμους του 20ου αιώνα -και υπέστη τις συνέπειες. Στον αντίποδα η Σερβία, που έδωσε σκληρό και πολυαίμακτο αγώνα κατά του ναζισμού για να φτάσει μετά από 50 χρόνια να υποστεί τα πάνδεινα από τους Αμερικανονατοϊκούς πρώην αντιφασίστες για χάρη των οποίων θυσιάστηκε.

Και η Ουκρανία είναι τώρα τίγκα στους (φα)σίστες με τον "Δεξιό Τομέα" να κάνει κουμάντο στη χώρα. Πόσο κρίμα είναι για αυτή τη χώρα με το τεράστιο αντιφασιστικό παρελθόν, τον Αγώνα του Θανάτου, με νέους που δε δίστασαν να τσακίσουν στο πεδίο της μάχης τους αλαζόνες Γερμανούς ΕςΕς - γκεσταπίτες κι ας ήξεραν ότι τους περιμένει η εκτέλεση, με τους τόσους μάρτυρές της που συμμετείχαν σαν στρατιώτες στον (εξίσου αυταρχικό και μετέπειτα ιμπεριαλιστικό) Κόκκινο Στρατό, να έχει τώρα παντού ρατσιστές και νεοναζί.

Θέλω να πω με όλα αυτά ότι οι διαχωριστικές γραμμές είναι συχνά δυσδιάκριτες και ρευστές και ότι δεν πρέπει να κρίνουμε με την ασφάλεια που μας παρέχει η σημερινή γνώση των γεγονότων που έχει καταγράψει η Ιστορία, αλλά να τοποθετούμε τις κρίσεις μας μέσα στο χρονικό-συγκυριακό πλαίσιο που συνέβησαν με τα μέχρι τότε δεδομένα. Όπως π.χ. το 2002 υπήρχαν θιασώτες και πολέμιοι της ένταξης της χώρας στο ευρώ ( αλήθεια, ποιός είχε τελικά δίκιο και ποιός μπορεί να το κρίνει; πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε στους τότε υποστηρικτές του ευρώ αν σε λίγα χρόνια αποδειχτεί ότι ήταν ένα τεράστιο λάθος; ), έτσι και το επιχείρημα ότι το "Όχι" δεν υπαγορεύτηκε από τον φασίστα-δικτάτορα Μεταξά καθ' υποβολή των Άγγλων αλλά από τον απρόσωπο "Ελληνικό λαό" (έτσι γενικά), αγνοεί ότι αυτός δεν υπήρξε ποτέ μονιασμένος (διχασμοί τύπου: Κουμουνδούρος-Βούλγαρης, Τρικούπης-Δηλιγιάννης, Βενιζέλος-Κωνσταντίνος, ΕΔΕΣ-ΔΣΕ, Ενωτικοί-Ανθενωτικοί στην Κύπρο, Παπανδρεϊκοί-Μητσοτακικοί στα 80ς-90ς κ.λπ) και ότι από την άνοδο του Ναζισμού, το 1933 και ένθεν ώσπου ο πόλεμος χτύπησε την πόρτα της Ελλάδας, δεν υπήρχαν τα μετέπειτα δεδομένα (στρατόπεδα συγκέντρωσης, ναζιστικές θηριωδίες) που διαμορφώνουν τη σημερινή συλλογική συνείδηση και ναι, υπήρχαν στην Ελλάδα οπαδοί και συμπαθούντες τα φασιστικά-ολοκληρωτικά καθεστώτα, κόκκινα ή μαύρα. Τέσπα, η συζήτηση για το πόσο πιάνει το απίδι και πόσο το φιρίκι μπορεί να πάει πολύ μακριά...
« Τελευταία τροποποίηση: 1 Νοεμβρίου 2014, 10:51:13 από Ο διακομιστής »
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

30 Νοεμβρίου 2014, 19:03:43
Απάντηση #39
Αποσυνδεδεμένος

Loumakis

Επώνυμοι
   Πολλοί  ενήλικοι  λένε, με αφορμή τη σημερινή τραγική κατάσταση της χώρας: Μα τί κάνουν οι νέοι και δεν εξεγείρονται; Διαφωνώ με αυτή τη λογική, που φορτώνει στους νέους την ευθύνη να διορθώσουν αυτά που η δική μας γενιά θαλάσσωσε με τις ανόητες  και ιδιοτελείς επιλογές τρόπου ζωής  και πολιτικής διακυβέρνησης.  Εμείς οι μεγαλύτεροι  έχουμε πρώτιστα την ευθύνη να επανορθώσουμε  ό,τι καταστρέψαμε («ο τρώσας  και  ιάσεται» έλεγαν οι σοφοί πρόγονοι μας) και κάποιοι εκπρόσωποι της νέας γενιάς  φροντίζουν να μας υπενθυμίζουν το χρέος μας.

  Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

 
"Οσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας άς έχωσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία" (Ανδρέας Κάλβος, ωδή εις Σάμον)
   Συμπέρασμα: η πατρίδα δεν μπορεί να περιμένει σωτηρία απο ενάρετους δειλούς, θα πρέπει να το λέει και η καρδιά τους.

30 Νοεμβρίου 2014, 19:40:01
Απάντηση #40
Αποσυνδεδεμένος

Gatekeeper

Επώνυμοι
“It’s a poor sort of memory that onlyworks backwards, the Queen remarked.”
Lewis Carroll, 1872,
Through the Looking Glass

30 Νοεμβρίου 2014, 21:06:28
Απάντηση #41
Συνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Οι νέοι απλά φεύγουν ( μεταναστεύουν ).

Υπάρχει και μία άλλη παράμετρος, που δεν αναφέρεται παρά μόνο ακροθιγώς κάποιες φορές: Κάποιοι από αυτούς που μεταναστεύουν δεν μπορούν να προσαρμοστούν και επιστρέφουν. Το τι ακολουθεί κανείς δεν ξέρει.
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

Λέξεις κλειδιά: Ελλάδα  κρίση  πολιτισμός  ηθική