Είχα ακούσει ότι αυτό που γίνεται στη δική μας ειδικότητα, να κόβονται σωρηδόν οι υποψήφιοι και μάλιστα για 3η φορά με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβουν 6μηνο αμισθί, γίνεται και στην καρδιολογία στην Αθήνα.
Για του λόγου το αληθές...
Δεν εχουμε σκοπό να παρέμβουμε σε καμία περίπτωση στο ακαδημαικό έργο διακεκριμένων καθηγητών και διευθυντών κλινικών του ΕΣΥ, και συγκεκριμένα στην εξέταση των νέων συναδέλφων που τελειώνουν το χρόνο άσκησης ειδικότητας και καλούνται να εξετασθούν για να λάβουν τον πολυπόθητο τίτλο ειδίκευσης, Όμως με αφορμή τις πρόσφατες εξετάσεις στο Ιπποκρατειο νοσοκομείο για την ειδικότητα της Καρδιολογίας δεχθήκαμε πλήθος επιστολών και email για την αδικία και τον πρωτοφανή τρόπο εξέτασης των νέων συναδέλφων, και τελικά αποφασίσαμε να παρέμβουμε σε ψυχρό χρόνο, με ήπιους τόνους και με αίσθημα ευθύνης για τα λεγόμενα μας. Επίσης σεβόμενοι τόσο τον καθηγητή της έδρας (ο οποίος δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση για τα όσα διαδραματίσθηκαν και πραγματικά συνεχίζουν όλοι όσοι μας απέστειλαν επιστολές να τον περιβάλουν με ειλικρινή εκτίμηση και σεβασμό), όσο και τα άλλα μέλη της επιτροπής εξέτασης, δεν θα αναφερθούμε σε ονόματα, αλλά αναγκαστικά οφείλουμε και θα αναφερθούμε σε δύο συγκεκριμένα γεγονότα τα οποία κατά την ταπεινή μας άποψη ξεφεύγουν της ιατρικής δεοντολογίας, ευτελίζουν το θεσμό των εξετάσεων, και
επίσης υποβιβάζουν τον εξεταζόμενο. Στόχος και πρόθεσή μας είναι να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα κι όχι να διαπομπεύσουμε ή να κατηγορήσουμε συναδέλφους.
Στις προφορικές εξετάσεις λοιπον ο ένας διευθυντής κλινικής του ΕΣΥ, απηύθηνε ερωτήσεις προς τους εξεταζόμενους ζητώντας να αναγνωρίσουν ήχους ακρόασης της καρδιάς από ένα κινητό τηλέφωνο γνωστής εταιρείας με ποικιλία σχετικών εφαρμογών.Αναρωτιόμαστε τι σχέση έχει η ακρόαση ενός ασθενούς με τις συγκεκριμένες θέσεις ακρόασης και το στηθοσκόπιο πάνω στον ασθενή, συγκριτικά με πέντε ήχους από ενα κινητό? Αν αυτό ειναι πρωτότυπος τρόπος εξέτασης τα σχόλια δικά σας.Εμείς θεωρούμε ότι ξεφεύγει πέρα από κάθε όριο λογικής και επιστημονικής δεοντολογίας.
Το δε δεύτερο σημείο αφορά τον τρίτο των εξεταστών επίσης διευθυντή κλινικής του ΕΣΥ, ο οποίος πισω από την ασφάλεια της οθόνης του φορητού του υπολογιστή απευθύνει ερωτήματα σε σχέση με τις κατευθυντήριες οδηγίες για κάθε νόσημα που κρίνει ο ίδιος, κι αν δεν απαντήσει με την παραμικρή λεπτομέρεια ο εξεταζόμενος κατακεραυνωνεται και κόβεται πάραυτα. Αναρωτιόμαστε σε τι χρειάζεται ο υπολογιστής στον κύριο διευθυντή από τη στιγμή που είμαστε βέβαιοι ότι γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα από στήθους κι εμπειρίας τις απαντήσεις ο ίδιος? Και γιατί τόση προσήλωση στην λεπτομέρεια κι όχι στην ουσία? Από τι κρίνεται ο καλός γιατρός όταν στην καθημέρα πράξη ολοι οι καρδιολόγοι ανά την υφήλιο ανατρέχουν κατά διαστήματα στις περίφημες κατευθυντήριες οδηγίες για να βεβαιωθούν για την ορθότητα των επόμενων ενεργειών τους?
Περιβάλλουμε με εκτίμηση και σεβασμό τους καθηγητές και δασκάλους μας. Θέλουμε όμως κι από εκείνους να κατανοήσουν τη θέση του νέου γιατρού που έχει ταλαιπωρηθεί σωματικά και ψυχικά μέχρι τα σαράντα και χρόνια του για να εκπληρώσει το όνειρό του, και φτάνει τη στιγμή που τελειώνει την ειδικότητα και μπρος στο φάσμα της επιβίωσης του ιδίου και της οικογένειας του, να δίνει εξετάσεις και να κρίνεται το μέλλον του, σε μια πολύ ψυχοφθόρα κατάσταση για τον ίδιο και τους οικείους του. Ζητάμε απέναντι στο νέο γιατρό τον σεβασμό και την αγάπη που του αξίζει...Τον σεβασμό και την εκτίμηση που επί χρόνια αποδίδουμε και σωστά οφείλουμε προς τους επιμελητές, διευθυντές, καθηγητές και πάνω από όλα δασκάλους μας. Ας ξανασκεφτούμε συνολικά και εκ νέου το θέμα της ιατρικής εκπαίδευσης κι εξέτασης των νέων εκκολαπτόμενων ειδικών ιατρών κι ας τους δώσουμε αγαπητοί εξεταστές ένα σκούντηγμα στην πλάτη, κι όχι να τους ταλαιπωρούμε δίχως λόγο. Το αξίζουν και με το παραπάνω για όλα αυτά τα χρόνια που ιδρώνουν στις εφημερίες, στα νοσοκομεία, στα αμφιθέατρα και στα θρανία!Για τα χρόνια που έφαγαν σε αναμονές και χίλια δυο εμπόδια για να φτάσουν τελικά μια ωραία πρωινή μπροστά σας για να τους κρίνετε... Κάντε το και παραδώστε τους στην κοινωνία με αντικειμενικότητα και ευθύνη...
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
Είσοδος