Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
29 Νοεμβρίου 2024, 01:01:13

Αποστολέας Θέμα: No Free Lunch.  (Αναγνώστηκε 3702 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

9 Μαρτίου 2009, 07:37:18
Αναγνώστηκε 3702 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

9 Μαρτίου 2009, 15:41:13
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Πολύ καλό το παρακάτω ερωτηματολόγιο CAGE από το link του κ.Argiriou. Το σκορ μου ήταν 2 (απάντησα θετικά στο C και στο G). Συμπτωματικά, πριν από λίγες ημέρες έσπασα την κούπα μου, του Accupron.

- Have you ever prescribed Celebrex?
- Annoyed by people who complain about lunches & free gifts?
- Is there a medication loGo on the pen you are using right now?
- Do you drink your morning Eye-opener out of a Lipitor coffee mug?

Και ένα σχετικό Γερμανικό site:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

1 Μαρτίου 2013, 20:32:02
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Μ'όποιο δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις:

BMJ. 2013 Jan 30;346:f264. doi: 10.1136/bmj.f264.

Medical school gift restriction policies and physician prescribing of newly marketed psychotropic medications: difference-in-differences analysis.

King M, Essick C, Bearman P, Ross JS.

Yale University School of Management, New Haven, CT, USA.


Abstract

OBJECTIVE:

To examine the effect of attending a medical school with an active policy on restricting gifts from representatives of pharmaceutical and device industries on subsequent prescribing behavior.
DESIGN:

Difference-in-differences approach.
SETTING:

14 US medical schools with an active gift restriction policy in place by 2004.
PARTICIPANTS:

Prescribing patterns in 2008 and 2009 of physicians attending one of the schools compared with physicians graduating from the same schools before the implementation of the policy, as well as a set of contemporary matched controls.
MAIN OUTCOME MEASURE:

Probability that a physician would prescribe a newly marketed medication over existing alternatives of three psychotropic classes: lisdexamfetamine among stimulants, paliperidone among antipsychotics, and desvenlafaxine among antidepressants. None of these medications represented radical breakthroughs in their respective classes.
RESULTS:

For two of the three medications examined, attending a medical school with an active gift restriction policy was associated with reduced prescribing of the newly marketed drug. Physicians who attended a medical school with an active conflict of interest policy were less likely to prescribe lisdexamfetamine over older stimulants (adjusted odds ratio 0.44, 95% confidence interval 0.22 to 0.88; P=0.02) and paliperidone over older antipsychotics (0.25, 0.07 to 0.85; P=0.03). A significant effect was not observed for desvenlafaxine (1.54, 0.79 to 3.03; P=0.20). Among cohorts of students who had a longer exposure to the policy or were exposed to more stringent policies, prescribing rates were further reduced.
CONCLUSION:

Exposure to a gift restriction policy during medical school was associated with reduced prescribing of two out of three newly introduced psychotropic medications.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 2 Μαρτίου 2013, 17:10:51 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
2759 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 8 Οκτωβρίου 2010, 19:41:53
από Gatekeeper
0 Απαντήσεις
2970 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29 Δεκεμβρίου 2010, 18:55:16
από mirto saritzoglou
0 Απαντήσεις
6187 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26 Οκτωβρίου 2014, 00:02:27
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
3042 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Δεκεμβρίου 2014, 20:17:32
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
21471 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12 Απριλίου 2020, 02:22:15
από Argirios Argiriou