Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
28 Νοεμβρίου 2024, 20:13:57

Αποστολέας Θέμα: Ερώτηση κ. Έ. Νασιώκα προς την Υπουργό Υγείας σχετικά με την εκπαίδευση ιατρών  (Αναγνώστηκε 8226 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

18 Φεβρουαρίου 2010, 17:43:43
Αναγνώστηκε 8226 φορές
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρακάτω Πρακτικό δεν αποτελεί το τελικό κείμενο, διότι εκκρεμούν ορθογραφικές, συντακτικές και νομοτεχνικές διορθώσεις.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΞΣΤ΄
Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

Αθήνα, σήμερα στις 16 Φεβρουαρίου 2010, ημέρα Τρίτη και ώρα 18.07΄ συνήλθε στην Αίθουσα συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α’ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΙΩΤΗ.

ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Επίκαιρες ερωτήσεις πρώτου κύκλου:
Πρώτη είναι η με αριθμό 2408/10-12-2009 Ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Έκτορος Νασιώκα προς την Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχετικά με την εκπαίδευση ιατρών, νοσηλευτών και εργαζομένων στο χώρο της υγείας.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Νασιώκα έχει ως εξής:
«Οι ιατροί, οι νοσηλευτές και οι άλλοι εργαζόμενοι στο χώρο της υγείας στη χώρα μας στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα στερούνται ενός συνολικού προγράμματος δια βίου εκπαίδευσης.
Ακόμη και χορήγηση της ειδικότητας των ιατρών, πέρα από τις πολύχρονες απαράδεκτες λίστες αναμονής, στην ουσία γίνεται χωρίς ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η παρεχόμενη εκπαίδευση σήμερα γίνεται από τους ίδιους, από απομονωμένες αποσπασματικές πρωτοβουλίες επιστημονικών εταιρειών και κλινικών ή από φαρμακευτικές εταιρείες που ως κύριο στόχο έχουν την προώθηση των δικών τους συμφερόντων.
Επειδή κυρία Υπουργέ, θεωρώ την εκπαίδευση ως το σημαντικότερο ζήτημα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και των ιατρικών υπηρεσιών στη χώρα μας, ερωτάστε:
1. Αν προτίθεστε να θεσμοθετήσετε, να στηρίξετε και να ελέγξετε την εφαρμογή ενός προγράμματος δια βίου εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στο χώρο της υγείας;
2. Αν προτίθεστε να προχωρήσετε στη θεσμοθέτηση Πανελλαδικών Εξετάσεων για τη χορήγηση ιατρικής ειδικότητας;».
Η Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κυρία Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου έχει το λόγο.
Ορίστε κυρία Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.



ΜΑΡΙΛΙΖΑ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠOΥΛΟΥ (Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα καταρχάς να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με την προσέγγιση του αγαπητού συναδέλφου, του κ. Έκτορα Νασιώκα ότι το ζήτημα της συνεχούς δια βίου εκπαίδευσης των γιατρών, των νοσηλευτών και γενικά των εργαζομένων στο χώρο της υγείας, είναι ένα πάρα πολύ κρίσιμο θέμα.
Όπως επίσης, θα πρέπει να διαπιστώσουμε ότι είναι ένα θέμα που δυστυχώς η χώρα μας έχει μείνει πίσω, παρότι και ο ιδρυτικός νόμος του Εθνικού Συστήματος Υγείας –και εσείς αγαπητέ συνάδελφε, που έχετε υπηρετήσει το Εθνικό Σύστημα Υγείας τόσα χρόνια το ξέρετε πολύ καλά- προέβλεπε κάποιες τέτοιες διατάξεις. Και η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας δημιουργεί τέτοιες δυνατότητες και τα προηγούμενα κοινοτικά πλαίσια στήριξης μπορούσαν να αξιοποιηθούν και εν μέρει υπήρξαν δράσεις.
Η αλήθεια είναι -και αυτό οφείλουμε να το διαπιστώσουμε- ότι δεν υπήρχε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση. Είναι αλήθεια, λοιπόν, ότι χρειάζεται -και αυτός είναι και ο στόχος μας- να προχωρήσουμε σε μια κατεύθυνση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος και σχεδιασμού. Πώς θα προχωρήσουμε; Θα πάμε σε τρεις κατευθύνσεις.
Πρώτα απ’ όλα γύρω από αυτό το θέμα, υπάρχει η ευρύτερη διακυβερνητική συνεργασία κάτω από την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης. Και να σας ενημερώσω ότι ήδη έχει συγκροτηθεί και μια διυπουργική επιτροπή με εκπροσώπους όλων των Υπουργείων όπου εκεί τίθενται κάποιοι γενικοί κανόνες και γενικοί στόχοι. Εκεί φυσικά συμμετέχουμε και εμείς προκειμένου να είμαστε σε αυτή την κατεύθυνση.
Πέρα, όμως, αυτής της πρωτοβουλίας εμείς κινούμαστε και σε αυτή την κατεύθυνση. Ήδη κοιτάμε και τις δυνατότητες που μας δίνει το ΕΣΠΑ και που μας δίνει και μια πολύ καλή συνεργασία που αναπτύσσουμε και ήδη έχουμε ζητήσει σκέψεις και προτάσεις και από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας προκειμένου ακριβώς να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε και να παρουσιάσουμε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση.
Σε αυτή την κατεύθυνση φυσικά θα έχουμε και διάλογο και με τους αντίστοιχους φορείς, δηλαδή και με τη ΟΕΝΓΕ και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και την ΠΟΕΔΗΝ, οι οποίοι ούτως ή άλλως θέτουν αυτά τα ζητήματα. Ελπίζω, λοιπόν, ότι σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε στη Βουλή κάποιες γενικές κατευθύνσεις.
Τώρα για το δεύτερο το οποίο εξίσου είναι πολύ σοβαρό θέμα που αφορά την ειδικότητα, εκεί όπως ξέρετε πολύ καλά είναι ένα ζήτημα το οποίο χρειάζεται να υπάρξει μια πλήρης συνεργασία με τις ιατρικές σχολές και το Υπουργείο Παιδείας. Αυτό που μπορώ να σας πω σε αυτή τη φάση είναι ότι φυσικά εξετάζουμε αυτό θέμα, κάνουμε διάλογο και ελπίζω και σε αυτό το ζήτημα πολύ γρήγορα να μπορούμε να έρθουμε με πιο συγκεκριμένες προτάσεις.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει ο Βουλευτής του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Έκτορας Νασιώκας.
Ορίστε, κύριε Νασιώκα έχετε το λόγο για τρία λεπτά.

ΕΚΤΟΡΑΣ ΝΑΣΙΩΚΑΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, εύχομαι και εγώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι έτοιμο το Υπουργείο να έρθει στη Βουλή, να θεσμοθετήσει, να κάνει ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης και να θέσει καθώς και να ελέγξει τους κανόνες,
Έχει απαντήσει η διεθνής επιστημονική κοινότητα για την αναγκαιότητα της ύπαρξης αυτού του Προγράμματος, κυρία Υπουργέ. Γι’ αυτό, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και της Βορείου Αμερικής, το κράτος έχει την ευθύνη της εκπαίδευσης, βάζει το πρόγραμμα και υλοποιεί τους κανόνες. Δεν υπάρχει καμία χώρα στην οποία να μην υπάρχει ένα είδος εξετάσεων και ελέγχου για να ξεκινήσει ένας γιατρός την ειδικότητα.
Κυρία Υπουργέ, ξέρετε ότι το 2004 ήρθε στη Βουλή ένα πόνημα, ένα σχέδιο νόμου πολλών χρόνων δουλειάς, όλων των επιστημονικών παραγόντων της χώρας μας και του ΚΕΣΥ. Το έφερε ο καθηγητής Κώστας Στεφανής, ως Υπουργός και ήταν δουλειά, κυρίως, του καθηγητή Ηλία Λαμπίρη, του πρώην συναδέλφου μας Βουλευτή, πέρασε στη Βουλή, σχεδόν ομόφωνα στην Επιτροπή και δυστυχώς, δεν πέρασε στην Ολομέλεια γιατί προκηρύχθηκαν εκλογές. Προέβλεπε τους κανόνες εκπαίδευσης, ξεκαθάριζε τις ειδικότητες των γιατρών και το περιεχόμενο της ειδίκευσης και κυρίως θεσμοθετούσε εξετάσεις για να ξεκινήσουν οι συνάδελφοι γιατροί την ειδικότητα - δηλαδή ότι γίνεται σε όλο τον κόσμο- αφού έδινε ένα λογικό, χρονικό, μεταβατικό στάδιο για όλους αυτούς που περιμένουν τώρα στις απαράδεκτες λίστες αναμονής.
Κυρία Υπουργέ, οι Υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας σε ερωτήσεις δικές μας επανειλημμένες, είχαν δεσμευθεί ότι θα είναι το πρώτο νομοσχέδιο που θα ψηφίσουν και φυσικά δεν το εψήφισαν. Αγνοείτε η τύχη της συγκεκριμένης εργασίας. Νομίζω ότι αυτή είναι μία πολύ σημαντική βάση για να ξεκινήσετε.
Θα σας πρότεινα δε, πέρα από τις όποιες αλλαγές θα κάνετε σ’ αυτό το κείμενο, ένα πολύ σημαντικό θέμα που συζητήθηκε πάρα πολύ στην επιστημονική κοινότητα και τώρα βρίσκει πρόσφορο έδαφος, είναι να δημιουργήσετε ομάδες νοσοκομείων κατά γεωγραφικές περιοχές, με νοσοκομείο αναφοράς ένα μεγάλο Πανεπιστημιακό ή Περιφερειακό νοσοκομείο -αν δεν υπάρχει πανεπιστημιακό- που θα έχει την ευθύνη της εκπαίδευσης και παράλληλα, οι γιατροί -που με εξετάσεις θα ξεκινούν την ειδικότητα σε ένα νοσοκομείο μιας ομάδας- δεν θα διακόπτουν καθόλου την ειδικότητά τους, αλλά με ένα σωστό προγραμματισμό και ένα rotation να κινούνται και στα αλλά νοσοκομεία της ίδιας περιοχής. Έτσι και τους άξιους θα επιβραβεύσουμε και την ποιότητα θα αναβαθμίσουμε και εκπαίδευση θα δώσουμε στο σύστημα.
Κύρια Υπουργέ, γνωρίζετε πολύ καλά ότι η χώρα βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση και αφού βρίσκεται στο τόσο δύσκολη κατάσταση, είναι βέβαιο ότι το κοινωνικό κράτος και το σύστημα υγείας, όσο και σε προτεραιότητα να το έχει η Κυβέρνηση, θα πνιγεί οικονομικά. Χρειάζεται, λοιπόν, να κάνουμε πολλά πράγματα που κατ’ ανάγκη δεν χρειάζονται τόσα πολλά χρήματα σ’ αυτή τη φάση.
Όμως, αν καθυστερήσουμε να θεσμοθετήσουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης και ώσπου να το υλοποιήσουμε κάνουμε τέσσερα χρόνια, θα έχουμε χάσει μια πολύ γόνιμη τετραετία, όταν οι άλλες χώρες, σε αυτόν τον τομέα, επενδύουν πάρα πολύ συστηματικά.
Περιμένω λοιπόν, στη δευτερολογία ή μετά από κάποιο διάστημα να ολοκληρώσετε τις σκέψεις σας για να προχωρήσετε σ’ αυτό το θέμα.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Η Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κυρία Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου έχει το λόγο για τρία λεπτά για να δευτερολογήσει.

ΜΑΡΙΛΙΖΑ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠOΥΛΟΥ (Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να πω ότι ακόμα και σ’ αυτές τις πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες που έχει κληθεί η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. να δίνει τη μάχη για να αναστηλώσει την αξιοπιστία της χώρας μας στην Ευρώπη και διεθνώς και να μπορέσει να αντιμετωπίσει την τραγική δημοσιονομική κατάσταση που κληρονόμησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, έχει αποδειχθεί ότι συνεχίζουμε με σταθερότητα και στηρίζουμε το κοινωνικό κράτος και ιδιαίτερα, το χώρο της Υγείας. Και αυτό το έχουμε αποδείξει και με τις προσλήψεις, οι οποίες συνεχίζονται -και ξέρετε πολύ καλά ότι μόλις πριν λίγες μέρες, επιβεβαιώσαμε ξανά ότι συνεχίζουμε το πρόγραμμα αυτών των προσλήψεων- και με όλες τις ενέργειες που κάνουμε για να μπορέσουμε να αναστηλώσουμε το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Από εκεί και πέρα, σίγουρα το ζήτημα της εκπαίδευσης και της ειδικότητας είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έχω σε γνώση μου το σχέδιο αυτό νόμου, στο οποίο, όντως -όπως λέτε- είχε γίνει μια πολύ συστηματική επεξεργασία επί Υπουργείας Κώστα Στεφανή και του πρώην συναδέλφου μας, του Ηλία Λαμπίρη. Αυτό που θα ήθελα να πω σ’ αυτή τη φάση, είναι ότι φυσικά το μελετάμε, είμαστε σε μια συνεννόηση αναγκαστικά και με το Υπουργείο Παιδείας, καθώς υπάρχει και η διάσταση που αφορά το Πανεπιστήμιο και τις Ιατρικές Σχολές και πολύ γρήγορα θα μπορέσουμε να έχουμε μια πιο συγκροτημένη προσέγγιση.
Σε κάθε περίπτωση, επειδή αναφερθήκατε στις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας, ξέρετε πολύ καλά ότι επί έξι χρόνια, συνεχώς αναφερόντουσαν σ’ αυτό το θέμα, αλλά -όπως και σε όλα τα ζητήματα που αφορούν την Υγεία- ποτέ δεν υπήρχε κάτι συγκεκριμένο.
Θα ήθελα, όμως, να επιμείνω, ιδιαίτερα, στο συνολικό πρόγραμμα που αυτή τη στιγμή, μέσα από το πλαίσιο της αναθεώρησης του ΕΣΠΑ και των προτεραιοτήτων μας -γιατί επειδή το θίξατε στην ερώτησή σας - για μας έχει ιδιαίτερη σημασία. Δηλαδή δεν είναι μόνο το θέμα της ειδικότητας, αφορά συνολικά ένα συγκροτημένο και συνολικό σχεδιασμό, προγραμματισμό για την δια βίου στήριξη και μάθηση όλων των παραγόντων της Υγείας. Εκεί λοιπόν, δίνουμε ένα ιδιαίτερο βάρος αυτήν την περίοδο και πιστεύω ότι πολύ γρήγορα θα μπορέσουμε να έρθουμε να σας παρουσιάσουμε και ένα πλαίσιο με συγκεκριμένους στόχους και αρχές.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

19 Φεβρουαρίου 2010, 00:17:01
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Συχνά τον φιλοξενούμε τον κ. Νασιώκα (βάλτε στην αναζήτηση από την αρχική θέση "Νασιώκας" και θα δείτε)

Προσωπικά δεν θα έχανα τίποτε αν δεν άκουγα για τις "σωτήριες" παρεμβάσεις του, αφού όπως έχω ξαναπεί (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος) όλα γίνονται για κατανάλωση.
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

10 Μαΐου 2011, 18:20:12
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Αγωνιστική Παρέμβαση

Ιατροί
Και πάλι  ;D     ερώτηση του ιδίου στον νυν  Υπουργό Υγείας.Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Το θέμα των ειδικοτήτων ανοίγει αμέσως μετά τις συγχωνεύσεις.

Η συζήτηση στα επισυναπτόμενα pdf και word
« Τελευταία τροποποίηση: 10 Μαΐου 2011, 18:25:21 από Αγωνιστική Παρέμβαση »
«πρέπει να σταματήσει το καθεστώς να έχουν οι γιατροί υλικό σε στοκ στα ιατρεία τους, γιατί …το κλέβουν. Παίρνουν τα γάντια στο σπίτι τους για να πλένουν τα πιάτα τους..»!!!
Σωτήρης Ζώτος
Υποδιοικητής 2ης ΥΠε

11 Μαΐου 2011, 21:45:50
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

timex


Σόρρυ που θα το πω έτσι αλλά... λυσσαξε με τις εξετάσεις...

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
4515 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 8 Νοεμβρίου 2010, 19:00:50
από mandreou
11 Απαντήσεις
16305 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18 Δεκεμβρίου 2014, 08:41:15
από GirousisN
2 Απαντήσεις
5220 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10 Δεκεμβρίου 2011, 12:14:03
από Περιθωριακός
5 Απαντήσεις
17417 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18 Δεκεμβρίου 2018, 11:35:18
από pzogr
1 Απαντήσεις
69455 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22 Ιανουαρίου 2020, 10:59:41
από Ορθοπαιδικός