Θέματα Εργασίας > Εμπειρίες κατά την εργασία στην ΠΦΥ
Πώς ονειρεύομαι την οργάνωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Ελλάδα.
Loumakis:
Εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα εξέλιπαν τελείως οι αγροτικοί γιατροί από το Κέντρο Υγείας όπου εργάζομαι. Αποτέλεσμα, τη συνταγογράφηση των χρόνιων θεραπειών έχουμε αναλάβει καθ' ολοκληρίαν οι γενικοί γιατροί του Κέντρου Υγείας. Είναι ημέρες που η συντριπτική πλειονότητα του εργάσιμου ωραρίου αναλώνεται σε συνταγογράφηση, που καταπονεί τόσο πολύ το νού και το σώμα μου, ώστε νιώθω ότι αν κάποιος ασθενής έμπαινε στο ιατρείο με ιατρικό πρόβλημα που απαιτούσε λίγη περισσότερη σκέψη και κρίση εκ μέρους μου, θα αδυνατούσα να ανταποκριθώ. Εχω σε αυξανόμενη ένταση και συχνότητα το αίσθημα ότι δεν είμαι πλέον γιατρός-θεραπευτής, αλλά κοινός γραφιάς. Γιατί μη μου πείτε ότι κάνω κάτι το εξόχως σημαντικό και επιστημονικό όταν αντιγράφω, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, αδιάφορο, μία συνταγή που δόθηκε πριν από x χρονικό διάστημα, κάθε μήνα κατά τον ίδιο και απαράλλακτο τρόπο. Το ίδιο κάνουν και εκατονταδες άλλοι γιατροί στα Κέντρα Υγείας και τα Περιφερειακά Ιατρεία της χώρας, σπαταλώντας σε μια ανούσια διαδικασία χιλιάδες εργατοώρες, που θα μπορούσαν να διατεθούν σε πολύ πιο παραγωγικές κι ουσιαστικές δραστηριότητες (καλύτερη οργάνωση του Κέντρου Υγείας, σχεδιασμό, οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης στην κοινότητα, προγραμμάτων αγωγης υγείας στα σχολεία, εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους γιατρούς των Κ.Υ. και των Π.Ι., βιβλιογραφική ενημέρωση για αναβάθμιση των γνωσεων μας σε διάφορα ιατρικά θέματα κλπ.).