Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο

Απελευθερώνεται η πετρελαιοκίνηση μετά το καλοκαίρι;

(1/2) > >>

alfie:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Με σημερινές του δηλώσεις ο υπουργός Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής  Γιώργος Παπακωνσταντίνου έκανε γνωστό ότι μετά το καλοκαίρι, ίσως επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση. Να θυμίσουμε πως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη απαγορεύεται η κυκλοφορία επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες diesel. «Είμαι υπέρ του να εξετάσουμε το θέμα άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και θα ήθελα να συνδυαστεί με άλλα μέτρα μείωσης των εκπομπών» ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του υπουργού.

Μία τέτοια κίνηση φαντάζει όαση στους ανθρώπους των αντιπροσωπειών που πλήττονται τους τελευταίους μήνες με την τεράστια μείωση στις πωλήσεις και έτσι ευελπιστούν πως με ένα τέτοιο μέτρο ίσως κινηθεί κάπως η αγορά. Να θυμίσουμε ότι στην Ευρώπη πάνω από το 50% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν φέρουν πετρελαιοκινητήρες, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι μόλις το 4%.

alfie:
ΤΕΛΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΡΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να παρουσιαστούν οι προτάσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος για την πετρελαιοκίνηση στα Ι.Χ. και τα ελαφρά φορτηγά στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.



Οι πρώτες πληροφορίες, όμως, αναφέρουν ότι ο Γ. Παπακωνσταντίνου, σε πλήρη αντιδιαστολή με την προκάτοχό του Τίνα Μπιρμπίλη, ετοιμάζεται να ανάψει το «πράσινο φως» και να επιτρέψει τη χρήση του συγκεκριμένου καύσιμου.

Μάλιστα εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθούν και κίνητρα απόσυρσης, αλλά μόνο για τα επαγγελματικά οχήματα με χαμηλό ωφέλιμο φορτίο, που σε μεγάλο ποσοστό είναι «γερασμένα», με μέση κυκλοφορία άνω των 15 χρόνων.

Στη χώρα μας τα πετρελαιοκίνητα αντιπροσωπέυουν το 4% των κυκλοφορούντων οχημάτων. Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2010 τα επιβατικά οχήματα έφταναν τα 5,26 εκατ., από τα οποία 61.000 είναι πετρελαιοκίνητα. Διαφορετική είναι η εικόνα στα ελαφρά επαγγελματικά, όπου σε σύνολο 787.000 τα 365.000 χρησιμοποιούν πετρέλαιο.

Στην Ευρώπη υπολογίζεται ότι το πετρέλαιο χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο από το 51% των Ι.Χ. και ελαφρών φορτηγών. Σε ορισμένες χώρες, όπως το Βέλγιο, φτάνει έως το 79%, ενώ υψηλά ποσοστά παρουσιάζουν η Γαλλία, η Αυστρία και η Πορτογαλία.

Η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έχει απαγορευτεί από το 1985, γιατί το πετρέλαιο που διατίθεται στην αγορά χαρακτηρίζεται καύσιμο με μεγάλη συμβολή στην «παραγωγή» αιωρούμενων σωματιδίων, τα οποία μαζί με το όζον αποτελούν τους πιο σημαντικούς ρύπους, με τάσεις συνεχούς ανόδου.

Εξαιρούνται ωστόσο τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, εφόσον όμως χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών. Οι εκπομπές σωματιδίων, ιδιαίτερα αυτών με μικρή διάμετρο (ΡΜ 10), που είναι εύκολα εισπνεύσιμα, από τα πετρελαιοκίνητα είναι 0,118 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Από τα μέσα του 2010 τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός και τα οχήματα με προδιαγραφές Euro 5 έχουν εκπομπές της τάξης των 0,005 γραμμαρίων. Βεβαίως στη χώρα μας υπάρχει θέμα εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων, που θα βελτιώσει την ποιότητα του πετρελαίου στην αγορά.

Η άρση της απαγόρευσης αποτελεί πάγιο αίτημα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), που εκτιμούν ότι θα τονωθεί η αγορά οχημάτων, η οποία παρουσιάζει συνεχή καθίζηση για αρκετούς μήνες.

Υποστηρίζουν ότι οι τιμές αγοράς για τα πετρελαιοκίνητα είναι «τσιμπημένες» περίπου κατά 10% και κυμαίνονται από 14.000 έως και 53.000 ευρώ, όταν στα βενζινοκίνητα διαμορφώνονται από 12.000 έως και 41.000 ευρώ.

Το μεγάλο όφελος όμως για τα πετρελαιοκίνητα είναι το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, οι καλύτερες τιμές καυσίμου και η μειωμένη κατανάλωση, ενώ έχουν υψηλή τιμή μεταπώλησης. Οσο για την οικολογική διάσταση, επισημαίνουν ότι η νέα γενιά πετρελαιοκίνητων παρουσιάζουν καλύτερη συμπεριφορά σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, επιπλέον εκπέμπουν 20-25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Διαφορετική άποψη έχουν οι οικολογικές οργανώσεις της χώρας. Επικαλούνται μελέτη του Τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, σύμφωνα με την οποία αν το μέσο επίπεδο των μικροσωματιδίων στην Αττική μειωθεί κάτω από τα 30 μικρογραμμάρια, από 52,12 που είναι σήμερα, θα έχουμε 5.066 λιγότερους θανάτους το χρόνο, ενώ το προσδόκιμο ζωής για κάθε κάτοικο θα αυξηθεί κατά ένα χρόνο. *

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

alfie:
Τα καρτέλ ζουν και βασιλεύουν στην Τανζανία...

Πετρελαιοκίνηση: από του χρόνου και βλέπουμε

Ναι μεν, αλλά... επί της ουσίας «προτείνει τη διατήρηση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης Ι.Χ. οχημάτων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη -οι μοναδικές πόλεις στην Ευρώπη που ισχύει αυτό, με πρώτη επανεξέταση του θέματος τον Σεπτέμβριο του 2012, οπότε και θα ισχύσει η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία Euro 6».

Αυτή είναι η γνωμοδότηση της ειδικής μόνιμης επιτροπής προστασίας περιβάλλοντος της Βουλής για το ζήτημα της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα. Συγκεκριμένα, η επιτροπή αναφέρει στο σκεπτικό της πρότασής της: Η σύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκίνησης δεν θυμίζει σε τίποτα την αντίστοιχη στις αρχές της δεκαετίας του 1980, και υπ' αυτήν την έννοια αυτή, η άρση της απαγόρευσής της θα μπορούσε να είναι μία ορθή επιλογή, με την προϋπόθεση να καλύπτονται και πέντε βασικοί όροι:

Προϋποθέσεις

* Να αυξηθεί το ποσοστό χρήσης των ΜΜΜ (Μέσων Μαζικής Μεταφοράς) από τους κατοίκους με ανάλογη μείωση της χρήσης των Ι.Χ. οχημάτων.

* Να μειωθούν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε ό,τι αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου.

* Να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. οχήματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.

* Να οργανωθεί σωστά η υποδομή ελέγχου της ποιότητας των καυσίμων και της περιβαλλοντικής λειτουργίας των κινητήρων.

* Να αντιμετωπιστεί η νοθεία στα καύσιμα με συστηματικούς ελέγχους σε όλους τους κρίκους της αντίστοιχης αλυσίδας (διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας, βυτιοφόρα, πρατήρια).

Επειδή όμως η επιτροπή εκτιμά ότι «οι πέντε αυτές προϋποθέσεις δεν συντρέχουν επί του παρόντος», προτείνει τη διατήρηση της απαγόρευσης, με επανεξέταση που θα πραγματοποιείται σε ετήσια βάση (αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο 2012) και θα αφορά την πρόοδο ως προς την κάλυψη των πέντε λόγων.

Οι εισηγήσεις

Η επιτροπή κατέληξε σ' αυτή την απόφαση αφού έλαβε υπ' όψιν της: την εισήγηση του υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου, την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για την ποιότητα του αέρα σε αστικές περιοχές, τις εισηγήσεις του συνδέσμου εισαγωγέων αυτοκινήτων, το ενημερωτικό σημείωμα του καθηγητή Σαμαρά (ΑΠΘ), την ισχύουσα νομοθεσία με τα όρια εκπομπών της πετρελαιοκίνησης, τις απόψεις βουλευτών και τις εισηγήσεις φορέων Ecocity, Greenpeace.

Η γνώμη της επιτροπής, προέδρος της οποίας είναι ο Κώστας Καρτάλης, υιοθετήθηκε κατά πλειοψηφία και καλεί τα συναρμόδια υπουργεία να δρομολογήσουν τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των καυσίμων και για την έγκαιρη οργάνωση του συστήματος ελέγχου των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων, των καινούργιων και των μεταχειρισμένων.

Επίσης καλεί τα συναρμόδια υπουργεία να ελέγξουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα οποία ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους των δύο πόλεων, πλην όμως είναι αδειοδοτούμενα σε γειτονικούς νομούς.

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση «εξετάζεται θετικά η εισαγωγή οιασδήποτε τεχνολογίας (και της πετρελαιοκίνησης) που προσδίδει συγκριτικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα στα οχήματα». Και επισημαίνεται ότι «τα όρια επομπής οξειδίων αζώτου είναι σημαντικά υψηλότερα και για την τελευταία γενιά πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων (έγκριση τύπου Euro 5) σε σύγκριση πάντα με τα βενζινοκίνητα Ι.Χ. οχήματα νέας τεχνολογίας και ως εκ τούτου θεωρεί ότι η εισαγωγή στην κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων, που διαθέτουν έγκριση τύπου Euro 5, θα οδηγήσει στην αύξηση των συγκεντρώσεων των οξειδίων του αζώτου».

Γι' αυτό θεωρεί «ιδιαίτερα σημαντική την αυστηροποίηση των ορίων εκπομπής οξειδίων του αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων στην έγκριση τύπου Euro 6 που αναμένεται να ισχύσει το 2014».

Στο σκεπτικό της απόφασης υποστηρίζεται το εξής: «Το όποιο όφελος για την οικονομία δεν αντισταθμίζει τις βλάβες που προκαλούνται στην ανθρώπινη υγεία από τα αυξημένα επίπεδα οξειδίων αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων».

Η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης δεν αποτελεί ακόμη μία αναχρονιστική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας, αλλά μία αναγκαιότητα που προέκυψε από την κακή ποιότητα του αέρα και τη συχνή προβληματική ποιότητα των καυσίμων. Είπε ο Κώστας Καρτάλης υποστηρίζοντας: «Ανεξάρτητα από την απόφαση για την πετρελαιοκίνηση, είναι απολύτως αναγκαία η ανανέωση του στόλου των βαρέων φορτηγών, λεωφορείων κάθε είδους, στρατιωτικών οχημάτων, ασθενοφόρων και ταξί».

Επίσης υποστηρίζει «την ανάγκη αξιολόγησης της άρσης και σε άλλα αστικά κέντρα της χώρας, αν αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα αέριας ρύπανσης, τα οποία συναρτώνται με τη χρήση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων».

Μεταξύ άλλων η επιτροπή θεωρεί «θετική την έναρξη της συζήτησης για τα χαρακτηριστικά του νέου δακτυλίου που θα εφαρμοστεί στην Αθήνα και δεσμεύεται να καταθέσει σχετικές προτάσεις». *

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Harper:
Εχει δικιο ο Μακρεας σε άλλη ενοτητα:ειναι γελοιοι!!!Και προσθετω:καταπτυστοι και ανικανοι.Εχουν χάσει τη μπαλλα και δεν ξερουν τι τους γινεται...Αχυρανθρωποι που με ψεμματα πήραν την εξουσια και γαντζωθηκαν τόσο πολυ στην καρεκλα που ενω ο κόσμος καιγεται αυτοι το χαβά τους...Βγαινουν στα καναλια,εκφραζουν αντιρρησεις και στο τέλος υπερψηφιζουν τα πάντα...Λιονταρια στα κανάλια και κότες στη βουλη!Ανδεικελα,μαριονετες,"μικροι",ξεφτίλες!!!

Η ιστορια θα τους κρινει σιγουρα...μετά από χρόνια.Προσωπικά όμως θα ετρεμα την άμεση κριση του πολίτη...το ποτηρι του οποιου εχει ξεχειλισει εδω και καιρο!

Harper:
Μετά τις δηλώσεις Κουσελά για τη φοροδιαφυγη και την αντιπαραθεση με Βενιζέλο διάβασα πως παρενεβη εισαγγελέας οικονομικου εγκλήματος για διερευνηση....

Περιμενω εξελιξεις...Μωρέ λες???

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση