Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
Απελευθερώνεται η πετρελαιοκίνηση μετά το καλοκαίρι;
anastasios theodoridis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Ετσι ξαφνικά, στην κυριολεξία λίγες ώρες πριν αλλάξει η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος πέρασε με τροπολογία στη Βουλή την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μετά από 20 χρόνια δηλαδή, οι κάτοικοι των δύο μεγαλουπόλεων και των περιχώρων τους θα μπορούν, από αύριο κι΄όλας να επιλέξουν αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα.
Ηταν μία τροπολογία που ξάφνιασε τους πάντες κυρίως για το χρόνο που αποφασίστηκε να κατατεθεί!
Όπως και να έχει πάντως, από αύριο θα μπορούν να μπαίνουν τα πετρελαιοκίνητα στις δύο πόλεις και να ταξινομούνται (να βγαίνουν πινακίδες δηλαδή) νέα αυτοκίνητα με diesel κινητήρες, αρκεί αυτοί να είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5 και Euro 6, ενώ τα επαγγελματικά δεν πρεπει να ξεπερνούν τους τέσσερις τόνους…
Ακαιρη απαγόρευση
Αναμφίβολα, η απαγόρευση που δικαίως υπεγράφη τη δεκαετία του ’80 ήταν άκαιρη. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι ντίζελ κινητήρες είναι πλέον πολύ πιο πράσινοι από τους βενζίνης και σαφώς πιο οικονομικοί σε κατανάλωση. Ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου μονοξείδιο του άνθρακα. Από την άλλη, το επιχείρημα της αυξημένης εκπομπής μικροσωματιδίων (καπνού δηλαδή), που ήταν το βασικότερο επιχείρημα όλων όσοι αντιτίθενται στην απελευθέρωση των συγκεκριμένων κινητήρων, έχει καταρριφθεί για τα καλά, καθώς τα νέα ενεργά φίλτρα που χρησιμοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τις εκπομπές τους. Παράλληλα, ο ντίζελ συμβάλλει στη μείωση παραγωγής του διοξειδίου του άνθρακα, καθώς έχει χαμηλότερη κατανάλωση από τον βενζινοκινητήρα. Βέβαια όλα αυτά ισχύουν εφόσον το καύσιμο είναι καθαρό και η συντήρηση του οχήματος όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή…
Η αγορά δεν είναι έτοιμη
Οι συνθήκες ήταν πιο ώριμες από ποτέ προκειμένου να απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την τεχνολογία, γιατί η ήδη λαβωμένη από την κρίση και τους φόρους αγορά αυτοκινήτου σε καμία περίπτωση δεν δείχνει έτοιμη να αντεπεξέλθει σε αυτό το μέτρο. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγωγικών εταιρειών δεν έχει εισαγάγει επαρκή αριθμό πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, κάτι που θα αναγκαστούν να κάνουν τ'ωρα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει άμεσα να διαθέσουν ρευστό, το οποίο βέβαια δεν υπάρχει, ενώ οι τράπεζες δεν δείχνουν πρόθυμες να δανειοδοτήσουν επιχειρήσεις με τεράστιες οικονομικές ζημίες τα τελευταία χρόνια. Το μόνο σίγουρο είναι οτι τους πρώτους μήνες πολλές εισαγωγικές θα βάζουν παραγγελίες για τους πελάτες τους που θέλουν diesel κινητήρα, με μία αναμονή περίπου δύο μηνών, αφού δεν υπάρχουν τα χρήματα να αγοραστούν αυτοκίνητα ωστε να είναι ετοιμοπαράδοτα...
Βενζίνη vs diesel
Η συμπίεση του ντίζελ κινητήρα ευνοεί τη χρήση υπερτροφοδότησης, έτσι σχεδόν όλοι οι πετρελαιοκινητήρες σήμερα προσφέρονται με turbo. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο βενζινοκινητήρας έχει σαφώς υψηλότερα όρια περιστροφής, άρα παράγει μεγαλύτερη ισχύ, έχει χαμηλότερο θόρυβο και διατηρεί σταθερή τιμή ροπής για πολύ πιο ευρύ φάσμα στροφών. Σε αυτοκίνητα όπως τα τετρακίνητα SUV, αλλά και τα μεγάλα οικογενειακά, ο ντίζελ κινητήρας ταιριάζει γάντι με τη φιλοσοφία τους, ενώ στα σπορ αυτοκίνητα ή στις μεγάλες λιμουζίνες, κατά την άποψή μας, ταιριάζει καλύτερα ο βενζινοκινητήρας.
ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Πλεονεκτήματα
Ευστροφία
Ισχύ
Ποιότητα λειτουργίας
Κόστος κατασκευής
Συνεργασία με ηλεκτροκινητήρες
Μειονεκτήματα
Κατανάλωση
Ροπή
Αντοχή
Ρύποι CO2
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Πλεονεκτήματα
Ροπή
Κατανάλωση (40% λιγότερη)
Ρύποι CO2 (25% λιγότεροι)
Αντοχή
Συνεργασία με turbo
Μειονεκτήματα
Κόστος κατασκευής
Βάρος
Ρύποι οξειδίων του θείου και καπνού
Κόστος λειτουργίας
Θόρυβος κραδασμοί
Κρύα εκκίνηση
alfie:
Με μόλις 90 λέξεις, απελευθερώνεται από σήμερα η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε μόλις 90 λέξεις διορθώνεται μία κατάφορη αδικία, από ένα νόμο που ισχύει από την δεκαετία του ’90.
Δημοσιεύτηκε λοιπόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ετσι σύμφωνα με το νόμο 4030 /2011 και το άρθρο 50, από σήμερα μπορούν να ταξινομούνται αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ επιτρέπεται παράλληλα και η μετακίνηση αυτών των αυτοκινήτων στις δύο πόλεις. Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να διαθέτει κινητήρα προδιαγραφών ρύπων Euro 5, 6.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 αναφέρει:
«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
Η Ελλάδα, μέχρι σήμερα, ήταν μόνη χώρα στην Ευρώπη με περιορισμούς στη χρήση των κινητήρων ντίζελ και μία από τις ελάχιστες που έχουν σε εφαρμογή τέτοια την απαγόρευση. Για παράδειγμα, περιορισμοί υπάρχουν και στην Ιαπωνία. Όμως εκεί ουσιαστικά ισχύει η απαγόρευση ώστε να καθοδηγήσουν εμπορικά τους υποψήφιους αγοραστές προς τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού αυτές δεν έχουν ακόμα τόσο εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες, όσο έχουν οι Ευρωπαίοι. Αυτοί έχουν άλλωστε τα υβριδικά συστήματα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, χάρη στην εφαρμογή των αυστηρότατων προδιαγραφών των ρύπων για κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, που είναι γνωστές ως Euro 5, Euro 6 κλπ, έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον θέλουν να πουλάνε αυτοκίνητα εντός της Ε.Ε., να επενδύουν τεράστια ποσά στην τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων τους. Ιδιαίτερα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μία τεχνολογική… έξαρση την τελευταία δεκαετία, η οποία πλέον τους έχει ανακηρύξει ως οι πιο οικονομικοί και «πράσινοι» κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις μοντέλων εκπέμπουν λιγότερους ρύπους ακόμα και από υβριδικά αυτοκίνητα!
Παράλληλα η χρήση φίλτρων άνθρακα στις εξατμίσεις, έχουν μηδενίσει την εκπομπή μικροσωματιδίων από αυτή, δηλαδή καπνού. Όλα τα παραπάνω βέβαια προϋποθέτουν τη σωστή συντήρηση των κινητήρων, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, αλλά και τη χρήση «καθαρού» πετρελαίου κίνησης. Ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, κι επειδή το κράτος είναι ανήμπορο να πατάξει τη νοθεία, πρέπει οι ίδιοι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων πετρελαίου να αυτοπροστατευτούν, επιλέγοντας συγκεκριμένα-έμπιστα πρατήρια για τον ανεφοδιασμό τους. Αυτή είναι η μόνη λύση προς το παρόν…
Ο «πράσινος δακτύλιος»
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο, αίρεται η απαγόρευση κυκλοφορίας και πώλησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αρκεί αυτά να πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 5 και Euro 6.
Παράλληλα από την 1η Μαΐου το Υπουργείο προτείνει την έναρξη ισχύς του «Πράσινου Δακτυλίου», σε αντικατάσταση του σημερινού, μικρού. Σύμφωνα με το σχέδιο που ετοιμάζεται, στο νέο δακτύλιο θα μπορούν να κυκλοφορούν ολα τα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα αν είναι «μονά» η «ζυγά», με την προϋπόθεση αυτά να είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από 140g/km και κάτω. Για όλα τα άλλα αυτοκίνητα θα ισχύει το «μονα-ζυγά» όπως σήμερα.
Σε ότι αφορά τα φορτηγά, μελετάτε η απαγόρευση κυκλοφορίας στο μεγάλο δακτύλιο, όσων είναι άνω των 2,2 τόνων και έως 12 τόνους, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992.
Παράλληλα θα απαγορευθεί η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Σημειώστε πως τα οχήματα στα οποία θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στον «πράσινο δακτύλιο» θα τοποθετείτε ένα ειδικό πράσινο σήμα σε εμφανές σημείο.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση