Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
27 Δεκεμβρίου 2024, 14:28:57

Αποστολέας Θέμα: Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας  (Αναγνώστηκε 6629 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

18 Δεκεμβρίου 2010, 20:14:33
Αναγνώστηκε 6629 φορές
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Η ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας με σκοπό την όσο το δυνατόν καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, δεν είναι απλώς πολιτική μας προτεραιότητα, αλλά ο πυρήνας της πολιτικής μας.

Ανάπτυξη, όμως, δεν νοείται αν δεν μπορέσουμε να σταματήσουμε την αναίτια «οικονομική αιμορραγία» που υφίσταται ποικιλοτρόπως το Ε.Σ.Υ.. Μόνο αν περιορίσουμε τις ανεξέλεγκτες δαπάνες θα υπάρξουν πόροι, οι οποίοι θα κατευθυνθούν στο ίδιο το σύστημα υγείας.

Η όλη νομοθετική μας πρωτοβουλία στηρίζεται στους εξής άξονες:

α) Αλλαγή του όλου συστήματος προμηθειών με βασικό προαπαιτούμενο τον προγραμματισμό του Δημοσίου, τη δυνατότητα αυτού να εξοφλεί έγκαιρα τις υποχρεώσεις του, αλλά και την εμπλοκή ιδιωτικών φορέων με σκοπό την εξοικονόμηση σημαντικών οικονομικών πόρων.

β) Την δημιουργία νέου οργανισμού παροχών υγείας, στον οποίο θα εντάσσονται οι κλάδοι υγείας του Ι.Κ.Α., Ο.Γ.Α, Ο.Α.Ε.Ε., Ο.Π.Α.Δ. και Οίκου του Ναύτη με σκοπό την ενιαία και οικονομικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας σε όλους τους ασφαλισμένους των Ταμείων αυτών, δηλαδή σχεδόν στο σύνολο του ελληνικού λαού. Ταυτοχρόνως τα νοσοκομεία του Ι.Κ.Α. εντάσσονται στο Ε.Σ.Υ.

γ) Ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας φαρμακείων και ιδιωτικών κλινικών, με σκοπό την περαιτέρω μείωση των δαπανών στον τομέα αυτό.

δ) Εξορθολογισμός των παρεχόμενων οικονομικών επιδομάτων σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, με σκοπό τα παρεχόμενα επιδόματα να κατευθύνονται προς αυτούς που πραγματικά τα έχουν ανάγκη.

ε) Ρύθμιση επιμέρους θεμάτων, που αφορούν ζητήματα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ειδικότερα της λειτουργίας του Ε.Σ.Υ., με σκοπό την άρση δυσλειτουργιών και ενδεχομένως αδικιών που έχουν διαπιστωθεί.

Στην νομοθετική μας πρωτοβουλία, τα σχόλια, οι παρατηρήσεις, αλλά και οι προτάσεις σας είναι σημαντικές. Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 27 Δεκεμβρίου 2010.

Ο Υπουργός Υγείας

και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Ανδρέας Λοβέρδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

18 Δεκεμβρίου 2010, 20:36:43
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Πλοήγηση στη Διαβούλευση

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

19 Δεκεμβρίου 2010, 07:45:47
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Θα ήθελα να αναφερθώ σε συγκεκριμένα άρθρα του σχεδίου νόμου που αφορούν  τους ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου και τους ειδικευόμενους.

Τα άρθρα αυτά είναι το άρθρο 59 (Ιατροί Υπαίθρου),  το άρθρο 69 (Ειδικότητα Ψυχιατρικής, Νευρολογίας, παιδοψυχιατρικής και Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης), το άρθρο 72 (Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας) και το άρθρο 73(χωρίς τίτλο, αναφέρεται στην αναγνώριση χρόνου ειδικότητας  από την υπηρεσία υπαίθρου).

Η νομοθετική σας πρωτοβουλία στα παραπάνω άρθρα στηρίζεται στον άξονα «Ρύθμιση επιμέρους θεμάτων, που αφορούν ζητήματα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ειδικότερα της λειτουργίας του Ε.Σ.Υ., με σκοπό την άρση δυσλειτουργιών και ενδεχομένως αδικιών που έχουν διαπιστωθεί.»

Όπως ακριβώς αναφέρετε υπήρξαν δυσλειτουργίες και αδικίες κατά το παρελθόν μέχρι και σήμερα που δυστυχώς δεν θα ξεπεραστούν με την ψήφιση των παραπάνω άρθρων.

Θα περάσω στην ουσία λοιπόν και θα αναφερθώ κατ’ άρθρο:


Άρθρο 59 (Ιατροί Υπαίθρου)

Ο θεσμός της «υπηρεσίας υπαίθρου» τα τελευταία τρία χρόνια δέχεται νομοθετικές επεμβάσεις δυστυχώς όχι πάντα προς το καλύτερο. Μείωση-αύξηση του χρόνου από 15 μήνες σε 12, από 12 μήνες σε 9 και τελευταία από 9  μήνες πάλι σε 12. Όλες αυτές οι μεταβολές χωρίς καμία απολύτως εξυπηρέτηση των αναγκών του θεσμού και χωρίς καμία εξήγηση των λόγων που τις επέβαλλαν.

Κατά τις μετατροπές αυτές έγιναν κάποια λάθη που οφείλονται κατά άλλα σε λάθη «τυπογραφικά» και άλλα σε λάθος ερμηνείες.

Συγκεκριμένα, βάσει του Νόμου 3730/2008, άρθρο 23(Φ.Ε.Κ. 262, τεύχος Α', 23/12/2008) ο ιατρός δικαιούται δεκαπέντε (15) ημέρες κανονικής άδειας (με υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου να ορίζεται στους 12 μήνες για τους υπόχρεους). Αυτό μεταφέρθηκε και στην Κανονιστική Απόφαση Γ.Π.οικ. 8246/21-01-2009 (παράγραφος VII.5).

Βάσει του προγενέστερου Νόμου 3580/2007, άρθρο 21, παράγραφος 3 (Φ.Ε.Κ. 134, τεύχος Α', 18/6/2007) ο ιατρός δικαιούταν δεκαπέντε (15) ημέρες κανονικής άδειας (με υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου να ορίζεται στους 9 μήνες για τους υπόχρεους).Με την αύξηση δηλαδή της υποχρεωτικής υπηρεσίας υπαίθρου από 9 μήνες σε 12 η κανονική άδεια παρέμεινε στις 15 ημέρες.

Βάσει τώρα του Νόμου 3528/2007, άρθρο 48, παράγραφος 1 (Φ.Ε.Κ. 26, τεύχος Α', 9/2/2007) οι Δημόσιοι Υπάλληλοι (στους οποίους υπάγονται και οι Ιατροί Υπόχρεοι Υπηρεσίας Υπαίθρου) δικαιούνται να λάβουν κανονική άδεια μετά αποδοχών δύο (2) μήνες μετά το διορισμό τους η οποία ορίζεται σε δύο (2) ημέρες για κάθε μήνα υπηρεσίας.

Συμπέρασμα του παραπάνω νόμου είναι πως οι Ιατροί Υπόχρεοι Υπηρεσίας Υπαίθρου δικαιούνται Κανονικής Άδειας μετά αποδοχών είκοσι (20) ημερών στην δωδεκάμηνη (12) υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου. Στο ίδιο συμπέρασμα παραπέμπει και η Εγκύκλιος επί του άρθρου 1 του Ν. 3302/2004 του Υπουργείου Εργασίας που αναφέρεται στην Κανονική Άδεια των Δημοσίων Υπαλλήλων.

Θα ζητούσα λοιπόν εκτός της τροποποίησης που αναφέρεται στο άρθρο 59 να διορθωθεί και αυτό το «τυπογραφικό» λάθος που δημιουργήθηκε με τον προηγούμενο νόμο.

Επίσης στο Νόμο 3730/2008, άρθρο 23(Φ.Ε.Κ. 262, τεύχος Α', 23/12/2008) αναφέρεται ότι «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητή  του Νοσοκομείου στο οποίο υπάγονται, η τρίμηνη τοποθέτηση των υπόχρεων ιατρών στον παθολογικό και  χειρουργικό τομέα του νοσοκομείου δύναται να λάβει  χώρα και μετά το πρώτο τρίμηνο της υποχρεωτικής  δωδεκάμηνης υπηρεσίας υπαίθρου και έως τρεις (3)  μήνες πριν τη λήξη αυτής.»

Η παραπάνω διάταξη εκτός του ότι  απ’ όσο μπορώ να γνωρίζω έχει γίνει πράξη σε ελάχιστες περιπτώσεις είναι άκρως αδικαιολόγητη και επικίνδυνη. Ο ορισμός της λέξης «εκπαίδευση» χάνει την έννοιά του όταν γίνεται μετά το πέρας της εννεάμηνης θητείας στο Κ.Υ. , Π.Ι. ή Πλοίο.

Οπότε θα επιθυμούσα εάν κρίνετε ορθό να τροποποιηθεί η παραπάνω διάταξη και να επανέλθει το καθεστώς που επικρατούσε πριν την ψήφισή του και το οποίο αναφέρεται στο Νόμου 3580/2007, άρθρο 21, παράγραφος 3 (Φ.Ε.Κ. 134, τεύχος Α', 18/6/2007)

Επίσης κάποιες σύντομες προτάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία του θεσμού της «υπηρεσίας υπαίθρου»:

1. Δωδεκάμηνη θητεία για όλους τους ιατρούς ανεξάρτητα αν προηγήθηκε ή όχι άσκηση σε ειδικότητα. Αύξηση της θητείας όταν και μόνο οι αιτήσεις σε δημοσιευμένη προκήρυξη δεν ξεπερνάν σε αριθμό τις προκηρυσσόμενες θέσεις.

2. Αυτόματη παράταση στον υπηρετούντα ιατρό έως ότου αντικατασταθεί από τον επόμενο ιατρό. Η παράταση να μην ξεπερνάει τους δώδεκα μήνες.

3. Η τρίμηνη υποχρεωτική άσκηση να μετατραπεί σε μηνιαία υποχρεωτική άσκηση.

4. Την μηνιαία άσκηση οι ιατροί να την ασκούν στο Κ.Υ. και έπειτα να παραμένουν είτε στο Κ.Υ. εάν πρόκειται για θέση σε Κ.Υ. είτε να μεταβαίνουν στο Π.Ι. εάν πρόκειται για θέση σε Π.Ι. Το διάστημα αυτό του ενός μηνός να παραμένει στη θέση του και ο προηγούμενος ιατρός είτε είναι διορισμένος σε Κ.Υ. είτε βρίσκεται σε Π.Ι.

5. Κατάργηση του θεσμού «αγροτικού επί θητεία». Οι υπηρεσίες του υπουργείου αδυνατούν να ελέγξουν το χρόνο αναμονής για ειδικότητα των αιτούντων ιατρών βάσει των δικαιολογητικών που υποβάλλουν. Με βάση τις προτάσεις 7 και 10 θα αυξηθεί και ο αριθμός των αιτούντων ιατρών αλλά και οι επιλογές, οπότε θα μειωθεί η πιθανότητα να μην τοποθετείται ιατρός και να μένουν άγονες οι προκηρυχθείσες  θέσεις.

6. Κατάργηση του δικαιώματος δεύτερης δήλωσης σε όσους τοποθετούνται σε άγονα αγροτικά. Το μόνο κίνητρο να παραμείνει το επίδομα άγονου. Το ίδιο επίδομα να δίνεται και στους ιατρούς που υπηρετούν σε πλοία.

7. Δικαίωμα συμμετοχής στις προκηρύξεις εκτός των ειδικευόμενων σε παράταση και των ειδικευόμενων που την ημερομηνία διορισμού στην υπηρεσία υπαίθρου θα έχουν παραιτηθεί από την ειδικότητά τους. Σε περίπτωση μη αποδοχής της θέσης αφαίρεση του δικαιώματος συμμετοχής σε επόμενες προκηρύξεις.

8. Κατάργηση της μοριοδότησης. Επικρατέστερος ο ιατρός με παλαιότερη ημερομηνία κτήσης πτυχίου, αναγνώρισης ΔΟΑΤΑΠ για πτυχία χωρών εκτός Ε.Ε. και ένταξης χώρας στην Ε.Ε. εφόσον αυτή πραγματοποιήθηκε μεταγενέστερα της κτήσης πτυχίου. Σε περίπτωση ίδιας ημερομηνίας επικρατέστερος ο ιατρός με τον μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου. Μη μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου.

9. Οι ιατροί που παραιτούνται από την υπηρεσία υπαίθρου για διορισμό στην ειδικότητα πριν τη συμπλήρωση των έξι μηνών να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν ξανά σε επόμενη προκήρυξη μετά τη μερική ή πλήρη ειδίκευση. Ιατροί που παραιτούνται μετά το πέρας του εξαμήνου να θεωρούνται ως εκπληρώσαντες την υπηρεσία υπαίθρου και να μην έχουν δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης σε επόμενη προκήρυξη. Ιατροί που παραιτούνται για οποιοδήποτε άλλο λόγο να μην έχουν το δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης σε επόμενη προκήρυξη.

10. Δικαίωμα 5 επιλογών στις προκηρύξεις των κενών και κενούμενων θέσεων σε Π.Ι., Κ.Υ. και πλοία.

11. Δημιουργία  πίνακα από το αρμόδιο τμήμα υπηρεσίας υπαίθρου (τμήμα Γ') του Υπουργείου Υγείας με τα αγροτικά σε όλη τη χώρα. Στη λίστα θα αναφέρεται Νομός, Κ.Υ., Π.Ι., Ονοματεπώνυμο ιατρού, ημερομηνία διορισμού και ημερομηνία αποχώρησης.

Ο πίνακας να είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου και να ανανεώνεται καθημερινά.

12. Πρόγραμμα δημοσίευσης προκήρυξης, ημερομηνιών κατάθεσης δικαιολογητικών, προσωρινών αποτελεσμάτων, ενστάσεων, οριστικών αποτελεσμάτων, αποστολής διορισμών, διορισμών ιατρών στα Κ.Υ

(Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος)

13. Το διάστημα μεταξύ 26-31 Μαρτίου,  26-30 Ιουνίου, 26-30 Σεπτεμβρίου και 26-31 Δεκεμβρίου τα Κ.Υ. να ενημερώνουν το Υπουργείο Υγείας για τους διορισμούς ή όχι των ιατρών ώστε όσα δεν καλύφθηκαν να προκηρύσσονται στην αμέσως επόμενη προκήρυξη.

14. Μη υποχρεωτική η εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου για διορισμό στο δημόσιο.

 
Άρθρο 69 (Ειδικότητα Ψυχιατρικής, Νευρολογίας, παιδοψυχιατρικής και Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης)

 
Ειδικότητες που ο μόνος τρόπος για να τις αποκτήσουν κάποιοι συνάδελφοι  είναι η ειδίκευσή τους να γίνει σε οποιοδήποτε νοσοκομείο του κόσμου εκτός του Ε.Σ.Υ.

Αν για το θεσμό της «υπηρεσίας υπαίθρου» κάθε χρόνο είχαμε και νέο νόμο για τις παραπάνω ειδικότητες το υπουργείο έδωσε τη δυνατότητα στους εν αναμονή ιατρούς να εκπαιδευτούν στη νομική ορολογία τα τελευταία τρία χρόνια με καταιγισμό νόμων, τροπολογιών και εγκυκλίων.

Δε θα προτείνω λύση αφού η κατάσταση δεν επιδέχεται δίκαιης λύσης για όλους τους συναδέλφους. Δυστυχώς όμως οι προκάτοχοί σας (κος Γιαννόπουλος, κος Αβραμόπουλος και κα Ξενογιαννακοπούλου) έκαναν τα αδύνατα δυνατά να εμπλέξουν την κατάσταση σε βαθμό που κανείς πλέον δε μπορεί να δώσει δίκαιη λύση. Εύχομαι με την τροπολογία του άρθρου 69 και με τη σχετική εγκύκλιο που θα δημοσιεύσετε να δώσετε όχι μόνο τη δικαιότερη και πιο αναίμακτη λύση για τους συναδέλφους αλλά και το δικαίωμα του προγραμματισμού της προσωπικής αλλά και επαγγελματικής τους ζωής. Με τις συνεχείς αλλαγές των τελευταίων χρόνων κανείς δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει τη χρονική στιγμή έναρξης και ολοκλήρωσης της ειδικότητάς τους.

Αν και έχω ασχοληθεί αρκετό διάστημα με το θέμα αποφεύγω να προτείνω λύση κυρίως λόγω της προσωπικής μου γνώμης πως ο καλύτερος και πιο ενδεδειγμένος τρόπος έναρξης ειδικότητας σε μία χώρα που θέλει να ονομάζεται ευνομούμενη είναι η καθιέρωση πανελληνίων εξετάσεων. Η μετάβαση στο σύστημα των εξετάσεων από το σημερινό απάνθρωπο σύστημα με τις λίστες αναμονής είναι μία διαδικασία που μπορεί να γίνει άμεσα και χωρίς αδικίες στους γιατρούς που αναμένουν επί χρόνια να ειδικευτούν. Στην επόμενη «διαβούλευση» δεσμεύομαι πως θα καταθέσω τις προτάσεις μου.

 
Άρθρο 72 (Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας)

Άμεση απόσυρση του άρθρου 72, ως άνιση μεταχείριση μεταξύ ειδικευομένων και ειδικευμένων ιατρών. Δε μπορώ να καταλάβω την ανάγκη μιας τέτοιας ρύθμισης, τι ακριβώς εξυπηρετεί και ποιους. Πως είναι δυνατόν να δίνεται άδεια άσκησης ειδικότητας σε συνάδελφο χωρίς εξετάσεις ;

Θα παρακαλούσα είτε το υπουργείο είτε κάποιος συνάδελφος να εξηγήσει τι σημαίνει «θεραπεία ενός ακόμα φαινομένου άνισης μεταχείρισης ιατρών που οφείλεται στην καθυστέρηση ως προς την οργάνωση της εκπαίδευσης της ειδικότητας Παθολογικής Ογκολογίας και στις αλλεπάλληλες και αποσπασματικές επεμβάσεις σχετικά με την χορήγηση τίτλου αυτής της ειδικότητας» που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

Φοβάμαι πως το παραπάνω άρθρο είναι μία ακόμα «αποσπασματική επέμβαση» που δεν εξυπηρετεί αγνούς σκοπούς.


Άρθρο 73 (χωρίς τίτλο, αναφέρεται στην αναγνώριση χρόνου ειδικότητας  από την υπηρεσία υπαίθρου)


Άμεση απόσυρση του άρθρου 73, ως άνιση μεταχείριση μεταξύ ειδικευομένων ιατρών. Δεν είναι δυνατόν να αναγνωρίζεται ως χρόνος άσκησης ειδικότητας ο χρόνος που ο ιατρός υπόχρεος υπηρεσίας υπαίθρου άσκησε την υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου σε μη αναγνωρισμένα τμήματα, πιθανότατα σε Κ.Υ. που δεν είναι αναγνωρισμένα να δίνουν τον αντίστοιχο χρόνο ειδικότητας.

Το παραπάνω άρθρο έρχεται και σε αντίθεση με την υπ’ αρίθμ. Αρ.Πρωτ.Υ7α/ΓΠ/οικ 96756 (11ης Ιουλίου 2008) εγκύκλιο της Δ/νσης Επαγγελμάτων Υγείας με θέμα «αναγνώριση χρόνου ειδίκευσης ιατρών στο εξωτερικό»

Η προσωπική μου γνώμη η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη συγκεκριμένη διάταξη αλλά και με τις προηγούμενες διατάξεις παλαιοτέρων νόμων όπως την παρ. 3Β και Γ του άρθρου 21 του Ν.3580/07 (ΦΕΚ 134 Α’/2007) και το άρθρο 8 του Ν.3627/07 (ΦΕΚ 292 Α’/2007) είναι η άμεση απεμπλοκή της ειδικότητας από την υπηρεσία υπαίθρου, το οποίο σημαίνει σε μη αναγνώριση χρόνου ειδικότητας από την υπηρεσία υπαίθρου. Θεωρώ απαράδεκτο να εξισώνεται ο χρόνος που ένας ιατρός συνταγογραφεί σε ένα άγονο Π.Ι.  ή σε ένα Κ.Υ. με την ειδίκευσή του στη Χειρουργική Κλινική ενός Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου.

Ζητώ συγγνώμη που μακρηγόρησα αλλά πιστεύω πως έθεσα κάποια ζητήματα τα οποία απασχολούν συναδέλφους αγροτικούς και ειδικευομένους.

Προσπάθησα να τεκμηριώσω τα ζητήματα που έθεσα με παραπομπές σε άλλα κείμενα για τη διευκόλυνση του δημόσιου διαλόγου

 
Σας ευχαριστώ!


Αναστάσιος Θεοδωρίδης
Ειδικευόμενος Ιατροδικαστικής

Θεσσαλονίκη, 18/12/2010
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

17 Φεβρουαρίου 2011, 02:26:34
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Άρθρο 72 (Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας)

Άμεση απόσυρση του άρθρου 72, ως άνιση μεταχείριση μεταξύ ειδικευομένων και ειδικευμένων ιατρών. Δε μπορώ να καταλάβω την ανάγκη μιας τέτοιας ρύθμισης, τι ακριβώς εξυπηρετεί και ποιους. Πως είναι δυνατόν να δίνεται άδεια άσκησης ειδικότητας σε συνάδελφο χωρίς εξετάσεις ;

Θα παρακαλούσα είτε το υπουργείο είτε κάποιος συνάδελφος να εξηγήσει τι σημαίνει «θεραπεία ενός ακόμα φαινομένου άνισης μεταχείρισης ιατρών που οφείλεται στην καθυστέρηση ως προς την οργάνωση της εκπαίδευσης της ειδικότητας Παθολογικής Ογκολογίας και στις αλλεπάλληλες και αποσπασματικές επεμβάσεις σχετικά με την χορήγηση τίτλου αυτής της ειδικότητας» που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

Φοβάμαι πως το παραπάνω άρθρο είναι μία ακόμα «αποσπασματική επέμβαση» που δεν εξυπηρετεί αγνούς σκοπούς.
Πριν
Παράθεση
Άρθρο 72
Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας

Κατ’ εξαίρεση των όσων προβλέπονται στο άρθρο 1 του ΠΔ 204 1998 (ΦΕΚ Α 162 χορηγείται σε ιατρούς ο τίτλος ειδικότητας Παθολογικής Ογκολογίας, χωρίς εξετάσεις, εφόσον κατά τη δημοσίευση του παρόντος, συντρέχουν υποχρεωτικά οι εξής προϋποθέσεις:
α) η ειδικότητα της παθολογίας να έχει αποκτηθεί πριν την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης Υ4α 35455 02 (ΦΕΚ 1568 16. 12. 2002).
β) όλη ή μέρος της άσκησης στην ειδικότητα της παθολογίας, διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) ετών, να έχει πραγματοποιηθεί σε παθολογική ογκολογική κλινική ογκολογικού νοσοκομείου.

Μετά

Παράθεση
Άρθρο 68
Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας

Κατ’ εξαίρεση των όσων προβλέπονται στο άρθρο 1 του π.δ. 204/1998 (ΦΕΚ 162 Α΄) χορηγείται σε ιατρούς ο τίτλος ειδικότητας Παθολογικής Ογκολογίας, κατόπιν εξετάσεων,εφόσον κατά τη δημοσίευση του παρόντος, συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) Η ειδικότητα της παθολογίας αποκτήθηκε πριν την έκδοση της υπουργικής απόφασης Υ4α/35455/2002 (ΦΕΚ 1568 Β΄).

β) Όλη ή μέρος της άσκησης στην ειδικότητα της παθολογίας, διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) ετών, πραγματοποιήθηκε σε παθολογική ογκολογική κλινική ογκολογικού νοσοκομείου.

Μερικά πράγματα δε χρήζουν περαιτέρω σχολιασμό.
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

18 Ιουλίου 2011, 15:41:50
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

alfie


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Στο φως, τα λάθος στοιχεία του Λοβέρδου

Της ΝΤΑΝΙ ΒΕΡΓΟΥ

«Τα σχόλια, ιδιαιτέρως ανησυχητικά. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένα που να μη δηλώνει ότι τα αριθμητικά στοιχεία -κλινών, κάλυψης κρεβατιών, γιατρών κ.λπ.- είναι λανθασμένα. Σας παρακαλώ να δείτε άμεσα τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης μικρής ομάδας, που θα περάσει αυτή από τα 135 νοσοκομεία της χώρας -κλινική προς κλινική-, δεν είναι δύσκολο αν κληθούν οι διευθυντές και οι προϊστάμενες σε μια κοινή συνάντηση με το διοικητή του νοσοκομείου και την ομάδα αυτή - και να συλλεγούν εξαρχής τα πραγματικά στοιχεία. Στην περίπτωση αυτή -ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με την αναδιάταξη του ΕΣΥ- θα υπάρχει τουλάχιστον ένα αίσθημα δικαιοσύνης, ότι οι αποφάσεις του υπουργείου πάρθηκαν εν γνώσει της πραγματικής κατάστασης και όχι βάσει λανθασμένων, παλιών ή και πλασματικών στοιχείων».

Αναστασία Μπέκα, Γενικό Νοσοκομείο Παπανικολάου

Το αναρτημένο στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας σχόλιο με τον αριθμό 85 της γιατρού του Νοσοκομείου της Θεσσαλονίκης συνοψίζει τα όσα γράφτηκαν τις τελευταίες 17 ημέρες στον ηλεκτρονικό κοινωνικό διάλογο για τις συγχωνεύσεις νοσηλευτικών μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Αλλοι πιο οργισμένοι, άλλοι ακόμη και προσβλητικοί και άλλοι ψυχροί καταγραφείς αριθμών, γιατροί όλων των βαθμίδων, νυν και εν ενεργεία, νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό παραθέτουν αριθμητικά και στατιστικά λάθη για πληρότητα, αριθμό γιατρών, αναπτυγμένες κλίνες και ανάγκες και κάνουν εκκλήσεις για διόρθωση των λανθασμένων στοιχείων και αναθεώρηση των αλλαγών, που σε αυτά βασίστηκαν.

258 σελίδες. 487 συμμετοχές. Ο κοινωνικός διάλογος πάνω στην τελική πρόταση του υπουργείου Υγείας: «Αναδιάταξη των Μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας», που ξεκίνησε το απόγευμα της 1ης Ιουλίου, οπότε και δόθηκε στη δημοσιότητα, έκλεισε χθες βράδυ, όπως είχε προαναγγείλει από τη Βουλή ο Α. Λοβέρδος. Τώρα, αναμένονται οι υπουργικές αποφάσεις, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό -και όχι σχετικό νομοσχέδιο- για να κλειδώσουν οι αλλαγές στο ΕΣΥ. Οι υπογραφές τους θα ξεκινήσουν στις 22 του μηνός, είχε πει ο ίδιος, στη συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, την Πέμπτη 7 Ιουλίου. «Οπου έχουμε κάνει λάθος, θα το δούμε με ενδιαφέρον» είχε πει ο Ανδρέας Λοβέρδος τότε στη Βουλή και έσπευσε να συμπληρώσει: «Δεν θα μετακινηθούμε από τις θέσεις μας».

Η «Ε» διάβασε και παραθέτει ενδεικτικά σχόλια των συμμετεχόντων στον κοινωνικό διάλογο του υπουργείου:

«Κρύβετε την πραγματική ατζέντα»

«Ενα κουρελόχαρτο γραμμένο στο πόδι σε κάποια άγνωστη γλώσσα! Καλά, δεν ντρέπεστε λίγο να παρουσιάζετε τα μπακαλοτέφτερά σας ως επίσημες εισηγήσεις; Ποτέ δεν θυμάμαι να έπασχε το υπουργείο Υγείας από τέτοιας έκτασης ασχετοσύνη και απουσία κάθε έννοιας σχεδιασμού. Εκτός και αν θέλετε να κρύψετε την πραγματική ατζέντα των μεταρρυθμίσεων: περικοπή των δαπανών κατά 1.200 εκατομμύρια ευρώ με βάση το Μεσοπρόθεσμο και όχι μόνο της υποθετικής περικοπής των 150 εκατομμυρίων που επιφέρει η ανακατανομή. Μαζέψτε το πριν "σας πάρουν με τις πέτρες", που είπε κι ο πρωθυπουργός».

Παπαϊωκείμ, επίκουρος καθηγητής Παθολογίας

«Ο υπουργός έχει γνώση για τα στοιχεία;»

«Δεν φτάνουν αυτά που περνάμε; Δεν φτάνουν οι μειώσεις; Δεν φτάνουν τόσοι μήνες με τις απαράδεκτες συνθήκες, που προσπαθούμε να κρατήσουμε τα νοσοκομεία; Ηρθαν κι έδεσαν οι προτάσεις περί συγχωνεύσεων που διαλύουν το σύστημα. Ο υπουργός μας τι κάνει; Εχει γνώση ο ίδιος για το αποτέλεσμα όλων αυτών των προτάσεων; Ξέρει ότι τα στοιχεία δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια; Βοήθεια περιμέναμε για τα νοσοκομεία από τον υπουργό μας.

Συμπέρασμα: Αναβάλλεται για το σύστημα υγείας να γίνει και πάλι κάτι καλό. Αναβολή στην αναβολή, φτάνεις στη χώρα τού Ποτέ. Λυπάμαι για τους αγώνες μας».

Παν. Τσάλλας, Γεν. Νοσοκομείο Πατησίων

«Φιλτράρετε τα στοιχεία μέσω συμβουλίων»

«Αναδιάρθρωση των δομών υγείας είναι καλή και αναγκαία πρωτοβουλία, αρκεί τα δεδομένα (αναφερόμενα στοιχεία) βάσει των οποίων καταλήγουμε σε συμπεράσματα και βάσει των τελευταίων παίρνονται αποφάσεις να είναι σωστά. Στην πλειονότητα τα αναφερόμενα ως πραγματικά στοιχεία είναι λάθος αφού δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα παραγωγικότητας και στελέχωσης καθώς και αναγκών των μονάδων υγείας στην Ελλάδα τού σήμερα. Είναι γεγονός επίσης ότι τα στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα νοσούν. Ενα φίλτρο αξιοπιστίας που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, ενεργοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει ο Ν. 3329/2005 άρθρο 9, ήταν τα στοιχεία να φιλτραριστούν και να εγκριθούν από τα επιστημονικά συμβούλια των νοσοκομείων, βάσει κριτηρίων και χρονοδιαγράμματος που θα καθόριζε το υπουργείο».

Ειρήνη Ι. Σεβαστάκη, Msc, συντονίστρια διευθύντρια Οφθαλμολογικού Τμήματος Γενικού Νοσοκομείου-Κέντρου Υγείας Σητείας

«Προχειρότητες στην Καλαμάτα»

«Συγχωνεύετε την Α' και Β' Χειρουργική στο Νοσοκομείο Καλαμάτας και διατηρείτε τον ίδιο αριθμό κλινών. Ασε που οι 18 συνολικά χειρουργοί, που αναφέρετε ότι υπηρετούν, δεν υπάρχουν ούτε σε πολύ τολμηρές φαντασιώσεις (είναι 7 για την ιστορική ακρίβεια). Δηλαδή, ποια οικονομία κάνατε; Αλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Ο υπουργός ανέφερε ότι θέλει να κλείσει τα μαγαζάκια, όχι να δημιουργήσει πολυκαταστήματα. Μήπως κάνετε πρόχειρα το σχεδιασμό σας; Μήπως εξυπηρετείτε σκοπιμότητες; Εχω κάθε λόγο να πιστεύω το δεύτερο ύστερα από τόσα χρόνια σε αυτό το νοσοκομείο. Οι συνάδελφοι που πιστεύουν ότι η πρόταση στερείται σοβαρότητας και είναι γραμμένη στο πόδι είναι πολύ καλοπροαίρετοι. Το παράδειγμα αυτό της Καλαμάτας αποδεικνύει ότι με την πρότασή σας δεν εξυπηρετείτε την οικονομία των κλινών αλλά πάλι συγκεκριμένα συμφέροντα, τα ίδια που τόσα χρόνια λυμαίνονταν το συγκεκριμένο νοσοκομείο».

Γιάννης Κ., τέως διευθυντής Νοσοκομείου Καλαμάτας

«Είναι αρκετές 4 κλίνες νεογνών στη Δ. Κρήτη;»

«Ευελπιστώντας ότι στην επιτροπή που συνέταξε τις προτάσεις υπάρχει τουλάχιστον ένα μέλος σχετικό με την οργάνωση της περιγεννητικής φροντίδας, θα παρακαλέσω να απαντήσει στα παρακάτω πολύ απλά ερωτήματα:

- Είναι ασφαλής ο υπολογισμός κατανομής αναγκαίων κλινών νοσηλείας νεογνών σε μια περιοχή, με στοιχεία από την κίνηση κλειστής, λόγω έλλειψης προσωπικού ΜΕΝΝ (Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών);

- Ελήφθησαν υπ' όψιν οι οδηγίες μεγάλων διεθνών ακαδημιών για την περιφερειοποίηση της περιγεννητικής φροντίδας νεογνών: 2 κλίνες εντατικής και 4 ενδιάμεσης νοσηλείας ανά 1.000 γεννήσεις;

- Υπάρχουν στοιχεία ότι η περιγεννητική φροντίδα στη Δ. Κρήτη είναι επιπέδου υψηλότερου από κάθε περιοχή της γης ώστε σε 3.000 τοκετούς το χρόνο να είναι αρκετές 4 κλίνες νοσηλείας νεογνών;

- Είναι οικονομικότερη η διακομιδή των νεογνών σε απόσταση 2-3 ώρες στο Ηράκλειο ή η αεροδιακομιδή τους στην Αθήνα και οι μακροχρόνιες διά βίου νοσηλείες τους, λόγω των επιπλοκών της υγείας τους που απορρέουν από τη διακομιδή τους, μόλις γεννηθούν, από τον διορισμό 2 νεογνολόγων;

- Υπάρχει οργανωμένο ΕΚΑΒ Νεογνών στην Κρήτη για να μην πεθαίνουν τα νεογνά στους δρόμους για το Ηράκλειο;

- Τα τουλάχιστον 400 νεογνά που νοσηλεύτηκαν και 100 που διακομίστηκαν σε δύο χρόνια μόνο από τα Χανιά και για όσο διάστημα μπόρεσε να λειτουργήσει η Μονάδα Ενδιάμεσης Νοσηλείας στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, αλλά και οι τουλάχιστον 5 αεροδιακομιδές από τα Χανιά στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρόωρων νεογνών λόγω πληρότητας των ΜΕΝΝ της Κρήτης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι κλίνες νοσηλείας νεογνών στην Κρήτη πρέπει να περιοριστούν;

- Είναι λογικό να λειτουργούν 2 ΜΕΝΝ στο Ηράκλειο σε απόσταση 3 χιλιομέτρων και καμία στη δ. Κρήτη;»

Ε. Απαζίδου, νεογνολόγος, διευθύντρια ΕΣΥ ΓΝΧ

«Πλασματικά στοιχεία στον Ερ. Σταυρό»

«Η ΜΕΠΚ (μονάδα εμφραγμάτων) του Κοργιαλένειου - Μπενάκειου (Ερυθρού Σταυρού) έχει 12 κρεβάτια. Σωστό, αλλά αναπτυγμένα μόνο 10. Αναφέρεται πληρότητα 11%. Λάθος, γιατί η μονάδα λειτουργεί, λόγω έλλειψης προσωπικού και μόνιτορ παρακολούθησης των ασθενών, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις, μόνο τα δέκα κρεβάτια και από αυτά, τα τρία χωρίς μόνιτορ, ενώ τα δύο τα έχει δανειστεί από τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, προκειμένου να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες. Αρα για ποια κάλυψη 11% μιλάμε όταν στην ουσία "υπερλειτουργεί"; Επομένως, τα νούμερα στα οποία αναφέρεστε είναι στην ουσία πλασματικά, και γι' αυτόν το λόγο όχι αξιόπιστα. (...). Πρώτο βήμα, ένταξη των αναφερόμενων "μικρών" και μη ενεργών στην ουσία ιδρυμάτων στα μεγάλα νοσοκομεία του κέντρου και αναβολή ενοποίησης των μεγάλων νοσοκομείων, που δημιουργεί υδροκεφαλικά τέρατα, δυσκολοδιοικούμενα, με προβληματική λειτουργία, μάλλον είναι αρκετή».

Ευστάθιος Λάζαρης

«Εργάζονται 10 και όχι 14 γιατροί»

«Τα στοιχεία που αφορούν την Α' Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Γ. Παπανικολάου είναι λάθος, διότι ο υπολογισμός της πληρότητας έγινε με βάση τις 19 κλίνες, ενώ η ΜΕΘ λειτουργεί από 4ετίας με 15, λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και τεχνολογικού εξοπλισμού. Η πραγματική πληρότητα της Α' ΜΕΘ είναι 75%. Επίσης, στη ΜΕΘ εργάζονται 10 και όχι 14 γιατροί. Χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή από αυτούς που δίνουν αυτά τα στοιχεία και εμφανίζουν να υπολειτουργεί μια ΜΕΘ η οποία εργάζεται σκληρά και υποδειγματικά, κάτω από αντίξοες συνθήκες, καλύπτοντας, όχι μόνο το νοσοκομείο στο οποίο ανήκει, αλλά και άλλα νοσοκομεία της πόλης και της επαρχίας. Θα παρακαλούσα να γίνει διόρθωση».

Μίλλυ Μπιζάνη, διευθύντρια Α' ΜΕΘ, Νοσοκομείο Γ. Παπανικολάου, Θεσσαλονίκη

«Πληρότητα 93% και όχι 80%»

«Τα στοιχεία που αφορούν τη ΜΕΘ Ενηλίκων του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών είναι λάθος, διότι ο υπολογισμός της πληρότητας έγινε με βάση τις 14 κλίνες, ενώ η ΜΕΘ (μαζί με τη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, που λειτουργεί και ως ΜΕΘ) λειτουργεί από επταετίας με 12 κλίνες λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού. Συνεπώς, η πραγματική πληρότητα της ΜΕΘ Ενηλίκων του νοσοκομείου δεν είναι 80%, αλλά 93%!

Απαιτείται μεγαλύτερη προσοχή από αυτούς που δίνουν και αυτούς που επεξεργάζονται αυτά τα στοιχεία. Επίσης, δεν αναφέρονται στοιχεία θνησιμότητας που στην εν λόγω ΜΕΘ ανήλθαν το έτος 2010 στο 21,8% και καταδεικνύουν ότι οι ιατροί και νοσηλευτές της εν λόγω πανεπιστημιακής ΜΕΘ εργάζονται σκληρά και υποδειγματικά, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, καλύπτοντας όχι μόνο το ΠΓΝΠ, αλλά επίσης όλους τους βαρέως πάσχοντες ασθενείς στα ΤΕΠ (που ακόμη υπολειτουργούν) αλλά και σε όλες τις περιφερικές κλινικές του ΠΓΝΠ (!). Συνεπώς, παρακαλώ όπως άμεσα διορθωθούν τα στοιχεία αυτά».

Κρίτων Σ. Φίλος, καθηγητής Αναισθησιολογίας και Εντατικής Θεραπείας, διευθυντής ΜΕΘ Ενηλίκων ΠΓΝΠ Ρίο - Πάτρα

«Εξαφάνισαν δύο τομογράφους;»

«Πολλοί από τους πίνακες είναι λάθος. Για παράδειγμα, το Ιπποκράτειο της Αθήνας δεν έχει ακτινολογικό και ο Ευαγγελισμός εξαφάνισε δύο αξονικούς και έναν μαγνητικό τομογράφους;»

Παρδαλάκης Α.

«Αλλη η κάλυψη στο ΓΝΑ»

«Με έκπληξη διαπίστωσα ότι (στον πίνακα 7) το ποσοστό κάλυψης των ΜΑΦ-ΜΕΘ στην πρώτη ΔΥΠΕ αναφέρεται ως ποσοστό κάλυψης της Μονάδας Εμφραγμάτων του ΓΝΑ Πολυκλινική και είναι 15%. Πρόκειται προφανώς για ένα είτε εκ παραδρομής είτε σημαντικό στατιστικό λάθος, καθ' ότι το ποσοστό κάλυψης της Μονάδας Εμφραγμάτων του νοσοκομείου υπερβαίνει το 80%. Παρακαλούμε για τη διόρθωση του λάθους και την επαναξιολόγηση των δεδομένων».

Μαρία Μόνου, επιμελήτρια Α' ΓΝΑ Πολυκλινική, υπεύθυνη Μονάδας Εμφραγμάτων

«Αντί να κόβει γιατρούς και κλίνες, ας πατάξει τη γραφειοκρατία»

«Εκτός από τη μείωση του συνολικού αριθμού κλινών θα πρέπει να μειωθεί και ο αριθμός των γιατρών κατά 3% (δηλαδή 600 πρέπει να απολυθούν) για να πετύχουμε την αναλογία που επιζητάει το υπουργείο: 0,7 γιατροί ανά κλίνη, ενώ η υπάρχουσα κατά το υπουργείο είναι 0,72 γιατροί ανά κλίνη. Αντιστοίχως απαιτείται μια μικρή αύξηση του αριθμού των νοσηλευτών κατά 1% (δηλαδή πρόσληψη 380 νοσηλευτών) για να καλυφθούν οι ανάγκες ολόκληρης της χώρας. Τέλος, θα πρέπει να αυξηθεί το διοικητικό-τεχνικό προσωπικό κατά 19% ή, με άλλα λόγια, να προσλάβουμε άλλους 4.600 υπαλλήλους στα νοσοκομεία της χώρας. Να σημειωθεί ότι το 65% του διοικητικού-τεχνικού προσωπικού είναι διοικητικοί υπάλληλοι και μόνο το 35% αφορά τεχνικούς, τραυματιοφορείς, επιστήμονες μη γιατρούς και παραϊατρικό προσωπικό.

Οι υπολογισμοί του υπουργείου χαρακτηρίζονται από σοβαρά λάθη στη στατιστική ανάλυση, καθώς εντάσσει τους γιατρούς των κέντρων υγείας και των περιφερειακών ιατρείων στη δύναμη των νομαρχιακών νοσοκομείων. Για παράδειγμα, το Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου εμφανίζει δύναμη σε ιατρικό προσωπικό 483 γιατρούς (ειδικευμένους και ειδικευόμενους) όταν 122 είναι γιατροί Κ.Υ. και Π.Ι. Ετσι εμφανίζει αναλογία 0,95 γιατρών ανά κλίνη ενώ η πραγματική αναλογία είναι 0,77. Το λάθος αυτό, αν αναλυθεί σε όλη τη χώρα, θα δείξει με σαφήνεια ότι ο αριθμός των γιατρών είναι σαφώς ανεπαρκής για να καλύψει τόσο τις σημερινές 35.000 κλίνες όσο και τις μελλοντικά μειωμένες κλίνες. Αναρωτιέται κανείς αν ένας τόσο απλός υπολογισμός απλώς ξέφυγε από τους τεχνοκράτες του υπουργείου ή αν πρόκειται για σκοπιμότητα.

Αλλο λάθος εμφανίζεται στον υπολογισμό της πληρότητας των νοσοκομείων (σ.σ. αναφέρει παράδειγμα).

Για άλλη μία φορά σχεδιάζονται αλλαγές από τεχνοκράτες που έρχονται να αναλύσουν την υπάρχουσα κατάσταση με λάθος τρόπο και χωρίς να γνωρίζουν την καθημερινή πραγματικότητα. Κανείς δεν είναι εναντίον του εξορθολογισμού των δαπανών.

Για παράδειγμα, αν μειωθεί η γραφειοκρατία στη διοίκηση των νοσοκομείων, θα μπορούσαν να απελευθερωθούν χιλιάδες υπάλληλοι που θα στελέχωναν τις κλινικές με γραμματείς, τραυματιοφορείς, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ. Οι υπηρεσίες των ανθρώπων αυτών θα μείωναν το φόρτο εργασίας των γιατρών και νοσηλευτών, οι οποίοι με τη σειρά τους θα μπορούσαν να ασχοληθούν για περισσότερο χρόνο με τους ασθενείς τους. Στα περισσότερα νοσοκομεία σήμερα γιατροί και νοσηλευτές κάνουν ένα σωρό πράγματα εκτός από το να ασχολούνται με τους ασθενείς, π.χ. καθαριότητα χώρων, μεταφορά ασθενών, δειγμάτων, εξετάσεων, βεβαιώσεις επί βεβαιώσεων, διαγωνισμοί, γραφειοκρατία κ.λπ. Η γραφειοκρατία πρέπει να μειωθεί δραστικά και να υποστηριχτεί το δίπολο γιατρός-νοσηλευτής ώστε τελικά να πετύχουμε καλύτερη φροντίδα για τον ασθενή. Το παρόν σχέδιο του υπουργείου κινείται δυστυχώς προς την αντίθετη κατεύθυνση. Δυστυχώς, η "επιτροπή σοφών" του υπουργείου δεν ανέδειξε αρκετή από τη σοφία της.

Η προσπάθεια που καταβάλλει το υπουργείο για μείωση των δαπανών δεν θα αποφέρει κανέναν καρπό με την προχειρότητα που επιχειρείται. Αντίθετα, θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα».

Κώστας Στυλιανού

«Δύο οφθαλμίατροι στο Κιλκίς»

«Στον πίνακα 5 αναφέρονται ως υπηρετούντες οφθαλμίατροι στο Νοσοκομείο Κιλκίς 7 γιατροί τη στιγμή που υπάρχουν 2 ειδικοί και 2 ειδικευόμενοι οφθαλμίατροι. Μάλλον ο συντάκτης έχει αστιγματισμό και μπέρδεψε το 2 με το 7...».

Χρήστος Σ.


Λέξεις κλειδιά: