Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
31 Δεκεμβρίου 2024, 00:19:19

Αποστολέας Θέμα: Ομοιοπαθητική  (Αναγνώστηκε 24467 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

9 Σεπτεμβρίου 2011, 00:48:00
Αναγνώστηκε 24467 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Harper

Ιατροί
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
...
...

   Είμαι, εκτος από γενικός γιατρός , και ομοιοπαθητικός, εχω εργασθεί επι τριετία (1992-1995) στο Κέντρο Ομοιοπαθητικης Ιατρικής στην Αθήνα (Μαρούσι) και από τότε συνεχίζω να εξασκώ και να εφαρμόζω την Ομοιοπαθητική σε συγγενείς, φίλους, γνωστούς και σε μένα τον ίδιο. Είμαι επίσης Χριστιανός Ορθόδοξος, με τακτική συμμετοχή στη λατρευτική και μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας. Το λέω αυτό, όχι για να διεκδικήσω παράσημα χριστιανικής ευσέβειας, ούτε για να "πουλήσω μούρη" χριστιανικής οσιότητας, αλλά για να προλάβω ενδεχόμενες κατηγορίες ή και υπόνοιες ότι ανήκω σε πνευματιστικούς ή αποκρυφιστικούς κύκλους, κατά τη γνώριμη συκοφαντία εις βάρος όσων ασχολούνται με την Ομοιοπαθητική, που εκφράσθηκε και σε αυτό το φόρουμ.
   Οι παραπάνω ιδιότητες μου,  νομίζω ότι αποδεικνύουν, κατά τεκμήριο,  μια πιο αξιόπιστη γνώση του θέματος και της υποτιθέμενης σχέσης Ομοιοπαθητικης και πνευματισμού, αποκρυφισμού, μαγείας, δαιμονισμού,  κλπ, κλπ. εκ μέρους μου. Μπορώ, λοιπόν, να βεβαιώσω, ότι η παραπάνω  σχέση βρίσκεται μόνο στα ευφάνταστα μυαλά των συκοφαντών της Ομοιοπαθητικής. Πολύ συνοπτικά να πώ ότι ουδέποτε διδαχθήκαμε στο θεωρητικό μέρος  περί πανθεϊστικού μονισμού ή άλλου –ισμού και ποτέ δεν προσφύγαμε, ο υπογράφων και οι πάμπολλοι ομοιοπαθητικοί γιατροί που γνωρίζω, σε υπερφυσική "βοήθεια" κατά τη διάρκεια της  θεραπευτικής διαδικασίας. Το ότι ορισμένοι ομοιοπαθητικοί γιατροί επικαλούνται, σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο, την ανάμειξη υπερβατικών δυνάμεων για να εξηγήσουν το ομοιοπαθητικό φαινόμενο, δεν σημαίνει ότι τις χρησιμοποιούν σε πρακτικό, εμπειρικό επίπεδο.
   Για την ιστορία και την ενημέρωση των επισκεπτών του φόρουμ να πώ ότι η κριτική κατά της Ομοιοπαθητικής γενικά και για υποτιθέμενη αντίθεση με την Ορθόδοξη πίστη χρονολογείται από τη δεκαετία του 1990 και ήταν ο καθηγητής Αβραμίδης που σήκωσε το λάβαρο του πολέμου εναντίον της με αρθρογραφία σε εκκλησιαστικά και παραεκκλησιαστικά περιοδικά. Η κοινότητα της ομοιοπαθητικής (ανάμεσα τους και ο υπογράφων) απάντησε με τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία [μπορείτε να τη βρείτε στα links στο τέλος αυτης της ανάρτησης], όμως σύντομα φάνηκε ότι ο αγώνας ήταν μάταιος. Η στάση της άλλης πλευράς ηταν αδιάλλακτη, του τύπου "οὔ με πείσεις κἂν με πείσεις", οπότε η δική μας προσπάθεια, που τη βλέπαμε ως γόνιμη αντιπαράθεση και ανταλλαγή ιδεών, αποδείχθηκε δραστηριότητα του τύπου "στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα". Παρατήσαμε, λοιπόν, μετα απο κάποιο διάστημα, αυτό που ηταν, τύποις μεν, διάλογος, κατ΄ουσίαν δε παράλληλοι μονόλογοι. Όμως ο "αντίπαλος" μας δεν τα παράτησε και δεν αποσύρθηκε. Συνέχισε ακάθεκτος την αντι-ομοιοπαθητική σταυροφορία του, στρατολογώντας και άλλους ομοιοπαθητικομάχους από τους εκκλησιαστικούς κύκλους και επηρεάζοντας, δυστυχώς, με τις πλανημένες αντιλήψεις του πολλούς ανθρώπους. Γνωρίζω προσωπικά άτομα του εκκλησιαστικού χώρου, που ταλαιπωρούνται από χρόνια νοσήματα και αναποτελεσματικες ή και επιζήμιες αγωγες της κλασικης ιατρικης, αλλά φοβούνται να υποβληθούν σε ομοιοπαθητική αγωγή, επηρεασμένοι από τις απόψεις του Αβραμίδη και των συν αυτώ περί δαιμονικου ή αποκρυφιστικού υποστρώματος της ομοιοπαθητικης. Στερούνται, δηλαδή, οικειοθελώς μιας ενδεχομενως αποτελεσματικης και σωτήριας θεραπείας, γιατί εχουν παγιδευθεί στο ψευδοδίλημμα "καλύτερα να υποφέρω μαζί με τον Χριστό, παρα να θεραπευτώ από τους συνεργάτες του διαβόλου". Ας όψονται για το κατόρθωμα τους αυτό οι συκοφάντες της Ομοιοπαθητικης.
   Από την άλλη πλευρά όμως να προσθεσω ότι πάμπολλοι Χριστιανοί, λαϊκοί και κληρικοί, ιερείς, επίσκοποι και μοναχοί, που δεν έπεσαν στην παγίδα των αντι-ομοιοπαθητικών σταυροφόρων, υποβάλλονται σε ομοιοπαθητικη θεραπεία για ποικίλα προβλήματα υγείας τους. Μαντεύω, βέβαια, την ένσταση της αντι-ομοιοπαθητικης πλευρας. "Αυτοί είναι πλανημένοι από άγνοια και έλλειψη ενημέρωσης. Φωτισμένοι μοναχοί, όπως ο π. Παΐσιος, ηταν αντίθετοι στην ομοιοπαθητική. Ας δούμε, λοιπόν, τη θέση του π. Παϊσίου.
   Όπως μου ανέφερε γνωστός μου ομοιοπαθητικός φαρμακοποιός (σέβομαι την επιθυμία του να μην κοινοποιήσω το όνομα του), από τα αγαπητά πνευματικά παιδιά του π. Παϊσίου, βασανιζόταν και αυτος από την σκέψη μήπως υπάρχει πνευματιστική ανάμειξη στην Ομοιοπαθητική και ζήτησε τη γνώμη, την "ευλογία" του π. Παϊσίου, πριν βάλει στο φαρμακείο του ομοιοπαθητικά φάρμακα. Η απάντηση του ήταν καταφατική και καθησυχαστική.
   Νομίζω ότι η μακρόχρονη (15ετής) και συχνή επαφή του συγκεκριμένου φαρμακοποιού με τον π. Παΐσιο καθιστούν τη μαρτυρία του ιδιαίτερα βαρύνουσα. Αλλωστε πολλές πληροφορίες στα βιβλία των βιογράφων του π. Παϊσίου βασίζονται σε μαρτυρίες του ιδίου.
   Μία άλλη πληροφορία για τον  π. Παΐσιο, που επιβεβαιώνει και ο ίδιος, είναι ότι δεν έπαιρνε ποτέ φάρμακα (το μόνο "φάρμακο" που δέχθηκε να πάρει ήταν το Cal-C-Vita). Επομένως, το περιστατικό που παρατίθεται παραπάνω (απο τον Βασίλη Παπαδόπουλο) ότι αρνήθηκε προτεινόμενη ομοιοπαθητική αγωγή ως απόδειξη της απόρριψης της ομοιοπαθητικης από τον π. Παΐσιο, αποτελεί παρερμηνεία της στάσης του. Ο π. Παΐσιος απέρριπτε (για τους δικούς του, προσωπικούς λόγους) κάθε φαρμακευτική αγωγή, τόσο της κλασικής, όσο και της ομοιοπαθητικης ιατρικής, πράγμα που αποσιωπούν οι πολέμιοι της ομοιοπαθητικης.
   Δεν θέλω να επεκταθώ άλλο. Οσοι επιθυμούν εκτενέστερη επιχειρηματολογία, μπορούν να τη βρούν στα παρακάτω άρθρα (το τελευταίο στη σειρά είναι του υπογράφοντος), που ανασκευάζουν την αβάσιμη αντίληψη περι σύγκρουσης Ορθοδοξίας και ομοιοπαθητικης.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


Ρωτω απο πραγματικη περιεργεια και όχι με δόλο:όντας ταυτόχρονα ιατρός και ομοιοπαθητικός ,σε μια πάθηση,ποιά είναι η αρχική σου προσεγγιση (κλασσικη ιατρική ή ομοιπαθητική?) και αν υπήρξαν περιπτώσεις που η ομοιοπαθητική σου έλυσε τα χέρια εκει που η κλασσική ιατρική ενδεχομένως να "κόλλησε" ή αν οι δυο θεραπευτικές προσεγγίσεις ενίοτε συγκρούονται και ποιά ακολουθείς-εμπιστευεσαι σε αυτη την περίπτωση...(ευχαριστώ προκαταβολικά)


Σημείωση διαχειριστή: Προστέθηκε το αρχικό μήνυμα του Loumakis από άλλη συζήτηση Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 11 Σεπτεμβρίου 2011, 11:39:39 από Δ. Κουναλάκης »
+

9 Σεπτεμβρίου 2011, 22:57:40
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Loumakis

Επώνυμοι
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
@LOUMAKIS

Ρωτω απο πραγματικη περιεργεια και όχι με δόλο:όντας ταυτόχρονα ιατρός και ομοιοπαθητικός ,σε μια πάθηση,ποιά είναι η αρχική σου προσεγγιση (κλασσικη ιατρική ή ομοιπαθητική?) και αν υπήρξαν περιπτώσεις που η ομοιοπαθητική σου έλυσε τα χέρια εκει που η κλασσική ιατρική ενδεχομένως να "κόλλησε" ή αν οι δυο θεραπευτικές προσεγγίσεις ενίοτε συγκρούονται και ποιά ακολουθείς-εμπιστευεσαι σε αυτη την περίπτωση...(ευχαριστώ προκαταβολικά)

 Η αρχική μου προσέγγιση ειναι σαφώς της κλασικής ιατρικής, ως προς το διαγνωστικό σκέλος. Κατα κανόνα εφαρμόζω την ομοιοπαθητική σε χρόνιες περιπτώσεις, με πενιχρα αποτελέσματα απο τις κλασικες αγωγες που εχουν δοκιμασθεί και, ναι, εχω πολλές περιπτωσεις απο την εμπειρία μου που τα αποτελέσματα με την ομοιοπαθητική υπήρξαν οχι απλώς καλά, αλλά εκπληκτικά καλά. Προτιμώ να θεωρώ και να εφαρμόζω την ομοιοπαθητική ιατρική ως συμπληρωματική θεραπευτική μέθοδο στην κλασική ιατρική (κατα κανόνα), σε αντιδιαστολή με πολλούς ομοιοπαθητικούς που την ονομάζουν και την εφαρμόζουν ως εναλλακτική ιατρική. Το να θεωρείς την ομοιοπαθητική ιατρική εναλλακτική προς την κλασική ιατρική υποδηλώνει εχθρότητα και σύγκρουση ανάμεσα στις δύο θεραπευτικες μεθόδους, θέση που δεν με βρίσκει σύμφωνο. Παρ΄όλα αυτά, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που η ομοιοπαθητική δεν μπορεί να εφαρμοσθεί παρα μόνο εναλλακτικά προς την κλασική ιατρική, επειδή αρκετά φάρμακα της κλασικής ιατρικής (π.χ. κορτικοειδή, ανοσοκατασταλτικά, αντιβιοτικά κλπ.) αντιδοτούν τα ομοιοπαθητικά. Σ΄αυτες τις περιπτωσεις προσωπικά μεν εμπιστεύομαι την ομοιοπαθητική, λόγω της συγκριτικής θεραπευτικης υπεροχης που εχει, αλλά η εφαρμογή της εξαρταται και απο αλλους παραγοντες (βαθμος εμπιστοσύνης του ασθενή, προθυμία συνεργασίας του αντίστοιχου θεράποντα ειδικού γιατρού της κλασικης ιατρικης κλπ.)

  Και μία παρατήρηση προς τον διαχειριστη αυτης της θεματικής ενότητας: Να μεταφερθούν (ή να αντιγραφούν) οι αναρτησεις  που αφορούν επιστημονική κριτική ή συζήτηση περί ομοιοπαθητικης σε άλλο νέο  thread, γιατί αυτό αφορά σχεση ιατρικής και ορθοδοξίας, και να παραμείνει  εδώ η κριτικη της ομοιοπαθητικης απο θρησκευτική σκοπιά.
"Οσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας άς έχωσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία" (Ανδρέας Κάλβος, ωδή εις Σάμον)
   Συμπέρασμα: η πατρίδα δεν μπορεί να περιμένει σωτηρία απο ενάρετους δειλούς, θα πρέπει να το λέει και η καρδιά τους.

10 Σεπτεμβρίου 2011, 15:01:25
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Zachariadis


Έχω μία απορία...: Υπάρχουν ιατροί που εφαρμόζουν την ομοιοπαθητική ιατρική και ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ Γενικοί Ιατροί ;;
Δεν εχω δεί ούτε ακούσει για π.χ αγγειοχειρουργό, νεφρολόγο,παιδίατρο ή ιατρό οποιασδήποτε άλλης ειδικότητας να ασχολείται και να εφαρμόζει
ομοιοπαθητική ιατρική... 
Την επόμενη φορά που θα μπεις στον πειρασμό να κομπάσεις,
βάλε τη γροθιά σου μέσα σε έναν κουβά με νερό
και η τρύπα που θα μείνει όταν τη βγάλεις,
θα σου δείξει το μέτρο της σπουδαιότητάς σου.

10 Σεπτεμβρίου 2011, 15:51:11
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Εξ' όσων γνωρίζω, υπάρχουν και Ιατροί άνευ ειδικότητας που επιδίδονται στην Ομοιοπαθητική. Επίσης, την Ομοιοπαθητική εξασκούν και μη ιατροί, όπως π.χ. -νομίζω- ο γκουρού των εγχώριων Ομοιοπαθητικών και εξέχουσα φυσιογνωμία του χώρου διεθνώς, κ. Βυθούλκας, που στερείται πτυχίου Ιατρικής (διορθώστε με αν κάνω λάθος).

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, οι έννοιες του "Ιατρού" και του "Ομοιοπαθητικού" είναι ασυμβίβαστες, για τον απλούστατο λόγο ότι σε καμία Ιατρική Σχολή στη χώρα μας δεν διδάσκεται η Ομοιοπαθητική. ( Αλήθεια, πού την μαθαίνουν; Ποιός την πιστοποιεί; ) Επομένως, αν κάποιος απόφοιτος της Ιατρικής θέλει να επιδοθεί στην Ομοιοπαθητική, πρέπει να πάψει να χρησιμοποιεί τον τίτλο του Ιατρού και να αρκείται να δηλώνει "Ομοιοπαθητικός" σκέτο, όπως άλλωστε νομίζω ότι γίνεται στη Γερμανία.

Το "πάντρεμα" της Ιατρικής με την Ομοιοπαθητική, είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορία, αλλά όπως λέει και η Καινή Διαθήκη «ου δύναται τις δυσί κυρίοις δουλεύειν».

Από την προσωπική μου πείρα, εντός του ΕΣΥ στο Ομοιοπαθηλίκι το γυρίζουν κάποιοι ιδιόρρυθμοι συνάδελφοι που θέλουν να απαλλαγούν από τον μεγάλο φόρτο εργασίας (κρατώντας μια μικρή μερίδα ασυμπτωματικών ή νουφουδιάρηδων ασθενών), καθώς και να αποστασιοποιηθούν από τα δύσκολα και επείγοντα περιστατικά. Όμως πάλι είναι off-side, καθώς το ΕΣΥ εξαρχής τους προσέλαβε ως κλασσικούς ιατρούς και όχι ως ομοιοπαθητικούς...
« Τελευταία τροποποίηση: 11 Σεπτεμβρίου 2011, 14:02:18 από Ο διακοσμητής »
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

10 Σεπτεμβρίου 2011, 17:13:49
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Τα λίγα που διάβασα σχετικά με τη θεωρία του πώς δρα η ομοιοπαθητική, δε μου θύμισαν και πολύ επιστημονικό σύγγραμμα.
Μήπως κυκλοφορεί τίποτε σε κάποιο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό;
Στο PubMed ίσως;
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

10 Σεπτεμβρίου 2011, 23:17:50
Απάντηση #5
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Homeopathy. 2010 Oct;99(4):255-62.

Statins withdrawal, vascular complications, rebound effect and similitude.

Teixeira MZ.

Source
Department of Internal Medicine, Universidade de São Paulo, Brazil. marcus@homeozulian.med.br

Abstract
Hahnemann considered the secondary action of medicines to be a law of nature and reviewed the conditions under which it occurs. It is closely related to the rebound effects observed with many modern drugs. I review the evidence of the rebound effect of statins that support the similitude principle. In view of their indications in primary and secondary prevention of cardiovascular diseases, statins are widely prescribed. Besides reducing cholesterol biosynthesis, they provide vasculoprotective effects (pleiotropic effects), including improvement of endothelial function, increased nitric oxide bioavailability, antioxidant properties, inhibition of inflammatory and thrombogenic responses, stabilisation of atherosclerotic plaques, and others. Recent studies suggest that suspension of statin treatment leads to a rebound imparing of vascular function, and increasing morbidity and mortality in patients with vascular diseases. Similarly to other classes of modern palliative drugs, this rebound effect is the same as a secondary action or vital reaction described by Samuel Hahnemann, and used in homeopathy in a therapeutic sense.

Copyright © 2010 The Faculty of Homeopathy. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.

PMID: 20970095 [PubMed - indexed for MEDLINE]


Tι άκρη μπορεί να βγάλει κανείς από αυτό το abstract του φαινομενικά πιο έγκυρου περιοδικού ομοιοπαθητικής;
Πάντως εγώ πάλι δεν το καταλαβαίνω όπως καταλαβαίνω ένα ιατρικό abstract.
Είδα βέβαια ποιος είναι ο Samuel Hahnemann - κι αυτό είναι όντως ενδιαφέρον.
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

11 Σεπτεμβρίου 2011, 12:59:08
Απάντηση #6
Αποσυνδεδεμένος

Zachariadis


Παίρνοντας ως δεδομένη την αντικειμενικότητα των διπλών τυφλων μελετών σε διεθνές επίπεδο,σε καμία δεν έχει μεχρι σήμερα φανεί στατιστικώς σημαντική αποτελεσματικότητα της ομοιπαθητικής ιατρικής προσέγγισης.Τα παραδείγματα είναι απο το Wiki:
2005 Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
2006 Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
2007 Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν φάνηκε κανένα όφελος στην αντιμετώπιση π.χ της οστεοαρθρίτιδας: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
των ημικρανιών Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος  κλπ
Και άν δεν βαριέστε ρίξτε και μια ματιά σε αθτο το αρθρο: "Επιστημονικη Φαντασία και ψευδοεπιστήμη" Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

ΥΣ:Εγώ είμαι πολυ φίλος με την επιστημονική φαντασία.Λατρεύω το STAR TREK ( όχι τοσο τα κλασσικά επεισόδια .αλλα απο next generation και μετα.. ;D)

Απο ο διακοσμητής:
Παράθεση
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, οι έννοιες του "Ιατρού" και του "Ομοιοπαθητικού" είναι ασυμβίβαστες, για τον απλούστατο λόγο ότι σε καμία Ιατρική Σχολή στη χώρα μας δεν διδάσκεται η Ομοιοπαθητική. ( Αλήθεια, πού την μαθαίνουν; Ποιός την πιστοποιεί; ) Επομένως, αν κάποιος απόφοιτος της Ιατρικής θέλει να επιδοθεί στην Ομοιοπαθητική, πρέπει να πάψει να χρησιμοποιεί τον τίτλο του Ιατρού και να αρκείται να δηλώνει "Ομοιοπαθητικός" σκέτο, όπως άλλωστε νομίζω ότι γίνεται στη Γερμανία.

Συμφωνώ απόλυτα.
Την επόμενη φορά που θα μπεις στον πειρασμό να κομπάσεις,
βάλε τη γροθιά σου μέσα σε έναν κουβά με νερό
και η τρύπα που θα μείνει όταν τη βγάλεις,
θα σου δείξει το μέτρο της σπουδαιότητάς σου.

11 Σεπτεμβρίου 2011, 13:21:11
Απάντηση #7
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Με ευκαιρία το thread κάθησα και έψαξα πώς δικαιολογεί η ομοιοπαθητική τη θεραπευτική δράση των υπεραραιών σκευασμάτων (υπάρχουν ομοιοπαθητικά σκευάσματα που δεν περιέχουν ούτε ένα μόριο της υποτιθέμενης θεραπευτικής ουσίας).

Αυτό που διάβασα και προσπάθησα να απομνημονεύσω είναι ότι τα διαλύματα αυτά μπορεί να μην περιέχουν τίποτε, αλλά εντούτοις περικλείουν ενέργεια σε υποατομικό (!) επίπεδο που αλληλεπιδρά με τον οργανισμό που λαμβάνει το σκεύασμα. Το ότι δεν έχει μετρηθεί ακόμη αυτή η επίδραση οφείλεται στο ότι δεν έχουμε τα κατάλληλα όργανα.

Συγγνώμη, προσπαθώ να μην είμαι προκατειλημμένος, αλλά αυτό δε θυμίζει κάπως... Harry Potter;
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

13 Σεπτεμβρίου 2011, 17:26:52
Απάντηση #8
Αποσυνδεδεμένος

Loumakis

Επώνυμοι
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
διαδοχικές αραιώσεις και κρούσεις της φαρμακευτικής ουσίας

Κρούσεις ...κρούσεις... που τη συνάντησα για τελευταία φορά αυτή τη λέξη;

Ήταν στο "Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος", μια συλλογή ιερών κανόνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, με αναφερόμενους ως συγγραφείς του τους μοναχούς Νικόδημο Αγιορείτη και Αγάπιο. Γραμμένο στα τέλη του 18ου αι., το κείμενο είναι σε δημώδη γλώσσα και υποτίθεται πως περιέχει μια συνοπτική συλλογή των Κανόνων των Αποστόλων, των Πατέρων, των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, προς χρήση για όλους τους, κληρικούς και λαϊκούς, χριστιανούς ορθόδοξους.

Ιδού το σχετικό χωρίο: «Αυνανισμός γίνεται τριών λογιών, ή με το χέρι το ίδιον του ανθρώπου, ή με το χέρι άλλου, ή με το κοπάνισμα και κρούσεις εις τα μηρία.»

  Τι μου θύμισες με αυτη την παρομοίωση προς τον αυνανισμό...
   Φθινόπωρο 1981, εναρκτήριο μάθημα Παθολογίας Δ' έτους Ιατρικης Σχολης Πανεπιστημίου Αθηνών σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Ο καθηγητής Γ. Δάϊκος, ενας καθηγητής-θρύλος, πολύ σεβαστος και αγαπητός, μετά το εισαγωγικό μάθημα κλινικής περίπτωσης πεπτικού έλκους, δίνει διάφορες υποδείξεις και νουθεσίες στους φοιτητές. Ανάμεσα στις άλλες: "Να σέβεστε την επιστημονική γνώση και τον επιστημονικό τρόπο σκέψης και να μην παρασύρεστε απο αγυρτείες και κομπογιαννιτισμούς" (δεν θυμάμαι βέβαια την ακριβή διατύπωση, αλλά αυτό ηταν το πνεύμα των λεχθέντων), "να φαντασθείτε οτι υπήρχε μεχρι πρόσφατα Ελληνας γιατρός που πίστευε οτι το πεπτικό έλκος οφείλεται σε μικρόβιο και το θεράπευε με αντιβιοτικά!" Το ακροατήριο ξεσπάει σε παρατεταμένα ειρωνικά γέλια και χαχανητά και ένας συμφοιτητής, ακριβώς πίσω μου, πετάει την ατάκα (τη θυμάμαι αυτολεξεί): " Ε ρε τι μαλάκες γιατροί υπάρχουν". Ηταν, βλέπετε, η εποχή που η γαστρική υπερχλωρυδρία θεωρούνταν η αδιαμφισβήτητη αιτία του πεπτικού (δωδεκαδακτυλικού) έλκους, η χρυσή εποχή των βαγοτομών και πυλωροπλαστικών για τους χειρουργούς και καθε άλλη ιδέα για την αιτιολογία του ελκους ηταν απλά αδιανόητη.
  Τη συνέχεια την ξέρετε. 24 χρόνια αργότερα, το φθινόπωρο του 2005, οι Αυστραλοί ερευνητες Barry Marshall και Robin Warren παίρνουν το βραβείο Νόμπελ για την ανακάλυψη τους οτι το πεπτικο ελκος προκαλείται απο το μικρόβιο Helicobacter Pylori.
  Γι' αυτό, αγαπητέ συνάδελφε, αδικείς και υποτιμάς πολύ την ομοιοπαθητική με αυτη την παρομοίωση. Η ιστορία της ιατρικης εχει κατ΄επανάληψη αποδείξει οτι μία άποψη που θεωρείται μαλακία σήμερα (γιατί απέχει πολύ από την εποχή της) ενδέχεται να εγκυμονεί το νόμπελ του αύριο. Μία φιλική, λοιπόν, συμβουλή σε σένα και όλους τους πολέμιους της ομοιοπαθητικής. Αν δεν συμφωνείτε με κάτι, τουλάχιστον μην το χλευάζετε. Γιατί όσο μακρύτερα βγάζετε τη γλώσσα σας σήμερα για να κοροϊδέψετε την ομοιοπαθητική, τόσο βαθύτερα θα την καταπιείτε αύριο-μεθαύριο, όταν η ομοιοπαθητική καταφέρει να υπερνικήσει τις νοητικές αντιστάσεις του ιατρικού κατεστημένου και βρεθεί στην πρωτοπορία της ιατρικης του μέλλοντος.


Υ.Γ. Ο γιατρός του  περιστατικού που ανέφερα, όπως έμαθα πολλά χρόνια αργότερα, λεγόταν Ιωάννης Λυκούδης, καταγόταν από και εργαζόταν στο Μεσολόγγι. Πάσχοντας ο ίδιος από έλκος στομάχου και επανειλημμένες γαστρορραγίες, προσβλήθηκε και από φυματίωση. Εκανε ενέσεις στρεπτομυκίνης και, με έκπληξη του παρατήρησε ότι εκτος από τη φυματίωση θεραπεύθηκε και το έλκος του. (Υπάρχει και άλλη εκδοχή ότι πηρε αντιβιοτικά για αιμορραγική γαστρεντερίτιδα και υποχώρησε το έλκος). Όπως και να έγινε, επιβεβαίωσε την αρχική παρατήρηση του και σε άλλους ασθενείς που έλαβαν αντιβιοτικά και κατέληξε στο λογικό συμπέρασμα ότι το πεπτικό έλκος είναι μικροβιακής αιτιολογίας. Απευθύνθηκε σε αρμόδιες αρχες για να χρηματοδοτήσουν σχετικες έρευνες, έστειλε επιστολες σε διεθνη περιοδικά, αλλ' εις μάτην. Όχι μόνο δεν εισακούσθηκε, αλλά στο τέλος τιμωρήθηκε με πρόστιμο από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο. Πέθανε πικραμένος το 1980, πριν καταφέρει να δεί τις απόψεις του να δικαιώνονται.
"Οσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας άς έχωσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία" (Ανδρέας Κάλβος, ωδή εις Σάμον)
   Συμπέρασμα: η πατρίδα δεν μπορεί να περιμένει σωτηρία απο ενάρετους δειλούς, θα πρέπει να το λέει και η καρδιά τους.

13 Σεπτεμβρίου 2011, 17:54:14
Απάντηση #9
Αποσυνδεδεμένος

medicus


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Υ.Γ. Ο γιατρός του  περιστατικού που ανέφερα, όπως έμαθα πολλά χρόνια αργότερα, λεγόταν Ιωάννης Λυκούδης, καταγόταν από και εργαζόταν στο Μεσολόγγι. Πάσχοντας ο ίδιος από έλκος στομάχου και επανειλημμένες γαστρορραγίες, προσβλήθηκε και από φυματίωση. Εκανε ενέσεις στρεπτομυκίνης και, με έκπληξη του παρατήρησε ότι εκτος από τη φυματίωση θεραπεύθηκε και το έλκος του. (Υπάρχει και άλλη εκδοχή ότι πηρε αντιβιοτικά για αιμορραγική γαστρεντερίτιδα και υποχώρησε το έλκος). Όπως και να έγινε, επιβεβαίωσε την αρχική παρατήρηση του και σε άλλους ασθενείς που έλαβαν αντιβιοτικά και κατέληξε στο λογικό συμπέρασμα ότι το πεπτικό έλκος είναι μικροβιακής αιτιολογίας. Απευθύνθηκε σε αρμόδιες αρχες για να χρηματοδοτήσουν σχετικες έρευνες, έστειλε επιστολες σε διεθνη περιοδικά, αλλ' εις μάτην. Όχι μόνο δεν εισακούσθηκε, αλλά στο τέλος τιμωρήθηκε με πρόστιμο από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο. Πέθανε πικραμένος το 1980, πριν καταφέρει να δεί τις απόψεις του να δικαιώνονται.



Με αυτά που, πολύ ορθά, αναφέρετε συμφωνείτε απόλυτα με την άποψή μου. Οι λέξεις ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ και ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ είναι το ζητούμενο σε κάθε, ορθά ακολουθούμενη, μελέτη. Ο ιατρός ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ και ΕΦΑΡΜΟΣΕ. Παρατήρησε την παράλληλη δράση ΑΝΤΙΒΙΟΤΙΚΩΝ και όχι μαγικών ραβδιών. Το επιβεβαίωσε με ΠΕΙΡΑΜΑ και κατέληξε σε ένα συμπέρασμα, το οποίο(ΚΑΚΩΣ) βρήκε αντίσταση σε ένα γραφειοκρατικό σύστημα. Ακολουθήθηκε όμως η επιστημονική μέθοδος που διδάσκει η Ιατρική. Αυτό λέω και εγώ. Με τόσους ομοιοπαθητικούς και τόσα πειράματα, πού είναι τα αποτελέσματα; Πού μπορούμε να δούμε αριθμητικά δεδομένα και στατιστικές αναλύσεις που ν'αποδεικνύουν τα λεγόμενα των ομοιοπαθητικών θεραπευτών;
Πιστέψτε με, δεν το ρωτάω ειρωνικά ή κακόβουλα. Δώστε μου διευθύνσεις, άρθρα και μελέτες και τότε να συζητήσουμε επί ορθής βάσης. Το ότι έχω μία άποψη δε σημαίνει ότι δεν μπορώ να την αλλάξω. Από εσάς εξαρτάται.

Ευχαριστώ.    
« Τελευταία τροποποίηση: 13 Σεπτεμβρίου 2011, 19:56:40 από medicus »
Medicus curat,
Deus sanat

13 Σεπτεμβρίου 2011, 18:33:44
Απάντηση #10
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Έχω μία απορία...: Υπάρχουν ιατροί που εφαρμόζουν την ομοιοπαθητική ιατρική και ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ Γενικοί Ιατροί ;;
Δεν εχω δεί ούτε ακούσει για π.χ αγγειοχειρουργό, νεφρολόγο,παιδίατρο ή ιατρό οποιασδήποτε άλλης ειδικότητας να ασχολείται και να εφαρμόζει
ομοιοπαθητική ιατρική... 
Υπάρχουν, από ότι ξέρουμε, μη ιατροί που εφαρμόζουν την ομοιοπαθητική.
Από καθαρή περιέργεια, τι κάνουν όταν έχουν να αντιμετωπίσουν π.χ. σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, ασταθή στηθάγχη, επαπειλούμενη κύηση, καταστροφικό αντιφωσφολιπιδικό σύνδρομο, πέμφιγα, αρτηριακή εμβολή κάτω άκρου;
Σοβαρά το ρωτάω, γιατί είμαι ανοικτός στη γνώση και θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να μάθω κάτι καινούριο.
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

13 Σεπτεμβρίου 2011, 19:02:11
Απάντηση #11
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Ευπρόσδεκτες οι παρατηρήσεις σας και συγγνώμη για την παρεκτροπή μου.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Εκανε ενέσεις στρεπτομυκίνης και, με έκπληξη του παρατήρησε ότι εκτος από τη φυματίωση θεραπεύθηκε και το έλκος του. (Υπάρχει και άλλη εκδοχή ότι πηρε αντιβιοτικά για αιμορραγική γαστρεντερίτιδα και υποχώρησε το έλκος).

Έχω την εντύπωση ότι η στρεπτομυκίνη και τα αντιβιοτικά ανήκουν στην Ιατρική. Δεν γνωρίζω αν τα χρησιμοποιεί επίσης και η Ομοιοπαθητική.

Αλήθεια, τί προτείνει η Ομοιοπαθητική για την αντιμετώπιση της φυματικής νόσου;
Μήπως δυναμοποιημένο εκχύλισμα πτυέλων φθισικού;  :D Λέτε ποτέ να φτάσουμε να το θεωρούμε ως mainstream θεραπεία; ( Μαζί με βραβείο Νόμπελ για όποιον το σκεφτεί; ) Πολύ αμφιβάλλω...
Και για το πεπτικό έλκος; (Εξ όσων διαβάσαμε, ο συνάδελφος θεραπεύτηκε χάρη στην Ιατρική και όχι χάρη στην Ομοιοπαθητική.)

Σε κάθε περίπτωση, τα Ασφαλιστικά Ταμεία δεν αποζημιώνουν ομοιοπαθητικά σκευάσματα.

Παράθεση από: Βασίλης Παπαδόπουλος
Από καθαρή περιέργεια, τι κάνουν όταν έχουν να αντιμετωπίσουν π.χ. σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, ασταθή στηθάγχη, επαπειλούμενη κύηση, καταστροφικό αντιφωσφολιπιδικό σύνδρομο, πέμφιγα, αρτηριακή εμβολή κάτω άκρου;
Σοβαρά το ρωτάω, γιατί είμαι ανοικτός στη γνώση και θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να μάθω κάτι καινούριο

Παρατηρώντας την πρακτική Ομοιοπαθητικών, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι αυτοί επιδίδονται σε τακτική παρακολούθηση ασθενών που είτε είναι ασυμπτωματικοί, είτε ΝΦΔιάρηδες, είτε πάσχουν από κάτι ούτως ή άλλως αυτοϊάσιμο.
Αν τα πράγματα δυσκολέψουν, τότε παραχωρούν το λόγο στην Ιατρική.
Θυμάμαι την απάντηση ενός Ομοιοπαθητικού όταν τον ρώτησα πώς αντιμετωπίζουν έναν ασθενή που εμφανίζει οξύ στεφανιαίο επεισόδιο:
- Μα, σκοπός είναι να μη φτάσει στο σημείο να το εμφανίσει!

Νταξ, καλά...
« Τελευταία τροποποίηση: 13 Σεπτεμβρίου 2011, 19:05:29 από Ο διακοσμητής »
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

13 Σεπτεμβρίου 2011, 22:47:46
Απάντηση #12
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Παρατηρώντας την πρακτική Ομοιοπαθητικών, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι αυτοί επιδίδονται σε τακτική παρακολούθηση ασθενών που είτε είναι ασυμπτωματικοί, είτε ΝΦΔιάρηδες, είτε πάσχουν από κάτι ούτως ή άλλως αυτοϊάσιμο.
Κλασσικές περιπτώσεις που δίνουν εγκυρότητα στην placebo θεραπεία, δηλαδή.
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

14 Σεπτεμβρίου 2011, 00:01:19
Απάντηση #13
Αποσυνδεδεμένος

dimipap73


προ 12 ετιας επισκεφτηκα την αλοννησο απο απορια για το τι διαλο ειναι αυτη η ομοιοπαθητικη. Μαλιστα μου κοστισε αρκετα χρηματα για τα οικονομικα δεδομενα μου εκεινη την εποχη.Παρακολουθησα σεμιναριο ομοιπαθητικης.Αυτα που ακουσα εκει μαλλον με προσεβαλαν σαν επιστημονα καθως βασισμενοι σε παρδαλα πειραματα και με αναφορες σε πνευμονιες που περνουσαν τα διαφορα σταδια και μετα απο 6 μηνες οι ασθενεις απυρετουσαν!,οι διδασκοντες μας εβαζαν σε ενα mood μαγειας αποκρυφισμου της ιατρικης και οι λιγοτερο πραγματιστες απο τους γιατρους και τους οδοντιατρους του σεμιναριου τσιμπουσαν.Αλλα για να μη κατηγορουμε την ομοιοπαθητικη και τον βυθουλκα εχω να πω οτι η αλονησος αξιζε κυριως λογω των παραλιων της που ειναι ΜΑΓΙΚΕΣ (μαλλον γιαυτο επιλεχθηκε να γινει εκει το κεντρο της μαγικης αυτης υπερειδικοτητας).Θυμαμαι ακομα και κατι ολανδεζες φοιτητριες που παρακολουθουσαν το σεμιναριο και οι οποιες ειχαν προσλκηθει μαλλον για να κανουν πιο ευχαριστη την παρακολουθηση του σεμιναριου.Λυπαμαι ,συναδελφε που υπερασπιζεσαι την αποκρυφιστικη αυτη ειδικ.οτητα ,αλλα απο τα σεμιναρια εμενα μου μειναν οι εικονες των παραλιων και των ολανδικων αναρτησεων, τα υπολοιπα τα θεωρω (απο τοτε μαλιστα) αναξια λογου.Τωρα να πραγματικα βρεθεις για σεμιναριο στην αλονησο στειλε μου pm για να σου πω που εχει καλους ψαροτοπους τουλαχιστον να φας καλο ψαρακι και προσοχη υπαρχουν περιοχες και νησακια εκει κοντα που το  ψαρεμα απαγορευεται
 

14 Σεπτεμβρίου 2011, 11:35:20
Απάντηση #14
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
προσωπικά, πιστεύω ότι προέχει η θεραπεία του ασθενή, με όποιο τρόπο κι αν γίνεται αυτό αρκεί να τηρούνται κάποιοι δεοντολογικοί κανόνες.
Η αυθυποβολή (και μόνο) που προσφέρει η ομοιοπαθητική, εάν θεραπεύει τον ασθενή, ελάχιστα με ενδιαφέρει τι κάνει και πως το κάνει.
Τώρα, εάν η "θεραπεία" έχει ως αποτέλεσμα να μην θεραπεύεται η νόσος και να υπάρχουν επιπλοκές μακροπρόθεσμα αυτό είναι κάτι που δεν είναι ανεκτό. Πάντως, γενικά έχω δει ότι οι ομοιοπαθητικοί ασχολούνται με νοσήματα που η ψυχική κατάσταση του ασθενή επιδρά στο πόσο αισθάνονται την ασθένεια τους ή στο πόσο δίνει συμπτώματα.... Συνεπώς, δεν θέλει και πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς τι προσφέρουν.....
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

Λέξεις κλειδιά: ομοιοπαθητική