Γενικά > Γενική συζήτηση

Φακελάκι στο Δημόσιο. Στο ιδιωτικό πώς?

<< < (3/5) > >>

Δ. Κουναλάκης:
Πουθενά δεν γράφω ότι η φοροδιαφυγή είναι ηθική ή αποδεκτή. Γράφω ότι η φοροδιαφυγή στον ιδιωτικό τομέα είναι δεδομένη και πρόστιμα πέφτουν, όταν στον δημόσιο τομέα ένας που παίρνει φακελάκι δεν θα φορολογηθεί ποτέ του. Μην συγκρίνετε συνεπώς μήλα με πορτοκάλια, συγκρίνετε τον γιατρό στο δημόσιο που παίρνει φακελάκι (και όχι γενικά τους ΕΣΥτες) με αυτόν στον ιδιωτικό τομέα που φοροδιαφεύγει και θα καταλάβετε τη διαφορά.

Ούτε θεώρησα συγχωροχάρτι τα πρόστιμα τα οποία πέφτουν και ότι βλακώδη άποψη μπορεί να έχει ο εφοριακός. Θα ήταν καλό να υπάρχουν και πόθεν έσχες και τεκμήρια για πολλά πράγματα για όλους. Και οι ισολογισμοί που καμιά φορά φαίνονται δεν είναι καθόλου ψεύτικοι. Έχοντας φτιάξει δύο ιατρεία πλέον σε διαφορετικές χρονικές περιόδους σου λέω ότι ακόμη και το πιο απλό ιατρείο, εάν δεν είναι διαμέρισμα σε κάποιο όροφο που ήταν σχεδιασμένο να γίνει ιατρείο, θέλει το λιγότερο 5000 ευρώ για να αποκτήσει το σχέδιο που ζητιέται από την νομαρχία για να βγει άδεια. Εάν βάλεις μέσα έπιπλα, εξοπλισμό, αναλώσιμα, θα δεις ότι οι ισολογισμοί που ίσως σου κάνουν εντύπωση είναι πραγματικοί. Και ξεχνάμε ότι ακόμη δεν ζητιούνται υποχρεωτικά βασικές προδιαγραφές που θα έπρεπε να υπάρχουν πχ εξαερισμός, διαχείριση αποβλήτων, πιστοποίηση, πυρασφάλεια. Αν λοιπόν κάποιος νομίζει ότι ο ιδιώτης μπορεί να ξεκινήσει με ενα ακουστικό, τη σφραγίδα του και ένα στυλό και να κάνει ιατρείο, απλά κοιμάται όρθιος.

Το ποιος θα οδηγηθεί στην παρανομία είναι σχεδόν δεδομένο από την ψυχοσύνθεση του όπου και να βρίσκεται. Κανάλια που ψαρεύουν ασθενείς υπάρχουν καταρχήν όπου υπάρχουν φημισμένοι διευθυντές και πανεπιστημιακές έδρες και στον ιδιωτικό τομέα σπανίζουν. Να μην πω ότι εάν πάτε στα μεγάλα ιδιωτικά κέντρα που εφαρμόζουν τέτοιες πρακτικές θα δειτε ότι στην προϋπηρεσία αυτών που περιγράφετε υπάρχει είτε θέση στο πανεπιστήμιο είτε θέση σαν διευθυντής κάπου, και τότε θα καταλάβετε που εκπαιδεύτηκαν να το κάνουν αυτό.

Όμως η διαφορά που κανείς δεν θέλει να καταλάβει και είναι σημαντική, είναι ο οποιοσδήποτε στο δημόσιο ζητάει φακελάκι, είναι επιπλέον κλέφτης γιατί σφετερίζεται εξοπλισμό που δεν αγόρασε αλλά έχουμε πληρώσει όλοι οι έλληνες και εκβιαστής γιατί χρησιμοποιεί την αδυναμία των ασθενών να πληρώσουν και να επιλέξουν.

Για μένα είναι μέγα λάθος να μπαίνουν σε ένα τσουβάλι, όλοι του ΕΣΥ, όλοι του ΙΚΑ, όλοι οι ιδιώτες. Δεν είναι το ίδιο όλοι. Επίσης, το φακελάκι στο δημόσιο (ΕΣΥ & ΙΚΑ) δεν είναι μόνο φοροδιαφυγή. Και σας παρακαλώ όπως είπε και ο Βασίλης παραπάνω, ο ιατρός του ΙΚΑ δεν είναι ιδιώτης, είναι γιατρός του δημοσίου πρακτικά (πλην ελαχίστων ελαχίστων εξαιρέσεων). Μπορεί να σας φανεί εξόφθαλμη η σύγκριση αλλά σε επίπεδο διαχείρισης ασθενών και ταμειακά μόνο, θα τον συγκρίνετε με τον πανεπιστημιακό γιατρό στο ΕΣΥ.

Harper:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Όμως η διαφορά που κανείς δεν θέλει να καταλάβει και είναι σημαντική, είναι ο οποιοσδήποτε στο δημόσιο ζητάει φακελάκι, είναι επιπλέον κλέφτης γιατί σφετερίζεται εξοπλισμό που δεν αγόρασε αλλά έχουμε πληρώσει όλοι οι έλληνες και εκβιαστής γιατί χρησιμοποιεί την αδυναμία των ασθενών να πληρώσουν και να επιλέξουν.



--- Τέλος παράθεσης ---

Δε νομιζω πως το φακελάκι ευδοκιμει στο επειγον περιστατικο.Αντιθετα ανθει περισσοτερο σε χειρουργικες ειδικοτητες και κυριως σε προγραμματισμενα χειρουργεια.Και μην ξεχνας πως ακομη και στο δημοσιο ο ασθενης επιλεγει σχεδον ΠΑΝΤΑ τον ιατρο που θα τον χειρουργησει.Αληθεια ξερεις πολλους που να αφηνονται στα χερια ειδικευομενου (σε πανεπιστημιακο νοσοκομειο) η καποιου αγνωστου επιμελητισκου?

Να επισημανω για να μην παρεξηγηθω πως θεωρω το φακελακι καταπτυστο...πέρα όμως από τη σηψη στον ιατρικο κλαδο ευθυνη φερει και ο ασθενης που ακριβως επειδη ΕΠΙΛΕΓΕΙ αντι να καταγγειλει τρεφει αυτη τη νοσηρη πραγματικοτητα

D-Michalis:
Δεν μπορώ να καταλάβω.
Όταν χρησιμοποιώ τις δημόσιες δομές για πλουτισμό μου, χρησιμοποιώ την περιουσία του «λαού» προς ίδιον όφελος. Σωστά? Άρα, βάζω τον πολίτη να πληρώσει για τον πλουτισμό μου.
Όταν φοροδιαφεύγω, πλουτίζω μη αποδίδοντας τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Σωστά? Όμως ο Καίσαρας χρειάζεται λεφτά και θα τα πάρει με μεγαλύτερη φορολόγηση αυτών που δεν μπορούν να διαφύγουν, του «λαού. Άρα, βάζω τον πολίτη να πληρώσει για τον πλουτισμό μου, αυτά που έπρεπε να πληρώσω εγώ.
Ακριβώς ίδιο το «δια ταύτα» προκύπτει !!
Αγαπητοί φίλοι. Ηθικές διαστάσεις έχει η διαφορά ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Σε επίπεδο συνεπειών, επιβάρυνση του πολίτη και εκμετάλλευση της ανάγκης του, είναι παρόντα και στις δύο περιπτώσεις και το μόνο που μεταβάλλεται είναι ο βαθμός παρουσίας του ενός ή του άλλου.
Συμπληρωματικά σε προηγούμενα σχόλια να θυμίσω ότι δεν πάει μόνο από επιλογή να πληρώσει ο ασθενής στο ιδιωτικό. Πολλές φορές πάει γιατί το δημόσιο αδυνατεί να τον καλύψει. Στην επαρχία είναι πάμπολλες οι περιπτώσεις (π.χ. κολονοσκόπηση -γαστροσκόπηση δε γίνεται πουθενά στο δημόσιο στην Βοιωτία), αλλά και γιατί πολλές φορές οι αναμονές είναι αποτρεπτικές για τον ασθενή. Αυτό δεν πρέπει να μας διαφεύγει και να θεωρούμε δεδομένη την επιλογή του για «πληρωτική» λήψη υπηρεσιών.

Σχετικά με τα προηγηθέντα σχόλια:
Πουθενά δεν ταύτισα τους ΕΣΥτες με τους Ιδιώτες (που όμως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ και αυτό το αγνοούμε επιδεικτικά. Ταμειακοί γιατροί είναι στην πλειονότητά τους, και άρα ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ σε μεγάλο κομμάτι της δραστηριότητάς τους).
Ούτε τσουβάλιασα όλους. Πάντα υπάρχουν οι τίμιοι και εν προκειμένω πιστεύω ότι δεν αποτελούν την μειοψηφία, ωστόσο, σίγουρα δεν είναι και ισχυρή πλειοψηφία.
Όσο για το αν οι εκβιαστές είναι καθηγητάδες και πρώην Δ/ντές, ναι είναι συνήθως. Μόνο που δεν είναι μόνο αυτοί. Θα μπορούσα να σου πώ ονόματα πολύ γνωστά στο πανελλήνιο που δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο, αλλά δεν βγαίνω να τρέχω στα δικαστήρια.

Εν τέλει, όσο και αν έχουν διαφορές τα "μαύρα χρήματα" στο ιδιωτικό και το δημόσιο (και όπως και αν λέγεται) οδηγούν στο ίδιο σημείο. Την εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου. Απλά πιστεύω ότι η αναφορά σε εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας, κεντρίζει περισσότερο τα αντανακλαστικά, άρα μάλλον το λαϊκό αίσθημα τρέφει πιο πολύ, παρά το μέγεθος της ανηθικότητας φωτίζει. Απεναντίας, ο χρηματισμός, είναι οικείος χαρακτηρισμός που δεν «τσιγκλάει» αντανακλαστικά», μιάς και μία μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου είναι εθισμένη ή παθητικά θετική σε αυτό.
Εκείνο που έπρεπε να μας ενώνει και να το καταγγέλλουμε ως κατάπτυστο, είναι το ότι εν τέλει χρησιμοποιεί την αδυναμία των ασθενών γιατί αυτό ισχύει και στο ιδιωτικό πολλάκις. Δεν είναι αποκλειστικότητα του ΕΣΥ. Η αδυναμία και η αγωνία του ασθενή είναι το κομβικό σημείο που και οι δύο εκμεταλλεύονται.
Αυτό νομίζω έπρεπε να μας ενώνει, αφήνοντας κατά μέρος το αν είναι «φακελάκι» η «φοροδιαφυγή» (όταν είναι μόνο φοροδιαφυγή, γιατί είπαμε, υπάρχει και στο ιδιωτικό «εκβιαστικό χρήμα».

Δημήτρης Μακρέας:
Μου κάνει φοβερή εντύπωση ότι όλη η κακοδαιμονία της ελληνικής κοινωνίας χρεώνεται στο "δημόσιο".
Βέβαια υπάρχει μια βασική σύγχυση του "δημόσιου" με το κρατικό. Της κοινωνίας με το κράτος.
Το κράτος δεν αποτελεί παρά την πολιτική ολοκλήρωση της αστικής κοινωνίας. Ως τέτοιο δεν έχει τίποτα "επαναστατικό" , ή "κομμουνιστικό".
Δεν είναι τυχαίο ότι το "κράτος" αποτελεί τον πρώτο εχθρό ενός κομματιού της αριστεράς και της αναρχίας.
Το πρόβλημα με το κράτος, σήμερα, είναι ότι καταρρέει ο ίδιος  ο πυρήνας συγκρότησης και κυριαρχίας της "αστικής κοινωνίας", η οποία παραδίδει την εξουσία σε μια πολύ ιδιαίτερη μορφή της πολιτικής και οικονομικής ελίτ, που εκφράσει το σκληρό πυρήνα των χρηματοπιστωτικών κύκλων. Μια εξουσία υπερεθνικής, ως προς τη συγκρότησή της.
Δεν τυχαίο λοιπόν, που η αποδομημένη έννοια του κράτους, χάνει πρώτα από όλα τα "δημόσια"χαρακτηριστικά, αυτά δηλαδή που ήταν προσανατολισμένα στης ανάγκες της κοινωνίας, με τις γνωστές ανισότητες της αστικής της μορφής. Οι ανάγκες αυτές είναι λογιστικά ασύμφορες...
Τουλάχιστον εγώ, όταν υπερασπίζομαι το "δημόσιο", το ΕΣΥ, την ίδια μου τη δουλειά και ψυχή εν τέλει, δεν υπερασπίζομαι το "κράτος", αλλά τους ανθρώπους που ζουν σε αυτό. Θα ήθελα πολύ να ζήσω σε μια κοινωνία συνεταιρισμών ελεύθερων ανθρώπων...

Ο βασικός πυρήνας της αντίθεσης που συζητάμε , είναι η αντίθεση ιδιωτικού- δημόσιου. Η αντίθεση αυτή χαρακτηρίζεται από τη στρέβλωση μιας κοινωνικής ανάγκης , ενός "δημόσιου" αγαθού, σε εμπορικό προϊόν προς αγορά και πώληση. Τα 1000 ευρώ , επομένως, που θα δώσει ο άνθρωπος που έχει μια συγκεκριμένη ανάγκη , είτε ως φακελάκι είτε ως αμοιβή, υπηρετούν την ίδια ακριβώς στρέβλωση. Τη μετατροπή ενός κοινωνικού δικαιώματος σε εμπόρευμα. Είναι απλούστατα η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Ιδιωτικού ως προς τη φύση του. Ο "φακελάκιας" δεν είναι παρά ένας "ιδιώτης"ως προς τη λειτουργία του γιατρός.
Αυτό για το οποίο μπορεί να κατηγορηθεί, είναι για αθέμιτο ανταγωνισμό...
Ήδη όμως, έχουμε αποδεχτεί ότι οι υπηρεσίες υγείας δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία αγορά και ο γιατρός έμπορος.
Επομένως, απλώς κάποιοι εκμεταλλεύονται το γωνιακό μαγαζί τους, σε αντίθεση με άλλους που το μαγαζί τους είναι συνοικιακό.
Η αγορά όμως, έτσι λειτουργεί...
Καθένας καλείτε να επιλέξει, αν θα μπολιάζει τη δουλειά του με αυτά τα στοιχεία "δημόσιου" που του επιτρέπουν οι αντικειμενικές συνθήκες εργασίας του ή θα ιδιωτεύει. Η απόφαση είναι κρίσιμη, ειδικά στα πρόθυρα της τρομακτικής κοινωνικής καταστροφής που έρχεται...

Υ.Γ. Με μεγάλη μου λύπη διαπιστώνω ότι το φόρουμ έχει γίνει ιδιαίτερα αφιλόξενο το τελευταίο διάστημα για όσους είμαστε στο ΕΣΥ και υπερασπιζόμαστε το "δημόσιο" και τις κοινωνικές ανάγκες. Επίσης σε όσους πιστεύουμε ότι η ΠΦΥ θα όφειλε να είναι δημόσια και καθολική...
Το φόρουμ ΠΦΥ μου φαίνεται μπατάρει τρελά προς την  "ιδιώτευση" (με τον τρόπο που περιέγραψα παραπάνω). Ελπίζω όχι και προς την ιδιοτέλεια...

Δ. Κουναλάκης:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν μπορώ να καταλάβω.
Όταν χρησιμοποιώ τις δημόσιες δομές για πλουτισμό μου, χρησιμοποιώ την περιουσία του «λαού» προς ίδιον όφελος. Σωστά? Άρα, βάζω τον πολίτη να πληρώσει για τον πλουτισμό μου.
Όταν φοροδιαφεύγω, πλουτίζω μη αποδίδοντας τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Σωστά? Όμως ο Καίσαρας χρειάζεται λεφτά και θα τα πάρει με μεγαλύτερη φορολόγηση αυτών που δεν μπορούν να διαφύγουν, του «λαού. Άρα, βάζω τον πολίτη να πληρώσει για τον πλουτισμό μου, αυτά που έπρεπε να πληρώσω εγώ.
Ακριβώς ίδιο το «δια ταύτα» προκύπτει !!

--- Τέλος παράθεσης ---
Γιατί είναι τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητό;
- Όταν φοροδιαφεύγω, βάζω τον πολίτη να πληρώσει τον πλουτισμό μου.
- Όταν χρησιμοποιώ τις δημόσιες δομές για πλουτισμό μου, και τον βάζω να πληρώσει τις υποδομές για να πλουτίζω και φοροδιαφεύγω από πάνω άρα πληρώσει επιπλέον φόρο επειδή φοροδιαφεύγω.
Γιατί είναι τόσο δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι το δεύτερο είναι το διπλό του πρώτου και όχι ισοδύναμο;

Δεν υποστηρίζω κανένα και σε κανένα χώρο που διαθέτει ελαστική ηθική και χρηματίζεται είτε με φακελάκι είτε με οποιοδήποτε τρόπο.
Δεν έχω όμως καταλάβει πως ενώ όλοι ξέρουν που ευδοκιμεί το φακελάκι, ξαφνικά την συγκεκριμένη χρονική στιγμή τέθηκε θέμα ισότητας φοροδιαφυγής και χρηματισμού με φακελάκι. Είναι πολύ ύποπτη η χρονική στιγμή και θα γυρίσει πίσω ενάντια σε αυτούς που είναι στο δημόσιο και δεν παίρνουν φακελάκι.
Δυστυχώς κρατώ το κουταλάκι μαζί μου σήμερα. Αν θέλετε, να κρατώ την κουτάλα αύριο για όσους δεν κατάλαβαν.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση