ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Θέματα Ειδικευομένων

Νέο σύστημα: Αλλάζουν όλα στις ειδικότητες των γιατρών

<< < (5/9) > >>

anastasios theodoridis:
Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέτουν τη γνώμη τους.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Τελική Πρόταση ΚΕΣΥ για το Σχέδιο Νόμου της Ιατρικής Εκπαίδευσης

deleteduser:
Διαβάζω το πρόγραμμα της Γενικής Ιατρικής και φρίττω. Αντιγράφω:

Κύκλος Πρωτοβάθμιας:  19 μήνες
Κέντρο Υγείας: 15 μήνες (3μήνες στην αρχή  και 12μήνες στο τέλος)
Προνοσοκομειακή Επείγουσα Ιατρική:  3 μήνες
Δημόσια Υγεία , επιδημιολογία, βιοστατιστική και μεθοδολογία της έρευνας: 1 μήνας
Κύκλος Παθολογίας:: 16 μήνες
Εσωτερική Παθολογία: 5 μήνες,
Καρδιολογία: 3 μήνες, Παιδιατρική: 3μήνες,Δερματολογία: 1 μήνας
Πνευμονολογία: 1μήνας,Νευρολογία: 1 μήνας και ,Ψυχιατρική: 2 μήνες.
Κύκλος χειρουργικής: 10 μήνες
Γενική Χειρουργική : 3 μήνες, Μαιευτική-Γυναικολογία : 1 μήνας, ,Ορθοπεδική-Τραυματιολογία: 3 μήνες,
Οφθαλμολογία: 1 μήνας, ΩΡΛ : 1 μήνας και  Ουρολογία: 1 μήνας
Εργαστηριακός κύκλος: 3 μήνες
Aκτινολογία: 2 μήνες και  Βιοπαθολογία: 1 μήνας

Και σχολιάζω: Η αύξηση της εκπαίδευσης (όπου αυτή γίνεται) στα Κ.Υ. είναι στα θετικά. Όπως επίσης και η προνοσοκομειακή επείγουσα ιατρική (αλήθεια που και από ποιον θα γίνεται η εκπαίδευση;)

Και πάμε στα ωραία: Ψυχιατρική μόνο 2 μήνες. Η δεύτερη κολώνα της εκπαίδευσής μας μετά την Παθολογία (που μειώνεται στους 5 μήνες). Η Δημόσια Υγεία (το κύριο μέλημα της ΠΦΥ) παραμένει στον 1 μήνα εννοώντας αυτό το σεμινάριο παρωδία.

Και βέβαια υπάρχουν και τα μηνιαία τμήματα παρωδία, για να βολτάρουν οι ειδικευόμενοι σε όλα τα τμήματα του νοσοκομείου. Είναι αστείο. Θα είναι σε χειρότερη μοίρα από 6οετείς φοιτητές Τι εκπαίδευση περιμένει να έχει κανείς σε 1 μήνα Νευρολογία, 1 μήνα Ουρολογία, 1 μήνα Πνευμονολογία κλπ; Και πόσες από τις γνώσεις που τυχόν θα πάρει έχουν πεδίο εφαρμογής στην Π.Φ.Υ.;




anastasios theodoridis:
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ  ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΣΥ Ι. ΔΑΤΣΕΡΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 26/10/2011.

1. ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Φυσικά δεν αφορά το σύνολο των προπτυχιακών σπουδών των Ιατρικών Σχολών.

Η ύλη αποτελείται από επιλεγμένα αντικείμενα των αναλυτικών προγραμμάτων των Ελληνικών Ιατρικών Τμημάτων, σε αναλογία 25% προκλινικά, 75% κλινικά. Σε όγκο είναι μικρότερη από την ύλη ενός εξαμήνου φοίτησης.

Η ύλη θα είναι πλήρως αποσαφηνισμένη με δεδομένη και διαθέσιμη βιβλιογραφία ελληνικών προπτυχιακών συγγραμμάτων , ένα τουλάχιστο έτος πριν την πρώτη εξεταστική διαδικασία.

Η επιτροπή είναι πρόθυμη να συζητήσει τη δημιουργία δεξαμενής θεμάτων πολλαπλής επιλογής που καλύπτει την ύλη και να είναι διαθέσιμη στους υποψήφιους

2. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Η πρώτη εξεταστική διαδικασία προβλέπεται το Νοέμβριο του 2013 ή τον Απρίλιο του 2014. Άρα, τους επόμενους 20 ( Ιούλιος 2012) έως 26 μήνες ( Ιανουάριος 2013 ) δεν προβλέπεται αλλαγή του υφιστάμενου καθεστώτος της λίστας.

Στη συνέχεια η αναλογία λίστας/ εξετάσεων μεταβάλλεται σταδιακά από 50%-66%/33%-50% το πρώτο έτος εφαρμογής έως 20%/80% το τελευταίο έτος της μεταβατικής περιόδου.  Αυτή η μεταβατική περίοδος συνύπαρξης λίστας/εξετάσεων διαρκεί όσο και τα έτη φοίτησης σε κάθε ειδικότητα.

Η συνολική μεταβατική περίοδος διαρκεί ως το 2018 για τις ειδικότητες με τετραετή φοίτηση και φθάνει ως το 2021 για εκείνες με επταετή.

3. ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΩΝ

Σήμερα, οι υπηρετούντες Ειδικευόμενοι είναι περίπου 10.700 ( η  τάξη μεγέθους γίνεται με προσέγγιση εκατοντάδας επειδή η κινητικότητα διορισμών, παραιτήσεων κλπ δεν επιτρέπει την επακριβή καταμέτρηση). Οι 2600 βρίσκονται σε θέσεις μερικής εκπαίδευσης (ως 2 έτη) και οι 8100 βρίσκονται σε θέσεις για πλήρη ή για ολοκλήρωση της εκπαίδευσης. Η ετήσια είσοδος για ειδίκευση αριθμεί 1800 συναδέλφους. Από τα Ελληνικά Ιατρικά Τμήματα από το 2012 έως το 2016 θα αποφοιτήσουν από 950 έως 1200 (το 2013) συνάδελφοι κατά έτος.

Με το νέο σύστημα όλες οι θέσεις ειδίκευσης έχουν ενιαίο διορισμό.

Ο σχεδιασμός μας έγινε με διατήρηση όλων των θέσεων κατά τη μεταβατική περίοδο, δηλαδή είσοδο ( με λίστα και εξετάσεις) 900

ειδικευόμενων το εξάμηνο. Θα υπάρξει όμως ανακατανομή θέσεων. Θα μειωθούν θέσεις, κυρίως,  Χειρουργικών Ειδικοτήτων.

Αποκλιμάκωση θα αρχίσει μετά το 2019 (ο κύριος όγκος ειδικοτήτων έχει  πενταετή ή εξαετή φοίτηση), όταν σταδιακά ο αριθμός έτος με το έτος θα τείνει προς το 600, όσο το μέγιστο των αποφοίτων του εσωτερικού.

Με άλλα λόγια ευθέως θέλουμε να αποτρέψουμε την περαιτέρω μετάβαση για ιατρικές σπουδές στο εξωτερικό, δηλώνοντας ότι το Ελληνικό Ιατρικό Εκπαιδευτικό Σύστημα δεν μπορεί να εγγυηθεί την ειδίκευσή τους.

4. ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ

Απόφασή μας είναι ο ειδικευόμενος γιατρός να έχει διδαχθεί, να έχει αποκτήσει δεξιότητες, να έχει προβεί σε τόσες ιατρικές πράξεις όσες απαιτούν τα Ευρωπαϊκά  επίπεδα αναφοράς (standards) για την ιατρική εκπαίδευση.

Σήμερα ούτε οι εκπαιδευτικές μας μονάδες είναι αξιολογημένες, ούτε εμείς οι εκπαιδευτές. Έχουμε ακόμη και ειδικευόμενους χωρίς κλινικές, ενώ δεν σπανίζει ακόμη και η εκμετάλλευση με της εργασίας και της υπερεργασίας των νέων γιατρών.

Εκπαιδευτικό κέντρο σημαίνει με παραδείγματα για να γίνει περισσότερο κατανοητό

(1) Όχι ειδικευόμενοι σε κάθε μία από τις χειρουργικές κλινικές του Ευαγγελισμού, αλλά ειδικευόμενοι στο εκπαιδευτικό κέντρο Χειρουργικής του Ευαγγελισμού , που θα καλύπτει με εναλλαγή όλο το φάσμα των χειρουργικών πράξεων και στις τέσσερεις κλινικές.

(2) Όχι ειδικευόμενος στο ακτινολογικό τμήμα του ΑΧΕΠΑ, αλλά στο εκπαιδευτικό κέντρο π.χ του ΑΧΕΠΑ-Θεαγενείου, ώστε να αποκτήσει εμπειρία από όλο το φάσμα των νόσων.

(3) Όχι ειδικευόμενος παιδιατρικής στο ΠΑΓΝΗ αλλά στο εκπαιδευτικό κέντρο Παιδιατρικής Κρήτης, όπου εκ των προτέρων θα γνωρίζει, για να έχει την δυνατότητα επιλογής, πως ένα ή δύο χρόνια της εκπαίδευσής του θα τα ολοκληρώνει στα Νοσοκομεία του Αγ. Νικολάου, του Ρεθύμνου ή των Χανίων εάν αυτά έχουν αξιολογηθεί ως επαρκή.

Η έννοια στο κείμενο της εισήγησης ότι το εκπαιδευτικό κέντρο μπορεί να χρησιμοποιεί και νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης υγειονομικής περιφέρειας έχει την σημασία

(4) Ο υποψήφιος για το καρδιολογικό κέντρο της Ηπείρου στην προκήρυξη της κοινής θέσης να γνωρίζει ότι τα προαπαιτούμενα 2 έτη Παθολογίας ενδέχεται να τα υπηρετήσει σε διαθέσιμες θέσης της Άρτας, της Πρέβεζας ή των Ιωαννίνων που θα συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό κέντρο.

(5)Ο υποψήφιος για κέντρο Ορθοπαιδικής του ΚΑΤ να γνωρίζει και πάλι εκ των προτέρων ότι διαθέσιμες θέσεις για την ειδίκευσή του στην Χειρουργική μπορεί να είναι στην Λαμία, την Χαλκίδα ή την Τρίπολη.

5. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ – ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑΣ

Η περίληψη που έχει αναρτηθεί αποτελεί ομόφωνη πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της Μαιευτικής & Γυναικολογικής Εταιρείας που έκρινε ότι στην σύγχρονη ειδικότητα δεν απαιτείται προεκπαίδευση στην Χειρουργική.

timex:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος Η δεύτερη κολώνα της εκπαίδευσής μας μετά την Παθολογία (που μειώνεται στους 5 μήνες).

--- Τέλος παράθεσης ---

Η παθολογια γίνεται 7 μήνες.Αφού στους 5 μήνες , μπαίνει 1 μηνας νευρολογία και ένας πνευμονολογίας.

alfie:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος από ΑΙΧΜΗ

Τρεις χιλιάδες Έλληνες γιατροί ζουν και εργάζονται στις Σκανδιναβικές χώρες. Οι περισσότεροι από αυτούς, απόφοιτοι ελληνικών Πανεπιστημίων, με πολύ καλές ή και άριστες σπουδές.

Καταφεύγουν σε αυτή τη λύση αδυνατώντας να συμβιβαστούν με την πολυετή αναμονή για τη λήψη ειδικότητας. Αναμονή που καθιστά σχεδόν απαγορευτική μια εξελισσόμενη και ανοδική επιστημονική πορεία. Αναμονή που συνεπάγεται ανεργία, ετεροαπασχόληση, υποαπασχόληση.

Αποτελεί ειρωνεία ότι τόσοι νέοι επιστήμονες εκπαιδεύονται και καταρτίζονται στη χώρα μας, αλλά προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο εξωτερικό.  Το κράτος επενδύει, μέσα από τα  δημόσια σχολεία και  πανεπιστήμια, αλλά δεν εισπράττει τα οφέλη αυτής της επένδυσης.

Οι απόφοιτοι των Ελληνικών Ιατρικών Σχολών θεωρούνται πολύ καλά εκπαιδευμένοι, γι’ αυτό και προτιμώνται σε αρκετές χώρες του εξωτερικού, όπως στη Γερμανία, τη Βρετανία, τις Σκανδιναβικές χώρες, όλες χώρες με προηγμένα συστήματα Υγείας.

Σε μια χώρα, όπου βασιλεύει η καχυποψία και η αίσθηση αναξιοκρατίας, η παραλυτική και ισοπεδωτική λογική της επετηρίδας και της λίστας εξομοιώνει τους πάντες και τα πάντα.

Αρκεί μια ημέρα διαφορά στη λήψη του πτυχίου, ανεξαρτήτως επιδόσεων και επιπέδου σπουδών, για να κάνει τη μεγάλη διαφορά, τόσο για τους νέους γιατρούς όσο και για τους χρήστες των υπηρεσιών, τους Έλληνες πολίτες.

Το κριτήριο της ημερομηνίας λήψης πτυχίου είναι αντικειμενικό. Κανείς δεν το αμφισβητεί. Είναι όμως δίκαιο; Ασφαλώς όχι. Σε τομείς ευαίσθητους, όπου υπάρχει υπερπροσφορά υπηρεσιών όπως η Υγεία, η Παιδεία, η Δημόσια Διοίκηση  απαιτείται να υπάρχει ένα κριτήριο  αξιοκρατικής επιλογής. Των καλύτερων, όχι των παλαιότερων.

Στην Παιδεία, η ξεπερασμένη λογική της επετηρίδας αποτελεί παρελθόν. Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ, παρά τα προβλήματά τους, αποτελούν μια πραγματικότητα αποδεκτή και λειτουργική.

Στη Δημόσια Διοίκηση, η αποσύνδεση της εξέλιξης και της επιλογής σε θέση ευθύνης από την προϋπηρεσία, παρά την άτολμη  θεσμοθέτησή της, αποτελεί εδώ και λίγες ημέρες νόμο του κράτους.

Στην Υγεία, οι εξετάσεις για την έναρξη λήψης ιατρικής ειδικότητας δεν μπορούν να περιμένουν άλλο στη λίστα των μεταρρυθμίσεων.

*O Μιχάλης Κατρίνης είναι οδοντίατρος και βουλευτής ΠΑΣΟΚ του Νομού Ηλείας.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση