Θέματα Εργασίας > Εργασία στον ιδιωτικό τομέα (αυτοαπασχόληση)
Πιστοποίηση και στα ιδιωτικά ιατρεία;
Δημήτρης Μακρέας:
Πιθανώς κάποια πράγματα μπορούν να πιστοποιηθούν, όσον αφορά, εξοπλισμό, αργάνωση, δράσεις...
Η σχέση γιατρού-ασθενή , θεμελιώδης στην ΠΦΥ π,ως θα πιστοποιηθεί?
Denominator:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΠιθανώς κάποια πράγματα μπορούν να πιστοποιηθούν, όσον αφορά, εξοπλισμό, αργάνωση, δράσεις...
Η σχέση γιατρού-ασθενή , θεμελιώδης στην ΠΦΥ π,ως θα πιστοποιηθεί?
--- Τέλος παράθεσης ---
Υπάρχει μία λογική και σε αυτόν τον τομέα, που στοχεύει περισσότερο στο να υποβοηθήσει την εγκαθίδρυση της σχέσης ιατρού-ασθενούς παρά ατο να εγκλωβίσει όλη τη "μαγεία" που μπορεί να εμπεριέχει σε αλγόριθμους και διαδικασίες.
Σύμφωνα με αυτή τη λογική με πρωτόκολλο μπορούν να λειτουργούν η υποδοχή του ασθενούς, η λήψη του ιστορικού (βασική για το αντικείμενό μας), η παρακολούθηση της πορείας (follow-up) και τέλος η αναζήτηση της άποψης του ασθενούς για τις υπηρεσίες που του παρέχονται.
Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι οι πιο πάνω διαδικασίες, όταν προσαρμοστούν κατάλληλα στα δεδομένα του μέσου Έλληνα, μπορούν να βοηθήσουν να οικοδομηθεί η σχέση "ιατρού-ασθενούς", χωρίς παράλληλα να αποκλείεται η προσωπική μας συμβολή κατά περίπτωση.
Υ.Γ. Επειδή ίσως να μην είναι σαφές, στην πιστοποίηση ποιότητας εσύ ορίζεις πώς θέλεις να υποδεχθείς τον ασθενή, πώς θέλεις να πάρεις το ιστορικό του, πώς θέλεις να τον εξετάσεις, πώς θέλεις να κάνεις το follow-up και ποιες θα είναι οι ερωτήσεις σου σχετικά με το βαθμό ικανοποίησής του. Όμως, όλες αυτές οι διαδικασίες, όπως τις όρισες, γίνονται ανεξαιρέτως ασθενούς και συνθηκών και συνοδεύονται από αλγόριθμους αξιολόγησης (δείκτες ποιότητας) που σου λένε αν κάτι δεν πάει καλά και πρέπει να ξανασκεφτείς πώς θα το κάνεις. Π.χ. αν ορίσεις ότι η λήψη του ιστορικού σε ένα πρωτοεξεταζόμενο ασθενή πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε 20 συγκεκριμένα στοιχεία, ανεξάρτητα της αναμονής που θα έχεις, θα πρέπει να διεκπεραιώσεις κάθε ασθενή με βάση αυτή την αρχή που έθεσες. Πιστοποίηση δίνεται για αυτό που εσύ θέλεις να πάρεις και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική ποιότητα των υπηρεσιών σου αλλά τη δυνατότητα να ακολουθείς ένα κανόνα που έθεσες και να παρεμβαίνεις σε αυτόν πριν είναι αργά για σένα και τους ασθενείς σου..
Δ. Κουναλάκης:
Για δώσω εγώ τώρα ένα σενάριο διαφορετικό (αλλά υπαρκτό σε άλλες χώρες):
- Ο ασθενής εισέρχεται στο ιατρείο και βάζει την ασφαλιστική του κάρτα σε ειδικό σταντ για να πάρει σειρά αναμονής ή για να ενημερώσει ότι ήρθε για το ραντεβού του.
- Υπάρχει πίνακας που ενημερώνει τον ασθενή να προσέλθει
- Υπάρχει ηλεκτρονικός ασθενή φάκελος που καταγράφονται στοιχεία του ιστορικού και της κλινικής εξέτασης τυποποιημένα, στον ηλεκτρονικό φάκελο υπάρχουν δεδομένα εξετάσεων του ασθενή, νοσήματα, φαρμακευτική αγωγή. Με το που φεύγει ο ασθενής κλείνει ο φάκελος του ασθενή.
- Τα τρία παραπάνω συνδέονται μεταξύ τους και καταγράφονται στοιχεία.
Μην ανησυχείτε με τον ηλεκτρονικό φάκελο, θα μπορούσε να υπάρχει ένα τυποποιημένο δισέλιδο, να συμπληρώνεται χειρόγραφα και περνιέται από μη ιατρό μετά στο σύστημα. Για όλα υπάρχει λύση
Το βασικό ερώτημα είναι: Εάν έχει τα παραπάνω, μπορείς να βγάλεις δείκτες ποιότητας και τήρησης μια διαδικασίας; Σαφέστατα μπορείς. Είναι πρακτικά σαν να έχεις συνεχή έλεγχο της πιστοποίησης. Να μην πω ότι θα μπορούσες να δεις εάν ρυθμίζονται ή οχι κάποια νοσήματα, ή πόσο αξιόπιστα είναι τα αποτελέσματα των υπηρεσιών με συγκρίσεις. Αν τα παραπάνω τα απαιτούσε ένα ασφαλιστικό ταμείο από τους επαγγελματίες υγείας (γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, φαρμακοποιούς, διαιτολόγους, κλπ) που είναι συμβεβλημένοι και έκανε και μια τηλεφωνική έρευνα σε τυχαίο δείγμα για καθένα δεν θα είχε αξιόπιστους δείκτες; Σίγουρα θα είχε. Θα χρειαζόταν να επιβάλλει πιστοποίηση; Δεν ξέρω και για αυτό ρωτώ.
Προσωπικά, θεωρώ ότι με την γενικότητα του τι είσαι πιστοποιημένος, την απουσία των απαιτήσεων που έχει ο ΕΟΠΥΥ από τον κανονισμό παροχών του και τις πονηρές μέρες που ζούμε, η πιστοποίηση έχει ένα ρόλο:
Να επιτρέψει να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ οικονομικά συμφέροντα που πουλάνε υπηρεσίες υγείας σε κόστος πολλαπλάσιο από αυτό που θα δίνει στους "συμβεβλημένους ιατρούς"
Denominator:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΓια δώσω εγώ τώρα ένα σενάριο διαφορετικό (αλλά υπαρκτό σε άλλες χώρες):
- Ο ασθενής εισέρχεται στο ιατρείο και βάζει την ασφαλιστική του κάρτα σε ειδικό σταντ για να πάρει σειρά αναμονής ή για να ενημερώσει ότι ήρθε για το ραντεβού του.
- Υπάρχει πίνακας που ενημερώνει τον ασθενή να προσέλθει
- Υπάρχει ηλεκτρονικός ασθενή φάκελος που καταγράφονται στοιχεία του ιστορικού και της κλινικής εξέτασης τυποποιημένα, στον ηλεκτρονικό φάκελο υπάρχουν δεδομένα εξετάσεων του ασθενή, νοσήματα, φαρμακευτική αγωγή. Με το που φεύγει ο ασθενής κλείνει ο φάκελος του ασθενή.
- Τα τρία παραπάνω συνδέονται μεταξύ τους και καταγράφονται στοιχεία.
Μην ανησυχείτε με τον ηλεκτρονικό φάκελο, θα μπορούσε να υπάρχει ένα τυποποιημένο δισέλιδο, να συμπληρώνεται χειρόγραφα και περνιέται από μη ιατρό μετά στο σύστημα. Για όλα υπάρχει λύση
Το βασικό ερώτημα είναι: Εάν έχει τα παραπάνω, μπορείς να βγάλεις δείκτες ποιότητας και τήρησης μια διαδικασίας; Σαφέστατα μπορείς. Είναι πρακτικά σαν να έχεις συνεχή έλεγχο της πιστοποίησης. Να μην πω ότι θα μπορούσες να δεις εάν ρυθμίζονται ή οχι κάποια νοσήματα, ή πόσο αξιόπιστα είναι τα αποτελέσματα των υπηρεσιών με συγκρίσεις. Αν τα παραπάνω τα απαιτούσε ένα ασφαλιστικό ταμείο από τους επαγγελματίες υγείας (γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, φαρμακοποιούς, διαιτολόγους, κλπ) που είναι συμβεβλημένοι και έκανε και μια τηλεφωνική έρευνα σε τυχαίο δείγμα για καθένα δεν θα είχε αξιόπιστους δείκτες; Σίγουρα θα είχε. Θα χρειαζόταν να επιβάλλει πιστοποίηση; Δεν ξέρω και για αυτό ρωτώ.
Προσωπικά, θεωρώ ότι με την γενικότητα του τι είσαι πιστοποιημένος, την απουσία των απαιτήσεων που έχει ο ΕΟΠΥΥ από τον κανονισμό παροχών του και τις πονηρές μέρες που ζούμε, η πιστοποίηση έχει ένα ρόλο:
Να επιτρέψει να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ οικονομικά συμφέροντα που πουλάνε υπηρεσίες υγείας σε κόστος πολλαπλάσιο από αυτό που θα δίνει στους "συμβεβλημένους ιατρούς"
--- Τέλος παράθεσης ---
Είμαι υπέρ της τήρησης των κανόνων διασφάλισης ποιότητας και όχι της υποχρεωτικής πιστοποίησης που φυσικά - συμφωνώ Δημήτρη - δε λέει απολύτως τίποτε στην πράξη.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση