Για δώσω εγώ τώρα ένα σενάριο διαφορετικό (αλλά υπαρκτό σε άλλες χώρες):
- Ο ασθενής εισέρχεται στο ιατρείο και βάζει την ασφαλιστική του κάρτα σε ειδικό σταντ για να πάρει σειρά αναμονής ή για να ενημερώσει ότι ήρθε για το ραντεβού του.
- Υπάρχει πίνακας που ενημερώνει τον ασθενή να προσέλθει
- Υπάρχει ηλεκτρονικός ασθενή φάκελος που καταγράφονται στοιχεία του ιστορικού και της κλινικής εξέτασης τυποποιημένα, στον ηλεκτρονικό φάκελο υπάρχουν δεδομένα εξετάσεων του ασθενή, νοσήματα, φαρμακευτική αγωγή. Με το που φεύγει ο ασθενής κλείνει ο φάκελος του ασθενή.
- Τα τρία παραπάνω συνδέονται μεταξύ τους και καταγράφονται στοιχεία.
Μην ανησυχείτε με τον ηλεκτρονικό φάκελο, θα μπορούσε να υπάρχει ένα τυποποιημένο δισέλιδο, να συμπληρώνεται χειρόγραφα και περνιέται από μη ιατρό μετά στο σύστημα. Για όλα υπάρχει λύση
Το βασικό ερώτημα είναι: Εάν έχει τα παραπάνω, μπορείς να βγάλεις δείκτες ποιότητας και τήρησης μια διαδικασίας; Σαφέστατα μπορείς. Είναι πρακτικά σαν να έχεις συνεχή έλεγχο της πιστοποίησης. Να μην πω ότι θα μπορούσες να δεις εάν ρυθμίζονται ή οχι κάποια νοσήματα, ή πόσο αξιόπιστα είναι τα αποτελέσματα των υπηρεσιών με συγκρίσεις. Αν τα παραπάνω τα απαιτούσε ένα ασφαλιστικό ταμείο από τους επαγγελματίες υγείας (γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, φαρμακοποιούς, διαιτολόγους, κλπ) που είναι συμβεβλημένοι και έκανε και μια τηλεφωνική έρευνα σε τυχαίο δείγμα για καθένα δεν θα είχε αξιόπιστους δείκτες; Σίγουρα θα είχε. Θα χρειαζόταν να επιβάλλει πιστοποίηση; Δεν ξέρω και για αυτό ρωτώ.
Προσωπικά, θεωρώ ότι με την γενικότητα του τι είσαι πιστοποιημένος, την απουσία των απαιτήσεων που έχει ο ΕΟΠΥΥ από τον κανονισμό παροχών του και τις πονηρές μέρες που ζούμε, η πιστοποίηση έχει ένα ρόλο:
Να επιτρέψει να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ οικονομικά συμφέροντα που πουλάνε υπηρεσίες υγείας σε κόστος πολλαπλάσιο από αυτό που θα δίνει στους "συμβεβλημένους ιατρούς"