- "Η συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση δεν είναι μια πολυτέλεια όπως ήταν" Το κρατώ και συμφωνώ.
- Ίσως δεν είναι τόσο καλό παράδειγμα η καρδιολογία γιατί ειδικά αυτή έχει υποστεί τόσο μεγάλες προσθήκες γνώσης (και όχι μόνο κατευθυντήριες οδηγίες) που οι περισσότεροι καρδιολόγοι με πάνω από 15 χρόνια από την ειδικότητα υστερούν σε δεξιότητες πάρα πολύ σε σχέση με ένα νέο που βγαίνει. Προσωπικά, σε μεγάλο σχετικά νοσοκομείο όπου πήγα να κάνω την καρδιολογία είδα μεγάλες διαφορές σε φοιτητικές ερωτήσεις: Υπήρχαν "καινούργια" πράγματα που ήταν άγνωστα. Δεν θέλω να δώσω δημόσια λεπτομέρειες. Μην θεωρείς ότι είναι μόνο οι κατευθυντήριες οδηγίες.
- Σε ευχαριστώ για την assist αλλά ειλικρινά δεν περίμενα κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου να μου δώσεις τέτοιο επιχείρημα... Συγκρίνεις τα 6 χρόνια του φοιτητή με του ειδικευόμενου; Είναι μήλα και πορτοκάλια. Σαφώς και σαν φοιτητής για 10πλάσια γνώση εκπαιδεύεσαι στο Πανεπιστήμιο και ελάχιστες πρακτικές δεξιότητες αποκτάς. Σαφώς και μπορείς να πάρεις πτυχίο με 5 αλλά στην αναμονή για ειδικότητα, να ανοίξεις τα βιβλία σου, να διαβάσεις με πειθαρχία και να αποκτήσεις γνώσεις κάποιου που τελείωσε με 9. Αντίθετα, στη ειδικότητα ο στόχος σου είναι να αποκτήσεις πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες. Να δεις τις γνώσεις στην πράξη, υπό την επίβλεψη κάποιου που έχει και εμπειρία και γνώσεις να σε καθοδηγήσει. Διαφωνούμε μήπως εδώ;
- Και πρόσεξε υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά: Άλλο γνώσεις και άλλο δεξιότητες. Γνώσεις αποκτάς διαβάζοντας. Δεξιότητες αποκτάς κάνοντας επαλαμβανόμενα "πράξεις" (προσοχή δεν εννοώ εξετάσεις) και βλέποντας τι πρακτικά αποτελέσματα έχει η εφαρμογή της γνώσης που έχεις και εκεί είναι πολύτιμη η συνεισφορά του επιβλέποντος. Αυτά σαν ορισμοί για να μιλάμε την ίδια γλώσσα....
Διαφωνούμε εδώ; Αλλά δεν απευθύνομαι μόνο στο Ζαχαριάδη.... Και ο μεν beenthere έγινε lostthere, η Φιλιώ που είναι ; Συζήτηση κάνουμε και θα σας περιμένω να δω τι θέσεις έχετε....
Δεν διαφωνούμε νομίζω.Μου αρέσει που έβαλες τον όρο «δεξιότητα».Αυτό ακριβώς εννούσα.Δεν είναι ούτε «γνώση» με την στενή έννοια ,ούτε όμως «εμπειρία».Είναι πράγματι όπως το όρισες,να δείς τις γνώσεις -(πληροφορία)στην
πραγματική ,πρακτική τους διάσταση.Είναι η εφαρμογή στην πράξη γνωστικών δεδομένων (data).Δεν ξέρω για εσάς όμως εγώ έχω την αίσθηση οτι απόκτηση δεξιότητας στην ιατρική αλλά και σε όλες της δραστηριότητες είναι αυτό που πιο δύσκολα και κοπιαστικά κατακτιέται.Σκεφτόμενος το παράδειγμα που είχα χρησιμοποιήσει ,αυτό της αξιολόγησης ενός ΗΚΓματος ,προεκτείνω τον συλλογισμό και σας ρωτάω : Ποιό νομίζεται είναι το πιό δύσκολο στην ερμηνεία του
ΗΚΓμα ; Αυτό με κάποια απροσδιόριστη ταχυαρρυθμία ; αυτό με συνδυασμό διαφόρων επιδράσεων όπως δακτυλιδισμού με κολπική μαρμαρυγή και μη ειδική διαταραχή ενδοκοιλιακής αγωγιμότητας και δεν ξέρω τί άλλο...μήπως αυτό με καποίο σπάνιο σύνδρομο όπως το Brugada ή προδιέγερσης;;...Το δυσκολότερο να ερμηνευτεί ΗΚΓ είναι το
φυσιολογικό.Γιατί το «φυσιολογικό» πολλές φορές καθόλου φυσιολογικό δεν μοιάζει.Εδώ ακριβώς είναι που η δεξιότητα του ιατρού θα στείλει τον αγχωμένο ασθενή καθυσυχασμένο στο σπίτι του ή θα τον φορτώσει στο Ασθενοφόρο...
@Πατρωνάκης Μάνος
Για αχινούς ρίξε καμιά βουτιά προς Σισσι πλευρά ,εκει πιο κάτω που ήταν παλιά το camping.Αλλα...καλα και συ,περιμένεις να βρείς αυγομένους αχινούς τέτοια εποχή;;;