Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ

Ο ΕΟΠΥΥ σε αριθμούς.

<< < (7/105) > >>

Argirios Argiriou:
Αντιγραφή από άλλο σημείο του φόρουμ:

OECD: Health at a Glance 2013.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


Απόσπασμα:

Sweden's pharmaceutical expenditure is below the OECD average for 31 countries, both per capita and as a share of GDP in 2011. It is clear from the OECD report, Health at a Glance 2013 published yesterday.

OECD average is 483 USD per capita, while the figure for Sweden is 443 USD.
The United States is not more than 985 USD per capita. Eventually, Chile by 178 USD. Finland shades Sweden with 436 USD per capita. Norway spends 357 USD and 266 USD Denmark.

Pharmaceutical expenditure as a proportion of Sweden's GDP is 1.1 percent. The OECD average is 1.5 percent. Norway and Denmark have low 0.6 and 0.7 per cent of GDP. Finland is one of Sweden with 1.2 percent of GDP. Greece and Hungary is at the top, there stood pharmaceutical expenditure to 2.6 percent of GDP in 2011.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
28/11/2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Στοιχεία για τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

 «Μαχαίρι» 2,18 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ
ΤΟ ΒΗΜΑ. Συγκράτηση δαπανών ιδιαίτερα στον τομέα φαρμάκου και υπηρεσιών Υγείας


 «Μαχαίρι» μπαίνει στον ήδη ελλειμματικό προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ. Τα έσοδα του Οργανισμού θα μειωθούν το 2014 κατά 2,18 δισεκατομμύρια ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περίθαλψη 9,5 εκατομμυρίων Ελλήνων.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση του Οργανισμού αναφέρεται ότι τα έσοδα του ΕΟΠΥΥ μειώνονται το 2014 κατά 2,18 δισ. ευρώ σε σχέση με το τρέχον έτος. Αυτό, όπως εξηγεί, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έκτακτη και ειδική χρηματοδότηση ύψους περίπου 1,77 δισ. ευρώ που έλαβε ο ΕΟΠΥΥ εφέτος για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του μέχρι τις 31.12.2011. Αν δεν συνυπολογισθεί η ειδική επιχορήγηση, τα πραγματικά έσοδα του ΕΟΠΥΥ (από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα Ασφαλιστικά Ταμεία) μειώνονται κατά 430 εκατομμύρια ευρώ.

«Η προσπάθεια συγκράτησης των δαπανών μέσα από την περιστολή περιττών εξόδων ιδιαίτερα στον τομέα του φαρμάκου και των υπηρεσιών υγείας, ταυτόχρονα με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους συνεχίζεται για τον ΕΟΠΥΥ και για το επόμενο έτος» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

 Ειδικότερα, η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ από τον κρατικό προϋπολογισμό για το 2014 έχει προϋπολογιστεί σε 774 εκατ. ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό για το 2013 ανερχόταν αρχικά σε 808 εκατ. ευρώ. «Άρα η πραγματική μείωση (αρχικό προϋπολογισθέν 2014 σε σχέση με το αρχικά προϋπολογισθέν 2013) ανέρχεται σε 34 εκατ. ευρώ» τονίζεται στην ανακοίνωση. Ωστόσο, σημειώνεται ότι ο Οργανισμός έλαβε εκ των υστέρων για το 2013 επιπλέον πιστώσεις 300 εκατ. ευρώ για την εξασφάλιση της αποτελεσματικότερης λειτουργίας του, διαμορφώνοντας το συνολικό ύψος της κρατικής επιχορήγησης για το 2013 σε 1,1 δισ. ευρώ.

Οι εκπρόσωποι της διοίκησης του ΕΟΠΥΥ διευκρινίζουν ότι η διαφαινόμενη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, που ανέρχεται σε ποσοστό περίπου 34% (διαφορά περίπου 1 δισ. ευρώ) δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. «Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ για φαρμακευτική δαπάνη του 2013 ανέρχονταν σε 2.371 εκατομμύρια ευρώ (καθαρό ποσό, ύστερα από την αφαίρεση rebate και claw back) και εκεί κρατήθηκαν», αναφέρουν. Το επιπλέον ποσό μέχρι το 3.076 εκατ. ευρώ που φαίνεται στον απολογισμό του 2013 αφορά σε μεταφορά πιστώσεων για υποχρεώσεις του 2012. «Το 2014», προσθέτουν, «η πραγματική διαφορά των 330 εκατομμυρίων ευρώ θα καλυφθεί από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων που θα προέλθει από την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υγείας».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
Από το παρακάτω κείμενο της Ζωής Δέδε, κρατώ πιο πολύ ότι το 2009 η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη στην Ελλάδα είχε φτάσει τα 5,4 δις !!


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

ΑΡΗΣ:
Μπορούμε να βγάλουμε όλα τα φάρμακα εκτός λίστας και να μηδενίσουμε την φαρμακευτική δαπάνη. Ό,τι τείνει προς το μηδέν ως δαπάνη, είναι πάντα καλύτερο από οποιοδήποτε ποσό πάνω από το μηδέν. Αυτό δεν χρειάζεται να είσαι οικονομολόγος για να το καταλάβεις, αλλά να έχεις ευαισθησία και μάλιστα κοινωνική. Αν έχεις κοινωνική ευαισθησία δεν μπορείς να το κατανοήσεις. Τελικά τι θέλουμε στη χώρα? Να είμαστε ή να έχουμε?

Το 2009 υπήρχαν πολλά φάρμακα εντός λίστας και ήταν ένας από τους λόγους της αύξησης της φαρμακευτικής δαπάνης, ενώ στη συνέχεια πολλά βγήκαν από τη λίστα. Κανένας δεν αναφέρεται σε αυτό και όλοι αποκρύβουν το γεγονός ότι μια επακόλουθη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης μπορεί να γίνει και με περαιτέρω μείωση της λίστας των συνταγογραφούενων φαρμάκων, όταν πια μετά την επικείμενη μείωση της τιμής των φαρμάκων παρουσιαστεί η ανάγκη νέας μείωσης της φαρμακευτικής δαπάνης.

Argirios Argiriou:
09/12/2013
Τι σου προσφέρει ο ΕΟΠΥΥ;

του Βασίλη Βενιζέλου.

Ισχυρίζομαι με πάθος ότι το πιο «δυνατό» μέρος του νέου, εξαιρετικού βιβλίου του επίκουρου καθηγητή Πολιτικής της Υγείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Κυριάκου Σουλιώτη -με τίτλο «Η δημόσια ασφάλιση υγείας στην Ελλάδα - Από το αδιανόητο στο αυτονόητο», το οποίο μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Παπαζήση»- είναι εκείνο το μέρος το οποίο αναφέρεται στην περιπέτεια του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στη χώρα μας μετά τον Ιανουάριο του 2012.

Ο φίλτατος Κυριάκος Σουλιώτης υπογραμμίζει ότι μόλις το... 8% των συνολικών δαπανών του ΕΟΠΥΥ αφορούν την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και, έτσι, τα νοικοκυριά αναλαμβάνουν από ιδίοις πόροις σε ποσοστό υψηλότερο του 40% το κόστος της ιατρικής επίσκεψης και έχουν περιορίσει κατά 60% τη χρήση υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, ακριβώς εξαιτίας της εκτόξευσης της σχετικής ιδιωτικής δαπάνης στα ύψη.

Ο ίδιος αναφέρει ότι, πέραν του ιδιωτικού κόστους για τη χρήση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στη χώρα μας, ο περιορισμός της χρήσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών από τα νοικοκυριά οφείλεται επίσης στις δυσκολίες τα οποία αυτά αντιμετωπίζουν στην πρόσβασή τους σε αυτές τις υπηρεσίες.

Ίσως θα πρέπει να υπενθυμίσουμε εδώ ότι οι παρατηρήσεις του Κυριάκου Σουλιώτη διασταυρώνονται με την παρατήρηση του καθηγητή Οικονομικών της Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιάννη Υφαντόπουλου, σύμφωνα με την οποία οι δημόσιες δαπάνες Υγείας οι οποίες κατευθύνονται στην πρόληψη έχουν μειωθεί κατά... 40% τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, γεγονός το οποίο συνιστά, σύμφωνα πάντα με τον Γιάννη Υφαντόπουλο ένα «μείζον οικονομικό παράδοξο».

Στο ίδιο μέρος του βιβλίου του, εκείνο το οποίο αναφέρεται στον ΕΟΠΥΥ, ο Κυριάκος Σουλιώτης, ο οποίος υπήρξε ένας από τους δύο αντιπροέδρους του Οργανισμού από την ίδρυση του τελευταίου, επαναλαμβάνει την πολύ σημαντική πρότασή του σχετικά με τη ριζική αλλαγή του μοντέλου χρηματοδότησης της δημόσιας ασφάλισης υγείας στη χώρα μας.

Ο Κυριάκος Σουλιώτης σημειώνει, λοιπόν, ότι, δεδομένων της συνεχιζόμενης ύφεσης στην ελληνική οικονομία και της διογκούμενης ανεργίας η οποία σοβεί στη χώρα, είναι η ώρα για να αποσυνδεθεί επιτέλους η δημόσια ασφάλιση υγείας από το εργασιακό status των κατοίκων της χώρας.

Ο αγαπητός φίλος Κυριάκος Σουλιώτης προτείνει η δημόσια ασφάλιση υγείας να αφορά αποκλειστικά και μόνον το status του πολίτη και του κατοίκου της χώρας, συνεπώς η δημόσια ασφάλιση υγείας να χρηματοδοτείται όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό και τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών, όπως ισχύει σήμερα, αλλά αποκλειστικά και μόνον από τον κρατικό προϋπολογισμό, με βάση το ατομικό εισόδημα και τη σχετική φοροδοτική ικανότητα ενός εκάστου φορολογουμένου.

Τα πλεονεκτήματα της πρότασης του Κυριάκου Σουλιώτη είναι περισσότερο από προφανή, αλλά το εξαιρετικό βιβλίο του έχει την ατυχία τελικά, και όχι την τύχη όπως θα φανταζόμασταν όλοι μας, να εκδίδεται μέσα σε μία χρονική συγκυρία στην οποία στο χώρο της Υγείας κυριαρχεί το θέμα των μελλοντικών εργασιακών σχέσεων των γιατρών του ΕΟΠΥΥ στη νέα, αναμορφωμένη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και όχι το θέμα της ενίσχυσης αυτής της ιδίας της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, τόσο μέσω ενός νέου χρηματοδοτικού και διοικητικού μοντέλου για αυτήν όσο και μέσω της ενίσχυσης εκείνου του μέρους των δημοσίων δαπανών υγείας οι οποίες κατευθύνονται στο πρωτοβάθμιο τμήμα του δημοσίου συστήματος Υγείας της χώρας μας...

Καλή ανάγνωση!

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση