Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ

Ο ΕΟΠΥΥ σε αριθμούς.

<< < (8/105) > >>

Argirios Argiriou:
Άρθρο που το έχω ανεβάσει και σε άλλο σημείο του φόρουμ:

01/12/2013.
ΕΘΝΟΣ.
του Δημήτρη Καραγιώργου.

Οι αριθμοί ξεσκέπασαν το πάρτι με τις τιμές στα φάρμακα.

Μύθος αποδεικνύεται η μείωση -λόγω κρίσης- της κατανάλωσης φαρμάκων στη χώρα μας. Αλήθεια είναι ότι αυτό που «ξεφουσκώνει» είναι το ποσό που δαπανούμε ως χώρα και ως πολίτες για την αγορά τους.

Η μείωσή του οφείλεται -σχεδόν αποκλειστικά- στο συνεχές ψαλίδισμα στις τιμές και δείχνει το «καπέλο» που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια.

Η σύγκριση ποσών και κουτιών είναι αποκαλυπτική: Η εξωνοσοκομειακή δαπάνη για φάρμακα το 2014 (τα χρήματα που θα δώσει ο ΕΟΠΥΥ) ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το μικρότερο ποσό που έχει διατεθεί για φαρμακευτική περίθαλψη των ασφαλισμένων την τελευταία δεκαετία.

Ενδεικτικό είναι ότι το 2009 είχαμε διαθέσει 5,1 δισ. ευρώ.Κι όμως. Οι συσκευασίες φαρμάκων που καταλήγουν σε κάθε ελληνικό νοικοκυριό είναι σχεδόν ίδιες με πέρυσι και πρόπερσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ), το 2012 καταναλώθηκαν από Ελληνες ασφαλισμένους 394,8 εκατομμύρια συσκευασίες φαρμάκων. Ο αριθμός ήταν ελάχιστα μικρότερος, με τον αντίστοιχο του 2011 στα 424,3 εκατομμύρια κουτιά, του 2010 στα 434,3 εκατομμύρια και του 2009 στα 465,8 εκατομμύρια. Με απλά λόγια, αγοράζαμε το 2009 ό,τι και σήμερα με δυόμισι φορές περισσότερα χρήματα!

Το «πάρτι» ξεκίνησε το 2000 -με ετήσια δαπάνη 1,2 δισ.- και τέλειωσε το 2009 με δαπάνη πάνω από 5 δισ. ευρώ. Το διάστημα αυτό, η Ελλάδα είχε τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης της δαπάνης, η οποία «έτρεχε» με 10% τον χρόνο! Από το 2009 η χώρα μας είναι πάλι πρώτη, αλλά σε ρυθμό μείωσης (10%).

   Η μείωση της σπατάλης και των τιμών δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα λείψουν φάρμακα. Χαμένες ή μάλλον λιγότερο κερδισμένες είναι οι φαρμακευτικές εταιρείες, που τόσα χρόνια κέρδιζαν και με το παραπάνω...

Το στοίχημα όμως δεν έχει κερδηθεί. Ολα είναι στον αέρα. Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η πολιτεία έκανε αρκετά για τις τιμές, αλλά σχεδόν τίποτε για την κατανάλωση φαρμάκων, στην οποία είμαστε πρωταθλητές (βλ. αντιβιοτικά).

Το υπουργείο Υγείας εστιάζει κυρίως στη δαπάνη, μειώνοντας περαιτέρω τις τιμές και προωθώντας την κατανάλωση γενοσήμων, τα οποία είναι φθηνότερα και -σύμφωνα με τους αρμόδιους- ασφαλή. Πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση σε κατανάλωση γενοσήμων, η οποία βρίσκεται στο 35% όταν χώρες όπως η Γερμανία έχουν ποσοστό κοντά στο 90% και η Πορτογαλία περίπου 60%.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες, ωστόσο, βρίσκουν τρόπους να καλύψουν τη χασούρα. Οπως αναφέρεται σε μελέτη του καθηγητή Νίκου Μανιαδάκη, με τη λήξη της πατέντας ενός πρωτότυπου φαρμάκου και την εισαγωγή γενοσήμων, η συνταγογράφηση μετακινείται σε ακριβότερα εντός πατέντας πρωτότυπα, τα οποία προορίζονται για τις ίδιες θεραπευτικές ενδείξεις. Η πρακτική της υποκατάστασης των φθηνότερων φαρμακοθεραπειών από νέες ακριβότερες αποτελεί συχνά τον κυριότερο λόγο αύξησης της φαρμακευτικής δαπάνης. Για τον λόγο αυτόν, διάφορες χώρες έχουν προχωρήσει στην εφαρμογή υποχρεωτικών ποσοστώσεων συνταγογράφησης γενοσήμων στις θεραπευτικές κατηγορίες που υπάρχουν τέτοια.

   Πρωτόκολλα
Η χώρα μας επιχειρεί να διαμορφώσει όρους χορήγησης σκευασμάτων ανά πάθηση. Οι θεραπευτικές οδηγίες ή πρωτόκολλα εισάγονται -με βραδείς ρυθμούς- στην ελληνική πραγματικότητα. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν δημοσιευμένες οδηγίες συνταγογράφησης εδώ και πολλά χρόνια. Οι οδηγίες -κατά κύριο λόγο- δεν είναι δεσμευτικές, αλλά χρησιμοποιούνται επικουρικά κατά τη συνταγογράφηση.

Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, αποσκοπούν στην ενθάρρυνση των γιατρών να συνταγογραφούν τις καταλληλότερες και οικονομικότερες θεραπευτικές επιλογές σε κάθε περίπτωση. Η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει ότι οι παρεμβάσεις αυτές είναι αποτελεσματικές και δεν έχουν επίπτωση στην τσέπη του ασφαλισμένου. Υπάρχουν, όμως, και άλλα μέτρα ελέγχου της συνταγογράφησης, τα οποία έχουν επίπτωση, με βασικότερη τη συμμετοχή των ασθενών.

Ενα από τα «σενάρια» που εξετάζει το υπουργείο Υγείας είναι η αύξηση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στα φάρμακα, η οποία είναι η χαμηλότερη στην Ευρώπη.

Εφαρμόζεται ήδη το σύστημα της κλιμακωτής συμμετοχής, ανάλογα με το εάν το χορηγούμενο σκεύασμα είναι πρωτότυπο ή γενόσημο, καθώς και η καταβολή από τον ασφαλισμένο του ΕΟΠΥΥ 1 ευρώ ανά συνταγή (από το 2014).

Το μοντέλο αυτό έχει ληφθεί από ευρωπαϊκές χώρες, όπου παρέχονται επιπρόσθετα κίνητρα στους ασθενείς προκειμένου να τονώσουν τη χρήση των γενοσήμων φαρμάκων. Στην Πορτογαλία, κατά την περίοδο 2000-2005 οι ασθενείς κατέβαλαν 10% λιγότερη συμμετοχή εφόσον προτιμούσαν γενόσημα φάρμακα. Στη Γερμανία, οι ασθενείς δεν καταβάλλουν συμμετοχή για φαρμακευτικά προϊόντα των οποίων η τιμή είναι κατά 30% χαμηλότερη της τιμής αποζημίωσης.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η συμμετοχή των ασθενών στο κόστος μπορεί να λειτουργήσει, συνδυαστικά με άλλα μέτρα, ως μηχανισμός κατεύθυνσης των ασθενών σε οικονομικότερες επιλογές. Παρ' όλα αυτά, αν η συμμετοχή καθοριστεί σε πολύ υψηλά επίπεδα, μπορεί να οδηγήσει τους ασθενείς στην αγορά συμπληρωματικής ασφάλισης Υγείας.

Εάν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις
Στο τραπέζι ο ξαφνικός θάνατος του ΕΟΠΥΥ και η διαθεσιμότητα

Το ενδεχόμενο «ξαφνικού θανάτου» του ΕΟΠΥΥ και τη διαθεσιμότητα του προσωπικού του εξετάζει το υπουργείο Υγείας.

Το μέτρο θα εφαρμοστεί στην περίπτωση που δεν υπάρξει αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων από τους γιατρούς τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες. Συζητήθηκε δε και κατά τη συνάντηση που είχε την Παρασκευή ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αντιδρώντας στην κλιμάκωση της απεργίας, ο κ. Γεωργιάδης έδωσε εντολή να απομακρυνθούν 1.000 συμβασιούχοι γιατροί του ΕΟΠΥΥ οι οποίοι το πρωί απασχολούνται σε δομές του Οργανισμού και το απόγευμα εξετάζουν ασφαλισμένους του στα ιδιωτικά τους ιατρεία. Για να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση, εξετάζεται η αύξηση του μηνιαίου «πλαφόν» των 200 εξετάσεων για τους υπόλοιπους γιατρούς ή αύξηση του αριθμού των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ γιατρών.

Το ΠΑΣΟΚ καλεί τους γιατρούς να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις και την ηγεσία του υπουργείου Υγείας να ξεκινήσει ουσιαστικό διάλογο: «Αντί του δημιουργικού διαλόγου για τη μεταρρύθμιση του ΕΟΠΥΥ και την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας, εξελίσσεται μια άγονη σύγκρουση στον χώρο της Υγείας που τελικά στρέφεται κατά των ίδιων των πολιτών», επισημαίνεται σε ανακοίνωσή του.

Εκτιμά ότι ο εγκλωβισμός του διαλόγου για τη μεταρρύθμιση σε σύγκρουση οδηγεί σε αδιέξοδο και ζητεί από τον κ. Γεωργιάδη να σταματήσει να μιλάει για απολύσεις και να παρουσιάσει άμεσα τη μελέτη και τις συνολικές προτάσεις του για το σύνολο των αλλαγών και τις ειδικότητες που χρειάζονται.

Φαρμακευτικές
Ο προϋπολογισμός των 2 δισ. είναι ανέφικτος

Σε βάρος των ασφαλισμένων αποβαίνει η συρρίκνωση της φαρμακευτικής δαπάνης, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ). Το προεδρείο του συνδέσμου ανέφερε ότι το κονδύλι των 2 δισ. ευρώ που έχει προβλεφθεί για τον ΕΟΠΥΥ το 2014 οδηγεί την κατά κεφαλή φαρμακευτική δαπάνη στην Ελλάδα στο μισό του μέσου όρου της Ευρώπης των 28 χωρών.

Ο ΣΦΕΕ καλεί το υπουργείο Υγείας, αντί να προσανατολίζεται σε ανέφικτα σενάρια για οριζόντια μέτρα, έστω και την ύστατη στιγμή να προχωρήσει στην αναπροσαρμογή του φαρμακευτικού προϋπολογισμού στα 2,25 έως 2,3 δισ. ευρώ.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
29/12/2013.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ.
Της Ελένης Πετροπούλου.

Τα μεγάλα στοιχήματα της Υγείας.


Με τρεις παρεμβάσεις-ορόσημα για τη μεταρρύθμιση του χώρου της Υγείας αλλά και για τη θητεία του στο υπουργείο κλείνει το 2013 για τον πολυσυζητημένο υπουργό Αδ. Γεωργιάδη. Μπορεί να βρέθηκε στο επίκεντρο της κριτικής, να προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων σε εργαζόμενους και αντιπολίτευση καθώς και... αμηχανία μερικές φορές στους συναδέλφους του στην κυβέρνηση, λόγω της τακτικής των μετωπικών συγκρούσεων που επέλεγε, ωστόσο φίλοι και εχθροί αναγνωρίζουν στον κ. Γεωργιάδη ότι την περασμένη χρονιά «τάραξε» τα νερά στον χώρο της Υγείας.

Πιο αναλυτικά, μέσα σε έξι μήνες -υπουργός Υγείας ανέλαβε στις 25 Ιουνίου- ο κ. Γεωργιάδης βρέθηκε απέναντι σε τρία μεγάλα μέτωπα τα οποία και έκλεισε χωρίς σοβαρές απώλειες, παρά τα αντίθετα προγνωστικά.

ΕΟΠΥΥ
Οι επιχειρούμενες αλλαγές στον χώρο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας πυροδότησαν μια ανεξέλεγκτη αντιπαράθεση μεταξύ γιατρών και Αδ. Γεωργιάδη. Αλλαγές που σε αυτή την φάση αφορούν κυρίως τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ και συγκεκριμένα το εργασιακό μέλλον τους. Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας, οι γιατροί βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για περίπου έναν μήνα. Χρειάστηκε, μάλιστα, η παρέμβαση του πρωθυπουργού ώστε οι δύο πλευρές να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου.

Το θέμα ανέκυψε όταν ο υπουργός Υγείας δήλωσε ότι όσοι γιατροί πλεονάζουν θα βρεθούν εκτός συστήματος υγείας. Η αντίδραση των γιατρών ήταν σφοδρή και ο κ. Γεωργιάδης επανήλθε με αντιπρόταση: δεν θα απολυθεί κανείς, όλοι θα ενταχθούν στο Σύστημα Υγείας αλλά θα πρέπει να κλείσουν τα ιδιωτικά τους ιατρεία!

Η αντιπρόταση, αν και ακούγεται δελεαστική, στην ουσία είναι δυσμενέστερη για τους γιατρούς: οι περίπου 5.500 γιατροί του ΕΟΠΥΥ εργάζονται στον Οργανισμό για 5,5 ώρες έχοντας παράλληλα το δικαίωμα άσκησης ιδιωτικού έργου. Η συντριπτική πλειονότητα διαθέτει ιδιωτικό ιατρείο το οποίο είναι συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ. Συνολικά μόνον από τον ΕΟΠΥΥ, οι γιατροί λαμβάνουν περί τα 1.700 ευρώ (μεικτά) για την πρωινή τους εργασία και 2.000 ευρώ (200 επισκέψεις ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ επί 10 ευρώ το άτομο). Στο εισόδημα αυτό προστίθεται και η αμοιβή τους ως ιδιώτες γιατροί, εκτός δηλαδή ΕΟΠΥΥ.

Με την ένταξή τους στο ΕΣΥ, «χάνουν» το ωράριο των 5,5 ωρών, «χάνουν» το ιδιωτικό τους ιατρείο και φυσικά «χάνουν» το μεγαλύτερο μέρος των αποδοχών τους.

Φάρμακο
Ακόμη και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ασχολήθηκε προσωπικά με το θέμα του φαρμάκου, τοποθετώντας το ψηλά στην πολιτική ατζέντα. Όλα άρχισαν όταν ο Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε στη Βουλή τροπολογία για μειώσεις τιμών φαρμάκων. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που διερωτήθηκαν γιατί η αντιπολίτευση αντιδρά σε ένα μέτρο που επιφέρει μειώσεις τιμών. Τα επιχειρήματα του ΣΥΡΙΖΑ αφορούσαν κυρίως το ενδεχόμενο έλλειψης φαρμάκων, την αθρόα εισαγωγή επικίνδυνων σκευασμάτων καθώς και τη «διάλυση»της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας. Τα νούμερα όμως είναι αδιαμφισβήτητα. Ο υπουργός Υγείας επιχείρησε να... εναρμονιστεί με τους δημοσιονομικούς στόχους της χώρας αλλά κυρίως να «τιθασεύσει» τη δημόσια φαρμακευτική δαπάνη που μέσα σε μια δεκαετία αυξήθηκε κατά 400%, φτάνοντας σε 5,1 δισ. το 2009 από 1 δισ. το 2000. Για το 2014, οι ρυθμίσεις Γεωργιάδη θα «ρίξουν» τη φαρμακευτική δαπάνη το 2014 στα 2 δισ. ευρώ, δηλαδή στα επίπεδα του 2002.

Αν επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος θα πρόκειται για μια εντυπωσιακή εξοικονόμηση με προφανείς ευεργετικές συνέπειες για τα Ταμεία και τους ασφαλισμένους. «Χαμένη» η φαρμακοβιομηχανία, αφού οι τιμές των φαρμάκων μειώνονται έως και 50% για τα σκευάσματα που έληξε η πατέντα μετά το 2012, οι τιμές των γενοσήμων τους θα «συρρικνωθούν» στο 65% της τιμής τους, ενώ για υπόλοιπα φάρμακα -πριν από το 2012- προβλέπονται οριζόντιες μειώσεις τιμών (15%). Συνολικά, το υπουργείο Υγείας εκτιμά ότι η νέα τιμολογιακή πολιτική θα επιφέρει μεσοσταθμικά μείωση τιμών 15% το πρώτο εξάμηνο του 2014 και 7,5% το δεύτερο εξάμηνο για τα φάρμακα των οποίων έχει λήξει η πατέντα μετά το 2012 και 15% επίσης για τα φάρμακα που έληξε η πατέντα πριν από το 2012.

ΕΣΥ
Συνενώσεις και κινητικότητα

Την υπουργική του καρέκλα έβαλε ως... στοίχημα το καλοκαίρι ο Αδ. Γεωργιάδης στην προσπάθειά του να πείσει τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία ότι δεν πρόκειται να απολυθούν, προτρέποντας μάλιστα έναν συνδικαλιστή να στοιχηματίσει τη δική του θέση στο αντίθετο ενδεχόμενο. «Βάλε στοίχημα για το εάν θα γίνουν απολύσεις. Εγώ θα παραιτηθώ από την πολιτική, εσύ όμως δεν θα ξαναδουλέψεις στο ΕΣΥ», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο υπουργός, ο οποίος τελικά κέρδισε το στοίχημα.

Στη διάρκεια των συνενώσεων των νοσοκομείων του ΕΣΥ, στο πλαίσιο των οποίων οι εργαζόμενοι εντάχθηκαν σε καθεστώς κινητικότητας - διαθεσιμότητας, εντέλει δεν έχασε κανένας εργαζόμενος τη δουλειά του.

Το «μοντέλο», μάλιστα, που εφαρμόστηκε, ήταν τόσο πετυχημένο που ο υπουργός Υγείας το επαναφέρει και στην περίπτωση των γιατρών του ΕΟΠΥΥ.

Σημειώνεται ότι άμεσα ξεκινά και το δεύτερο κύμα κινητικότητας στα νοσοκομεία της περιφέρειας, ενώ αμέσως μετά τις γιορτές τη «σκυτάλη» της διαθεσιμότητας παίρνουν οι οδηγοί στο ΕΣΥ. Συνολικά, πρόκειται για 900 άτομα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Υγείας.

Ο κ. Γεωργιάδης σε όλους τους τόνους έχει δηλώσει ότι η κινητικότητα στην Υγεία δεν γίνεται για μνημονιακούς λόγους. Η κινητικότητα «είναι ένα εργαλείο που έχει το ελληνικό κράτος που το είχαμε για πολλές δεκαετίες και δεν το είχαμε χρησιμοποιήσει. Το θυμηθήκαμε τώρα. Είναι εργαλείο νομοθετημένο από το 1960. Είναι ο καλύτερος και ταχύτερος τρόπος για να μπορείς να μετακινήσεις προσωπικό στις δομές του ελληνικού δημοσίου».



Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
Το «πάρτι» με τις φαρμακευτικές δαπάνες. ''Πόλεμος'' δισεκατομμυριούχων...

..............
...................
«σε διάρκεια εννέα ετών πληρώσαμε 18 δισ. ευρώ παραπάνω» και θυμίζει ότι το πρωτογενές έλλειμμα το 2009 ήταν 24 δισ. Eυρώ, προσθέτοντας ότι το 85% της κατανάλωσης στην Eλλάδα ήταν εισαγόμενα φάρμακα. «Δηλαδή, όχι μόνο πληρώναμε πολλά, αλλά δεν κατορθώσαμε να έχουμε και μια σοβαρή φαρμακοβιομηχανία στη χώρα μας».
...................................


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
16/03/2014. ΤΟ ΒΗΜΑ.

Δημήτρης Κοντός: «Αναγκαστική η αλλαγή του χαρακτήρα του ΕΟΠΥΥ».

Η αλλαγή του χαρακτήρα του ΕΟΠΥΥ, του δεύτερου σε μέγεθος ασφαλιστικού οργανισμού της Ευρώπης με 10 εκατομμύρια ασφαλισμένους, ήταν αναγκαστική, δηλώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Δημήτρης Κοντός σε συνέντευξή του προς «Το Βήμα». Υπογραμμίζει ότι ο ΕΟΠΥΥ δεν δημιουργεί πια ελλείμματα και δεν υπονομεύει τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας. Φιλοδοξεί δε να είναι τόσο υγιής οικονομικά όσο και αποτελεσματικός στη διανομή των παροχών του στους ασφαλισμένους. Αναφερόμενος ο κ. Κοντός στο νέο ενιαίο Δίκτυο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΕΔΥ) επισημαίνει ότι θα δώσει πρόσβαση σε όλους τους πολίτες, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, σε ιατρικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και θα συγκρατήσει έναν μεγάλο όγκο περιστατικών που σήμερα επιβαρύνουν τη λειτουργία των νοσοκομείων.

Κύριε Κοντέ, μετά τη δημιουργία του ΠΕΔΥ τι να περιμένουμε; Τι περισσότερο θα προσφέρει στους ασφαλισμένους το νέο πρωτοβάθμιο σύστημα υγείας;
«Κεντρικός στόχος της μεταρρύθμισης είναι η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας και η καλύτερη εξυπηρέτηση των ελλήνων πολιτών. Το νέο ενιαίο Δίκτυο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΕΔΥ), μέσα από τη λειτουργία Κέντρων Υγείας Αστικού Τύπου (με 24ωρη λειτουργία) και κυρίως με την εφαρμογή του θεσμού του οικογενειακού γιατρού, θα δώσει πρόσβαση σε όλους τους πολίτες (ακόμη και στους ανασφάλιστους), σε ιατρικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και θα συγκρατήσει έναν μεγάλο όγκο περιστατικών που σήμερα επιβαρύνουν τη λειτουργία των νοσοκομείων.

Από την άλλη πλευρά, ο ΕΟΠΥΥ συμπληρωματικά θα αγοράζει υπηρεσίες (επισκέψεις, ιατρικές πράξεις, διαγνωστικές εξετάσεις) τις οποίες θα παρέχει στους ασφαλισμένους του, στη βάση των υγειονομικών αναγκών κάθε περιοχής».

Ο ΕΟΠΥΥ είχε κλείσει μόνο δύο χρόνια λειτουργίας με την προηγούμενη μορφή του. Ηταν αναγκαία η αλλαγή του χαρακτήρα του σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα;
«Ο ΕΟΠΥΥ είναι ο δεύτερος σε μέγεθος ασφαλιστικός οργανισμός της Ευρώπης με 10 εκατομμύρια ασφαλισμένους. Συνεργάζεται με περισσότερους από 60.000 παρόχους και προμηθευτές. Είναι επίσης υποχρεωμένος να διαχειριστεί και όλες τις εκκρεμότητες τις οποίες έχει κληρονομήσει από το παρελθόν των παλιών ταμείων περίθαλψης, που είναι πολλές και σε πολλές περιπτώσεις σύνθετες.

Από την άλλη πλευρά, η ενοποίηση των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε έναν φορέα ήταν πια επείγουσα και αναγκαία. Με την έννοια αυτή, η αλλαγή του χαρακτήρα του ΕΟΠΥΥ, δηλαδή η μετατροπή του σε αγοραστή και πάροχο-διανομέα υπηρεσιών υγείας και όχι πλέον και σε παραγωγό υπηρεσιών, ήταν αναγκαστική από τα πράγματα. Στόχος όλων μας είναι η αλλαγή αυτή να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και να εξορθολογίσει την αγορά υπηρεσιών υγείας».

Ποιος είναι ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ και ποιο το έλλειμμά του; Δύναται να γίνει ένα υγιές Ταμείο;
«Ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ για το 2014 φθάνει τα 6,6 δισ. ευρώ. Είναι ισοσκελισμένος, επαρκής και βιώσιμος. Τα βασικά του μεγέθη, δηλαδή οι δαπάνες για παροχές ασθενειών, κινούνται στα ίδια επίπεδα με το 2013, δηλαδή 1,640 δισ. ευρώ για το 2014 έναντι 1,671 δισ. για το 2013. Μόνο για τη φαρμακευτική δαπάνη υπήρξε μια προϋπολογιστική μείωση κατά 330 εκατ. ευρώ περίπου, η οποία ωστόσο αναμένεται να καλυφθεί από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων, την αύξηση του μεριδίου των γενοσήμων στην αγορά φαρμάκου, αλλά και από την εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων περιορισμού της υπερσυνταγογράφησης. Σε κάθε περίπτωση όμως η μείωση αυτή δεν θα επιτρέψουμε να στερήσει από τους ασφαλισμένους την απαραίτητη φαρμακευτική περίθαλψη. Συμπερασματικά, ο προϋπολογισμός του 2014 δεν θα δημιουργήσει έλλειμμα, όπως άλλωστε και ο προϋπολογισμός του 2013. Ο ΕΟΠΥΥ δεν δημιουργεί πια ελλείμματα και δεν υπονομεύει τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας.

Για να το πετύχουμε αυτό, πέρα από τους ελέγχους για την παραβατικότητα, παράλληλα με τον εξορθολογισμό και τη συγκράτηση της σπατάλης εφαρμόζουμε και μέτρα που εξασφαλίζουν τη μη υπέρβαση του προϋπολογισμού. Αναφέρομαι στο rebate (έκπτωση) και στο clawback (επιστροφή), μέτρα που δεν επιτρέπουν την υπέρβαση του καθορισμένου προϋπολογισμού.

Με βάση όλα τα παραπάνω, κυρίως όμως με την ενίσχυση του ΕΟΠΥΥ ως αγοραστή υπηρεσιών υγείας, με νέα δυναμικά εργαλεία διαπραγμάτευσης με τους παρόχους, ο Οργανισμός φιλοδοξεί να είναι τόσο υγιής οικονομικά όσο και αποτελεσματικός στη διανομή των παροχών του στους ασφαλισμένους».

Τι μέλλει γενέσθαι με τις οφειλές του ΕΟΠΥΥ σε παρόχους και προμηθευτές;
«Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΥΥ αφορούν παλαιότερες υποχρεώσεις των Ταμείων Υγείας, πριν από τη δημιουργία του ΕΟΠΥΥ. Από ένα σύνολο περίπου 1,5 δισ. ευρώ ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, ο ΕΟΠΥΥ έχει αποπληρώσει περίπου 1,15 δισ. Τα υπόλοιπα προωθούνται προς αποπληρωμή και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται οφείλονται σε πολλούς παράγοντες, όπως αταξινόμητα ή ελλιπή παραστατικά, μη συμβατά μηχανογραφικά αρχεία, μη συμβασιοποιημένες απαιτήσεις, καθώς και άλλα σύνθετα προβλήματα τα οποία κάνουν το έργο μας ακόμη πιο δύσκολο. Πολλοί άνθρωποι όμως δουλεύουν συστηματικά για τον σκοπό αυτόν και πιστεύουμε ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί η σημαντική αυτή υποχρέωσή μας.

Οι τρέχουσες πληρωμές έχουν αποκτήσει τακτικότητα και συνέπεια και η καθυστέρηση που παρατηρείται δεν ξεπερνά τους τέσσερις-πέντε μήνες. Στόχος μας είναι τις επόμενες εβδομάδες να έχουμε ακόμη μεγαλύτερη μείωση των καθυστερήσεων στις πληρωμές».

Θα αλλάξει ο Κανονισμός Παροχών και προς ποια κατεύθυνση;
«Ο Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ είναι ανάγκη να αναμορφωθεί. Ηδη με απόφαση του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ έχει συσταθεί Επιτροπή αναμόρφωσης του ΕΚΠΥ με στόχο τον εκσυγχρονισμό των ρυθμίσεών του, τη διασφάλιση πρόσβασης σε υπηρεσίες που μέχρι τώρα δεν καλύπτονταν και επιβάρυναν τους ασφαλισμένους, καθώς και την αποφυγή καταχρηστικής εφαρμογής και υπερχρεώσεων. Μετά το τέλος του έργου της Επιτροπής θα γίνει διαβούλευση τόσο με τους εκπροσώπους των χρηστών όσο και με τους εκπροσώπους των παρόχων.

Σε κάθε περίπτωση ο Κανονισμός Παροχών θα διασφαλίζει επάρκεια και ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος16/03/2014. ΤΟ ΒΗΜΑ.
Δημήτρης Κοντός: «Αναγκαστική η αλλαγή του χαρακτήρα του ΕΟΠΥΥ».
Η αλλαγή του χαρακτήρα του ΕΟΠΥΥ, του δεύτερου σε μέγεθος ασφαλιστικού οργανισμού της Ευρώπης με 10 εκατομμύρια ασφαλισμένους, ήταν αναγκαστική, δηλώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Δημήτρης Κοντός σε συνέντευξή του προς «Το Βήμα». Υπογραμμίζει ότι ο ΕΟΠΥΥ δεν δημιουργεί πια ελλείμματα και δεν υπονομεύει τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας. Φιλοδοξεί δε να είναι τόσο υγιής οικονομικά όσο και αποτελεσματικός στη διανομή των παροχών του στους ασφαλισμένους. Αναφερόμενος ο κ. Κοντός στο νέο ενιαίο Δίκτυο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΕΔΥ) επισημαίνει ότι θα δώσει πρόσβαση σε όλους τους πολίτες, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, σε ιατρικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και θα συγκρατήσει έναν μεγάλο όγκο περιστατικών που σήμερα επιβαρύνουν τη λειτουργία των νοσοκομείων.
--- Τέλος παράθεσης ---
   Φυσικά να θυμηθούμε ότι προ εξαμήνου ο πρόεδρος είχε διαφορετική άποψη για το μέλλον του οργανισμού: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος και πίστευε στη διατήρηση του παρόχου+αγοραστή υπερησιών Υγείας του ΕΟΠΥΥΥΥΥ (αλήθεια αφού έπαψε να είναι πάροχος δεν πρέπει να αλλάξει το όνομα σε ΕΟΑΥΥ - δεν ακουγεται καλά αλλά αφού είναι αγοραστής...). Φυσικά όλοι μπορούν να αλλάζουν γνώμη ιδιαίτερα αν έτσι θέλει ο προϊστάμενός τους.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση