Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ
Ο ΕΟΠΥΥ σε αριθμούς.
Argirios Argiriou:
31/03/2014.
Ενημέρωση εργαστηριακών ιατρών – νεώτερα δεδομένα.
Οι επαφές των εκπροσώπων των εργαστηριακών ιατρών θα συνεχιστούν με τον ΕΟΠΥΥ από Δευτέρα.
Αννα Μαστοράκου
Από την παρουσίαση του Προέδρου του ΕΟΠΥΥ κ. Κοντού προχθές στο συνέδριο των Financial times, υπήρχαν οι ακόλουθες δηλώσεις: “πρέπει να μειωθεί άμεσα ο αριθμός των εργαστηρίων και της υπερσυνταγογράφησης ιδίως των μαγνητικών τομογραφιών, πρέπει να γίνει άμεσα η κατηγοριοποίηση και η αξιολόγηση αυτών, να μειωθεί η τιμή αποζημίωσης ανάλογα με τον όγκο, πρέπει να σπάσουν τα ‘καρτέλ’, τα μονοπώλια και το “Ελ Ντοράντο» της καταλήστευσης των χρημάτων των ασφαλισμένων”. Ο κλειστός προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ ήρθε και θα παραμείνει. Σε σχετική ερώτηση για τις δαπάνες του Ιανουαρίου του 2014 απάντησε ότι είναι 77 εκατ μαζί με τις φυσικοθεραπείες.
Η σύμβαση κατά τον Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ λήγει στις 30/04/2014 με απόφαση ΔΣ και υπάρχει πρόθεση να δοθεί παράταση αυτής.
Στα συμπεράσματα του συνεδρίου τονίστηκε η έντονη υποχρηματοδότηση της ΠΦΥ με τη χαρακτηριστική φράση του Γιάννη Κυριόπουλου, καθ της ΕΣΔΥ: “Το κράτος απέδρασε”.
Υπενθυμίζεται ότι στο σχέδιο της Task Force δεν αναφέρεται ιδιωτικός εργαστηριακός τομέας και ότι η αναλογία στην Γερμανία ιδιωτικών εργαστηρίων είναι 1/10000 κατοίκους. Πιθανή είναι η εκδοχή με την ανάπτυξη του ΠΕΔΥ να εξυπηρετούνται οι βασικές ανάγκες των ασφαλισμένων στις δημόσιες δομές και να σχεδιάζεται η αποπομπή του ιδιωτικού εργαστηριακού τομέα, κάτι που διαφαίνεται έντονα από το προσχέδιο σύμβασης και τους απαράδεκτους όρους συνεργασίας που επιθυμεί να επιβάλλει ο ΕΟΠΥΥ με την πρόθεση εφαρμογής της μείωσης της ασφαλιστικής τιμής κατά 50%, όπως φαίνεται εντέχνως να διαρρέει για να σταχυολογηθούν οι αντιδράσεις.
Οι υποβληθείσες δαπάνες για τον εργαστηριακό τομέα και ιατρικές πράξεις για το 2012 ήταν 395 εκατ ενώ για το 2013 ήταν 520 εκατ με κλειστό προϋπολογισμό στα 300 εκατ, άρα συνολική υπέρβαση 220 εκατ. Για το 2014 υπολογίζεται συνολικά περίπου στα 280-290 εκ με 29 εκ για ιατρικές πράξεις.
Οι υποσχέσεις του Υπουργείου να βρεθούν 35 εκατ για το 2013 για μείωση του clawback και να δοθούν 400 εκατ για το 2014 πήγαν στις καλένδες.
Τέλος για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν υπάρχει καμία προϋπολογισμένη δαπάνη στο κρατικό προϋπολογισμό του 2014. Θα συνεχιστεί η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων μόνο για όσες δαπάνες ενταλματοποιήθηκαν μέσα στο 2013.
Από τις συναντήσεις των περιφερειακών οργανώσεων των εργαστηριακών ιατρών, προκύπτουν αποφάσεις επίσχεσης εργασίας με τον ΕΟΠΥΥ σε πολλές περιοχές της χώρας. Αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
GirousisN:
Με Εισαγγελική Παραγγελία ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Κλινικών απαιτεί από την διοίκηση του ΕΟΠΥΥ να χορηγήσει τα στοιχεία του προϋπολογισμού του.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση:
"Με την επιβολή του “clawback” στις πληρωμές οφειλών του ΕΟΠΥΥ, προς τους ιδιώτες παρόχους υγείας, την οποία και αμφισβητούσε ως προς την νομική της βάση, εισάγεται αναδρομικά η επιβολή «πλαφόν» στις ήδη παρεχόμενες υπηρεσίες από τις ιδιωτικές κλινικές προς τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ.
Στις 11/03/2014, έπειτα από συνάντηση των εκπροσώπων μας με τις ομάδες εργασίας του ΕΟΠΥΥ και υπό την παρουσία του αντιπροέδρου του Οργανισμού, κ. Γαρύφαλλου, ενημερωθήκαμε ότι για τα έτη 2013 και 2014 δεν θα πληρωθούμε το ακριβές ποσό των υπηρεσιών που παρείχαν και θα παράσχουν οι εταιρίες μας για υπηρεσίες υγείας αλλά αυτό θα καθοριστεί σε συνάρτηση και κατ’ αναλογία με τα ακριβή ποσά του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ καθώς και με τις συνολικές υποβολές απαιτήσεων όλων των Ιδιωτικών Κλινικών.
Ωστόσο, το βασικό θέμα που προκύπτει και έχει να κάνει με το ποιος θα είναι ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ, ακόμα δεν το γνωρίζουμε καθώς, παρότι η διοίκηση του Οργανισμού εκ του νόμου έχει την υποχρέωση να δημοσιεύει τον προϋπολογισμό και τις τροποποιήσεις που πραγματοποιούνται σε αυτόν για κάθε οικονομικό έτος, αρνείται να το πράξει. Αποτέλεσμα: παρά τις συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις μας για το ποια είναι τα ακριβή ποσά που προβλέπονται για την πληρωμή των εταιριών μας το έτος 2013 μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Και κάπως έτσι η δημόσια δαπάνη υγείας μειώνεται κάτω από 10 δις για το 2014 και ο Σαμαράς εξασφαλίζει τα πρωτογενή του πλεονάσματα για να πληρώνει τα τοκοχρεωλύσια του EFSF,να ξανα-ανακεφαλοποιήσει τις τράπεζες ... α και να μοιράσει χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς .Μη ξεχαστούμε έρχονται και εκλογές....
Argirios Argiriou:
01-04-2014.
του Αιμίλιου Νεγκή.
Κερδισμένος της κρίσης ο ιδιωτικός τομέας υγείας
Πολύ ανησυχητικά είναι τα νέα, που προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία για τις Δαπάνες Υγείας του έτους 2012, που δημοσίευσε πρόσφατα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Όχι όμως για το ότι δείχνουν πώς μειώνονται οι δαπάνες υγείας. Αλλά γιατί αποτυπώνουν την πενία της ασφάλισης υγείας. Από την άλλη, μεγάλοι κερδισμένοι ήταν τα ιδιωτικά νοσοκομεία...
Η ΕΛΣΤΑΤ επικαιροποίησε τα δεδομένα για τα έτη 2009, 2010 και 2011. Έτσι, έχει αξία να κάνει κανείς συγκρίσεις πριν και μετά το πάρτι στην υγεία... Έχουμε και λέμε λοιπόν οι συνολικές δαπάνες υγείας της χώρας μειώθηκαν από 23,1 δις το 2009, σε 20,75 δις το 2010, 20,15 δις το 2011 και 17,7 δις το 2012. Δηλαδή, μέσα σε μόλις 4 χρόνια, είχαμε μείωση κατά 5,5 δις, ήτοι περίπου κατά 25%!
Τα ανησυχητικά νέα είναι ότι η μείωση αφορά κυρίως τα ασφαλιστικά ταμεία. Οι δαπάνες τους μειώθηκαν από περίπου 10 δις το 2009 σε 7 δις το 2012! Έτσι, αυξήθηκε αναλόγως η συμμετοχή του Κρατικού Προϋπολογισμού επί του συνόλου των δημοσίων δαπανών υγείας από 27% το 2009 σε 28,7% το 2012.
Φυσικά, δεν χρειάζεται να έχει μαντικές ικανότητες για να προβλέψει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί αμείωση τόσο το 2013 όσο και το 2014, αφού η ανεργία δεν λέει να υποχωρήσει. Δηλαδή, οι διαθέσιμοι πόροι του ΕΟΠΥΥ θα μειώνονται και θα υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη συνεισφορά από το Κράτος.
Θυμίζουμε ότι παλαιότερα είχε τεθεί επί τάπητος από τον καθηγητή Λυκούργο Λιαρόπουλο να καταργηθούν οι εισφορές υγείας εργοδοτών και εργαζομένων και να αναλάβει εξ ολοκλήρου ο Κρατικούς Προϋπολογισμός τη χρηματοδότηση του συστήματος υγείας. Μία πρόταση που με την πάροδο του χρόνου βρίσκει όλο και περισσσότερους που τη συζητούν...
Βέβαια, αν και δεν αναφέρεται από την ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση αυτή προήλθε κατά κύριο λόγο από τα φάρμακα. Ως γνωστόν, εκεί είχαμε το μεγαλύτερο πάρτι αφού οι δημόσιες δαπάνες είχαν εκτοξευτεί από τα 2,5 δις το 2004 σε 5,6 δις το 2009. Θυμίζω ότι λόγω του μνημονίου η δημόσια δαπάνη για φάρμακα μειώθηκε κοντά στα 3,2 δις το 2012.
Συνεπώς είχαμε μια μείωση περίπου κατά 2,4 δις. Με άλλα λόγια, περίπου το 45% της μείωσης της δημόσιας δαπάνης υγείας αφορά τα φάρμακα!
Πάρτι είχαμε και στα λεγόμενα ειδικά υλικά, όπως στεντς, ορθοπεδικά υλικά κ.ο.κ. Εκεί αν και δεν έχουμε αναλυτικά δεδομένα, η διενέργεια των κεντρικών διαγωνισμών και η κακήν κακώς λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών είχε ως αποτέλεσμα να εξοικονομηθούν περίπου 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Ετσι, μπορεί να πει κανείς με ασφάλεια ότι περίπου το 50% της μείωσης της δαπάνης υγείας αφορά δαπάνες, στις οποίες γινόταν υπερτιμολόγηση ή υπερκατανάλωση ή και τα δύο. Δηλαδή, οι παρεμβάσεις ήταν πέρα ως πέρα δικαιολογημένες.
Το επιλήψιμο είναι ότι οι παρεμβάσεις έγιναν στο πόδι, βίαια και με οριζόντιο τρόπο επί δικαίω και αδίκω. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δίπλα στα ξερά να καούν και τα χλωρά, με τραγική συνέπεια να ταλαιπωρηθούν ασθενείς, προκειμένου να λάβουν θεραπεία ή να εξυπηρετηθούν από το δημόσιο σύστημα υγείας. Και φυσικά να επιβαρυνθούν οικονομικά.
Δεν είναι τυχαίο ότι η συμμετοχή των Ελλήνων ασθενών στο κόστος των φαρμάκων αυξήθηκε από 8% σε 23%. Δηλαδή, σχεδόν τριπλασιάστηκε - προσεγγίζοντας πάντως ότι συμβαίνει διεθνώς.
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι οι ιδιωτικές δαπάνες για φάρμακα αυξήθηκαν από 1,5 δις το 2009 σε 1,62 δις το 2012. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι δημόσιες δαπάνες για φάρμακα - όπως αναφέραμε - μειώθηκαν δραστικά από 5,6 δις σε 3,2 δις, κυρίως λόγω των παρεμβάσεων στις τιμές των φαρμάκων, βλέπουμε ότι οι Έλληνες αναγκάστηκαν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη...
Πάντως, είχαμε μείωση και στην ιδιωτική δαπάνη υγείας. Από 7 δις το 2009 μειώθηκε σε 6,63 δις το 2010, 6,34 δις το 2011 και 5,62 δις το 2012. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η ιδιωτική ασφάλιση όχι μόνο άντεξε αλλά αύξησε την διείσδυσή της. Από 433 εκατ. το 2009 αυξήθηκε σε 536 εκατ. το 2010 και στη συνέχεια μεώθηκε οριακα στα 534 εκατ. το 2011 και 525 εκατ. το 2012.
Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι σε περιόδους αβεβαιότητας ενισχύεται η ιδιωτική ασφάλιση. Είναι φανερό ότι με όσα συνέβησαν στην Κοινωνική Ασφάλιση, οδήγησαν πολλούς Έλληνες στην ιδιωτική ασφάλιση υγείας. Και πάλι όμως η ιδιωτική ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα υπολείπεται με βάση όσα ισχύουν σε άλλες χώρες.
Μεγάλοι κερδισμένοι από την κρίση φαίνεται ότι είναι τα ιδιωτικά νοσοκομεία. Οι ιδιωτικές δαπάνες για νοσοκομεία αυξήθηκαν από 1,5 δις το 2009 σε 1,6 δις το 2010, 1,7 δις το 2011 και 1,76 δις το 2012. Μάλιστα περίπου το 80% του ποσού αυτού αφορά πληρωμές από τους πολίτες και το υπόλοιπο 20% από την ιδιωτική ασφάλιση.
Η ουσία είναι όσο οι δαπάνες υγείας της χώρας μειώνονται δεν είναι δυνατόν να έχουμε οικονομική ανάπτυξη. Όλες οι διεθνείς μελέτες έχουν δείξει ότι ανάπτυξη και δαπάνες υγείας πάνε χέρι με χέρι. Μάλιστα, στις ΗΠΑ έχει φανεί ότι για κάθε 1 δολάριο που ξοδεύεται στην υγεία, η ανταποδοτικότητα είναι 3 δολάρια...
Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα; Ότι πρέπει να αναδιοργανώσουμε το σύστημα υγείας μας με τέτοιο τρόπο, ώστε όταν με το καλό αρχίσουν να αυξάνονται οι δαπάνες υγείας να μην πάνε στις τσέπες των επιτηδείων και των τρωκτικών, αλλά να γίνουν επένδυση, στην οποία θα βασιστεί η υγιής ανάπτυξη.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
GirousisN:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος01-04-2014.
του Αιμίλιου Νεγκή.
Κερδισμένος της κρίσης ο ιδιωτικός τομέας υγείας
Τα ανησυχητικά νέα είναι ότι η μείωση αφορά κυρίως τα ασφαλιστικά ταμεία. Οι δαπάνες τους μειώθηκαν από περίπου 10 δις το 2009 σε 7 δις το 2012! Έτσι, αυξήθηκε αναλόγως η συμμετοχή του Κρατικού Προϋπολογισμού επί του συνόλου των δημοσίων δαπανών υγείας από 27% το 2009 σε 28,7% το 2012.
Φυσικά, δεν χρειάζεται να έχει μαντικές ικανότητες για να προβλέψει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί αμείωση τόσο το 2013 όσο και το 2014, αφού η ανεργία δεν λέει να υποχωρήσει. Δηλαδή, οι διαθέσιμοι πόροι του ΕΟΠΥΥ θα μειώνονται και θα υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη συνεισφορά από το Κράτος.
Θυμίζουμε ότι παλαιότερα είχε τεθεί επί τάπητος από τον καθηγητή Λυκούργο Λιαρόπουλο να καταργηθούν οι εισφορές υγείας εργοδοτών και εργαζομένων και να αναλάβει εξ ολοκλήρου ο Κρατικούς Προϋπολογισμός τη χρηματοδότηση του συστήματος υγείας. Μία πρόταση που με την πάροδο του χρόνου βρίσκει όλο και περισσσότερους που τη συζητούν...
Το επιλήψιμο είναι ότι οι παρεμβάσεις έγιναν στο πόδι, βίαια και με οριζόντιο τρόπο επί δικαίω και αδίκω. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δίπλα στα ξερά να καούν και τα χλωρά, με τραγική συνέπεια να ταλαιπωρηθούν ασθενείς, προκειμένου να λάβουν θεραπεία ή να εξυπηρετηθούν από το δημόσιο σύστημα υγείας. Και φυσικά να επιβαρυνθούν οικονομικά.
Δεν είναι τυχαίο ότι η συμμετοχή των Ελλήνων ασθενών στο κόστος των φαρμάκων αυξήθηκε από 8% σε 23%. Δηλαδή, σχεδόν τριπλασιάστηκε - προσεγγίζοντας πάντως ότι συμβαίνει διεθνώς.
Πάντως, είχαμε μείωση και στην ιδιωτική δαπάνη υγείας. Από 7 δις το 2009 μειώθηκε σε 6,63 δις το 2010, 6,34 δις το 2011 και 5,62 δις το 2012. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η ιδιωτική
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κερδισμένος στην υγεία τα τελευταία 4 χρόνια. Στον ιδ. τομέα οφείλονται από τον ΕΟΠΥΥ το 10% για το 2012, οι 4 τελευταίοι μήνες του 2013 που ουσιαστικά δεν θα πληρωθούν ποτέ λόγω clawback και ήδη το 1ο τρίμηνο του 2014. Επίσης βάσει διαρροών, γιατί προυπολογισμός δεν υπάρχει , οι δαπάνες του 2014 επαρκούν στις κλινικές για 6 μήνες και στα διαγν. εργαστήρια για 4 μήνες. Μετά ακολουθεί το γνωστό clawback.
Σίγουρα πάντως χαμένοι είναι οι Έλληνες ασθενείς. Με απώλεια εισοδημάτων 30 - 35 % σε 4 χρόνια πρέπει να αυξήσουν κατακόρυφα τις δαπάνες τους για φάρμακα, ιατρική και οδοντιατρική περίθαλψη. Αλλά αυτά δεν μετράνε και πολύ μιας που τώρα έχουμε πλεόνασμα, ανάπτυξη και ότι άλλο μας σερβίρουν. Κύριο μέλημα των δανειστών μας είναι η υγεία του Ελληνικού λαού, αλλιώς πώς θα πάρουν πίσω και τα δανεικά ? ;)
Argirios Argiriou:
07/04/2014
της Βίκης Κουρλιμπίνη
Πηγή:www.capital.gr
Σχέδιο Ά. Γεωργιάδη για "φρένο" στην υπερσυνταγογράφηση
Ισοδύναμα μέτρα για να συγκρατηθεί η φαρμακευτική δαπάνη εντός του προϋπολογισμού αναζητά τώρα το υπουργείο Υγείας, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για προσωρινή αναστολή του ορίου στη συνταγογράφηση που είχε τεθεί στους γιατρούς από τις 15 Ιανουαρίου. Εν αναμονή της οριστικής απόφασης από την Ολομέλεια του ΣτΕ επί της κύριας προσφυγής που έχει καταθέσει ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών για την κατάργηση του πλαφόν, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, εξετάζει μια σειρά από εναλλακτικές, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα αθρόας συνταγογράφησης από τους γιατρούς και η δαπάνη για το φάρμακο να μην ξεπεράσει τα 1,91 δισ. ευρώ.
Όπως επισημαίνουν πηγές από το περιβάλλον του υπουργού Υγείας, το πιθανότερο είναι να τεθούν περιορισμοί σε ειδικότητες που συνήθως γράφουν τον μεγαλύτερο όγκο των συνταγών, όπως για παράδειγμα σε παθολόγους και γενικούς ιατρούς, ενώ δεν αποκλείεται να τεθεί μέσος όρος συνταγής ανά ειδικότητα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα ισοδύναμα μέτρα κρίνονται απαραίτητα, ειδικά φέτος, όπου ο προϋπολογισμός για το φάρμακο είναι ιδιαίτερα «σφικτός» και η τήρησή του αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα για το υπουργείο Υγείας. Το πλαφόν εξάλλου αποτελούσε έναν τρόπο προκειμένου να αυξηθεί η χορήγηση γενοσήμων φαρμάκων, τα οποία επειδή είχαν χαμηλότερη τιμή σε σύγκριση με τα πρωτότυπα σκευάσματα, κρατούσαν σε χαμηλό επίπεδο τη δαπάνη που αντιστοιχούσε σε κάθε γιατρό.
Σύμφωνα με το πλαφόν που είχε ορίσει το υπουργείο Υγείας σε μια προσπάθεια να μετριαστεί η ανεξέλεγκτη συνταγογράφηση, η μηνιαία δαπάνη του συνόλου των συνταγών για κάθε γιατρό δεν επιτρεπόταν να υπερβεί το 80% της μέσης μηνιαίας δαπάνης που είχε σημειώσει κατά τη διάρκεια του 2013.
Η απόφαση για αναστολή του πλαφόν συνταγογράφησης προκαλεί ανησυχία, καθώς παρά το γεγονός πως το μέτρο εφαρμόστηκε για δύο μόλις μήνες, φαίνεται ότι ήταν αποτελεσματικό. Ενδεικτικό είναι το ότι πριν την επιβολή του πλαφόν, η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ είχε διαπιστώσει υπέρβαση περίπου 30 εκατ. ευρώ για τον Ιανουάριο, η οποία αν συνεχιζόταν θα έθετε τον προϋπολογισμό εκτός ορίων.
Αν και όλο το διάστημα που ίσχυε το πλαφόν υπήρξαν συνεχή παράπονα από τους γιατρούς πως υπερέβαιναν το επιτρεπόμενο όριο και άρα δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τους ασθενείς, η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ υποστηρίζει πως ένα πολύ μικρό ποσοστό των γιατρών χορήγησαν περισσότερες συνταγές. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΗΔΙΚΑ, της εταιρείας που χειρίζεται την πλατφόρμα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, τον προηγούμενο μήνα, από τους 43 χιλ. γιατρούς που συνταγογραφούν, μόλις 300 δεν τήρησαν το όριο. Ωστόσο η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην αιτιολογία της απόφασης για αναστολή της ρύθμισης, έκρινε ότι τίθεται θέμα δημοσίου συμφέροντος και πιθανής βλάβης της υγείας των πολιτών.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση