Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ

Ο ΕΟΠΥΥ σε αριθμούς.

<< < (93/105) > >>

Argirios Argiriou:
Μερικά εύστοχα, κατά την γνώμη μου, σχόλια από Ιατρικές ομάδες του facebook, σχετικά με το ότι οι ανασφάλιστοι θα μπορούν να συνταγογραφούν τα φάρμακά τους μόνο στις Κρατικές δομές, από 01/01/2022:

- Αποσυμφόρηση δημοσίων δομών στην εποχή του COVID19...

- Μονο που οι δημοσιοι φορείς δεν επαρκούν πια για τις αναγκες,δεν επαρκουσαν και πριν τον covid,ποσο μαλλον τωρα που τα νοσοκομεια εχουν γινει μονοθεματικά,& η ΠΦΥ λειτουργεί κατα 50% σαν εμβολιαστικό κεντρο,καποιοι αδιορθωτοι εχουν βγει σε αναστολή κλπ...Ποσα θα εξοικονομησουν για ν αξιζει την οργή 600 χιλ ανθρωπων;

- Αναρωτιέμαι τι θα γίνει με τις ΜΚΟ όπου όλοι οι ιατροί εθελοντές και εργαζόμενοι είμαστε ιδιώτες και συνταγογραφουμε σε ευαλωτες ομάδες.Τι θα απογίνουν όλοι αυτοί οι ανασφαλιστοι χωρίς συνταγογράφηση?Θα κλείνουν ραντεβού σε Κ.Υ. ή νοσοκομεία για εμβόλια και check up?

- Σε φάση πανδημίας θα οδηγήσει στην διακοπή χρονιων θεραπειών και θα μπουκωσει το δημόσιο σύστημα υγείας που έχει καταρρεύσει...

- και με τα εμβόλια… που ανήκουν στην πρόληψη; Το κοστος τους είναι μεγάλο και για εμάς τους παιδιάτρους μας γυρίζει πίσω σε εποχές ΙΚΑ

- Χαζή ερώτηση: ο ανασφαλιστος με λοίμωξη αναπνευστικού, εν μέσω πανδημίας, θα πάει στον ιδιώτη κι αν χρειαστεί αντιβίωση τι θα κάνει; Ραντεβού να του την γράψουν στο δημόσιο; Ή σκέφτονται να πωλούνται ελεύθερα πάλι οι αντιβίωσεις;
Γενικότερα στα οξέα περιστατικά θα υπάρχει πρόβλημα και κίνδυνος να μπουκωσει το σύστημα.
Τα χρόνια κάπως θα βολεύτουν


- Πάει θα χαθεί μία αξιοπρέπεια που είχαν αποκτήσει οι ανασφάλιστοι πολίτες στην έγκαιρη λήψη της φαρμακευτικής τους αγωγής από την συνταγογράφηση της θεραπείας τους από ιδιώτες ιατρούς που εξυπηρετούσαν κοινωνικές δομές. Τώρα θα μπουν πάλι στον κυκεώνα των ραντεβού δημόσιων δομών

- Έξοχα..ουρές στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας για συνταγογράφηση γιατί για εξέταση ούτε λόγος...

- Θα είναι πολύ δύσκολα για τους ίδιους τους ασθενείς πρώτα λόγω ταλαιπωρίας και προβλημάτων υγεία, δευτερευόντως σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα θα υπάρχει επιβάρυνση από επιπλοκές χρόνιων νοσημάτων. Τρίτον μεγάλη επιβάρυνση για τις δημόσιες δομές σε δουλειά. Τους ιδιωτες, όπως το βλέπω ως ιδιώτης, πολύ λίγο θα τους επηρεάσει, ίσως μάλιστα να τους απομακρύνει αυτή τη μερίδα πληθυσμού, στην οποία προσφέρουν το εργο τους με λίγα έσοδα. Αναρωτιέμαι για ποιο λόγο τελικά γίνεται αυτή η κίνηση και ποσό οικονομικά μελετημένη είναι;

-  συμφωνώ απόλυτα! Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι η έμμεση "πίεση" να ασφαλιστούν όσοι τόσα χρόνια βολεύονται, ενώ θα μπορούσαν να πληρώνουν εισφορές.

- συμφωνώ απόλυτα! Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι η έμμεση "πίεση" να ασφαλιστούν όσοι τόσα χρόνια βολεύονται, ενώ θα μπορούσαν να πληρώνουν εισφορές.

- συμφωνώ απόλυτα! Και από την εμπειρία μου, αυτοί οι άνθρωποι έχουν μεγάλα προβλήματα υγείας και δυσκολεύονται γενικότερα. Άσε που οι εξετάσεις τους γίνονται σε κρατικό φορέα... Απορώ με ποιο σκεπτικό θα βάλουν σε ταλαιπωρία αυτούς τους ανθρώπους, να διεκδικούν εύκολα το αυτονόητο... Και να σημειώσω ότι αυτό το αυτονόητο το θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση... Μήπως να το ξανασκεφτούν λίγο....

- Και ο απολυτος παραλογισμος ερχεται στην αιτιολογικη εκθεση τους που αναφερει "Η κατάργηση του άρθρου κρίθηκε αναγκαία για τη συγκράτηση της δαπάνης του ελληνικού Δημοσίου, που προκαλείται από τη συνταγογράφηση φαρμάκων, θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών εξετάσεων σε ανασφάλιστους πολίτες.". Δηλαδη εμεις οι ιδιωτες ειμαστε που γραφαμε ανεξελεγκτα στους ανασφαλιστους και τωρα βαζοντας τους υποχρεωτικα μεσω δημοσιων δομων ο ιατρος του δημοσιου, αυτος ο καλοπληρωμενος,ξεκουραστος, με ορεξη και χρονο να εξυπηρετησει θα συγκρατησει τη δημοσια δαπανη ελεγχοντας αυστηρα αυτα που γραφει!!! Ομορφα...

-  αρα......τι θα κανουμε εμεις? θα δινουμε χαρτακι στον "αντιγραφεα" ο οποιος θα εκνευριζεται (και δικαιως?)? υπαρχουν ασθενεις που ειναι ανασφααλιστοι μεν αλλα μπορουν να ερθουν στο ιατρειο. Εχω τετοιους, νεαρα κυριως ατομα, φοιτητες κλπ Θα τους στειλω ...οπου νομιζουν?

- οπως παλια τα αγοραζαν και οποιοι δικαιουνται τα παιρνουν απο φαρμακεια νοσοκομειων ... εμενα μου ερχονται ανασφαλιστοι που ... δε δεχονται γενοσημα φίλε μου... πληρωνουν ομως ιδιωτικη ασφαλιση... οποτε ας τ αγορασουν

- εγώ που είμαι οικογένειακος γιατρός εοπυυ δεν με αφήνει το πρόγραμμα να αναλάβω στη λίστα μου ανασφαλιστους

- αρα μονο ΤΟΜΥ και τριτοβαθμια (τρομαρα της).

- αλλάζει σε σημαντικό βαθμό, υπάρχουν πάρα πόλλοι που στο σύστημα βγαίνουν ανασφαλιστοι αλλά μια χαρά κινούνται ιδιωτικά, επίσης υπάρχουν αρκετοί που έχουν σταθεροποιηθει στο γιατρό τους γιατί θα βρουν τα λεφτά της μηνιαίας επίσκεψης αλλά θα είναι αδύνατο να βρουν τα 100+ για να πάρουν την αγωγη τους. Αλλάζει ότι στα οικοτροφεια έκανε την συνταγογραφηση ο συνεργαζομενος γιατρός και τώρα θα ψάχνουν να βρουν ραντεβού στο δημόσιο για όσους έχουν πρόνοια.

- οταν οι ανασφαλιστοι δεν μπορουσαν να γραφουν φαρμακα και εξετασεις παραμονο σε δημοσιες δομες ,οι συμβεβλημενοι με τον εοπυυ δεν μπορουσαν να γραφουν τιποτα Σιγουρο

- 1) μπορεί το δημόσιο σύστημα να καλύψει τους ανασφαλιστους τους οποίους εν ολίγοις θεωρείτε απατεώνες;
2) ούτως ή άλλως θα καλύπτει και τώρα το δημόσιο φάρμακα και εξετάσεις.
3) αλήθεια τι ποσά νομίζετε ότι χρεώνουν οι ιδιώτες στην Ελλάδα; Δεν είναι και λουσο να πας σε έναν ιδιώτη γιατρό να σου ρυθμίσει την πίεση και να σου γράψει μια εξάμηνη.
Τώρα κόβεις "πελατεία" και από τον ιδιώτη και επιβαρύνεις το δημόσιο ανύπαρκτο σύστημα να καλύψει τις ανάγκες του πληθυσμού.


- για το τελευταίο που λέτε, εξαρτάται πώς καταλαβαίνετε το άπορος. Αν για εσάς κάποιος που δεν μπορεί να πληρώσει τον ΕΦΚΑ είναι άπορος, έχετε δίκιο. Στην πραγματική ζωή όμως, κάποιος που δεν μπορεί να πληρώσει τον ΕΦΚΑ δεν είναι άπορος. Απλά δεν τα βγάζει πέρα τόσο άνετα τελευταία και αφού κουτσοπληρώσει για ρεύμα, θέρμανση και φαγητό, δεν του περισσεύει τίποτα. Είναι πολλοί εκεί έξω, ίσως μακριά από εσάς, που είναι έτσι. Αυτοί πηγαίνουν στους ιδιώτες ιατρούς της περιοχής τους και συνήθως παρακολουθούνται δωρεάν ή με αστεία πόσα. Ίσως ένα ευχαριστώ και αυγά από το χωριό. Έτσι λειτουργεί ένα μεγάλο μέρος της οικονομίας της χώρας, κάπου μακριά από εσάς. Επίσης ανασφάλιστοι είναι πολλοί ηλικιωμένοι που βγήκαν στην σύνταξη ηλικιακά αλλά όχι και οικονομικά. Δηλαδή έχουν δικαίωμα σύνταξης αλλά περιμένουν μερικά χρονάκια αυτή να εγκριθεί. Έχουν καταθέσει όλη τη χαρτούρα και περιμένουν. Ένα δύο χρόνια ήταν πριν την κρίση. Πλέον υπάρχει τεράστιο θέμα, αφού η κυβέρνηση έχει παραδεχτεί πως δεν έχει αρκετό προσωπικό για να επεξεργαστεί την χαρτούρα και σκέφτεται να επιστρατεύσει ιδιώτες δικηγόρους και λογιστές.

- Αυτό για να μειωθεί η δαπάνη φαρμάκων και εξετάσεων; Δεν του είπε κανείς πως ο ιδιώτης γιατρός ελέγχεται πιο εύκολα από την σφραγίδα του κυρίου Διευθυντή; Μήπως δεν έχει και μεγάλη επαφή με την πραγματικότητα ή το έκανε έτσι, γιατί μπορούσε; Επίσης, άλλη μια αρνητική ψήφος εμπιστοσύνης ή ψήφος έλλειψης εμπιστοσύνης από την κυβέρνηση στους ιδιώτες. Είναι νομίζω αμοιβαίο πλέον.

- Τα απογευματινά ιατρεία είναι πεσμένα τον τελευταίο καιρό. Έδωσαν στις χειρουργικές ειδικότητες την πολυπόθητη μείωση των προγραμματισμένων χειρουργείων και ξεσηκώθηκαν οι παθολογικές που δεν κάνουν καλοπληρωμένες διαγνωστικές εξετάσεις. Ξέρει κανείς γιατί δεν υπάρχει η μονάδα συνταγογράφησης "Απογευματινό Ιατρείο" στην Ηλ. Συνταγογράφηση;

- ωραία όλα αυτά που λέτε συμφωνώ με τα περισσότερα και κάπου εδώ αρχίζει το άλλο το παραμύθι γραψτα σε μένα γιατρέ γιατί η κόρη μου δεν έχει ασφάλεια.....καλά είχαμε ησυχάσει λίγα χρόνια από αυτόν τον μπελα

- Δυστυχώς και τα χρόνια περιστατικά θα δυσκολευτούν, αφού πολλά νοσοκομεία έχουν σταματήσει τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία

- Αυτοί εννοούν ότι εμείς ως ιδιώτες δημιουργούμε προκλητη ζήτηση φαρμάκων που δεν χρειάζονται ενώ οι του δημοσίου όχι ...

- να πούμε βέβαια Ότι ανασφαλιστοι είναι δύο διαφορετικές αλλά ίδιες για το σύστημα στην τελική κατηγορίες.....τα πρώην απορίας πρόνοιας αφενός και οι εκ πεποιθήσεως η επιλογής η έστω προσωρινής αδυναμίας μη πληρώσαντες ασφάλεια....οι τελευταίοι μπορεί και εισόδημα να έχουν και μαύρο χρήμα και ιδιωτικές ασφάλειες και από όλα

Argirios Argiriou:
15/01/2022

Αυξάνονται και πληθύνονται τα νέα κτιριακά έργα που σχεδιάζεται να υλοποιηθούν μέσω της δοκιμασμένης πρακτικής της Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η αύξηση της συγκεκριμένης κατηγορίας έργων αποδίδεται, κατά βάση, στο ανύπαρκτο απόθεμα κτιρίων που να είναι κατάλληλα για χρήσεις εκπαίδευσης, υγείας και ευρύτερων υπηρεσιών. Δεν είναι τυχαίο ότι εκτός από τα μεγάλα ΣΔΙΤ με αντικείμενο την κατασκευή πανεπιστημίων (π.χ. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) ή τη δημιουργία κέντρων επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, στα σκαριά βρίσκεται ένα άλλο κτιριακό έργο-μαμούθ.

Ο λόγος για την αναβάθμιση 80 νοσοκομείων στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες (Αττικής, Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας, Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Αιγαίου, Κρήτης και Μακεδονίας – Θράκης). Με πρόσφατη απόφαση το έργο εντάχθηκε επισήμως στο Ταμείο Ανάκαμψης και συνεπώς εγγράφηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δαπάνη ύψους 315 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στον προϋπολογισμό του. Για φέτος, προβλέπονται πιστώσεις 70 εκατ. ευρώ. Μέσω ΣΔΙΤ και πληρωμών διαθεσιμότητας θα καλυφθεί ποσό 106,4 εκατ. ευρώ.

Τι περιλαμβάνει όμως, το έργο που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2025;

Την κατασκευή και αναβάθμισης των υποδομών των 80 νοσοκομείων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρομηχανολογικών και ηλεκτροτεχνικών εγκαταστάσεων, του ιατροτεχνολογικού και άλλου είδους εξοπλισμού. Η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας, στέρησε αναγκαίους πόρους από τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών των δημόσιων νοσοκομειακών μονάδων, γεγονός που επηρεάζει άμεσα την ικανότητα αυτών στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες. Τα έργα δηλαδή, θα οδηγήσουν στην ολική ανακαίνιση των νοσοκομείων με στόχο τον περιορισμό του ενεργειακού τους αποτυπώματος, αλλά και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους.

Το σκεπτικό των συγκεκριμένων παρεμβάσεων σχετίζεται και με την πανδημία του κορονοϊού που έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της δημόσιας παροχής υπηρεσιών υγείας και την προετοιμασία του ΕΣΥ για μελλοντικές υγειονομικές κρίσεις. Έτσι, οι εργασίες προβλέπουν την κατασκευή νέων βοηθητικών κτιρίων, την αποκατάσταση της μόνωσης, την αντικατάσταση απαρχαιωμένων υδραυλικών συστημάτων, την αναβάθμιση των υποσταθμών των κλιματιστικών μονάδων, την αντικατάσταση απαρχαιωμένων συστημάτων ιατρικού αερίου, την αντικατάσταση ειδών υγιεινής, τη γενική ανακαίνιση, την αναβάθμιση των δικτύων πυρασφάλειας, την προμήθεια και εγκατάσταση ανέσεων φιλοξενίας, των εξωραϊσμό των νοσοκομειακών εγκαταστάσεων, τη βελτίωση του κυκλοφοριακού δικτύου και την ανακαίνιση των κουζινών των νοσοκομείων.

Πώς θα «τρέξει» το έργο; Τις επόμενες εβδομάδες θα εξειδικευτεί ο τρόπος με τον οποίο θα προχωρήσει ως ΣΔΙΤ και βέβαια θα προσδιοριστούν επακριβώς τα νοσοκομεία. Επίσης, το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες (εκπόνηση μελετών, προετοιμασία διαγωνισμών) για την επιλογή αναδόχων και την υλοποίηση των έργων. Σημειώνεται ότι μέχρι τις αρχές του 2023 θα πρέπει να έχουν εκπονηθεί οι απαραίτητες μελέτες, ενώ μέχρι το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το έργο.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
01/03/2022 Health Daily.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΟΜΕΣ ΑΠΟ 15/3

Που αποδίδει την απόφαση του Υπουργείου ο Θάνος Πλεύρης
Η συνταγογράφηση φαρμάκων, θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών
εξετάσεων στους ανασφάλιστους πολίτες, μόνο από ιατρούς δημόσιων
νοσοκομείων και δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, θα ισχύσει από τις
15/3 με δεδομένο ότι από τότε όλες οι υγειονομικές μονάδες θα λειτουργούν,
όπως πριν από την κλιμάκωση της πανδημίας, αναφέρει σε ανακοίνωσή του
το Υπουργείο. Το ζήτημα της συνταγογράφησης των ανασφάλιστων μόνο σε
δημόσιες δομές και όχι και σε ιδιώτες γιατρούς έχει δημιουργήσει αντιδράσεις
τόσο από ασθενείς όσο και από Ιατρικούς Συλλόγους, ενώ επίκαιρη ερώτηση
του βουλευτή Αλ. Μεϊκόπουλου συζητήθηκε χθες στη Βουλή. Ο Υπουργός
Υγείας Θάνος Πλεύρης απέδωσε την απόφαση του Υπουργείου στο ότι από
το 2019, που η συνταγογράφηση των ανασφάλιστων άρχισε να γίνεται και σε
ιδιώτες γιατρούς, η δαπάνη αυξήθηκε από τα 208 εκατ. ευρώ στα 308 εκατομ.
ευρώ. Επισήμανε δε, ότι οι ανασφάλιστοι αυξήθηκαν από 687.000 σε 1.070.000,
ενώ η ανεργία μειωνόταν. «Είναι κόσμος, ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την
Ελλάδα... είναι ΑΜΚΑ που κατοικούν οπουδήποτε», είπε ο κ. Πλεύρης γι’αυτό
και το Υπουργείο επαναφέρει τη συνταγογράφηση για τους ανασφάλιστους μόνο
από τις δημόσιες δομές για να ελέγχεται ότι εμφανίζεται ο δικαιούχος να τα πάρει.
«Δεν θα πληρώνουμε φάρμακα ανθρώπων οι οποίοι είτε δεν είναι ανασφάλιστοι
και χρησιμοποιούν ΑΜΚΑ ασφαλισμένου, είτε δεν βρίσκονται στην Ελλάδα και
πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος για αυτούς», κατέληξε ο Υπουργός Υγείας.

Εδώ ίσως πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο ΕΟΠΥΥ πλήρωσε το 2021 για σκευάσματα Βιταμίνης D, μαγνησίου και σιδήρου μόνο, 75 εκατ. ευρώ...

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
02/04/2022

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
15/04/2022
Της Άννας Μαστοράκου.

* Πρόεδρος Ένωσης Ιατρών ΕΟΠΥΥ (ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ)

Μία βασική αντίρρηση της ιατρικής κοινότητας ως προς τη μεταρρύθμιση είναι η εφαρμογή του gatekeeping δηλαδή της υποχρεωτικής παραπομπής του πολίτη από τον οικογενειακό (ή προσωπικό) ιατρό σε ειδικό ιατρό εντός της ΠΦΥ αλλά και προς τα Νοσοκομεία
Ενόψει της κατάθεσης του νέου νομοσχεδίου για την ΠΦΥ στη διαβούλευση, θα πρέπει να αναλυθεί διεξοδικά το περιβάλλον που διέπει αυτή τη μεταρρύθμιση:

Το 2017 με νομοσχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για την ΠΦΥ εισήχθη η έννοια του θεσμού του οικογενειακού ιατρού, ο οποίος στη συνέχεια θα αποτελούσε πυλώνα πρόληψης, διάγνωσης και θεραπείας των περιστατικών της κοινότητας. Ο μεγάλος πληθυσμός ευθύνης (2.250 άτομα), οι πολλές υποχρεώσεις / δεσμεύσεις του ιατρού και η μικρή αμοιβή ανά άτομο (per capita – 12€ το χρόνο για 2.250 άτομα – η χειρότερη της Ευρώπης) αποτέλεσαν αιτία εγκατάλειψης του θεσμού από τους ιατρούς. Ακολούθησε καταγγελία των συμβάσεων από τον ΕΟΠΥΥ για τους παθολόγους, γενικούς ιατρούς και παιδιάτρους ως μορφή πίεσης για την εκβιαστική ένταξη τους στις νέες συμβάσεις του οικογενειακού ιατρού. Από τους 1970 συμβεβλημένους ιατρούς του 2018, ο Οργανισμός βρίσκεται σήμερα μόνο με 846 συμβάσεις οικογενειακού ιατρού, ενώ η σύμβαση είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε το επιθυμεί.

Από την άλλη πλευρά, η ελλειμματική χαρτογράφηση των περιοχών και η μεγάλη πίεση που ασκήθηκε στους πολίτες να εγγραφούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, δημιούργησαν έντονη δυσφορία στην κοινωνία, η οποία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Ελάχιστοι οικογενειακοί ιατροί βρέθηκαν με το αναμενόμενο πληθυσμό ευθύνης των 2.250 ατόμων, ενώ οι περισσότεροι έχουν λιγότερο από 1.000 άτομα. Με υπουργική απόφαση μετατράπηκε η αμοιβή των ιατρών από αμοιβή per capita σε πάγια αντιμισθία 2.000€, ώστε να αποφευχθεί η παραίτηση των ιατρών από τη σύμβαση. Η αποζημίωση αυτή είναι η ελάχιστη για την κάλυψη των εξόδων (στέγη, πάγια έξοδα, κλπ) λειτουργίας ενός ιατρείου ώστε να ανταποκριθεί στην περίθαλψη αυτών των ασθενών. Σημειωτέον ότι η σύμβαση που στηρίζεται από την ιατρική κοινότητα είναι η αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση (όπως στην περίπτωση των 200 επισκέψεων) ενώ η αμοιβή per capita δημιουργεί μεγάλες δεσμεύσεις προς τον ιατρό και προς τον ασθενή, γεγονός που αντιτίθεται στη φιλοσοφία του Έλληνα.

Μία βασική αντίρρηση της ιατρικής κοινότητας ως προς τη μεταρρύθμιση είναι η εφαρμογή του gatekeeping δηλαδή της υποχρεωτικής παραπομπής του πολίτη από τον οικογενειακό (ή προσωπικό) ιατρό σε ειδικό ιατρό εντός της ΠΦΥ αλλά και προς τα Νοσοκομεία. Το αίτημα για ελεύθερη και αμφίδρομη παραπομπή εντός της ΠΦΥ και προς τα Νοσοκομεία φαίνεται να γίνεται αποδεκτό από το Υπουργείο Υγείας και έτσι ο πολίτης θα εξακολουθεί να επιλέγει τον ιατρό του ελεύθερα. Ένα άλλο επιχείρημα είναι ότι οι ο αριθμός των ειδικών ιατρών στη χώρα είναι μεγάλος είναι ο αντίστοιχος αριθμός των οικογενειακών / προσωπικών ιατρών είναι μικρός για την κάλυψη του πληθυσμού. Άλλωστε συστήματα υγείας που στηρίζονται στην εφαρμογή της υποχρεωτικής παραπομπής έχουν αποτύχει να φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα δημόσιας υγείας, λόγω υπέρμετρης ανακοπής της πρόσβασης των πολιτών σε εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων.

Ένα μεγάλο αγκάθι του νομοσχεδίου είναι ότι εισάγει μία άτυπη καθολική πολιτική επιστράτευση του ιδιωτικού τομέα υπέρ του δημοσίου για να καλύψει κενές θέσεις που προκηρύσσονται αλλά μένουν άγονες. Αντί να δοθούν κίνητρα στους ιατρούς να προτιμήσουν το ΕΣΥ, επιστρατεύεται ο ιδιωτικός τομέας για πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΕΣΥ, γεγονός που έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών. Στους κόλπους της ιατρικής κοινότητας, υπάρχει ήδη διαμορφωμένη τάση αποχώρησης από τη σύμβαση του ΕΟΠΥΥ ή ακόμη και από τη χώρα, ειδικά στους νέους ιατρούς. Οι αμοιβές στην Ευρώπη και στην Κύπρο είναι 3-5πλάσιες από εκείνες της χώρας μας και οι θέσεις εργασίας είναι άφθονες.

Η διάταξη περί υποχρεωτικής εφαρμογής ποιοτικών κριτηρίων έχει αναστατώσει το διαγνωστικό κλάδο καθώς η προτεινόμενη ανανέωση του στόλου του τεχνολογικού εξοπλισμού προκαλεί μεγάλη δέσμευση κεφαλαίου, σε μία εξαιρετικά δύσκολη στιγμή όπου ο κλάδος μαστίζεται από τις χρόνιες μαζικές περικοπές στην αποζημίωση (clawback) του ΕΟΠΥΥ και το κύμα ακρίβειας που διαποτίζει την αγορά και την ενέργεια.

Η παράλειψη εφαρμογής των ποιοτικών κριτηρίων από την πλευρά του ιατρού συνδέεται με εκπτώσεις (rebate) που έρχονται να προστεθούν στην έκπτωση ασφαλιστικής τιμής από τον κρατικό τιμοκατάλογο, εκπτώσεις όγκου και clawback. Εάν προστεθούν όλες οι εκπτώσεις, δοσολόγια, κλπ εξανεμίζεται όλο το ποσό της αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ ενώ τα πάγια έξοδα της διαγνωστικής δομής παραμένουν ανελαστικά και επιτακτικά (αναλώσιμα φάρμακα, εξειδικευμένο προσωπικό κλπ).

Τέλος, ο απαράδεκτος εξοστρακισμός των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων από το διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ στηρίχθηκε στο επιχείρημα ότι δρουν ανταγωνιστικά προς τα συμφέροντα του οργανισμού ( ;; ) όπως ειπώθηκε από κυβερνητικά χείλη. Αυτή η άποψη δεν αντέχει στην κριτική λόγω του ότι ο Οργανισμός διαχειρίζεται κυρίως χρήματα που προέρχεται από ασφαλιστικές εισφορές και η συμμετοχή των φορέων διαμορφώνει την άποψη της ποιότητας παροχής υπηρεσιών υγείας από την πλευρά των επιστημονικών φορέων που υπηρετούν την ΠΦΥ και των ασθενών / ασφαλισμένων που δέχονται αυτές τις παροχές.

Το αίτημα για μία σύγχρονη και οργανωμένη ΠΦΥ παραμένει επιτακτικό και επιβεβλημένο. Με μία σημαντική επισήμανση: πρέπει να διαμορφωθεί σύμφωνα με την νοοτροπία του Έλληνα και τα δεδομένα του επιστημονικού πλούτου της χώρας μας. Δεν θα πρέπει να διδαχθούμε από το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι ξένοι επισκέπτονται Έλληνες ιατρούς για να λύσουν προβλήματα υγείας; Το δικό μας σύστημα ΠΦΥ έχει πολλά προτερήματα: αμεσότητα, ταχύτητα, εξειδίκευση, ποιότητα υπηρεσιών υγείας. Ευχή όλων μας είναι να συμβάλλουμε ώστε να αναδομηθεί με σωστούς πυλώνες «αλα Ελληνικά».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση