ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Αποσπάσματα από τον έντυπο & ηλεκτρονικό τύπο

Κάπνισμα.

<< < (12/83) > >>

Argirios Argiriou:
By Journal Staff and Wire Reports | THE ASSOCIATED PRESS
December 08, 2010


NEW HAVEN, Conn.

The maker of Skoal and Copenhagen smokeless tobacco has agreed to pay $5 million to the family of a man who died of mouth cancer in what is believed to be the first wrongful-death settlement from chewing tobacco.

[spoiler]The maker of Skoal and Copenhagen smokeless tobacco has agreed to pay $5 million to the family of a man who died of mouth cancer in what is believed to be the first wrongful-death settlement from chewing tobacco.

U.S. Smokeless Tobacco Co. will pay the award to the family of Bobby Hill of Canton, N.C., who began chewing tobacco at 13. He died in 2003 at 42.

“This company manufactures and sells a dangerous and defective product that it knows causes addiction, disease and death in consumers who use it as intended,” said Antonio Ponvert III, the attorney who represented Hill’s relatives.

Steven Callahan, a spokesman for Altria, which acquired U.S. Smokeless Tobacco last year, said that the company does not make any health claims about its products, and it supports programs and laws to reduce underage tobacco use.

Mark Gottlieb, the director of the Tobacco Products Liability Project at Northeastern University in Boston, said he believes that it’s the first case of its kind and predicted more lawsuits involving smokeless tobacco.

“I think this is sort of a wake-up call to the plaintiff’s bar that there are a lot of victims of smokeless-tobacco use out there, and it’s possible these cases can be successful,” Gottlieb said.

Smokeless-tobacco companies managed to fend off previous lawsuits. In the past, lawyers focused more on cigarette-makers because of stronger evidence to back up their claims, even though smokeless tobacco is harmful as well, Gottlieb said.

“So this is an unusual instance and runs counter to what had been the sort of the playbook for tobacco litigation,” he said. The settlement shows that “perhaps there is a new strategy afoot in terms of dealing with some of these types of cases.”

But, Gottlieb added, Altria may have wanted to resolve legal issues remaining from its acquisition and concluded it was cheaper to settle than risk a larger award at trial.

Ponvert said that his case was bolstered by previously undisclosed letters from the 1980s that the company sent to minors thanking them for their business and sending them free samples. The company even sent a can opener to one child to help open the chewing tobacco, he said.

Hill’s case also was strong because he was a longtime user of chewing tobacco who did not drink or smoke cigarettes, factors that tobacco companies point to as causing the cancer, Ponvert said.[/spoiler]

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

EzeΤΡΟΛ:
Διαβάζοντας την παρακάτω είδηση, διαπιστώνουμε πόσο αλόγιστες παροχές είχαμε στην Ελ (πριν χρεοκοπήσουμε), όπου ο κάθε ασφαλισμένος μπορούσε να γράφει δωρεάν όσα Tσαμπίξ και Κλανίξ ήθελε, με 0% συμμετοχή και με το Ταμείο του (π.χ. το ΙΚΑ του Αμπατζόγλου) να πληρώνει τα πάντα χωρίς να ρωτάει πού πηγαίνανε τα λεφτά. Ο ίδιος ασφαλισμένος, μάλιστα, έκανε όσες προσπάθειες διακοπής καπνίσματος ήθελε!


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος!

Αυστραλοί συνταξιούχοι και πολίτες χαμηλού εισοδήματος, που επιθυμούν να κόψουν το κάπνισμα, έχουν τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν εκατοντάδες δολάρια τον χρόνο, χάρη στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης της Τζούλιας Γκίλαρντ, που σκοπεύει να επιχορηγήσει τα σχετικά χαπάκια και αυτοκόλλητα νικοτίνης προς τον σκοπό αυτό.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι συνταγές που θα στοίχιζαν, υπό κανονικές συνθήκες, 140 δολάρια τον μήνα (στην Ελ πάλι μας πιάνανε τον κω...) θα στοιχίζουν πλέον μόνο 5.40 δολάρια. Οι μειώσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της εκστρατείας της υπουργού Υγείας, Ν. Ρόξον, να ενθαρρύνει τους Αυστραλούς να κόψουν το κάπνισμα.

Argirios Argiriou:
Καθημερινή, 08.12.2010.
Της Γαληνης Φουρα.

[spoiler]
Από την κούνια εκπαιδεύονται στο κάπνισμα και τελειώνοντας το Λύκειο είναι εθισμένοι καπνιστές. Μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων του Λεκανοπεδίου αναφέρουν ότι δοκίμασαν για πρώτη φορά τσιγάρο όταν ήταν οχτώ ετών. Στην Α΄ Γυμνασίου είχε πειραματιστεί με το κάπνισμα το 16% των μαθητών και στη Γ΄ Λυκείου οι μισοί. Το 37,6% των παιδιών που έχουν δοκιμάσει τον καπνό καπνίζει καθημερινά και από αυτά το 18% ένα πακέτο. Μάλιστα, ένας στους τρεις ανηλίκους, έχει αρκετές φορές στο παρελθόν (!) επιχειρήσει ανεπιτυχώς να κόψει το κάπνισμα...

Ερευνα σε 1.850 μαθητές, στο πλαίσιο του προγράμματος Hart, έδειξε ότι η εκπαίδευση των νέων καπνιστών αρχίζει από το σπίτι και ολοκληρώνεται κατά τη μέση εκπαίδευση στο σχολείο και στους χώρους διασκέδασης.

Οι γονείς
Ολοι οι γονείς καπνιστές (το 95%) καπνίζουν μπροστά στα παιδιά τους. Το 21% των μαθητών αναφέρει ότι καπνίζουν και οι δύο γονείς τους και το 34% ο ένας. Οι κανόνες για το κάπνισμα μέσα στο σπίτι είναι πολύ ελαστικοί. Το 23% των μαθητών λέει ότι επιτρέπεται παντού, το 30% σε ορισμένους χώρους, το 23% μόνο για τους καλεσμένους και μόλις το 24% αναφέρει ότι κανένας δεν καπνίζει στο σπίτι.

Στα δεκατρία έχει ξεκινήσει το κάπνισμα το 45% των αγοριών που καπνίζουν, ενώ τα κορίτσια αρχίζουν από τα δεκατέσσερα, δεκαπέντε.

Ενα στα τρία παιδιά είναι αποδέκτης θετικών μηνυμάτων από τους γονείς και θεωρεί ότι δεν θα τους ενοχλούσε αν καπνίσει. Το 51% αναφέρει ότι οι γονείς δεν το ξέρουν και μόλις το 19% εκτιμά ότι θα αντιδρούσαν.

Τα παιδιά ανάβουν το πρώτο τσιγάρο στην πλατεία, στο καφέ, στο κλαμπ, στη σχολική εκδρομή. Το κάπνισμα συνδέεται άμεσα με τους χώρους στους οποίους διασκεδάζουν με την παρέα τους. Αλλωστε, το 72% των νεαρών καπνιστών δηλώνει ότι προτιμά να καπνίζει με παρέα.

Οι μαθητές λένε ότι ξεκίνησαν το κάπνισμα επειδή υφίσταντο συναισθηματική πίεση ή επειδή επιθυμούσαν να φαίνονται μεγαλύτεροι ή για να γίνουν αποδεκτοί σε μια παρέα. Ενα ποσοστό 4,3% μέμφεται ανοιχτά τους γονείς γι’ αυτό.

Στην ερώτηση πότε νιώθουν έντονα την ανάγκη να καπνίσουν, απαντούν στη διασκέδαση, στα καφέ, μετά το φαγητό, όταν έχουν άγχος ή στενοχώρια.

Βλέπουν ότι το κάπνισμα είναι κοινωνικά αποδεκτό και πιστεύουν ότι παρότι ανήλικοι μπορούν να προμηθεύονται τσιγάρα νόμιμα. Το 95% δήλωσε ότι αγόρασε ανεμπόδιστα τσιγάρα από το περίπτερο τον τελευταίο μήνα. Πολύ συχνά τους προσφέρουν τσιγάρο οι φίλοι τους και σε αρκετές περιπτώσεις (6,5%) το παίρνουν από τα ξεχασμένα πακέτα των γονιών τους.

Αίσθημα πνιγμού
Το 85% των παιδιών έχει συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι σωστό να εισπνέει τον καπνό των άλλων σε κλειστούς δημόσιους χώρους. Πολύ περισσότερο που εφτά στα δέκα παιδιά έχουν νιώσει ένα αίσθημα πνιγμού από τον καπνό τουλάχιστον μία φορά σε χώρους διασκέδασης. Ετσι, στη συντριπτική τους πλειονότητα τάσσονται υπέρ της απαγόρευσης του καπνίσματος.

«Η κοινωνία μας έχει κάνει λάθη και τα παιδιά μας τα βλέπουν», δήλωσε στην «Κ» ο πρόεδρος της Συντονιστικής Αντικαπνιστικής Επιτροπής, καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης. «Εάν αλλάξουμε τη δική μας συμπεριφορά και πάψουν να είναι το σπίτι, το σχολείο και η βραδινή διασκέδασή τους, “σχολεία καπνίσματος” τότε θα σταματήσουν το κάπνισμα. Μέχρι τότε δεν μπορεί να αποποιηθεί κανείς την ευθύνη για το πολύ υψηλό ποσοστό καπνιστών στον μαθητικό πληθυσμό».[/spoiler]


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
Καθημερινή, 12-12-10.
Της Γαληνης Φουρα.

Σύννεφα καπνού μέσα από το αυτοκίνητο...
Οταν ο οδηγός καπνίζει, η ρύπανση είναι μεγαλύτερη και από αυτή των μπαρ.


[spoiler]Σε θάλαμο αερίων μετατρέπεται το αυτοκίνητο όταν καπνίζει ο οδηγός -και για να μην ξεγελιόμαστε- ακόμα και όταν το παράθυρό του είναι ορθάνοιχτο! Οι συγκεντρώσεις των μικροσωματιδίων του καπνού PM 2.5 σε ορισμένες περιπτώσεις είναι 100 φορές μεγαλύτερες από εκείνες που μετριούνται στα μπαρ (προ... αντικαπνιστικού νόμου) που αποτελούσαν χώρους με ιδιαίτερα υψηλή έκθεση στο παθητικό κάπνισμα.

Επιστημονική μελέτη αποκάλυψε ότι ο κίνδυνος από το κάπνισμα μέσα στο αυτοκίνητο είναι πολύ μεγαλύτερος απ' ό,τι φανταζόμαστε. Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός που καπνίζει με τελείως ανοιχτό το παράθυρό του σταματάει στο φανάρι, η συγκέντρωση των σωματιδίων του καπνού στον χώρο του αυτοκινήτου φτάνει τα 22.000 μg/m3. Στα μπαρ η μέση τιμή έκθεσης είναι 200 μg/m3 και η υψηλότερη τιμή που έχει μετρηθεί στην Ελλάδα είναι 3.000 μg/m3.

Η έρευνα
Οι μετρήσεις έγιναν σε ελληνικούς δρόμους στο πλαίσιο μιας πρωτότυπης μελέτης που διενήργησε το πανεπιστήμιο Harvard σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, δείχνοντας ότι όσο μικρότερη είναι η ταχύτητα του αυτοκινήτου, τόσο περισσότερο επιβαρύνεται η ατμόσφαιρα στον εσωτερικό του χώρο. Αλλά και σε πολύ μεγάλες ταχύτητες, η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν εκμηδενίζεται, αντίθετα παραμένει συγκριτικά υψηλή. Ακόμη και όταν ο οδηγός που καπνίζει τρέχει με 100 km/h και ανοιχτό παράθυρο, η συγκέντρωση των σωματιδίων φτάνει και τα 600 μg/m3! Υπό τις ίδιες συνθήκες, οδηγώντας στην πόλη με ταχύτητα 60 km/h η ρύπανση είναι 1.000 μg/m3. Στην κίνηση, όταν η ταχύτητα μειώνεται ακόμα περισσότερο, στα 40 km/h, η συγκέντρωση των PM 2.5 αυξάνεται σε 6.500 μg/m3.

«Αποφάσισα να κάνω την έρευνα όταν ένα πρωί έξω από σχολείο, είδα μια μητέρα να κατεβάζει από το αυτοκίνητο τα παιδιά της μέσα από ένα σύννεφο καπνού», λέει στην «Κ» ο ερευνητής του Harvard, επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Κωνσταντίνος Βαρδαβάς, που διενήργησε την έρευνα. «Αυτό σε άλλες χώρες θεωρείται μια μορφή κακοποίησης, να εκθέτεις δηλαδή ως γονιός τα παιδιά σου σε μια τόσο σοβαρή βλάβη». Ο κ. Βαρδαβάς επισημαίνει ότι ο χώρος ενός αυτοκινήτου, ακόμη και ενός μεγάλου τζιπ, είναι πολύ μικρός και γι' αυτό το κάπνισμα και ενός μόνο τσιγάρου προκαλεί υψηλότατες συγκεντρώσεις καρκινογόνων ουσιών.

«Υπάρχει πολύ μεγάλη μεταβολή των συγκεντρώσεων εάν τα παράθυρα είναι κλειστά ή ανοιχτά. Αλλά και με ανοιχτά παράθυρα και απαγορευτικές ταχύτητες 120 km/h, (επειδή ο αέρας είναι πολύ δυνατός μέσα στο αυτοκίνητο), συνεχίζουν να υπάρχουν επίπεδα παθητικού καπνίσματος. Μόνο που η έκθεση είναι πολύ μικρότερη σε διάρκεια. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είναι ακίνδυνη. Η μεγάλη δόση παθητικού καπνίσματος σε μικρό χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει, όπως έδειξαν μελέτες, οξύ στεφανιαίο σύνδρομο και «αναπνευστικό σοκ»».

Εγκυες
Σε πολλές χώρες του κόσμου έχουν απαγορεύσει το κάπνισμα στο αυτοκίνητο όταν επιβαίνουν παιδιά και πρόσφατα στην Ελλάδα αποφασίστηκε η επιβολή τσουχτερών προστίμων. «Το να ψηφίσουμε ένα νόμο και να τον έχουμε στα χαρτιά ή να επιβάλουμε μερικά πρόστιμα δεν αλλάζει τα πάντα», υπογραμμίζει ο κ. Βαρδαβάς. «Αυτό που χρειάζεται είναι να ενημερωθεί ο Ελληνας πόσο βλαβερό είναι το κάπνισμα για τον ίδιο και για τα παιδιά του. Μελέτη σε εγκυμονούσες, μη καπνίστριες γυναίκες στην Κρήτη, έδειξε ότι σε όσες είχαν εκτεθεί σε παθητικό κάπνισμα στο αυτοκίνητο, βρέθηκαν μιάμιση φορά περισσότερες καρκινογόνες νιτροζαμίνες από τις υπόλοιπες παθητικές καπνίστριες. Τα συγκεκριμένα καρκινογόνα περνούν τον πλακούντα και μπαίνουν στην κυκλοφορία του εμβρύου».[/spoiler]


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

alfie:
Το κάπνισμα υπεύθυνο και για την αρθρίτιδα
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε 2.000 άτομα, το ένα τρίτο των περιπτώσεων σοβαρής ρευματοειδούς αρθρίτιδας συνδέεται με το κάπνισμα. Μάλιστα, η συνέπεια αυτή, φαίνετε να μην αφορά μόνο όσους έχουν γενετική προδιάθεση για την αρθρίτιδα.

Με άλλα λόγια, το κάπνισμα δεν πυροδοτεί απλώς μια ρευματοειδή αρθρίτιδα που ήταν μοιραίο αργά ή γρήγορα να εκδηλωθεί, αλλά προκαλεί τη νόσο και σε άτομα που δεν έχουν τα «γονίδια της αρθρίτιδας».

Οι Σουηδοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι κάπνιζαν πολύ (πάνω από 1 πακέτο τσιγάρα για πάνω από 20 χρόνια) είχαν σχεδόν 200% περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν τη νόσο συγκριτικά με τους μη καπνιστές. Πιο ειδικά, είχαν 200% περισσότερες πιθανότητες να φέρουν ένα αντίσωμα (το ACPA), το οποίο ανευρίσκεται σε όσους πάσχουν από τη σοβαρή μορφή της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Η ασθένεια αυτή ανήκει στα αυτοάνοσα νοσήματα, δηλαδή σε εκείνα αγνώστου αιτιολογίας κατά τα οποία ο οργανισμός ανεξήγητα αρχίζει να επιτίθεται σε φυσιολογικούς ιστούς, όργανα ή στοιχεία και, ουσιαστικά, στον ίδιο τον εαυτό του.

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα προκαλεί έντονο και οδυνηρό οίδημα (πρήξιμο) στις αρθρώσεις.

Η έρευνα που έγινε από το Ινστιτούτου Καρολίνσκα της Στοκχόλμης, δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Annals of the Rheumatic Diseases».



Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση