Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
25 Νοεμβρίου 2024, 04:08:43

Αποστολέας Θέμα: Γιατροι με Συνορα  (Αναγνώστηκε 20777 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

8 Δεκεμβρίου 2012, 13:07:47
Απάντηση #30
Αποσυνδεδεμένος

ΑΡΗΣ


Φυσικά και το δικαίωμα στην υγεία ή καλύτερα το δικαίωμα πρόσβασης σε υπηρεσίες περίθαλφης και φάρμακο , δεν ήταν ποτέ απόλυτα καθολικό , ούτε πανανθρώπινο.


Οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι.
ΙΑΤΡΟΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

8 Δεκεμβρίου 2012, 13:31:00
Απάντηση #31
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
-Για την προηγούμενη μορφή του αστικού κράτους, το λεγόμενο "κοινωνικό κράτος" το δικαίωμα στην υγεία ήταν κοινωνικό, καθολικό, για όλους τους υπηκόους , αλλά και ως ένα βαθμό για όσους διαβιούσαν στα όρια τουκ κράτους.

Δημήτρη,
Είσαι σε μια αγροτική περιοχή. Επισκέπτονται το ιατρείο σου και συμπολίτες μας ηλικίας άνω των 80 ετών, είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν λίγοι ακόμη. Άλλαξε λεξικό και ρώτησε τους στη γλώσσα τους εάν αυτό που λες παραπάνω ίσχυε πριν 65 χρόνια και έλα μας πεις τι σου είπαν.
Τουλάχιστον οι δικοί μου περιγράφουν με απλές ερωτήσεις και χωρίς πομπώδη λεξιλόγια ότι η πρόσβαση ήταν διαθέσιμη σε όλους όσο υπήρχαν χωράφια να πουληθούν και να πληρωθεί η "πρόσβαση". Ελπίζω στην δική σου γειτονιά να ήταν διαφορετικά.

Τώρα μεταξύ της ανοικτής πρόσβασης στα λόγια που δεν ξέρεις τι σε περιμένει, και της πρόσβασης με όρους που σου είναι προηγουμένως γνωστοί, εγώ προσωπικά προτιμώ το δεύτερο. Αλλά αυτό είναι προσωπική μου άποψη και φυσικά καθένας μπορεί να έχει την δική του.
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

8 Δεκεμβρίου 2012, 16:11:59
Απάντηση #32
Αποσυνδεδεμένος

Δημήτρης Μακρέας

Επώνυμοι
Δε νομίζω ότι περιγράφουμε κάτι πολύ διαφορετικό.
Σχεδόν ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας, τουλάχιστον από τότε που οι "συσωρευτικές κοινωνίες" επικράτησαν , δεν υπήρχε η έννοια της καθολικής νομής αγαθών και υπηρεσιών.
Και ουδέποτε καταργήθηκαν στο σύνολό τους αυτές οι ανισότητες.
Δε χρειάζεται να γυρίσουμε στο 60 για να βρούμε ανθρώπους που εκποιήσαν περιουσίες για περίθαλψη. Πάντα έτσι ήταν , το 60 ήταν ο κανόνας, το 80 η εξαίρεση και το 2020 ίσως να μην είναι κανόνας , με την έννοια ότι πιθανώς να μην υπάρχουν καν περιουσίες.
Το δικαίωμα στην υγεία πάντα ήταν στρεβλό και πάντα εξυπηρετούσε τα συμφέροντα ιατροβιομηχανικού συμπλέγματος. Άλλοτε αυτά τα συμφέροντα συμβάδιζαν με τις ανάγκες των ανθρώπων και άλλοτε απόκλιναν σημαντικά.
Η θεσμική αποτύπωση όμως, αυτών των δικαιωμάτων είχε τεράστια σημασία , ακόμα κι αν η πράξη απείχε από τις διακυρήξεις.
Σίγουρα από το να υπάρχουν μόνο διακυρήξεις είναι προτιμότερη η αποτύπωση της πραγματικότητας. Αυτό δε σημαίνει ότι ο δρόμος για άλλη πραγματικότητα είναι αδιέξοδος και η αναζήτηση του μάταιη.

8 Δεκεμβρίου 2012, 21:50:03
Απάντηση #33
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Είναι οδυνηρό να σκεφτεί κανείς ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι τίποτε χειρότερο από το σημαντικό ποσοστό της κοινωνίας μας που τους έδωσε αυτή την «εξουσία».

Το λυπηρό είναι το ότι έχουμε μια χούφτα μεν φασίζονται άτομα (ο πυρήνας της Χ.Α.) αλλά από την άλλη μία σημαντική μερίδα της κοινωνίας έτοιμη να τους προτάξει και τους προστάξει να δράσουν για χάρη τους.

Και αυτό δεν ήρθε μόνο του.
Όλος αυτός ο υποκριτικός πολιτικός –και μη- παραλογισμός της θεοποίησης του πολλά με ελάχιστη προσπάθεια, του εγώ και όλα γύρω μου συντρίμμια, του υποκριτικού κοινωνικού προστατευτισμού των κοινωνικών προγραμμάτων της πολιτείας και των επίσημων φορέων, της εν τέλει απώλειας προοπτικής και οράματος των νέων, όλα αυτά –και πολλά άλλα- δεν είναι τίποτε άλλο από τα μικρά ρυάκια που γιγάντωσαν το ποτάμι του εθνικισμού (έως φασισμού) στην συνείδηση πολλών ελλήνων. Και όμως. Όταν αυτά τα συναντούσαμε στην καθημερινότητά μας τα προσπερνούσαμε σαν αθώα παιδικά καπρίτσια. Και όταν κανένας διορατικός άνθρωπος μας έλεγε «ε !! που πάτε? Τραβάτε για στο γκρεμό», αν δεν τον πετροβολούσαμε, μειδιούσαμε με «συμπόνια» για τον δύστυχο.
Και να που φτάσαμε ως εδώ.

Οι επικεφαλείς λοιπόν της Χ.Α. με τις ενέργειές τους και τις εξαγγελίες τους, είναι απλά τα εκτελεστικά όργανα μίας εκφυλισμένης έκφρασης σημαντικής μερίδας της κοινωνίας μας.
Και εκεί είναι που πρέπει ως κοινωνία και ως άτομα να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.
« Τελευταία τροποποίηση: 9 Δεκεμβρίου 2012, 12:33:32 από D-Michalis »
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

8 Δεκεμβρίου 2012, 23:33:51
Απάντηση #34
Αποσυνδεδεμένος

Harper

Ιατροί
Το οξυμωρο ειναι πως υπολογισιμο ποσοστο της κοινωνιας,οντας απελπισμενο,κανει "συμφωνια με το διαβολο" για να ανακτησει το "χαμενο παραδεισο".
Αποκορυφωση του αισθηματος αδιεξοδου,ελλειπης παιδεια,οργη για την πολιτικη και τους πολιτικους οδηγουν σε  μονοπατια που πριν λιγο καιρο φανταζαν αβατα ή αδιανοητα για το μεσο πολιτη αλλα μεσα στη συγχυση της εποχη μας αποτελουν σανιδα σωτηριας .Και εχοντας φθασει σε αυτο το σημειο,αποδεχομενοι καποιοι τις δηθεν "οασεις" που απλοχερα μας χαριζουν,φθηνιαρικο και ανεξοδο βαλσαμο στην απελπισια,τελικα η επιστροφη στον "πολιτισμο" μοιαζει ολοενα και πιο δυσκολη.
Δυστυχως όμως,αυτοι που κρινονται στο τελος δεν ειναι οι εκπροσωποι ενος κομματος(?)-ιδεολογιας που με μικρα ή μεγαλα ποσοστα υπηρχε και παντα θα υπαρχει και θα εκκολαπτεται υπογεια περιμενοντας υπομονετικα την ευκαιρια για να αναδυθει -αλλα η ιδια η κοινωνια μας με τον τροπο που τους αντιμετωπιζει και που τελικα αποδεχεται την προοπτικη του καννιβαλισμου-ακομη και υστατα- ως λυση απεναντι στον καθημερινη μας κατρακυλα.
Η ζουγκλα δεν απεχει και πολυ πλεον...
+

8 Δεκεμβρίου 2012, 23:57:51
Απάντηση #35
Αποσυνδεδεμένος

Δημήτριος


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δε χρειάζεται να γυρίσουμε στο 60 για να βρούμε ανθρώπους που εκποιήσαν περιουσίες για περίθαλψη. Πάντα έτσι ήταν , το 60 ήταν ο κανόνας, το 80 η εξαίρεση και το 2020 ίσως να μην είναι κανόνας , με την έννοια ότι πιθανώς να μην υπάρχουν καν περιουσίες.
 
 

Οντως!Το 71 ο μακαριτης παππους μου πουλησε ενα χωραφακι για να κανει εγχειρηση κηλης.Το 80 επισκεφθηκα αρτι γεννησασα σε ιδιωτικο μαιευτηριο...Η γιαγια μου απορει που το κρατος εδινε προ ολιγου καιρου τοσα στον κοσμο.Για 10ετιες εβλεπε την Πολιτεια να εισπραττει πολλα και να δινει λιγα.Κατα τα λοιπα:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

9 Δεκεμβρίου 2012, 11:27:45
Απάντηση #36
Αποσυνδεδεμένος

thepap


Νομίζω ότι η συζήτηση άνοιξε πολύ. Ξεκίνησε με την ανακοίνωση της Χ.Α. για την ίδρυση ιατρείων με σύνορα.
Τα λίγα που έγραψα παραπάνω δεν τα έγραψα με πολιτική διάθεση, αλλα ώς άνθρωπος που είχα την τύχη να διδαχθώ στοιχειωδώς βασικές αρχές Ιατρικής Ηθικής όπως φαντάζομαι όλοι μας στο forum.
Λέω λοιπόν το εξής απλό
Ο καθένας μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε οργάνωση, να ψηφίζει ότι θέλει , να τρώει και να πίνει  ότι θέλει,να ... να... να...
θεωρώ όμως αδιανόητο και περα απο κάθε λογική να δηλώνει κάποιος ότι είναι Ιατρός Εθελοντής σε ένα Ιατρείο που εξετάζει όποιον γουστάρει
Πως να το κάνουμε, είναι αντίθετο στις βασικές αρχές του εθελοντισμού, και στην ίδια του την υπόσταση ως Γιατρός  και ως Άνθρωπος.
Kαι επειδή οι παπούδες μας πουλούσαν οικόπεδα για την υγεία τους ,πρέπει κι εμείς να συνεχίσουμε την παράδοση?
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

9 Δεκεμβρίου 2012, 11:40:31
Απάντηση #37
Αποσυνδεδεμένος

thepap


Για να το ελαφρύνω λιγο  μιας και μίλησα για παράδοση να σας σας επισυνάψω και κάτι παραδοσιακό...


9 Δεκεμβρίου 2012, 12:42:01
Απάντηση #38
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Νομίζω ότι η συζήτηση άνοιξε πολύ. Ξεκίνησε με την ανακοίνωση της Χ.Α. για την ίδρυση ιατρείων με σύνορα.
Τα λίγα που έγραψα παραπάνω δεν τα έγραψα με πολιτική διάθεση, αλλά ώς άνθρωπος ...
...
Λέω λοιπόν το εξής απλό
...  όμως αδιανόητο και περα απο κάθε λογική να δηλώνει κάποιος ότι είναι Ιατρός Εθελοντής σε ένα Ιατρείο που εξετάζει όποιον γουστάρει

Μα αν δεν υπήρχε ο έρπων (ή και κομπάζον εμφανώς) φασισμός στην πολιτική, δεν θα καλούμασταν να αντιμετωπίσουμε το ερώτημα στο οποίο εστιάζεις.

Η πολιτική είτε θέλουμε, είτε όχι, είναι πίσω και μέσα σε αυτό.
Είτε θέλουμε είτε όχι, αν αρνηθούμε να είμαστε πολιτικά όντα, τότε δεν μπορούμε ούτε τα περί ιατρικής δεοντολογίας και εθελοντισμού να διαχειριστούμε. είναι όλα από μόνα τους ένα συγκύτιο.
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

9 Δεκεμβρίου 2012, 12:59:08
Απάντηση #39
Αποσυνδεδεμένος

Περιθωριακός


Πολύ καλή ευκαιρια για διαγωνισμο ανθρωπισμου. Εμεις οι καλοι γιατροι που αντιστεκομαστε στη ''ζουγκλοποιηση'' της Ελληνικης κοινωνιας, εμεις που το πρωτο και τελευταιο που εχουμε στο μυαλο μας, απο το πρωι μεχρι το βραδυ, ειναι η καθολικη προαγωγη και υπερασπιση της υγειας, σε ενα κοσμο αγγελικα πλασμενο, και τωρα εξαπινης βρισκομαστε μπροστα σε μαυρα και διαβολικα φαινομενα, που διαταρασουν τις αγγελικες μας συνηθειες και προθεσεις.
Σεβαστες οι αποψεις ολων των συναδελφων, δε θελω να παρεξηγηθω, αλλα επιλεκτικα αυστηρες. Τι εννοω. Διακρισεις στο δικαιωμα της υγειας γινονται ανεκαθεν και παγκοσμιως. Ιδιαιτερα δε στην Ελλαδα, οπου υπηρχε μια ιδιομορφια σε σχεση με αλλες χωρες. Στην Αγγλια πχ, ο εχων πολλα θα χειρουργηθει σε ενα πολυτελες ιδιωτικο νοσοκομειο, απο τους καλυτερους ιατρους, σωστα? Και στην Ελλαδα θα συμβει το ιδιο. Θα μπορουσατε να διανοηθητε να κατηγορησετε τα νοσοκομια-κλινικες αυτα για ταξικο ρατσισμο, επειδη ειναι απλησιαστα για εναν συνταξιουχο? Οτι ''επιλεγουν'' τους ασθενεις τους, παραβιαζοντας την ιατρικη δεοντολογια? Και ναι, γιατι δεν το κανατε ΠΟΤΕ μεχρι τωρα? Παμε ομως στην ιδιομορφια της Ελλαδος. Στην Αγγλια, ο μη εχων πολλα, και οντας ασφαλισμενος, θα χειρουργηθει σε ενα δημοσιο νοσοκομειο, στη σειρα του, υπο κανονες γνωστους και κατανοητους σε αυτον. Στην Ελλαδα ο μη εχων, εχει καποιες δυσκολιες σε αυτον τον τομεα. Υπαρχει η πιθανοτητα να του παρουν τη σειρα οι ''καπως'' εχοντες, με το γνωστο φακελακι, οπως επισης να δεχτει μεγαλες ψυχολογικες πιεσεις για φακελακι και ο ιδιος, σε ενα περιβαλλον που προστατευει την παρανομια, ως τη μεγαλυτερη ανακαλυωη του νεοελληνικου κρατους. Αρα, στην Ελλαδα γινεται ο ταξικος ρατσισμος καθολικος, εκει που αλλες χωρες τον αφηνουν στον ιδιωτικο τομεα μονο.
Αυτο που μας ξενιζει εδω ειναι το οτι ο ρατσισμος ειναι φυλετικος. Μαθαμε να τον καταδικαζουμε πιο ευκολα απο τον ταξικο. Αλλα αν γινοταν (που εχει γινει) μια αναλογη κινηση, πχ γιατροι, εθελοντες, για απορους λαθρομεταναστες, θα αντιδρουσατε το ιδιο δυναμικα? Θα μιλουσαμε και τοτε για ρατσισμο (και μη μου πειτε οτι εδω το κριτηριο δεν ειναι παλι φυλετικο)? Μαλλον οχι, και μαλιστα η συμμετοχη σε μια τετοια κινηση θα θεωρουνταν ανθρωπιστικοτατη! Γιατι ομως? Μα επειδη, στη συνειδηση μας, απευθυνεται στον αδυναμο. Και ορθως. Αλλα στην συνειδηση μας, με τα σημερινα δεδομενα, η κινηση της ΧΑ απευθυνεται στον δυνατο ταχα?
Ζουμε σε μια ρατσιστικη κοινωνια, στην οποια οι μεταναστες δεν εχουν προσβαση στα δημοσια νοσοκομεια? Εκει εχουν παντα προτεραιοτητα οι Ελληνες αποροι (μιλαω παντα για απορους)?
Περα λοιπον απο τον Ελληνικο ''αντιρατσιστικο'' φασισμο, που μας κανει ολους να φοβομαστε να πουμε την αποψη μας, μηπως και χαρακτηριστουμε ρατσιστες, και μας διαγραψουν οι ιατρικοι συλλογοι, οι οποιοι ειναι αλλωστε γνωστοι για τους ανθρωπιστικους αγωνες τους και για την προσηλωση τους στην ιατρικη ιδεολογια, μηπως πρεπει να προβληματιστουμε για τις αιτιες τετοιων κινησεων, αλλα και για το λογο της ευρειας πια αποδοχης τους?

9 Δεκεμβρίου 2012, 13:01:13
Απάντηση #40
Αποσυνδεδεμένος

thepap


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Η πολιτική είτε θέλουμε, είτε όχι, είναι πίσω και μέσα σε αυτό.
Είτε θέλουμε είτε όχι, αν αρνηθούμε να είμαστε πολιτικά όντα, τότε δεν μπορούμε ούτε τα περί ιατρικής δεοντολογίας και εθελοντισμού να διαχειριστούμε. είναι όλα από μόνα τους ένα συγκύτιο.


Συμφωνούμε.
Δεν θα περίμενα φυσικά απο κάποιον της Χ.Α. να βοηθήσει με οποιοδήποτε τρόπο ένα μετανάστη, αλλα να χρησιμοποιούν την Ιατρική για να διαφημίζουν το ρατσισμό τους είναι τουλάχιστον αντιαισθητικό και θα έπρεπε να μας προσβάλει όλους.

Το ουσιαστικότερο σ αυτό το topic γραφτηκε απο τον xouzouris   (Aπλα τα πραγματα. Οποιος συμμετασχει να κληθει στο πειθαρχικο του συλλογου του με το αιτημα της διαγραφής για παραβιαση θεμελιωδων στοιχειων του Κωδικα Ιατρικης Δεοντολογιας.)

9 Δεκεμβρίου 2012, 20:24:31
Απάντηση #41
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Αλλα αν γινοταν (που εχει γινει) μια αναλογη κινηση, πχ γιατροι, εθελοντες, για απορους λαθρομεταναστες, θα αντιδρουσατε το ιδιο δυναμικα? Θα μιλουσαμε και τοτε για ρατσισμο (και μη μου πειτε οτι εδω το κριτηριο δεν ειναι παλι φυλετικο)? Μαλλον οχι, και μαλιστα η συμμετοχη σε μια τετοια κινηση θα θεωρουνταν ανθρωπιστικοτατη! Γιατι ομως? Μα επειδη, στη συνειδηση μας, απευθυνεται στον αδυναμο. Και ορθως. Αλλα στην συνειδηση μας, με τα σημερινα δεδομενα, η κινηση της ΧΑ απευθυνεται στον δυνατο ταχα?

Αγαπητέ φίλε, αν κατάλαβα καλά, μάλλον προσπαθείς να δώσεις την αίσθηση ότι καταδικάζεις το ρατσισμό γενικά και έχεις την εντύπωση ότι όσοι μιλήσαμε είμαστε «αντιρατσιστές των σαλονιών» επειδή κατά την προσέγγισή σου βλέπουμε μία μόνο πλευρά του ρατσισμού, αυτή του φυλετικού ρατσισμού.
Αναλωθήκαμε όντως περισσότερο σε αυτή την όψη του ρατσισμού γιατί εδώ δεν κάνουμε προκήρυξη ιδεών, αλλά ασχοληθήκαμε με συγκεκριμένο κοινωνικό θέμα που ανέκυψε, αυτό του εθνικιστικού ρατσισμού.


Αν και αρχικά μοιάζει σωστή η προσέγγιση, η πορεία των αιτιάσεων μοιάζει με δικανικό σοφιστικό λόγο που μυρίζει ότι προσπαθεί να δώσει μαξιλάρι στον εθνικισμό εν ονόματι της εναντίωσης στον ταξικό ρατσισμό.

Θα σταθώ μόνο σε κάποια σημεία των γραφόμενών σου για να το αναδείξω.

1. Αν γινόταν μία κίνηση εθελοντική για λαθρομετανάστες, ναι θα ήταν μη ρατσιστική. Και γιατί? Γιατί θα αγκάλιαζε έναν άνθρωπο που είναι από τους πιο αδυνάτους γύρω μας. Ένας λαθρομετανάστης είναι μεν ζημιά για την οικονομία –και κατά κάποιους ρατσιστές της υγείας και για την υγεία- αλλά είναι από τις ποιο αναξιοπαθούσες ομάδες πληθυσμών. Κακώς για τα δικά μου εθνικο-οικονομικά συμφέροντα έγινε λαθρο-μετανάστης. Όμως έγινε και υπάρχει. Είναι «στη γωνία» σαν το στριμωγμένο θηρίο που προσπαθεί με θανάσιμες κινήσεις να επιβιώσει. Γι’ αυτό και είναι τόσο «επικίνδυνος» για το status μας.
Δεν ήμουν ποτέ υπέρ της στήριξης της λαθρομετανάστευσης, αλλά αυτή έπρεπε να αντιμετωπίζεται προληπτικά και όχι με απάνθρωπη καταστολή. Δεν δικαιούται όμως κάποιος που θεωρεί ότι άνω θρώσκει να μη βλέπει ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι στο τελευταίο σημείο της απόγνωσης.

Θα αισθανόμουν λοιπόν ότι κάνω κάτι αλτρουιστικό και όχι ρατσιστικό αν τους συμπαραστεκόμουν.

2. Απευθύνεται στον αδύναμο τάχα η κίνηση της Χ.Α.? ΟΧΙ αγαπητέ. Δεν απευθύνεται στον αδύναμο. Απευθύνεται στον δυνατό, αλλά «καθαρόαιμο». Στον «καθαρόαιμο», όχι στον αδύνατο.
Για να προσδιορίσουμε ποιος είναι αδύνατος, θα πρέπει να δούμε ένα σύνολο με συγκριτικά κριτήρια.
Και προφανώς συμφωνούμε όλοι ότι αυτό το σύνολο είναι όλοι όσοι θίχτηκαν από την κρίση. Εντάξει. Για να δούμε τώρα, αν πάρουμε τον σε καλύτερη μοίρα από αυτούς ως δυνατό, ποιός είναι ο αδύνατος.
Είναι ποιο δυνατός ο μετανάστης που κρέμεται στο κενό ή ο έλληνας που σε μεγαλύτερο ποσοστό διατήρησε τη θέση εργασίας του? Που ακόμη και σε ακραίες στιγμές εξαθλίωσης, θα μπορέσει να χτυπήσει την πόρτα ενός γνωστού, ενός φίλου, ενός συγγενή, μίας οργάνωσης? Που στο τέλος, ακόμη και μέσα στην εξαθλίωση, ένα βιβλιάριο «απορίας» και μία «σύνταξη γήρατος» θα τα εξασφαλίσει? Ο μετανάστης, και ειδικά ο λαθρομετανάστης σε ποιόν ή σε ποια δομή θα έχει ελπίδα να βρεί ανακούφιση άμεσα ή αργότερα ?
Άρα, αν δεν είναι και οι δύο το ίδιο αδύνατοι τότε σίγουρα ο ποιο δυνατός είναι ο έλληνας.
Το ρητορικό σου ερώτημα λοιπόν μάλλον βάθρο προσφέρει στην Χ.Α. παρά προβληματισμό για ευαισθητοποίησή μας στο κάθε είδος ρατσισμού.

Τέλος, σαφώς δεν είναι η μοναδική μορφή ρατσισμού, αλλά δεν κατάλαβα γιατί πυροβολείς όσους μίλησαν γι’ αυτή τη μορφή? Έπρεπε να κάνουν δικανικό για την κάθε μορφή ρατσισμού? Η μήπως δήλωσαν ότι μόνο αυτή τη μορφή αναγνωρίζουν?
« Τελευταία τροποποίηση: 9 Δεκεμβρίου 2012, 20:30:56 από D-Michalis »
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

10 Δεκεμβρίου 2012, 01:21:00
Απάντηση #42
Αποσυνδεδεμένος

Περιθωριακός


Κ. Μιχαλη,

οχι, στοχος του κειμενου μου δεν ηταν να χαρακτηρισω κανεναν συγκεκριμενα, ουτε να δικαιολογησω τους γιατρους με συνορα μεσω σοφιστικισμων. Στοχος μου ηταν να καταδειξω αυτο που με ενοχλει στην ολη αντιμετωπιση του θεματος, την οποια θεωρω υποκριτικη, χωρις να λεω οτι οποιος την ενστερνιζεται ειναι υποκριτης. Αλλα η πηγη της ειναι υποκριτικη.
Αν η κινηση αυτη αφορουσε οποιοδηποτε κομματι του δημοσιου ΕΣΥ θα συμφωνουσα και γω οτι ειναι η εισοδος στην κολαση. Αλλα εδω, καποιοι γιατροι, επιλεγουν στον ελευθερο χρονο τους, χωρις αμοιβη, αντι να πινουν καφε ή να βλεπουν τηλεοραση, να βοηθησουν καποιους Ελληνες, οι οποιοι θα συμφωνειτε μαλλον, για να φτασουν στους γιατρους με συνορα για βοηθεια, μαλλον δε τη βρηκαν αλλου, ουτε ειναι και οι πιο δυνατοι.
Τον παραλληλισμο με τον ταξικο ρατσισμο δεν τον εκανα για να το παιξω αντιρατσιστης. Δεν ειμαι ακομα τόσο ανελευθερος. Αλλα ηθελα να δειξω οτι στην ουσια, περα απο ταμπελες και προφασεις, μιλαμε για το ιδιο πραγμα, για το οτι δηλ. η υγεια, απο τους ιδιωτες παροχους της, πλην ελαχιστων εξαιρεσεων (γιατροι χωρις συνορα πχ) παρεχεται επιλεκτικα. Συνηθως με οικονομικα κριτηρια( στην προκειμενη περιπτωση ΚΑΙ φυλετικα). Και αυτο γιατι τελικα η ιατρικη ειναι και επαγγελμα, περα απο λειτουργημα!
Δεν εχω κανενα προβλημα καποιος να διαφωνει με αυτο, αλλα ειναι δείγμα ζουγκλας τελικα να μιλαμε για διαγραφες και αποπομπη απο το ιατρικο σωμα, ανθρωπων που επιλεγουν να διαθεσουν κατ αυτο τον τροπο τον ελευθερο χρονο τους, οπως εσεις θα επιλεγατε να τον διαθεσετε για αλλες κοινωνικες ή φυλετικες ομαδες.

10 Δεκεμβρίου 2012, 09:12:57
Απάντηση #43
Αποσυνδεδεμένος

Xouzouris


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Κ. Μιχαλη,

οχι, στοχος του κειμενου μου δεν ηταν να χαρακτηρισω κανεναν συγκεκριμενα, ουτε να δικαιολογησω τους γιατρους με συνορα μεσω σοφιστικισμων. Στοχος μου ηταν να καταδειξω αυτο που με ενοχλει στην ολη αντιμετωπιση του θεματος, την οποια θεωρω υποκριτικη, χωρις να λεω οτι οποιος την ενστερνιζεται ειναι υποκριτης. Αλλα η πηγη της ειναι υποκριτικη.
Αν η κινηση αυτη αφορουσε οποιοδηποτε κομματι του δημοσιου ΕΣΥ θα συμφωνουσα και γω οτι ειναι η εισοδος στην κολαση. Αλλα εδω, καποιοι γιατροι, επιλεγουν στον ελευθερο χρονο τους, χωρις αμοιβη, αντι να πινουν καφε ή να βλεπουν τηλεοραση, να βοηθησουν καποιους Ελληνες, οι οποιοι θα συμφωνειτε μαλλον, για να φτασουν στους γιατρους με συνορα για βοηθεια, μαλλον δε τη βρηκαν αλλου, ουτε ειναι και οι πιο δυνατοι.
Τον παραλληλισμο με τον ταξικο ρατσισμο δεν τον εκανα για να το παιξω αντιρατσιστης. Δεν ειμαι ακομα τόσο ανελευθερος. Αλλα ηθελα να δειξω οτι στην ουσια, περα απο ταμπελες και προφασεις, μιλαμε για το ιδιο πραγμα, για το οτι δηλ. η υγεια, απο τους ιδιωτες παροχους της, πλην ελαχιστων εξαιρεσεων (γιατροι χωρις συνορα πχ) παρεχεται επιλεκτικα. Συνηθως με οικονομικα κριτηρια( στην προκειμενη περιπτωση ΚΑΙ φυλετικα). Και αυτο γιατι τελικα η ιατρικη ειναι και επαγγελμα, περα απο λειτουργημα!
Δεν εχω κανενα προβλημα καποιος να διαφωνει με αυτο, αλλα ειναι δείγμα ζουγκλας τελικα να μιλαμε για διαγραφες και αποπομπη απο το ιατρικο σωμα, ανθρωπων που επιλεγουν να διαθεσουν κατ αυτο τον τροπο τον ελευθερο χρονο τους, οπως εσεις θα επιλεγατε να τον διαθεσετε για αλλες κοινωνικες ή φυλετικες ομαδες.

Ο δεοντολογος ιατρος αγαπητε (ας μην πω ο σωστος ανθρωπος και γινω υπερβολικός), εφ'οσον εχει τον χρονο και την διαθεση να τον διαθεσει στους οικονομικα ή αλλως αδυναμους, οφειλει να τον αφιερωσει εξ'ισου σε ολους οσους πληρουν αυτα τα κριτηρια.

Ανεξαρτητως φυλετικων ή αλλων κριτηριων. Τελεια και παυλα.

10 Δεκεμβρίου 2012, 10:35:34
Απάντηση #44
Αποσυνδεδεμένος

paracelsus


Οι διακρίσεις με οικονομικά κριτήρια δεν είναι το ίδιο με τις φυλετικές διακρίσεις. Οι φυλετικές διακρίσεις είναι διακρίσεις a priori, και κάποιος που δεν ανήκει σε μία συγκεκριμένη φυλή δεν μπορεί να τις υπερβεί, στην περίπτωση των οικονομικών διακρίσεων υπάρχει, θεωρητικά τουλάχιστον, η δυνατότητα υπέρβασής τους σε κάποια στιγμή.
Ανεξάρτητα πάντως από το συγκεκριμένο θέμα, ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η συζήτηση είναι δυσάρεστος. Το φόρουμ (τουλάχιστον στα θέματα με πολιτική χροιά) εξελίσσεται σε φόρουμ ρινοκερων. Οι συνάδελφοι που τόλμησαν να εκφέρουν μία άλλη οπτική γωνία στην επικρατούσα political correct άποψη χαρακτηρίζονται, εμμέσως, υποστηρικτές ρατσιστικών αντιλήψεων ή και μη σωστοί άνθρωποι. Το επόμενο βήμα θα είναι ίσως να ζητήσετε να αφαιρεθεί  και από αυτούς η άδεια επαγγέλματος. 

Λέξεις κλειδιά: