Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο

Γιατροι με Συνορα

<< < (9/15) > >>

thepap:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Η πολιτική είτε θέλουμε, είτε όχι, είναι πίσω και μέσα σε αυτό.
Είτε θέλουμε είτε όχι, αν αρνηθούμε να είμαστε πολιτικά όντα, τότε δεν μπορούμε ούτε τα περί ιατρικής δεοντολογίας και εθελοντισμού να διαχειριστούμε. είναι όλα από μόνα τους ένα συγκύτιο.


--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνούμε.
Δεν θα περίμενα φυσικά απο κάποιον της Χ.Α. να βοηθήσει με οποιοδήποτε τρόπο ένα μετανάστη, αλλα να χρησιμοποιούν την Ιατρική για να διαφημίζουν το ρατσισμό τους είναι τουλάχιστον αντιαισθητικό και θα έπρεπε να μας προσβάλει όλους.

Το ουσιαστικότερο σ αυτό το topic γραφτηκε απο τον xouzouris   (Aπλα τα πραγματα. Οποιος συμμετασχει να κληθει στο πειθαρχικο του συλλογου του με το αιτημα της διαγραφής για παραβιαση θεμελιωδων στοιχειων του Κωδικα Ιατρικης Δεοντολογιας.)

D-Michalis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος Αλλα αν γινοταν (που εχει γινει) μια αναλογη κινηση, πχ γιατροι, εθελοντες, για απορους λαθρομεταναστες, θα αντιδρουσατε το ιδιο δυναμικα? Θα μιλουσαμε και τοτε για ρατσισμο (και μη μου πειτε οτι εδω το κριτηριο δεν ειναι παλι φυλετικο)? Μαλλον οχι, και μαλιστα η συμμετοχη σε μια τετοια κινηση θα θεωρουνταν ανθρωπιστικοτατη! Γιατι ομως? Μα επειδη, στη συνειδηση μας, απευθυνεται στον αδυναμο. Και ορθως. Αλλα στην συνειδηση μας, με τα σημερινα δεδομενα, η κινηση της ΧΑ απευθυνεται στον δυνατο ταχα?

--- Τέλος παράθεσης ---

Αγαπητέ φίλε, αν κατάλαβα καλά, μάλλον προσπαθείς να δώσεις την αίσθηση ότι καταδικάζεις το ρατσισμό γενικά και έχεις την εντύπωση ότι όσοι μιλήσαμε είμαστε «αντιρατσιστές των σαλονιών» επειδή κατά την προσέγγισή σου βλέπουμε μία μόνο πλευρά του ρατσισμού, αυτή του φυλετικού ρατσισμού.
Αναλωθήκαμε όντως περισσότερο σε αυτή την όψη του ρατσισμού γιατί εδώ δεν κάνουμε προκήρυξη ιδεών, αλλά ασχοληθήκαμε με συγκεκριμένο κοινωνικό θέμα που ανέκυψε, αυτό του εθνικιστικού ρατσισμού.


Αν και αρχικά μοιάζει σωστή η προσέγγιση, η πορεία των αιτιάσεων μοιάζει με δικανικό σοφιστικό λόγο που μυρίζει ότι προσπαθεί να δώσει μαξιλάρι στον εθνικισμό εν ονόματι της εναντίωσης στον ταξικό ρατσισμό.

Θα σταθώ μόνο σε κάποια σημεία των γραφόμενών σου για να το αναδείξω.

1. Αν γινόταν μία κίνηση εθελοντική για λαθρομετανάστες, ναι θα ήταν μη ρατσιστική. Και γιατί? Γιατί θα αγκάλιαζε έναν άνθρωπο που είναι από τους πιο αδυνάτους γύρω μας. Ένας λαθρομετανάστης είναι μεν ζημιά για την οικονομία –και κατά κάποιους ρατσιστές της υγείας και για την υγεία- αλλά είναι από τις ποιο αναξιοπαθούσες ομάδες πληθυσμών. Κακώς για τα δικά μου εθνικο-οικονομικά συμφέροντα έγινε λαθρο-μετανάστης. Όμως έγινε και υπάρχει. Είναι «στη γωνία» σαν το στριμωγμένο θηρίο που προσπαθεί με θανάσιμες κινήσεις να επιβιώσει. Γι’ αυτό και είναι τόσο «επικίνδυνος» για το status μας.
Δεν ήμουν ποτέ υπέρ της στήριξης της λαθρομετανάστευσης, αλλά αυτή έπρεπε να αντιμετωπίζεται προληπτικά και όχι με απάνθρωπη καταστολή. Δεν δικαιούται όμως κάποιος που θεωρεί ότι άνω θρώσκει να μη βλέπει ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι στο τελευταίο σημείο της απόγνωσης.

Θα αισθανόμουν λοιπόν ότι κάνω κάτι αλτρουιστικό και όχι ρατσιστικό αν τους συμπαραστεκόμουν.

2. Απευθύνεται στον αδύναμο τάχα η κίνηση της Χ.Α.? ΟΧΙ αγαπητέ. Δεν απευθύνεται στον αδύναμο. Απευθύνεται στον δυνατό, αλλά «καθαρόαιμο». Στον «καθαρόαιμο», όχι στον αδύνατο.
Για να προσδιορίσουμε ποιος είναι αδύνατος, θα πρέπει να δούμε ένα σύνολο με συγκριτικά κριτήρια.
Και προφανώς συμφωνούμε όλοι ότι αυτό το σύνολο είναι όλοι όσοι θίχτηκαν από την κρίση. Εντάξει. Για να δούμε τώρα, αν πάρουμε τον σε καλύτερη μοίρα από αυτούς ως δυνατό, ποιός είναι ο αδύνατος.
Είναι ποιο δυνατός ο μετανάστης που κρέμεται στο κενό ή ο έλληνας που σε μεγαλύτερο ποσοστό διατήρησε τη θέση εργασίας του? Που ακόμη και σε ακραίες στιγμές εξαθλίωσης, θα μπορέσει να χτυπήσει την πόρτα ενός γνωστού, ενός φίλου, ενός συγγενή, μίας οργάνωσης? Που στο τέλος, ακόμη και μέσα στην εξαθλίωση, ένα βιβλιάριο «απορίας» και μία «σύνταξη γήρατος» θα τα εξασφαλίσει? Ο μετανάστης, και ειδικά ο λαθρομετανάστης σε ποιόν ή σε ποια δομή θα έχει ελπίδα να βρεί ανακούφιση άμεσα ή αργότερα ?
Άρα, αν δεν είναι και οι δύο το ίδιο αδύνατοι τότε σίγουρα ο ποιο δυνατός είναι ο έλληνας.
Το ρητορικό σου ερώτημα λοιπόν μάλλον βάθρο προσφέρει στην Χ.Α. παρά προβληματισμό για ευαισθητοποίησή μας στο κάθε είδος ρατσισμού.

Τέλος, σαφώς δεν είναι η μοναδική μορφή ρατσισμού, αλλά δεν κατάλαβα γιατί πυροβολείς όσους μίλησαν γι’ αυτή τη μορφή? Έπρεπε να κάνουν δικανικό για την κάθε μορφή ρατσισμού? Η μήπως δήλωσαν ότι μόνο αυτή τη μορφή αναγνωρίζουν?

Περιθωριακός:
Κ. Μιχαλη,

οχι, στοχος του κειμενου μου δεν ηταν να χαρακτηρισω κανεναν συγκεκριμενα, ουτε να δικαιολογησω τους γιατρους με συνορα μεσω σοφιστικισμων. Στοχος μου ηταν να καταδειξω αυτο που με ενοχλει στην ολη αντιμετωπιση του θεματος, την οποια θεωρω υποκριτικη, χωρις να λεω οτι οποιος την ενστερνιζεται ειναι υποκριτης. Αλλα η πηγη της ειναι υποκριτικη.
Αν η κινηση αυτη αφορουσε οποιοδηποτε κομματι του δημοσιου ΕΣΥ θα συμφωνουσα και γω οτι ειναι η εισοδος στην κολαση. Αλλα εδω, καποιοι γιατροι, επιλεγουν στον ελευθερο χρονο τους, χωρις αμοιβη, αντι να πινουν καφε ή να βλεπουν τηλεοραση, να βοηθησουν καποιους Ελληνες, οι οποιοι θα συμφωνειτε μαλλον, για να φτασουν στους γιατρους με συνορα για βοηθεια, μαλλον δε τη βρηκαν αλλου, ουτε ειναι και οι πιο δυνατοι.
Τον παραλληλισμο με τον ταξικο ρατσισμο δεν τον εκανα για να το παιξω αντιρατσιστης. Δεν ειμαι ακομα τόσο ανελευθερος. Αλλα ηθελα να δειξω οτι στην ουσια, περα απο ταμπελες και προφασεις, μιλαμε για το ιδιο πραγμα, για το οτι δηλ. η υγεια, απο τους ιδιωτες παροχους της, πλην ελαχιστων εξαιρεσεων (γιατροι χωρις συνορα πχ) παρεχεται επιλεκτικα. Συνηθως με οικονομικα κριτηρια( στην προκειμενη περιπτωση ΚΑΙ φυλετικα). Και αυτο γιατι τελικα η ιατρικη ειναι και επαγγελμα, περα απο λειτουργημα!
Δεν εχω κανενα προβλημα καποιος να διαφωνει με αυτο, αλλα ειναι δείγμα ζουγκλας τελικα να μιλαμε για διαγραφες και αποπομπη απο το ιατρικο σωμα, ανθρωπων που επιλεγουν να διαθεσουν κατ αυτο τον τροπο τον ελευθερο χρονο τους, οπως εσεις θα επιλεγατε να τον διαθεσετε για αλλες κοινωνικες ή φυλετικες ομαδες.

Xouzouris:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΚ. Μιχαλη,

οχι, στοχος του κειμενου μου δεν ηταν να χαρακτηρισω κανεναν συγκεκριμενα, ουτε να δικαιολογησω τους γιατρους με συνορα μεσω σοφιστικισμων. Στοχος μου ηταν να καταδειξω αυτο που με ενοχλει στην ολη αντιμετωπιση του θεματος, την οποια θεωρω υποκριτικη, χωρις να λεω οτι οποιος την ενστερνιζεται ειναι υποκριτης. Αλλα η πηγη της ειναι υποκριτικη.
Αν η κινηση αυτη αφορουσε οποιοδηποτε κομματι του δημοσιου ΕΣΥ θα συμφωνουσα και γω οτι ειναι η εισοδος στην κολαση. Αλλα εδω, καποιοι γιατροι, επιλεγουν στον ελευθερο χρονο τους, χωρις αμοιβη, αντι να πινουν καφε ή να βλεπουν τηλεοραση, να βοηθησουν καποιους Ελληνες, οι οποιοι θα συμφωνειτε μαλλον, για να φτασουν στους γιατρους με συνορα για βοηθεια, μαλλον δε τη βρηκαν αλλου, ουτε ειναι και οι πιο δυνατοι.
Τον παραλληλισμο με τον ταξικο ρατσισμο δεν τον εκανα για να το παιξω αντιρατσιστης. Δεν ειμαι ακομα τόσο ανελευθερος. Αλλα ηθελα να δειξω οτι στην ουσια, περα απο ταμπελες και προφασεις, μιλαμε για το ιδιο πραγμα, για το οτι δηλ. η υγεια, απο τους ιδιωτες παροχους της, πλην ελαχιστων εξαιρεσεων (γιατροι χωρις συνορα πχ) παρεχεται επιλεκτικα. Συνηθως με οικονομικα κριτηρια( στην προκειμενη περιπτωση ΚΑΙ φυλετικα). Και αυτο γιατι τελικα η ιατρικη ειναι και επαγγελμα, περα απο λειτουργημα!
Δεν εχω κανενα προβλημα καποιος να διαφωνει με αυτο, αλλα ειναι δείγμα ζουγκλας τελικα να μιλαμε για διαγραφες και αποπομπη απο το ιατρικο σωμα, ανθρωπων που επιλεγουν να διαθεσουν κατ αυτο τον τροπο τον ελευθερο χρονο τους, οπως εσεις θα επιλεγατε να τον διαθεσετε για αλλες κοινωνικες ή φυλετικες ομαδες.

--- Τέλος παράθεσης ---

Ο δεοντολογος ιατρος αγαπητε (ας μην πω ο σωστος ανθρωπος και γινω υπερβολικός), εφ'οσον εχει τον χρονο και την διαθεση να τον διαθεσει στους οικονομικα ή αλλως αδυναμους, οφειλει να τον αφιερωσει εξ'ισου σε ολους οσους πληρουν αυτα τα κριτηρια.

Ανεξαρτητως φυλετικων ή αλλων κριτηριων. Τελεια και παυλα.

paracelsus:
Οι διακρίσεις με οικονομικά κριτήρια δεν είναι το ίδιο με τις φυλετικές διακρίσεις. Οι φυλετικές διακρίσεις είναι διακρίσεις a priori, και κάποιος που δεν ανήκει σε μία συγκεκριμένη φυλή δεν μπορεί να τις υπερβεί, στην περίπτωση των οικονομικών διακρίσεων υπάρχει, θεωρητικά τουλάχιστον, η δυνατότητα υπέρβασής τους σε κάποια στιγμή.
Ανεξάρτητα πάντως από το συγκεκριμένο θέμα, ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η συζήτηση είναι δυσάρεστος. Το φόρουμ (τουλάχιστον στα θέματα με πολιτική χροιά) εξελίσσεται σε φόρουμ ρινοκερων. Οι συνάδελφοι που τόλμησαν να εκφέρουν μία άλλη οπτική γωνία στην επικρατούσα political correct άποψη χαρακτηρίζονται, εμμέσως, υποστηρικτές ρατσιστικών αντιλήψεων ή και μη σωστοί άνθρωποι. Το επόμενο βήμα θα είναι ίσως να ζητήσετε να αφαιρεθεί  και από αυτούς η άδεια επαγγέλματος. 

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση