ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Συζητήσεις πάνω σε θέματα άλλων ειδικοτήτων

Παρατηρητήριο ΦμΦ - Greek FmF Watch

<< < (282/283) > >>

GirousisN:
«Ακτινογραφία» των συνταγών: Πόσο κοστίζουν σε ΕΟΠΥΥ και ασφαλισμένους ?

 Σύμφωνα, λοιπόν, με στοιχεία των τελευταίων μηνών, μηνιαίως εκδίδονται γύρω στα 5,7 εκατομμύρια συνταγές, κατά μέσο όρο.
 Να θυμίσουμε ότι παράγοντες της αγοράς υπολόγιζαν τον αντίστοιχο αριθμό το 2011 κοντά στα 5 εκατομμύρια.
 Από την άλλη, η μέση αξία συνταγής εκτιμάται στα 31,5 €, όταν το ποσό αυτό το 2012 άγγιζε τα 44 €.

Ανά ασφαλισμένο αντιστοιχούν σχεδόν 2 συνταγές (1,92), με κάθε συνταγή να εκτιμάται ότι περιλαμβάνει 2,77 τεμάχια (εμβαλάγια), συνεπώς κάθε ασφαλισμένος λαμβάνει 5,36 συσκευασίες φαρμάκων ανά συνταγή.
Κατ'επέκταση, η μέση συμμετοχή ασφαλισμένου ανά συνταγή υπολογίζεται στα 8 €, όταν η μέση δαπάνη του ΕΟΠΥΥ ανά συνταγή φτάνει τα 23,5 €.

Η συνολική αξία των 5,7 εκατομμυρίων συνταγών ανέρχεται σε περίπου 183 εκατ. €, όταν η αντίστοιχη δαπάνη του ΕΟΠΥΥ ανέρχεται στα 138 εκατ. €.
Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν βέβαια και οι ασφαλισμένοι, αφού η μηνιαία συμμετοχή τους ανέρχεται στα 45 εκατ. €, σχεδόν το ¼ της συνολικής αξίας (24,6%).  Εν τω μεταξύ, ο μέσος τζίρος του ΕΟΠΥΥ ανά φαρμακείο διαμορφώνεται στα 13.800 €. (4.000€/μήνα μικτό κέρδος)

Τι περιλαμβάνουν οι συνταγές;

Τα οn patent κατέχουν το 22% του όγκου αλλά το 48% της αξίας και τα off patent το 48% των τεμαχίων και το 27% της αξίας.
Την ίδια ώρα, τα γενόσημα είναι στο 27% του όγκου και μόλις στο 21% της αξίας. (γενόσημα + off patent = on patent)
Υπάρχει και μια ιδιαιτέρως μικρή κατηγορία, μη καταχωρηθέντων σκευασμάτων, στα οποία αντιστοιχεί το 4% της αξίας και το 3% σε συσκευασίες.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Άμεσο αντίκτυπο στα εισοδήματα των Ελλήνων φαρμακοποιών έχει η δραματική συρρίκνωση της αγοράς συνταγογραφούμενων σκευασμάτων, όπως αυτή αποτυπώνεται και στην αξία των εκτελούμενων συνταγών. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη διατήρηση των εξόδων και τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ένα φαρμακείο για να είναι «ίσα βάρκα ίσα νερά» θα πρέπει να έχει ετήσιο κύκλο εργασιών 317.797 ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων από τον κ. Θεόδωρο Αμπατζόγλου, πρώην πρόεδρο ΠΦΣ και πρώην διοικητή ΙΚΑ & ΟΑΕΔ, το εν λόγω ποσό αποκαλείται «νεκρό σημείο εργασιών φαρμακείου»*. Με βάση λοιπόν τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Αμπατζόγλου στο 17ο Pharma Point, ο τζίρος ενός φαρμακείου που δεν θα «βάζει μεσα» τον ιδιοκτήτη του, θα πρέπει να φτάνει στα 317.797 ευρώ. Από το σύνολο των συγκεκριμένων πωλήσεων, τα 238.348 ευρώ θα προέρχεται από πωλήσεις φαρμάκων (ήτοι 75% ), με τα Μικτά κέρδηαπό τα φάρμακα να εκτιμώνται στα 47.193 ευρώ, δηλαδή περιθώριο μικτού κέρδους φαρμάκων 19,8%.

Την ίδια στιγμή από παραφαρμακευτικά σκευάσματα θα πρέπει να προέρχεται το υπόλοιπο 25% των πωλήσεων αξίας δηλαδή 79.449 ευρώ. Τα Μικτά κέρδη από παραφαρμακευτικά εκτιμώνται εδώ στα 27.807 ευρώ δηλαδή περιθώριο μικτού κέρδους παραφαρμακευτικών 35%. Με βάση τα παραπάνω τα συνολικά μικτά κέρδη του εν λόγω φαρμακείου υπολογίζονται σε ένα ποσό της τάξης των 75.000 ευρώ που αντιστοιχεί σε συνολικό περιθώριο μικτού κέρδους 23,6%.

Από κει και πέρα υπάρχουν έξοδα μισθοδοσίας της τάξης των 50.000 ευρώ :o που αφορούν στην απασχόληση κατά μέσο όρο 1,5 εργαζόμενου (συμπεριλαμβάνεται και εργαζόμενος μερικής απασχόλησης). Επίσης τα λοιπά έξοδα υπολογίζονται στα 25.000 ευρώ, γεγονός που εκμηδενίζει έτσι το όποιο καθαρό κέρδος. Όπως σχολιάζει μάλιστα ο κ. Αμπατζόγλου, «με τζίρο κάτω των 317.797 χιλ ευρώ, ένας φαρμακοποιός με δικό του φαρμακείο θα πρέπει να βάλει και χρήματα από την τσέπη του».

Την ίδια στιγμή διαπιστώνεται ότι τα χρήματα από τις αποζημιώσεις φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ είναι ιδιαίτερα χαμηλά για κάθε φαρμακείο. Με βάση τα στοιχεία των τελευταίων μηνών, κατά μέσο όρο εκδίδονται περίπου 5,7 εκατ. συνταγές συνολικής αξίας 183 εκατ. ευρώ, το μήνα. Η σχετική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ φτάνει στα 138 εκατ. ευρώ ενώ η συμμετοχή των ασθενών σε μηνιαία βάση εκτιμάται στα 45 εκατ. ευρώ ή το 24,6 % της συνολικής αξίας. Ο μέσος τζίρος του ΕΟΠΥΥ ανά φαρμακείο διαμορφώνεται στα 13.800 ευρώ.

Επίσης με βάση τα στοιχεία του ΕΟΠΥΥ αντιστοιχούν 1,92 συνταγές ανά ασφαλισμένο. Κάθε συνταγή υπολογίζεται ότι περιέχει κατά μέσο όσο 2,77 εμβαλάγια κι έτσι 5,36 εμβαλάγια αντιστοιχούν σε κάθε ασφαλισμένο. Η δε μέση αξία συνταγής υπολογίζεται στα 31,5 ευρώ σήμερα από 44 ευρώ το 2012.

Η μέση δαπάνη του ΕΟΠΥΥ ανά συνταγή φτάνει τα 23,5 ευρώ και η μέση συμμετοχή του ασφαλισμένου ανά συνταγή φτάνει τα 8 ευρώ. Επίσης μέση αξία ανά τεμάχιο υπολογίζεται στα 11,6 ευρώ, με τη μέση δαπάνη του ΕΟΠΥΥ ανά σκεύασμα να φτάνει τα 8,8 ευρώ, ενώ η μέση συμμετοχή του ασφαλισμένου ανά φάρμακο είναι της τάξης των 2,8 ευρώ.

Όσον αφορά στις κατηγορίες των σκευασμάτων, με βάση τη συνταγογράφηση τα γενόσημα κατέχουν μερίδιο 27% στο σύνολο των εμβαλαγίων αλλά μόνο το 21% της αξίας του συνόλου των αποζημιούμενων φαρμάκων. Την ίδια στιγμή τα on patent κατέχουν από πλευράς εμβαλαγίων το 22% αλλά από πλευράς αξίας το 48%, ενώ στα off patent το μερίδιο των εμβαλαγίων φτάνει το 48% με την αξία αυτών να είναι στο 27%. Τα μη καταχωρηθέντα σε κάποια κατηγορία έχουν μερίδιο της τάξης του 4% σε αξία και 3% σε συσκευασίες.

Ανάπτυξη

Αναλύοντας την κατάσταση αυτή ο κ. Αμπατζόγλου, υποστηρίζει ότι αποτελεί έως και μονόδρομο η συνεργασία των φαρμακοποιών προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω συρρίκνωση. Μέσα δηλαδή από συνεργασίες για την ανάπτυξη μεγαλύτερων σχημάτων ώστε να αντέξουν στον ανταγωνισμό. Προτείνει δε τις πολυσυνεργατικές συστεγάσεις, μια διαδικασία η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα από τρία στάδια:
α) Ομαδοποίηση Αγορών με Κοινή Διαχείρηση Αποθεμάτων, Επάρκεια αποθεμάτων και Κυκλοφοριακή Ταχύτητα δηλαδή το πόσες φορές ένα φάρμακο μπαίνει και βγαίνει στο δίκτυο του φαρμακείου το οποίο αποτελεί και το κλειδί της κυκλοφορίας.
β) Συμβουλευτικές υπηρεσίες – Consulting για την ομογενοποίηση της δραστηριότητας μέσω της απόκτησης ενός ενιαίου Α. Φ. Μ. και τη δημιουργία δομών με ένα Κεντρικό Κατάστημα και Υποκαταστήματα
γ) Πολυσυστέγαση

*1. Υπολογισμός νεκρού σημείου εργασιών φαρμακείου
Ακολουθεί ενδεικτικό υπόδειγμα υπολογισμού νεκρού σημείου, , για την υποβοήθηση στην παρακολούθηση των οικονομικών αποτελεσμάτων ενός φαρμακείου, με το αντίστοιχο παράδειγμα.
Νεκρό σημείο (break even point) = Z: ονομάζεται το ποσό ακριβώς των πωλήσεων (τζίρος), με το οποίο μια επιχείρηση καλύπτει το σύνολο των εξόδων της, σταθερών και μεταβλητών, μη πραγματοποιώντας ούτε κέρδος, ούτε ζημία.
• Μικτά κέρδη από φάρμακα
0,75 x Z x 0,198 = 0,1485 x Z
• Μικτά κέρδη από τα παραφαρμακευτικά προϊόντα
0,25 x Z x 0,35 = 0,0875 x Z
• Συνολικά μικτά κέρδη
0,1485 x Z + 0,0875 x Z = 0,236 x Z
• Τα συνολικά μικτά κέρδη ισούνται με το σύνολο των εξόδων:
Ζ = €75.000/ 0,236 = €317.797 (Ακριβές ποσό έπειτα από στρογγυλοποιήσεις)

GirousisN:

--- Παράθεση --- Με βάση τα παραπάνω τα συνολικά μικτά κέρδη του εν λόγω φαρμακείου υπολογίζονται σε ένα ποσό της τάξης των 75.000 ευρώ που αντιστοιχεί σε συνολικό περιθώριο μικτού κέρδους 23,6%.

Από κει και πέρα υπάρχουν έξοδα μισθοδοσίας της τάξης των 50.000 ευρώ :o που αφορούν στην απασχόληση κατά μέσο όρο 1,5 εργαζόμενου (συμπεριλαμβάνεται και εργαζόμενος μερικής απασχόλησης). Επίσης τα λοιπά έξοδα υπολογίζονται στα 25.000 ευρώ, γεγονός που εκμηδενίζει έτσι το όποιο καθαρό κέρδος. Όπως σχολιάζει μάλιστα ο κ. Αμπατζόγλου, «με τζίρο κάτω των 317.797 χιλ ευρώ, ένας φαρμακοποιός με δικό του φαρμακείο θα πρέπει να βάλει και χρήματα από την τσέπη του».

--- Τέλος παράθεσης ---

Μα εδώ ακριβώς κρύβεται η μπανανόφλουδα.
Η παραδοχή πως το μέσο φαρμακείο έχει τζίρο >200.000€ (13.800x12 +25%) και κέρδη >50.000€. Τώρα αν καταφέρει μ' αυτά να μπαίνει μέσα :o

GirousisN:
 Με διαδικασίες εξπρές τροπολογία για φαρμακεία από μη φαρμακοποιούς!

Το πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματος των φαρμακοποιών προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Υγείας που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά στην Βουλή για να ψηφιστεί με  διαδικασίες – εξπρές αύριο.

Σύμφωνα με τις προωθούμενες διατάξεις: «άδεια φαρμακείου» χορηγείται:

–         Σε φυσικά πρόσωπα που έχουν την ιδιότητα του φαρμακοποιού

–        Σε φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την ιδιότητα του φαρμακοποιού

–         Σε συνεταιρισμούς μέλη της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδας.

Η άδεια χορηγείται με απόφαση του κατά τόπου αρμόδιου Περιφερειάρχη. Ο κάτοχος της άδειας μπορεί να λειτουργήσει φαρμακείο είτε ως ατομική επιχείρηση είτε ως εμπορική εταιρεία οποιασδήποτε μορφής, πλην αυτής της ανώνυμης εταιρείας. Με προεδρικό διάταγμα έπειτα από πρόταση του υπουργού Υγείας, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι περιορισμοί, η διαδικασία και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια των φαρμακείων είτε ως ατομικών επιχειρήσεων είτε ως εμπορικών εταιρειών οποιασδήποτε μορφής πλην ανωνύμου εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση με κοινή Υπουργική Απόφαση τον Μάιο του 2016 επιχείρησε να χορηγήσει άδειες φαρμακείων και σε ιδιώτες, υπό την προϋπόθεση ότι το φαρμακείο θα έχει τη μορφή ΕΠΕ και θα υπάρχει συνέταιρος φαρμακοποιός με μερίδιο 20% ωστόσο η απόφαση ακυρώθηκε από το ΣτΕ τον περασμένο Ιούλιο.Ειδικότερα, το ΣτΕ είχε κρίνει πως θέματα που αφορούν στην άσκηση του επαγγέλματος και τη λειτουργία του φαρμακείου ρυθμίζονται είτε με νόμο είτε με Προεδρικό Διάταγμα, και άρα δεν είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο ρύθμισης υπουργικής απόφασης.Οπότε η ΚΥΑ κατέστη άκυρη και μαζί της “πάγωσαν” και οι διαδικασίες ίδρυσης φαρμακειων.  Η Αριστοτέλους, λοιπόν, θα έπρεπε να φέρει νέα νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να διευθετηθεί το ιδιοκτησιακό ζήτημα των Φαρμακείων (για το οποίο, να θυμίσουμε, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εκφράσει σοβαρές αντιρρήσεις  πριν γίνει Κυβέρνηση).

Όπως και έγινε, με την τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, η οποία στην πράξη επαναφέρει ακριβώς τις ίδιες ρυθμισεις που προέβλεπε η ακυρωθείσα ΚΥΑ, διευκρινίζοντας, βέβαια, πως για την ισχύ τους θα πρέπει να εκδοθεί ΠΔ.

Το αναφέρει, άλλωστε, και το ίδιο το Υπουργείο Υγείας σε ανακοίνωση που εξέδωσε. «Η τροπολογία που κατέθεσε σήμερα το υπουργείο Υγείας δεν προσθέτει κάτι καινούριο σε αυτό το οποίο έχει ήδη νομοθετηθεί όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων» υπογραμμίζει η Αριστοτέλους.

Όπως εξηγεί, σκοπός της τροπολογίας είναι να καλύψει το νομοθετικό κενό που δημιουργήθηκε μετά την ακύρωση της εφαρμοστικής ΚΥΑ του νόμου 4336/2015 από το ΣτΕ. Κάνει, όμως, λόγω για ρυθμίσεις μεταβατικού χαρακτήρα για το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, σημειώνοντας πως στο διάστημα αυτό θα δίνονται άδειες λειτουργίας φαρμακείου σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και μόνο σε φαρμακοποιούς.
Σπέυδει, δε, να το ξεκαθαρίσει πως το περιεχόμενο των εν λόγω διατάξεων αλλά και ο συνολικός χειρισμός του θέματος ήταν σε γνώση του ΠΦΣ…

Άμεση ήταν η αντίδραση του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου, με τον πρόεδρο του Κυριάκο Θεοδοσιάδη, να καλεί την κυβέρνηση να σεβαστεί την απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, που όπως αναφέρει, «προ εξαμήνου έκρινε το ποιος δικαιούται να ιδρύσει φαρμακείο με συντριπτική πλειοψηφία (20-2)» και η οποία, «συμπίπτει με σχετικές αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ο Κ. Θεοδοσιάδης ξεκαθαρίζει ότι «σε κάθε περίπτωση οι φαρμακοποιοί είναι αντίθετοι σε τέτοιες ρυθμίσεις και δεν θα επιτρέψουν με κανένα τρόπο την ίδρυση φαρμακείων από ιδιώτες. Όποιος ιδιώτης θελήσει να επενδύσει ανοίγοντας φαρμακείο με βάση τους κυβερνητικούς ακροβατισμούς. απλώς θα χάσει τα χρήματα του», καταλήγει.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Και η άποψη της νομικής υπηρεσίας του ΦΣΑ
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
18/01/2019

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση