ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Συζητήσεις πάνω σε θέματα άλλων ειδικοτήτων

Παρατηρητήριο ΦμΦ - Greek FmF Watch

<< < (51/283) > >>

EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
 
Τελικώς το μη χείρον βέλτιστον φαίνεται ότι θα ισχύσει για τους φαρμακοποιούς μια που όλα δείχνουν ότι αποδέχθηκαν τη διάθεση συμπληρωμάτων διατροφής στα σούπερ μάρκετ προκειμένου να αποφύγουν άλλα σκληρότερα μέτρα για τον κλάδο που ετοίμαζε η Tρόικα. Πότε θα αρχίσει η πώληση βιταμινών και εκτός φαρμακείων
 
Της Δήμητρας Ευθυμιάδου
 
Παρότι η Tρόικα πιέζει να μειωθεί το ποσοστό κέρδους των φαρμακοποιών στο 15% από 23% που είναι σήμερα έως τον Ιούνιο, φαίνεται ότι τελικώς το σενάριο αυτό αποφεύγεται.
Προκειμένου να μη φέρει τον κλάδο απέναντί της η κυβέρνηση πρότεινε μια άλλη πιο συμβιβαστική λύση: να διατεθούν ορισμένα μόνο συμπληρώματα διατροφής και εκτός φαρμακείων, δηλαδή ουσιαστικά στα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να αποφευχθεί η μείωση του ποσοστού κέρδους.
 
Πρόταση που φαίνεται ότι αποδέχεται ο κλάδος για να αποφύγει βέβαια τα χειρότερα. Έτσι από αρχές Σεπτεμβρίου οι καταναλωτές θα βρίσκουν κάποιες βιταμίνες και σε μικρά καταστήματα.
Για το λόγο αυτό θα συσταθεί ειδική επιτροπή του ΕΟΦ προκειμένου να καθορίσει ποια ακριβώς προϊόντα θα είναι αυτά αλλά και ποιες θα πρέπει να είναι οι προϋποθέσεις πώλησής τους από τα σούπερ μάρκετ.
 
Ήδη η σχετική υπουργική απόφαση έχει ετοιμασθεί και αναμένεται να προωθηθεί.

Ωστόσο το μέτρο αυτό δε φαίνεται να διαγράφει πλήρως την απαίτηση της Tρόικας για περιορισμό του ποσοστού κέρδους των φαρμακοποιών στο 15%.

Πάντως ο κλάδος υποστηρίζει ότι ήδη πολλά φαρμακεία λειτουργούν με ποσοστό κέρδους κοντά ακόμα και κάτω από 15%, αφού πλέον δεν έχουν όλα το ίδιο ποσοστό λόγω rebate (ειδική έκπτωση με βάση το τζίρο) που είναι διαφορετικά από φαρμακείο σε φαρμακείο.
 
Στο μεταξύ όμως αύριο συνεδριάζουν τα όργανα του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου για να καθορισθεί η περαιτέρω στάση του κλάδου.

tasath:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΗ τρόικα ζητάει το markup να κατέβει στο 15%. Αυτό δεν είναι παράλογο όταν σε μη μεταποιητικό εμπόριο, που απαιτείται διαφήμιση (οι φαρμακοποιοί δεν έχουν) και υπάρχουν και επιστροφές προϊόντων (επιστροφή σε κουπόνι που κολλιέται δεν υπάρχει) το markup είναι ήδη 10% ή λιγότερο.

Σκέφτομαι να προσλάβω δύο καλλίγραμμες θέες στο ιατρείο για νοσηλεύτριες. Θα μου κοστίσει κάτι παραπάνω αλλά επειδή με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί το κέρδος μου θα απαιτήσω από τον ΕΟΠΥΥ να αυξήσει την αποζημίωση της επίσκεψης.


--- Τέλος παράθεσης ---

Αν θέλουμε να μιλάμε ρεαλιστικά, 15% markup (από 32.4% τώρα) σημαίνει απλά εξαφάνιση των φαρμακείων.
Διότι αν τώρα το καθαρό περιθώριο κέρδους (αυτά που σου μένουν στην τσέπη) κυμαίνεται μεταξύ 8-10% του ετήσιου τζίρου (και μάλιστα στα χαρτιά λόγω καθυστερήσεων εξόφλησης), στην άλλη περίπτωση δεν θα υπάρχει.
Δεν δραματοποιώ καταστάσεις, είναι ξεκάθαρο.

Και αν η Τρόϊκα (και ο καθένας) σκέφτεται για τα φαρμακεία με όρους "μη μεταποιητικού εμπορίου", τότε θα πρέπει αναγκαστικά να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων, σχετικών με την έννοια του ανταγωνισμού, όπως:
- Γιατί απαγορεύονται οι διαφημίσεις φαρμάκων και φαρμακείων;
- Γιατί να είναι υποχρεωτικές οι εφημερίες/διανυκτερεύσεις και ισχύουν ένα σωρό περιορισμοί στην άσκηση και λειτουργία του επαγγέλματος και του καταστήματος;
- Γιατί υπάρχει διατίμηση στον κύριο όγκο πωλούμενων προϊόντων;
- Πως συγκρίνεται το φαρμακείο με ένα οποιοδήποτε κατάστημα όταν δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί ούτε σε επίπεδο τιμών ούτε σε επίπεδο προϊόντων (παρά μόνο συγκεκριμένων υπηρεσιών) από το διπλανό του;
- Τι δυνατότητες εκπτώσεων, προσφορών, παράλληλων εισαγωγών κλπ κλπ κλπ έχει ένα φαρμακείο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κατάστημα στον κύριο όγκο των πωλούμενων προϊόντων του (ήτοι συνταγογραφούμενων);

Πορτοκάλι με μήλο δεν γίνεται να συγκρίνουμε. Εκτός αν θέλουμε όλα να γίνουν πορτοκάλια.

Δ. Κουναλάκης:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΗ τρόικα ζητάει το markup να κατέβει στο 15%. Αυτό δεν είναι παράλογο όταν σε μη μεταποιητικό εμπόριο, που απαιτείται διαφήμιση (οι φαρμακοποιοί δεν έχουν) και υπάρχουν και επιστροφές προϊόντων (επιστροφή σε κουπόνι που κολλιέται δεν υπάρχει) το markup είναι ήδη 10% ή λιγότερο.

Σκέφτομαι να προσλάβω δύο καλλίγραμμες θέες στο ιατρείο για νοσηλεύτριες. Θα μου κοστίσει κάτι παραπάνω αλλά επειδή με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί το κέρδος μου θα απαιτήσω από τον ΕΟΠΥΥ να αυξήσει την αποζημίωση της επίσκεψης.


--- Τέλος παράθεσης ---

Αν θέλουμε να μιλάμε ρεαλιστικά, 15% markup (από 32.4% τώρα) σημαίνει απλά εξαφάνιση των φαρμακείων.
Διότι αν τώρα το καθαρό περιθώριο κέρδους (αυτά που σου μένουν στην τσέπη) κυμαίνεται μεταξύ 8-10% του ετήσιου τζίρου (και μάλιστα στα χαρτιά λόγω καθυστερήσεων εξόφλησης), στην άλλη περίπτωση δεν θα υπάρχει.
Δεν δραματοποιώ καταστάσεις, είναι ξεκάθαρο.

Και αν η Τρόϊκα (και ο καθένας) σκέφτεται για τα φαρμακεία με όρους "μη μεταποιητικού εμπορίου", τότε θα πρέπει αναγκαστικά να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων, σχετικών με την έννοια του ανταγωνισμού, όπως:
- Γιατί απαγορεύονται οι διαφημίσεις φαρμάκων και φαρμακείων;
- Γιατί να είναι υποχρεωτικές οι εφημερίες/διανυκτερεύσεις και ισχύουν ένα σωρό περιορισμοί στην άσκηση και λειτουργία του επαγγέλματος και του καταστήματος;
- Γιατί υπάρχει διατίμηση στον κύριο όγκο πωλούμενων προϊόντων;
- Πως συγκρίνεται το φαρμακείο με ένα οποιοδήποτε κατάστημα όταν δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί ούτε σε επίπεδο τιμών ούτε σε επίπεδο προϊόντων (παρά μόνο συγκεκριμένων υπηρεσιών) από το διπλανό του;
- Τι δυνατότητες εκπτώσεων, προσφορών, παράλληλων εισαγωγών κλπ κλπ κλπ έχει ένα φαρμακείο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κατάστημα στον κύριο όγκο των πωλούμενων προϊόντων του (ήτοι συνταγογραφούμενων);

Πορτοκάλι με μήλο δεν γίνεται να συγκρίνουμε. Εκτός αν θέλουμε όλα να γίνουν πορτοκάλια.
--- Τέλος παράθεσης ---
- Η απαγόρευση της διαφήμισης για φαρμακεία σημαίνει λιγότερα έξοδα για το φαρμακείο και μαθηματικώς αύξηση του κέρδους. Ένα σύνηθες κατάστημα έχει τέτοιο κόστος. Ταυτόχρονα, υπάρχουν πληθυσμιακά και χωροταξικά κριτήρια για τα φαρμακεία, όπως και η παρουσία στη λίστα εφημερευόντων που δεν απαιτούν την ανάγκη διαφήμισης για ένα φαρμακείο.
- Οι εφημερίες είναι ένα θέμα που θα πρέπει να ανοίξουν οι φαρμακευτικοί σύλλογοι. Προσωπικά, θεωρώ ότι το φαρμακείο πρέπει να έχει ένα επιπλέον ποσοστό χρέωσης για τον ασθενή σε φάρμακα που αγοράζονται κατά την εφημερία. Επίσης, πρέπει οι εφημερίες να είναι υποχρεωτικές ως προς τον αριθμό των φαρμακείων που εφημερεύουν αλλά προαιρετικές ως προς τα φαρμακεία που θα μπουν στο πρόγραμμα.
- Διατίμηση υπάρχει μόνο στα φάρμακα με κουπόνι. Αν αυτά είναι ο κύριος όγκος προιόντων τότε ή πολλά φαρμακεία έχουμε ή κακούς επιχειρηματίες φαρμακεία έχουμε.

Κάποια στιγμή θα πρέπει τα φαρμακεία να ξεκαθαρίσουν τι ακριβώς είναι: Είναι υπάλληλοι του ΕΟΠΥΥ που πωλούν φάρμακα σε διατίμηση ή είναι επιχειρήσεις που πουλούν φαρμακευτικά σκευάσματα. Αν είναι το πρώτο να οριστούν προδιαγραφές κόστους & υπηρεσιών, να τους διαθέτει ο ΕΟΠΥΥ τα φάρμακα και να τους δίνει και 1000ευρώ ακαθάριστα μηνιάτικο ανά 8ωρο/ημέρα όπως κάνει σήμερα σε πτυχιούχους ΑΕΙ στο δημόσιο τομέα. Εάν είναι το δεύτερο, να κοιταχτούν στον καθρέπτη ξανά και να αφήσουν τα πορτοκάλια και τα μήλα.

EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος σχετικών με την έννοια του ανταγωνισμού, όπως:
--- Τέλος παράθεσης ---
- Γιατί υπάρχουν γεωγραφικά και πληθυσμιακά κριτήρια στην άσκηση του επαγγέλματος;
- Γιατί η άδεια ίδρυσης φαρμακείου μεταβιβάζεται από γονέα σε τέκνο και δεν επιστρέφεται στο Δημόσιο;

Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΤο συγκεκριμένο προκατειλημμένο σχόλιο αφορούσε την διημερευση του φαρμακείου   και για τις διημερευσεις ήταν και είναι η απάντησή μου.

--- Τέλος παράθεσης ---
Να ζητήσω συγγνώμη λοιπόν για το προκατειλημμένο σχόλιό μου όντας επηρεασμένος από προσωπικές εμπειρίες.
Αν θέλεις, μας αναφέρεις τι προβλέπεται για τα μονοεδρικά φαρμακεία στο θέμα διημερεύσεων/διανυκτερεύσεων σε μη εργάσιμες μέρες και ώρες;
Ευχαριστώ.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση