Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
18 Νοεμβρίου 2024, 05:21:57

Αποστολέας Θέμα: Το μοντέλο των ΗΠΑ, η πρόταση Λιαρόπουλου και το τέλος των εισφορών.  (Αναγνώστηκε 4680 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

7 Ιανουαρίου 2013, 21:14:49
Αναγνώστηκε 4680 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 05/01/2012.
Του Γιάννη Παλαιολόγου.


Πώς θα γίνεται η ασφαλιστική κάλυψη με αυτό το σύστημα.


Η ραγδαία διόγκωση του αριθμού των συμπολιτών μας που δεν έχουν πρόσβαση στο σύστημα υγείας είναι ίσως η πιο δραματική έκφανση της κρίσης. Μικρομεσαίοι επιχειρηματίες που κλείνουν οι επιχειρήσεις τους και χρωστούν στον ΟΑΕΕ δεν μπορούν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα και άρα αδυνατούν να εκδώσουν βιβλιάριο απορίας. Το ίδιο ισχύει για στρατιές ανέργων μισθωτών οι οποίοι, παρότι έχουν πενιχρά εισοδήματα, έχουν κάποιο ακίνητο γραμμένο στο όνομά τους, με αποτέλεσμα να μη θεωρούνται, επισήμως τουλάχιστον, άποροι. Οι άνθρωποι αυτοί -καρδιακοί, καρκινοπαθείς και άλλοι με χρόνια νοσήματα που απαιτούν συνεχή παρακολούθηση και φαρμακευτική αγωγή- μένουν χωρίς κάλυψη και δεν έχουν να πληρώσουν από την τσέπη τους. Οπως αναφέρουν γιατροί που δραστηριοποιούνται σε κοινωνικά ιατρεία και σε άλλες εθελοντικές πρωτοβουλίες, υπάρχουν βαριά ασθενείς, μένουν για μήνες χωρίς φροντίδα, ώσπου να απευθυνθούν σε κάποιο κοινωνικό ιατρείο ή εθελοντική πρωτοβουλία που θα τους προσφέρει υπηρεσίες δωρεάν.

Η κατάσταση αυτή θυμίζει τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου o αριθμός των ανασφάλιστων ξεπέρασε το 2010 τα 50 εκατομμύρια. Από το 2014, με την πλήρη εφαρμογή της μεταρρύθμισης του συστήματος ασφάλισης υγείας που προώθησε ο πρόεδρος Ομπάμα, ο αριθμός των ανασφάλιστων που είναι Αμερικανοί πολίτες (μέρος των 50 εκατομμυρίων είναι παράνομοι μετανάστες) θα μειωθεί δραστικά. Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως μέσω της επέκτασης του κρατικού προγράμματος Medicaid για τους απόρους και της επιδότησης των ιδιωτικών ασφαλίστρων στα πολιτειακά health insurance exchanges που ο νόμος θεσμοθετεί. Καθώς η Αμερική βαδίζει προς την καθολική ασφάλιση με άλλα λόγια, η Ελλάδα ολισθαίνει στην αντίθετη κατεύθυνση.

Το αμερικανικό και το ελληνικό σύστημα υγείας διαφέρουν εκ βάθρων: το πρώτο βασίζεται στην ιδιωτική παροχή υπηρεσιών και στην ιδιωτική ασφάλιση, το δεύτερο στη δημόσια παροχή υπηρεσιών και την κλαδική, κρατικά επιδοτούμενη ασφάλιση. Παρά τις ουσιώδεις αυτές διαφορές, υπάρχει μία ομοιότητα που έχει κάνει μεγάλο κακό και στις δύο χώρες, τόσο με οικονομικά όσο και με κοινωνικά κριτήρια. Πρόκειται για την εξάρτηση της ιατρικής ασφάλισης από την απασχόληση.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η συνήθης πρακτική (ισχύει για το 45% των Αμερικανών) είναι η ασφάλιση σε επίπεδο εταιρείας, που λήγει σε περίπτωση απόλυσης. Από εκεί και πέρα υπάρχουν τα κρατικά προγράμματα για τους απόρους και τους ηλικιωμένους (Medicaid και Medicare), που δεν προσφέρουν όμως δίχτυ ασφάλειας για όλους.

Τα τελευταία χρόνια, καθώς το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών και των φαρμάκων σκαρφαλώνει διαρκώς, οι ιατρικές δαπάνες αναδείχθηκαν στην πρωταρχική αιτία πτωχεύσεων νοικοκυριών στις ΗΠΑ.

Μελέτη του Χάρβαρντ αποκάλυψε ότι το 62% των πτωχεύσεων νοικοκυριών για το έτος 2007 προκλήθηκε από το κόστος αντιμετώπισης προβλημάτων υγείας. Το αντίστοιχο ποσοστό το 1981 ήταν 8%. Αντίστοιχα, στην Ελλάδα, το υψηλό μη μισθολογικό κόστος της εργασίας υπονομεύει αποφασιστικά την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Παράλληλα, όπως γίνεται φανερό με τραγικό τρόπο από την πολυετή ύφεση των τελευταίων ετών, το ισχύον σύστημα ασφάλισης υγείας, εξαρτημένο καθώς είναι από την απασχόληση, αποτυγχάνει να προστατεύσει τους ασφαλισμένους στη συγκυρία που είναι πιο ευάλωτοι από ποτέ. Οσο μάλιστα συνεχίζεται η κρίση, μειώνονται περισσότερο τα έσοδα από εισφορές και τα Ταμεία (ο ΕΟΠΥΥ, πλέον) βυθίζονται όλο και βαθύτερα στο «κόκκινο», αφήνοντας πλέον σημαντικά εκτεθειμένους και αυτούς που έχουν ακόμα ασφάλιση.

Σύμφωνα με τον Λυκούργο Λιαρόπουλο, καθηγητή Οικονομικών της Υγείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, η ριζοσπαστική λύση για τα θλιβερά αδιέξοδα του υφιστάμενου συστήματος συνοψίζεται σε τρεις λέξεις: εθνική ασφάλιση υγείας. Η βασική ιδέα, την οποία προσπαθεί να προωθήσει εδώ και μία πενταετία, είναι ότι η ασφαλιστική κάλυψη θα χρηματοδοτείται από τη γενική φορολογία και δεν θα εξαρτάται από την κατάσταση απασχόλησης του ασφαλισμένου. Η εθνική ασφάλιση υγείας συνεπάγεται κατάργηση των υποχρεωτικών εργοδοτικών και εργασιακών εισφορών - και των κλαδικών ταμείων που τις συλλέγουν. Τα απολεσθέντα έσοδα -ο ΕΟΠΥΥ εισπράττει σήμερα περίπου 4 δισ. ευρώ από τα Ταμεία- θα καλυφθούν, σύμφωνα με την πρόταση του κ. Λιαρόπουλου, εν μέρει μέσω αυξημένης φορολογίας στις επιχειρήσεις (που θα έχουν όμως απαλλαγεί από το κόστος των εργοδοτικών εισφορών) και εν μέρει χάρη στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που θα επέλθει από την κατάργηση των εισφορών, η οποία θα ενισχύσει και τα κρατικά έσοδα.

Ανάγκη, ο περιορισμός της φοροδιαφυγής.

«Το πρώτο που θα επιφέρει η εθνική ασφάλιση υγείας είναι μια πιο ισότιμη κοινωνία, όπου δεν θα μεταβάλλονται οι μισοί πολίτες σε πένητες όταν αντιμετωπίζουν ένα σοβαρό ιατρικό πρόβλημα», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Λιαρόπουλος. Οπως οραματίζεται την ιδέα, είναι διπλά προοδευτική. Πέρα από το ότι θα χρηματοδοτείται από τη γενική φορολογία, με την προοδευτική διάρθρωση που τη χαρακτηρίζει, θα προβλέπει εισοδηματικά κριτήρια στην παροχή υπηρεσιών. Οπως εξηγεί, κάθε υπηρεσία που θα περιλαμβάνεται στο βασικό πακέτο της εθνικής ασφάλισης θα είναι προσβάσιμη από όλους, τόσο από τους χαμηλόμισθους και τους ανέργους όσο και από τους οικονομικά επιφανείς. Τη στιγμή της παροχής κανένας ασθενής δεν θα καταβάλλει τίμημα.Το κόστος της υπηρεσίας απλά θα καταγράφεται και θα «χρεώνεται» στο συγκεκριμένο άτομο. Στην επόμενη φορολογική τους δήλωση, ο άνεργος και ο χαμηλόμισθος δεν θα δουν πουθενά αυτή τη χρέωση. Ατομα με μεγαλύτερα εισοδήματα θα πληρώνουν ένα μέρος της -μεγαλύτερο όσο μεγαλύτερα είναι τα εισοδήματα- ως επιπλέον φόρο. Απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχει η μεταρρύθμιση είναι ο περιορισμός της φοροδιαφυγής, που είναι το βασικό ζητούμενο, τόσο για να βρεθούν οι πόροι ώστε να χρηματοδοτηθεί το νέο σύστημα όσο και για να αποφευχθεί η επιδότηση των δαπανών υγείας κατοίκων της Εκάλης και οδηγών Cayenne με δηλωμένα εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας. Ωστόσο, όπως παρατηρεί ο κ. Λιαρόπουλος, «αν αυτή η χώρα δεν φτιάξει το φορολογικό της σύστημα, είναι χαμένη γενικότερα».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 7 Ιανουαρίου 2013, 21:16:22 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

8 Ιανουαρίου 2013, 12:26:45
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Gatekeeper

Επώνυμοι
Σωστη η τοποθέτηση του, κατ' ουσιαν προτείνει το σύστημα της Αυστραλίας - Medicare (Australia).

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος)
“It’s a poor sort of memory that onlyworks backwards, the Queen remarked.”
Lewis Carroll, 1872,
Through the Looking Glass

22 Ιανουαρίου 2013, 11:57:33
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Health Daily, 22/01/2013.

 ΡΑΓ∆ΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ
ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ
 
  Απειλή για τη δηµόσια υγεία
Μεγάλους κινδύνους για τη δηµόσια υγεία
εγκυµονεί η διαδικασία «αποασφάλισης»
του πληθυσµού στη χώρα µας, όπως
διαπιστώνουν οι επιστήµονες. Λόγω αύξησης
της ανεργίας και ειδικά της µακροχρόνιας,
της εκτεταµένης εισφοροδιαφυγής και
της αδυναµίας καταβολής ατοµικών
ασφαλιστικών εισφορών, οι ανασφάλιστοι
αυτή τη στιγµή υπολογίζονται σε πάνω από
τρία εκατοµµύρια άτοµα, µεγάλο µέρος των
οποίων είναι παιδιά. Οι άνθρωποι αυτοί
έχουν ελλιπή ή και καθόλου υγειονοµική
φροντίδα, µε ό,τι αυτό συνεπάγεται για
τους ίδιους αλλά και για τη δηµόσια υγεία
γενικότερα. Σύµφωνα µε τους ειδικούς, δεν
είναι καθόλου απίθανο να αντιµετωπίσουµε
στη χώρα µας, χώρα του σκληρού πυρήνα
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρωτοφανείς
τριτοκοσµικές καταστάσεις, όπως εξάρσεις
επικίνδυνων λοιµωδών ασθενειών, µεγάλη
αύξηση της παιδικής θνησιµότητας, ραγδαία
πτώση του προσδόκιµου ζωής κ.ά. Από
την πλευρά του το Υπουργείο Υγείας κάνει
λόγο για αξιοποίηση των κονδυλίων του
ΕΣΠΑ, ενώ παράλληλα τονίζει ότι το θέµα
αφορά µόλις 100.000 ανασφάλιστους το
χρόνο, για τρία χρόνια, και θα γίνει µέσω Μη
Κυβερνητικών Οργανώσεων. Η εµπλοκή
των ΜΚΟ στην όποια πολιτική για τους
ανασφάλιστους, εάν ισχύει, είναι πολλαπλώς
προβληµατική: Αποτελεί άλλη µια εκχώρηση
βασικής υποχρέωσης του κράτους στην
«φιλάνθρωπη» ιδιωτική πρωτοβουλία,
όπου εκτός από τα διάφορα «διοικητικά
κόστη», εµπεδώνεται επιπλέον η λογική
ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων
στο κοινωνικό κράτος, όπου οι υπηρεσίες
πλέον δεν θα παρέχονται από δηµόσιους
υπάλληλους αλλά από κακοπληρωµένους
συµβασιούχους, ενώ παράλληλα διακινείται
δηµόσιο χρήµα µε αδιαφανείς διαδικασίες
από ένα πολιτικό σύστηµα που έχει πολλές
φορές κατηγορηθεί για πελατειακές σχέσεις.
Σηµειώνεται ότι στο πλαίσιο αυτό κατατέθηκε
σχετική ερώτηση στη Βουλή.
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

9 Δεκεμβρίου 2013, 09:47:53
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
09/12/2013
Τι σου προσφέρει ο ΕΟΠΥΥ;

του Βασίλη Βενιζέλου.

Ισχυρίζομαι με πάθος ότι το πιο «δυνατό» μέρος του νέου, εξαιρετικού βιβλίου του επίκουρου καθηγητή Πολιτικής της Υγείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Κυριάκου Σουλιώτη -με τίτλο «Η δημόσια ασφάλιση υγείας στην Ελλάδα - Από το αδιανόητο στο αυτονόητο», το οποίο μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Παπαζήση»- είναι εκείνο το μέρος το οποίο αναφέρεται στην περιπέτεια του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στη χώρα μας μετά τον Ιανουάριο του 2012.

Ο φίλτατος Κυριάκος Σουλιώτης υπογραμμίζει ότι μόλις το... 8% των συνολικών δαπανών του ΕΟΠΥΥ αφορούν την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και, έτσι, τα νοικοκυριά αναλαμβάνουν από ιδίοις πόροις σε ποσοστό υψηλότερο του 40% το κόστος της ιατρικής επίσκεψης και έχουν περιορίσει κατά 60% τη χρήση υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, ακριβώς εξαιτίας της εκτόξευσης της σχετικής ιδιωτικής δαπάνης στα ύψη.

Ο ίδιος αναφέρει ότι, πέραν του ιδιωτικού κόστους για τη χρήση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στη χώρα μας, ο περιορισμός της χρήσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών από τα νοικοκυριά οφείλεται επίσης στις δυσκολίες τα οποία αυτά αντιμετωπίζουν στην πρόσβασή τους σε αυτές τις υπηρεσίες.

Ίσως θα πρέπει να υπενθυμίσουμε εδώ ότι οι παρατηρήσεις του Κυριάκου Σουλιώτη διασταυρώνονται με την παρατήρηση του καθηγητή Οικονομικών της Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιάννη Υφαντόπουλου, σύμφωνα με την οποία οι δημόσιες δαπάνες Υγείας οι οποίες κατευθύνονται στην πρόληψη έχουν μειωθεί κατά... 40% τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, γεγονός το οποίο συνιστά, σύμφωνα πάντα με τον Γιάννη Υφαντόπουλο ένα «μείζον οικονομικό παράδοξο».

Στο ίδιο μέρος του βιβλίου του, εκείνο το οποίο αναφέρεται στον ΕΟΠΥΥ, ο Κυριάκος Σουλιώτης, ο οποίος υπήρξε ένας από τους δύο αντιπροέδρους του Οργανισμού από την ίδρυση του τελευταίου, επαναλαμβάνει την πολύ σημαντική πρότασή του σχετικά με τη ριζική αλλαγή του μοντέλου χρηματοδότησης της δημόσιας ασφάλισης υγείας στη χώρα μας.

Ο Κυριάκος Σουλιώτης σημειώνει, λοιπόν, ότι, δεδομένων της συνεχιζόμενης ύφεσης στην ελληνική οικονομία και της διογκούμενης ανεργίας η οποία σοβεί στη χώρα, είναι η ώρα για να αποσυνδεθεί επιτέλους η δημόσια ασφάλιση υγείας από το εργασιακό status των κατοίκων της χώρας.

Ο αγαπητός φίλος Κυριάκος Σουλιώτης προτείνει η δημόσια ασφάλιση υγείας να αφορά αποκλειστικά και μόνον το status του πολίτη και του κατοίκου της χώρας, συνεπώς η δημόσια ασφάλιση υγείας να χρηματοδοτείται όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό και τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών, όπως ισχύει σήμερα, αλλά αποκλειστικά και μόνον από τον κρατικό προϋπολογισμό, με βάση το ατομικό εισόδημα και τη σχετική φοροδοτική ικανότητα ενός εκάστου φορολογουμένου.


Τα πλεονεκτήματα της πρότασης του Κυριάκου Σουλιώτη είναι περισσότερο από προφανή, αλλά το εξαιρετικό βιβλίο του έχει την ατυχία τελικά, και όχι την τύχη όπως θα φανταζόμασταν όλοι μας, να εκδίδεται μέσα σε μία χρονική συγκυρία στην οποία στο χώρο της Υγείας κυριαρχεί το θέμα των μελλοντικών εργασιακών σχέσεων των γιατρών του ΕΟΠΥΥ στη νέα, αναμορφωμένη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και όχι το θέμα της ενίσχυσης αυτής της ιδίας της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, τόσο μέσω ενός νέου χρηματοδοτικού και διοικητικού μοντέλου για αυτήν όσο και μέσω της ενίσχυσης εκείνου του μέρους των δημοσίων δαπανών υγείας οι οποίες κατευθύνονται στο πρωτοβάθμιο τμήμα του δημοσίου συστήματος Υγείας της χώρας μας...

Καλή ανάγνωση!

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

21 Φεβρουαρίου 2014, 22:49:59
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Η εισήγηση του κ. Λιαρόπουλου στο αυριανό συνέδριο της ΔΡΑΣΗΣ:

Πώς θα φροντίσουμε την Υγεία:Η Εθνική Ασφάλιση Υγείας
Λυκούργος Λιαρόπουλος, 24/02/2014

            

Έχει ειπωθεί και είναι αλήθεια ότι κάθε κρίση κρύβει και μια ευκαιρία. Η ευκαιρία δεν πέφτει από τον ουρανό, αλλά πρέπει να τη βρούμε. Η κρίση που άρχισε στην Ελλάδα το 2009, μέσα σε όλα τα άλλα, ανέδειξε το σοβαρό πρόβλημα με την ασφάλιση υγείας. Ήδη δυο εκατομμύρια συμπολίτες μας έχουν ήδη χάσει, η πρόκειται να χάσουν σύντομα, τη λεγομένη «ασφαλιστική ικανότητα». Με απλά λόγια αν χρειαστούν φάρμακα η υπηρεσίες υγείας θα πρέπει να πληρώσουν. Για όλους σχεδόν αυτό είναι αδύνατον. Ακόμη χειρότερο, όσοι εργάζονται ακόμη έχουν επίσης πρόβλημα αφού οι ασφαλιστικές εισφορές δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών.

Το πρόβλημα προϋπήρχε, αλλά τώρα αποκαλύφθηκε η πλήρης έκταση του. Αυτό που φαίνεται είναι το επιφαινόμενο, η έλλειψη ασφάλισης. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι στη χώρα μας, όπως και σε αρκετές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, και στις ΗΠΑ, η ασφάλιση υγείας εξαρτάται από το αν εργάζεται κανείς για να εισφέρει στο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης. Σε άλλες χώρες, όπως στη Βρετανία, τις Σκανδιναβικές χώρες και τον Καναδά, υπάρχει καθολική κάλυψη με Εθνική Ασφάλιση Υγείας από φορολογικά έσοδα.

Η διαφορά που μέχρι πριν από 20 χρόνια ήταν περισσότερο ιδεολογική και πολιτική, τώρα απέκτησε άλλη υπόσταση. Στο κλίμα της Παγκοσμιοποίησης η Εργασία ως συντελεστής παραγωγής εθνικού εισοδήματος κατακτά ολοένα μικρότερο μερίδιο. Συνεπώς, η συμβολή του συνόλου των παραγωγικών δυνάμεων, όπως το Κεφάλαιο και η Γη γίνεται ολοένα πιο απαραίτητη. Το ότι η Εργασία δεν μπορεί πλέον να σηκώσει το βάρος είναι η μία πλευρά. Η άλλη είναι ότι η διόγκωση του εργατικού κόστους βλάπτει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Συνεπώς, η εξάρτηση της ασφάλισης από εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών αποκτά σημαντική οικονομική και ηθική σημασία.

Η μελέτη μας μέχρι σήμερα έχει δείξει ότι για την Ελλάδα η μετάπτωση σε ένα σύστημα Εθνικής Ασφάλισης θα είναι ουσιαστικά υπόθεση 2-2,5 % του ΑΕΠ. Τόσα θα «λείψουν» αν καταργηθούν άμεσα και συνολικά οι εισφορές υγείας, που για το ΙΚΑ ανέρχονται σε 7,65% της μισθοδοσίας. Επεξεργαζόμαστε τώρα τα σενάρια επιστροφής στα κρατικά ταμεία πόρων από τις εξής πηγές:

• Αυξημένα φορολογικά έσοδα από φορολογία κερδών και εισοδημάτων εργοδοτών και εργαζομένων

• Αυξημένο ΦΠΑ από την αύξηση της κατανάλωσης των νοικοκυριών και την επένδυση των κερδών

• Αυξημένα έσοδα από την αύξηση του ΑΕΠ, λόγω βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας με το νέο πολλαπλασιαστή Blanchard.

Τα μακροοικονομικά σενάρια είναι σε επεξεργασία, αλλά τα €4-5 δις που θα «λείψουν» σε πρώτη φάση δεν κρίνονται ως εμπόδιο για τη σημαντική αυτή μεταρρύθμιση. Άλλωστε, υπάρχει «στο τραπέζι» και η σταδιακή εφαρμογή του, με αρχή από τους ανασφάλιστους, που θα μπορούσαν να καλυφτούν άνετα από μέρος του «πρωτογενούς πλεονάσματος» και από την «άσπρη τρύπα» που όλως «αιφνιδίως» μας …προέκυψε την Κυριακή 23/2/14.

Ο Λυκούργος Λιαρόπουλος είναι Καθηγητής Οργάνωσης και Οικονομικών της Υγείας


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 25 Φεβρουαρίου 2014, 22:50:29 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
9 Απαντήσεις
9307 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13 Μαρτίου 2012, 16:26:12
από Gatekeeper
0 Απαντήσεις
6536 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 3 Μαρτίου 2014, 21:13:48
από Argirios Argiriou
1 Απαντήσεις
3413 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22 Οκτωβρίου 2014, 16:11:17
από Δ. Κουναλάκης
0 Απαντήσεις
7305 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 8 Ιανουαρίου 2015, 17:30:28
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
4601 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12 Σεπτεμβρίου 2016, 07:29:26
από Argirios Argiriou