Σάββατο, 16 Μαΐου 2015
Διαφωνίες για τον νόμο που τους επικουρικούς -επιμελητές γιατρούς
Οι διαφωνίες για το νόμο που αφορά τους επικουρικούς – επιμελητές γιατρούς (πιο συγκεντρωτικά) είναι:
1) Η κατάργηση της προϋπηρεσίας (με τον θεσμό των επικουρικών) επιφέρει αφόρητες δυσκολίες στην πλειοψηφία των συναδέλφων να συνεχίσουν να τον υπηρετούν (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
Είσοδος)
2) Με την εμμονή του υπουργείου στο σύστημα επιλογής δύο ΥΠΕ και όχι συγκεκριμένων μονάδων έχουν εκτεθεί οι δυσκολίες για τους συναδέλφους (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
Είσοδος) Υπάρχει όμως και κάτι βασικό που μάλλον διαφεύγει των εμπνευστών του νόμου και αντίκειται στις επιδιώξεις τους. Η 2η ΥΠΕ που μετράει από Πειραιά έως Καστελόριζο και από Λήμνο έως Κάρπαθο-Βόρειο και νότιο Αιγαίο- δεν θα είναι,μάλλον, επιλογή για τους συναδέλφους (προφανής ο λόγος) με αποτέλεσμα την μη στελέχωση περιφερειακών της μονάδων. Το αποτέλεσμα: δεν θα υφίστανται μόνον τα παλιά κενά αλλά, διώχνοντας και τους συναδέλφους που εδώ και έτη υπηρετούν στα νησιά θα δημιουργηθούν και άλλα πιο σημαντικά κενά.
3) Οι περισσότεροι των συναδέλφων που θίγονταιμε αυτόν τον νόμο ήδη υπηρετούν 2, 3 ή και παραπάνω έτη σε νοσοκομειακές μονάδες ή ΚΥ της περιφέρειας, έχοντας τα συνειδητά επιλέξει. Άρα γνωρίζουν κλινικές, τμήματα ή εργαστήρια πολύ καλύτερα από έναν νέο συνάδελφο και, έμμεσα, έχουν αξιολογηθεί ως επαρκείς και λειτουργικοί στις υγειονομικές μονάδες που έχουν θητεύσει ως επικουρικοί επιμελητές. Συμπέρασμα όλων αυτών είναι ότι για τους γιατρούς που δέχτηκαν, στους χαλεπούς καιρούς του ΕΣΥ όταν η πλειοψηφίαέφευγε εξωτερικό, να καλύψουν τα κενά στην περιφέρεια και αποδείχτηκαν άκρως λειτουργικοί στα καθήκοντά τους, ο καινούργιος νόμος, απαξιώνοντας τους πρώτα ως επιστήμονες, τους διώχνει έμμεσα,διαγράφοντας το σύνολο της προσφοράς.
4) Η κατάργηση της διαφάνειας (μέσω των προκηρύξεων οι οποίες αναρτώνταν στο διαδίκτυο), πέρα από δυσλειτουργικό σύστημα (δηλ. θα τηλεφωνούν στον κάθε συνάδελφο από το υπουργείο και θα περιμένουν εκείνη την στιγμή να αποφασίσει άν θα πάει Σύρο ή Κάρπαθο?) αφήνει και πολλά σενάρια ρουσφετολογικών και βυσματικών τοποθετήσεων γιατρών και αδικίες σε βάρος ατόμων που δεν έχουν πρόσβαση σε υπουργείο ή βο(υ)λευτικά γραφεία. Το έργο το έχουμε δείκαι σε όχι πολύ παλαιότερους καιρούς.
5) Συνδικαλιστικά ανήκουμε (οι θητεύοντεςστα νοσοκομεία) στις τοπικές ενώσεις νοσοκομειακών ιατρών, άρα και στην ΟΕΝΓΕ, η οποία περιέργως επιδοκιμάζει(από ότι μάθαμε-με εξαίρεση ελάχιστων συναδέλφων προέδρων τοπικών ενώσεων) τα πεπραγμένα του υπουργείου για τους επικουρικούς και αφήνει την ιατρική αξιοπρέπεια έρμαιο στις διαθέσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας να χρησιμοποιεί ως «μπάλωμα» και εκβιαστικά τους επικουρικούς γιατρούς οι οποίοι και εξειδικευμένοι είναι και θητεία έχουν στο ΕΣΥ και οι θυσίες που έχουν υποστεί (πληρώνουν δεύτερα νοίκια, αεροπλάνα, πλοία, και το κόστος της απουσίας τους από την οικογένεια) είναι δυσανάλογες με το λειτούργημα που επιτελούν.
Δηλώνουμε ότι εμείς (οι επικουρικοί γιατροί) θεωρούμε δικαίως ότι είμαστε ισότιμοι συνάδελφοι στο ΕΣΥ με όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους και δεν θα δεχτούμε να γίνουμε «εργαλεία κάλυψης», προσωρινά, των πάγιων ιατρικών αναγκών καμιάς ηγεσίας του υπουργείου υγείας. Θα επιδιώξουμε συνάντηση με το υπουργείο ΑΜΕΣΑ εκθέτοντας αντικειμενικούς προβληματισμούς και παράπονα.
Στάμος Χαρίλαος MD, Phd
Ιατρός Παθολογοανατόμος
Επικουρικός Επιμελητής Β΄ στο ΓΝ Ρόδου
Από Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
Είσοδος