Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ
ΕΝ.Ι. - Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
GirousisN:
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ αισθάνεται πλήρως δικαιωμένο από την υπ’αριθμό 1874 απόφαση του ΣτΕ, για την ερμηνεία της οποίας λάβαμε διεξοδική ενημέρωση από το νομικό σύμβουλο της Ένωσης, κ Παπουτσάκη Αχιλλέα :
Με την υπ’αριθμ.1874/2017 απόφαση του ΣτΕ ακυρώθηκαν αποφάσεις του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ, που έλαβαν χώρα το 2012 (752/26.10.2012 και 805/14.11.2012) και με τις οποίες αποφασίσθηκε η μείωση τιμών ορισμένων εξετάσεων (μαγνητικών και αξονικών τομογραφιών, μικροβιολογικών, βιοχημικών, ορμονολογικών και ανοσολογικών) ως ανυπόστατες και ακυρωτέες, αφενός επειδή εκδόθηκαν από αναρμόδια αρχή (ΔΣ ΕΟΠΥΥ), καθώς δεν υπάρχει διάταξη, που να παρέχει τέτοια αρμοδιότητα στον ΕΟΠΥΥ, αφετέρου διότι, ενώ θεσπίζουν νέους κανόνες που αφορούν αόριστο αριθμό προσώπων και άρα είναι κανονιστικές, ουδέποτε δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Από την απόφαση αύτη προκύπτουν τα εξής:
1. το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ αποφάσισε την μείωση των τιμών του κρατικού τιμολογίου παρανόμως και χωρίς να έχει καμία τέτοια αρμοδιότητα,
2. οι αποφάσεις αυτές και οι σχετικές μειώσεις που εισήγαγαν είναι ανυπόστατες,
3. μη υφισταμένων νομίμως των μειωμένων τιμών, ισχύουν αυτοδικαίως οι τιμές του κρατικού τιμολογίου προ των επίμαχων μειώσεων,
4. εκ του λόγου αυτού οι ιατροί διατηρούν ενεργό αξίωση να αμειφθούν βάσει των τιμών του κρατικού τιμολογίου προ των επίμαχων μειώσεων,
5. πρέπει να γίνει επανυπολογισμός των οφειλών rebate και clawback για το διάστημα κατά το οποίο εφαρμόσθηκαν οι άκυρες μειωμένες τιμές ακριβώς διότι ο αρχικός υπολογισμός τους στηρίζεται σ’αυτές δηλ. σε οικονομικό υπόβαθρο που κρίθηκε παράνομο και
6. εξ αυτού του λόγου ο συμψηφισμός απαιτήσεων των ιατρών ετών 2012-2015 με χρεώσεις από clawback και rebate ετών 2013-2015, που επιχειρείται από τον ΕΟΠΥΥ, στηρίζεται σε οικονομικά μεγέθη που δεν ισχύουν πλέον και έτσι δεν μπορεί να διενεργηθεί μέχρι να γίνει νέα εκκαθάριση δηλ. επανυπολογισμός των απαιτήσεων των ιατρών και των χρεώσεων clawback–rebate επί τη βάσει των τιμών προ των παρανόμων μειώσεων.
Συμπερασματικά, οι αποφάσεις της διοίκησης του ΕΟΠΥΥ ( πλαίσιο επισκέψεων, συμψηφισμός οφειλών, παρέμβαση στον τρόπο συνταγογράφησης και ιατρικής πράξης ) θεωρούνται καταχρηστικές, εκτός πλαισίου νομιμότητας και εξουσιοδοτικής αρμοδιότητας διότι εισάγουν νέους κανόνες δικαίου, οι οποίοι καταστρατηγούν τους όρους της υφιστάμενης σύμβασης.
Η απόσυρση των αλλαγών στο πλαίσιο επίσκεψης / συνταγογράφησης και του τελεσίγραφου του συμψηφισμού οφειλών με clawback τίθεται εκ νέου ως αίτημα της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ, με ρητή επιφύλαξη των νόμιμων μας δικαιωμάτων.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Argirios Argiriou:
24-11-2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για άλλη μια φορά παρατηρούμε έκπληκτοι την ηγεσία του ΥΥΚΑ και τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ να μιλάει για πλεονάσματα και πληρωμές που δεν γνωρίζουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί μας ! Εμείς το μόνο που βιώνουμε καθημερινά είναι τα κουρέματα των δεδουλευμένων μας που μας παρακρατούνται εκβιαστικά είτε με τη μορφή προστίμων ( για διοικητικούς λόγους ή γιατί δεν ψηφιοποιείται ευανάγνωστα ένα παραπεμπτικό από το κέντρο παραλαβής;; ) είτε με τη μορφή ποσοστιαίων κουρεμάτων ληξιπρόθεσμων οφειλών, clawback, rebate λόγω έλλειψης ορθολογικού προϋπολογισμού του Οργανισμού. Το μαρτυρούν οι άδειοι λογαριασμοί μας και το σημαντικό ποσοστό ακάλυπτων υποχρεώσεων μας, εξ αιτίας της μη έγκαιρης πληρωμής των πολλαπλώς κουρεμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς τους γιατρούς.
Παραμένει αλώβητη η καταχρηστική συμπεριφορά του ΕΟΠΥΥ απέναντι στο ατομικό εισόδημα ή την προσωπική περιουσία των συμβεβλημένων ιατρών με την οποία επιχειρείται η άσκηση κοινωνικής πολιτικής με «ξένα κόλλυβα», μέσω της οικονομικής εξαθλίωσης επιστημονικού προσωπικού με υψηλή κατάρτιση και παροχή υπηρεσιών υγείας, η οποία αμείβεται στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση με 2-5πλάσιες αμοιβές.
Με την τιμητική συμμετοχή μας στο 6ο Συνέδριο Ασθενών, για την οποία ευχαριστούμε ιδιαίτερα την οργανωτική του επιτροπή, είχαμε την ευκαιρία να αντιληφθούμε ότι η ίδια ακριβώς ανάλγητη πολιτική εφαρμόζεται από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ με τις οριζόντιες περικοπές στην αποζημίωση των αναλωσίμων υλικών και παροχών σε ασφαλισμένους που πάσχουν από σοβαρές χρόνιες παθήσεις.
Οι πολύτιμες εισφορές των συνταξιούχων και των ασφαλισμένων μέσω ενός πανάκριβου ΕΦΚΑ, δεν εξυπηρετούν ούτε τους λειτουργούς ούτε τους χρήστες του συστήματος.
Με την αύξηση της εποπτείας και παρεμβατισμού του ΥΥΚΑ στη διοίκηση και την οικονομική διαχείριση του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ μέσω του ΠΔ121 ( 09/10/2017 ), σε συνδυασμό με τη δεδηλωμένη «μεροληψία» του υπέρ του κρατικού φορέα και υπέρ της παρεμβατικής διάθεσής του στον περιορισμό της ελεύθερης επιλογής του ιατρού από τον ασθενή, οφείλουμε να εκπέμψουμε σήμα κινδύνου για το επικείμενο λουκέτο στο δίκτυο των συμβεβλημένων ιατρών, το οποίο θα εξαναγκαστεί σύντομα να προβεί σε έρευνα αλλαγής χώρας διαμονής και άσκησης ιατρικού έργου.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα το σχεδιασμό της ΠΦΥ με ανοιχτούς όρους μετά από διαβούλευση με την Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ, να φροντίζει να εκπληρώνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και όχι να καταφεύγει σε ανούσιες βερμπαλιστικές προσεγγίσεις για πλεονάσματα και αόρατες πληρωμές, που πολλές φορές εκκαθαρίζονται εκβιαστικά με καταχρηστικούς συμψηφισμούς ή κουρεύονται με αναίτια και άδικα πρόστιμα.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο,
Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Άννα Μαστοράκου Χρήστος Παπασιδέρης
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Argirios Argiriou:
'' Το 37% δήλωσε ότι απευθύνεται σε συμβεβλημένο ιδιώτη γιατρό για ιατρική φροντίδα, το 23% σε μη συμβεβλημένο ιδιώτη γιατρό, το 19% στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων, το 7% στα δημόσια Πολυϊατρεία και Κέντρα Υγείας του ΠΕΔΥ. ''
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
( Και όμως το Κράτος χρηματοδοτεί τα δημόσια Πολυιατρεία του ΠΕΔΥ πολύ περισσότερο από ότι τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιδιώτες Ιατρούς ).
Νομίζω ότι η παραπάνω έρευνα, της οποίας οι συγγραφείς δεν έχουν καμιά σχέση με τους συμβεβλημένους Ιατρούς του ΕΟΠΥΥ, πρέπει να χρησιμοποιηθεί από την ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ στις συζητήσεις της με το Κράτος.
Denominator:
Αν υπολογίσουμε ότι το 29% (φόρος) + >30% (ασφάλιση) πηγαίνει στο κράτος, με τις σημερινές συμβάσεις των ιδιωτών με τον ΕΟΠΥΥ κάθε ασθενής κοστίζει λιγότερο από 4 ευρώ.
Μία Το.Μ.Υ., με 4 γιατρούς και 4 λοιπό προσωπικό θα κοστίζει 1.600 x 4 (γιατροί) + 800 x 4 (λοιπό προσωπικό) σίγουρα πάνω από 10.000 ευρώ (υποθέτω ότι φόροι και ασφάλεια προσωπικού είναι ανταποδοτικά για το κράτος, όπως και στους ιδιώτες και ότι τα λειτουργικά έξοδα είναι λίγα κατοστάρικα το μήνα...). Για να έχουμε ένα ανταγωνιστικό κόστος θα πρέπει οι γιατροί της Το.Μ.Υ. να εξετάζουν περί τα 2.500 περιστατικά το μήνα, ή περί τα 110-120 την ημέρα, με δεδομένη την πενθήμερη λειτουργία και το 7ωρο ημερήσιας απασχόλησης. Αυτό σημαίνει ότι κάθε βάρδια πρέπει να βγάζει 30 περιστατικά, γεγονός οριακό (με τα κριτήρια ποιότητας του ΕΟΠΥΥ οι γιατροί θα πρέπει να βλέπουν 4 ασθενείς την ώρα κατά μέσο όρο).
Από την πιο πάνω πρόχειρη ανάλυση φαίνεται ότι αν μία Το.Μ.Υ. σε πλήρη ανάπτυξη δεν μπορεί να ανταπεξέλθει με ένα προϋπολογισμό 15.000 ευρώ το μήνα (υπολογίζω μεικτές αποδοχές) παράγοντας το μέγιστο της απόδοσης, δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα, με βάση τα δεδομένα που ο ίδιος ο ΕΟΠΥΥ έχει καθορίσει.
Argirios Argiriou:
Δεν είναι μόνο ότι οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ Ιατροί βγαίνουν πολύ φθηνότερα στο Κράτος.
Είναι πάνω από όλα ότι έχουν κάθε λόγο να είναι σωστοί προς τους Ασθενείς τους γιατί πληρώνονται κατά κεφαλή. Για αυτό και τους προτιμούν οι Ασθενείς.
Ενώ οι άλλοι που θα δουλεύουν στα ΤΟΜΥ είτε είναι σωστοί είτε δεν είναι θα βγάζουν τα ίδια...
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση