Θέματα Εργασίας > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
Πρόταση για αλλαγές στο Σύστημα Υγείας
Argirios Argiriou:
Health Daily (HD), 17-10-2013.
Συνέντευξη του Βασίλειου Κοντού, Κοσμήτορα της Εθνικής Σχολής ∆ημόσιας Υγείας.
« OΣΟ ∆ΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ «Υ∆ΡΟΚΕΦΑΛΕΣ» ∆ΟΜΕΣ ΠΦΥ, ΤΟΣΟ ΘΑ ∆ΥΝΑΜΙΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ»
[spoiler]HD: Κατά γενική ομολογία η παρούσα εποχή είναι ιδιαίτερα δύσκολη,
τόσο για την εκπαίδευση όσο και για την υγεία. Για ένα τόσο δύσκολο
μείγμα χρειάζεται ταυτόχρονα στρατηγική και όραμα. Ποια είναι η
στρατηγική και παράλληλα ποιο το όραμα για την ΕΣ∆Υ, την εκπαίδευση
και την προαγωγή της υγείας;
Το πρόβλημα με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι σύνθετο. Πολλά ιδρύματα
δεν έχουν αποσαφηνίσει τι είδους παιδεία επιδιώκουν να παράσχουν, με βάση
το γεγονός ότι απώτερος στόχος είναι να δημιουργήσουν καλύτερους πολίτες
και δευτερευόντως καλύτερους επαγγελματίες. Ιδίως στο θέμα της Υγείας, η
οποία αντιμετωπίζει κρίση, δεν θα πρέπει να μιλάμε πια για επαγγελματίες,
δηλαδή καλούς εκτελεστές κάποιων έργων, αλλά να επαναφέρουμε την
έννοια «λειτουργός». H λέξη αυτή ενέχει την ιδιαίτερη αυτή ευθύνη, την τόσο
σημαντική για τον ευαίσθητο χώρο της Υγείας.
Όσο για την επιστημονική επάρκεια, αυτή την επιτυγχάνουμε στην ΕΣ∆Υ μέσα
από το υψηλό επίπεδο των διδασκομένων μαθημάτων, αλλά και μέσα από τη
διεπιστημονικότητα. Στην ΕΣ∆Υ σήμερα διδάσκουν καθηγητές από πολλούς
τομείς εκτός ιατρικής, τομείς που είναι απαραίτητοι για κάποιον που θέλει να
εργαστεί πάνω στη ∆ημόσια Υγεία.
Μια που μιλήσατε, όμως, για στρατηγική και όραμα, θα ήθελα να πω ότι
η ∆ημόσια Υγεία θα μπορούσε να παρομοιαστεί με την ελιά: τη φυτεύει η
μια γενιά, την κλαδεύει η επόμενη και την καρπούται η μεθεπόμενη. Αυτό
σημαίνει ότι για να αποδώσουν πλήρως τους καρπούς τους τα μέτρα που
λαμβάνονται στην παρούσα στιγμή στον χώρο της ∆ημόσιας Υγείας, θα πρέπει
να περάσει εύλογο χρονικό διάστημα.
HD: Πώς βλέπετε το εγχείρημα του ΕΟΠΥΥ υπό το φως της λιτότητας και
της κάθετης μείωσης των εισροών του;
Η δημιουργία και λειτουργία του ΕΟΠΥΥ έχει εξελιχθεί σε ένα τεράστιο
πρόβλημα. Από τη στιγμή που τα ασφαλιστικά ταμεία εξαρθρώθηκαν, ο
ΕΟΠΥΥ έπρεπε στην ουσία να λειτουργεί χωρίς χρηματοδότηση και αυτό όλοι
το γνώριζαν. Επομένως, όλα ήταν θέμα χρόνου.
Οι προτάσεις αναδιάρθρωσης επιχειρούν να διορθώσουν τα πράγματα ως ένα
βαθμό, όμως όσο η στρόφιγγα της χρηματοδότησης κλείνει από τα ταμεία, η
βιωσιμότητα του εγχειρήματος θα απειλείται, εκτός φυσικά και αν βρεθούν
άλλες πηγές.
Μια που μιλάμε για πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, θα πρέπει να
επισημάνουμε και το εξής: Όσο δημιουργούμε «υδροκέφαλες» δομές ΠΦΥ,
τόσο θα δυναμιτίζουμε την αποτελεσματικότητα στην περίθαλψη και θα
θέτουμε συνεχώς εμπόδια στην πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν. Χρειάζεται
εδώ να επαναλάβω το γνωστό, αλλά εξαιρετικά παραστατικό παράδειγμα με
τους αξονικούς τομογράφους:
Η Θεσσαλονίκη, στην οποία διέμενα παλαιότερα, είχε όσους τομογράφους
είχε όλη η Γερμανία. Κάποιος όμως έδωσε την άδεια να δημιουργηθούν αυτά,
τα οποία σήμερα κατακρίνουμε και τα οποία βουλιάζουν το σύστημα υγείας.
HD: Τελευταία βλέπουμε κάποιες
αξιόλογες κινήσεις στην ελληνική
φαρμακοβιομηχανία, είτε
αυτές αφορούν νέα προϊόντα
είτε αφορούν συμμαχίες με
πολυεθνικές για την παραγωγή,
συσκευασία ή διάθεση προϊόντων.
Πώς σχολιάζετε αυτές τις κινήσεις;
Οι ελληνικές φαρμακευτικές
επιχειρήσεις ήταν πάντα κατά
κανόνα πολύ νοικοκυρεμένες,
με σημαντικό ερευνητικό έργο
και πολύ καλά προϊόντα. Όμως
πώς αυτές οι επιχειρήσεις
μπορούν να ανταγωνιστούν
πολυεθνικούς κολοσσούς, όταν
για παράδειγμα κατεβαίνουν σε
διεθνείς διαγωνισμούς; Είναι για
μένα άθλος το γεγονός ότι μερικές
ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες
καταφέρνουν να επιβιώνουν σε αυτές
τις συνθήκες παγκοσμιοποίησης,
να παράγουν νέα προϊόντα και
να επιδιώκουν συμπράξεις και
συμμαχίες.
Αυτό δείχνει το δυναμικό που έχουν
αυτές οι επιχειρήσεις, το οποίο
δυστυχώς συμπιέζεται από πολλούς
παράγοντες και οξύνεται από την
παρούσα κρίση.
HD: Οι επιδημίες, οι οποίες διογκώνονται λόγω κρίσης στη χώρα μας,
εκτός από κίνδυνο για τους πολίτες, κοστίζουν σημαντικά και στο
σύστημα υγείας. Ωστόσο η Πολιτεία δεν δείχνει αποφασιστικότητα στο να
αντιμετωπίσει δραστικά το πρόβλημα. Ποια η γνώμη σας;
Το πρόβλημα των επιδημιών και της αντιμετώπισής τους, λόγω της
μετανάστευσης και της οικονομικής κρίσης, δεν αποτελεί ελληνική
ιδιαιτερότητα, αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα και ως τέτοιο θα έπρεπε να
αντιμετωπιστεί.
Όμως, σε κάθε κρίση, λέγεται ότι υπάρχουν κάποιοι που ωφελούνται. Θα
πρέπει λοιπόν να δούμε ότι ο «σκληρός πυρήνας» της Ε.Ε. κερδίζει από τις
επιδημίες, μέσω χρηματοδοτήσεων, πώλησης φαρμάκων κ.ά. Για παράδειγμα,
η Βρετανία πήρε μόνο για την καταπολέμηση της νόσου των «τρελλών
αγελάδων» τόσες επιδοτήσεις, όσες είχε λάβει για όλες τις άλλες επιδημίες μαζί.
Όσον αφορά το θέμα της επιβάρυνσης των συστημάτων υγείας, γνωρίζουμε
ότι, σε γενικές γραμμές, η πρόληψη μιας επιδημίας μπορεί να έχει κόστος 1/20
του συνολικού κόστους που θα είχαν τα όποια κατασταλτικά μέτρα που θα
εφαρμόζονταν στην περίπτωση ξεσπάσματος της επιδημίας. Ας πάρουμε για
παράδειγμα τον ιό του ∆υτικού Νείλου: Αυτή τη στιγμή είμαστε υποχρεωμένοι
να ελέγχουμε όλους τους αιμοδότες για τον ιό αυτό. Το κόστος είναι τέτοιο, που
θα ήταν πιο συμφέρον να αγοράζουμε όλο το αίμα από το εξωτερικό. Αυτό
δείχνει πόσο σημαντική είναι η στρατηγική ∆ημόσιας Υγείας για την Πολιτεία.
Η Εθνική Σχολή ∆ημόσιας Υγείας, που ιδρύθηκε το 1929 από τον Ελευθέριο
Βενιζέλο με πρόταση της Κοινωνίας των Εθνών, υπήρξε μια από τις πρώτες
Υγειονομικές Σχολές της Ευρώπης, με στόχο την πρόληψη των νοσημάτων
και την προαγωγή της ∆ημόσιας Υγείας. Το ενδιαφέρον είναι ότι όταν
δημιουργήθηκε η σχολή, υπήρχε έξαρση μολυσματικών ασθενειών στη χώρα
μας, όπως ελονοσία και φυματίωση. Σήμερα ξυπνούν και πάλι επιδημίες,
πολλές από τις οποίες είχαν ξεχαστεί. Η Σχολή λοιπόν καλείται να ξαναγίνει και
υγειονομική, για να αντιμετωπίσει μια σειρά από προβλήματα που αφορούν
τη δημόσια υγεία και τα οποία διογκώνονται. Καλούμαστε λοιπόν να πάρουμε
άμεσα μέτρα για μια σειρά από επείγοντα θέματα, όπως π.χ. για τον ιό της
λύσσας, ο οποίος ξεκίνησε από την περιοχή του Μέλανα ∆ρυμού πριν μερικά
χρόνια και διασπείρεται στον Νότο, έχοντας ήδη εδώ και καιρό μπει για τα
καλά στη χώρα μας. Παρά την ενημέρωση που είχαμε από τις γειτονικές χώρες
(Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία) για τα περιστατικά λύσσας που καταγράφονται,
η Ελλάδα δεν πήρε κανένα προστατευτικό μέτρο. Έτσι σήμερα φθάσαμε να
έχουμε κρούσματα λύσσας σε ζώα στη Βόρειο Ελλάδα, κρούσματα τα οποία
εμφανίζονται όλο και πιο Νότια στην ηπειρωτική χώρα.
HD: Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε
να δημοσιεύονται αρκετές έρευνες
της ΕΣ∆Υ, οι οποίες έχουν αναδείξει
σημαντικά θέματα της ελληνικής
πραγματικότητας στον χώρο
της Υγείας. Σε ποιους τομείς θα
κατευθύνει η σχολή το ερευνητικό
της έργο στο προσεχές διάστημα;
Θίξατε ένα πολύ καίριο θέμα, το θέμα
της έρευνας, για το οποίο, δυστυχώς,
τα προγνωστικά είναι πολύ δυσμενή.
∆εν ξέρω πόσοι γνωρίζουν ότι το
ποσοστό του ΑΕΠ της χώρας που
πηγαίνει για έρευνα, ανεξαρτήτως
τομέα, τα τελευταία τρία χρόνια είναι
0%. Οι μόνες έρευνες που γίνονται
είναι όσες χρηματοδοτούνται μέσω
των ΕΣΠΑ, που είναι ένα ελάχιστο
ποσοστό, καθώς και οι έρευνες που
έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση
από τον ιδιωτικό τομέα. Οι λόγοι δεν
είναι μόνο οικονομικοί, αλλά και
γραφειοκρατίας.
Ας δούμε ένα χαρακτηριστικό
παράδειγμα: Στο πρόγραμμα αριστείας
«Θαλής», που είναι ένα από τα
σημαντικά ερευνητικά προγράμματα
που έχει η χώρα μας, εγκρίθηκε το
Σεπτέμβριο του 2009 ένα πρόγραμμα
της ΕΣ∆Υ, με βαθμό 3,96 (με άριστα
το 4).
Το 2009 άλλαξε η κυβέρνηση και
συνεπώς και ο υπεύθυνος των
προγραμμάτων και αποφασίστηκε τα
προγράμματα, εγκεκριμένα και μη, να
κρίνονται όχι μόνο από Έλληνες, αλλά
και από ξένους κριτές. Το πρόγραμμα
έπρεπε να χρηματοδοτηθεί στις αρχές
του 2010, όμως η επανάκριση από
τους ξένους τελείωσε το 2011.
Όμως, όταν ένα πρόγραμμα από την
ημέρα που υποβάλλεται χρειάζεται
τέσσερα χρόνια για να κριθεί, είναι
αδύνατο πρακτικά να διατηρήσει την
ίδια ερευνητική ομάδα.
Εάν όμως αλλάξει η ομάδα, πρέπει
να γίνει νέα διαδικασία που διαρκεί
μήνες. Υπάρχει όμως και συνέχεια
στο παράδειγμα που σας αναφέρω:
Το πρόγραμμα εγκρίθηκε τελικώς,
δόθηκε το 15% ως προκαταβολή και
μέχρι σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί
ούτε καν οι διαγωνισμοί για την
προμήθεια αναλωσίμων.
Όλο αυτό που σας περιέγραψα δείχνει
ξεκάθαρα γιατί δεν προχωρά η
έρευνα στη χώρα μας.
[/spoiler]
EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΠαραλήρημα Κοντού:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Από Βασίλη Βενιζέλο
Περίεργη συμπεριφορά του προέδρου του ΕΟΠΥΥ προβληματίζει το υπουργείο Υγείας
Μία συμπεριφορά η οποία θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ακόμη και περίεργη επιδεικνύει συστηματικά ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) Δημήτρης Κοντός. Πρόκειται για μία τάση αυτονόμησής του όσον αφορά θέματα γενικής πολιτικής Υγείας στα οποία εμπλέκεται,με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, και ο ίδιος ο ΕΟΠΥΥ ή, καλύτερα, ο Δημήτρης Κοντός εμπλέκει τον ΕΟΠΥΥ σε αυτά...
Δεν θα είχε κανένα νόημα να ασχοληθεί κανείς με μία συμπεριφορά ενός προέδρου εποπετευομένου από το υπουργείο Υγείας φορέα, εάν αυτή ακριβώς η συμπεριφορά του Δημήτρη Κοντού δεν είχε προκαλέσει ήδη σοβαρές ενοχλήσεις στο ίδιο το υπουργείο Υγείας.
Πηγές του ygeia360.gr οι οποίες συνομιλούν σε κορυφαία στελέχη του υπουργείου Υγείας, αλλά, ενίοτε, και με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας διαβεβαιώνουν και επισημαίνουν με ιδιάιτερη έμφαση ότι ο Δημήτρης Κοντός κινδυνεύει να υπερβεί τα εσκαμμένα.
Τελευταία προσπάθεια τέτοιας αυτόνομης πολιτικής συμπεριφοράς του προέδρου του ΕΟΠΥΥ αποτελεί η έκθεση η οποία είδε την περασμένη εβδομάδα το φως της δημοσιότητας, με την (συν)υπογραφή του Δημήτρη Κοντού, σύμφωνα με την οποία προτείνεται η επιβολή τέλους υπέρ του ΕΟΠΥΥ στην κατανάλωση λιπαρών τροφίμων.
"Τι θα γίνει εάν η κυβέρνηση δεν προχωρήσει σε αυτό το μέτρο; Τι θα κάνει τότε το πολιτικό στέλεχος της κυβέρνησης, το οποίο ονομάζεται Δημήτρης Κοντός;", είναι το ερώτημα το οποίο απευθύνουν κορυφαία στελέχη του υπουργείου Υγείας τα οποία δεν διστάζουν να κάνουν εμφανή τον προβληματισμό τους, ο οποίος απηχεί μετά βεβαιότητας προβληματισμούς ανωτάτων κλιμακίων του υπουργείου Υγείας για τη στάση και τη συμπεριφορά του προέδρου του ΕΟΠΥ
drpetros:
"ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ, ΑΛΛΑ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ"
Από σημερινό άρθρο της Δήμητρας Ευθυμιάδου στην Ελευθεροτυπία
Οπότε συνάδελφοι, σημειώνω εγώ, με τον τρόπο αυτό θα καλύπτονται τα αγροτικά ιατρεία και όχι με ειδικούς οικογενειακούς ιατρούς όπως λένε οι προτάσειις για την μεταρρύθμιση της ΠΦΥ !
Argirios Argiriou:
18/10/2013.
EN.I.EOΠΥΥ.
Η απάντησή μας στα “απανωτά” πορίσματα για την αναβάθμιση του ΕΟΠΥΥ.
[spoiler]
Πιστεύουμε σε ένα ΕΟΠΥΥ ανοικτό σε όλους, ασθενείς και ιατρούς
Ελπίζουμε σε ένα πραγματικό διάλογο με ειλικρινείς και ξεκάθαρες προθέσεις
Ζητούμε από τον Υπουργό Υγείας την συγκρότηση ομάδας Εργασίας – Επιτροπής για την εξέταση θεσμικών θεμάτων μεταξύ Υπουργείου Υγείας, ΕΟΠΥΥ και Ένωσης Ιατρών ΕΟΠΥΥ
Περιμένουμε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις για αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.
Η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ και τα μέλη της, από την πρώτη στιγμή στηρίξαμε και στηρίζουμε τον ΕΟΠΥΥ θεωρώντας ότι η αποτελεσματική λειτουργία ενός ενιαίου φορέα υγείας αποτελεί αναγκαία θεσμική μεταρρύθμιση για το σύνολο του συστήματος υγείας στον τόπο μας. Στο πλαίσιο αυτό η Ένωσή μας, εκπροσωπώντας το σύνολο των συμβεβλημένων ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ, επιθυμεί να θέσει υπ’ όψη της Ελληνικής Κοινωνίας τις θέσεις της για την ανασυγκρότηση του ΕΟΠΥΥ και της ΠΦΥ:
Το πόρισμα της task force κρίνεται ως απαράδεκτο για τους εξής βασικούς λόγους και όχι μόνο: α. Περιορίζει τις πιστώσεις για την ΠΦΥ β. Βάζει τον θεσμό του θυροφύλακα, γεγονός που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό καθώς αυξάνει το κόστος, υποβαθμίζει την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας, δημιουργεί συνθήκες διαπλοκής και τέλος ΔΕΝ το στηρίζει η κοινωνία γ. Οδηγεί σε εκατοντάδες απολύσεις ιατρών του πρώην ΙΚΑ δ. Αγνοεί επιδεικτικά τον ιδιωτικό τομέα της υγείας στην ΠΦΥ
Η πρόταση του ΕΟΠΥΥ ουσιαστικά υποστηρίζει να μην αλλάξει τίποτα επί της ουσίας και μάλιστα να μεταφερθούν ακόμη περισσότερες αρμοδιότητες στον ΕΟΠΥΥ. Κάτι τέτοιο έχει αποδειχθεί ότι δεν μπορεί να είναι λειτουργικό και αξιόπιστο καθώς είναι προφανές ότι ο ΕΟΠΥΥ έχει αποτύχει στο να παράγει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας με λογικό κόστος.
Το πόρισμα Σουλιώτη μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου.
ΟΧΙ στον θεσμό του θυροφύλακα – ΝΑΙ στον οικογενειακό ιατρό ως δικαίωμα και όχι ως υποχρέωση του ασφαλισμένου.
Ανοικτός ΕΟΠΥΥ σε όλους τους ιατρούς και σε όλους τους πολίτες. Οι άνεργοι και οι ανασφάλιστοι δικαιούνται ως πολίτες αυτής της χώρας να έχουν τις βασικές παροχές με κάλυψη του κόστους από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ναι στα Κέντρα Υγείας 24 λειτουργίας μετά από συγχώνευση των πολυϊατρείων του ΕΟΠΥΥ και την υφιστάμενων Κέντρων Υγείας, με διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας. Θεωρούμε ότι οι συνάδελφοι που θα έχουν εργασία στα Κέντρα Υγείας δεν πρέπει να έχουν δικαίωμα σύναψης σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ στο ιδιωτικό ιατρείο τους, μόνο έτσι θα δώσουμε μία πραγματική ευκαιρία επαγγελματικής αποκατάστασης στους νέους ιατρούς που εγκαταλείπουν μαζικά την χώρα.
Πλήρης διαχωρισμός πρωτοβάθμιας από δευτεροβάθμια φροντίδα υγείας. Η πρόσβαση στα νοσοκομεία θα πρέπει να γίνεται μετά από επίσκεψη σε ιατρό της ΠΦΥ, εκτός βέβαια από τα έκτακτα περιστατικά και όσα διακομίζονται μέσω ΕΚΑΒ.
Αμοιβή των ιατρών κατά πράξη και περίπτωση. ΟΧΙ στην ισοπεδωτική αμοιβή με αντιμισθία. Κατάργηση του πλαφόν των 200 επισκέψεων. Συμμετοχή στην κλινική επίσκεψη, όπως εφαρμόζεται ήδη στα κέντρα υγείας και στα δημόσια νοσοκομεία.
Κεντρικός πυλώνας της ΠΦΥ είναι το ιδιωτικό ιατρείο σε συνεργασία με το δημόσιο δίκτυο των κέντρων υγείας.
Άμεση θέσπιση της ηλεκτρονικής κάρτας υγείας και εφαρμογή συστημάτων κινήτρων και αντικινήτρων για περιορισμό της προκλητής ζήτησης υπηρεσιών υγείας.
Το 15% του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ να δοθεί στην ΠΦΥ από το 8% που είναι σήμερα, με εσωτερική αναδιανομή των πόρων. Μόνο από την μείωση της τιμής των γενοσήμων, την μείωση των περιττών εισαγωγών στα νοσοκομεία και την πρόληψη θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν δεκάδες εκατομμύρια.
Συνεχίζουμε και πιστεύουμε ότι έχουμε όλοι υποχρέωση να δώσουμε στον λαό μας πραγματικά αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, γι’ αυτό τον λόγο και στο πλαίσιο της καλύτερης επικοινωνίας μεταξύ ιατρών και ΕΟΠΥΥ, ζητούμε από τον Υπουργό Υγείας την συγκρότηση ομάδας Εργασίας – Επιτροπής για την εξέταση θεσμικών θεμάτων μεταξύ Υπουργείου Υγείας, ΕΟΠΥΥ και Ένωσης Ιατρών ΕΟΠΥΥ, όπως ακριβώς θεσμοθετήθηκε με υπουργική απόφαση για τον Σύνδεσμο Ελληνικών Κλινικών. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο κ. Α. Γεωργιάδης θα αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους παρόχους του ΕΟΠΥΥ και θα δημιουργήσει τους απαραίτητους διαύλους επικοινωνίας.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμμ.
Γ. Ελευθερίου Χ. Παπασιδέρης[/spoiler]
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Denominator:
Μία ενδιαφέρουσα σκέψη-πρόταση από το Βασίλη Βαρδιάμπαση, Γενικό Ιατρό, Πρόεδρο των Νοσοκομειακών Ιατρών Αρκαδίας:
"Η άποψη όμως ότι μόνο οι γενικοί ιατροί ή οι παθολόγοι μπορούν να ασκήσουν το ρόλο του οικογενειακού ιατρού τίθεται υπό συζήτηση. Με την κατάλληλη μετεκπαίδευση θα μπορούσαν όλοι να στηρίξουν τον θεσμό του οικογενειακού ιατρού. Ο οικογενειακός ιατρός είναι αυτός που θα βάλει στην πραγματικότητα μπροστά την μηχανή που λέγεται Εθνικό Σύστημα Υγείας. Είναι λάθος να στρέφονται κάποιοι (ΠΙΣ, ΙΣΑ, ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ) κατά συγκεκριμένων ειδικοτήτων που καλούνται εξ αρχής να παίξουν το ρόλο του οικογενειακού ιατρού. Θα μπορούσαν να ζητούσαν, στην εφαρμογή του θεσμού του οικογενειακού ιατρού, να συμμετέχουν όλες οι ειδικότητες, εάν βέβαια οι ίδιοι οι γιατροί το επιθυμούσαν.
Θέλουμε έμμισθη δεύτερη ειδικότητα Γενικής-Οικογενειακής Ιατρικής ώστε να στηρίξουμε τον θεσμό του οικογενειακού ιατρού."
Πηγή: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση