Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
8 Νοεμβρίου 2024, 17:13:47

Ψηφοφορία

Πρέπει να γίνεται χρήση ειδικών υπηρεσιών κατόπιν παραπομπής;

Ναι, πάντα
Ναι, εκτός από τα επείγοντα περιστατικά μέσω ΕΚΑΒ
Όχι απαραίτητα, αλλά να υπάρχει χρηματικό αντικίνητρο για παράκαμψη της παραπομπής
Όχι χωρίς περιορισμό

Αποστολέας Θέμα: Πρόταση για αλλαγές στο Σύστημα Υγείας  (Αναγνώστηκε 360120 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

19 Οκτωβρίου 2013, 00:04:17
Απάντηση #120
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Τα σχόλιά μου για την έκθεση της Task Force για την μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Ελλάδα.
(την οποία έκθεση μπορείτε να την βρείτε εδώ : Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος )

Του Αργύρη Αργυρίου,
Γενικού Ιατρού.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


Στα θετικά βλέπω ότι στοχεύει σε μια καθολική κάλυψη μιας βασικής δέσμης υπηρεσιών προς όλους του πολίτες (σελ. 6) και όχι μόνο στους ασφαλισμένους.

Από κει και πέρα όμως:

Βλέπω να δίνεται πολύ έμφαση στις ΥΠε (Υγειονομικές Περιφέρειες). Ποιοι θα απαρτίζουν όμως τις Υπε; Τις Υπε οι οποίες θα αποφασίζουν για βασικότατα ζητήματα όπως να ορίσουν τους Οικογενειακούς Ιατρούς στις αρχές του 2014; Ποιος μας εγγυάται για την ομαλή λειτουργία των Υπε και ότι δεν θα γίνουν άντρο κομματόσκυλων της εκάστοτε κυβέρνησης; Ξεχνάμε τι γινόταν πριν λίγα χρόνια όταν ένας Ιατρός ήθελε να κάνει σύμβαση με τον ΟΑΕΕ ή το ΙΚΑ τότε που έπρεπε να γλύψει Βολεφτές και παρατρεχάμενούς τους για μπει…Δείτε σχετικό άρθρο εδώ  Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Στην σελ. 15 η έκθεση λέει ότι μέσα στις αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν είναι η αξιολόγηση ιατρικού προσωπικού ανά κατηγορία ανά ΚΥ/Οικογενειακό Ιατρείο. Διαβάστε ένα κατά την γνώμη μου πολύ εύστοχο σχετικό σχόλιο του Γενικού Ιατρού Δημήτρη Κουναλάκη που ρωτά την Ένωση Γενικών Ιατρών και την ΕΛΕΓΕΙΑ, για ποιο λόγο συμφωνούν σε αυτό το σημείο με την Task Force :
 
Αυτή την απορία την έχω και εγώ για την ένωση.... Και αυτή είναι οπαδός του κλειστού ρουσφετολογικού οικογενειακού ιατρού...
Φαίνεται ότι τελικά το να σε επιλέγει ο ασθενής και να κρίνεσαι με βάση την δουλειά σου είναι δυσκολοχώνευτο και για την Ένωση. Για την Ελεγεία δεν νομίζω ότι την παίρνει κανείς σοβαρά.


Αλήθεια είναι δύσκολο να αξιολογείσαι από:
α) τον αριθμό των ασθενών που σε επέλεξαν
β) Από την αναγωγή του κόστους εξετάσεων/φαρμάκων με βάση τα DRGs των ασθενών που σε επέλεξαν και όχι με μέσους όρους. (Αλήθεια, η Ένωση στηρίζει τους μέσους όρους που έβγαλε ο ΕΟΠΥΥ; ) Το ίδιο είναι ένας γιατρός δίπλα στην πανεπιστημιούπολη με πιπίνες/πιπίνους και το ίδιο ένας γιατρός στην Ήπειρο με γεροντάκια;
γ) Από το πόσο καλά ρυθμισμένοι είναι οι ασθενείς σου, ( και αυτό όταν θα φτάσουμε σε ψηφιακή υπογραφή και οι απαντήσεις των εξετάσεων θα είναι κι αυτές στο σύστημα της Ηλ. Συνταγογράφησης)

Αλήθεια ποια η θέση της Ένωσης για τον γιατρό που είναι στο σύστημα και δεν τον επιλέγουν ασθενείς όταν άλλοι γιατροί δεν θα μπορούν να μπουν; Έχει άποψη; Αν ναι, ποια;
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ήδη από την σελίδα 4 η έκθεση επαναλαμβάνει ότι θέλει τον ΕΟΠΥΥ αγοραστή υπηρεσιών Υγείας και συμφωνώ και εγώ. Φοβάμαι όμως ότι έχουν παρερμηνεύσει την έννοια αγοραστής υγείας. Ο Αγοραστής Υγείας νοιάζεται για το τελικό προϊόν και όχι για το πόσους υπαλλήλους θα έχει ο πάροχος. Και όμως η Task Force μιλά για το ότι δεν θα απολυθεί κανένας από όσους εργάζονται τώρα στον χώρο της Υγείας απλώς ίσως να μετακινηθούν (λες και όλοι τους μέχρι τώρα κάνανε άριστη δουλειά).

Η Task Force ζητά μια Πρωτοβάθμια Φροντίδα που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και απαιτεί από τους πάροχους να συμμετέχουν σε νυχτερινές εφημερίες. Η εμπειρία μου από την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στην Σουηδία είναι ότι αρκούν Γενικοί Ιατροί που δουλεύουν σωστά το 8ωρό τους (δηλαδή από τις 08.00 έως και τις 17.00) και που συμμετέχουν σε εφημερίες από τις 17.00 έως και 24.00. Μετά τις 24.00 οι ασθενείς μπορούν να απευθύνονται είτε για τηλεφωνική βοήθεια σε τηλεφωνικό κέντρο που το εξυπηρετούν ειδικά εκπαιδευμένες νοσηλεύτριες είτε στο νοσοκομείο. Η βάρδια από 24.00 έως και 08.00 είναι ιδιαίτερα απαιτητική και σωματικά και ψυχολογικά για το προσωπικό χωρίς να ελαφραίνει ιδιαίτερα τα Νοσοκομεία ενώ θα κοστίζει και πολλά λεφτά στην ΠΦΥ. Εκτός αυτού θα είναι δύσκολο να βρεις Ιατρούς που θα αντέξουν τις εφημερίες. Παίρνω παράδειγμα από μια μεσαία σε μέγεθος Ελληνική πόλη, την Καβάλα όπου υπάρχουν συνολικά 18 ιδιώτες Παθολόγοι/Γενικοί Ιατροί. Από αυτούς τους 18 μόνο οι 7 είναι κάτω από την ηλικία των 50 ετών. Μερικοί μάλιστα είναι άνω των 65 ετών. Ποιοι θα βγάλουν τις νυχτερινές εφημερίες που προτείνει η Task Force (και την άλλη μέρα θα κάνουν και το οκτάωρό τους στο ιδιωτικό Ιατρείο);

Η Task Force μιλά επίσης για σκληρό gate keeping με υποχρεωτικό παραπεμπτικό από Γενικό Ιατρό για να πάει ο ασθενής στο Νοσοκομείο με εξαίρεση χρόνιους ασθενείς και επιλεγμένα νοσήματα. Νομίζω ότι αυτό θα στοιχίσει ατελείωτες ώρες εργασίας και γκρίνιας ενώ το ίδιο πράγμα θα μπορεί να γίνει πολύ πιο ευέλικτα αν ο ασθενής πληρώνει λιγότερα όταν πηγαίνει στον Γενικό Ιατρό από ότι όταν πηγαίνει μόνος του στο Νοσοκομείο (άσε που το Νοσοκομείο θα έχει το δικαίωμα να τον γυρνά πίσω στον Γενικό του Ιατρό χωρίς καν να του δώσει θεραπεία αν πρόκειται ξεκάθαρα για περιστατικό ΠΦΥ). Το να μην πληρώνει ο ασθενής ούτε μια μικρή εισφορά στον Γενικό Ιατρό όπως προτείνεται στην τελευταία σελίδα της έκθεσης, το μόνο που θα πετύχει είναι να απαξιώνεται ο Γενικός Ιατρός στα μάτια του Ασθενούς.

Μιλά για κάλυψη του πληθυσμού μεταξύ άλλων ειδικοτήτων και με Παιδίατρους (σελ. 6). Είναι τόσο σίγουροι ότι θα βρούνε αρκετούς ιδιώτες Παιδίατρους που θα δουλέψουν με βασικό μισθό στην καλύτερη περίπτωση 1300 ευρώ και με την υποχρέωση να κάνουν και  νυχτερινές εφημερίες όταν πριν 3 χρόνια οι μεγάλοι πλειοψηφία των ιδιωτών Παιδίατρων επέλεξε να μην μπει στον ΕΟΠΥΥ τότε που έδινε 2000 ευρώ μικτά;

Η Task Force μιλά επανειλημμένα στην έκθεσή της για διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (π.χ. στην σελ. 11, στην σελ. 15 και στην σελ. 17). Ποια διαβούλευση όμως όταν βλέπουμε ότι οι αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί για βασικότατα ζητήματα όπως για το πόσοι θα δουλεύουν στην Π.Φ.Υ. και ποιες δομές του ΕΟΠΥΥ θα χρησιμοποιηθούν και ποιες όχι (δείτε σχετικό δημοσίευμα από το ΕΘΝΟΣ της 11/10/2013 εδώ Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος ). Μιλά μάλιστα στην σελ. 13 για περιφερειακές διαβούλευσεις τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2013 όταν η έκθεση της Task Force δόθηκε στην δημοσιότητα μόλις στις 8 Οκτωβρίου του 2013. Σήμερα που γράφω αυτές τις γραμμές είναι 18 Οκτωβρίου και ακόμη δεν έχω ακούσει να έχει ξεκινήσει κάποια περιφερειακή διαβούλευση πουθενά στην Ελλάδα. Στην σελ. 14 μιλούν επίσης για άμεση επικοινωνία των πολιτών με το Υπουργεία Υγείας αλλά ούτε και εδώ βλέπω να έχει γίνει τίποτε το ιδιαίτερο. Πριν μια εβδομάδα περίπου έστειλα email στο Υπουργείο Υγείας με τα σχόλια μου για το σχέδιο Σουλιώτη και συν. για την ΠΦΥ και ακόμη περιμένω απάντηση…

Για την φαρμακευτική πολιτική η έκθεση Task Force δεν γράφει σχεδόν καμιά κουβέντα εκτός από την προ – προτελευταία σελίδα όπου έχει μια εξίσωση για το πώς υπολογίζεται το κόστος του νέου συστήματος ΠΦΥ όπου τέρμα κάτω μιλά και για την φαρμακευτική δαπάνη. Μόνο που αυτή την δαπάνη θα έπρεπε να την αναφέρει πάνω – πάνω, μιας που αποτελεί για την ώρα τουλάχιστον το 63% του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ ενώ αντίθετα το Ιατρικό Προσωπικό θα τους κοστίσει ψίχουλα (1300 ευρώ βασικός μισθός/Ιατρό). Θα θέλανε άραγε αυτοί που γράψανε αυτή την έκθεση να εργαστούν ως Οικογενειακοί Ιατροί στο σύστημα αυτό που σχεδίασαν;  Με βάση τους παλιούς μας μισθούς στο παράρτημα Ι (Technical Assistance in the field of Health) οι ξένοι σύμβουλοι γράφουν στην σελ. 18 “Payment for GPs is low”. Τι θα γράψουν άραγε τώρα με βάση τους νέους μας μισθούς που η έκθεση προβλέπει να είναι στην καλύτερη περίπτωση 1300 ευρώ/μήνα (δηλαδή περίπου 300 ευρώ/μήνα στο χέρι αφού πληρώσουμε τα έξοδα του Ιατρείου, για 8 ώρες δουλειά την ημέρα..) Εδώ να προσθέσουμε ότι η πρόταση της Task Force ουσιαστικά κάνει τον ιδιωτη Ιατρό δημόσιο υπάλληλο γιατί από ένα σημείο και πέρα όσο και να δουλέψει δεν πρόκειται να βελτιώθει παραπάνω το εισόδημά του, ενώ για το αν θα ανανεωθεί η σύμβαση του ή όχι, το πιο σημαντικό είναι να έχει τα κατάλληλα κονέ.. στην ΥΠε...

Έτσι θα προσελκύσουμε τα νέα παιδιά να γίνουν Γενικοί Ιατροί;

Τις προτάσεις μου για το πώς ονειρεύομαι την ΠΦΥ στην Ελλάδα τις έχω εδώ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

ενώ τα σχόλια μου για την έκθεση Σουλιώτη και συν. εδώ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Οκτωβρίου 2013, 14:11:49 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

21 Οκτωβρίου 2013, 17:19:22
Απάντηση #121
Αποσυνδεδεμένος

drpetros


"H ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΔΡΙΤΣΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ"

Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Το θρίλερ της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού και η σύγχρονη πραγματικότητα
Αρθρο του ΘΑΝΑΣΗ ΔΡΙΤΣΑ καρδιολόγου, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

« Τελευταία τροποποίηση: 21 Οκτωβρίου 2013, 17:27:27 από drpetros »

21 Οκτωβρίου 2013, 17:33:38
Απάντηση #122
Αποσυνδεδεμένος

Gateopener


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
"H ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΔΡΙΤΣΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ"

Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Το θρίλερ της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού και η σύγχρονη πραγματικότητα
Αρθρο του ΘΑΝΑΣΗ ΔΡΙΤΣΑ καρδιολόγου, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ας στειλει την αποψη του και σε ολα τα υπουργεια υγειας του συγχρονου Δυτικου,και οχι μονο,κοσμου!



21 Οκτωβρίου 2013, 17:40:37
Απάντηση #123
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Παραθέτω όλο το κείμενο...

21/10/2013.
Ελευθεροτυπία.


Το θρίλερ της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού και η σύγχρονη πραγματικότητα.


Αρθρο του ΘΑΝΑΣΗ ΔΡΙΤΣΑ καρδιολόγου, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο

Μέχρι στιγμής είναι πρακτικά μηδενικό το αλγεβρικό άθροισμα των προτάσεων επιτροπών και διαφόρων λοιπών απόψεων όσον αφορά το οριστικό πλάνο για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού φορέα Πρωτοβάθμιας Υγείας στη χώρα μας. Η σημασία της Πρωτοβάθμιας Υγείας είναι πασιφανής και η σκοπιμότητα της μετάθεσης οικονομικών πόρων και ανθρώπινου δυναμικού υπέρ της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας αποτελεί πάγια θέση όλων των διεθνών οργανισμών Υγείας.

Ομως, ενώ η ιδέα του οικογενειακού γιατρού ως συντονιστή της περίθαλψης είναι αυτονόητη σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας περίθαλψης, ίσως δεν υπάρχουν πολλές πρόσφατες επιστημονικές μελέτες που να αποδεικνύουν την κλινική αποτελεσματικότητα του οικογενειακού γιατρού σήμερα.

Είναι μάλιστα βέβαιο ότι οι σύγχρονες τάσεις δείχνουν προτίμηση προς την εξειδίκευση, όπου ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού έχει εφαρμοστεί με την έννοια της υποχρεωτικής παραπομπής (gatekeeping).

Ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού (GP: general practitioner) ακόμη και σε χώρες όπου έχει δοκιμαστεί για πολλές δεκαετίες (π.χ. Βρετανία) δέχεται σήμερα σοβαρή κριτική για την αποτελεσματικότητά του. Στη Βρετανία ο θεσμός GP λειτούργησε με επιτυχία στη μεταπολεμική εποχή ('50-'60), όταν ο βαθμός της εξειδίκευσης στην ιατρική ήταν πολύ περιορισμένος και η Βρετανία έδινε μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση της γενικής ιατρικής - μάλιστα η άριστη κατάρτιση στη γενική ιατρική υπήρξε αναγκαία προϋπόθεση περαιτέρω εξειδίκευσης.

Είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της βρετανικής άποψης ότι ακόμη και μέχρι τη δεκαετία του '90 πολλοί ειδικοί γιατροί, διευθυντές τμημάτων, εξακολουθούσαν να δέχονται στο τμήμα τους κάποια γενικής φύσεως περιστατικά και υπέγραφαν επίσημα την ιδιότητά τους ως «γιατροί με ειδικό ενδιαφέρον σε κάποια ειδικότητα», π.χ. στην καρδιολογία (κατά την αγγλική έκφραση, physician with an interest in cardiology).

Προοδευτικά ο θεσμός του γενικού γιατρού έγινε λιγότερο ελκυστικός για τους Βρετανούς γιατρούς και περισσότερο ελκυστικός για άλλες εθνότητες πολιτών της ευρύτερης βρετανικής αυτοκρατορίας που ζούσαν στη Βρετανία. Πάντως, είναι δεδομένο ότι ο Βρετανός πολίτης έχει ανατραφεί με την κουλτούρα του οικογενειακού γιατρού στο πετσί του σε σχέση με τη χώρα μας, όπου η κουλτούρα του οικογενειακού γιατρού είναι ανύπαρκτη.

Από αυτή την άποψη, η τρέχουσα πρόταση της επιτροπής του καθηγητή Σουλιώτη, που ορίζει το ρόλο του οικογενειακού γιατρού ως δικαίωμα αλλά όχι ως εξαναγκαστική υποχρέωση, ταιριάζει περισσότερο στις εγκατεστημένες συμπεριφορές του Ελληνα πολίτη και σωστά, κατά την άποψή μου, προτείνεται η διαρκής σύνδεση του οικογενειακού γιατρού με εξειδικευμένες παροχές ιατρικών υπηρεσιών.

Οπου στην ελληνική ιστορία υπήρξε «με το ζόρι», τα πράγματα οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο και θεωρώ ότι μόνον ως ελεύθερη επιλογή ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο τις συμπεριφορές των πολιτών.

Σε αντίθεση με την επιτροπή Σουλιώτη, το αντίπαλον δέος, δηλ. η ομάδα Task Force, προτείνει υποχρεωτική εγγραφή του πολίτη στο μητρώο του οικογενειακού γιατρού προκειμένου να λάβει παραπομπή για εξειδικευμένη φροντίδα. Πριν από την υποχρεωτική προσέλευση στον οικογενειακό γιατρό, τον οποίο ο Ελληνας δεν έχει μάθει να εμπιστεύεται, η Task Force θα πρέπει να... εκπαιδεύσει τον πολίτη στο εξής: όταν πονάει ο αστράγαλός του, να παίρνει μια ασπιρίνη, να περιμένει και να μη σπεύδει στο εξωτερικό ορθοπεδικό ιατρείο του νοσοκομείου ΚΑΤ αναζητώντας τον καθηγητή της Ορθοπεδικής! Επίσης, η επιτροπή Σουλιώτη προτείνει την υλοποίηση της κατ' οίκον φροντίδας με ενδυνάμωση του ρόλου του νοσηλευτή, όπως συμβαίνει σε σύγχρονα διεθνή συστήματα περίθαλψης (ΗΠΑ).

Ενώ το θρίλερ για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρώ ότι δεν μπορεί η σύγχρονη πρωτοβάθμια αντίληψη για την Υγεία να υιοθετήσει απόψεις που θεμελιώθηκαν τη δεκαετία του '60 σε άλλες χώρες (βλ. Βρετανία). Πρόσφατη μάλιστα βρετανική μελέτη έδειξε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. εγκεφαλικού επεισοδίου) η ταχεία διακομιδή σε κέντρα υψηλής εξειδίκευσης μείωσε σημαντικά τη θνητότητα σε σχέση με νοσηλεία σε μονάδες χαμηλής εξειδίκευσης. Αν σήμερα, ως διαχρονική αξία, κρατούσα κάτι από τη Βρετανία του '60, θα προτιμούσα σαφώς τη μουσική των Beatles και όχι το θεσμό του οικογενειακού γιατρού.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

21 Οκτωβρίου 2013, 18:10:02
Απάντηση #124
Αποσυνδεδεμένος

Gatekeeper

Επώνυμοι
Είναι ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ, Αργύρη.
Ας μας πουν όλοι αυτοί οι "ειδικοί" στην ΠΦΥ , στις ΗΠΑ , Καναδά , Αυστραλία και Ν.Ζηλανδία γιατί διατηρούν τον "απαρχαιωμένο " θεσμό του οικογενειακού γιατρού ;
Το τελευταίο καιρό γιατροι τρίτοβάθμιων νοσοκομείων (Αγγειοχειρουργοι , Καρδιολόγοι στο Αττικόν) έχουν βαλθεί να συμβουλέψουν τί είναι σωστό για την ΠΦΥ.
Ας τους ενημερώσει κάποιος πως το πάρτυ τελείωσε !
Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του ή μάλλον στο ... Νοσοκομείο του.  ;)
« Τελευταία τροποποίηση: 21 Οκτωβρίου 2013, 18:38:21 από Argirios Argiriou »
“It’s a poor sort of memory that onlyworks backwards, the Queen remarked.”
Lewis Carroll, 1872,
Through the Looking Glass

22 Οκτωβρίου 2013, 22:24:41
Απάντηση #125
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πρόσφατη μάλιστα βρετανική μελέτη έδειξε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. εγκεφαλικού επεισοδίου) η ταχεία διακομιδή σε κέντρα υψηλής εξειδίκευσης μείωσε σημαντικά τη θνητότητα σε σχέση με νοσηλεία σε μονάδες χαμηλής εξειδίκευσης.

Δηλαδή η αντιμετώπιση του ΑΕΕ σε "χαμηλής εξειδίκευσης τμήματα" και συναφή θέματα είναι το περιεχόμενο της ΠΦΥ? Άνθρωποι που ούτε καν έχουν αντιληφθεί τι εστί ΠΦΥ, έρχονται να εκφράσουν θέση ως ειδήμονες και δυστυχώς σ' αυτή τη χώρα τους παραχωρείται και το βήμα.

Αν αύριο βγώ εγώ και προτείνω πώς πρέπει να οργανώσει την καρδιοχειρουργική του μονάδα το Ωνάσειο, θα μου δώσει κανείς βήμα?
Σαφώς όμως είναι πολλά τα λεφτά, γι' αυτό και δεν θα δούμε ποτέ επί της ουσίας ΠΦΥ, ενώ για δεκαετίες θα ακούμε γι' αυτή και την αναζήτηση του καλύτερου μοντέλου της (εγώ ακούω ήδη για 3η 10ετία)
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

23 Οκτωβρίου 2013, 11:40:52
Απάντηση #126
Αποσυνδεδεμένος

Zachariadis


Νομίζω οτι αποτελεί δικαίωμα του οποιουδήποτε πολίτη να εκφράζει την γνώμη του δημόσια,
για ζητήματα υγείας και περίθαλψης,πολύ περισσότερο όταν είναι εργαζόμενος σε αυτόν τον χώρο.
Το θέμα της οργάνωσης της ΠΦΥ δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο κανενός.
Ειναι σημαντικό να διατυπώνονται σκέψεις και προτάσεις είτε αυτές μας βρίσκουν σύμφωνους είτε όχι.
Θεωρώ ότι ο ιατρός της 2βάθμιας και 3βάθμιας φροντίδας που εργάζεται σε νοσηλευτικό ίδρυμα
(δημόσιο ή ιδιωτικό) έχει άμεση σχέση με την οργάνωση της ΠΦΥ ,δεδομένου ότι υποδέχονται και
νοσηλεύουν τους ασθενείς απο τον χώρο αυτό.
Η «κλικοποίηση» των ιατρικών χώρων και των ιατρικών ειδικοτήτων με βρίσκει κάθετα αντίθετο.
Ομολογώ ότι και σε αυτό το φόρουμ έχω ολοένα και περισσότερο την αίσθηση ότι- με αφορμή
ίσως της επερχόμενες αλλαγές στο χώρο της υγειονομικής περίθαλψης- ενός «συντεχνιασμού»
γενικών ιατρών απέναντι σε ιατρούς άλλων ειδικοτήτων και βαθμών περίθαλψης.
Την επόμενη φορά που θα μπεις στον πειρασμό να κομπάσεις,
βάλε τη γροθιά σου μέσα σε έναν κουβά με νερό
και η τρύπα που θα μείνει όταν τη βγάλεις,
θα σου δείξει το μέτρο της σπουδαιότητάς σου.

23 Οκτωβρίου 2013, 12:17:25
Απάντηση #127
Αποσυνδεδεμένος

Gatekeeper

Επώνυμοι
Γνωμη να διατυπώνει  και η κα Μαρια, μην περιμένει όμως να συμφωνουμε μαζί της....

Παρεπιμτόντως μιας οι Πρωτοβάθμιοι Ιατροι ασχολούνται με την προνοσοκομειακή αντιμετώπιση πληθώρας οξέων καρδιολογικών περιστατικών κρίνεται σκόπιμο να ζητηθεί η αποψή τους σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία της Καρδιολογικής κλινικής?
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Οκτωβρίου 2013, 12:28:43 από Gatekeeper »
“It’s a poor sort of memory that onlyworks backwards, the Queen remarked.”
Lewis Carroll, 1872,
Through the Looking Glass

23 Οκτωβρίου 2013, 12:55:20
Απάντηση #128
Αποσυνδεδεμένος

Δημήτρης Μακρέας

Επώνυμοι
Κι όμως το πρόβλημα δεν είναι ποιοι εξφέρουν γνώμη, αλλά ποιοι δεν εκφέρουν γνώμη.
Και αυτοί είναι οι εργαζόμενοι στην ΠΦΥ , κρατικοί και ιδιώτες.
και ακόμα περισσότεροι αν συνυπολογίσουμε τις πρακτικές που αναπτύχθηκαν στην ΠΦΥ.
Κατά τη γνώμη μου συνολικά η συζήτηση είναι πολύ φτωχή...

23 Οκτωβρίου 2013, 13:43:56
Απάντηση #129
Αποσυνδεδεμένος

Zachariadis


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Γνωμη να διατυπώνει  και η κα Μαρια, μην περιμένει όμως να συμφωνουμε μαζί της....

Παρεπιμτόντως μιας οι Πρωτοβάθμιοι Ιατροι ασχολούνται με την προνοσοκομειακή αντιμετώπιση πληθώρας οξέων καρδιολογικών περιστατικών κρίνεται σκόπιμο να ζητηθεί η αποψή τους σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία της Καρδιολογικής κλινικής?

Δεν είμαι βέβαιος αν αντιλαμβάνομαι σωστά την ερώτηση.Με ρωτάς άν ο γιατρός π.χ στο Κεντρο Υγείας μιας περιοχής μπορεί να
εκφέρει γνώμη για την καλύτερη οργάνωση μιας Κ/Δ κλινικής στο νοσοκομείο στο οποίο στέλνει τα περιστατικά;
Αν ναι,η απάντηση είναι οπωσδήποτε θετική δεδομένου του ταχύτερου και αποτελεσματικότερου χειρισμού του επείγοντος.
Το καρδιολογικό ΤΕΠ αποτελεί και αυτό κομάτι της αλυσσίδας περίθαλψης.

Εκτός άν θεωρείται ότι υπάρχουν «στεγανά» στην περίθαλψη των ασθενών και για τα θέματα κέντρων υγείας-δομές ΠΦΥ,
ως αποκλειστικό προνόμιο των γενικών ιατρών.Ότι δεν δικαιούται να γνωμοδοτεί κανένας άλλος ιατρός,νοσοκομειακός ή/και
άλλης ειδικότητας ή άλλος εργαζόμενος στον χώρο της υγείας.γιατί ειναι «ασχετοι» με το αντικείμενο...
 
Την επόμενη φορά που θα μπεις στον πειρασμό να κομπάσεις,
βάλε τη γροθιά σου μέσα σε έναν κουβά με νερό
και η τρύπα που θα μείνει όταν τη βγάλεις,
θα σου δείξει το μέτρο της σπουδαιότητάς σου.

23 Οκτωβρίου 2013, 16:08:42
Απάντηση #130
Αποσυνδεδεμένος

Gatekeeper

Επώνυμοι
"Ανοίξτε τα Κέντρα Υγείας 24ώρες"! Η πρόταση των νοσοκομειακών γιατρών για τον "νέο ΕΟΠΥΥ"

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Tη δική της πρόταση για την ανασυγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας κατέθεσε η Ομοσπονδία των Νοσοκομειακών Γιατρών (ΟΕΝΓΕ).
 
Βασίζεται κυρίως στη δημιουργία αστικών κέντρων υγείας σε περιοχές από 20.000 έως 40.000 κατοίκους ενώ εστιάζει στην πρόληψη αλλά και στον οικογενειακό γιατρό. Ο κλάδος προτείνει τα κέντρα υγείας να ανήκουν στις υγειονομικές περιφέρειες και να διοικούνται από συμβούλια που θα εκλέγουν οι εργαζόμενοι. Διαβάστε όλη την πρόταση της ΟΕΝΓΕ
 
 
Εισηγητικά
 
Η πρότασή μας βασίζεται στις παρακάτω αρχές :
α) Καθολικότητα. Στοχεύουμε στην κάλυψη όλων των υγ/κών αναγκών των κατοίκων της χώρας από το δημόσιο σύστημα που θα αναπτύσσεται και παρέχοντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας θα κάνει τον ιδιωτικό τομέα βαθμιαία περιττό.  Οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν και ισότιμα, χωρίς διακρίσεις που προκύπτουν από το εισόδημα, τον τόπο διαμονής ή εργασίας, τις πολιτιστικές  ιδιαιτερότητες.
β)Κοινωνικός έλεγχος και συμμετοχή της κοινότητας στη λήψη των αποφάσεων.
γ) Αναπροσανατολισμός από μια αμιγώς θεραπευτική αντίληψη προς μια ολιστική αντίληψη για την προάσπιση της υγείας.
  
Το Σύστημα ΠΦΥ πρέπει να έχει τα παρακάτω κύρια χαρακτηριστικά :
 
1. Να είναι προσανατολισμένο στην πρόληψη και την προαγωγή της υγείας. Οι παρεμβάσεις σε τόπους κατοικίας και εργασίας πρέπει να αποτελούν οργανικό συστατικό της λειτουργίας τους.
2. Να είναι οργανωμένο στη βάση του Κέντρου Υγείας (ΚΥ ) σε πόλεις και αγροτικές περιοχές. Τα ΚΥ διασυνδέονται λειτουργικά με τα νοσοκομεία.
3. Βασικός θεσμός της λειτουργίας της ΠΦΥ είναι ο οικογενειακός γιατρός και η ομάδα υγείας.
4. Ανάπτυξη τοπικών πολιτικών και προγραμμάτων για ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού.
 
Σύμφωνα με τα παραπάνω , οι υπηρεσίες που παρέχει η ΠΦΥ είναι:
1. Η πρόληψη και η προαγωγή της υγείας.
2. Η διάγνωση και αποκατάσταση βλαβών που δεν απαιτούν νοσοκομειακή περίθαλψη, η συνεχής παρακολούθηση ασθενών χρονίως πασχόντων.
3. Η διενέργεια ιατρικών εξετάσεων και η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής.
4. Η οδοντιατρική φροντίδα.
5. Η ανοιχτή φροντίδα, φροντίδα στο σπίτι κλπ
6. Η ιατρική της εργασίας
7. Η σχολική υγιεινή
8. Ο οικογενειακός προγραμματισμός
9. Η τηλεϊατρική σε απομακρυσμένες περιοχές
10. Οι παρεμβάσεις που αφορούν την δημόσια υγεία σε μια περιοχή ( με διατομεακή συνεργασία )
11. Η δυνατότητα για βραχύχρονη νοσηλεία
12. Η 24ωρη εφημερία για οξέα – μη απειλητικά για τη ζωή - περιστατικά – διασύνδεση με ΕΚΑΒ.
13. Η λειτουργική διασύνδεση με το νοσοκομείο αναφοράς. Κάθε νοσοκομείο συνδέεται λειτουργικά με   ΚΥ της περιοχής ευθύνης του.
 
 Οργάνωση της ΠΦΥ
Α) Το Κέντρο Υγείας. Περιγραφή της δομής και της λειτουργίας του.
 
Για κάθε πληθυσμιακή μονάδα 20000-40000 κατοίκων δημιουργείται ΚΥ
 
Λόγω των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων της χώρας (μικρά νησιά, πυκνοκατοικημένες συνοικίες στις μεγαλουπόλεις) τα όρια αυτά μπορούν  να  τροποποιούνται και προς τα πάνω και προς τα κάτω. Δεν προτείνεται τροποποίηση της οργανωτικής δομής της ΠΦΥ των αγροτικών περιοχών . Η δομή εκεί ήδη υφίσταται. Το μεγάλο πρόβλημα είναι στα αστικά κέντρα.  Το ζητούμενο για τα ΚΥ που ήδη υπάρχουν, είναι η αναβάθμιση των λειτουργιών τους.
 
Βασική σύλληψη της δομής αυτής είναι η δυνατότητα εύκολης πρόσβασης των κατοίκων στο σύστημα υγείας, με το ΚΥ να είναι το πρώτο σημείο επαφής , κοντά στον τόπο κατοικίας ή εργασίας.
Το χρονικό όριο της για την ολοκληρωμένη θεσμικά και λειτουργικά δικτύωση της ΠΦΥ με κέντρα υγείας στις αστικές περιοχές είναι η 8ετία.
Στην ολοκληρωμένη του μορφή, το δίκτυο ΠΦΥ θα καλύπτει όλο τον πληθυσμό της χώρας, με ενιαίο τρόπο, μέσα από μία πηγή χρηματοδότησης που είναι ο κρατικός προϋπολογισμός. Η παροχή υπηρεσιών θα είναι προϊόν ενιαίου σχεδιασμού  σε τοπική κλίμακα με βάση τις πανελλαδικές γενικές κατευθύνσεις και αρχές λειτουργίας.
 
Στην ολοκληρωμένη του μορφή  κάθε ΚΥ  θα έχει τις υποδομές και την στελέχωση που θα του επιτρέπει να παρέχει όλες τις υπηρεσίες για όλο τον πληθυσμό αναφοράς του. Η  βασική στελέχωση ενός ΚΥ αποτελείται από τις εξής ιατρικές ειδικότητες: γενικής ιατρικής, παιδιατρικής, γιατρούς ειδικοτήτων για τους χρονίως πάσχοντες (κυρίως παθολόγους, αλλά και διαβητολόγους, πνευμονολόγους, καρδιολόγους, ψυχιάτρους, νευρολόγους), ιατρικής της εργασίας, ακτινολογίας, βιοπαθολογίας. Επίσης στελεχώνεται με οδοντιάτρους, νοσηλευτικό προσωπικό, μαίες, επισκέπτριες υγείας, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους  και τεχνικό προσωπικό.
Βασικός θεσμός του ΚΥ ο οικογενειακός γιατρός και η ομάδα υγείας. Η ομάδα υγείας δεν έχει προκαθορισμένη σύνθεση. Η σύνθεσή της κάθε φορά προκύπτει από τις ανάγκες του προγράμματος που υλοποιεί.
Ο αριθμός των ανθρώπων που στελεχώνουν το ΚΥ από κάθε ειδικότητα προκύπτει από την αναλογία με τον πληθυσμό αναφοράς με βάση τα διεθνή πρότυπα από ανεπτυγμένα συστήματα υγείας.
 
Ειδικότερα για τον οικογενειακό γιατρό η αναλογία αυτή είναι 1 ανά 2000-2500 κατοίκους και για τον παιδίατρο  1 ανά 1400-1500 παιδιά. Ο οικογενειακός γιατρός κατά κύριο λόγο κατέχει τίτλο ειδικότητας γενικής ιατρικής*. Οι αναλογίες νοσηλευτών/τριών και άλλων ιατρικών ειδικοτήτων υπολογίζονται στο σύνολο των δομών του ΕΣΥ ( νοσοκομεία και ΚΥ). Η αναλογία για το νοσηλευτικό προσωπικό στα προηγμένα συστήματα είναι 1/200 κάτοικοι.
 
 Η τακτική εξέταση από γιατρούς άλλων ειδικοτήτων γίνεται στους χώρους του ΚΥ . Οι γιατροί των ειδικοτήτων αυτών ανήκουν οργανικά στο λειτουργικά συνδεδεμένο με το ΚΥ νοσοκομείο. Σε κάθε νοσοκομείο υπηρετούν τόσοι γιατροί όσοι προβλέπονται από τις διεθνώς αποδεκτές αναλογίες (σε συνδυασμό και με τις τοπικές ανάγκες) για την κάθε ειδικότητα για τον συγκεκριμένο πληθυσμό. Επισκέπτονται το ΚΥ με κυκλική εναλλαγή. Τακτική εξέταση στο νοσοκομείο γίνεται μετά από παραπομπή, εφόσον χρειάζεται περισσότερο εξειδικευμένη διερεύνηση και αντιμετώπιση.
 
Παράδειγμα: Μια περιοχή ευθύνης ενός περιφερειακού νοσοκομείου –στην οποία υπάρχει επίσης και νομαρχιακό νοσοκομείο (ή νομαρχιακά νοσοκομεία )  και ΚΥ – 300000 κατοίκων, έχει ανάγκη για 40 ορθοπαιδικούς. Οι ορθοπαιδικοί αυτοί είναι μοιρασμένοι (οργανικές θέσεις) στα νοσοκομεία της περιοχής.
 Σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (πχ 6 μήνες για κάθε γιατρό) ένα μέρος των ορθοπαιδικών είναι χρεωμένο με τα τακτικά ιατρεία των ΚΥ που είναι λειτουργικά συνδεδεμένα με το νοσοκομείο και τα επισκέπτεται για να εξετάσει εκεί τους ασθενείς.  Οι ορθοπαιδικοί που για το ίδιο διάστημα είναι επιφορτισμένοι με την δουλειά του νοσοκομείου διεκπεραιώνουν τα χειρουργεία και τα τακτικά ιατρεία του νοσοκομείου – που τώρα όμως λειτουργούν για επιλεγμένα περιστατικά.  
 
Με την πρόταση αυτή οδηγούμαστε σε εξάλειψη του διαχωρισμού γιατρών Α’ βάθμιας και Β’βάθμιας περίθαλψης  σε ειδικότητες για τις οποίες η αποκλειστική ενασχόληση με την πρωτοβάθμια ισοδυναμεί με επιστημονική υποβάθμιση. Η εξάλειψη του φραγμού αυτού οδηγεί σε καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών προς τους πολίτες.
 
Με την πρόταση αυτή δημιουργούνται επίσης προϋποθέσεις για κάποιο διάστημα ειδίκευσης των γιατρών στα ΚΥ (πχ 9 μήνες σε μονάδες ΠΦΥ  μέρος του προγράμματος εκπαίδευσης ), γεγονός που θα συνέβαλε και στην μείωση των χρόνων αναμονής.
 Στη φάση της ολοκλήρωσης του συστήματος ΠΦΥ όλοι οι εργαζόμενοι είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
 
Διοικητική δομή του συστήματος ΠΦΥ      
 
Βασική  διοικητική μονάδα του συστήματος υγείας είναι η υγειονομική περιφέρεια. Η υγειονομική  περιφέρεια αντιστοιχεί σε μια περιοχή που πληθυσμιακά καλύπτεται από το πανεπιστημιακό νοσοκομείο, τα  νομαρχιακά νοσοκομεία και τα διασυνδεδεμένα ΚΥ –Περιφερειακά ιατρεία.
Οι κεντρικές κατευθύνσεις και η παρακολούθηση της ανάπτυξης και ολοκληρωμένης λειτουργίας των δικτύων ΠΦΥ ανατίθενται στο Κεντρικό Συμβούλιο ΠΦΥ στο οποίο προεδρεύει ο εκάστοτε υφυπουργός υγείας  και το οποίο απαρτίζεται από τους διοικητές των υγ/κών περιφερειών, από εκπροσώπους των δευτεροβαθμίων οργανώσεων των γιατρών, νοσηλευτών/τριών, των οργανώσεων ή επιστημονικών εταιρειών γιατρών γενικής ιατρικής και από εκπροσώπους της ΓΣΕΕ ,της ΑΔΕΔΥ και της ΚΕΔΚΕ.  Το ΚΣ ΠΦΥ συνεδριάζει τακτικά 2 φορές το χρόνο. Το Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο ΠΦΥ είναι πενταμελές και απαρτίζεται από πανεπιστημιακούς γιατρούς ή άλλους επιστήμονες Υγείας με γνωστικό αντικείμενο την πρωτοβάθμια φροντίδα. Οι γιατροί αυτοί ορίζονται από τις ιατρικές σχολές που έχουν αντίστοιχο τμήμα και από την Σχολή  Δημόσιας Υγείας. Αρμοδιότητά του είναι να εισηγείται γενικές κατευθύνσεις, ειδικές πολιτικές και τις αναγκαίες αναπροσαρμογές στο Κ.Σ. ΠΦΥ.
   Σε κάθε υγ/κή περιφέρεια λειτουργεί περιφερειακό συμβούλιο ΠΦΥ με ανάλογη σύνθεση: υποδιοικητής υγ/κής περιφέρειας, συντονιστές των ΚΥ της περιφέρειας, εκπρόσωποι των τοπικών οργανώσεων των γιατρών και των νοσηλευτριών/των, εργατικών κέντρων, τοπικής αυτοδιοίκησης. Εισηγητικά-γνωμοδοτικά λειτουργεί επίσης 5μελές περιφερειακό επιστημονικό συμβούλιο ΠΦΥ από επιστήμονες υγείας που ορίζονται από τις αντίστοιχες  σχολές. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα τα μέλη του επιστημονικού συμβουλίου μπορεί να ορίζονται από τους τοπικούς ιατρικούς συλλόγους. Το περιφερειακό συμβούλιο ΠΦΥ συνεδριάζει τακτικά κάθε 3-4 μήνες.
  Κάθε ΚΥ διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο  που εκλέγεται μεταξύ των εργαζομένων σε αυτό. Το ΔΣ του ΚΥ εκλέγει συντονιστή. Κάθε 3 μήνες, το ΔΣ του ΚΥ συμμετέχει υποχρεωτικά σε σύσκεψη που συγκαλείται με πρωτοβουλία του Δήμου, και στην οποία σύσκεψη συμμετέχουν επίσης τα μέλη της επιτροπής κοινωνικών υποθέσεων του δημοτικού συμβουλίου, τα μέλη του αντίστοιχου διαμερισματικού (ή κοινοτικού )συμβουλίου, εκπρόσωποι τοπικών ιατρικών και νοσηλευτικών οργανώσεων  καθώς και επιτροπές ασθενών, επιτροπές για τα δικαιώματα των ασθενών και επιτροπές ευπαθών ομάδων. Στις συσκέψεις αυτές κατατίθενται τα αιτήματα των κατοίκων, συζητούνται τα προβλήματα και ιεραρχούνται οι στόχοι. Τα θέματα που συζητούνται στις συσκέψεις δημοσιοποιούνται και κάθε φορά γίνεται προσπάθεια να πληροφορείται και να καταθέτει την γνώμη του όλο και μεγαλύτερος αριθμός κατοίκων. Στη κατεύθυνση αυτή, η δημιουργία διαδικτυακού τόπου από το ΚΥ είναι υποχρεωτική.
 
Τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και του διαμερισματικού (ή κοινοτικού) συμβουλίου που είναι επιφορτισμένα με την παρακολούθηση της λειτουργίας του (των ) ΚΥ, τα μέλη των ιατρικών και νοσηλευτικών οργανώσεων που επίσης είναι επιφορτισμένα με την αρμοδιότητα αυτή,  καθώς και τα μέλη των επιτροπών ασθενών –δικαιωμάτων ασθενών απαρτίζουν το «Παρατηρητήριο Υγείας» κάθε δήμου. Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι εκτός από την συμμετοχή στις κοινές συσκέψεις με τα ΔΣ των ΚΥ, είναι να παρακολουθεί και να παρεμβαίνει σε ζητήματα που αφορούν το νοσοκομείο της περιοχής καθώς και κάθε άλλο ζήτημα που αφορά στην υγεία του τοπικού πληθυσμού και στην ποιότητα των υπηρεσιών.
Μετά από κάθε σύσκεψη συγκαλείται με ευθύνη του συντονιστή  του ΚΥ  συνέλευση όλου του προσωπικού.
Στις συνελεύσεις αυτές το προσωπικό ενημερώνεται από το ΔΣ για το επίπεδο ικανοποίησης των αναγκών της τοπικής κοινωνίας και αποφασίζονται μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΚΥ όπου χρειάζεται.
 
Δύο φορές των χρόνο σε κάθε υγ/κή περιφέρεια συγκαλείται Γενική Συνέλευση με συμμετοχή όλων των ΔΣ των ΚΥ της περιφέρειας και των Παρατηρητηρίων των Δήμων της περιφέρειας. Συμμετέχουν επίσης και τα ΔΣ των νοσοκομείων της περιφέρειας. Στις συνελεύσεις αυτές γίνεται απολογισμός της υλοποίησης των στόχων που έχουν τεθεί, μεταφέρονται τα προβλήματα από την περιοχή ευθύνης κάθε ΚΥ και διαμορφώνονται οι νέοι στόχοι και αποφασίζονται  οι αναγκαίες διορθώσεις και αναπροσαρμογές. Ο διοικητής της υγ/κής περιφέρειας μεταφέρει τις διαπιστώσεις και τις αποφάσεις της Γ.Σ στο ΚΣ ΠΦΥ, ενώ οι συντονιστές των ΚΥ αμέσως μετά, συγκαλούν  γενικές συνελεύσεις του προσωπικού του ΚΥ προκειμένου κάθε εργαζόμενος στο ΚΥ να γίνεται μέτοχος των γενικών στόχων και να αντιλαμβάνεται την προσωπική του ευθύνη για την υλοποίησή τους στην τοπική κλίμακα.
Η θητεία σε όλα τα παραπάνω αναφερόμενα συμβούλια και επιτροπές είναι τριετής και μπορεί να ανανεώνεται.
 
Μέσα στους επόμενους δύο μήνες γίνεται η διαίρεση της χώρας σε υγ/κές περιφέρειες και η συγκρότηση των πιο πάνω αναφερόμενων σωμάτων.
 
 Μεταβατικές διαδικασίες
 
Δύο είναι οι πολύ σημαντικές διαφορές αυτού που περιγράφουμε  ως ολοκληρωμένο σύστημα ΠΦΥ με την υπάρχουσα σήμερα κατάσταση. Η πρώτη  αφορά στις υποδομές των αστικών κέντρων. Υποδομές στα αστικά κέντρα διαθέτει σήμερα μόνο το ΙΚΑ(ΕΟΠΥΥ), υποδομές που είναι διαμορφωμένες  με την λογική του τακτικού εξωτερικού ιατρείου, με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και με την γνωστή κακή ποιότητα υπηρεσιών.
Απαιτούνται περισσότερες κτιριακές υποδομές προκειμένου να εξυπηρετούνται όλοι οι κάτοικοι μιας περιοχής.
Η αναβάθμιση των υποδομών δεν θα είναι μόνο ποσοτική (περισσότερα κτίρια), αλλά και ποιοτική, προκειμένου το ΚΥ  να ανταποκρίνεται στο ρόλο του. Ένα ΚΥ για να επιτελεί τις λειτουργίες που περιγράφουμε και να εξυπηρετεί όλο τον πληθυσμό αναφοράς πρέπει να διαθέτει χώρους εξέτασης (τακτικά ιατρεία), χώρους εργαστηρίων (ακτινολογικό, μικροβιολογικό), χώρους αντιμετώπισης επειγόντων περιστατικών και χώρους βραχείας νοσηλείας.
Το ΚΥ που περιγράφουμε στη πρότασή μας είναι μια δομή στην οποία έχει μεταφερθεί ένα σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων που σήμερα επιτελούνται στα νοσοκομεία. (Για παράδειγμα μεγάλο μέρος των ασθενών που εξετάζονται σήμερα στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων θα εξετάζονται στα ιατρεία των ΚΥ από νοσοκομειακούς γιατρούς που θα τα επισκέπτονται συγκεκριμένες ημέρες και ώρες την εβδομάδα – για τις πόλεις αυτό θα χρειάζεται μάλλον καθημερινά, για τις αγροτικές περιοχές μάλλον όχι. Ο φόρτος των τακτικών ιατρείων των νοσοκομείων θα μειωθεί σημαντικά, πράγμα που σημαίνει ότι και η κατανομή  των δραστηριοτήτων του ιατρικού προσωπικού θα είναι διαφορετική.
 
 Επίσης, σύμφωνα με την πρότασή μας τα ΚΥ θα εφημερεύουν σε 24 ωρη βάση με τους γενικούς γιατρούς, τους παθολόγους, τους παιδιάτρους  και τους εργαστηριακούς που διαθέτουν. Αυτό είναι ένα μέτρο που συμβάλλει σημαντικά στην αποφόρτιση των νοσοκομείων από το αβάσταχτο φορτίο των περιστατικών που προσέρχονται χωρίς να χρειάζεται, επειδή δεν μπορούν να βρούν γιατρό εκτός νοσοκομείου και με αποτέλεσμα μια απίστευτη ταλαιπωρία )
 Εκτός από το πρόβλημα των υποδομών, η δεύτερη σημαντική διαφορά είναι ότι το σύστημα που προτείνουμε στηρίζεται στη λογική του ενιαίου σχεδιασμού πανελλαδικά και κατά πληθυσμιακή μονάδα, πράγμα εντελώς ασύμβατο με την σημερινή κατάσταση πολυδιάσπασης που επικρατεί στο χώρο της υγ/κής ασφάλισης.
 
Ενιαίος σχεδιασμός όμως σημαίνει και ενιαία χρηματοδότηση, πράγμα που από οργανωτικής – θεσμικής πλευράς εκφράζεται με την συγκρότηση ενός Ενιαίου Φορέα Υγείας με την πλήρη κατάργηση των κλάδων υγείας.
 
Ο οικογενειακός γιατρός, γιατρός με ειδικότητα γενικής ιατρικής, είναι ο γιατρός που έρχεται σε πρώτη επαφή με τους ασθενείς της λίστας του, γνωρίζει τα προβλήματα υγείας τους και είναι σε θέση να διαγιγνώσκει και να θεραπεύει συνηθισμένα προβλήματα υγείας ή να παραπέμπει στον ειδικό όταν χρειάζεται. Είναι σε θέση να επιμελείται της μετανοσηλευτικής φροντίδας των αρρώστων του.
Είναι υπεύθυνος για τους προληπτική φροντίδα των ασθενών του, για τη παρακολούθηση χρονίως πασχόντων ασθενών, για την κατ΄ οίκον νοσηλεία και επίσης για την διενέργεια προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής υγείας (ως μέλος της ομάδας υγείας ) στο πληθυσμό της περιοχής του. Ρόλο οικογενειακού γιατρού μπορεί να έχουν και παθολόγοι εφόσον παρακολουθήσουν ετήσιο πρόγραμμα μετεκπαίδευσης ή για τη παρακολούθηση των χρονίως πασχόντων.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟ !
 
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Οκτωβρίου 2013, 16:17:25 από Gatekeeper »
“It’s a poor sort of memory that onlyworks backwards, the Queen remarked.”
Lewis Carroll, 1872,
Through the Looking Glass

23 Οκτωβρίου 2013, 18:44:33
Απάντηση #131
Αποσυνδεδεμένος

samsok


κοιτα  μανια που εχει πιασει πολυ κοσμο να αποδειξει ότι ο θεσμός του οικογενειακού ιατρού  ειναι άχρηστος και ξεπερασμένος ...

Οσο για το σχεδιο της ΟΕΝΓΕ ασχετα αν καποιος συμφωνει ή οχι ...εχουν κανει κανεναν υπολογισμο για το ποσες προσληψεις χρειαζονται για να εφαρμοστει ένα τέτοιο μοντελλο?τα ....αφεντικα της ΤΡΟΙΚΑ που σπρωχνουν όχι για προσληψεις αλλα για απολύσεις τα ρωτήσανε καθολου?

23 Οκτωβρίου 2013, 20:29:20
Απάντηση #132
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Δ. Βαρνάβας: Αστικά Κέντρα Υγείας για όλους!

Τη σταδιακή λειτουργία αστικών Κέντρων Υγείας σε όλη τη χώρα, όπου θα καλύπτεται το σύνολο των πολιτών, προτείνει η Ομοσπονδία νοσοκομειακών γιατρών, στο πλαίσιο των προωθούμενων αλλαγών στην πρωτοβάθμια φροντίδα.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος  :-* :-* :-* :-*
Του Δημήτρη Καραγιώργου

Την παροχή εξωνοσοκομειακής (πρωτοβάθμιας) περίθαλψης από Κέντρα Υγείας, που θα λειτουργήσουν σταδιακά σε όλη τη χώρα, προτείνει η Ομοσπονδία των νοσοκομειακών γιατρών (ΟΕΝΓΕ).

Σύμφωνα με την πρόταση, τα Κέντρα θα εντάσσονται στις Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) και θα διοικούνται από συμβούλια που θα εκλέγουν οι εργαζόμενοι.
Στο πλαίσιο του διαλόγου για την πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας, η ΟΕΝΓΕ δημοσιοποίησε την Τετάρτη τις θέσεις της, οι οποίες προβλέπουν - μεταξύ άλλων - τα εξής:

Για κάθε πληθυσμιακή μονάδα 20.000 έως 40.000 κατοίκων θα δημιουργείται Κέντρο Υγείας.

Λόγω των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων της χώρας (μικρά νησιά, πυκνοκατοικημένες συνοικίες στις μεγαλουπόλεις) τα όρια αυτά μπορούν να τροποποιούνται και προς τα πάνω και προς τα κάτω.

Δεν προτείνεται τροποποίηση της οργανωτικής δομής της πρωτοβάθμιας φροντίδας των αγροτικών περιοχών. Η δομή εκεί ήδη υφίσταται. Το μεγάλο πρόβλημα είναι στα αστικά κέντρα. Το ζητούμενο για τα Κέντρα Υγείας που ήδη υπάρχουν, είναι η αναβάθμιση των λειτουργιών τους.

Πρόσβαση

Βασική σύλληψη της δομής αυτής είναι η δυνατότητα εύκολης πρόσβασης των κατοίκων στο σύστημα υγείας, με το Κέντρο Υγείας να είναι το πρώτο σημείο επαφής, κοντά στον τόπο κατοικίας ή εργασίας.

Το χρονικό όριο της για την ολοκληρωμένη θεσμικά και λειτουργικά δικτύωση της ΠΦΥ με κέντρα υγείας στις αστικές περιοχές είναι η οκταετία.

Στην ολοκληρωμένη του μορφή, το δίκτυο της πρωτοβάθμιας φροντίδας θα καλύπτει όλο τον πληθυσμό της χώρας, με ενιαίο τρόπο, μέσα από μία πηγή χρηματοδότησης που είναι ο κρατικός προϋπολογισμός.


Η βασική στελέχωση ενός Κέντρου Υγείας θα αποτελείται από τις εξής ιατρικές ειδικότητες:
Γενικής ιατρικής, παιδιατρικής, γιατρούς ειδικοτήτων για τους χρονίως πάσχοντες (κυρίως παθολόγους, αλλά και διαβητολόγους, πνευμονολόγους, καρδιολόγους, ψυχιάτρους, νευρολόγους), ιατρικής της εργασίας, ακτινολογίας, βιοπαθολογίας. Επίσης, στελεχώνεται με οδοντιάτρους, νοσηλευτικό προσωπικό, μαίες, επισκέπτριες υγείας, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους και τεχνικό προσωπικό.

Οικογενειακός γιατρός

Βασικός θεσμός του θα είναι ο οικογενειακός γιατρός και η ομάδα υγείας. Η ομάδα υγείας δεν έχει προκαθορισμένη σύνθεση.
Η σύνθεσή της κάθε φορά προκύπτει από τις ανάγκες του προγράμματος που υλοποιεί. Ειδικότερα για τον οικογενειακό γιατρό η αναλογία αυτή είναι 1 ανά 2.000-2.500 κατοίκους και για τον παιδίατρο 1 ανά 1.400-1.500 παιδιά.

Η αναλογία για το νοσηλευτικό προσωπικό στα προηγμένα συστήματα είναι 1/ 200 κάτοικοι.

Η τακτική εξέταση από γιατρούς άλλων ειδικοτήτων θα γίνεται στους χώρους του Κέντρου Υγείας.  :-* :-* :-* :-*

Τακτική εξέταση στο νοσοκομείο γίνεται μετά από παραπομπή, εφόσον χρειάζεται περισσότερο εξειδικευμένη διερεύνηση και αντιμετώπιση.

Παράδειγμα: Μια περιοχή ευθύνης ενός περιφερειακού νοσοκομείου –στην οποία υπάρχει επίσης και νομαρχιακό νοσοκομείο (ή νομαρχιακά νοσοκομεία ) και ΚΥ – 300.000 κατοίκων, έχει ανάγκη για 40 ορθοπαιδικούς.
Οι ορθοπαιδικοί αυτοί είναι μοιρασμένοι (οργανικές θέσεις) στα νοσοκομεία της περιοχής.
Σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (πχ 6 μήνες για κάθε γιατρό) ένα μέρος των ορθοπαιδικών είναι χρεωμένο με τα τακτικά ιατρεία των Κέντρων Υγείας που είναι λειτουργικά συνδεδεμένα με το νοσοκομείο και τα επισκέπτεται για να εξετάσει εκεί τους ασθενείς.
Οι ορθοπαιδικοί που για το ίδιο διάστημα είναι επιφορτισμένοι με την δουλειά του νοσοκομείου διεκπεραιώνουν τα χειρουργεία και τα τακτικά ιατρεία του νοσοκομείου – που τώρα όμως λειτουργούν για επιλεγμένα περιστατικά.

Διοίκηση

Βασική διοικητική μονάδα του συστήματος υγείας είναι η υγειονομική περιφέρεια. Η υγειονομική περιφέρεια αντιστοιχεί σε μια περιοχή που πληθυσμιακά καλύπτεται από το πανεπιστημιακό νοσοκομείο, τα νομαρχιακά νοσοκομεία και τα διασυνδεδεμένα Κέντρα Υγείας – Περιφερειακά ιατρεία.

Οι κεντρικές κατευθύνσεις και η παρακολούθηση της ανάπτυξης και ολοκληρωμένης λειτουργίας των δικτύων πρωτοβάθμιας φροντίδας θα ανατίθενται στο Κεντρικό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας, στο οποίο προεδρεύει ο εκάστοτε υφυπουργός Υγείας.

Κάθε Κέντρο Υγείας θα διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο θα εκλέγεται μεταξύ των εργαζομένων σε αυτό. Το διοικητικό συμβούλιο θα εκλέγει συντονιστή.
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

23 Οκτωβρίου 2013, 20:29:56
Απάντηση #133
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
"Ανοίξτε τα Κέντρα Υγείας 24ώρες"! Η πρόταση των νοσοκομειακών γιατρών για τον "νέο ΕΟΠΥΥ"

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Tη δική της πρόταση για την ανασυγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας κατέθεσε η Ομοσπονδία των Νοσοκομειακών Γιατρών (ΟΕΝΓΕ).
 
Βασίζεται κυρίως στη δημιουργία αστικών κέντρων υγείας σε περιοχές από 20.000 έως 40.000 κατοίκους ενώ εστιάζει στην πρόληψη αλλά και στον οικογενειακό γιατρό. Ο κλάδος προτείνει τα κέντρα υγείας να ανήκουν στις υγειονομικές περιφέρειες και να διοικούνται από συμβούλια που θα εκλέγουν οι εργαζόμενοι. Διαβάστε όλη την πρόταση της ΟΕΝΓΕ
 
 
Εισηγητικά
 
Η πρότασή μας βασίζεται στις παρακάτω αρχές :
α) Καθολικότητα. Στοχεύουμε στην κάλυψη όλων των υγ/κών αναγκών των κατοίκων της χώρας από το δημόσιο σύστημα που θα αναπτύσσεται και παρέχοντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας θα κάνει τον ιδιωτικό τομέα βαθμιαία περιττό.
[..]

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟ !
 

Νομίζω ότι άλλο πράγμα είναι η εξυγείανση και η ανταποδοτική για το κοινωνικό σύνολο λειτουργία του ιδιωτικού τομέα και άλλο ο προγραμματισμένος θάνατός του.
Μία πρόταση για την ΠΦΥ, όσο κι αν περιέχει κάποιες σωστές σκέψεις και κατευθύνσεις, δεν μπορεί να θεωρηθεί αντικειμενική και συνολική αν δε λαμβάνει υπόψη το μεγάλο αριθμό των ιδιωτών συναδέλφων. Εκτός κι αν ισχύει, βέβαια, το συμπέρασμα του @Gatekeeper. Προσπωπικά δεν με απασχολεί πια αν ο ολοκληρωτισμός είναι με το ένα ή το άλλο πρόσωπο, αλλά το ότι προσπαθώντας να αντιμετωπίσωμε τα δεινά μίας κατάστασης, φοράμε τις παρωπίδες της αντίπερα όχθης.
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Οκτωβρίου 2013, 20:31:42 από Denominator »
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

24 Οκτωβρίου 2013, 08:39:13
Απάντηση #134
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
29 Απαντήσεις
123412 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Σεπτεμβρίου 2022, 12:55:07
από glabu
523 Απαντήσεις
447397 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Οκτωβρίου 2024, 00:33:52
από Argirios Argiriou
3 Απαντήσεις
7657 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Απριλίου 2013, 12:58:01
από ΑΡΗΣ
0 Απαντήσεις
3404 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Ιουλίου 2017, 11:09:46
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
4361 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Οκτωβρίου 2018, 00:04:38
από Argirios Argiriou