Θέματα Εργασίας > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
Πρόταση για αλλαγές στο Σύστημα Υγείας
Argirios Argiriou:
22/04/2017
Συνδιάσκεψη του Δ.Σ. του Π.Ι.Σ. με τους Προέδρους των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας
Συζήτηση του προσχεδίου νόμου για την Π.Φ.Υ. στη Συνδιάσκεψη του Δ.Σ. του Π.Ι.Σ. με τους Προέδρους των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας
Το προσχέδιο νόμου για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας συζητήθηκε στη συνδιάσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου με τους Προέδρους όλων των Ιατρικών Συλλόγων της Χώρας το Σάββατο 22 Απριλίου 2017. Στη συνδιάσκεψη τέθηκαν επίσης προς συζήτηση τα σχέδια που πρότειναν ο Τομέας Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης του Ινστιτούτου Μελετών του Π.Ι.Σ., οι Σύλλογοι των 5 Ιατρικών Συλλόγων της Κρήτης, ο Ιατρικός Σύλλογος Χαλκιδικής, καθώς και άλλες μεμονωμένες προτάσεις, στο πλαίσιο των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης του Π.Ι.Σ. της 18ης Φεβρουαρίου2017, που είναι δεσμευτικές για τον Π.Ι.Σ.
Οι άξονες του σχεδίου που θα προταθούν από τον Π.Ι.Σ., λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα προτεινόμενα σχέδια και τις παρατηρήσεις των συνέδρων, είναι οι κάτωθι:
* Πρωτοβάθμια Φροντίδα υγείας , ισότιμη και προσβάσιμη για όλους τους πολίτες.
*Συλλογική σύμβαση με τον Π.Ι.Σ. και τους κατά τόπους Ιατρικούς Συλλόγους.
* Ελεύθερη επιλογή ιατρού.
* Κατά πράξη και περίπτωση αμοιβή με κάθε συμβεβλημένο ιατρό με τον ΕΟΠΥΥ.
* Οικογενειακός ιατρός σύμβουλος της υγείας, διαμορφωτής του ιατρικού φακέλου του ασθενούς και της διαχείρισης των χρονίων νοσημάτων, υπεύθυνος για την πρόληψη και αγωγή της υγείας κλπ. και όχι gatekeeping.
* Κανένα περιστατικό δεν θα προσέρχεται στο Νοσοκομείο, χωρίς παραπεμπτικό από ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα υγείας.
* Δημόσιες δομές-Αστικά Κέντρα Υγείας.
*Ανεξάρτητα ΤΕΠ Νοσοκομείων με όλες τις ειδικότητες που θα εφημερεύουν επί 24ωρου βάσεων, για να αποσυμφορηθούν τα Νοσοκομεία.
*Ηλεκτρονικοποίηση του συστήματος, με τον ηλεκτρονικό φάκελο και την ηλεκτρονική κάρτα ασθενούς, προκειμένου να υπάρχει πλήρης ενημέρωση όλου του συστήματος και της καταγραφής όλων των υπηρεσιών για την τήρηση ορθών κανόνων ιατρικής λειτουργίας και την αποφυγή προκλητής ζήτησης υπηρεσιών.
*Κατευθυντήριες οδηγίες συνταγογράφησης και θεραπευτικά-διαγνωστικά πρωτόκολλα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα και η ασφαλής περίθαλψη της ασφάλισης.
*Καμία εκχώρηση ιατρικής υπηρεσίας σε άλλους επαγγελματίες υγείας (όπως συνταγογράφηση από μαίες, προληπτικές εξετάσεις από φαρμακοποιούς κ.λπ.) και να εφαρμοστεί ο Νόμος, κανένα φάρμακο να χορηγείται χωρίς ιατρική συνταγή.
* Ιδιαίτερη μέριμνα στις νησιωτικές-δυσπρόσιτες-ακριτικές περιοχές, με αυξημένα κίνητρα προς τους ιατρούς.
* Οικονομικά στοιχεία και δεδομένα και μέσα από τον υγειονομικό χάρτη, ώστε να είναι σίγουρο, ότι θα στηριχτεί το σύστημα στο μέλλον και όχι να μείνει κι αυτό σαν τα προηγούμενα συστήματα υγείας, χωρίς εφαρμογή.
Αποφασίστηκε να ζητηθεί από το Υπουργείο Υγείας:
Πριν το Νομοσχέδιο προωθηθεί στη Βουλή, να τύχει ευρείας επεξεργασίας και διαβούλευσης με τα θεσμικά όργανα των ιατρών και των κοινωνικών φορέων Π.Ι.Σ., ΚΕΣΥ, ΚΕΔΕ, Ομοσπονδίες Ιατρών, καθώς και άλλους χρήστες υπηρεσιών υγείας, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα προσφέρει ποιοτική και ασφαλή περίθαλψη πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, αποσυμφόρηση των Νοσοκομείων από περιστατικάΠ.Φ.Υ και κανόνες ιατρικής λειτουργίας, στο πλαίσιο της ιατρικής ηθικής και δεοντολογίας, και του σεβασμού της προσωπικότητας κάθε πολίτη.
Οι ιδιαιτερότητες των διαφόρων περιοχών της χώρας επιβάλλουν ειδικότερες λύσεις, καθώς οι γεωγραφικές ανισότητες πληθυσμού και υπηρεσιών υγείας, δημιουργούν προβλήματα, τα οποία στοιχίζουν σε ανθρώπινες ζωές, αλλά και σε οικονομικούς πόρους.
Να τηρηθεί η υπόσχεση του Υπουργού στη Συνδιάσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Ι.Σ. με τους Προέδρους της 12ης Δεκεμβρίου 2016, να συμπεριληφθεί στο Νομοσχέδιο της Π.Φ.Υ. η σύγχρονη ιατρική νομοθεσία, η οποία έχει δοθεί στο Υπουργείο από τον Ιούνιο του 2014 και έχει εγκριθεί ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου τον Μάιο του 2014.
Η Συνδιάσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου και των Προέδρων των Ιατρικών Συλλόγων ομόφωνα, ζητεί να ακουστεί η θέση της, ώστε ο ιατρικός κόσμος, αλλά και οι κοινωνικοί φορείς να αναλάβουν το ρόλο που τους ανήκει μαζί με την Κυβέρνηση και τα κόμματα, προκειμένου να προσφερθούν στον πολίτη οι υπηρεσίες που έχει ανάγκη.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ Π.Ι.Σ.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Δ. Κουναλάκης:
Αρθρο 1
Παράγραφος 2:
Ένα τεράστιο πεδίο πρόληψης στα παιδιά είναι στα σχολεία. Και τα παιδιά βιώνουν άσχημα τις επισκέψεις σε μονάδες υγείας. Η πρόληψη στα σχολεία (που είναι και ένα τεράστιο πεδίο του επισκέπτη υγείας του 13ου άρθρου) απουσιάζει παντελώς. ΠΦΥ χωρίς αγωγή υγείας και πρόληψη στα παιδιά είναι ανέκδοτο. Ένα μεγάλο τμήμα της ΠΦΥ πρέπει να γίνεται στα σχολεία με θέσπιση κινητής μονάδας υγείας και πρόληψης με προσωπικό που γυρνά τα σχολεία.
Η παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας ΔΕΝ είναι αντικείμενο της ΠΦΥ. Επιτρέπεται για δύο λόγους: α) Σε απομακρυσμένες περιοχές για οικονομίες κλίμακας και σε κακοσχεδιασμένες υπηρεσίες υγείας για να βουλώσεις τα στόματα των πολιτών “βαπτίζοντας” επείγοντα τα χρόνια προβλήματα υγείας. Στα αστικά κέντρα που μπορείς να έχεις ξεχωριστά κέντρα ΤΕΠ είναι απλά τρόπος να αποδιοργανώσεις τις μονάδες υγείας και να μειώσεις την απόδοση τους.
Αρθρο 2
- Πως ορίζεται η Ομάδα Υγείας να έχει τουλάχιστον ένα Οικογενειακό Ιατρό χωρίς να έχει οριστεί ο οικογενειακός ιατρός;
- Ο νοσηλευτής δεν είναι το ίδιο με τον επισκέπτη υγείας. Έχουν τελείως διαφορετικά εκπαιδευτικά αντικείμενα και διαφορετικό έργο. Δεν μπορεί να μπαίνει διαζευτικό “ή”.
- Αντί να ορίσετε το λογισμικό “Ηλεκτρονική εφαρμογή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας” θα ήταν προτιμότερο να ορίζεται το “απαιτούμενο σύνολο δεδομένων” που πρέπει να τηρείται. Εφαρμογές μπορεί να έχετε, δεδομένα δεν θα έχετε έτσι που το ορίζετε.
- Ο “συντελεστής ηλικιακής ομάδα” είναι η πιο αρχαία μέθοδος πληρωμής στην περίπτωση του capitation. Σήμερα, αντί αυτού χρησιμοποιούνται τα Ambulatory DRGs στα οποία υπολογίζεται η ηλικία, το φύλο του ασθενή, η γεωγραφική μορφολογία, η κινητική κατάσταση του ασθενή και σοβαρά νοσήματα του. Αν εξαιρέσουμε το τελευταίο, τα υπόλοιπα είναι εύκολο να υπολογίζονται αυτόματα. Ειδικά η γεωγραφική μορφολογία μπορεί να δώσει κίνητρα να πάνε γιατροί και στα νησιά ή στις ορεινές περιοχές
Αρθρο 3
Παράγραφος 1:
Είναι θετικό που αρχίζει να μπαίνει μια τάξη στις μονάδες που παρέχουν υπηρεσίες ΠΦΥ.
Παράγραφος 2:
Εμφανίζεται και μια “Το.Π.Φ.Υ.” χωρίς να έχει οριστεί πουθενά νωρίτερα.... από το άρθρο 5.
Αρθρο 4
Παράγραφος 1:
Είναι θετικό που παρέχονται υπηρεσίες υγείας τοπικά κοντά στην κατοικία του πολίτη.
Παράγραφος 2:
Όλοι αυτοί σκοποί είναι δύσκολο να εφαρμοστούν πρακτικά. Είναι λόγια χωρίς αντίκρυσμα.
Παράγραφος 4:
Όποιος έχει τις περισσότερες κουμπαριές εκλέγεται υπεύθυνος για την λειτουργική οργάνωση της Ομάδας υγείας. Αξιολόγηση του έργου και προσόντα δεν μετράνε στις ΤΟΜΥ. Και η ψηφοφορία κάθε πότε γίνεται σύντροφοι; Όταν το πει ο καθοδηγητής;
Αρθρο 5
Παράγραφος 1:
Είναι δυνατόν τα κέντρα υγείας να έχουν λιγότερους σκόπους από τις ΤΟΜΥ;
Παράγραφος 4:
Μεταφέρονται οι γιατροί ειδικοτήτων στα νοσοκομεία, εκτός εάν δεν θέλουν να πολυδουλέψουν, όπου μένουν στα Κέντρα Υγείας (πρώην ΠΕΔΥ)
Παράγραφος 5:
Οι αριθμοί πολιτών ανά γιατρό βασίζονται σε κάποια δεδομένα; 1 οδοντίατρος ανά 10.000 πολίτες; Και ο πιο εργατικός οδοντίατρος που θα βλέπει 20 άτομα τη μέρα και δεν αρρωσταίνει ποτέ, μια φορά τα 2,5 χρόνια θα μπορεί να δει ένα πολίτη με αυτή την αναλογία. Φοβερή οδοντιατρική φροντίδα θα παρέχουν τα κέντρα υγείας.... Ουτε πρόληψη δεν θα προλαμβάνει να κάνει στα παιδιά.
Σχετικά με τους Γενικούς ιατρούς και τους παθολόγους υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι δεν πρέπει να ξεπερνάνε τους 1500 πολίτες ανά γιατρό. Υπάρχει η εμπειρία από το παλαιό ΙΚΑ όπου οι οικογενειακοί ιατροί είχαν 2500 πολίτες ανά γιατρό και μόνο συνταγογραφία προλάβαιναν να κάνουν.
Αρθρο 6
Παράγραφος 1:
Λείπει η πλαστική χειρουργική που είναι πιο απαραίτητη από την ίδια την χειρουργική, ειδικά εάν το κέντρο υγείας είναι σε αστική περιοχή και υπάρχει νοσοκομείο κοντά. Αλήθεια, είναι δυνατόν οι ΤΟΜΥ να έχουν στους σκοπούς τους την ιατρική αποκατάσταση και να λείπουν ιατροί Φυσιατρικής και αποκατάστασης αλλά να έχουμε όλες τις υπόλοιπες ειδικότητες; Επίσης, που είναι οι αλλεργιολόγοι και οι νευροχειρουργοί; Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν αυτές οι ειδικότητες για τα κέντρα υγείας;
Αρθρο 7
Παράγραφος 1:
Καλή ιδέα τα κεντρικά διαγνωστικά εργαστήρια που εφαρμόζονται σε πολλές χώρες του κόσμου, όμως εκτός από τις προεκλογικές προσλήψεις προσωπικού, μήπως θα πρέπει να προσδιοριστεί και με τι οικονομικό προϋπολογισμό θα λειτουργούν. Θα γίνονται με πανελλήνιο διαγωνισμό τα αντιδραστήρια; Θα αναλαμβάνει η ΥΠΕ; Επίσης, τι διαδικασίες ποιότητας και ISO θα έχουν;
Αρθρο 9
Παράγραφος 2:
Οικογενειακός ιατρός είναι ο ιατρός που επιλέγεις. Όχι αυτός που σε αναγκάζουν να επιλέξεις. Συνεπώς θέλεις να έχεις όσο το δυνατόν περισσότερους γιατρούς στο σύστημα για να επιλέγει έναν ο πολίτης. Ταυτόχρονα δεν θέλεις σου κοστίζουν τα ιατρεία τους και θέλεις να πληρώνεις με βάση των αριθμό των πολιτών που δέχονται τις υπηρεσίες, ανεξάρτητα πόσοι γιατροί και πόσα ιατρεία είναι διαθέσιμα προς επιλογή.
Αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο με κρατικά ιατρεία και οικογενειακούς ιατρούς που πληρώνονται με σταθερό μισθό. Και έχει οδηγήσει να λειτουργεί η ΠΦΥ στην συντριπτική πλειοψηφία των κρατών της γης με ιδιωτικά ιατρεία. Και οι χώρες που έχουν κρατικά (ακόμη και δημοτικά) ιατρεία στην ΠΦΥ λιγοστεύουν συνεχώς.
Ξέρω ότι είναι δύσκολο να πείσω με επιχειρήματα κάποιους γνωστούς και φίλους, αλλά θα προσπαθήσω να μιλήσω στη γλώσσα τους: θα δανειστώ μια φράση από το 4ο κεφαλαιο του "The State and Revolution" του Βλαντίμιρ Ίλιτς Λένιν: "Όσο υπάρχει κράτος δεν υπάρχει ελευθερία. Όταν υπάρχει ελευθερία, δεν υπάρχει κράτος."
Παράγραφος 3:
Οι γενικοί ιατροί μέσα στα εκπαιδευτικά τους αντικείμενα έχουν και τα παιδιά και μπορούν να βλέπουν και παιδιά. Οι παθολόγοι βλέπουν από την ηλικία των 14 ετών και άνω. Οι παιδίατροι βλέπουν μέχρι την ηλικία των 18 ετών. Γιατί εξισώνει τους γενικούς ιατρούς με τους παθολόγους;
Παράγραφος 3:
Άσχετο με το αντικείμενο του οικογενειακού ιατρού. Είναι παράγραφος που πρέπει να μεταφερθεί στο άρθρο 20.
Αρθρο 10
Παράγραφος 1:
Γιατί οι ιδιώτες συμβεβλημένοι ιατροί συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ και όχι με την ΥΠΕ; Και εάν ένας γιατρός της ΤΟΜΥ παίρνει αναρρωτική ή για άλλο λόγο άδεια 5 μήνες, θα παίρνετε ιδιώτη οικογενειακό ιατρό για 5 μήνες και μετά επιστροφή πίσω τους ασθενείς ή θα φτάνετε τους 3000 πολίτες ανά οικογενειακό ιατρό στους γιατρούς που μένουν; Και γιατί ρατσισμός με τους ιδιώτες ιατρούς και δεν μπορούν να δουν ανασφάλιστους και πρόσφυγες; Και εφόσον οι ιδιώτες ιατροί θα πληρώνονται με βάση τον αριθμό των πολιτών που τους επιλέγουν, γιατί σας ενδιαφέρει ο αριθμός των γιατρών και πρέπει πρώτα να είναι γεμάτες οι ΤΟΜΥ; Φοβάστε μήπως οι ασφαλισμένοι πολίτες επιλέξουν ιδιώτη οικογενειακό και όχι τις ΤΟΜΥ; Δεν σέβεστε την επιλογή των πολιτών;
Παράγραφος 3:
- Ο “συντελεστής ηλικιακής ομάδα” είναι η πιο αρχαία μέθοδος πληρωμής στην περίπτωση του capitation. Σήμερα, αντί αυτού χρησιμοποιούνται τα Ambulatory DRGs στα οποία υπολογίζεται η ηλικία, το φύλο του ασθενή, η γεωγραφική μορφολογία, η κινητική κατάσταση του ασθενή και σοβαρά νοσήματα του. Αν εξαιρέσουμε το τελευταίο, τα υπόλοιπα είναι εύκολο να υπολογίζονται αυτόματα. Ειδικά η γεωγραφική μορφολογία μπορεί να δώσει κίνητρα να πάνε γιατροί και στα νησιά ή στις ορεινές περιοχές
Αρθρο 11
Γιατί τα σχολεία που είναι ένα κατεξοχήν μέρος για πρόληψη και αγωγή υγείας δεν ανήκουν στα σημεία δράσης των Ομάδων υγείας; Λείπουν επίσης τα καθήκοντα του λειτουργικού υπεύθυνου της ομάδας υγείας. Επίσης, θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πχ πως “βελτιώνονται οι όροι ποιότητας ζωής της κοινότητας“.....
Αρθρο 12
Επειδή το τέστ Παπανικολάου οδεύει με βάση τις μελέτες προς κατάργηση μήπως θα πρέπει να μπει με ένα πιο γενικό τίτλο προληψης του καρκίνου; Στην πρόληψη αφροδίσιων και σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσήματων δεν έχουν θέση οι μαίες;
Αρθρο 13
Γιατί απουσιάζουν τα σχολεία από το πεδιο δράσης των επισκεπτών υγείας που είναι ένας σημαντικός χώρος πρόληψης και αγωγής υγείας; Επίσης, πρέπει να μπει και η παγκόσμια ημέρα του κηπουρού του κέντρου υγείας.
Αρθρο 16
Παράγραφος 1
Τι γίνεται όταν κάποιος οικογενειακός ιατρός ιδιώτης ή σε ΤΟΜΥ χρειαστεί αναρρωτική άδεια; Τι γίνεται κατά την κανονική του άδεια; Έχουν κανονική άδεια οι ιδιώτες οικογενειακοί ιατροί; Γιατί τέτοιος ρατσισμός και δεν μπορούν να επιλέξουν οι ανασφάλιστοι ιδιώτη οικογενειακό ιατρό;
Αρθρο 18
Παράγραφος 6
Τι γίνεται σε περιπτώσεις που πολίτης ζητάει την διαγραφεί ιατρικών δεδομένων που είναι απαραίτητα για μελλοντικές ενέργειες; πχ μπορεί να ζητήσει την διαγραφή ψυχιατρικών νοσηλειών για αποκτήσει άδεια οδήγησης ή άδεια οπλοκατοχής; Και κατέχει ο πολίτης τις ιατρικές γνώσεις για το ποιες πληροφορίες μπορεί να είναι απαραίτητες στο μέλλον για την υγεία του; Στο εξωτερικό ο οικογενειακός ιατρός θεωρείται ως ο γιατρός που ο πολίτης έχει επιλέξει και εμπιστεύεται. Και για τον οικογενειακό ιατρό δεν υπάρχουν “κρυφές” πληροφορίες και διαγραφές. Ο πολίτης μαζί με τον οικογενειακό του ιατρό συναποφασίζουν τι πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες σε κάθε άλλη περίπτωση αναζήτησης ιατρικής ή παρα-ιατρικής υπηρεσίας.
Αρθρο 19
Παράγραφος 1
Είναι δυνατόν για να χρησιμοποιηθεί ένα λογισμικό σε μονάδα υγείας ιδιωτική ή δημόσια να απαιτείται η υπογραφή του φωτισμένου ηγέτη και υπουργού υγείας; Δεν μπορούν να υπάρξουν κριτήρια και διαδικασίες επιλογής; Πρέπει να είναι τόσο συγκεντρωτικό το σύστημα; ή μήπως ο υπουργός δεν είναι σίγουρος για τις επιλογές των διοικητών που επέλεξε;
Argirios Argiriou:
Το σχόλιο μου στην Δημόσια Διαβούλευση (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος) για το άρθρο 01 (Γενικές Αρχές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας):
Στο Νομοσχέδιο αυτό, προτείνεται, να μην έχει καθόλου οικονομική συμμετοχή ο ασθενής στην αμοιβή του Ιατρού.Έχω εργαστεί και ως Δημόσιος και ως Ιδιώτης Ιατρός και στην Ελλάδα και στην Σουηδία. Μια από τις εμπειρίες μου για την ψυχολογία του ασθενούς: Ο ασθενής έχει την τάση να υποτιμά έναν Ιατρό στον οποίο δεν πληρώνει τίποτε. (Ως γνωστόν ότι είναι δωρεάν δεν είναι καλό και μόλις πάμε και πληρώσουμε κάτι για το ίδιο πράγμα τότε αμέσως αυτό μεταμορφώνεται και γίνεται καλύτερο…). Νομίζω ότι το καλύτερο είναι ο ασθενής να πληρώνει στον Ιατρό μια μικρή συμμετοχή αλλά μόλις οι Ιατρικές δαπάνες του (για όλους τους Ιατρούς συνολικά) ξεπερνούν π.χ. τα 90 ευρώ ανά έτος να παίρνει κάρτα ελεύθερας.
Έτσι θα καλύπτεται και ένα μέρος της χρηματοδότησης των μονάδων Υγείας της χώρας, κατ’ευθείαν από τους ασθενείς χωρίς όμως να ξεζουμίζονται. Ταυτόχρονα αποθαρρύνονται με το σύστημα αυτό οι ασθενείς οι οποίοι απλώς είδαν φως στο Κέντρο Υγείας ή στον ιδιώτη Ιατρό και μπήκαν… έτσι για να μετρήσουν την πίεσή τους … Έτσι αποφεύγεται ο άσκοπος συνωστισμός.
Αν ο ασθενής είναι πολύ οικονομικά αδύνατος και δεν μπορεί να πληρώνει ούτε αυτή την μικρή συμμετοχή θα πηγαίνει στην Πρόνοια που θα του δίνει τα λεφτά αυτά που χρειάζονται.
Το σχόλιο μου για το άρθρο 04 (Τοπικές Μονάδες Υγείας):
Αφού τόσο πολύ θέλετε να κάνετε τα ΤΟΜΥ κάντε τα (εγώ τα βλέπω να εξελίσσονται σαν ένα νέο είδος ΙΚΑ, αλλά τέλος πάντων).
Υποσχεθείτε μου όμως ένα πράγμα:
Να κάνετε μετά μια μεγάλη έρευνα και να δείτε με ποιους θα είναι πιο ευχαριστημένοι οι ασθενείς (τους Ιατρούς του ΤΟΜΥ ή τους ιδιώτες Ιατρούς που έχουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ);
Επίσης πού θα κοστίζει στον ΕΟΠΥΥ περισσότερο ανά έτος και ανά ασθενή, στα ΤΟΜΥ ή στους συμβεβλημένους;
Από ότι ξέρω δεν έχει γίνει ποτέ τέτοια έρευνα στην Ελλάδα. Ξέρω όμως ότι την εποχή που το ΙΚΑ ήταν μονοπώλιο (όταν μόνο οι γιατροί του ΙΚΑ επιτρεπόταν να γράψουν συνταγές ασθενών του ΙΚΑ) τα ΙΚΑ ήταν γεμάτα. Μόλις έπαψε αυτό το μονοπώλιο και επιτράπηκε σε όλους τους Ιατρούς να μπορούν να συνταγογραφούν τα φάρμακα των ασθενών του ΙΚΑ, τα ΙΚΑ άδειασαν από ασθενείς μέσα σε λίγες εβδομάδες (παρόλο που οι Ιατροί του ΙΚΑ δεν είχαν προλάβει ακόμη να απολυθούν).
Το σχόλιο μου για το άρθρο 07 (Κεντρικά Διαγνωστικά Εργαστήρια):
Έχω κακιά εμπειρία από κρατικά διαγνωστικά εργαστήρια. Στο ΙΚΑ όπου εργάστηκα ως Γενικός Ιατρός για 5 χρόνια, οι υπάλληλοι πολλές φορές απαξιούσαν να γράψουν ακόμη και την ημερομηνία που έγινε η ανάλυση του αίματος…Εκχωρείστε τα εργαστήρια σε ιδιώτες (όπως γίνεται και τώρα σε μεγάλο βαθμό).Οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε σαφώς ποιοτικότερη εργαστηριακή κάλυψη ενώ στο κράτος θα βγει φθηνότερα.
Το σχόλιο μου για το άρθρο 09 (Οικογενειακός γιατρός):
Πώς να σχολιάσει κανείς, ως ιδιώτης Γενικός Ιατρός συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ, μια τόσο γενικόλογη πρόταση όπως αυτή: «γιατρός συμβεβλημένος με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και με εγγεγραμμένο πληθυσμό ευθύνης.»»Πως να αποφασίσω αν θέλω να συμβληθώ ή όχι εάν δεν έχω απάντηση στα παρακάτω ερωτήματα; Για πόσο μεγάλο πληθυσμό ευθύνης μιλάμε;Τι ωράριο θα έχω στο Ιατρείο μου;Τι μισθό θα έχω;Θα πληρώνομαι το ίδιο αν με επιλέξουν ως Γενικό Οικογενειακό Ιατρό, 1000 άτομα και αν με επιλέξουν ως Γενικό Οικογενειακό Ιατρό 2.500 άτομα;Δεν θα παίζει επίσης ρόλο στην αμοιβή μου και η νοσηλευτική βαρύτητα του κάθε ατόμου που με επιλέγει, όπως αυτή προσδιορίζεται από την ηλικία και τις χρόνιες διαγνώσεις του;Το ΕΦΚΑ θα μου το πληρώνει ο ΕΟΠΥΥ;Όντας συμβεβλημένος ως ιδιώτης Γενικός Ιατρός με τον ΕΟΠΥΥ, θα μπορώ να βλέπω και ιδιωτικούς ασθενείς στο Ιατρείο μου;Για πόσα χρόνια θα ισχύει η σύμβασή μου; Α, και μία ακόμη ερώτηση:Θα δικαιούμαι διακοπές ως συμβεβλημένος ιδιώτης Ιατρός;
Το σχόλιο μου για το άρθρο 12 (Αναβάθμιση της μαιευτικής φροντίδας στην Π.Φ.Υ.):
Νομίζω ότι είναι καιρός ο ΕΟΠΥΥ να λάβει επίσημη θέση για το πόσο συχνά πρέπει να γίνεται το Τεστ Παπ, και όχι όπως τώρα (που υπάρχουν Γυναικολόγοι που συστήνουν σε όλες Τεστ Παπ κάθε χρόνο…)
Δείτε σχετικό άρθρό μου εδώ: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Αργύρης Αργυρίου,
Ιδιώτης Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός, συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ,
Καβάλα,
Απόφοιτος Ιατρικής Σχολής Lund Σουηδίας,
Ειδικότητα Γενικής Ιατρικής στο Linkoping Σουηδίας.
Δ. Κουναλάκης:
Για όσους κοιτάνε τα ψιλά γράμματα υπάρχουν δύο τελείως διαφορετικοί ορισμοί:
α) Primary Health Care (που ο WHO το περιγράφει και σαν essential health care) Αφορά επιστημονικά έγκυρες και κοινωνικά αποδεκτές υπηρεσίες υγείας για όλους σε μια κοινότητα, αλλά σε κόστος που η κοινότητα μπορεί να επωμισθεί. Είναι η ΠΦΥ μιας υποανάπτυκτης χώρας χωρίς πρακτικά σύστημα υγείας.
β) Primary care (ως υποσύνολο ενός συστήματος υγείας) που περιλαμβάνει:
- General practice (με Γιατρούς, νοσηλευτές, Βοηθούς και όχι "διοικητικούς", και επιπλέον άλλα επαγγελματα υγείας: Φυσικοθεραπευτής, Μαία, Ψυχολόγος, Διαιτολόγος>)
- Nurse “Homes” (όπως τα σκανδιναβικά κέντρα)
- Dental Surgery
- Community Pharmacy
Για όσους λοιπόν διαβάζουν το νομοσχέδιο, και επαγγέλλονται ότι δήθεν μεροληπτούν υπέρ του δημοσίου συστήματος υγείας, να υπενθυμίσω ότι:
α) Ένας οδοντιατρος ανά 10.000 κόσμο δεν φτάνει ούτε για πρόληψη
β) Τα κεντρα υγείας στην Κύπρο, στην Σκανδιναβία, στη Ρωσία εχουν και φαρμακείο αλλά στο νομοσχέδιο θα τους δίνει το τοπικό ΚΕΛΠΝΟ προγράμματα πρόληψης.
γ) νοσηλευτής "ή" επισκέπτης υγείας και καμιά σύνδεση με τα σχολεία δεν παίζει.
δ) και φυσικά στην "καθολική" ΠΦΥ του νομοσχεδίου, οι ανασφάλιστοι πάνε μόνο σε δημόσιες δομές. Οι ασφαλισμενοι έχουν την ελευθερια να επιλέξουν και ιδιωτη οικογενειακό ιατρό ....εαν υπάρξει.
Τον ιδιωτικό τομέα θα τον βοηθήσει το νέο νομοσχέδιο, αλλά τον πολίτη όχι. Και θα είναι υγειονομική φυλακή για τους φτωχούς κατ' εντολή της τρόικας για να μην ξεσηκώνεται ο κόσμος.
Argirios Argiriou:
Gatekeeping στην Ελλάδα; Να το δω και να μην το πιστέψω ((αν και δεν είμαι υπέρμαχος κανενός σκληρού gatekeeping. Σχετικά με το τι είναι σκληρό και τι είναι χαλαρό gatekeeping δείτε εδώ: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος ).
Απόσπασμα σχετικά με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας από το 4ο μνημόνιο που αναμένεται να ψηφιστεί σύντομα.
Definition. The authorities will adopt the necessary legislation of the roll-out of Local Health Units (TOMYs) by May 2017. This law should envisage the implementation by June of 50 TOMYs, as the first step towards the establishment of at least 240 TOMYs by June 2018, thereby achieving coverage of 35% of the total population. As a precondition to the establishment of TOMY units, adequate training will be provided to the staff. Within the same framework, EOPYY will adjust the way it provides primary health care by implementing compulsory registration with a GP, to act as a gatekeeper in charge of referrals to specialists, to become fully operational by 1 st January 2018. As intermediate steps, by June 2017 EOPYY will adjust its current contracting of private GPs, for all patients to be registered with their GP by November 18 2017. As another intermediate step, by June 2017, the authorities will submit a full action plan, detailing the planned timeline of the roll-out as well as other relevant details such as the planned geographical distribution of TOMY units. In addition, by June 2017 they will formulate an action plan for the introduction of gatekeeping envisaged to be implemented by 1 st January 2018 (key deliverable). In this process, the authorities will ensure an efficient use of public resources by decreasing the stock of private GPs contracted by EOPYY by the corresponding amount of the new capacity created by the gradual establishment of new TOMYs. In other words, new capacity generated by new TOMYs will replace the supply by private GPs so as to avoid duplications. The authorities will incorporate this commitment in the abovementioned legislation to be adopted by May 2017.
55. Concrete deliverables. Legislation necessary for the roll out of primary care by May 2017: A note on short term training needs and planned implementation by May 2017.EOPYY to finalise the new contracting of private GPs by June 2017; action plans (roll-out plan and planned introduction of gatekeeping) to be received by June 2017, 50 TOMYs to be fully operational by June 2017, 200 by December 2017, 240 by June 2018. Implementation of gatekeeping to begin by 1 January 2018.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Και στα Ελληνικά:
Τι προβλέπει το νέο μνημόνιο για την ΠΦΥ.
Στενό χρονοδιάγραμμα, αυστηρό σύστημα παραπομπών από τον οικογενειακό ιατρό στους ειδικούς ιατρούς και περιορισμό των συμβάσεων του ΕΟΠΥΥ με ιδιώτες ιατρούς περιλαμβάνει το νέο μνημόνιο που συμφώνησαν κυβέρνηση και δανειστές. Η πλήρης έναρξη εφαρμογής των αλλαγών στην πρωτοβάθμια φροντίδα ορίζεται η 1η Ιανουαρίου του 2018.
Ειδικότερα, το κείμενο της συμφωνίας αναφέρει επί λέξει:
«Οι αρχές θα υιοθετήσουν την απαραίτητη νομοθεσία για την υλοποίηση των Τοπικών Μονάδων Υγείας (ΤΟΜΥ) μέχρι το Μάιο του 2017. Αυτός ο νόμος θα πρέπει να προβλέπει τη λειτουργία 50 ΤΟΜΥ μέχρι τον Ιούνιο, ως το πρώτο βήμα για τη δημιουργία τουλάχιστον 240 μονάδων μέχρι τον Ιούνιο του 2018, επιτυγχάνοντας κάλυψη 35% του συνολικού πληθυσμού. Ως προϋπόθεση για τη λειτουργία των ΤΟΜΥ, θα παρασχεθεί κατάλληλη εκπαίδευση στο προσωπικό.
Μέσα στα ίδια πλαίσια, ο ΕΟΠΥΥ θα προσαρμόσει τον τρόπο που παρέχει πρωτοβάθμια φροντίδα εφαρμόζοντας υποχρεωτική εγγραφή με γενικό-οικογενειακό ιατρό, ο οποίος θα δρα ως «φύλακας» (gatekeeper), υπεύθυνος για τις παραπομπές στους ειδικούς ιατρούς, με πλήρη εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του 2018.
Ως ενδιάμεσα βήματα, από τον Ιούνιο του 2017, ο ΕΟΠΥΥ θα προσαρμόσει τις υπάρχουσες συμβάσεις των ιδιωτών γενικών-οικογενειακών ιατρών, για όλους τους ασθενείς, οι οποίοι θα πρέπει να εγγραφούν με τον οικογενειακό τους ιατρό μέχρι τις 18 Νοεμβρίου του 2017. Επίσης, ως ένα άλλο ενδιάμεσο βήμα, από τον Ιούνιο του 2017, οι αρχές θα παρουσιάσουν ένα πλήρες σχέδιο δράσης, το οποίο θα περιλαμβάνει αναλυτικές λεπτομέρειες για το σχεδιαζόμενο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των ΤΟΜΥ και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, όπως τη σχεδιαζόμενη γεωγραφική κατανομή των ΤΟΜΥ.
Επιπροσθέτως, από τον Ιούνιο του 2017, οι αρχές θα πρέπει να μορφοποιήσουν ένα σχέδιο δράσης για την εισαγωγή του θεσμού του gatekeeping, ο οποίος θα πρέπει να εφαρμοστεί πλήρως την 1η Ιανουαρίου του 2018 (βασικό παραδοτέο). Σε αυτή τη διαδικασία, οι αρχές θα διασφαλίσουν μία αποδοτική χρήση των δημόσιων πόρων, μειώνοντας το απόθεμα των συμβάσεων με ιδιώτες οικογενειακούς ιατρούς, ανάλογα με την ανάπτυξη των ΤΟΜΥ. Με άλλα λόγια, η νέα δυναμικότητα, που θα δημιουργείται από τις νέες ΤΟΜΥ θα αντικαθιστά την παροχή υπηρεσιών από ιδιώτες οικογενειακούς ιατρούς, ώστε να αποφευχθούν επικαλύψεις. Οι αρχές θα ενσωματώσουν αυτή τη δέσμευση στο προαναφερόμενο νόμο, που θα υιοθετηθεί το Μάιο του 2017.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση