Γενικά > Γενική συζήτηση

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

<< < (6/6)

ΑΡΗΣ:
Όπως έχω αναφέρει και δείξει με link παραπάνω, οι δευτεροβάθμιες διευθύνσεις εκπαίδευσης δεν ενδιαφέρονται για μαθήματα προληπτικής ιατρικής στα σχολεία από ιατρούς, αλλά αυτά να γίνονται από εκπαιδευτικούς μετά από κάποια επιμόρφωση αυτών από ιατρούς.

Αρχίατρος:
Για να καταλάβω, το ζητούμενο είναι να κάνουμε, εμείς οι ιατροί τα μαθήματα για να εξασφαλίσουμε ένα επιπλέον πρόσοδο, μιας κι οι εποχές είναι δύσκολες ή η ενημέρωση κι αγωγή των παιδιών ;
Ερωτώ γιατί εγώ είχα προσφερθεί να κάνω μαθήματα εντελώς δωρεάν στο τοπικό σχολείο του νησιού που υπηρετούσα, κι προσέκρουσα σε τοίχο αδιαφορίας των εκπαιδευτικών (και συγκεκριμένα του Δ/ντή του Λυκείου).

Το επίπεδο φυσικά των ντόπιων είναι πολύ χαμηλό, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί αυτή την αδιαφορά των εκπαιδευτικών, ειδικά απ' την στιγμή που το σχολείο δεν θα επιβαρυνόταν σε τπτ.

Να σημειώσω εδώ μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια (με τις όποιες αδυναμίες της φυσικά που υπάρχουν) που κάνει το Life2day κι η Νικολέτα Ντάμπου επισκεπτόμενοι τα Κέντρα Υγείας ανά την επικράτεια κι σημειώνοντας τις ελλείψεις σε προσωπικό κι υλικοτεχνικά μέσα, όπως κι αναλώσιμα.

Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να κάνει κι αυτό το φόρουμ (να έγραφε δλδ κάθε Γενικός Ιατρός τις ελλείψεις κι τα προβλήματα στο ΚΥ που υπηρετεί), αλλά δεν φαίνεται να ενδιαφέρει τους συναδέλφους Γ.Ι

Πατρωνάκης Μάνος:
Οσον αφορά το ερώτημα του κ. Κτιστάκη περί νομοθετικού πλαισίου σχετικά με μαθήματα Αγωγής Υγείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
μετά από έγκριση της Νομαρχιακής Επιτροπής Σχεδιασμού Αγωγής Υγείας.
 Στο ν.2071/92 ΦΕΚ 123Α άρθρο 16 Σκοπός των μονάδων ΠΦΥ & πρόληψης ...β) εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας και πρόληψης του ΥΥΠ&ΚΑ...
ι) παροχή υπηρεσιών σχολικής υγείας.ια) Η ενημέρωση και διαφώτιση για Θέματα οικογενειακού προγραμματισμού, με διαλέξεις και επιστημονικές συναντήσεις... κλπ.
 Στον νόμο περί Ειδικοτήτων εξ ορισμού η ειδικότητα της Γ.Ι. -όπως και οι άλλες φυσικά ειδικότητες της ΠΦΥ-  αντιμετωπίζει τον άρρωστο ως ολότητα,
λαμβάνοντας υπ' όψη τη ψυχολογία του, οικογενειακό εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον και παρέχει υπηρεσίες προληπτικής ιατρικής και προαγωγής της
υγείας σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, καθώς και υπηρεσίες αποκατάστασης.
 Ανάλογα καθήκοντα πάντα όσον αφορά το θέμα της Αγωγης Υγείας έχουν και οι Επισκέπτες & Επισκέπτριες Υγείας στα πλαίσια των ΚΥ των Κέντρων
Οικογενειακού προγραμματισμού σε ιδιωτικές κλινικές και σχολεία.
 Να σημειώσουμε και το κριτήριο αξιολόγησης προς κρίση κατάληψης θέσης είναι η αξιολόγηση του γιατρού ως εκπαιδευτή σε προγράμματα ενημέρωσης
κοινού, αγωγής υγείας κλπ.
 Αυτά όσον αφορά την ενασχόληση των γιατρών στην Αγωγή Υγείας. Οπως όμως ανέφερα και παραπάνω παραδείγματος χάριν η σχολή του Καθηγητή
κ. Καφάτου παρείχε και επιμορφωτικά προγράμματα προς Εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα παρέδιδαν μαθήματα σε σχολεία.
 Μια παρένθεση το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη ''Προαγωγή και Αγωγή της Υγείας''
 Τώρα η οποιαδήποτε παρέμβαση είτε από γιατρούς είτε από εξειδικευμένους Εκπαιδευτικούς σχεδιάζεται και εγκρίνεται από τις κατά τόπους Νομαρχιακές
Επιτροπές Σχεδιασμού Αγωγής Υγείας (άρθρο 31-35 του ν. 2071/92 ΦΕΚ123Α)
 Επισυνάπτω επί παραδείγματι την έγκριση του Τμήματος Αγωγής Υγείας του Υπουργείου Παιδείας προς γιατρούς του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας
όπως και έγκριση της Περιφερειακής Δ/νσης Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου σε ατομικό επίπεδο.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση