Θυμάμαι προ >δεκαετίας (μάλλον 20ετία) είχαν ένα άρθρο οι 4 τροχοί που έλεγε πως οι συντάκτες κατάφεραν να κάνουν το ταξίδι Αθήνα-Θεσ/νίκη οδικώς σε 14 πκαι πάνω ώρες (ή μήπως ήταν παραπάνω)
ακολουθώντας πιστά τα οδοσήματα (όρια ταχύτητας) της τροχαίας. Θυμάμαι έγραφαν ότι στα Τέμπη είχαν σταματήσει για να αφήσουν να περάσει μια τεράσται ουρά που είχε σχηματιστεί. Λοιπόν
το μακρινό παρελθόν είναι πλέον κοντινό μέλλον... (βέβαια με το διπλό δρόμο και το ανεβασμένο όριο ταχύτητας η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί μάλλον):
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος όχι μόνο υπόσχονται ασφαλέστερη οδήγηση με μείωση των ατυχημάτων, αλλά και με λιγότερα πρόστιμα. Και δεν μιλάμε για το μακρινό μέλλον. Μέχρι τον Αύγουστο θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους αυτοκίνητα που θα μπορούν να «διαβάζουν» τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας και θα κόβουν ανάλογα ταχύτητα, χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Η εταιρία Ford ανακοίνωσε ότι το πρώτο μοντέλο της με αυτή τη δυνατότητα θα αρχίσει να πωλείται φέτος τον Αύγουστο, όταν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη η δεύτερη γενιά των αυτοκινήτων της S-Max.
H νέα τεχνολογία εκτός απ΄ότι θα βοηθήσει τους οδηγούς να πορεύονται με ασφάλεια, θα τους αποτρέπει να υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας με κίνδυνο να τους «πιάσουν» οι κάμερες τις τροχαίας και να πληρώσουν πρόστιμο.
(μάλλον το μόνο καλό... - πάντως ένας μηχανισμός stealth θα ήταν καλύτερος) Πάντως, ο οδηγός, αν θέλει, θα μπορεί να υπερνικήσει την αυτόματη επιβράδυνση του οχήματός του, πατώντας σταθερά το γκάζι
(μα το πατάω το γκάζι, γιατί δεν κουνιέται; ), αλλά θα μπορούν να επιταχύνουν μόνο έως 8 χιλιόμετρα πάνω από το όριο ταχύτητας.
(ωωω, προσοχήήήήήήή) Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε στο BBC ότι η νέα τεχνολογία θα επεκταθεί πιθανότατα και σε άλλα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας σταδιακά σε όλο τον κόσμο.
Το σύστημα ονομάζεται "Intelligent Speed Limiter" (Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας) και βασίζεται σε αισθητήρες στους τροχούς, που καταγράφουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου, καθώς και σε ένα σύστημα οπτικής αναγνώρισης των σημάτων της τροχαίας, χάρη σε μια βιντεοκάμερα στο παρμπρίζ που συνεχώς «διαβάζει» τον δρόμο.
Παραμένει αβέβαιο πάντως κατά πόσο οι οδηγοί θα είναι πρόθυμοι να παραχωρήσουν τέτοιες πρωτοβουλίες στο όχημά τους. Προφανώς είναι θέμα χαρακτήρα, παιδείας, αλλά και νοοτροπίας - ατομικής και εθνικής.
Η γενικότερη τάση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ολοένα περισσότερα «έξυπνα»
(και συχνάκις άχρηστα) ηλεκτρονικά και αισθητήρες, που βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν τις κακοτοπιές και την αφηρημάδα (ή ασχετοσύνη) τους. Όμως, η πραγματική επανάσταση στους δρόμους θα γίνει, όταν κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα πραγματικά αυτόνομα αυτοκίνητα-ρομπότ.