Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
18 Δεκεμβρίου 2024, 22:10:36

Αποστολέας Θέμα: Η παιδεία σε αριθμούς.  (Αναγνώστηκε 12151 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

9 Σεπτεμβρίου 2014, 00:43:31
Αναγνώστηκε 12151 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Η παιδεία σε αριθμούς.
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

9 Σεπτεμβρίου 2014, 00:45:23
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 07/09/2014.
του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ.


Με προβλήματα αρχίζουν τα σχολεία.

Οι ελλείψεις νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς την προσεχή Πέμπτη δεν είναι πρωτόγνωρο φαινόμενο στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το ανορθολογικά δομημένο σύστημα του προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης εδώ και δεκαετίες «παράγει» κατά την έναρξη κάθε χρονιάς κενά, δίνοντας αφορμή για την ετήσια διελκυστίνδα υπουργείου Παιδείας - συνδικαλιστών για τους τρόπους κάλυψής τους. Μόνο που φέτος υπάρχει μία ιδιαιτερότητα. Η ηγεσία του υπ. Παιδείας παραδέχεται ότι θα υπάρξουν περίπου 3.000 κενά και στις δύο βαθμίδες, ζητώντας από κυβέρνηση και τρόικα 10.000 διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών και στις δύο βαθμίδες. Ομως, υψηλόβαθμα στελέχη των υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών, που μίλησαν στην «Κ», κρίνουν το αίτημα του υπ. Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου μαξιμαλιστικό και... προεκλογικής στόχευσης. Το υπ. Παιδείας θα επιχειρήσει να λειτουργήσει με αναπληρωτές, με εκπαιδευτικές προτεραιότητες και εκ των ενόντων. Ενδεικτικά, οι δάσκαλοι θα αξιοποιηθούν για το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, κάτι που σημαίνει ότι θα λειτουργήσουν λιγότερα τμήματα ολοήμερων σχολείων, με επίπτωση στον καθημερινό προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών.

Ειδικότερα, φέτος τα περίπου 3.000 κενά (σε όλες τις ειδικότητες και κυρίως φιλολόγους, βιολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς) προκύπτουν από το γεγονός ότι και για τις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες απαιτούνται πιστώσεις για 22.500 προσλήψεις αναπληρωτών και έχουν προγραμματισθεί (από κρατικό προϋπολογισμό, πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και ευρωπαϊκά κονδύλια) πιστώσεις για 19.500 προσλήψεις. Μάλιστα, χθες ο κ. Λοβέρδος δήλωσε ότι «οι 19.500 δεν είχαν εξασφαλιστεί. Δεν είχαμε βρει τα λεφτά», προσθέτοντας στην «Κ» ότι έχουν εξασφαλιστεί τελικά πιστώσεις για 16.000 προσλήψεις.

Για τις θέσεις αναπληρωτών υποβλήθηκαν συνολικά 78.756 αιτήσεις από εκπαιδευτικούς και για τις δύο βαθμίδες, καταδεικνύοντας το μεγάλο ενδιαφέρον από έναν κλάδο με υψηλότατα ποσοστά ανεργίας, καθώς το Δημόσιο έχει κλείσει τις πόρτες των μόνιμων διορισμών. Βέβαια, η πρόσληψη αναπληρωτών κοστίζει λιγότερο, ενώ μπορεί να χρηματοδοτηθεί και από άλλες πηγές πλην του προϋπολογισμού. Από την πλευρά τους, ο κ. Λοβέρδος και ο αρμόδιος υφυπουργός Αλ. Δερμεντζόπουλος, μιλώντας στην «Κ» για το αίτημα των διορισμών, έχουν ως βασικό επιχείρημα ότι η κατακόρυφη αύξηση των συνταξιοδοτήσεων εκπαιδευτικών –το 2011 συνταξιοδοτήθηκαν 11.466 εκπαιδευτικοί, τα επόμενα τρία χρόνια περίπου 4.000 ετησίως και φέτος 5.015– σε συνδυασμό με το «πάγωμα» των διορισμών έχουν δημιουργήσει οξύτατο ποσοτικό και ποιοτικό πρόβλημα στα σχολεία. «Οι αναπληρωτές είναι με μία βαλίτσα στο χέρι κάθε χρόνο. Με τον τρόπο αυτό δεν δημιουργείται το απαραίτητο περιβάλλον ώστε ο εκπαιδευτικός να αναπτύξει τη δουλειά του με σταθερότητα και προοπτική», ανέφερε στην  «Κ» ο κ. Δερμεντζόπουλος. «Η κατάσταση έχει φθάσει στα όρια και απαιτούνται μόνιμοι διορισμοί σε όλα τα οργανικά κενά», δήλωσε στην «Κ» ο αιρετός του Κεντρικού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δημήτρης Μπράτης, επιβεβαιώνοντας συνδικαλιστή της ΟΛΜΕ που δήλωσε στην «Κ» ότι «ο κ. Λοβέρδος μοιάζει να κάνει καλύτερο συνδικαλισμό από εμάς».

Λιγότερες αποσπάσεις

Πιο συγκεκριμένα, η διάκριση μεταξύ οργανικών και λειτουργικών κενών και η μεταβλητή του ωραρίου κάθε εκπαιδευτικού ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας του είναι κρίσιμα στοιχεία για τη διαχείριση του προσωπικού ενός σχολείου. «Οργανικό κενό» υπάρχει όταν απουσιάζει εκπαιδευτικός από οργανική θέση και πρέπει να αντικατασταθεί. «Λειτουργικό κενό» προκύπτει από τις ώρες διδασκαλίας που πρέπει να γίνουν και γι’ αυτές δεν υπάρχει εκπαιδευτικός. Ετσι, το υπ. Παιδείας έχει δύο τρόπους να καλύψει τα λειτουργικά και οργανικά κενά, εκτός από την πρόσληψη αναπληρωτών. Οπως είπε στην «Κ» ο κ. Δερμεντζόπουλος, φέτος θα γίνουν περίπου 500 λιγότερες αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές υπηρεσίες, ενώ στη δευτεροβάθμια θα αξιοποιηθούν καθηγητές για τη διδασκαλία μαθημάτων που έχουν διδαχθεί κατά τη διάρκεια των πανεπιστημιακών σπουδών τους. Για παράδειγμα, οι καθηγητές Πληροφορικής θα μπορούν να διδάξουν Μαθηματικά. «Η επιλογή για τη διδασκαλία των Μαθηματικών από μη πτυχιούχους μαθηματικούς υποβαθμίζει τη Μαθηματική παιδεία στην εκπαίδευση», λέει η Μαθηματική Εταιρεία. Μόνο που φαίνεται ότι στα σχολεία υπάρχει πλεόνασμα καθηγητών Πληροφορικής...

Η διανομή βιβλίων

Περίπου 28 εκατομμύρια σχολικά βιβλία βρίσκονται από τις 5 Ιουλίου στις αποθήκες των δημοσίων σχολείων της Ελλάδας και των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, ενώ περί το ένα εκατομμύριο αντιτύπων έχει σταλεί και στα βιβλιοπωλεία για τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων. Ο «Διόφαντος» (οργανισμός που αντικατέστησε τον παλιό ΟΕΔΒ) έκλεισε γρήγορα τις εκκρεμότητές του και απομένουν μόνο έξι τίτλοι, οι οποίοι θα σταλούν στα σχολεία έως τις 20 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Εκδόσεων του «Διόφαντου» Χρήστο Μανωλόπουλο, το κόστος όλης της βιβλιοπαραγωγής ανέρχεται σε 24 εκατομμύρια ευρώ. Για τις δύο βαθμίδες υπάρχουν 300 τίτλοι βιβλίων, πλην της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Παράλληλα, όπως ανέφερε στην «Κ» ο προέδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (αντικατέστησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) κ. Σωτήρης Γκλαβάς, τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να κλείσει και τις εκκρεμότητες που δημιουργεί η μετάβαση από την παλαιά δομή στη νέα δομή Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εξετάσεων εισαγωγής.

Συγκεκριμένα, το σχολικό έτος 2014-2015 θα είναι η τελευταία χρονιά κατά την οποία θα ισχύσει το σημερινό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ με την εξέταση των υποψηφίων σε 6 βασικά μαθήματα. Ετσι, καθώς το εξεταστικό σύστημα αλλάζει, οι μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου θα είναι οι πρώτοι που θα αντιμετωπίσουν το νέο σύστημα επιστημονικών κατευθύνσεων και πεδίων. Για τον λόγο αυτό το Τμήμα Εισιτηρίων Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας θα ορίσει σε ποια επιστημονική κατεύθυνση θα ενταχθεί καθένα από τα 450 Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για το θέμα έχει ζητηθεί η γνώμη της Αρχής για την Αξιολόγηση των ΑΕΙ/ΤΕΙ (ΑΔΙΠ). Επίσης, έως τα τέλη Οκτωβρίου θα δημοσιοποιηθεί η Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου και έως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα έχουν προστεθεί νέα θέματα για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Τέλος, αναμένεται η εγκύκλιος για τη διαδικασία που πρέπει να τηρήσουν οι πρωτοετείς για να πάρουν μετεγγραφή από ένα ΑΕΙ/ΤΕΙ σε άλλο.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
    
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

22 Οκτωβρίου 2016, 20:38:40
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Ένα παλιό αλλά πάντα ενδιαφέρον άρθρο:

21/11/2010 Καθημερινή.
Του Απόστολου Λακασα.


Συνολικά 53 παιδιά και γαμπροί, 22 σύζυγοι, 12 ανίψια και 10 αδέλφια παλαιών καθηγητών πανεπιστημίου... Αυτοί συνθέτουν σήμερα το δένδρο της οικογενειοκρατίας στην Ιατρική Σχολή Αθηνών, μία από τις πιο περιζήτητες σχολές της χώρας και ταυτόχρονα αυτή που βρίσκεται στο επίκεντρο κριτικής για φαινόμενα νεποτισμού.

Ο διορισμός σε κάποιο ΑΕΙ ενός συγγενούς ήδη υπηρετούντος καθηγητή δεν αποτελεί βέβαια εκ των προτέρων αποτέλεσμα ευνοιοκρατίας ή συναλλαγής μεταξύ του «πανεπιστημιακού κατεστημένου». Ομως, τόσο πολλές περιπτώσεις διορισμών είναι φυσικό να προκαλούν απορίες. Μάλιστα, την προσεχή εβδομάδα λήγει η προθεσμία που έχει δώσει το υπουργείο Παιδείας στα ΑΕΙ να στείλουν στοιχεία για τα παιδιά πανεπιστημιακών που έχουν διοριστεί στο ίδιο τμήμα με τους γονείς τους τα τελευταία 15 χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» τα περισσότερα ιδρύματα έχουν ήδη απαντήσει, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι σε όλες τις διαδικασίες για διορισμούς συγγενών τηρήθηκε η νομιμότητα. Για το θέμα, η γραμματέας της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών κ. Ευγενία Μπουρνόβα, ανέφερε στην «Κ» ότι «το υπουργείο έχει τη δυνατότητα να θεσμοθετήσει ότι δεν θα μπορούν να διορίζονται τα παιδιά των πανεπιστημιακών στο Τμήμα του γονιού τους».

Στην Ιατρική Αθηνών, πάντως, το πρόβλημα του νεποτισμού έχει εξελιχθεί σε «επιδημία», όπως χαρακτηριστικά παρατηρεί στην «Κ» ο καθηγητής της Σχολής κ. Χαράλαμπος Μουτσόπουλος. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ίδιος, ο ένας στους επτά υπηρετούντες στην Ιατρική Σχολή Αθηνών είναι συγγενής πρώην ή νυν διδάσκοντος στη σχολή. Συγκεκριμένα, από τους 711 υπηρετούντες διδάσκοντες στη σχολή οι 97 -το ακριβές ποσοστό είναι 13,6%- είναι παιδιά, γαμπροί, σύζυγοι, ανίψια και αδέλφια παλαιών καθηγητών. «Η πλειοψηφία των κλινικών και των εργαστηρίων στελεχώνεται από έναν ή και δύο υιούς, θυγατέρες, γαμπρούς, συζύγους και ανίψια μελών που υπηρέτησαν ή και υπηρετούν στο διδακτικό προσωπικό της σχολής» τονίζει ο κ. Μουτσόπουλος, ο οποίος μάλιστα έχει αναφερθεί στα αρνητικά τεκταινόμενα των ελληνικών πανεπιστημίων μέσα από τα βιβλία του «Για αυτιά που δεν ακούν...» και το «Μικρές ιστορίες... μακράς πορείας», το οποίο εκδόθηκε πρόσφατα (από τις εκδόσεις Λιβάνη και τα δύο βιβλία).

Βέβαια, το φαινόμενο της οικογενειοκρατίας δεν περιορίζεται μόνο στην Ιατρική Αθηνών. Διατρέχει τα ΑΕΙ της χώρας, αλλά κυρίως τα πιο μεγάλα και τα πιο παλαιά. Επίσης, στα παλαιά, κεντρικά ΑΕΙ παρατηρείται όχι μόνο το φαινόμενο της οικογενειοκρατίας αλλά και το φαινόμενο να ευνοούνται για την κατάληψη νέων θέσεων διδασκόντων παλαιοί φοιτητές των καθηγητών. Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρει στην «Κ» ο αναπληρωτής καθηγητής στο City University of New York κ. Θέμης Λαζαρίδης, σε πολλά τμήματα ΑΕΙ το ποσοστό αυτό φθάνει και το 80%.

Η θέση των ΑΕΙ

Από την πλευρά τους, τα ΑΕΙ αντικρούουν τις επικρίσεις περί νεποτισμού, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει κάτι μεμπτό στη διαδικασία που έχει τηρηθεί για τις περισσότερες εκλογές συγγενών, και ρωτούν «γιατί πρέπει να θεωρούμε ότι το παιδί ενός πανεπιστημιακού, που έχει μεγαλώσει σε μία υψηλού μορφωτικού επιπέδου οικογένεια, δεν μπορεί να αποκτήσει τα απαραίτητα ακαδημαϊκά προσόντα για να διεκδικήσει μία θέση πανεπιστημιακού;» ανέφερε στην «Κ» έμπειρος πανεπιστημιακός. «Και βεβαίως υπάρχουν περιπτώσεις συγγενών που διορίστηκαν στο πανεπιστήμιο και σήμερα διαπρέπουν στον τομέα τους» προσθέτει ο ίδιος. Ταυτόχρονα, τα ΑΕΙ επικρίνουν την ηγεσία του υπ. Παιδείας, θεωρώντας ότι η μάχη κατά του νεποτισμού στα ΑΕΙ δεν μπορεί να γίνει χωρίς αποδεικτικά στοιχεία που να στοιχειοθετούν ότι ο υποψήφιος συγγενής ευνοήθηκε.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 22 Οκτωβρίου 2016, 20:41:32 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

22 Οκτωβρίου 2016, 21:33:57
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Γιατί δεν αναφέρει καθόλου το ΑΠΘ ;

Είχε κυκλοφορήσει και μια λίστα παλαιότερα με ονόματα συγγενών...

15 Οκτωβρίου 2018, 23:04:09
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
14/10/2018
Χαράλαμπος Μ. Μουτσόπουλος.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

5 Φεβρουαρίου 2023, 06:48:30
Απάντηση #5
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
18/01/2023 Καθημερινή,
της Τασούλας Καραϊσκάκη


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

8 Μαρτίου 2023, 23:37:10
Απάντηση #6
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 29/01/2023

Οταν κόβονται οι οκτώ στους δέκα…

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
4 Απαντήσεις
2770 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23 Ιανουαρίου 2017, 09:53:20
από GirousisN
0 Απαντήσεις
5226 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15 Ιουλίου 2020, 16:00:41
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
4074 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19 Ιανουαρίου 2022, 00:15:42
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
6057 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 6 Μαρτίου 2022, 09:44:31
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
8642 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28 Μαΐου 2024, 16:43:34
από Argirios Argiriou