Θέματα Εργασίας > Εμπειρίες κατά την εργασία στην ΠΦΥ
Περί "διαβητολογίας" και όχι μόνο..
Δ. Κουναλάκης:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΓιατί δεν συμφωνείτε? Δε σας θίγει καθόλου. Συνήθως το ''Συμφωνώ'' κολλάει σε ό, τι μας αρέσει.
--- Τέλος παράθεσης ---
Μην με κρίνετε με βάση τα κουσούρια σας. Δεν σας μοιάζω.
ΑΡΗΣ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΓιατί δεν συμφωνείτε? Δε σας θίγει καθόλου. Συνήθως το ''Συμφωνώ'' κολλάει σε ό, τι μας αρέσει.
--- Τέλος παράθεσης ---
Μην με κρίνετε με βάση τα κουσούρια σας. Δεν σας μοιάζω.
--- Τέλος παράθεσης ---
Είναι η συνηθισμένη σας επιστημονική στρατηγική αντιμετώπισης καταστάσεων. Να το λέτε στους ασθενείς σας ότι είστε γενικός ιατρός.
Και επειδή ακολουθείτε ανορθόδοξες μεθόδους, θα σας προβληματίσω εντονότερα στο υποθετικό σενάριο-μοντέλο διεκδίκησης μονοπωλίων σε επίπεδα περίθαλψης (πρωτοβάθμιο, δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο) και σε τομείς επαγγελματικής ενασχόλησης (οικογενειακή ιατρική, νοσοκομειακή ιατρική, εξειδικευμένη ιατρική), που αναφέρθηκε παραπάνω.
Με σκοπό να ισχυροποιήσουν οι ιατροί την σύνδεσή τους με τα παραπάνω επίπεδα περίθαλψης και πεδία επαγγελματικής ενασχόλησης, κρίνεται σκόπιμη η παραγωγή γνώσεων στα αντίστοιχα πεδία επαγγελματικής ενασχόλησης. Έτσι δημιουργούνται από την πολιτεία, στις ιατρικές σχολές, έδρες οικογενειακής, νοσοκομειακής και εξειδικευμένης ιατρικής. Η δημιουργία τους παρουσιάζεται ως χρήσιμη, με σκοπό να παρέχουν εκπαίδευση στους γιατρούς σε νέα γνωστικά αντικείμενα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση της κοινωνίας. Βρίσκεται και μια χώρα που τα εφαρμόζει αυτά και παρουσιάζεται ως πρότυπο. Το γνωστικό αντικείμενο της οικογενειακής ιατρικής ενσωματώνεται στο πρόγραμμα ειδίκευσης της γενικής ιατρικής, της νοσοκομειακής ιατρικής στο πρόγραμμα ειδίκευσης των κλινικών ιατρών και γενικών χειρουργών και της εξειδικευμένης ιατρικής στο πρόγραμμα ειδίκευσης των λοιπών ειδικοτήτων. Έτσι όλοι οι γιατροί, οποιασδήποτε ειδικότητας και επιπέδου παροχής υπηρεσιών υγείας, έχουν κάτι που τους διαφοροποιεί από οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα, σε οποιοδήποτε επίπεδο παροχής υπηρεσιών υγείας.
Σημείωση, τα παραπάνω δεν αποτελούν πρόταση και δεν τα ενστερνίζομαι, αλλά πεδίο προβληματισμού σε υποθετικό μοντέλο προσπάθειας σύνδεσης ιατρικών ειδικοτήτων, όχι με γνωστικά αντικείμενα, αλλά με τομείς παροχής υπηρεσιών υγείας. Υπενθυμίζεται, ότι οι πρώην σοσιαλιστικές χώρες, προέβησαν σε τεχνική κατασκευή επιστημονικών κλάδων (ο σοσιαλισμός υπήρχε ως επιστήμη και διδασκόταν σε πανεπιστήμια από καθηγητές με εκπαίδευση στο σοσιαλισμό) με τα γνωστά αποτελέσματα στις κοινωνίες τους. Ένας από τους λόγους που επήλθε η κατάρρευσή τους , ήταν η επιβεβλημένη και όχι ελεύθερα παραγώμενη επιστήμη.
Δ. Κουναλάκης:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΓιατί δεν συμφωνείτε? Δε σας θίγει καθόλου. Συνήθως το ''Συμφωνώ'' κολλάει σε ό, τι μας αρέσει.
--- Τέλος παράθεσης ---
Μην με κρίνετε με βάση τα κουσούρια σας. Δεν σας μοιάζω.
--- Τέλος παράθεσης ---
Είναι η συνηθισμένη σας επιστημονική στρατηγική αντιμετώπισης καταστάσεων. Να το λέτε στους ασθενείς σας ότι είστε γενικός ιατρός.
Και επειδή ακολουθείτε ανορθόδοξες μεθόδους, θα σας προβληματίσω εντονότερα στο υποθετικό σενάριο-μοντέλο διεκδίκησης μονοπωλίων σε επίπεδα περίθαλψης (πρωτοβάθμιο, δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο) και σε τομείς επαγγελματικής ενασχόλησης (οικογενειακή ιατρική, νοσοκομειακή ιατρική, εξειδικευμένη ιατρική), που αναφέρθηκε παραπάνω.
Με σκοπό να ισχυροποιήσουν οι ιατροί την σύνδεσή τους με τα παραπάνω επίπεδα περίθαλψης και πεδία επαγγελματικής ενασχόλησης, κρίνεται σκόπιμη η παραγωγή γνώσεων στα αντίστοιχα πεδία επαγγελματικής ενασχόλησης. Έτσι δημιουργούνται από την πολιτεία, στις ιατρικές σχολές, έδρες οικογενειακής, νοσοκομειακής και εξειδικευμένης ιατρικής. Η δημιουργία τους παρουσιάζεται ως χρήσιμη, με σκοπό να παρέχουν εκπαίδευση στους γιατρούς σε νέα γνωστικά αντικείμενα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση της κοινωνίας. Βρίσκεται και μια χώρα που τα εφαρμόζει αυτά και παρουσιάζεται ως πρότυπο. Το γνωστικό αντικείμενο της οικογενειακής ιατρικής ενσωματώνεται στο πρόγραμμα ειδίκευσης της γενικής ιατρικής, της νοσοκομειακής ιατρικής στο πρόγραμμα ειδίκευσης των κλινικών ιατρών και γενικών χειρουργών και της εξειδικευμένης ιατρικής στο πρόγραμμα ειδίκευσης των λοιπών ειδικοτήτων. Έτσι όλοι οι γιατροί, οποιασδήποτε ειδικότητας και επιπέδου παροχής υπηρεσιών υγείας, έχουν κάτι που τους διαφοροποιεί από οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα, σε οποιοδήποτε επίπεδο παροχής υπηρεσιών υγείας.
Σημείωση, τα παραπάνω δεν αποτελούν πρόταση και δεν τα ενστερνίζομαι, αλλά πεδίο προβληματισμού σε υποθετικό μοντέλο προσπάθειας σύνδεσης ιατρικών ειδικοτήτων, όχι με γνωστικά αντικείμενα, αλλά με τομείς παροχής υπηρεσιών υγείας. Υπενθυμίζεται, ότι οι πρώην σοσιαλιστικές χώρες, προέβησαν σε τεχνική κατασκευή επιστημονικών κλάδων (ο σοσιαλισμός υπήρχε ως επιστήμη και διδασκόταν σε πανεπιστήμια από καθηγητές με εκπαίδευση στο σοσιαλισμό) με τα γνωστά αποτελέσματα στις κοινωνίες τους. Ένας από τους λόγους που επήλθε η κατάρρευσή τους , ήταν η επιβεβλημένη και όχι ελεύθερα παραγώμενη επιστήμη.
--- Τέλος παράθεσης ---
Έχετε την καλοσύνη να μου εξηγήσετε τι εννοείτε με την φράση σας που έβαλα σε έντονο μαύρο (bold);
Επίσης, αδυνατώ να ακολουθήσω την συλλογιστική σας. Θα σας πρότεινα να διαβάσετε κάποιο βιβλίο για το ρόλο του "οικογενειακού γιατρου" και να συνεχίσουμε την συζήτηση;
Νομίζω ότι αγνοείτε βασικές ιστορικές (αλλά και εννοιολογικές) λεπτομέρειες και αδυνατείτε να καταλάβετε για τι πράγμα μιλάμε.
Επίσης το παρόν θέμα έχει κατά πολύ ξεφύγει από το αρχικό θέμα και το μεταφέρω σε ξεχωριστό θέμα....
Harper:
Πραγματικά η συζήτηση αυτη ,αν δεν κουράσει καποιον που την παρακολουθεί απλά θα τον κάνει να μειδιάσει.
Πλέον,δεν ειναι μαχη απλά ατομων,ειναι πολεμος ειδικοτητων.Στη νεα εποχη οπου η καθε ειδκοτητα αγωνια και παλευει για τη θεση της στο συστημα υγειας για τα επομενα χρονια,ναι,ΟΛΑ μετρανε.Και οι ειδικοι,καθε ειδικοτητας,αναγκαστικα συγκρινονται με αυτους που επι χρονια αγνοουσαν και ενδεχομενως σνομπαραν
Μιλαμε για εξειδικευσεις,μετεκπαιδευσεις κτλ αλλά ειναι ορατη η αγωνια,πίσω απο μια δηθεν επιστημονικη προσεγγιση,για το ευρυτερο μελλον και την επικρατηση-βιωσιμοτητα ειδικοτητων.Ας μην κοροιδευομαστε.Ο ιδιωτης βαζει τιτλους για να επιβιωσει στην αγορα.Ο ακαδημαικος για να ανελιχθει στην τροφικη αλυσιδα και ο απλος ΕΣΥιτης για να προσληφθει και να διατηρησει τη θεση του.Ολα τα υπόλοιπα ειναι μπουρδες και φανφαρες.Γιατι το να μιλαμε για εξειδικευση-μετεκπαιδευση σε επιπεδο ΠΦΥ για τον σακχαρωδη διαβητη ειναι γελοιο απο μονο του.Οπως και για υπερταση-λιπιδια.Με τι ασχολειται δηλαδη ενας ιατρος της ΠΦΥ αν οχι με αυτα?Και γιατι να μην εχουν ΟΛΟι οι γιατροι της ΠΦΥ ισοτιμη προσβαση σε εκπαιδευση και τιτλους?Γιατι ο παθολογος να εξειδικευεται και ο ΓΙ να μετεκπαιδευεται?Εχει καποιο πρακτικο νοημα...?Οχι...Εκτος και αν απλά κοροιδευομαστε και τελικα συζηταμε συγκαλυμμενα για το ποιος ειναι ικανος για τη στελεχωση της ΠΦΥ.Ενω τοσα χρονια που η πιτα ηταν μεγαλη και τα κομματια χορταστικα δε μας ενοιαζε,ουτε ποιος δουλευε ουτε τι τιτλους ειχε.Και νομιζω εκει ειναι η ουσια,η επαγγελματικη αγωνια για εκτοπισμο ετερων συγγενων ειδικοτητων και επιβιωση του ειδους.Ας μην εκτιθεμεθα λοιπον περαιτερω με ψυχαναγκαστικα γαντζωματα σε τιτλους και δικαιωματα γιατι υποτιμουμε τη νοημοσυνη των συνομιλητων μας και σε συνδυασμο με το εκδηλο αγχος μας ειτε προσβαλουμε ειτε σκορπιζουμε χαμογελα
panos papadopoulos:
Είμαι Γενικός ιατρός. Ο κόσμος με ρωτάει: Δηλαδή Παθολόγος? ΟΧΙ λέω.Κανονικός γενικός ιατρός. Και σκεφτείτε ότι ο παθολόγος προσπαθει να κανει τη δουλεια του γενικού ιατρού. Τόσα χρόνια ο παθολόγος κάνει αυτό για το οποίο εμείς είμαστε εξειδικευμένοι. Ο κόσμος όμως εχει συνηφασμένη τη Παθολογία με τη γενική ιατρική. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ! O παθολόγος είναι μια ειδικότητα που μου αρέσει πολύ και τη σέβομαι απεριόριστα, με αντικειμενο όμως ΑΜΙΓΩΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟ. Οσοι το αμφισβητούν να δουν ΟΛΑ τα κρατη όλου του κόσμου ΑΠΛΑ!
Όσον αφορά το διαβήτη, εχω κανει μετεκπαίδευση και στην καρτα μου γράφω μετεκπαιδευθείς και όχι διαβητολόγος ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ!!!!!! Άλλωστε οπως είπε ΣΟΦΑ και κάποιος συνάδελφος παραπάνω Η ΓΛΥΚΟΖΥΛΙΩΜΕΝΗ ΜΕΤΡΑΕΙ...
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση