Θέματα Εργασίας > Εμπειρίες κατά την εργασία στην ΠΦΥ

Απ: Στη χώρα της πολυφαρμακίας

<< < (193/253) > >>

Loumakis:
  Σημερινό άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη στην "Καθημερινή"
  Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


Κοινωνικός ρόλος, φαρμακείο...

Tου Πασχου Mανδραβελη

Δεν ξέρουμε με ποιο τρόπο αποτιμάται το κοινωνικό έργο των φαρμακοποιών (που έγραφε και ο κ. Κυριάκος Θεοδοσιάδης, αντιπρόεδρος Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου, «Καθημερινή» 6/10/2010) αλλά στην περίπτωση π.χ. του Fuzeon (ενός φαρμάκου για το έιτζ), μάς έρχεται κάπως ακριβά. Σύμφωνα με το Ενιαίο Δελτίο Τιμών Φαρμάκου, η τιμή αυτού του σκευάσματος είναι στη χονδρική 1.392,34 ευρώ. Στο φαρμακείο πωλείται προς 2.086,41 ευρώ. Υστερα από ΦΠΑ και όλα τα παραφερνάλια το κέρδος του φαρμακοποιού είναι 487,32 ευρώ! Στη Σουηδία το κέρδος του φαρμακοποιού για το συγκεκριμένο σκεύασμα είναι 15,53 ευρώ, προφανώς ο κοινωνικός τους ρόλος είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Στην περίπτωση του Abelcet, ενός άλλου φαρμάκου που χρησιμοποιείται για κάποιες μολύνσεις, ο κοινωνικός ρόλος των φαρμακοποιών μάς έρχεται ακόμη πιο ακριβά. Η τιμή της χονδρικής είναι 1.039,27 ευρώ και στα φαρμακεία πωλείται προς 1.557,34 ευρώ. Η διαφορά των 518,07 ευρώ ανά πώληση είναι εξασφαλισμένη διά νόμου...

Πώς, λοιπόν, να μην έχουμε τη μεγαλύτερη αναλογία φαρμακείων σε ολόκληρη την Ευρώπη; Με τέτοια εξασφαλισμένα κέρδη είναι απορίας άξιον πώς δεν έχουμε περισσότερα από ένα φαρμακεία ανά 950 κατοίκους (ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 1/4.000) Αλλά κι αυτό το εξασφαλίζουν οι καλοί (για κάποιους) ελληνικοί νόμοι. Θέτουν γεωγραφικούς και πληθυσμιακούς περιορισμούς στο άνοιγμα των φαρμακείων, έτσι ώστε οι άδειες των φαρμακείων να έχουν γίνει σαν εκείνες των φορτηγών. Μεταβιβάζονται πάρα πολύ ακριβά και συνήθως κάτω από το τραπέζι.

Ολα αυτά, βέβαια, θα ήταν απλώς ζηλευτά από τους πληβείους, που παίρνουν μηνιάτικο όσο βγάζει ένας φαρμακοποιός από την πώληση ενός σκευάσματος, αν δεν υπήρχαν δευτερεύουσες παρενέργειες τις οποίες μάλιστα πληρώνει ο μεροκαματιάρης των 700 ευρώ. Επειδή τα φάρμακα πληρώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, τα υψηλά ποσοστά κέρδους σε ολόκληρη την αλυσίδα τού φαρμάκου δημιουργούν κίνητρο για λίγη (ή πολύ) περισσότερη συνταγογράφηση. Αν δηλαδή ένας γιατρός -είτε επειδή αγαπά τον ιατρικό επισκέπτη είτε αναπολεί το ωραίο συνέδριο στις Μπαχάμες που διοργάνωσε μια φαρμακευτική εταιρία- γράψει δύο περισσότερα σκευάσματα των 1.500 ευρώ, δύσκολα ένας φαρμακοποιός θα αρνηθεί το επιπλέον χιλιάρικο κέρδους και θα συμβουλεύσει τον πελάτη να μην το πάρει. Πώς έφτασε ένας γιατρός να γράφει φάρμακα 250.000 ευρώ μηνιαίως; Κανείς στην αλυσίδα δεν είχε το κίνητρο να τον σταματήσει. Αντιθέτως: φαρμακευτικές εταιρείες, γιατρός, ασθενής, φαρμακοποιός είχαν ισχυρό κίνητρο να πάνε την συνταγογράφηση στις 500.000 ευρώ. Ετσι κι αλλιώς το κράτος πληρώνει.

Για την περικοπή αυτής της απίστευτης σπατάλης, που βουλιάζει τα ασφαλιστικά ταμεία, δυστυχώς η κυβέρνηση έκανε πολύ λίγα κι αυτά προς την αντίθετη κατεύθυνση. Με απόφασή της η κ. Λούκα Κατσέλη όρισε την τιμή των γενόσημων φαρμάκων (αυτά δηλαδή που έχουν τις ίδιες δραστικές ουσίες, αλλά δεν έχουν ετικέτα) στο 80% των πανάκριβων πατενταρισμένων, αντί να αφήσει την τιμή τους να διακυμανθεί ελεύθερα (σ.σ.: η ειρωνεία είναι ότι πήρε αυτή την απόφαση ως υπουργός... Ανταγωνιστικότητας).

Η κυβέρνηση άργησε μερικά δισ. στον χώρο του φαρμάκου. Πρέπει γρήγορα να απελευθερώσει την αγορά και των φαρμακείων και των γενόσημων. Πρέπει ταχύτατα να προχωρήσει σε δραστικές τομές, γιατί τα ταμεία βουλιάζουν και λεφτά δεν υπάρχουν. Φυσικά θα υπάρξουν πολλές και ποικίλες αντιδράσεις, απεργίες, τεχνητές ελλείψεις κ. λπ. τις οποίες τα κανάλια θα μοιρολογήσουν δεόντως: «Αφησαν τους ασθενείς χωρίς περίθαλψη». Αλλά αυτό το ακριβό καλαμπούρι με τα φάρμακα έπρεπε χθες να είχε τελειώσει.

Δ. Κουναλάκης:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΑν και πληροφορικάριος, δεν θεωρώ ότι πρέπει να βλέπουμε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση ως απόλυτη πανάκεια.
Δηλαδή, έρχεται να υποστηρίξει ένα υπάρχον στρεβλό σύστημα το οποίο - και αυτό με τη σειρά του - θα πρέπει να βελτιωθεί.
Οι προσδοκίες είναι πολλές, η τεχνολογιά βοηθάει, τα οφέλη άμεσα ορατά, αν και εφόσον το υπάρχον σύστημα επιτρέψει τους ελέγχους και τις βελτιώσεις.

Η αρχή γίνεται στις 18/10 από τον ΟΑΕΕ (πιλοτική εφαρμογή προτού επεκταθεί στα υπόλοιπα ταμεία μέσα στο 2011). Γιατροί και φαρμακοποιοί (κυρίως οι πρώτοι) πρέπει να προμηθευτούν (με δικά τους έξοδα προφανώς) υπολογιστή-εκτυπωτή-σύνδεση internet και να εγγραφούν στο site Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος . Δυστυχώς για το περιβάλλον, η εφαρμογή "συνοδεύεται" από περιττές εκτυπώσεις σε Α4 (από τον γιατρό στον ασθενή, από τον φαρμακοποιό στον ασθενή, από τον φαρμακοποιό στα ταμεία). Θα μπορούσε να είναι πλήρως ηλεκτρονική η διακίνηση της συνταγής, που μάλλον θα γίνει στο μέλλον π.χ. με μια κάρτα σθενούς.

Η λειτουργία φαίνεται απλή, όμως υπάρχουν διάφορα σημεία που θα δημιουργηθούν δυσκολίες στην αρχή. Παράδειγμα:
- Σε περίπτωση μη λειτουργίας της εφαρμογής ή αδυναμίας σύνδεσης, ο γιατρός μπορεί να γράψει χειρόγραφα τη συνταγή. Ο φαρμακοποιός όμως δεν μπορεί να εκτελέσει χειρόγραφα. Θα περιμένει να εισάγει την καταχώρηση όταν η εφαρμογή είναι διαθέσιμη. Στο μεταξύ, εξυπηρετεί τον ασθενή.
- Αρχικά, η εφαρμογή δεν υποστηρίζει διεπαφές με άλλα προγράμματα (π.χ. σε αυτά που χρησιμοποιούν τα φαρμακεία) με αποτέλεσμα να χρειάζεται διπλο-εισαγωγή στοιχείων.
- Κάθε φάρμακο θα εισάγεται ατομικά. Δηλαδή, θα καταχωρούνται και οι 2 αριθμοί που βρίσκονται πάνω στο barcode του. Δεν αρκεί να εισάγεις ένα και να αλλάξεις την ποσότητα. Κάθε κουπόνι θα εισάγεται.
- Γιατροί/φαρμακοποιοί θα είναι υπεύθυνοι για την καλή λειτουργία των συστημάτων τους (υπολογιστής-εκτυπωτής).

--- Τέλος παράθεσης ---

Κατ αρχήν, εγώ γιατρός είμαι αλλά όπως και άλλοι εδώ στο φόρουμ με έργο στην πληροφορική στην ΠΦΥ έχουμε κακές εμπειρίες από τον όποιον που δεν έχει καταλάβει ότι το όποιο λογισμικό είναι εργαλείο για τον υγειονομικό (προσοχή: δεν είπα γιατρό) ή τη μονάδα υγείας και οφείλει να φτιαχτεί στις ανάγκες του. Κι ας κόψει το λαιμό του αυτός που το παρέχει να το πετύχει.
Δύο βασικά μέτρα υπάρχουν για να κρίνεις ένα λογισμικό και αυτά είναι παντελώς άγνωστα στις όποιες προκηρύξεις:
α. Αποτελεσματικότητα: Το εάν κάνει τη δουλειά που θέλεις να κάνεις σε κάθε περίπτωση και με κάθε λεπτομέρεια συνθηκών που επικρατούν στο χώρο εργασίας που θα μπει.
β. Παραγωγικότητα: Το πόσο γρήγορα σου κάνει την δουλειά που θέλεις να κάνεις, πχ μια διαδικασία σε τι χρόνο γίνεται. εδώ υπάρχει ο παράγοντας κόστους της διαδικασίας που σημαίνει εκπαίδευση στη χρήση, κόστος λειτουργίας, κλπ

Την αποτελεσματικότητα την ψάχνεις με το λυχνάρι στις προκηρύξεις και γκρινιάζουν οι πληροφορικάριοι ότι δεν τους δίνουν λεπτομερείς προδιαγραφές αλλά από την άλλη δεν έχω δει ποτέ να βγαίνει προκήρυξη για αγορά αυτοκίνητου με λεπτομέρειες όπως τι ροπή στρέψης θα έχει και πόσα εκατοστά θα είναι ο διακόπτης του flash. Τελικά αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι στο χώρο της πληροφορικής έχεις καλούς μαραγκούς, σοβατζίδες, καλουπατζίδες, αλλά ο αρχιτέκτονας είναι απών. Και φυσικά το αποτέλεσμα όταν μαζευτούν όλοι μαζί να φτιάξουν δημοκρατικά ένα σπίτι, τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά.

Την παραγωγικότητα δεν την ξέρει κανένας..... μα κανένας. Εϊναι άγνωστο, εξωτικό είδος στην Ελλάδα. Εγώ το διασκεδάζω απίστευτα, όταν μου δείχνουν ένα λογισμικό να φακέλου ασθενή, να ρωτώ το εξής απλό: "Και πόση ώρα χρειάζεται να περάσω ένα νέο ασθενή;" "Και πόση ώρα παίρνει να περάσω τα στοιχεία μιας επίσκεψης;". Εκεί το εύρος των απαντήσεων τείνει στο άπειρο.... Και η εμπειρία μου εμπεριέχει την Κοινωνία της Πληροφορίας, ΠεΣΥ & ΥΠΕ, εταιρίες που πουλάνε λογισμικά, συναδέλφους γιατρούς και προγραμματιστές. Προσοχή λοιπόν.... γιατί οι άσχετοι προδίδονται....

Πάμε τώρα στον tasath και τον ΟΑΕΕ που δεν είναι ο μόνος που τρέχει πιλοτικό..... Κάποιοι έχουν ξεκινήσει πριν από αυτόν.
Βέβαια εγώ την εφαρμογή του ΟΑΕΕ δεν την έχω δει ακόμη αν και η γυναίκα έχει πάρει κωδικό από 1/10.
Οι εκτυπώσεις είναι απαραίτητες μέχρι να περάσουν όλοι σε ηλεκτρονική συνταγογράφηση οπότε ας αφήσουμε λίγο τη μουρμούρα σε αυτό το θέμα. Ας δούμε με θετικό μάτι κάθε βήμα προς τα μπροστά. Το ίδιο λέω και για τις διεπαφές. Δείτε τις τοποθετήσεις μου στις δημόσιες διαβουλεύσεις των υπουργείων: Είμαι ο μόνος που μιλάει για διεπαφές και τις ζητάει.
Ναι, χρειάζεται Η/Υ, εκτυπωτή και Internet. Αλλά και ΔΕΗ και ταμειακή χρειάζεται το φαρμακείο. Και χίλιες επιπλέον προδιαγραφές χώρου το κάθε ιατρείο. Γιατί αυτά είναι δεδομένα και ο Η/Υ και ο εκτυπωτής ή το Internet οχι. Κατ αρχήν, γιατρός που δεν έχει πρόσβαση στο Internet μάλλον πρέπει να αποδείξει ότι συνεχίζει να είναι γιατρός την σημερινή ημέρα. Αν δεν τα έχει, ο tasath μπορεί να του λέει το γνωστό εξάψαλμο περί εξαρτήσεων κάθε μέρα.
Το ότι κάθε φάρμακο εισάγεται ξεχωριστά tasath γίνεται για την παρακολούθηση της πορείας του από την παραγωγή στην κατανάλωση. Κάθε φάρμακο έχει ένα μοναδικό κωδικό ανά σκεύασμα και ένα μοναδικό κωδικό για κάθε κουτί του ίδιου σκευάσματος.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΡε σεις ειναι φοβερα και να τα σκεφτομαστε αυτα τα χαλια..θυμηθηκα τον καιρο που ημουν αδιοριστος ιδιαιτερας και παρακαλουσα να πηγαινουν ασκημα τα παιδια στο σχολειο για να μου ερχονται στο ιδιαιτερο.ειναι να καμαρωνει κανεις για κατι τετοιο;
οταν απελευθερωθει η αγορα των φαρμακοποιων τι θα γινει; θα υποταχθουν οι αναγκες των ασθενων και η συνειδηση των ιατρων στις αναγκες λειτουργιας και επιβιωσης των αναριθμητων φαρμακειων;ποσο πιο εμποριο μπορει να γινει πια η υγεια μας;
--- Τέλος παράθεσης ---

Λίγο άσχετο.... Σε διαβεβαιώ ότι οι περισσότεροι γιατροί στο ΕΣΥ προσεύχονται σε κάθε θεότητα να είναι όλοι υγιείς και να μην χρειάζονται ιατρό. Μόνο κάποιοι με διαταραγμένη ηθική έχουν την λογική σου γιατί την αξιοποιούν οικονομικά με φακελάκια.
Τώρα για τον τρόπο που σκεφτόσουνα να μην πιάσω καθόλου γιατί θα βρεθούμε να μιλάμε για ψυχιατρικές διαταραχές.

Σχετικά με το παρακάτω:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΣυγνώμη, τώρα δηλαδή δεν είναι εμπόριο η υγεία; Σε άλλη χώρα ζούμε;
Και όσο για τη συνείδηση των γιατρών, αυτή δεν υποτάσσεται συχνά στις "ανάγκες" των εταιρειών ή στη δική τους άποψη περί επιβίωσης;
Από που προκύπτει ότι θα σε κουμαντάρουν τα φαρμακεία;;
--- Τέλος παράθεσης ---

Σου συστήνω να διαβάσει τα εξής:
α) την συζήτηση που ξεκινάει με το μήνυμα μου Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
β) το κείμενο που έβαλε το Λουμάκης μετά το μήνυμα σου Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

εάν εξακολουθείς να μην καταλαβαίνεις γιατί ΚΑΙ τα φαρμακεία μαζί με τους γιατρούς και τις φαρμακευτικές έχουν σημαντικό ρόλο στην διασπάθιση του δημοσίου χρήματος μέσω της συνταγογραφίας μπορώ να σε βοηθήσω να το καταλάβεις αλλά ο τρόπος θα είναι ωμός:
Μπορούμε να πάρουμε την κρητική παροιμία "Όποιος βλέπει και δεν μαθαίνει ή στραβός είναι ή δεν θέλει" και να την κάνουμε: "Όποιος του εξηγούν και δεν καταλαβαίνει ή ηλίθιος είναι ή δεν θέλει".

tasath:
Αγαπητέ κ. Κουναλάκη, όντως έχεις έναν ωμό και απόλυτο τρόπο να θέτεις τα διάφορα ζητήματα.
Αφού κάνεις τον κόπο να μπεις στα χωράφια μου (Πληροφορική) να πω κι εγώ την ταπεινή μου άποψη μετά από 15 χρόνια εργασίας στο χώρο:

1. Το πιο κλισάτο, το πιο συνηθισμένο, το πιο χιλιοειπωμένο επιχείρημα όλων (μα όλων) όσων πάνε να τους μηχανογραφήσουν είναι αυτές οι δήθεν ενστάσεις περί αποτελεσματικότητας, χρόνου, κλπ. Νισάφι πια ! Σας δίνουν ένα εργαλείο που μπορεί να απογειώσει τη δουλειά σας, που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του επαγγέλματός σας σε προηγμένες χώρες, και εσείς τσινάτε για το φάκελο του ασθενή. Μου θυμίζει την παροιμία με τον γάιδαρο που τον κοίταζαν στα δόντια.
2. Ο χώρος της πληροφορικής όντως έχει μαραγκούς, σοβατζίδες, καλουπατζίδες. Αλλά έχει και καλούς αναλυτές που σκοπός τους είναι να χτίσουν  ένα σύστημα προσαρμοσμένο στις ανάγκες/απαιτήσεις των μελλοντικών χρηστών του. Η Πληροφορική έχει από τις πιο τεκμηριωμένες μεθόδους ανάλυσης και καταγραφής απαιτήσεων, πληθώρα μεθόδων αρχιτεκτονικής συστημάτων και ανάπτυξης εφαρμογών. Και το γεγονός ότι η Πληροφορική στη χώρα μας έχει δείξει λαμπρά δείγματα τεχνογνωσίας σε διάφορους χώρους αναιρεί τα λεγόμενά σου ή ακόμα, σε φέρνει στη θέση του συνυπεύθυνου (ως χρήστη που δεν μπορεί να δώσει προδιαγραφές, που δεν δέχεται να αποτυπώσει την κατάσταση, που αρνείται την εξέλιξη, κλπ). Όλα τ' άλλα είναι απλώς δικαιολογίες.
3. Επειδή όμως έχεις ένα δίκιο στο πώς (δεν) αξιοποιείται η πληροφορική στην Ελλάδα στο χώρο της υγείας, η απάντηση είναι μια: σχεδόν καθόλου. Για ψάξε να δεις όμως το γιατί (κυκλώματα, ελληνικά νοσοκομεία, επίπεδο πληροφορικής στο δημόσιο τομέα, τρόπος ανάθεσης διαγωνισμών, επιχειρηματίες-λαμόγια, κλπ).

Δ. Κουναλάκης:
Απογειώνει το εργαλείο που κάνει την δουλειά σου. Εάν δεν την κάνει, απλά είναι άχρηστο.
Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Το βρετανικό ΕΣΥ προσπαθεί από το 1997 να έχει ηλεκτρονικό ιατρικό φάκελο, έχει ξοδέψει δις στερλίνες και δεν τυγχάνει αποδοχής πάνω από 35% των γιατρών στα νοσοκομεία. Αντίθετα, σε επίπεδο πρωτοβάθμιας το ποσοστό χρήσης του ιατρικού ηλεκτρονικού φακέλου αγγίζει το 95%. Και μιλάμε για Η/Υ και λογισμικό με έξοδα των ιατρών και όχι του ΕΣΥ. Πρακτικά δύο λογισμικά έχουν επιβιώσει σήμερα στους οικογενειακούς ιατρούς. Ξέρεις ποια ήταν τα κριτήρια; Το να εισάγονται τα στοιχεία που οι γιατροί θέλουν και να μην απαιτεί χρόνο πάνω από 1 λεπτό. Και είναι απόλυτα ειλικρινές. 3 λεπτά είναι ο μέσος χρόνος επαναλαμβανόμενης συνταγογράφησης και 15 λεπτά ο μέσος χρόνος με εξέταση. Πόσο χρόνο πιστεύεις ότι περισσεύει να ασχολείται κανείς με τον Η/Υ;

Ένα λογισμικό πληροφοριακού συστήματος χρειάζεται αναλυτές, προγραμματιστές, μάνατζερς και άλλους τέτοιους απόφοιτους σε ποσοστό μόλις 40%. Και τόσο είναι και η συμμετοχή στο κόστος κατασκευής αυτών πριν γίνει προιον και μιλήσουμε για διαφήμιση, μαρκετιγκ, προώθηση, κλπ. Να επαναλάβω άλλη μια φορά μια ιστορία που έγινε το 1979 στην Φιλανδία: Τρεις μήνες τύποι με ένα μπλοκάκι σε κάθε ιατρείο και κλινική καταγράφανε τι βλέπανε να γίνεται. Κάθε Παρασκευή, συζήτηση με το προσωπικό για ότι κατέγραφαν όλη τη βδομάδα και καταγραφή του γιατί γίνεται ότι γίνεται. Κατασκευή λογισμικού, εκπαίδευση, χρήση και παρατήρηση για 2 ημέρες. Να σου πω ότι το ξανάγραψαν από την αρχή; Να σου πω ότι πήρε άλλους τρεις μήνες να γίνει λειτουργικό και σταμάτησε να βελτιώνεται μετά από 2 χρόνια σε κάποιες κλινικές; Να σου πω ότι οι αρχιτεκτονικές, τα υλικά και το λογισμικά αλλάζουν αλλά το περιβάλλον είναι ίδιο και καλύτερο σήμερα και υπάρχει όλα τα νοσοκομεία στη Φιλανδία; Να σου πω ότι είναι απο τις ελάχιστες χώρες που έχουν ιατρικό ηλεκτρονικό φάκελο σε νοσοκομεία; Όμως όλα αυτά θέλουν συντονισμό από κάποιο κεφάλι-ομάδα που δεν έχει μάθει να σκέφτεται τα πάντα σαν λογισμικά, σαν προδιαγραφές, σαν αρρώστιες αλλά στόχο έχει να γίνει η δουλειά με καλύτερο και παραγωγικότερο τρόπο και παράπλευρα ωφέλη για χρήστες και ασθενείς.

Και τι έρχεσαι να μου πεις ότι πας και πουλάς ένα αμάξι που έχει την θέση του οδηγού στο πίσω κάθισμα και εάν το αγοράσει κανένας άτυχος του λες ότι φταίει αυτός που δεν σου ζήτησε την θέση του οδηγού να είναι μπροστά.....

Γιατί δεν αξιοποιείται η πληροφορική στην Ελλάδα..... Αυτό ξέρεις το ξέρω καλά γιατί το παλεύω από το 1993... και μπορώ να σου πω άφθονες εμπειρίες. Για να μην γράψω όμως βιβλίο σου λέω μόνο το εξής:
Όταν πας να πουλήσεις ένα πράγμα, σκέψου τι έχει να κερδίσει αυτός που θα το χρησιμοποιήσει. Και μην πάει ο νους σας σε επιδόματα και λοιπές οικονομικές ενισχύσεις. Τεκμηριωμένα, δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα οι οικονομικές ενισχύσεις για χρήση λογισμικών παρά μόνο όταν αντιστοιχούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 33% του τελικού εισοδήματος.
Το σίγουρο είναι ότι δεν φταίνε μόνο τα κυκλώματα. Ψάξε στο φορουμ. Έχω γράψει πολλά "όμορφα" που έχω συναντήσει καθώς η διατριβή ήταν ακριβώς πάνω σε αυτό το θέμα.

tasath:
Μια ιστορία από το μακρινό 1979 δεν νομίζω ότι ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα ούτε χαρακτηρίζει το σύνολο των προσπαθειών που έχουν γίνει.
Η τεχνολογία έχει προχωρήσει (σκέψου τι έχεις τώρα, smartphones, internet παντού, forums, φτηνότεροι υπολογιστές, κοκ).
Μια κακή εμπειρία δεν ακυρώνει τη θέληση για κάτι καλύτερο. Αντίθετα μια κακή εμπειρία φαίνεται ότι δημιουργεί προκαταλήψεις και γενικεύσεις.

Προφανώς δεν είναι αυτοσκοπός το σύστημα, αλλά η βελτίωση που υπόσχεται. Έτσι πρέπει να το βλέπουν όλοι, αποδέκτες και δημιουργοί.
Και τα καλύτερα συστήματα είναι αυτά στις προδιαγραφές των οποίων εμπλέκονται άμεσα και καθοριστικά οι αποδέκτες τους.

Αυτό το 40% που αναφέρεις πρέπει να πεις σε ποια μονάδα το ορίζεις (π.χ. κόστους, ανθρωποπροσπάθειας) γιατί αλλιώς μένει στον αέρα.
 
Πάντως, μιας και πιάσαμε τις χρονολογίες, εν έτει 2010 (31 χρόνια μετά την ιστορία στη Φιλανδία και 13 από εκείνη του NHS), πας σε γιατρό επίσκεψη και όχι υπολογιστή, ούτε καν τεφτέρι (!) δεν έχει για να κρατάει το ιστορικό του ασθενούς. Εκεί πλέον δεν μου φταίει η τεχνολογία, αλλά το ξερό μας το κεφάλι...


Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση