Θέματα Εργασίας > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
Νομοσχέδιο Υπ.Υγειας Νοέμβριος 2014
Argirios Argiriou:
19 Νοεμβρίου 2014
“Μαχαίρι” στις ιατρικές εταιρείες από το υπουργείο Υγείας"
«Μαχαίρι» στον αριθμό των Επιστημονικών Ιατρικών Εταιριών – τουλάχιστον κατά 60% – επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υγείας με σχετικό νομοσχέδιο ενώ ορίζει σε ένα ενιαίο κείμενο όλες τις ιατρικές ειδικότητες. Όπως αναφέρεται μάλιστα στην εισηγητική έκθεση, η ύπαρξη πληθώρας επιστημονικών εταιριών (ΕΙΕ) «οδηγεί σε διάσπαση συμφερόντων και δεν συντελεί στην ανάδειξη των προβλημάτων του κλάδου και στην προάσπιση των ουσιαστικών ζητημάτων που τους αφορούν». Ειδικότερα, το νομοσχέδιο «Σύσταση Επιστημονικών Ιατρικών Εταιριών και λοιπές διατάξεις» αφορά στη θεσμοθέτηση των Επιστημονικών Ιατρικών Εταιρειών με ένα κοινό νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσης, οργάνωσης και λειτουργίας τους και τίθεται σε Δημόσια Διαβούλευση.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, «η οργάνωση των Επιστημονικών Ιατρικών Εταιρειών κατά τον ίδιο τρόπο επιβάλλεται από την ανάγκη εκσυγχρονισμού και αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών υγείας γενικότερα αλλά και ειδικότερα του Εθνικού Συστήματος Υγείας». Ο κατακερματισμός αυτός -αναφέρει- οφείλει να αρθεί και να υπάρξει μία συνολική ρύθμιση και ένα ξεκάθαρο κοινό πλαίσιο θεσμικά κατοχυρωμένο. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 10 άρθρα, τα οποία -μεταξύ άλλων- ορίζουν:
Άρθρο 1. Για κάθε ιατρική ειδικότητα (συνολικά ορίζει 40 ειδικότητες) συνιστάται μία «Επιστημονική Ιατρική Εταιρεία». Σε περίπτωση που αναγνωριστεί νέα ιατρική ειδικότητα συνιστάται αντίστοιχη Επιστημονική Ιατρική Εταιρεία ή εάν καταργηθεί κάποια ειδικότητα, η υπάρχουσα ΕΙΕ καταργείται.
Κάθε Επιστημονική Ιατρική Εταιρεία είναι σωματείο κατά τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα με σκοπό τη συμβολή στην οργάνωση, παροχή και αξιολόγηση της εκπαίδευσης για την απόκτηση ιατρικής ειδικότητας καθώς και στη συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη των ιατρών, ώστε να επιτυγχάνεται η διαρκής βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων του ιατρικού δυναμικού.
Σημειώνεται ότι κάθε ΕΙΕ έχει έδρα την Αθήνα.
Σύμφωνα με το άρθρο 2, καθένας που έχει αποκτήσει τον τίτλο της ειδικότητας υποχρεούται να εγγραφεί ως μέλος στην αντίστοιχη ΕΙΕ προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που προβλέπει το καταστατικό της. Το διοικητικό συμβούλιο μπορεί με αιτιολογημένη απόφασή του να μην εγκρίνει το αίτημα εγγραφής ενδιαφερομένου ως μέλους του σωματείου μόνο αν δεν συμπληρώνει τα τυπικά προσόντα ή συντρέχει περίπτωση κωλύματος στην εγγραφή του ως μέλος του σωματείου.
Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι δικαίωμα εγγραφής ως μέλος σε Επιστημονική Ιατρική Εταιρεία, αναγνωρίζεται στους ιατρούς που έχουν άδεια άσκησης του επαγγέλματος και κατέχουν τίτλο της οικείας ιατρικής ειδικότητας. Κατ’ εξαίρεση ιατροί καθηγητές Πανεπιστημίου που το γνωστικό αντικείμενο το οποίο υπηρετούν
στο Πανεπιστήμιο είναι διαφορετικό από την ειδικότητα που έχουν δύνανται να εγγραφούν στην ΕΙΕ που αντιστοιχεί στο γνωστικό τους αντικείμενο αντί της ΕΙΕ της ειδικότητας που έχουν, αποκλειόμενης της εγγραφής τους και στις δύο ΕΙΕ.
Διευκρινίζεται επίσης ότι δεν επιτρέπονται διακρίσεις σε τακτικά, δόκιμα ή πάρεδρα μέλη ή άλλες παρόμοιες. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να απονέμεται ο τίτλος του επιτίμου, χωρίς δικαίωμα ψήφου, σε πρόσωπα που έχουν διακριθεί για την προσφορά τους στην ιατρική επιστήμη και στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας. Επίσης, διατάξεις καταστατικών που περιορίζουν τον αριθμό των μελών είναι άκυρες.
Στο άρθρο 4 προβλέπεται ότι η ΕΙΕ διοικείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ), το οποίο αποτελείται από Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Γραμματέα και έξι μέλη. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος, ο Γραμματέας και τα μέλη προέρχονται από τα μέλη της Επιστημονικής Ιατρικής Εταιρείας. Η ιδιότητα του μέλους του Δ.Σ. είναι τιμητική και άμισθη. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και ο Γραμματέας εκλέγονται από το σύνολο
των μελών από κοινό ψηφοδέλτιο. Τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγονται από το σύνολο των μελών από κοινό ψηφοδέλτιο. Στη σύνθεση του Δ.Σ συμμετέχουν υποχρεωτικά τουλάχιστον ένας ιατρός μέλος ΔΕΠ, ένας ιατρός που υπηρετεί σε μονάδα που ανήκει στο ΕΣΥ και ένας ιδιώτης ιατρός. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για την Εταιρεία της Γενικής – Οικογενειακής Ιατρικής.
Η θητεία του Δ.Σ είναι τριετής και δύναται να ανανεώνεται μία μόνο φορά. Οι εκλογές για την ανάδειξη Δ.Σ διενεργούνται κάθε τρία έτη. Επιτρέπεται η ψήφος με επιστολή καθώς και η ηλεκτρονική ψήφος.
Οι πόροι των ΕΙΕ (άρθρο 5) είναι: α) Η ετήσια εισφορά των μελών το ύψος της οποίας καθορίζεται από το καταστατικό της οικείας ΕΙΕ και δε μπορεί να υπερβαίνει κατ’ έτος τα 50 ευρώ. β) Οι δωρεές, κληρονομιές ή κληροδοσίες. γ) Οι συνδρομές από την οργάνωση επιστημονικών σεμιναρίων.
Αρμοδιότητες των Επιστημονικών Ιατρικών Εταιρειών
Αρμοδιότητα κάθε Επιστημονικής Ιατρικής Εταιρείας είναι:
α) Η εισήγηση στο Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ) κατευθυντήριων οδηγιών και πρωτοκόλλων για τις ιατρικές πράξεις της κάθε ειδικότητας,
β) Η εισήγηση στο ΚΕΣΥ, σχετικά με τον ιδανικό συνολικό αριθμό ιατρών της αντίστοιχης ειδικότητας στο πλαίσιο σχετικού 10ετούς προγραμματισμού.
γ) Η επιμέλεια επιστημονικών εκδόσεων συναφών με την ειδικότητά τους,
δ) Η εισήγηση στο ΚΕΣΥ του γνωστικού αντικειμένου κάθε ειδικότητας, όπως και κάθε νέας ειδικότητας που αναγνωρίζεται, της διάρκειας εκπαίδευσης συνολικά και στα επί μέρους γνωστικά αντικείμενα, του είδους της εκπαίδευσης, θεωρητικό ή πρακτικό και του αναλυτικού προγράμματος εκπαίδευσης των ειδικευομένων ιατρών,
ε) Η κατάρτιση καταλόγου μελών της ειδικότητας για συγκρότηση σωμάτων
εκλεκτόρων, κριτών και αξιολογητών που αφορούν κάθε κρίση
στ) Η εισήγηση στο ΚΕΣΥ για τη διεξαγωγή των εξετάσεων για την κτήση του
τίτλου ειδικότητας.
ζ) Η εισήγηση στο ΚΕΣΥ προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης και Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Ανάπτυξης και έλεγχος υλοποίησης αυτών.
η) Ο συντονισμός και διαχείριση ερευνητικών, κλινικών πρωτοκόλλων ή επιδημιολογικών μελετών σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο για αυτές τις μελέτες.
θ) Η βεβαίωση εγγραφής των μελών στα αρχεία της προκειμένου να ασκήσουν την αντίστοιχη ειδικότητα.
Ειδική Αναγνώριση
Η ΕΙΕ υποχρεούται να ζητήσει την παροχή ειδικής αναγνώρισης, η οποία χορηγείται, ύστερα από αίτηση του Δ.Σ. με απόφαση του Υπουργού Υγείας. Στη συνέχεια εγγράφεται στο Μητρώο Επιστημονικών Ιατρικών Εταιρειών που τηρείται στο
Τμήμα Ιατρικού και λοιπού επιστημονικού προσωπικού της Διεύθυνσης Επαγγελμάτων Υγείας της Γενικής Διεύθυνσης Υγείας του υπουργείου Υγείας.
Ιατρικές ειδικότητες
1) Αγγειοχειρουργική, 2) Αιματολογία, 3) Ακτινοθεραπευτική Ογκολογία, 4)
Ακτινολογία- Ιατρική Απεικόνιση, 5) Αλλεργιολογία Κλινική Ανοσολογία, 6)
Αναισθησιολογία, 7) Βιοπαθολογία –Εργαστηριακή Ιατρική, 8)
Γαστρεντερολογία, 9) Γενική – Οικογενειακή Ιατρική, 10) Δερματολογία –
Αφροδισιολογία, 11) Ενδοκρινολογία – Διαβήτης – Μεταβολισμός, 12)
Εσωτερική Παθολογία, 13) Ιατρική Γενετική, 14) Ιατρική της Εργασίας, 15)
Ιατροδικαστική, 16) Kαρδιολογία, 17) Κοινωνική Ιατρική-Δημόσια Υγεία,
18)Κυτταρολογία, 19) Μαιευτική-Γυναικολογία, 20) Νευρολογία, 21)
Νευροχειρουργική, 22) Νεφρολογία, 23) Ορθοπαιδική Χειρουργική και
Τραυματολογία 24) Ουρολογία 25) Οφθαλμολογία, 26) Παθολογική
Ανατομική, 27) Παθολογική Ογκολογία, 28) Παιδιατρική, 29)
Παιδοψυχιατρική, 30) Πλαστική Χειρουργική, 31) Πνευμονολογία –
Φυματιολογία, 32) Πυρηνική Ιατρική, 33) Ρευματολογία, 34) Στοματική και
Γναθοπροσωπική Χειρουργική, 35) Φυσική Ιατρική και Αποκατάσταση, 36)
Χειρουργική, 37) Χειρουργική Θώρακα, 38) Χειρουργική Παίδων, 39)
Ψυχιατρική, 40) Ωτορινολαρυγγολογία –Χειρουργική Κεφαλής και Τραχήλου,
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Gatekeeper:
Θα ήταν χρήσιμο να διαβάζαμε τη την αιτιολογική έκθεση .
Δεν τη βρήκα πουθενα. :(
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Κάποιοι προσπαθούν να μας αποδείξουν ότι τα Ελληνικά που διαβάζουμε είναι διαφορετικά όταν τα διαβάζουν εκείνοι:
--- Παράθεση ---"Τέλος στο καθεστώς αιχμαλωσίας των αγροτικών γιατρών
Μια σημαντική αλλαγή στο καθεστώς των μεταθέσεων μετά την 5ετή υπηρεσία του γιατρού σε αγροτική περιοχή φέρνει το νέο νομοσχέδιο για την Υγεία. Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας Λεωνίδα Γρηγοράκο, ένα βασικό θέμα, είναι η δυνατότητα της μετάθεσης των γιατρών από μονοθέσια και πολυθέσια ιατρεία σε ειδικά άγονες και προβληματικές περιοχές. Όπως είπε ο κ. Γρηγοράκος, τα τελευταία χρόνια είχαν εγκλωβιστεί σε άγονες και προβληματικές περιοχές για μία 5ετία αλλά μετά το σύστημα δεν μπορούσε να είναι αληθινό στους εργάτες της υγείας, τους πραγματικά λειτουργούς της υγείας οι οποίοι δέχθηκαν να υπηρετήσουν την πατρίδα κάτω από ειδικές συνθήκες βέβαια με τα ανάλογα κίνητρα.
Όταν, λοιπόν, έφτανε η ώρα της πενταετίας και βάσει του νόμου οι γιατροί αυτοί δικαιούνταν να μετακινηθούν, το σύστημα δεν ήταν απέναντί τους τόσο φιλικό και τους άφηνε εκεί, οπότε είχαν τεράστια προβλήματα, διότι το ίδιο το σύστημα δεν φρόντιζε να βρει τη λύση.
Με το νομοσχέδιο αυτό ναι μεν θα κρατηθεί η πενταετία από την υπογραφή του γιατρού που θα πάει εκεί, αλλά εφόσον σε ένα χρόνο δεν ικανοποιηθεί το αίτημά του για μετακίνηση, να είναι αυτοδίκαιη η μετακίνηση του εκεί που πρέπει να πάει βάσει του νόμου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί υπήρχαν άνθρωποι 15 χρόνια εγκλωβισμένοι στα νησιά και δεν μπορούσαν να φύγουν. Αυτό λοιπόν το καθεστώς αιχμαλωσίας τελειώνει για τους γιατρούς."
--- Τέλος παράθεσης ---
Δε σχολιάζω τα περί αγροτικών γιατρών τα αποδίδω στην άγνοια του συντάκτη
Με όσα γράφει οι καημένοι οι "αγροτικοί" είχαν εγκλωβιστεί (ωραίος χαρακτηρισμός) στις άγονες και προβληματικές περιοχές ακόμη και 15 χρόνια και δε μπορούσαν να μετακινηθούν. Τώρα θα μπορούν.
Εγώ όταν διαβάζω:
--- Παράθεση ---"Ιατροί του ΕΣΥ με ειδικότητα και οδοντίατροι του ΕΣΥ που υπηρετούν σε Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία ή περιφερειακά ιατρεία (πολυδύναμα ή μονοθέσια), κατόπιν αιτήσεως τους, μπορούν να μετατίθενται με απόφαση του Υπουργού Υγείας διατηρώντας το βαθμό που κατέχουν στην προηγούμενη θέση τους σε Νοσοκομεία Κέντρα Υγείας ή περιφερειακά ιατρεία (πολυδύναμα ή μονοθέσια ) άγονων Α περιοχών σε κενή θέση, εφόσον αυτή υπάρχει ή στο ΠΕΔΥ στον τόπο διαμονής τους”
--- Τέλος παράθεσης ---
καταλαβαίνω ότι επιτρέπεται μόνο η αντίθετη πορεία δηλαδή από οποιοδήποτε Νοσοκομείο ή ΚΥ ή ΠΙ μπορούν να μετατεθούν ΜΟΝΟ σε άγονη Α περιοχή (δηλαδή να πάνε να εγκλωβιστούν ή να μπουν σε αιχμαλωσία σύμφωνα με τους χαρακτηρισμούς του άρθρου).
Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος....., προβλέπει νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός της τρέχουσας εβδομάδας από τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας κ. Λεωνίδα Γρηγοράκο......Πηγή : ΤΟ ΒΗΜΑ
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΘα ήταν χρήσιμο να διαβάζαμε τη την αιτιολογική έκθεση .
Δεν τη βρήκα πουθενα. :(
--- Τέλος παράθεσης ---
Μπηκε το "νομοσχέδιο"για ψηφιση στη βουλή ή έστω στην αντίστοιχη επιτροπή; (τότε θα έπρεπε να έχει αιτιολογική έκθεση. Ή είναι απλές σκέψεις τακτικώς ἐρριμμένες; (με το σκοπό που προανέφερα: της αλίευσης ψήφων των ιθαγενών)
ΑΡΗΣ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΚάποιοι προσπαθούν να μας αποδείξουν ότι τα Ελληνικά που διαβάζουμε είναι διαφορετικά όταν τα διαβάζουν εκείνοι:
--- Παράθεση ---"Τέλος στο καθεστώς αιχμαλωσίας των αγροτικών γιατρών
Μια σημαντική αλλαγή στο καθεστώς των μεταθέσεων μετά την 5ετή υπηρεσία του γιατρού σε αγροτική περιοχή φέρνει το νέο νομοσχέδιο για την Υγεία. Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας Λεωνίδα Γρηγοράκο, ένα βασικό θέμα, είναι η δυνατότητα της μετάθεσης των γιατρών από μονοθέσια και πολυθέσια ιατρεία σε ειδικά άγονες και προβληματικές περιοχές. Όπως είπε ο κ. Γρηγοράκος, τα τελευταία χρόνια είχαν εγκλωβιστεί σε άγονες και προβληματικές περιοχές για μία 5ετία αλλά μετά το σύστημα δεν μπορούσε να είναι αληθινό στους εργάτες της υγείας, τους πραγματικά λειτουργούς της υγείας οι οποίοι δέχθηκαν να υπηρετήσουν την πατρίδα κάτω από ειδικές συνθήκες βέβαια με τα ανάλογα κίνητρα.
Όταν, λοιπόν, έφτανε η ώρα της πενταετίας και βάσει του νόμου οι γιατροί αυτοί δικαιούνταν να μετακινηθούν, το σύστημα δεν ήταν απέναντί τους τόσο φιλικό και τους άφηνε εκεί, οπότε είχαν τεράστια προβλήματα, διότι το ίδιο το σύστημα δεν φρόντιζε να βρει τη λύση.
Με το νομοσχέδιο αυτό ναι μεν θα κρατηθεί η πενταετία από την υπογραφή του γιατρού που θα πάει εκεί, αλλά εφόσον σε ένα χρόνο δεν ικανοποιηθεί το αίτημά του για μετακίνηση, να είναι αυτοδίκαιη η μετακίνηση του εκεί που πρέπει να πάει βάσει του νόμου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί υπήρχαν άνθρωποι 15 χρόνια εγκλωβισμένοι στα νησιά και δεν μπορούσαν να φύγουν. Αυτό λοιπόν το καθεστώς αιχμαλωσίας τελειώνει για τους γιατρούς."
--- Τέλος παράθεσης ---
Δε σχολιάζω τα περί αγροτικών γιατρών τα αποδίδω στην άγνοια του συντάκτη
Με όσα γράφει οι καημένοι οι "αγροτικοί" είχαν εγκλωβιστεί (ωραίος χαρακτηρισμός) στις άγονες και προβληματικές περιοχές ακόμη και 15 χρόνια και δε μπορούσαν να μετακινηθούν. Τώρα θα μπορούν.
Εγώ όταν διαβάζω:
--- Παράθεση ---"Ιατροί του ΕΣΥ με ειδικότητα και οδοντίατροι του ΕΣΥ που υπηρετούν σε Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία ή περιφερειακά ιατρεία (πολυδύναμα ή μονοθέσια), κατόπιν αιτήσεως τους, μπορούν να μετατίθενται με απόφαση του Υπουργού Υγείας διατηρώντας το βαθμό που κατέχουν στην προηγούμενη θέση τους σε Νοσοκομεία Κέντρα Υγείας ή περιφερειακά ιατρεία (πολυδύναμα ή μονοθέσια ) άγονων Α περιοχών σε κενή θέση, εφόσον αυτή υπάρχει ή στο ΠΕΔΥ στον τόπο διαμονής τους”
--- Τέλος παράθεσης ---
καταλαβαίνω ότι επιτρέπεται μόνο η αντίθετη πορεία δηλαδή από οποιοδήποτε Νοσοκομείο ή ΚΥ ή ΠΙ μπορούν να μετατεθούν ΜΟΝΟ σε άγονη Α περιοχή (δηλαδή να πάνε να εγκλωβιστούν ή να μπουν σε αιχμαλωσία σύμφωνα με τους χαρακτηρισμούς του άρθρου).
--- Τέλος παράθεσης ---
Ποια η ανάγκη νέου νόμου και τι εξυπηρετεί τελικά αυτό, καθώς το ίδιο διατυπώνεται στο άρθρο 5 του νόμου 4118/2013 το οποίο και θα αντικαταστήσει η νέα διάταξη?
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση