Γενικά > Νομικά θέματα
Ιατρική Διαφήμιση
Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΑντίστοιχα να υποθέσω ότι στο.....Playboy..υπάρχει δυνατότητα δημοσίευσης επιστημονικών άρθρων που ενδιαφέρουν τον άνδρα αναγνώστη ;)
Για να σοβαρευτούμε λίγο...
--- Τέλος παράθεσης ---
Η ανάρτηση ήταν με σκοπό την πληροφόρηση για τις τιμές (που προσωπικά ποτέ δεν είχα σκεφτεί). Τελευταία σε συνάδερφο στη Λάρισα έγινε και πρόταση για τηλεοπτική παρουσίαση θέματος (σε τοπικό κανάλι και μετά στο "εσύ σωλήνα" με τιμή 300 ευρά τα 10 περίπου λεπτά (μάλλον 370 στην τελική).
Θα θυμηθώ να αγοράσω το άνω έντυπο στις 18/12 (πέτυχε στη διαφήμιση του, κέρδισε ένα αναγνώστη) να δω αν και ποιοι συνάδερφοι ενέδωσαν (και μπορούν να πληρώσουν τα 1600 ευρώ εύκολα).
Υπάρχουν πάντως και ανδρικά περιοδικά με ιατρικά θέματα αλλά λιγότερα. Το "αδύνατο" φίλο είναι μάλλον πιο δεκτικό σε ιατρικά θέματα...
Αρχίατρος:
Ενδιαφέροντα αυτά που γράφετε, δεν ήξερα τιμές για εφημερίδες, κατά τα άλλα προσωπικά δεν έχω κάτι εναντίον της αυτοπροβολής των συναδέλφων, αλλά από ηθικής και μόνο πλευράς, καλό θα ήταν να αναγράφεται "πληρωμένη κατάχωρηση" για να μην νομίζει κανείς ότι συνεντευξιάζουν κάποιον επειδή εφαρμόζει στην σούπερ ντούπερ πρωτοποριακή μέθοδο όπως αφήνεται να αιωρείται.
Πολύ θα ήθελα να μάθω τι αποτέλεσμα έχουν όλα αυτά στην χώρα του "ρώτα ποιός είναι καλός ιατρός, "αυτόν έχω ακούσει, σε αυτόν πήγαινε", "με στέλνει ο τάδε" κτλ, όταν φτάνουν στο σημείο να πηγαίνουν σε δημόσια νοσοκομεία και να ψάχνουν σαν χαμένοι (ασθενής + σόϊ) συνωμοτικά να μην μιλήσουν με άλλον γιατρό ή που ρίχνουν κλεφτές ματιές για την ώρα που θα δώσουν το φακελλάκι.
md:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος Υπάρχουν πάντως και ανδρικά περιοδικά με ιατρικά θέματα αλλά λιγότερα. Το "αδύνατο" φίλο είναι μάλλον πιο δεκτικό σε ιατρικά θέματα...
--- Τέλος παράθεσης ---
Δυστυχώς τα θέματα στα οποία είναι πιο δεκτικό το ''αδύνατο''φύλο στο οποίο ανήκω είναι κατ'ευφημησμό μόνο ιατρικά[ξέρετε τώρα...εξάλλειψη ραγάδων,ρυτίδων κλπ]
GirousisN:
Η παράνομη διαφήμιση γιατρών στα μέσα ενημέρωσης.
Μια καλοστημένη ιστοσελίδα για θέματα υγείας, με γυαλιστερές φωτογραφίες και την ενυπόγραφη γνώμη γιατρών, θα έπειθε τους περισσότερους από εμάς. Κι όμως, σε πολλές περιπτώσεις ούτε οι προθέσεις είναι αθώες, ούτε οι συμβουλές που δίνονται οι πλέον ενδεδειγμένες, καθώς δεν επιλέγεται ο καλύτερος γιατρός, αλλά αυτός που μπορεί να πληρώσει τα περισσότερα για να διαφημιστεί.
Ένα σημαντικό πρόβλημα που δημιουργεί το διαδίκτυο στον τομέα της δημόσιας υγείας και της πρόληψης είναι η ολοένα αυξανόμενη τάση των ανθρώπων για διάγνωση ασθενειών με την πληκτρολόγηση των συμπτωμάτων τους σε μηχανές αναζήτησης. Αυτό το πρόβλημα επεκτείνεται και ενέχει περισσότερους κινδύνους, από τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός έλεγχος από τους κρατικούς φορείς για το ποιοι γιατροί προβάλλονται στα ΜΜΕ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης που έγινε το 2013 από τον Τομέα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, από ένα δείγμα 1.200 ατόμων το 62% δήλωσε ότι έκανε συχνά ή περιστασιακά αυτό-διάγνωση μέσω διαδικτύου, ενώ το 11% που αναζήτησαν πληροφορίες υγείας μέσω των ΜΜΕ απαίτησαν αλλαγή θεραπείας από το γιατρό που τους παρακολουθούσε. Σύμφωνα με την κα Έφη Σίμου, υπεύθυνη της έρευνας, δεν έχουμε ακριβή εκτίμηση για τη σημερινή κατάσταση καθώς δεν υπάρχει μεταγενέστερη έρευνα, όμως κατά την εκτίμησή της τα στοιχεία δεν έχουν υποστεί μεγάλη διαφοροποίηση με την πάροδο του χρόνου. Μάλιστα, με τη διείσδυση του διαδικτύου στα νοικοκυριά να είναι αυξανόμενη κάθε χρόνο, τα υπάρχοντα στοιχεία αυτά μόνο αυξητική τάση μπορεί να έχουν.
Και το πρόβλημα δεν βρίσκεται μόνο στο διαδίκτυο, αλλά και στην πληθώρα τηλεοπτικών εκπομπών που είτε έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την υγεία είτε αφιερώνουν μέρος του χρόνου τους σε ιατρικές συμβουλές που δίνονται από επαγγελματίες.
Το inside story ερεύνησε τον τρόπο και τα κριτήρια με τα οποία οι γιατροί εξασφαλίζουν την παρουσία τους στα ΜΜΕ. Τα αποτελέσματα προκαλούν έκπληξη και ανησυχία, καθώς τις περισσότερες φορές προκειμένου να επιλεγεί ένας γιατρός δεν έχει σχέση η εμπειρία του, οι προσωπικές επιτυχίες ή οι σπουδές του, αλλά μόνο τα χρήματα που θα προσφέρει στο εκάστοτε μέσο μαζικής ενημέρωσης, είτε για κάποιο ονομαστικό άρθρο που προωθεί τη θεραπεία του είτε για μερικά λεπτά ζωντανής συνέντευξης σε κάποιον τηλεοπτικό σταθμό.
Ο νόμος του κράτους 3418/2005 για τον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας δε θα μπορούσε να είναι πιο σαφής. Στο άρθρο 17 αναφέρει τους κανόνες για την παρουσία των γιατρών στα ΜΜΕ: «Απαγορεύεται οποιαδήποτε προσωπική διαφήμιση ή συστηματική δημόσια παρουσία ή αναφορά του ονόματος του ιατρού, άμεσα ή έμμεσα, η οποία είτε προέρχεται από αυτόν είτε διενεργείται με δική του υποκίνηση». Και συνεχίζει λίγο παρακάτω: «η δημοσίευση εν γνώσει του ιατρού…θεραπευτικών επιτυχιών και ικανοτήτων του η οποία στοχεύει στην επαγγελματική διαφήμιση συνεπάγεται τις ίδιες κυρώσεις».
Όπως προκύπτει από ηλεκτρονικά μηνύματα που έχει στην κατοχή του το inside story, το “κόστος” που αναλαμβάνει ένας γιατρός προκειμένου να εμφανιστεί για μια ζωντανή συνέντευξη πέντε λεπτών στο κανάλι Έψιλον ποικίλλει. Για παράδειγμα, μπορεί να κυμαίνεται από 1.800 ευρώ + ΦΠΑ για την εκπομπή της κας Κατερίνας Καινούργιου, μέχρι και 3.000 ευρώ + ΦΠΑ για την εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού, που προφανώς έχει μεγαλύτερη τηλεθέαση.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Denominator:
Επιτέλους!
Είχα κι εγώ τηλεφωνική επαφή με "κράχτη" των εν λόγω υπηρεσιών - το λυπηρό είναι ότι συμμετείχαν έντυπα που υποτίθεται ότι διαθέτουν κύρος.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση