ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Συζητήσεις πάνω σε θέματα άλλων ειδικοτήτων
Ο ρόλος του φαρμακείου στο σύστημα υγείας
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Δεν διευκρινίζεται αν το λαχείο θα πληρωθεί από τον ασθενή-πελάτη στον φαρμακοποιό-προμηθευτή ή αν αποτελεί "bonus" προς τον πελάτη (μετά από απαίτηση του πελάτη φυσικά).
Προσωπικά γνωρίζω απαίτηση (που ικανοποιήθηκε φυσικά) προς το βοηθό φαρμακείου μαζί με τα φάρμακα να φέρει στο σπίτι ψωμί από το φούρνο (όχι από το super market) και κάποια ψώνια από το super market (είχε δοθεί σχετική "συνταγή" με τα ψώνια τηλεφωνικά).
KΛ:
Όλα'αυτά (πέρα απ'την πλάκα) είναι ένα ακόμα παράδειγμα του πόσο στρεβλωμένα μπορεί να λειτουργεί ο ανταγωνισμός προς "όφελος του πελάτη" (την εν δυνάμει καταχρηστικότητα/ξεκάρφωμα που υπάρχει από τον πελάτη κατά του μέσου φαρμακείου δύσκολα την συναντάς αλλού) και/ή το πόσο μπορεί να αποχαρακτηριστεί υγειονομικά ένας κλάδος όταν η αμοιβή του εξαρτάται πολύ περισσότερο απ΄την εξυπηρέτηση και την διακίνηση φαρμακων ως απλώς λιανική πώληση, απ'ότι απ'την υπηρεσία και την επιστημονική κατάρτιση/κύρος
Εννοείται πως για πελάτη που σε στηρίζει τον στηρίζεις και συ. Μετά είναι στην προσωπική κουλτούρα του καθενός το πως ακριβώς διαχειρίζεται την σχέση. Χαρακτήρες υπάρχουν πολλοί (αδιάφοροι, απαιτητικοί, χαβαλέδες, τυπικότατοι κτλ) συγκυρίες επίσης πολλές (προέκυψε μια ασθένεια, μετακόμιση, ανεργία, εγκυμοσύνη κτλ). Οπότε αν η σχέση είναι μακροχρόνια γίνεται ένα μείγμα επαγγελματικής και προσωπικής συνεργασίας.
"ο πελάτης έχει πάντα δίκιο" άλλωστε. Στην υγεία όμως δεν είναι πάντα έτσι, όχι για άλλο λόγο (υπάρχει και το "η δουλειά δεν είναι ντροπή") αλλά γιατί πολλές φορές μπορεί να είναι λάθος.
Πελάτης μου'χει ζητήσει να περάσει και να βγω λίγο στο δρόμο για να εμβολιάσω τη μάνα του μες το αμάξι, επειδή έχει κινητικά προβλήματα. Άλλος μπορεί να δεχόταν, εμένα μου φάνηκε ηλίθιο.
Σε άλλους πελάτες έχω από μόνος μου προτείνει να τους κάνω διάφορες εξυπηρετήσεις όταν νιώθω πως μπορεί να τους έχω "κρεμάσει" (πχ όταν περιμένουν κάτι και δεν έχω ακόμα παραλάβει, τους λέω να τους τα πάω εγώ στο κλείσιμο ή κλασσικά αν λείπει μια σφραγίδα να πάω εγώ κτλ). Πολλοί έχουν την κατανόηση/ευγένεια και με εξυπηρετούν αυτοί. Άλλοι είναι τελείως καταχρηστικοί (είτε από χοντράδα είτε από απλή βλακεία) και σε ζαλίζουν συνέχεια για ψίλου πήδημα. Ακούω διάφορες ιστορίες από συναδέλφους που τους παίρνουν τηλέφωνα ή τους χτυπούν κουδούνια το βράδυ κτλ (σιγά μην πάνε να πληρώνουν στο διανυκτερεύον) ή δεν ξέρω γω τι άλλο. Εκεί μάλλον αξιολογείς την κατάσταση αναλόγως τον χαρακτήρα σου
Λογικά στο κοντινό μέλλον θα επισημοποιηθούν, (μέσω τυποποίησης/πιστοποίησης ελπίζω) κάποιες υπηρεσίες και εξειδικεύσεις/εκπαιδεύσεις, όπως σε άλλα κράτη και οπότε αν και πάντα θα γίνονται χαζοεξυπηρετήσεις και κωλοτούμπες θα υπάρχει τουλάχιστον η δυνατότητα να προβάλεται και ένα πιο σοβαρό (εναλλακτικό για τα ελληνικά δεδομένα) προφίλ, ως τρόπος διατήρησης και γιατί όχι και αύξησης του πελατολογίου. Ή μπορεί να μη γίνει τίποτα ούτε φέτος, και του χρόνου, τέτοιο καιρό, να μας ζητάν να τους πάμε και βασιλόπιτα :laugh:
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση